Miten määritellään itseaiheutettu?

teoreetikko

Jos saa te-keskukselta työ"tarjouksen", eli uhkavaatimuksen hakea johonkin tiettyyn paikkaan, saa karenssin, mikäli itse aiheuttaa sen, ettei tule valituksi. Määritelmä on varsin epätarkka. Selviä tapauksia on tietysti, jos ilmoittaa ettei halua töihin tai soittaa suutansa ja haistattelee työhaastattelijalle tms, mutta miten siinä tapauksessa, että tekee asian olemalla vaikkapa hieman omituinen, kuten monet tavallisetkin ihmiset ovat jännittävässä työhaastattelutilanteessa?

Jos haastattelija kysyy minulta, vaikkapa terveydentilaani, niin totean, että "Olen varsin terve ja minulla on hyvin terveelliset elämäntavat. Olen tarkka ruoan laadusta, en polta enkä juo ja harrastan liikuntaa säännöllisesti. Oikeastaan mitään vaivoja ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen hyvin vähäpätöisiä lukuunottamatta, kuten terskassani ollut ihottuma, joka meni kuitenkin nopeasti ohi Babibactilla. Se ei aiheutunut mistään sukupuolitaudista, vaan ylimääräisestä eritteentuotosta, kun minulla joskus on noita kausia, että masturboin kompulsiivisesti useita kertoja päivässä ja siinähän sitten altistuu hyvälläkin puhtaanapidolla herkästi tali-ihottumalle. Mitään allergioita ei ole, enkä ole juuri ksokaan sairauslomia pitänyt, eli terveydentilan puolesta sovellun kyllä hyvin tähän tehtävään".

Olisiko yllämainittu asiallinen anamneesi terveydentilasta katsottavissa toiminnaksi, jolla aiheutettiin itse se, ettei tultu valituksi?

36

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123aiai

      Minusta tuo terveyden selittäminen, vaikka olisi tottakin, on lähinnä haistattelua, kun ottaa huomioon tilanteen. Sillä aivan selvästi tavoitellaan sitä, ettei tulisi valituksi töihin. Siis itseaiheutettu.

      • teoreetikko

        Haistattelua? Minusta tuommoisen voisi sanoa esimerkiksi hyvälle kaverille, joten se on pikemminkin ehkä työhaastattelijan tapauksessa hieman tavanomaista enemmän sosiaalisista normeista poikkeavaa avoimuutta. Se ei kaiketi ole kielletty. toiset on avoimempia henkilökohtaisista asioistaan kuin toiset.

        Ja vielä mielenkiintoisempaa, että miten mahtaisi työhaastattelija asian ilmaista, kun kysytään, että miksi ei tullut valituksi...


      • 123aiai
        teoreetikko kirjoitti:

        Haistattelua? Minusta tuommoisen voisi sanoa esimerkiksi hyvälle kaverille, joten se on pikemminkin ehkä työhaastattelijan tapauksessa hieman tavanomaista enemmän sosiaalisista normeista poikkeavaa avoimuutta. Se ei kaiketi ole kielletty. toiset on avoimempia henkilökohtaisista asioistaan kuin toiset.

        Ja vielä mielenkiintoisempaa, että miten mahtaisi työhaastattelija asian ilmaista, kun kysytään, että miksi ei tullut valituksi...

        Ei ole kielletty eikä rikos. Mutta osoittaa sellaista sosiaalisista normeista poikkeamista, että töihin ei oteta. Sinäkin sen ymmärrät, kunhan nyt vaan provoilet. Ellet sitten pervoile.


      • teoreetikko
        123aiai kirjoitti:

        Ei ole kielletty eikä rikos. Mutta osoittaa sellaista sosiaalisista normeista poikkeamista, että töihin ei oteta. Sinäkin sen ymmärrät, kunhan nyt vaan provoilet. Ellet sitten pervoile.

        Kysymys on täysin oikeutettu, kun itseaiheutettua ei ole oikein mitenkään määritelty, enkä ole koskaan kuullut että tätä olisi jossain sovellettu, ainakaan työhaastattelun/hakemuksen johdosta, itseaiheutettuja potkuja kyllä tiedän ja niistä tulleita karensseja. Mutta valituksi tulemisen tahallisesta estämisestä en ole kuullut sanktioita saatavan.

        En minä kyllä mielestäni provoile enkä pervoile, mistä kummasta sinä sellaisen johtopäätöksen vedit? Jos sinä koet ahdistusta siitä kun joku sanoo sanan "penis" tai "masturbointi" tai puhuu teoreettisella tasolla kuvitellusta tilanteesta, jossa harjoitetaan jotain mahdollisesti vilpilliseksi katsottavaa toimintaa, niin silloin sopii miettiä, että oletko vain erityisherkkä persoona vai onko kyseessä jonkinlainen masennuksen oire tai muu mielialahäiriö, joka tarvitsee hoitoa, esimerkiksi skeematerapiaa avaamaan tunnelukkoja. Minun tekstini on kaukana provakatiivisesta tai perverssistä, sellaista näkyy tälläkin palstalta löytyvän hyvin eksplisiittisessä muodossa.


      • MielivaltaLoputtava
        teoreetikko kirjoitti:

        Kysymys on täysin oikeutettu, kun itseaiheutettua ei ole oikein mitenkään määritelty, enkä ole koskaan kuullut että tätä olisi jossain sovellettu, ainakaan työhaastattelun/hakemuksen johdosta, itseaiheutettuja potkuja kyllä tiedän ja niistä tulleita karensseja. Mutta valituksi tulemisen tahallisesta estämisestä en ole kuullut sanktioita saatavan.

        En minä kyllä mielestäni provoile enkä pervoile, mistä kummasta sinä sellaisen johtopäätöksen vedit? Jos sinä koet ahdistusta siitä kun joku sanoo sanan "penis" tai "masturbointi" tai puhuu teoreettisella tasolla kuvitellusta tilanteesta, jossa harjoitetaan jotain mahdollisesti vilpilliseksi katsottavaa toimintaa, niin silloin sopii miettiä, että oletko vain erityisherkkä persoona vai onko kyseessä jonkinlainen masennuksen oire tai muu mielialahäiriö, joka tarvitsee hoitoa, esimerkiksi skeematerapiaa avaamaan tunnelukkoja. Minun tekstini on kaukana provakatiivisesta tai perverssistä, sellaista näkyy tälläkin palstalta löytyvän hyvin eksplisiittisessä muodossa.

        "enkä ole koskaan kuullut että tätä olisi jossain sovellettu, ainakaan työhaastattelun/hakemuksen johdosta"
        Urbaanilegendoja tuosta on ollut Potkut ja työttömyyspalstalla, mutta virkailijoiden karenssikiiman tuntien voivat olla tosia. Käytännössä haastattelijan antama ja virkailijan johdattelevia kysymyksiä esittämällä saatu lausunto on kovempi totuus kun Jumalan sana. Joskus oli juttua että joku oli kysynyt palkkaa työhaastattelussa niin siitä oli karenssi tullut. Palkan kysyminen kun mielipuolisen virkailijan mielestä on moitittavaa käytöstä. Nykyisin monessa ainakin palkkatukipaikassa palkan pienuus tulee esille vasta työsopimuksessa, jos siinäkään, eivät ilkeä palkkaa sanoa haastattelussa kun se on niin pieni.


      • 123aiai
        teoreetikko kirjoitti:

        Kysymys on täysin oikeutettu, kun itseaiheutettua ei ole oikein mitenkään määritelty, enkä ole koskaan kuullut että tätä olisi jossain sovellettu, ainakaan työhaastattelun/hakemuksen johdosta, itseaiheutettuja potkuja kyllä tiedän ja niistä tulleita karensseja. Mutta valituksi tulemisen tahallisesta estämisestä en ole kuullut sanktioita saatavan.

        En minä kyllä mielestäni provoile enkä pervoile, mistä kummasta sinä sellaisen johtopäätöksen vedit? Jos sinä koet ahdistusta siitä kun joku sanoo sanan "penis" tai "masturbointi" tai puhuu teoreettisella tasolla kuvitellusta tilanteesta, jossa harjoitetaan jotain mahdollisesti vilpilliseksi katsottavaa toimintaa, niin silloin sopii miettiä, että oletko vain erityisherkkä persoona vai onko kyseessä jonkinlainen masennuksen oire tai muu mielialahäiriö, joka tarvitsee hoitoa, esimerkiksi skeematerapiaa avaamaan tunnelukkoja. Minun tekstini on kaukana provakatiivisesta tai perverssistä, sellaista näkyy tälläkin palstalta löytyvän hyvin eksplisiittisessä muodossa.

        "Jos sinä koet ahdistusta siitä kun joku sanoo sanan "penis" tai "masturbointi""

        Minua eivät sanat ahdista. Mutta jos kuvittelen olevani haastattelemassa jotakuta jannua ottaakseni hänet töihin, niin tuskin kysyn terveysasioita,jotka kuuluvat lääkärille. Jos jostain ihme syystä kuitenkin kysyisin terveydestä ja ventovieras jannu alkaa selostaa masturboinnista johtuvia vaivojaan, niin kyllä se on asiatonta tilanteeseen nähden, vaikka kieli olisi asiallista lääkärin kieltä. Ei oteta töihin, sillä ko. jannulla on taatusti pielessä muutakin kuin epäasiallinen käytös työhaastattelussa.

        Siis itseaiheutettu työpaikan saamatta jääminen, syy epäasiallinen käytös työhaastattelussa. Tapaus harvinaisen selvä.


      • teoreetikko
        123aiai kirjoitti:

        "Jos sinä koet ahdistusta siitä kun joku sanoo sanan "penis" tai "masturbointi""

        Minua eivät sanat ahdista. Mutta jos kuvittelen olevani haastattelemassa jotakuta jannua ottaakseni hänet töihin, niin tuskin kysyn terveysasioita,jotka kuuluvat lääkärille. Jos jostain ihme syystä kuitenkin kysyisin terveydestä ja ventovieras jannu alkaa selostaa masturboinnista johtuvia vaivojaan, niin kyllä se on asiatonta tilanteeseen nähden, vaikka kieli olisi asiallista lääkärin kieltä. Ei oteta töihin, sillä ko. jannulla on taatusti pielessä muutakin kuin epäasiallinen käytös työhaastattelussa.

        Siis itseaiheutettu työpaikan saamatta jääminen, syy epäasiallinen käytös työhaastattelussa. Tapaus harvinaisen selvä.

        "syy epäasiallinen käytös työhaastattelussa".

        Ei ole epäasiallinen käytös, jos lipsauttaa vähän tarpeetonta informaatiota tai sitten mikä tahansa änkyttämisestä tai liiasta yskimisestä lähtien voidaan sellaiseksi luokitella. Epäasiallinen käytös on sitä, kun sanoo, että "Mä haluan triljoonan palkkaa kuussa ja mun ei sitten tarvi tehä mitään mitä en halua ja älä yhtään saat*na ala mulkoileen siinä ketun puusilmä, haluuxä pataas vai? V*ttu run*kaa mun m*naa, huo*a! Mä en ala kuuntelemaan tuollaisen pulunnu*sijan vit*uilua, mä lähen himaan, moido!"


    • Osaba

      Sanoo että on masentunut ja itsetuhoinen.

    • sfdsfdfdfd

      Yks työnantaja kirjaa kaikki silleen työkkärille että karenssi tulee... olitpa haastattelussa miten tahansa...

    • 167-176

      "Yks työnantaja kirjaa..."
      Noita työnantajia on varmaan aika paljon. Siksi kannattaa äänittää aina työhaastatttelut salaa niin saadaan nuokin törkimykset ojennukseen. Väärän tiedon antaminen viranomaismenetttelyssä joka lausunto hakijasta työkkärille on rikos jonka maksimirangaistus on 2 vuotta vankeutta.
      RL 15:2§
      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L15

    • Petu...

      Noissa postitse saaduissa työtarjouksissa kannattaa ottaa huomioon mys laki säädettyjen määräaikain laskemisesta.

      Jos TE-keskus lähettää sinulle tänään perjantaina kirjeen ja saat sen maanantaina ja sinun pitäisi sen mukaan ensi viikon perjantaina mennä johonkin haastatteluun niin karenssia ei pitäisi tulla koska sinun voidaan katsoa saaneen tiedon vasta tuolloin perjantaina postitse eikä voida olettaa, että henkilö koko ajan kyttäisi postiaan ja olisi heti postin saatuaan valmis ampaisemaan haastatteluun, tai soittamaan ja sopimaan haastatteluaikaa.

      Ihminen voi olla jopa muutaman päivän ihan laillisesti poissa kotoaan vaikka olisi työtön :-)

      http://www.valtakunta.fi

    • 167-176

      Työkkärillä on vain yksi laki jota mielivaltaisesti ja asiaksvastaisesti tulkitsevat. On olemassa termi perusmyönteinen laintulkinta mutta on olemassa myös perusvastainen laintulkinta jota työkkäri, Kela ja sossu sekä jotkin muutkin viranomaiset käyttävät, esim. verottaja ja tulli.

    • höpö höpö

      Riittää kun vihjaiset, että olet aikeissa hakea opiskelemaan, eivät varmasti ota töihin. Samaten jos olet liian hyvä, liian motivoitunut, liian sliipattu, liian kohtelias, liian fiksu, liian kaunis/komea, liaan sitä tai tätä (myönteisiä asioita), eivät varmasti ota töihin. Joskus saattaa olla, että haastattelijat itse ovat alkkiksia, joten jos sanot, että et käytä viinaa, niin eivät palkkaa sinua, että näinkin päin voi olla.

    • Haastateltu

      On se kumma kun täytyy kehitellä kaikin tavoin keinoja työtä karttaakseen. Nuoret miehet karttelevat töitä ettei tarvitse maksaa elatusmaksuja.

      Itselleni kelpaisi työ mutta jalan vamman takia erittäin raskas fyysinen työ ei onnistu ja laittaahan ne koeajan jälkeen pois jos ei se työ onnistu eikä tule karenssia. 55 vuotiaalle ei mitään muita töitä tarjotakkaan kuin raskaita määräaikaisia töitä mitä nuoret hyväkuntoiset eivät suostu tekemään.



      Kevyempiin töihin riittää nuorempaa hakijajoukkoa niin että mitähän varten ne sitten ottaisi näin vanhan?

      Sukupuoli siveettömät höpinät ovat karenssin aihe. Kyllä työnantaja huomaa koska hakija haluaa tahallaan tulla diskatuksi. Ensinnäkään kukaan ei usko jos alkaa liioittelemaan terveydentilaansa. Ns ,tervekkään ei tiedä mikä aikapommi voi sisuskaluissa muhia.

      Työpaikkahaastattelussa tietää jo muutaman ensi minuutin aikana haastattelijoista oletko heidän hakemaansa tyyppiä. Huomaa jos niillä tulee vain rutiininomaiset kysymykset eivätkä he ole innostuneita. Jos olet paljon käynyt haastatteluissa niin tulee kyllä kokemusta.

      • teoreetikko

        Esimerkissäni ei ollut mitään sukupuolisiveetöntä. Asiallisin mahdollinen tapa ilmaista asia ja sen voisi sanoa kaverille tai sairaanhoitajalle tms. Kompulsiivinen masturbointi on kompulsio siinä missä alotuinen käsien peseminen. Ja ihottuma on vaiva missä kohtaa ihoa vain ja astma on vaiva siinä missä peräpukamatkin.

        Sukupuolisiveetöntä olisi sanoa työhaastattelijalle, että haluaisit hänen pukeutuvan koulutytöksi ja antaa hänelle rotanmyrkyssä liotetulla rottinkipiiskalla vitsaa paljaalle pyllylle niin että osuu säkeille. Ja sitoa hänet piikkilangalla alasti tuoliin ja polttaa häntä palavalla tupakalla ympäri vartaloa ja runk*ta kuunnellessasi tuskanhuutoja ja iskeä häntä puukolla mahaan ja nu*sia häntä siihen puukonreikään samalla kun imet silmämunan irti hänen silmäkuopastaan ja sitä rataa.


      • 476457864893769
        teoreetikko kirjoitti:

        Esimerkissäni ei ollut mitään sukupuolisiveetöntä. Asiallisin mahdollinen tapa ilmaista asia ja sen voisi sanoa kaverille tai sairaanhoitajalle tms. Kompulsiivinen masturbointi on kompulsio siinä missä alotuinen käsien peseminen. Ja ihottuma on vaiva missä kohtaa ihoa vain ja astma on vaiva siinä missä peräpukamatkin.

        Sukupuolisiveetöntä olisi sanoa työhaastattelijalle, että haluaisit hänen pukeutuvan koulutytöksi ja antaa hänelle rotanmyrkyssä liotetulla rottinkipiiskalla vitsaa paljaalle pyllylle niin että osuu säkeille. Ja sitoa hänet piikkilangalla alasti tuoliin ja polttaa häntä palavalla tupakalla ympäri vartaloa ja runk*ta kuunnellessasi tuskanhuutoja ja iskeä häntä puukolla mahaan ja nu*sia häntä siihen puukonreikään samalla kun imet silmämunan irti hänen silmäkuopastaan ja sitä rataa.

        Lopeta se typerä sönköttäminen. Sinä et näemmä osaa itse määritellä missä asiallisen ja asiattoman puheen raja menee työhaastattelutilanteessa, etkä tunnu uskovan niitä jotka sen sinulle osottavat.

        Ole hyvä ja kokeile käytännössä itse ja ole valmis ottamaan vastaan seuraukset.


      • teoreetikko
        476457864893769 kirjoitti:

        Lopeta se typerä sönköttäminen. Sinä et näemmä osaa itse määritellä missä asiallisen ja asiattoman puheen raja menee työhaastattelutilanteessa, etkä tunnu uskovan niitä jotka sen sinulle osottavat.

        Ole hyvä ja kokeile käytännössä itse ja ole valmis ottamaan vastaan seuraukset.

        Ehkäpä jos kuuluvalla komentoäänellä käsken työhaastattelijan lopettaa typerän sönköttämisensä? Se tuntuu olevan korrekti ja hyväksyttävä tapa puhutella tuntemattomia, mikäli en koe heidän puheitaan kiinnostavaksi tai jos en satu pitämään heidän persoonastaan, huolimatta siitä onko minun pakko kuunnella niitä vai ei.


      • 476457864893769
        teoreetikko kirjoitti:

        Ehkäpä jos kuuluvalla komentoäänellä käsken työhaastattelijan lopettaa typerän sönköttämisensä? Se tuntuu olevan korrekti ja hyväksyttävä tapa puhutella tuntemattomia, mikäli en koe heidän puheitaan kiinnostavaksi tai jos en satu pitämään heidän persoonastaan, huolimatta siitä onko minun pakko kuunnella niitä vai ei.

        Olet epäasiallinen jos et tajua mikä kyseisessä kontekstissa ( työhaastattelu) on työn tekemisen kannalta asiallista informaatiota ja mikä ei. Työnantajaa tuskin kiinnostaa myöskään peräpukamasi, ilmavaivasi tai jalkasilsasi, mutta niiden tarpeeton esille nostaminen antaa sinusta ikävän kuvan.

        Mieti vaikka vertailun vuoksi jettä olisit tekemässä kuvausta treffisivustolle. Tuskin itsekään olisit yllättynyt jos sinusta ei oltaisi kiinnostuneita tuollaisten puheitten jälkeen.


      • teoreetikko
        476457864893769 kirjoitti:

        Olet epäasiallinen jos et tajua mikä kyseisessä kontekstissa ( työhaastattelu) on työn tekemisen kannalta asiallista informaatiota ja mikä ei. Työnantajaa tuskin kiinnostaa myöskään peräpukamasi, ilmavaivasi tai jalkasilsasi, mutta niiden tarpeeton esille nostaminen antaa sinusta ikävän kuvan.

        Mieti vaikka vertailun vuoksi jettä olisit tekemässä kuvausta treffisivustolle. Tuskin itsekään olisit yllättynyt jos sinusta ei oltaisi kiinnostuneita tuollaisten puheitten jälkeen.

        Katsotaanpa, millaisia kuvauksia treffisivustoilta löytyy. Laitetaan hyvin satunnaiset valinnat, vaikka hyvin suosittu iskuri-treffit, ja laitetaan valinnaksi mies etsii miestä ja hakusanaksi "ukkomies". Linkki lopussa, tässä vähän lainauksia....

        "olen terve ja siisti ukkomies ja etsin toista naiselle varattua jolta voisin ottaa
        suihin. jos tunnet painetta pusseissa, anna minun hoitaa asia."

        "Pepa ankaras kiimas tuu ja nai mua myös kimpa kiinnostaa leluja on kaikkea saa ehdotaa oon teerve ja luotetava ukkomies eli kaikki pitää pysyä salassa oon posliini ja hoikka"

        "Hei sinä ISOKALUINEN bi tai ukkomies, kiinostaako sinua kevään kynnyksellä tulla päästää spermat toisen ISO kaluisen kanssa salaisesti??
        Imen ja annan suuta ja palvon sun ISOA kalua."


        ...kaikki timalleen samantasoista tekstiä. Nämäkö sitten on sopivia työhaastattelussa?

        http://www.iskuri.net/index.php?s=0&osp=1&hsp=1&oika=&imin=&imax=&kau=0&kaupl=0&lk=0&hsana=ukkomies&hae=Suorita haku


      • 476457864893769
        teoreetikko kirjoitti:

        Katsotaanpa, millaisia kuvauksia treffisivustoilta löytyy. Laitetaan hyvin satunnaiset valinnat, vaikka hyvin suosittu iskuri-treffit, ja laitetaan valinnaksi mies etsii miestä ja hakusanaksi "ukkomies". Linkki lopussa, tässä vähän lainauksia....

        "olen terve ja siisti ukkomies ja etsin toista naiselle varattua jolta voisin ottaa
        suihin. jos tunnet painetta pusseissa, anna minun hoitaa asia."

        "Pepa ankaras kiimas tuu ja nai mua myös kimpa kiinnostaa leluja on kaikkea saa ehdotaa oon teerve ja luotetava ukkomies eli kaikki pitää pysyä salassa oon posliini ja hoikka"

        "Hei sinä ISOKALUINEN bi tai ukkomies, kiinostaako sinua kevään kynnyksellä tulla päästää spermat toisen ISO kaluisen kanssa salaisesti??
        Imen ja annan suuta ja palvon sun ISOA kalua."


        ...kaikki timalleen samantasoista tekstiä. Nämäkö sitten on sopivia työhaastattelussa?

        http://www.iskuri.net/index.php?s=0&osp=1&hsp=1&oika=&imin=&imax=&kau=0&kaupl=0&lk=0&hsana=ukkomies&hae=Suorita haku

        Avainsana oli KONTEKSTI.

        Treffipalstalla on tietysti eri puheet ja intressit kuin työhaastattelussa, mutta tuskin sielläkään kannattaa ruveta kovin laajalti jaarittelemaan terskasta tulleen ylimääräisen eritteen aiheuttamasta kiusallisesta ihottumasta, tms.

        Mutta eiköhän tämä nyt ollut tässä.


      • hgfjhgf
        teoreetikko kirjoitti:

        Katsotaanpa, millaisia kuvauksia treffisivustoilta löytyy. Laitetaan hyvin satunnaiset valinnat, vaikka hyvin suosittu iskuri-treffit, ja laitetaan valinnaksi mies etsii miestä ja hakusanaksi "ukkomies". Linkki lopussa, tässä vähän lainauksia....

        "olen terve ja siisti ukkomies ja etsin toista naiselle varattua jolta voisin ottaa
        suihin. jos tunnet painetta pusseissa, anna minun hoitaa asia."

        "Pepa ankaras kiimas tuu ja nai mua myös kimpa kiinnostaa leluja on kaikkea saa ehdotaa oon teerve ja luotetava ukkomies eli kaikki pitää pysyä salassa oon posliini ja hoikka"

        "Hei sinä ISOKALUINEN bi tai ukkomies, kiinostaako sinua kevään kynnyksellä tulla päästää spermat toisen ISO kaluisen kanssa salaisesti??
        Imen ja annan suuta ja palvon sun ISOA kalua."


        ...kaikki timalleen samantasoista tekstiä. Nämäkö sitten on sopivia työhaastattelussa?

        http://www.iskuri.net/index.php?s=0&osp=1&hsp=1&oika=&imin=&imax=&kau=0&kaupl=0&lk=0&hsana=ukkomies&hae=Suorita haku

        Sinä, teoreetikko, taidat olla vain todella pahassa pillun puutteessa, kun et yhtään pääse irti alapään asioista. Sinulla sukupuolielimet vievät sinua kuin pässiä. Joku kompulsio kai vaivaa.


      • nuttaratatti
        hgfjhgf kirjoitti:

        Sinä, teoreetikko, taidat olla vain todella pahassa pillun puutteessa, kun et yhtään pääse irti alapään asioista. Sinulla sukupuolielimet vievät sinua kuin pässiä. Joku kompulsio kai vaivaa.

        Seksikompulsio ja pakonomainen avautuminen ventovieraille ovat suomalaisten nuorten keskuudessa valitettavan tavallisia, ja ikäviä ominaisuuksia. Niistä paranee nopeimmin käyttäytymällä näiden kompulsioiden määräämuomaaällä tavalla ja kokemaan seuraukset. Edes se ei välttämättä tuo ymmärtämystä heti, mutta muutaman kerran, muutaman kuukauden tai vuoden perästä, varsinkin, kun vastapuolen kohtaa joskus myöhemmin jossain porukassa uudestaan ja huomaa hänen kertovan jotain lähellään oleville ihmisille, jotka sitten kääntyvät katsomaan sinua ja tirskuvat tai ovat vaivautuneen näköisiä (puolestasi). Ja kun ventovieraat alkavat avautua sinulle samaan tapaan; ilmeisesti sinusta kiertää juttua somessa. Lienet maan tunnetuimpia juntteja, etkä itse edes tiedä sitä. Eli siitä vaan avautumaan. Ihan muistaen sen, että luonne muodostuu tehtyjen erehdysten seurausten kantamisesta ja niistä oppimisesta.


      • teoreetikko
        nuttaratatti kirjoitti:

        Seksikompulsio ja pakonomainen avautuminen ventovieraille ovat suomalaisten nuorten keskuudessa valitettavan tavallisia, ja ikäviä ominaisuuksia. Niistä paranee nopeimmin käyttäytymällä näiden kompulsioiden määräämuomaaällä tavalla ja kokemaan seuraukset. Edes se ei välttämättä tuo ymmärtämystä heti, mutta muutaman kerran, muutaman kuukauden tai vuoden perästä, varsinkin, kun vastapuolen kohtaa joskus myöhemmin jossain porukassa uudestaan ja huomaa hänen kertovan jotain lähellään oleville ihmisille, jotka sitten kääntyvät katsomaan sinua ja tirskuvat tai ovat vaivautuneen näköisiä (puolestasi). Ja kun ventovieraat alkavat avautua sinulle samaan tapaan; ilmeisesti sinusta kiertää juttua somessa. Lienet maan tunnetuimpia juntteja, etkä itse edes tiedä sitä. Eli siitä vaan avautumaan. Ihan muistaen sen, että luonne muodostuu tehtyjen erehdysten seurausten kantamisesta ja niistä oppimisesta.

        Minä kyllä yleensä luen kompleksistakin kapulakieltä kuin vettä valaen, mutta tuosta en saanut kyllä mitään selvää. Tämä taisi olla se tunnettu Yhteiskunta-Sinde.


      • teoreetikko
        hgfjhgf kirjoitti:

        Sinä, teoreetikko, taidat olla vain todella pahassa pillun puutteessa, kun et yhtään pääse irti alapään asioista. Sinulla sukupuolielimet vievät sinua kuin pässiä. Joku kompulsio kai vaivaa.

        Ah, perinteinen iso-esi-isien ammoisina aikoina kehittämä sosiaalistamisen yritys, jos joku puhuu ahdistavan paljon seksuaaliasioita, vihjaistaan hänelle, että "siitä puhe mistä puute". Jonka tarkoituksena olisi tuottaa minulle sitten jonkinlaista ahdistusta, koska se on hyökkäys ikäänkuin miehisyyttäni vastaan.

        Valitettavasti minä en puhu alapääjutuista muuta kuin vastauksena ihmisille jotka järkyttyivät ja tuohtuivat ja pitivät sukupuolisiveettömänä, kun näkivät sanan "penis" ja päättivät kietoutua siihen sanaan. Se niin järkytti heitä, kun ovat kasvaneet hurskastelevassa keinosiveässä konformistisessa kulttuurissa. Heille piti antaa hieman perspektiiviä ja mittasuhdetta asioihin. Mutta minä puhuin ihan työttömyysturvalain tulkinnasta.

        Toisekseen, minuun ei tepsi useita sukupolvia vanhat psykologiset temput. Mielenkiintoisintahan on, että miksi sinua vaivaannuttaa heti kun näet jotain alapääjuttua edes irrallisena esimerkkinä ja yrität sosiaalisesti roimia kuin voimapuhetta vastaan. Mistä moinen hyökkäysreaktio johtui? Se oli vastahyökkäys. Mutta miksi katsot seksuaalissävytteiset asiat hyökkäykseksi? Miksi seksuaaliasiat aiheuttavat sinussa moista ahdistusta, häpeätkö jotain seksuaalisuudessasi? Mikä siellä pelottaa? Ihmiset usein pelkäävät asioita, joita eivät kovin hyvin tunne. Tuntemattoman pelko.

        Minä en koe sosiaalista häpeää enkä reagoi mihinkään ahdistumalla ja minä kykenen elämään halutessani myös selibaatissa pitkiä aikoja kokematta olevani puutteessa. Tähän en näe yleensä tarvetta. Mutta jos pysyteltäisiin asiassa, ikävä että monet haluavat keskittyä purkamaan minulle seksuaalisia patoutumiaan ja riehumaan kun ahdistaa kaikki seksiin liittyvä, tunnelukot ja estot huutaa hoosiannaa.


      • nutturatatti
        teoreetikko kirjoitti:

        Minä kyllä yleensä luen kompleksistakin kapulakieltä kuin vettä valaen, mutta tuosta en saanut kyllä mitään selvää. Tämä taisi olla se tunnettu Yhteiskunta-Sinde.

        Yksinkertaistettuna kompleksiselle:

        Avaudu seksiasioistasi työhaastattelussa. Saat kokea avautumisesi seuraukset. Se nolottaa. Sinusta saattaa tulla tunnettu, kun sinun sanomisiasi levitetään somessa. Voit lopulta itse huomata vierailta saamassasi kohtelussa, että olet naurun kohde. Siinä vaiheessa saatat parantua kompusioistasi ja haluta vajota maan alle. Muista silloin se vanha sanonta: "Mikä ei tapa, se vahvistaa." Häpeä on kyllä ehkä yhki pahimpia tunteita kestää. Täytyy tulla vahvaksi ihmiseksi, että voi unohtaa omat typeryytensä ja jopa nauraa niille muiden kanssa. Helpompi (tai ehkä vielä vaikeampi, riippuen luonteesta ja kasvatuksesta) vaihtoehto on välttää tekemästä kovin noloja asioita. Your choice.

        ("määräämuomaaällä" piti tietysti olla 'määräämällä' - ei ihme, ettet ymmärtänyt)


      • fdhgfghdghjkdg
        teoreetikko kirjoitti:

        Ah, perinteinen iso-esi-isien ammoisina aikoina kehittämä sosiaalistamisen yritys, jos joku puhuu ahdistavan paljon seksuaaliasioita, vihjaistaan hänelle, että "siitä puhe mistä puute". Jonka tarkoituksena olisi tuottaa minulle sitten jonkinlaista ahdistusta, koska se on hyökkäys ikäänkuin miehisyyttäni vastaan.

        Valitettavasti minä en puhu alapääjutuista muuta kuin vastauksena ihmisille jotka järkyttyivät ja tuohtuivat ja pitivät sukupuolisiveettömänä, kun näkivät sanan "penis" ja päättivät kietoutua siihen sanaan. Se niin järkytti heitä, kun ovat kasvaneet hurskastelevassa keinosiveässä konformistisessa kulttuurissa. Heille piti antaa hieman perspektiiviä ja mittasuhdetta asioihin. Mutta minä puhuin ihan työttömyysturvalain tulkinnasta.

        Toisekseen, minuun ei tepsi useita sukupolvia vanhat psykologiset temput. Mielenkiintoisintahan on, että miksi sinua vaivaannuttaa heti kun näet jotain alapääjuttua edes irrallisena esimerkkinä ja yrität sosiaalisesti roimia kuin voimapuhetta vastaan. Mistä moinen hyökkäysreaktio johtui? Se oli vastahyökkäys. Mutta miksi katsot seksuaalissävytteiset asiat hyökkäykseksi? Miksi seksuaaliasiat aiheuttavat sinussa moista ahdistusta, häpeätkö jotain seksuaalisuudessasi? Mikä siellä pelottaa? Ihmiset usein pelkäävät asioita, joita eivät kovin hyvin tunne. Tuntemattoman pelko.

        Minä en koe sosiaalista häpeää enkä reagoi mihinkään ahdistumalla ja minä kykenen elämään halutessani myös selibaatissa pitkiä aikoja kokematta olevani puutteessa. Tähän en näe yleensä tarvetta. Mutta jos pysyteltäisiin asiassa, ikävä että monet haluavat keskittyä purkamaan minulle seksuaalisia patoutumiaan ja riehumaan kun ahdistaa kaikki seksiin liittyvä, tunnelukot ja estot huutaa hoosiannaa.

        Et koe sosiaalista häpeää? No, sittenhän voit sen puoleen huviksesi hätkäytellä mummoja ja työnantajia penikselläsi. Miksi rajoittaa itseäsi siitä puhumiseen? Avaa toki ne housusi kans ja esittele koko limpukka eritteineen ja käyttötapoineen. Koska siihen reagoiva mummo tai työnantaja esittelee mielestäsi omaa naurettavuuttaan paheksumalla käytöstäsi. Ja sinä vältyt joutumasta töihin. Menetät työttömyystukesi joksikin ajaksi, mutta vältyt joutumasta töihin, ja sinulle jää paremmuuden tunto. Niinkö? Ajattelusi on tosiaan outoa, tämän yhteiskunnan normien puitteissa. Etkö osaa elää yhteiskunnassa? Kuitenkin hamuat siltä työttömyysavustusta? Poimisit rusinat pullasta, mutta muuten pyllistät koko yhteiskunnalle?

        No, ehkä sinä vain tunnet pakottavaa tarvetta puhua seksistä ja peniksestäsi. Huvittavaa, mutta pateettista.


      • teoreetikko
        fdhgfghdghjkdg kirjoitti:

        Et koe sosiaalista häpeää? No, sittenhän voit sen puoleen huviksesi hätkäytellä mummoja ja työnantajia penikselläsi. Miksi rajoittaa itseäsi siitä puhumiseen? Avaa toki ne housusi kans ja esittele koko limpukka eritteineen ja käyttötapoineen. Koska siihen reagoiva mummo tai työnantaja esittelee mielestäsi omaa naurettavuuttaan paheksumalla käytöstäsi. Ja sinä vältyt joutumasta töihin. Menetät työttömyystukesi joksikin ajaksi, mutta vältyt joutumasta töihin, ja sinulle jää paremmuuden tunto. Niinkö? Ajattelusi on tosiaan outoa, tämän yhteiskunnan normien puitteissa. Etkö osaa elää yhteiskunnassa? Kuitenkin hamuat siltä työttömyysavustusta? Poimisit rusinat pullasta, mutta muuten pyllistät koko yhteiskunnalle?

        No, ehkä sinä vain tunnet pakottavaa tarvetta puhua seksistä ja peniksestäsi. Huvittavaa, mutta pateettista.

        Nyt sinä taas keskityt minuun. Aihe on se työttömyysturva, koita keskittyä siihen. Pinnistä, pinnistä.

        PS. Nykyisin on muotia vääntää englanninkielisistä sanoista suomalainen versio ja saada se kuulostamaan sivistyssanalta. Valitettavasti Pathetic-sanasta tehty väännös "pateettinen" oli varattu jo kauan ennen tätä villistystä tarkoittamaan "mahtipontista". Sinun pitää nyt "performoida" vähän "drastisemmilla" ponnistuksilla keksiessäsi näitä "sofistikoituneita" englannin sanojen muunnoksia, jos haluat pyrkiä luomaan koulutetun ihmisen illuusiota peittääksesi nykyisen korkeintaan AMK-tasoisen ja mahdollisesti selkeästi sen allekin vajoavan koulutustasosi.

        Ei minulla ole tarvetta viuhahdella, minulla on paljon "diskreetimmät" metodit. Minulla on omat tulonlähteeni, vähän kuin nettipokeria, mutta ei sinne päinkään eikä mitään sen tapaistakaan. Siihen päälle nostan tuet. Olen niistä valmis luopumaan, jos se on tasapuolista, eli yhteiskunta kaikin mokomin lakatkoon maksamasta niitä minulle, kunhan lakkaavat maksamasta niitä muillekin. Se loisi minulle ennennäkemättömiä mahdollisuuksia, kun luotaisiin yhteiskunnan sisälle helposti ohjailtava valtava epätoivoinen massa. Missään maassa ei katsos koskaan nouse mikään "sorrettu kansanosa" kapinaan, on vain epätoivoista ja turhautunutta, vihaista massaa, jota ohjailee pieni kourallinen ihmisiä suggestiivisilla mielikuvilla. Minä osaan sen ja olisin käärimässä valtavat voitot moisesta mahdollsiuudesta. Lapuan liike aikanaan horjutti yhteiskuntajärjestystä parintuhannen pään vahvuudella, mitä voisikaan tehdä 400 000:lla päällä, täydellinen hallittu kaaos.

        Mutta edelleen, se ei ollut tässä aiheena. Lue aloitusviesti uudelleen, jos olet hieman hukassa, että mikä se aihe taas olikaan. Ymmärrän että aivojesi snapsilasi roiskuu yli, kun sinne kaadetaan suuresta informaation saavista paljon tunteita herättävää dataa useasta eri aiheesta, tiedon tulva joita et kykene hallitsemaan, käsittelemään etkä sulattelmaaan. Ja ihan sekaisin simppelit, kaavamaiset ajatusratasi menevät, jos sinne eksyy sana "penis". Ajatukset ja reaktiot toimivat odotetusti kuin kellonkoneisto ja pieni yhden rataksen väärään suuntaan pyöräyttäminen saa kaiken juntturaan ja pirstaloituneen mielen palasia joutuu liimailemaan takaisin yhteen.


      • htrewsd
        teoreetikko kirjoitti:

        Nyt sinä taas keskityt minuun. Aihe on se työttömyysturva, koita keskittyä siihen. Pinnistä, pinnistä.

        PS. Nykyisin on muotia vääntää englanninkielisistä sanoista suomalainen versio ja saada se kuulostamaan sivistyssanalta. Valitettavasti Pathetic-sanasta tehty väännös "pateettinen" oli varattu jo kauan ennen tätä villistystä tarkoittamaan "mahtipontista". Sinun pitää nyt "performoida" vähän "drastisemmilla" ponnistuksilla keksiessäsi näitä "sofistikoituneita" englannin sanojen muunnoksia, jos haluat pyrkiä luomaan koulutetun ihmisen illuusiota peittääksesi nykyisen korkeintaan AMK-tasoisen ja mahdollisesti selkeästi sen allekin vajoavan koulutustasosi.

        Ei minulla ole tarvetta viuhahdella, minulla on paljon "diskreetimmät" metodit. Minulla on omat tulonlähteeni, vähän kuin nettipokeria, mutta ei sinne päinkään eikä mitään sen tapaistakaan. Siihen päälle nostan tuet. Olen niistä valmis luopumaan, jos se on tasapuolista, eli yhteiskunta kaikin mokomin lakatkoon maksamasta niitä minulle, kunhan lakkaavat maksamasta niitä muillekin. Se loisi minulle ennennäkemättömiä mahdollisuuksia, kun luotaisiin yhteiskunnan sisälle helposti ohjailtava valtava epätoivoinen massa. Missään maassa ei katsos koskaan nouse mikään "sorrettu kansanosa" kapinaan, on vain epätoivoista ja turhautunutta, vihaista massaa, jota ohjailee pieni kourallinen ihmisiä suggestiivisilla mielikuvilla. Minä osaan sen ja olisin käärimässä valtavat voitot moisesta mahdollsiuudesta. Lapuan liike aikanaan horjutti yhteiskuntajärjestystä parintuhannen pään vahvuudella, mitä voisikaan tehdä 400 000:lla päällä, täydellinen hallittu kaaos.

        Mutta edelleen, se ei ollut tässä aiheena. Lue aloitusviesti uudelleen, jos olet hieman hukassa, että mikä se aihe taas olikaan. Ymmärrän että aivojesi snapsilasi roiskuu yli, kun sinne kaadetaan suuresta informaation saavista paljon tunteita herättävää dataa useasta eri aiheesta, tiedon tulva joita et kykene hallitsemaan, käsittelemään etkä sulattelmaaan. Ja ihan sekaisin simppelit, kaavamaiset ajatusratasi menevät, jos sinne eksyy sana "penis". Ajatukset ja reaktiot toimivat odotetusti kuin kellonkoneisto ja pieni yhden rataksen väärään suuntaan pyöräyttäminen saa kaiken juntturaan ja pirstaloituneen mielen palasia joutuu liimailemaan takaisin yhteen.

        Sääli, että noinkin älykäs ja kirjoitustaitoinen on sosiaalisesti niin osaamaton ja pelkkää itseään täynnä. Luultavasti mt-ongelmia. Puutun tässä henkilöön tarkoituksella, koska myös " teoreetikko" tekee niin, tosin luultavasti sitä itse tajuamatta.

        Hiusten halkomiseen varsinaisen kysymyksen osalta en tämän kaverin kanssa ryhdy. Mielestäni sitä on tässä selvitetty riittävästi.


      • teoreetikko
        htrewsd kirjoitti:

        Sääli, että noinkin älykäs ja kirjoitustaitoinen on sosiaalisesti niin osaamaton ja pelkkää itseään täynnä. Luultavasti mt-ongelmia. Puutun tässä henkilöön tarkoituksella, koska myös " teoreetikko" tekee niin, tosin luultavasti sitä itse tajuamatta.

        Hiusten halkomiseen varsinaisen kysymyksen osalta en tämän kaverin kanssa ryhdy. Mielestäni sitä on tässä selvitetty riittävästi.

        Tavattoman mielenkiintoinen yleinen julistus! Tämä on psykologisesti todella kiehtova. Noin tiiviiseen pakettiin mahtui niin monimuotoinen määrä suggestioita. Tätähän pitää purkaa.

        Aloittaa sanalla "Sääli", eli luo itsestään minua ylempänä olevan kuvan, ylhäältä katsoo alas itseään paljon vähäisempää olentoa. "Alykäs ja kirjoitustaitoinen", eli antaa minulle plussan kirjoitustaidosta viitaten sen olevan ainoa kompetenssini, mutta saman tien lisää mitätöintiä samassa lauseessa "Sosiaalisesti niin osaamaton ja itseään täynnä". Sitten tuolle solvausryöpylle annetaan puolustus, että siitäs sai mokoma, kun tekee muille samaa ja taas mitätöinti ja vähättely päälle, "tosin luultavasti itse sitä tajuamatta". Aivan loistavaa, tätä on harjoiteltu paljon ja tavalliselle ihmiselle melko tiukka potkaisu kulkusille, tiivis paketti kuin tiiliskivi.

        Mitä kaikkea tuosta voidaan poimia. Haluaa luoda illuusion, että on henkisesti ylempänä, puhuu kolmannessa persoonassa, (teoreetikko, tämän kaverin...) kuin suurelle yleisölle, kuin jokin virkavallan edustaja, joka rauhoittelee "Tilanne on hallinnassa, mitään vaaraa ei ole, se on vain houriva ihminen, sairas poloinen". Eli haluat tuoda jotain kontrollin tunnetta ja ehkä jotain sankaria esittää, kuin Thor-suojelija. Tämä on avattuna kuin vanha kunnon lohikäärmeensurmaaja- prinssi -tarina, veikeää!

        Ylemmyyden tunteen vastakohta on alemmuudentunne, se on selvä. Kontorollin vastakohta on pelkoa, ahdistusta, kaaosta, hallitsemattomuutta. Sitäkö mielessäsi pyörii, jota kompensoit? Ja mitä sankari kuvastaa? Urheutta ja uhrautuvaisuutta, sen vastakohta on pelkuruus ja itsensä suojelusta kokema häpeä. On vaikea uskoa, että minä olisin niin piru mieheksi, että minulle osoitetun viestin hyökkäävyyteen nähden varsin vähäinen vitsaileva takaisinkuittailu aiheuttaisi noin valtavan taistele tai pakene -reaktion, että pitää saada kaikki kilvet ylös kuin isoa pahaa sutta vastaan, defenssit, projektiot, järkeistäminen, mitätöinti... ihan hampaisiin asti aseistettuna ja täysillä iskemään, supersankari-maailmanpoliisi syöksyy paatoksellisesti paikalle. Piditkö The Avengers -elokuvasta? Siinä on varmasti sisäiselle lapsellesi paljon kivoja supersankareita kovassa toiminnassa.

        Valtavan kiehtova mieli, mutta hirmuisen herkkä, aistii kaikki tuntemukset ilmassa ja reagoi niihin, vähän kuin taiteilijasielu. Alemmuuden tunnetta, pelkoa, kontrollin menettämistä, seinien päälle kaatumisen tunne, ja ne yritetään pysäyttää mitätöimällä "Tuo seinä on oikeasti vain pieni". Noin hyvin hallitut defenssit kielivät hyvästä käsiteajattelusta ja mielikuvituksesta, joihin eläydyt mainiosti tunteiden tasolla. Kaunis mieli, täynnä kuviteltuja tarinoita ja roolipelejä. Tuollaisia ihmisiä tarvitaan lisää! =)

        Tuo mielenterveysongelmaan viittaaminen lienee vastakohtana sille, että sinulla on joskus jotain pelkoa siitä, että sinulla olisi moisia? Ahdistus sieltä tulikin, onko mahdollisesti myös turhautumista tai masennusta? Älä huoli, ei se ole normaalia voida hyvin pohjimmiltaan sairaassa yhteiskunnassa. Ne jotka ovat täällä ravintoketjun huipulla, eivät ole "normaaleja ihmisiä", heillä on erikoislaatuinen mieli. On tutkittu, että vankiloissa on suuri psykopaattien määrä ja poliitikoissa vielä suurempi osuus. Meidän koko intelligentsia on mieleltään erikoislaatuista. Se, että mieli ei toimi kuin keskivertoihmisellä, ei ole mikään sairaus tai ongelma, se on monesti osoitus suurista henkisistä siunauksista, joita voi harjoittaa loputtomiin. Sen sijaan, että rakentaisit defenssejä suojaamaan sisäistä, hyvin herkkää lastasi, tiedät että kestävämpi ratkaisu on tutkiskella itsestään ne pelon aiheuttajat ja laskea kilvet.

        Kaikki vähänkin normista poikkeava tai epätavallinen mielletään nykyisin "sairaudeksi", joka tarvitsee välittömästi "hoitoa". Noilla ihmisillä pörssissä ja Arkadianmäellä on kaikilla erikoislaatuinen, kokkelin ja edustusviinojen ja pillereiden ryydittämä ei-tavallisen ihmisen mieli. Et voisi kuvitellakaan, millaiset ihmiset istuu ylimmissä viroissa. Maailman johtajilla, Obamalla, Putinilla, Cameronilla, kellään heistä ei ole normaalin ihmisen ajattelu- eikä tunnetapaa. Eliitillä, joka hallinnoi järjestelmä, on paljon viheliäisempi mieli ja he haluavat määritellä, miten sinun milloinkin tulee ajatella ja miten mihinkin suhtautua. Ja jos et ajattele niin kuin käsketään, niin mielessäsi on "vikaa" ja se pitää "korjata". Älä usko sitä narsististen ja psykedeelejä ja viinaa kiskovien eliitin johtaman median ammattilaisten sinulle syöttämiä mielikuvia "normaalista", se on tarkoituksella työntekoa ja tuottavuutta silmällä pitäen tehty ihmismielen karikatyyri, mielikuvituksettoman tyhjännauraja-robotin ja lampaan sekoitus tarkalleen määritellyllä päivärytmillä, aamusta iltaan, kehdosta hautaan, School-Work-Death -suunniteltu normaaliksi ja terveeksi, sitä he täysin erilaisen kuin normaalin mielen omaavat eliitin edustajat juuri haluavat. Ole onnellinen, että sinua on siunattu syvyysajattelulla.


    • nutturatatti

      Jätän sinut räyhäämään yksiksesi, reppanan. Valitan, että sanavalintani olivat mielestäsi kapulakieltä, ja sitten englannilla hienostelua. Olen kyllä suomalainen, mutta palannut vasta hiljattain. Aikuisikäni lukemiset on tehty enimmäkseen englannilla, vaikka suomi toki on yhä omin kieli ja yhä omemmaksi tulee. Kiitos, kun selitit 'pateettisen'. En ole varma, oletko edes oikeassa siinä; kieli on niin kuin sen käyttäjät sitä päättävät käyttää. Laiskat kielenkäyttäjät ovat muuttamassa kieltä muotoon, joka särähtää vanhemman korvaan.

      Reppana, jolla olisi ihan keskivertoresurssit tehdä jotain työtäkin, joutuu luomaan pätemisen tarpeelleen toisten hätkähdyttämissketsejä, joista saa palkakseen usean kuukauden rahattomuuden. Ja suunnittelee pistävänsä kanssakansalaisensa rahoiksi. Säälittävää. Oletko ihan samanlainen psykopaatti kuin ne ökyrikkaat, jotka ovat maailman tähän jamaan saattaneet? Tule osaksi ratkaisua. Opi epäitsekkyyttä ja yhteisön edun tajuamista. Muuten olet osa ongelmaa aivan niinkuin meitä ja poliitikkoja manipuloivat rikkaat, joille mikään ei riitä, joita ohjaa ahneus.

      Käytä energiaasi kuuntelemalla vaikkapa Richard Wolffia, Chris Hedgesiä tai Noam Chomskyä. Ihmisiä, joilla on jotain tärkeää sanottavaa. Ihmisiä, joita voi kunnioittaa. Kuvittele sitten, että joku menisi törkyilemään heille jotain sukuelintensä eritteistä ja itsetyydytyksestään; alatko tuntea myötähäpeää?

      • teoreetikko

        Mainitsit kaksi kertaa sanan "reppana". Se on mielestäsi ilmeisesti hirmu loukkaava nimi. Koska se olisi itsellesi hyvin loukkaava nimi ja totuushan sattuu eniten. Onko sen vasteen heräte pelko vai kenties epävarmuus? Minua vieläkin ihmetyttää, mistä se pelko kumpuaa, tämä on foorumi, ei täällä sinua kukaan voi purra. Mutta jonkin aiheuttaa noita tuntemuksia. Sen täytyy olla jokin tekstissä. Oliko se penis? Iso pelotteva nytkähtelevä ja penetroitumista odottava meisseli, ahnaasti katselee yhdellä silmällään kuin anakonda joka salpaa henkesi? Tunnetko kihelmöintiä jossain? Tunnetko olosi ihan "reppanaksi" sen valtavan käskevän falloksen edessä, ehkä pelkoa, ja kauhua (Phobos ja Deimos) ja hallitsemattomuutta?

        Minulla ei ole kuin kaksi edesmennyttä idolia (Carl Jung ja Friedrich Nietzsche) ja yksi elossa oleva idoli. Koomikko ja kirjailija Stephen Fry. Suosittelen heitä sinulle vastavuoroisesti.

        https://www.youtube.com/watch?v=SVRODdXVI3Q


      • teoreetikko

        Ai niin, mainitsemaasi myötähäpeää tunnen ainoastaan sinunlaistesi elämänkoulussa pintaliito-opiskelleiden kanssa, jotka käyttävät turhaan ja väkinäisesti puolipistettä vain näyttääkseen, että kykenevät sellaisen laittamaan paikalleen. Koska se oli vielä lukiossakin teille kamalan vaikeaa opetella, kuin kvanttifysiikkaa päiväkoti-ikäiselle. Vähän tämän kaltaista tragikoomista myötähäpeää kuin allaolevassa klipissä käsitettä paremmin luonnehtiakseni, loppuosa poislukien:

        https://www.youtube.com/watch?v=rqTE-ig7NhY


    • 4+16

      Luuletko olevasi kovakin älykkö? Oikein teoreetikko kerrassaan. Sanoisin ennemminkin lievästi autistinen näsäviisas mammanpoika. Mutta hyvä kun kykenet huvittamaan itseäsi "älyllisellä ylivertaisuudellasi" trollailemalla suoli24:ää.

      • teoreetikko

        "Älykkö"? Ja vielä "älyllinen ylivertaisuus"?

        Minä en ole puhunut älystä mitään. Koulutuksesta kyllä. En älystä saati kehuskellut omallani.

        Koska minä en ole puhunut niistä, se tarkoittaa että minä herätin sinussa sellaisia mielikuvia. Olen imarreltu. Mielikuvasi minusta on siis älyllisesti ylivertainen. Ihailet minua. Ja lisäksi koet uhaksi. Oliko tuo joku "Do me, do me next", vai oletko itse vielä teini-iässä oleva lukiolainen pikkutyttö, joka etsii roolimallia? Jotain sellaista "isän kuvaa"? En osaa sanoa, minkä ikäinen olet, koska näen niin paljon pitkään ikään päässeitä mauttomia ja ilmeettömiä markettidödöltä ja halvalta shampoolta löyhkääviä tylsimyksiä, mutta selkeästi on aistittavissa, että jollain elämänalueella jollain tasolla haet vielä paikkaasi tässä maailmassa.

        Sitä roolimallia kaiketi. Noh, jaetaan sitten tässä nuorison roolimallina ajatuksia. Olen aina sanonut, että sinunlaisissasi, jotka salaa kuvittelevat olevansa älykkäitä, joka kuuluu kategoriaan "roolimallia hakeva lukiotyttö" (Heitä löytyy 50-vuotiaista miehistäkin), on yksi pahanlaatuinen heikkous. Maailmankuvan jäykistäminen johonkin äärilaitaan. Sen korjaaminen on enemmän taidetta ja taitoa kuin tiedettä ja tietoa. Oikeastaan voisin suositella sinulle itsehypnoosin opiskelua (kirjastoon siitä hakemaan aihetta käsittelevä helppolukuinen opus, kipkap kipkap..), että kykenet yhdistämään luovemmat ja älyllisemmät puolesi. Tiedemiesminä ja taiteilijaminä ovat yhdessä henkisiä tarpeitasi tyydyttäviä neroja ja erikseen idiootteja.

        Muussa tapauksessa sinulta jää Maslow'n tarvehierarkian huipulta saamatta useita tarpeitasi ja saatat masentua tai kokea anhedoniaa yhä useammin. Maailma joka päivä hieman harmaampi, joka maanantai pikkuisen äreämpi. Ei korvenna tuskaisesti, se on vaan kuin mielesi poltettaisiin pikku hiljaa pohjaan ja edessä ei ole kuin oikeastaan pelkkää usvaa ilman minkäänlaista ääntäkään tulevasta nykyisyyden ja ruumisarkun välissä.

        Noin. Taas annettu pari minuuttia takaisin yhteiskunnalle, balsamia suoraan pahimmin märkivään finniin yhteiskunnan otsalohkolla, henkiseen nuorisoon. Vähän päivässä, paljon viikossa, kortta kekoon...


      • 19+4
        teoreetikko kirjoitti:

        "Älykkö"? Ja vielä "älyllinen ylivertaisuus"?

        Minä en ole puhunut älystä mitään. Koulutuksesta kyllä. En älystä saati kehuskellut omallani.

        Koska minä en ole puhunut niistä, se tarkoittaa että minä herätin sinussa sellaisia mielikuvia. Olen imarreltu. Mielikuvasi minusta on siis älyllisesti ylivertainen. Ihailet minua. Ja lisäksi koet uhaksi. Oliko tuo joku "Do me, do me next", vai oletko itse vielä teini-iässä oleva lukiolainen pikkutyttö, joka etsii roolimallia? Jotain sellaista "isän kuvaa"? En osaa sanoa, minkä ikäinen olet, koska näen niin paljon pitkään ikään päässeitä mauttomia ja ilmeettömiä markettidödöltä ja halvalta shampoolta löyhkääviä tylsimyksiä, mutta selkeästi on aistittavissa, että jollain elämänalueella jollain tasolla haet vielä paikkaasi tässä maailmassa.

        Sitä roolimallia kaiketi. Noh, jaetaan sitten tässä nuorison roolimallina ajatuksia. Olen aina sanonut, että sinunlaisissasi, jotka salaa kuvittelevat olevansa älykkäitä, joka kuuluu kategoriaan "roolimallia hakeva lukiotyttö" (Heitä löytyy 50-vuotiaista miehistäkin), on yksi pahanlaatuinen heikkous. Maailmankuvan jäykistäminen johonkin äärilaitaan. Sen korjaaminen on enemmän taidetta ja taitoa kuin tiedettä ja tietoa. Oikeastaan voisin suositella sinulle itsehypnoosin opiskelua (kirjastoon siitä hakemaan aihetta käsittelevä helppolukuinen opus, kipkap kipkap..), että kykenet yhdistämään luovemmat ja älyllisemmät puolesi. Tiedemiesminä ja taiteilijaminä ovat yhdessä henkisiä tarpeitasi tyydyttäviä neroja ja erikseen idiootteja.

        Muussa tapauksessa sinulta jää Maslow'n tarvehierarkian huipulta saamatta useita tarpeitasi ja saatat masentua tai kokea anhedoniaa yhä useammin. Maailma joka päivä hieman harmaampi, joka maanantai pikkuisen äreämpi. Ei korvenna tuskaisesti, se on vaan kuin mielesi poltettaisiin pikku hiljaa pohjaan ja edessä ei ole kuin oikeastaan pelkkää usvaa ilman minkäänlaista ääntäkään tulevasta nykyisyyden ja ruumisarkun välissä.

        Noin. Taas annettu pari minuuttia takaisin yhteiskunnalle, balsamia suoraan pahimmin märkivään finniin yhteiskunnan otsalohkolla, henkiseen nuorisoon. Vähän päivässä, paljon viikossa, kortta kekoon...

        "Mielikuvasi minusta on siis älyllisesti ylivertainen."

        Ei kyllä se mielikuva on se lievästi autistinen näsäviisas mammanpoika. Teitä on nähty niin tosielämässä kuin varsinkin netissä, ja joka kerran se aiheuttaa samanlaisen myötähäpeän tunteen.


      • teoreetikko
        19+4 kirjoitti:

        "Mielikuvasi minusta on siis älyllisesti ylivertainen."

        Ei kyllä se mielikuva on se lievästi autistinen näsäviisas mammanpoika. Teitä on nähty niin tosielämässä kuin varsinkin netissä, ja joka kerran se aiheuttaa samanlaisen myötähäpeän tunteen.

        Lievästi autistinen näsäviisas mammanpoika. Ymmärrän suurin piirtein, mitä ihmistyyppiä tarkoitat. Löyhä synonyymi olisi yksinkertaisempana "nörtti". Yleensä tekniikan puolen ihmisiä.

        Sinuna en väheksyisi matenatiikan ja tekniikan puolen ihmisiä, insinöörikuntaa, heillä on paljon ihailtavammin toimivat aivot kuin sinulla. Asioiden yhdistelykyky ja moniajo ja tunneäly voi olla vakavan puutteellista, "putkiaivot", mutta se prosessointiteho, yhteen asiaan keskittymällä aukenee universumin salat hämmästyttävästi heidän mielessään, kuin se olisi yksinkertainen asia. Kun sinunlaisesi höpönassun pää menee ihan pyörälle jo lukiotason integraalien ja derivaattojen ja hyperbolisten funktioiden alkeista, joista niistäkään et ymmärrä hökkäsen pöläystä sievällä pikku kuupallasi, niin et voi edes kuvitella, minkälaista aivotyöskentelyä tehdään isojen maiden yliopistoissa, joissa huvittelua tehdään lukuteorialla ja kyetään luomaan uusia matematiikan haaroja ja fyysikoiden puolella suhteellisuusteorian kaltaisia löytöjä. Siinä on ajatus toisessa maailmassa toden teolla korkeampana kuin meidän sielumme ja saattaahan se tuollaisen meren mudan alimman sedimenttikerroksen silmissä näyttää joltain sellaiselta, jota voisi luonnehtia "autistiseksi". Sinä kun et näe edes unta sellaisesta meiningistä, mitä heidän päässään tapahtuu neurobiologisella ja psykologisella tasolla.

        Einstein, Newton, Tesla, Bohr, Faraday, Ohm, Galileo, Coulomb, Curie, Dirac, Maxwell, Gauss... kaikki taitavat olla sellaisia autisteja, jotka aiheuttavat sinulle myötähäpeää? Jos nuo autistiset näsäviisaat mammanpojat eivät olisi eläneet, et olisi ehkä sinäkään ja jos eläisit, niin sinulla olisi paljon suurempiakin murheita elämässä kuin myötähäpeä. Maailmasi olisi aika paljon kurjempi paikka elää.

        Ajattele, sinä et käyttäisi yhtään mitään tietokoneita tai sähköä tai hieromasauvaasi majoneesit huulesta valuen siellä. Sinä tekisit sitä mitä sinun käsketään tehdä ja pitäisit pääsi kiinni ja olisit juoksevan veden käsitteestäkin tietämätön mudassa polvet verillä pyörivä possu ja siitä kovasta rankasta ja tuskallisesta puurtamisesta sinun lyhyt, surkea elämäsi koostuisi. Sitä kutsuttiin 1200-luvuksi. Tai nykyisin Somaliaksi. Henkisesti olisit alistettuna eikä sinulle omia ajatuksia suotaisi, eliniänodotteesi olisi noin 30 vuotta, mutta sitä ennen luultavasti kuolisit julmuuksiin, kulkutauteihin, janoon tai nääntymykseen tai villieläimen ateriaksi. Ympärilläsi näkisit vain läheistesi kuolemaa, jatkuvasti kuolleita lapsia, jo pian synnytysten jälkeen, rokotteita kun ei ole. Kaikki läheiset kaverisi menehtyisivät jatkuvasti johonkin, kuten ankariin julkisiin kuolemanrangaistuksiin vähäisistä asioista (kuten nauriin varastamisesta, ruoka olisi todella arvokasta) ja lyhyt, markityksetön ja tuomittu elosi olisi kärsimystä ja raskasta työtä ja ainoa palkintosi olisi muutama, yksittäinen pieni fyysinen suhteellinen nautinto valtavan fyysisen ja henkisen kurjuuden ja ankaran kurin keskellä. Koko pienessä yhteisössä ei olisi ainuttakaan aikuista miestä, jota ei olisi lapsena hakattu monet kerrat mustelmille ja naisten kohtalo olisi vielä paljon pahempi ja fyysisesti raskas. Kuten Afrikassa monin paikoin, raatamista aamusta iltaan voidakseen syödä kärpäsistä tehtyä velliä ja juoda kuravettä päälle. Se olisi päiväsi kohokohta.

        Sopii muistaa, että siellä sinä ilman niitä autisteja olisit. Olisit siellä missä ansaitsetkin, ja se olisi aika kurja paikka. Sinun sopisi palvoa matemaattis-teknisiä ihmisiä suurina vapahtajinasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe