Mitä on olla onnellinen?

kiia9

Mitä onnellisuus merkitsee? Toisille se merkitsee tasapainoista perhe elämää toisille taas jännitystä ja seikkailuja. Mitä, jos haluaa molemmat onko se mahdollista? voiko nämä kaksi asiaa yhdistää? kertokaa kokemuksianne kiitos :) miten tulla jälleen onnelliseksi, ettei elämä kävisi liian tylsäksi.

69

2523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!
    • melkein ehjä

      Onnellisuus on sitä että henkinen paha olo häviää.. Näin minun mittapuullani

    • Yksi mielipide?

      Ken onnea etsii, kadottaa itsensä! Tunne siitä, että olen riittävän hyvä, riittävästi rakastettu. Onnen sijaan on parempi miettiä, miten voisin luoda iloa ja hyvää mieltä ympäristööni, sitä kautta tajuaa miten tyytyväinen ja kiitollinen sitä voi olla.
      Tuoko seikkailut onnea, noin pitemmän päälle????
      Ehkä hetkittäisesti, mutta jos seikkailee, on kovin tärkeää elää itsensä kanssa sovussa, ettei menetä yöuniaan.. hektinen elämä on kovin, kovin kuluttavaa.......
      Tasapaino luo onnellisuutta, johon kuuluu rakkaus!!!

    • ymmärtäväinen78

      kerroppa ensin minkäikäinen olet ja hiukan pehesuhteista.Näillä tiedoilla en pysty kunnolla auttamaan sinua vielä.

    • Näinonnähty

      Onnelliset hetket & jaksot nousevat esille vasta niiden mentyä , joskus aikojen kuluttua katselet menneitä ja silloin pystyy arvioimaan ja tuntemaan sen ....

    • ~TrueHappiness~

      Onnellisuus on kiitollisuutta ja hyviin asioihin keskittymistä.

    • yfhfhfhf

      Onnellisuus on sitä että on itse tyytyväinen elämäänsä.

      • maailman onnellisin ihminen ajaa vaikka koko päivän polkupyörällä hymyillen,saattaa itkeä kun pitää lopettaa ajo mutta puurolautasen ääressä taas suupielet korvissa,aina hymyssä suin ja luottavaisena kaikkiin ihmisiin.. mielisairaalassa.


    • Philo Lapsi

      Onnellisuus on hetkellistä harhaa oikeasta elämästä ja rationaalisesta ajattelusta.

    • kilauta sille

      Kyllä Matti Nykänen tietää!

    • Viesti voitosta

      Onnelisuuteen sisältyy kaikella tavoilla tasapaino henkilökohtaisista asioista esimerkiksi ruoka ja sairaudet. Jos kuitenkin haluat vielä rohkaista itseäsi pitemmälle niin hyväksy kaikkein olennaisimmat asiat elämässäsi, kuten vaikka saappaat ja varvastossut. Hyväksynnällä tarkoitan hyvää suhdetta itseensä. Jännitys on tunteena todellinen ihme parantaja ja myös seuran tulkitsija. Vaikka jännitykseen varaudutaan pitkään kuten vaikka kilpajuoksuun se on hankala hallita siihen sisältyy vaikutus mahdollisuuksia, tarkoitan voisiko sanoa todellista hyppyä tai kerrointa tulokseen johon vastustamattomasti henkilökohtaisesti pyrit, eli lyhkäisyydessän jännitys on voittamaton, eli aina vaikuttava ja läpäisemätön, haluttu viesti seurasta tai kohtuullisesta vaikutus mahdollisuudesta huom. henkilökohtaisessa elämässäsi. Seikkailua halutaan kokeilla yleensä seuraavissa asioisa esimerkiksi tunteissa ja mukavilta tuntuvissa asioissa. Seikkailu on itsessään on varjo kun tahdotaan toista osapuolta mukaan tähän omaan näkemykseen seuraavasta matkasta. Jos nainen lähtee seikkailuun siihen yleensä riittää pilli ja seuran haku mutta kun miehesi tarvitsee perijän niin kenelle silloin voisit hyväksyttaa itsesi. Jos todellista tarkoitus seikkailulle halutaan perustella siihen riittää mielestäsi mielenkiintoinen mukava asia, kuten seuran hakua vapailta markkinoilta kohta kuulemme mihin haluat mielenkiintosi sisällyttää. Jännityksen ja seikkailun yhdistäminen tuo intoa ja uutta näkemystä elämään eli kokonaisuudessa antamasi energia tuodaan eteesi siinä muodossa missä sen parhaiten haluaisit näkyvän tähän kuitenkin vaaditaan tasapainoista, sopusointuista ihmistä valitettavasti tähän turhan usein sisältyy sanotaanko ennakkoluuloja eri asioista.

      • toin81+15

        Sinä Viesti voitosta-kirjoittaja! Voisitkohan ensin mennä suomen kielen kirjoitusoppitunnille, ennen kuin seuraavan kerran tulet monivirkkesiä lauseitasi ilman kappalejakoa tänne palstoille kirjoittamaan.
        Viestistäsi ei saanut mitään selvää.


    • hk,,

      sillon kun auto on ojassa, ja akka paksuna, mies on onnelinen,

    • Onnellisuus on itsensä hyväksymistä ja arvostamista sellaisena kuin on, vajavaisuuksineen kaikkineen. Onnellisuus on pysähtymistä tähän hetkeen, hidastamista. Sitä, että ei tuhlaa tätä päivää miettimällä menneitä tai tulevia murheita. Jos niitä murheita on mietittävä, niin siltä kannalta, mitä sille asialle voi juuri nyt tehdä, jos ei voi tehdä mitään niin sitten sitä turha miettiäkään. Onnellisuuttaan voi lisätä tavoittelemalla sitä, mikä itseä aidosti kiinnostaa, eikä sitä minkä ajattelisi muiden silmissä näyttävän siistiltä tai vaikuttavalta. Ja olemalla aidosti oma itsensä, sanoa ei silloin kun siltä tuntuu ja kyllä silloin kun siltä tuntuu - terveellä itsekkyydellä, toisia mielistelemättä. Onnellisuus lähtee itsestä ja on pitkälti omasta asenteesta kiinni, miten asioihin suhtautuu, miltä kantilta asioita lähestyy :)

      • Tunteet2

        Tosi hyvä kommentti.


    • 234567

      Se, mistä asioista onnellinen elämä koostuu, riippuu täysin ihmisestä. Joillekin se tarkoittaa lapsia ja tasaista perhe-elämää. Minut taas tekee onnelliseksi juuri se, että mulla ei ole lapsia ja olen puolisoni kanssa vapaa keskittymään mielekkääseen työntekoon, matkusteluun, parisuhteeseen ja harrastuksiin. Ei toiselle voi neuvoa onnellisuuden reseptiä. Jokainen tyylillään.

    • Onnellinen on kun ei vituta ihan joka päivä.

    • Mulle onnellisuus kiteytyy tiettyyn fiilikseen. Siihen kun koko olemuksen valtaa sellainen rauhallinen ja hyvä fiilis, kaikki on hyvin eikä yksikään murhe paina mieltä. Kaikki on hyvin, enkä olisi missään muualla mielummin kuin tässä ja nyt.

      Yleensä nää on aika ohikiitäviä hetkiä, mutta joskus myös pidempiä pätkiä.

    • Että tyytyy siihen mitä itsella sattuu olemaan ja iloitsee siitä

    • Äijissäkö aina vika?

      Pitää olla vähä onnellinen... ;)

      Saattaa olla, että nyt keski-iässä olen onnellisimmillani. Ei duunit, kumppanit, järjestöt, jne. revi joka paikkaan jatkuvasti. Elämä omassa hanskassa.

      Etenkin ihmettelen sitä, että kun löytää/kohtaa jonkun ihmisen, jonka kanssa ryhtyy seurustelemaan, siitä touhusta tulee lähes aina sellaista ihme suorittamista tai suorittamiseen osallistumista. Usein se suorittaminen on vastapuolen suvun ja kavereiden takia. Todellisuudessa en ole nuoruusvuosien jälkeen ollut kovin onnellinen kenenkään muijan kanssa, paitsi jonkun kerran jonkun ulkomaalaisen kanssa hänen maassaan ja/tai täällä Suomessa.

    • tärkein asia

      No ainakin se auttaa asiassa, kun uskot jeesukseen ja tiedät saaneesi syntisi anteeksi. Et pelkää kuolemaa ja sielusi pääsee taivaan puutarhoihin kuolemasi tapahduttua.

    • kylloo

      On varmaan ihminen jonka perustarpeet on täytetty

    • heu-reux

      miten tulla jälleen onnelliseksi, ettei elämä kävisi liian tylsäksi

      Ei kukaan voi puolestasi sanoa, milloin elämä on riittävän jännittävää, niin että voit olla onnellinen. "Jännitys" on hyvin subjektiivinen käsite. Jollekin se voi mennä uuteen ravintolaan menoa, toiselle ei riitä vähempi kuin vuodeksi vapaaehtoistyöhän lähteminen Afrikkaan. Toisaalta tylsistyminen ei ole synonyymi onnettomana ololle. Nämä pitää pystyä erottamaan toisistaan, jotta pystyy ylipäänsä olemaan onnellinen.

      Onnellisuus on mulle sitä, että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Onnellisuus ei edellytä sitä, että "kaikki on hyvin", koska onnellisuuteen liittyy myös aina positiivinen asenne elämää kohtaan.

    • Daodejingiskhan

      Onnellisuus on sitä kun ei yritä olla tai yritä tehdä mitään. On vaan ja elää elämäänsä.

    • seksimummo

      Mitä onnellisuus merkitsee? Hyvä seksiiiiiiiiiiiii

    • Jmkd

      Eikö se ole aika suhteellista. Tuskin kukaan voi olla täysin onnellinen vaan elää se mitä vastaan tulee ja hyväksyä se omaksi parhaaksi.

    • Miten tulla onnelliseksi, siinäpä kysymys johon voit vain itse vastata. Tästä on kuitenkin on hyvä lähteä Onnia etsimään: Onnellinen, joka ei sure sitä mikä häneltä puuttuu, vaan iloitsee siitä mitä hänellä on.

    • pieni riittää

      Onnellisuus on monia asioita jollekin,jolekin vain 1 asia riittää,joillekin samat asiat,joillekin erit... jokainen kai itse määrittelee onnellisuutensa.

      Itse olen ollut onnellisin...kun pienenä tyttönä kävelin mummolan ruispelolla ja keräsin ruiskaunokkeja mummon kukkaiseen maljakkoon. kun pappani hoiti minua kuin omaansa ja jolta sain elämäni tärkeimmät eväät tähän maailmaan, kun kesällä tein heinää mummolassa ja mummo toi leivinuunissa leipomaa pullaa ja itsetehtyä kotikaljaa pellolle evääksi eikä mikään ollut niin hyvää kuin mummon laittama kahvi....

      Nämä lapsuusmuistot ja tapahtumat ovat kantaneet minua tähänkin päivään ja aina kun olen surullinen tai menee huonosti,niin jostakin syystä asiat palautuvat mieleen. Minulle lapsuusmuistoni ovat yhtä kuin rakkaus minua kohtaan kahdelta ihanalta ihmiseltä.

      Vaikka kuinka elämässä on vaikeaa,niin tiedän mitä on olla onnellinen.Lapsuuteni muistot kasvavat minussa.... katson nukkuvien lasteni kasvoja,jään tuijottamaan puiden ja kukkien ihanaa loistoa,rakastan eläimiä,unohdan hetkeksi omat murheeni ja ja jos voin auttaa jotakin ihmistä jotenkin niin sen tuoma hyvän olon tunne on sanoinkuvaamaton,rakastan kädentöitä,etsin ympäriltä kuvaa jonka voin säilyttää muistonaa,uneksin ja toivon ties mitä milloinkin....

      Aina en ole onnellinen,mutta nyt olen.

    • yx vaan täältä

      Teininä olin koko ajan tyytymätön kaikkeen. Kadehdin muita, itsetunto oli nollassa ja elämässä tapahtui tosi harvoin sellaisia asioita, jotka sävähdytti (esim. matka ulkomaille). Aloin kuitenkin tarkkailla niitä ihmisiä, joita pidin onnellisina. Tajusin, että onnellisuus ei liity ulkonäköön, varallisuuteen tai menestymiseen, joskin nekin tuovat onnistumisen tunnetta ja voivat esim. kasvattaa itsetuntoa.

      Tajusin, että minun pitää lopettaa vertailu muihin ja alkaa elää omaa elämääni. Yritin tietoisesti tehdä asioita, joista minulle tulee hyvä mieli. Aloin iloitsemaan pienistäkin edistyksistäni esim. jos laihduin 2 kg tai jaksoin juosta keskeytymättä 5 min pidempään kuin ennen tai jos uskalsin lähteä jonnekin, jonne en aiemmin uskaltanut mennä. En antanut sen masentaa, että joku toinen osasi paljon enemmän.

      Vasta n. 30-v ikäisenä aloin tuntea, että olen pääsääntöisesti onnellinen, mutta sen saavuttaminen vaati paljon työtä. Yksi tärkeimmistä kokemuksista oli oman lapsen saaminen. Se oli iso muutos lähes ihmisvihaajasta äidiksi, joka rakastaa lastaan yli kaiken. Äidiksi tulo auttoi ymmärtämään, että olen paras äiti omalle lapselleni. Äitiys (myöhemmin yksinhuoltajuus) merkitsi myös rahapulaa ja niukkuutta kaikenlaisista huvituksista ja reissuista.

      Nykyisin nautin aidosti elämän pienistä asioista esim. hellesäällä pulahtamisesta kylmään järveen, linnunlaulusta, kauniista musiikista, hyvästä elokuvasta, suloisesta lapsesta puistossa, vanhuksen lempeästä hymystä jne. Elämä kolhii edelleen, mutta se tuo kontrastia elämään. Onnellisuus ei siis ole kiinni ulkomaanmatkoista, ostetusta käsilaukusta tai ylipäätään materiasta. Tietenkin olen tyytyväinen, kun raaskin vihdoin ostaa uuden tietokoneen, jotta tappelu vanhan hitaan koneen kanssa päättyy jne, mutta se ei sinällään ole mikään onnellisuuden aihe.

      Onnellisuuden olotila tarkoittaa myös armeliaisuutta itseä kohtaan ja että ymmärtää elämän ainutkertaisuuden.

    • näin.

      Kun vitutus häviää niin tunnen olevani onnellinen.

    • uskova 2

      hätäilyllä ei saa muuta kuin kusipäisiä kakaroita.nämä eivät päivittäisiä pankkisiirtoja. so kool off

    • anelma1234

      Onnellisuus koostuu pienistä arjen hetkistä. Nyt kesälomalla esim. , että saa viettää yhteisiä kesäpäiviä oman perheen tai sisarusten kanssa. Kaikki ovat tyytyväisiä ja nauttivat auringosta ja lämmöstä, hyvästä ruuasta. Saa pulahtaa vilvottavaan mereeen tai kävellä hiekkarannalla käsi kädessä oman kullan kanssa. tai poimia mustikoita ja tehdä mustikkapiirakka,josta nautitaan koko porukalla ,kahvittelun lomassa. Onni ei ole sitä, että elämässä ei ole hankalia tilanteita, saattaa olla ,mutta osaa suhteuttaa ne kuitenkin asioiksi, joihin yrittää vaikuttaa ja sen avulla viedä asioita parempaan suuntaa. Minulle onni kuitenkin sisältää turvaa, terveyttä ja rakkautta läheisteni kanssa. :)

    • mulle onnellisuus on sitä, kun ei ole stressiä ja kaikki tuntuu olevan hyvin ja siihen päälle jos vielä saa tehdä jotain mistä tykkää eikä tartte kokoajan käyttää puolet aivotoiminnastaan erilaisten asioiden stressaamiseen.

      Ympäristöllä sen sijaan ei ole niinkään väliä, voi olla onnellisuuden hetkiä vaikka ns. ulkoisesti menisi huonosti kunhan on sisäisesti hyvä olla.
      Ja sitten taas jollain voi olla ulkopuolisten silmissä aivan täydellinen elämä, mutta voi silti olla onneton jos itse kaipaiskin vähän epätäydellisempää elämää.
      Jos tästä joku tajuaa jotain...

      Ja juu, tasapainottelu harmonian ja seikkailunhalun välillä voi olla hankalaa, muttei mahdotonta :) Perheen voi viedä mukanaan, ja kompromissiksi pitää oppia kestämään niitä "tylsiä" hetkiä ja olla onnellinen niistäkin.

    • Hula B.

      Käsitykseni onnellisuudesta: Vain realisti kykenee olemaan onnellinen, koska onnellisuus edellyttää oman itsen ja maailman hyväksymistä sellaisina kuin ne ovat.

    • UunoD.G

      hoho näit kommentointeja.Itse voitin lotossa 2009 ja siitä alkoi alamäki.Ensin muija halus kuun ja tähdet taivaalta joita en luvannut.jatkoin duunarihommia raksalla ja saimme silti pientä luksusta koska en pyytänyt kesä/talviloma rahoja pekkasia sun muuta ,tein sitä pitääkseni virkeyden yllä.Muija siitä ei tykänny ois pitäny muuttaa Maliin,oli yks mein lempi kohteista jos oltu lomailemas ,ei oo siis muksuja.Jotenki alko tuntuu et se rupee mua vaa rahastaa,mua se ei kiinnosta koska olen tarkka rahasta.Jonkun aikaa siin oltiin mutta se napiseminen rahan vonkaaminen ja ylen törsääminen ajoi mut eroon .Siin pikku vinkki tuleville lotto nääreille ja God Bless

    • Bastioni .5

      Kun lapsilla ,lastenlapsilla ja itsellä on kaikki hyvin, tunnen olevani
      onnellinen .Hyräilen liikkuessani ja vietän haurasta elämää nauttien.
      Onnellisuus täyttää minut.

    • olen tosionnellinen

      Olen onnellinen, kun on hyvä olla. Ei ole huolia, ei vaikeita sairauskia, surua, ei psyykkistä ja fyysistä tuskaa. Onnellisuuteen sisältyy, että kokee elävänsä tarkoituksellista ja hyödyllistä elämää, mutta myös itse saa nauttia ja kokea mukavia asioita ja tehdä juttuja joista.
      Kyllä perusonnellisuus tulee siitä, että asiat ovat kunnossa Jumalan ja lähimmäisten kanssa ja tietää että elämä ei pääty kuolemaan vaan jatkuu iankaikkisesti.

    • Ei valittamista.. :)

      Tutulta kysyn kuinka menee?
      ... vastaa : Siinä se kun ei valita...


      Mutta asiaan. Kun ihmisillä on kiire... toisin sanoen paljon toimintaa, mieli kaikessa suunnittelussa, huolissa ja stressaa : vältä piristeitä, tarkkaile yö unta.
      Jos yö unet jäävät vaillinaisiksi, kokeile melatoniinia. Hyvin nukutun yön jälkeen sietää kiirettä paremmin ja myös luovamieli toimii spontaanisti.

    • hamstereita

      Olla nninku "onneton" , sellaisia kyllä tunnen. Oikeastaan aika paljonkin. "Onneton" henkilö on sellainen joka elää yhteiskunnassaan jotenkin ..vastavirtaan. Hän kyllä osaa ja haluaa nauttia kaikista hyvinvointi yhteiskunnan eduista. Kuten kohtalaisen muhkea pankkitili. Hän protestoi läheisilleen olemalla joitenkin tyytymätön vallitsevaan yhteiskunta järjestelmään vaikka hän toisaalta "kylpee " rahassa?
      Kyseiset henkilöt ovat useimmiten "tien" vasemman laidan kulkijoita. Heidän ajatuksiansa on "valtaväestöön " kuuluvien vaikea hahmottaa. Toisaalta he kaipaavat "perkeleesti" jonnekin 60-ja 70-luvun aatemaailmaan. Ja mikä merkillistä. He ovat useimmiten hamstereita. Heillä on taito kerätä mammonaa ympärilleen. He ovat myöskin poliittisesti valveutuneita siten että he "tietävät" oikeuksensa. He tietävät mitkä palkka edut ja muut lisät kuulee heille .He tuntevät syvää katkeruutta jos heiltä jää jokin heille kuuluva , vaikka vähäinenkin rahallinen etu saamatta. Vaikka heidän pankkitilinsä pullottaa rahaa niin he marmattavat kauan jos jäävät ilman heille kuuluvaa rahallista etua.

      • aapeli3

        Niin juuri tuollainen onneton on. Hyvin oivallettu.
        Tiedän sen koska olen juuri tuollanen.
        Haluaisin muuttua, mutta on niin vaikeaa enää tällä ikää.
        Ainakin rahan hamstraaminen sais loppua..


    • kauas onni karkaa ai

      Ihminen on siitä tyhmä olento, että se näkee lähelle silloin kun pitäisi nähdä kauas, ja päinvastoin. Kun lapset ovat pieniä ja pitäisi nähdä lähelle, tähyillään kauas muita seikkailuja. Sitten kyllä nähdään lähelle kun rakkaat ovat lähteneet ja menneet kauas.
      Tämä tietysti koskee kaikkea muutakin. Taitoa elää hetkessä ja olla läsnä on vaikea saavuttaa.

    • Sarande

      Ihmisen ei pitäisi ylipäänsä koskaan kysyä itseltään, "olenko onnellinen", vaan pikemminkin "olenko onneton". Jos nimittäin vastaus on EI, niin ihminen on tuolloin varmasti riittävän onnellinen ja loppu on täysin omasta mielikuvituksesta kiinni.

      • lklkoik

        Hyvä vastaus Sarande. Just näin. Ajan kanssa oppii, et mitkä asiat elämässä tekee onnettomaksi ja kun niitä asioita oppii välttämään niin on onnellinen.


    • Histofriikki

      Väyrynen kenraalikuvernööriksi
      ja Suomi suuriruhtinaskunnaksi.

    • kokenut,

      Jos tunnet että elämästä puuttu jotain, se olelliinen.
      Se on taivasikävä. meidät on luotu jumalan lapsiksi. Vain ja ainostaan usko jeesukseen tekee sinut syvintä juuria myöten onnelliseksi.

      Tietenkin hyvä toimeentulo, ystävät , terveys, ....

    • Todentaja

      Ihminen on onnellisempi jos se ei ole aina vailla jotain uutta.
      Että osaa nauttia arjesta / rauhaisasta elosta ja siitä mitä itsellä on.
      Vertailemalla muihin ja kadehtimalla ei kiusaa kuin itseään ...
      ahneella on p...nen loppu.

    • pertol

      Minä olen onnellien jos rahaa jää peräpukamalääkkeeseen.
      ei ole kivaa kun ei jää ja pitää mennä ratrastamaan hevosella
      niin sitten satuu kovasti.

      • ikujhyjkiuhkjiujkiuj

        Poistata peräpukamasi, jos et halua niistä kärsiä. Hevosella ei kukaan voi pakottasa sinua ratsastamaan.


    • http://clickbarg.ir
    • Onnellisuus on sitä, että on tyytyväinen siihen, mitä ei voi muuttaa ja sitä, että tekee töitä sen suhteen, mitä voi muuttaa.

    • Mande1

      Somalit ovat ainakin onnellisia kun tulevat Sossusta ulos,sekä mustalaiset kun lapsilisä loppuu niin eläke alkaa!!

    • 22+22

      mäkään en oo onnellinen.en kyl ehkä tunnistaiskaan sitä olotilaa. iloinen oon usein ja masennuslääkkeitä oon syöny 5 vuotta mut ehkä sitte turhaa.

    • onnellinen123

      Kun kuti lähtee...

    • töpsyk

      En ole ollut onnellinen pitkään aikaan, vaikka voisin hyvin ollakin. Onhan kaikki melko hyvin. Yksin ei vaan ole kiva olla, tuntuu että onnellisuuteen tarvitaan kaksi.

    • einstain123

      pillun saantia

    • Ukko 3

      Voi kun tietäisin!!

    • bhfvkgfvlhv

      Onnellisuus on sitä että osaa hyväksyä arjen ja todellisuuden, mutta osaa myös haaveilla asioista ja pikkuhiljaa toteuttaa niitä!

      • bkjbkj

        Yleensä ihminen haluaa sitä mitä ei saa. Ja sitten kun ihminen saa sitä mitä haluaa, niin sitten ollaan niin onnettomia.


    • isofaija

      Ihminen on onnellinen kun hän huomaa pienet hyvät asiat. Onnelliseksi ei voi oikeasti tulla rahalla tai vallalla. Onnellinen on se, joka näkee pienen Ihmisen, esineen, tapahtuman, asian jne.

    • seghrq

      Hmmm. Minusta tämä on onnellisuutta.

      Tiedän kuka olen, mitä arvostan ja pidän tärkeänä. Olen kohta kuusitoista. Minun ei tarvitse olla huolissani rahasta, kunhan ajattelen mitä ostan. Minulla on hyvät välit perheeseeni ja sukuuni, enkä ole riidoissa kenenkään kanssa. Minulla on paljon erilaisia ystäviä, mutta osaan olla yksinkin ja nautin siitä.

      Pidän lukemisesta, elokuvista, matkustamisesta ja kielten opiskelusta. Kun saan tehdä näitä asioita ja joudun välillä tekemään myös inhottavia asioita, muistan nauttia elämästäni. Yritän parantaa maailmaa vähän kerrallaan.

      Onni on sitä, että aamulla herätessään ei ole pettynyt siihen, että heräsi. Koska se ei ollut onnea.

    • Niii

      Onnellinen ihminen voi olla rikas, köyhä, nuori, vanha tai työtön.
      Onneton ihminen voi olla rikas, nuori, vanha tai työtön.

      Onnellisuutta on nii paljon erilaista kuin ihmisiäkin täälä.

      Toiset ovat onnellisia vaikka mökillä. Toiset ovat onnellisia ilman miestä ja toisil täytyy olla mies ettei yksin tarvi mökötttää. Toisil tarvii olla mahdollisimman kallis auto. Toiset eivät tarvi autoo ollenkaan. Toiset syövät onnellisuuteen viinereitä, sipsejä ja makkaraa, toiset syövät vain kasviksia koska silloin olo on pirteempänä. Kun lähtee lomamatkalle toisille riittää matkan pituudeksi jokin suomen kaupunki. Toiset lähtevät turkkiin tai austraaliaan asti. Jotkut juovat viikonloppuna ihan hirveitä määriä. Toisille riittää vain muutama lonkero Jotkut ovat onnellisia viikonloppuna baarissa. Toiset viettävät viikonloput kotona. Tykkäävät olla kotona, katsoa leffaa tai telkkaria.

    • velaton elämä on ok

      "Onnea" on nykyään se, että on velkaa hinnalla millä hyvänsä!
      Velaton elämä ei kuulemma ole onnellista elämää, koska ei "omista" velaksi hinnalla millä hyvänsä?...

    • kyrpalogi666

      onnellisuus on runkkausta hiljaa huoneessa kuolemaan saakka

    • there is no spoon

      Se on sitä kun laittaa saunakauhan takapuoleen, istuu toimistotuolille ja on kuin saunakauhaa ei olisikaan.

    • pusukin

      Minut teke onnelliseksi kun muori alkuillasta antaa pusun ja illalla sängyssä istuu satulaan ja molemmat nauttii.

    • nyt sentään iloinen.

      se että saa työtodistuksen ajoissa tarpeen mukaan kuin tietää sen antaneen jollekkin ja saa sen vasta 2vuoden päästä kuin ei ole saanut tarkistaa eikä työtodistuksen hallussa pitäjä ole antanut tarkistaa missä se on eikä ole viittinyt tarkistaa ja kuin tarkistin salaa niin en saanut ottaa sitä koska penkosin hänen tavaroita. se ei ole onnellisuutta. se on onnellisuutta että saa sen ajoissa.

    • niin se vain on.

      onnellisuus merkitsee tupakan tuikkausta. en tiedä. kai se on mahdollista vuoristoratoineen. voin sanoa yrittäneeni yhdistää ja siitä tulee tupakan tuikkausta. Nainen vieressä hellimässä ja antamassa hysteeritöntä seuraa ilman luotttammuksen pulaa.

    • jokainen on oman onnensa seppä vai miten se meni. itse olen onnellinen kun pää koppa on kirkas ja terveydentila suhteellisen ok. muutama hyvä ystävä. lemmikit joista saan pitää huolta. katto pään päällä. otan päivän kerrallaan ja katson mitä tuleman pitää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe