Onko wlan tukiasemalla

aro pupu

varustettu modeemi arvokkaampi kuin pelkkä kiinteä?

32

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu sen osto hinnasta.

      • vastaa tosissaan

        Vapunen, tuollaisella vastauksella teet pilaa kysyjästä. Onko järkeä?


      • vastaa tosissaan kirjoitti:

        Vapunen, tuollaisella vastauksella teet pilaa kysyjästä. Onko järkeä?

        En vaan hyvä kysymys.


      • aro pupu


      • aro pupu
        vapunen kirjoitti:

        Sinun laitteesi on eri mallinen kuin tuo.

        Entä hinta? Onko minun halvempi`?


      • aro pupu kirjoitti:

        Entä hinta? Onko minun halvempi`?

        Sitä ei voi vielä varmaksi sanoa. Pitää löytää sen tarkka malli ( Esim laitteen pohjasta) niin voi katsoa netistä mikä sen myyntihinta on tällähetkellä.


      • minäpäs tiedän

      • aro pupu

    • Minäpä minä

      Ihan silleen viimeisenpäälle huippuvastaus taas..

    • No toki WLANilla oleva modeemi on arvokkaampi kuin pelkkä modeemi ilman WLANia.

      • aro pupu

        Ehkä aloittelijan ei kuitenkaan kannata käyttää wlania, jos se vaatii tarkempaa kontrollia?


      • aro pupu kirjoitti:

        Ehkä aloittelijan ei kuitenkaan kannata käyttää wlania, jos se vaatii tarkempaa kontrollia?

        Ei kai sitä kannata käyttää jos langallinen yhteys on mahdollista. Jos tarvitsee langatonta niin WLANia on pakko käyttää eikä sen käyttäminen mitään sen kummempaa kontrollia vaadi.
        Suojaukset päälle ja kunnon salasana.
        Tokihan kaikki ilman yli kulkeva voidaan kaapata, joten sitä sietää miettiä.


      • aro pupu
        timekillerx kirjoitti:

        Ei kai sitä kannata käyttää jos langallinen yhteys on mahdollista. Jos tarvitsee langatonta niin WLANia on pakko käyttää eikä sen käyttäminen mitään sen kummempaa kontrollia vaadi.
        Suojaukset päälle ja kunnon salasana.
        Tokihan kaikki ilman yli kulkeva voidaan kaapata, joten sitä sietää miettiä.

        Onko wlanin käytössä eroa, jos on kaapeli- tai antennitalous?


      • aro pupu
        timekillerx kirjoitti:

        Ei kai sitä kannata käyttää jos langallinen yhteys on mahdollista. Jos tarvitsee langatonta niin WLANia on pakko käyttää eikä sen käyttäminen mitään sen kummempaa kontrollia vaadi.
        Suojaukset päälle ja kunnon salasana.
        Tokihan kaikki ilman yli kulkeva voidaan kaapata, joten sitä sietää miettiä.

        Asun kaapelitaloudessa, mutta minulla ei ole kiinteää puhelinta. Teenkö siis wlanilla mitään?


      • aro pupu
        timekillerx kirjoitti:

        Ei kai sitä kannata käyttää jos langallinen yhteys on mahdollista. Jos tarvitsee langatonta niin WLANia on pakko käyttää eikä sen käyttäminen mitään sen kummempaa kontrollia vaadi.
        Suojaukset päälle ja kunnon salasana.
        Tokihan kaikki ilman yli kulkeva voidaan kaapata, joten sitä sietää miettiä.

        Elikkä minulla oli jo tavallinen modeemi ja sain wlanilla varustetun modeemin, jolle en keksi käyttöä. Ajattelin myydä sen pois, jos ei sitä edes voi käyttää ilman että on kiinteä puhelinyhteys.


      • N.15 vuotta sitten
        aro pupu kirjoitti:

        Asun kaapelitaloudessa, mutta minulla ei ole kiinteää puhelinta. Teenkö siis wlanilla mitään?

        Mitä se puhelin liittyy millään tavalla laajakaistaan ja langattomuuteen?
        äEnnen vanhaan se kyllä piti paikkaansa koska nettiä käytettiin puhelinsoitoilla jolloin puhelinta ei voinut käyttää jos oli netissä.


      • Tottakai voi.
        aro pupu kirjoitti:

        Elikkä minulla oli jo tavallinen modeemi ja sain wlanilla varustetun modeemin, jolle en keksi käyttöä. Ajattelin myydä sen pois, jos ei sitä edes voi käyttää ilman että on kiinteä puhelinyhteys.

        Tottakait voi, minulla ei ole edes puhelinta.


      • rancheros
        aro pupu kirjoitti:

        Elikkä minulla oli jo tavallinen modeemi ja sain wlanilla varustetun modeemin, jolle en keksi käyttöä. Ajattelin myydä sen pois, jos ei sitä edes voi käyttää ilman että on kiinteä puhelinyhteys.

        Wlanin tarve roikkuu siitä onko laitteita joissa on wlan.
        Minä olen vähävaillepirun tyytyväinen kun wlania voi käyttää koko "ranchilla".


      • aro pupu
        rancheros kirjoitti:

        Wlanin tarve roikkuu siitä onko laitteita joissa on wlan.
        Minä olen vähävaillepirun tyytyväinen kun wlania voi käyttää koko "ranchilla".

        No mitä muita laitteita pitäisi olla kuin tietokone? Minulla on pöytäkone, mutta voisinko käyttää tuota wlan-modeemia läppärin kanssa toisessa huoneessa, jolloin minun ei tarvitsisi vetää johtoja?
        Voiko tuon wlanin ottaa käyttöön samaan aikaan toisen modeemin kanssa?


      • aro pupu
        N.15 vuotta sitten kirjoitti:

        Mitä se puhelin liittyy millään tavalla laajakaistaan ja langattomuuteen?
        äEnnen vanhaan se kyllä piti paikkaansa koska nettiä käytettiin puhelinsoitoilla jolloin puhelinta ei voinut käyttää jos oli netissä.

        No sitä minä juuri kyselen, että tarvitseeko olla puhelinosake, sillä minulla ei enää ole ja silloin kun oli, niin asia oli juuri kuten kerroit. Koska tuo puhelinyhteys lakkasi olemasta netin kanssa symbioosissa?


      • aro pupu
        rancheros kirjoitti:

        Wlanin tarve roikkuu siitä onko laitteita joissa on wlan.
        Minä olen vähävaillepirun tyytyväinen kun wlania voi käyttää koko "ranchilla".

        Mikä ero on wlanilla ja mokkulalla?


      • aro pupu kirjoitti:

        No mitä muita laitteita pitäisi olla kuin tietokone? Minulla on pöytäkone, mutta voisinko käyttää tuota wlan-modeemia läppärin kanssa toisessa huoneessa, jolloin minun ei tarvitsisi vetää johtoja?
        Voiko tuon wlanin ottaa käyttöön samaan aikaan toisen modeemin kanssa?

        Voi käyttää ja voi olla käytössä.


      • aro pupu kirjoitti:

        Mikä ero on wlanilla ja mokkulalla?

        Mokkula kytkeytyy puhelinoperaattorin verkkoon ja wlan toimii itsenäisesti ja se tarvii erillisen nettiyhteyden.


      • aro pupu
        vapunen kirjoitti:

        Mokkula kytkeytyy puhelinoperaattorin verkkoon ja wlan toimii itsenäisesti ja se tarvii erillisen nettiyhteyden.

        No mikä tämä tavallinen modeemi sitten on?


      • aro pupu
        vapunen kirjoitti:

        Mokkula kytkeytyy puhelinoperaattorin verkkoon ja wlan toimii itsenäisesti ja se tarvii erillisen nettiyhteyden.

        Tuleeko tuosta mokkulan käytöstä puhelinlasku ja muista nettilasku?



      • aro pupu
        vapunen kirjoitti:

        Tulee jos ei ole hommannut siihen nettiliittymää.

        Modeemi on tällainen: http://www.oocities.org/tuukka2000/k56mod/mika_on.html

        Ihan järkyttävää. Ei järjellä käsitettävissä mitenkään.

        Mitä tarkoitat 'hommannut siihen nettiliittymää'? Onko mokkuloita erilaisia?


      • N.15 vuotta sitten
        aro pupu kirjoitti:

        No sitä minä juuri kyselen, että tarvitseeko olla puhelinosake, sillä minulla ei enää ole ja silloin kun oli, niin asia oli juuri kuten kerroit. Koska tuo puhelinyhteys lakkasi olemasta netin kanssa symbioosissa?

        Ei tarvitse olla puhelinosaketta.
        Joskus muinoin piti mutta se on historiaa se.


      • aro pupu kirjoitti:

        Ihan järkyttävää. Ei järjellä käsitettävissä mitenkään.

        Mitä tarkoitat 'hommannut siihen nettiliittymää'? Onko mokkuloita erilaisia?

        Mokkulalla ei pääse nettiin jos siinä ei ole nettiliittymää. Sama koskee modeemia.


      • aro pupu
        vapunen kirjoitti:

        Mokkulalla ei pääse nettiin jos siinä ei ole nettiliittymää. Sama koskee modeemia.

        Ei kai kukaan hanki modeemia tai mokkulaa, jos ei aio hankkia myös nettiyhteyttä?


    • lutunen...

      Mutta kannattaa kuitenkin, kokemusta on...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe