Ohtakarin kalajuhlat Lohtajalla

Vanhan miehen miete

Eilen vietettiin Lohtajalla Ohtakarin Kalajuhlia.

Hämmästykseni oli melkoinen, kun Keskipohjanmaa-lehti ei noteerannut mitenkään tätä meille lohtolaisille tärkeää perinteistä juhlaa. Ei edes pikku-uutista ollut.

Uutiskynnyksen olivat kyllä ylittäneet kamerakauppojen alamäki, Pietarsaaren Jaakon päivät ja Eurooppalainen ruokatori. Varsinkin viimeksimainitusta on kirjoitettu lehdessä lähes jatkuvasti viime aikoina.

Eivätkö toimittajat jaksaneet lähteä hellepäivänä Lohtajalle asti vai ovatko levikkialueen kalajuhlat heidän mielestään mennyttä aikaa?

17

1543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai oikein uutinen

      Tekeehän Kepari jutun Ohtakarin juhlista vähintään joka toinen vuosi. Kyllä se riittää tapahtumasta, josta ei ole muuta uutisoitavaa kuin että aurinko paistoi, kalasoppa maistui, haitari soi, ihmiset tapasivat tuttujaan ja hauskaa oli. Kansanedustajien puheissakin joka vuosi sama aihe, hyljevahingot. Niille pitäisi jotain tehdä, mutta kun vain minä eduskunnassa olen yrittänyt.

      Kalajuhlia on sitä paitsi muillakin Keski-Pohjanmaan kylillä, joten eiköhän yksi kalajuhlajuttu per vuosi maakunnasta riitä aiheesta.

      Lisäksi on muunkin aiheisia jokavuotisia juhlia, joissa ohjelma ei kyllä ole sen kummempi, kunhan vain ollaan. Fiilis ei kyllä ainakaan siitä parane, että tullaan kuvia räpsimään.

      • kalabagos

        Häh? Vähintään joka toinen vuosi... Aika jännä ilmaisu. Onko uutisia Ohtakarin kalajuhlista ollut siis esim. joskus 3-4 kertaa vuodessa. Ok. Missä tällainen Ohtakari on? Jos vaikka kävisin ensi kesän juhlilla.


      • RauhoituTsuurnalisti

        Rauhoitu hyvä ihminen. Jokainen varmasti ymmärtää, että teidän toimittajien työ on erittäin kiireistä, eikä kaikkiin kalasoppajuhliin ole aikaa. Ukrainan kriisinkin takia joutuu takuulla kopsaamaan juttuja siihen tahtiin, että näpit ovat hellinä.


      • Vai oikein uutinen
        RauhoituTsuurnalisti kirjoitti:

        Rauhoitu hyvä ihminen. Jokainen varmasti ymmärtää, että teidän toimittajien työ on erittäin kiireistä, eikä kaikkiin kalasoppajuhliin ole aikaa. Ukrainan kriisinkin takia joutuu takuulla kopsaamaan juttuja siihen tahtiin, että näpit ovat hellinä.

        Heh, en ole toimittaja. Johan se olisi pitänyt nähdä tuostakin kohdasta:

        "Fiilis ei kyllä ainakaan siitä parane, että tullaan kuvia räpsimään."


      • heh heh heh ja heh
        Vai oikein uutinen kirjoitti:

        Heh, en ole toimittaja. Johan se olisi pitänyt nähdä tuostakin kohdasta:

        "Fiilis ei kyllä ainakaan siitä parane, että tullaan kuvia räpsimään."

        Heh itsellesi. Yritit harhauttaa TOIMITTAJA meitä taviksia, mutta sut on bongattu. Tietenkään et halunnu paljastaa meille, et pidät juhliamme niiiin tylsinä, et ne ei kelpaa edes kuivakkaan lehteenne.


      • nyt paljastit ittees
        heh heh heh ja heh kirjoitti:

        Heh itsellesi. Yritit harhauttaa TOIMITTAJA meitä taviksia, mutta sut on bongattu. Tietenkään et halunnu paljastaa meille, et pidät juhliamme niiiin tylsinä, et ne ei kelpaa edes kuivakkaan lehteenne.

        HEHHEH mulla on faktaa pöydässä


      • Kuka?
        nyt paljastit ittees kirjoitti:

        HEHHEH mulla on faktaa pöydässä

        Kuka toimittaja on viettänyt tylsän päivän Ohtakarin kalajuhlilla? Joutuiko maksamaan oikein lipunkin?


      • piits-poi

        Olen käynyt kerran kyseisillä juhlilla, se riitti. Piti oikein maksaa pääsymaksu päästäkseen käveleskelemään ja jokseenkin olematonta "ohjelmaa" kokemaan ja jonottamaan jumalattoman kallista, ihan tavallista kalasopantapaista, taisi olla norjalaisesta lohesta tehtyä, siikasoppa oli loppu. Ohtakari on toki muuten mitä mainioin paikka, "biitshikin" on parhaimmillaan ihan loistava!


      • Uutta näkökulmaa

        Voisihan ne toimittajat tehdä vaihteeksi juttua vaikka siikavellin erilaisista syöntityyleistä. Ohtakarissa nimittäin se velli tarjotaan ruotoineen päivineen.


      • Viina kyllä maistaa!
        piits-poi kirjoitti:

        Olen käynyt kerran kyseisillä juhlilla, se riitti. Piti oikein maksaa pääsymaksu päästäkseen käveleskelemään ja jokseenkin olematonta "ohjelmaa" kokemaan ja jonottamaan jumalattoman kallista, ihan tavallista kalasopantapaista, taisi olla norjalaisesta lohesta tehtyä, siikasoppa oli loppu. Ohtakari on toki muuten mitä mainioin paikka, "biitshikin" on parhaimmillaan ihan loistava!

        Joo niillä pääsymaksulipun hinnalla haetaan viinaa reppukaupalla, hyvähän on sitten saunoa ja ja mitä kaikkea?? Joskus olen ollu riennoissa. Kaikkiin kalajuhliin pääsee ilmaiteksi, nyt pyhänä ainakin Rahjan kalajuhliin? Kalastuseuran jäsen olen, ei kiinnosta Ohtakarin kalajuhliin mennä.


      • Viina kyllä maistaa.
        Viina kyllä maistaa! kirjoitti:

        Joo niillä pääsymaksulipun hinnalla haetaan viinaa reppukaupalla, hyvähän on sitten saunoa ja ja mitä kaikkea?? Joskus olen ollu riennoissa. Kaikkiin kalajuhliin pääsee ilmaiteksi, nyt pyhänä ainakin Rahjan kalajuhliin? Kalastuseuran jäsen olen, ei kiinnosta Ohtakarin kalajuhliin mennä.

        Sama vielä.

        http://www.kalastakalajoella.fi/kalastusalueet_rahja.php


      • Possessiivisuffiksis
        piits-poi kirjoitti:

        Olen käynyt kerran kyseisillä juhlilla, se riitti. Piti oikein maksaa pääsymaksu päästäkseen käveleskelemään ja jokseenkin olematonta "ohjelmaa" kokemaan ja jonottamaan jumalattoman kallista, ihan tavallista kalasopantapaista, taisi olla norjalaisesta lohesta tehtyä, siikasoppa oli loppu. Ohtakari on toki muuten mitä mainioin paikka, "biitshikin" on parhaimmillaan ihan loistava!

        Joo, kalliiksihan se tulee, kun joutuu maksamaan vitosen eikä siihen saa muuta kuin pullakahaveet.


    • Fudgea, nam!!!

      Keparin toimittajat olivat varmaan ottamassa aurinkoa ja kaivoivat lehteen etukäteen tekemänsä jutun eurooppalaisesta ruokatorista. Kala kuulkaa kalpenee euroopan herkkujen rinnalla.

    • En tiedä.

      Jaa´a, en lue lehtiä.

      • Anonyymi

        Hahahahaha menitte toimittajan lankaan


    • Anonyymi

      Menen ensi su paikanpäälle ihmettelemään millainen mahtitapahtuma kyseessä.

    • Anonyymi

      Sakottavat autoilijoita väärin pysäköinnistä. Kokkolan lappuliisat viety paikalle päivystämään juhlien ajaksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe