Lastenhoitajana vaikka ei "koulutettu"?

Annika12v:)

Moi, ajattelin vaan kysyä että onko se monelle tärkeää että lapsenvahdilla on ikää yli 16v, tai että on lastenhoitajakoulutus? Vai riittääkö joillekkin että hoitaja on luotettava, päihdevapaa, kiltti ja osaa hoitaa lapsia OIKEASTI? Ajattelin vaan kysyä koska tässä vuodenpäästä ajattelisin alkaa hoitaa lapsia ja en ole tarpeeksi vanha MLL:n kurssille jne. Olen lapsirakas ja kiltti ja osaan hoitaa lapsia :) Eli siis pitääkö olla kaikki nämä iät jne, vai riittääkö että vaan on "kypsä" ikäisekseen?

1

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedänn

      Moikka Annika, itse olen 22 ja silloin kun olin sinun ikäisesi niin olen saanut naapuri tutuilta koko ajan pyyntöä että voisinko hoitaa heidän lapsia palkasta ja olen aina suostunut. Mutta uskon että heillä oli minuun luotettavuus koska minulla on ja oli silloin pienemmät sisarukset joiden kanssa olen aina ulkoilut ja muutenkin hoitanut kun äiti tarvitsee apua ja muita ikäisiäni tyttöjä ei olla pyydetty lastenvahdiksi. Luulen että naapurit varmaan enemmänkin kutsuisivat sinua lapsen vahdiksi jos he näkevät sinussa sen luotettavuuden ja vastuullisuutta. Mutta jos haluat vahtia tuntemattomian lapsia niin ei riitä että 13 vuotiaana sanot että olet lapsirakas ja osaat hoitaa lapsia. Juuri sen takia koska alaikäinen ei kanna vastuuta jos yoidrn lapselle tapahtuu jotain. Vaan se on aina sen vanhemman syytä. Mutta voisin suositella että käyt pihalla tutustumassa vaikkapa niihin naapureihen jotka ulkoilee lastensa kanssa ja kyselet jos ne tarttis joskus lastenvahtia tai jotkut mummot tarvii pihallaa tai kotonaan apua ja jotkut tarvii koiran ulkoiluttajia.. joskus se kaikki tapahtuu itsestään ja joskus tarvii etsiä. Omassa lapsuudessani minua ihmiset pyysivät itse lastenvahdiksi ja koiran ulkoiluttajaksi ja myös jonkun toisen pihan naapurin mummon pieneksi koti ja puutarha apulaiseksi. :) Pitää vaa olla iloinen aktiivinen ja keskustella aikuisten kanssa :D Tai kannattaa vaa nauttia lapsuudesta.. kerkeet vielä koko elämän käydä töissä kun silloin on pakko elättää itse itseään :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe