Jokohan olis aika tappaa itsensä?

2+16

Kun ei 25 ikävuoteen mennessä ole koskaan seurustellut eikä se näin olemattomilla sosiaalisilla taidoilla koskaan olisi mahdollistakaan. Säännöllistä seksielämääkään ei ole vaikka seksiä tekee mieli jatkuvasti.

Monet minun ikäiseni ovat jo naimisissa ja lapsiakin on aika monilla tai vaihtoehtoisesti heillä on seksikokemusta jo kymmenien eri kumppaneiden kanssa tai laadukas vakiopano. Sekään ei paljoa lohduta että on kavereita kun heitäkään ei koskaan ole mahdollista nähdä silloin kun eniten seuraa kaipais. Yksin taas ei ole mielekästä mennä minnekkään.

57

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ITpetri

      Helposti. Maksettu asunto, jonka äiti kustantaa. Jos käyt vielä töissä, nii kyllä rahaa säästyy, kus asut käytännössä ilmaiseksi.

      Itsekin muutin kotoani pois vasta 28 vuotiaana yli 10 vuotta töissä käyneenä. Tililläni oli muuttohetkellä 124 500 euroa.

      Tosin tyttöystävää ei ollut. Poikuus lähti vasta 29-vuotiaana.

      • Nimenomaan. Asun äitini kanssa isossa velattomassa omakotitalossa, jossa on tavallaan kaksi sisäänkäyntiä eli minulla on ihan hyvin tilaa ja asumiskulut ovat erittäin edulliset. Asumisjärjestely ei ole minulle mikään ongelma ja kun elän säästeliäästi, voin joskus halutessani ostaa vaikka oman omakotitalon tilisiirrolla. Tosin siihen ei ole tarvetta, mutta ajatuksen tasolla se on ihan kiehtova juttu.


      • mammanpoikia...
        periaatteen__mies kirjoitti:

        Nimenomaan. Asun äitini kanssa isossa velattomassa omakotitalossa, jossa on tavallaan kaksi sisäänkäyntiä eli minulla on ihan hyvin tilaa ja asumiskulut ovat erittäin edulliset. Asumisjärjestely ei ole minulle mikään ongelma ja kun elän säästeliäästi, voin joskus halutessani ostaa vaikka oman omakotitalon tilisiirrolla. Tosin siihen ei ole tarvetta, mutta ajatuksen tasolla se on ihan kiehtova juttu.

        Jos on jotain, mikä karkottaa naiset hetkessä, on se, jos aikuinen mies asuu edelleen äitinsä kanssa. Ei se raha auta kyllä tuossa tilanteessa yhtään.


      • Hassun hauskaa
        mammanpoikia... kirjoitti:

        Jos on jotain, mikä karkottaa naiset hetkessä, on se, jos aikuinen mies asuu edelleen äitinsä kanssa. Ei se raha auta kyllä tuossa tilanteessa yhtään.

        Nainen taas saa olla isin tyttö, hakea miehestä isihahmoa, pitä itseään vielä viisikymppisenäkin tyttönä, ja se on kaikki OK.


      • pluss
        Hassun hauskaa kirjoitti:

        Nainen taas saa olla isin tyttö, hakea miehestä isihahmoa, pitä itseään vielä viisikymppisenäkin tyttönä, ja se on kaikki OK.

        Plus hakea miehestä elättäjää itselleen.

        Kun mies asuu äitinsä kanssa lähes kolmekymppiseksi, on tuomio yksiselitteinen: luuseri


      • ipsuvspiuh
        pluss kirjoitti:

        Plus hakea miehestä elättäjää itselleen.

        Kun mies asuu äitinsä kanssa lähes kolmekymppiseksi, on tuomio yksiselitteinen: luuseri

        Kyllä jostain mielensairudesta kertoo, jos haluaa edelleen kolmikymppisenä pyöriä äidin helmoissa. Ja edelliselle: Vanhempien antama taloudellinen tuki on eri asia kuin saman katon alla asuminen ja se, ettei sieltä edes pyri pois.


      • niin.
        ipsuvspiuh kirjoitti:

        Kyllä jostain mielensairudesta kertoo, jos haluaa edelleen kolmikymppisenä pyöriä äidin helmoissa. Ja edelliselle: Vanhempien antama taloudellinen tuki on eri asia kuin saman katon alla asuminen ja se, ettei sieltä edes pyri pois.

        Miksi sieltä pyrkisi pois, jos se tuo mukanaan valtavan taloudellisen hyödyn? Kotosalla asustelemalla voi matalapalkkaduuniakin tekemällä kerätä kymmenen vuoden aikana kuusinumeroisen summan rahaa säästöön.

        Ja joka tapauksessa ätminkäisellä on luuserin leima otsassaan asui yksin tai mamman kanssa... Ei niitä naisia sinne yksiönkään ilmesty.

        On ymmärrettävää, jos kotosalla asuvia käy joidenkin jopa kateeksi, sen tuomien hyötyjen suhteen...


      • niin. kirjoitti:

        Miksi sieltä pyrkisi pois, jos se tuo mukanaan valtavan taloudellisen hyödyn? Kotosalla asustelemalla voi matalapalkkaduuniakin tekemällä kerätä kymmenen vuoden aikana kuusinumeroisen summan rahaa säästöön.

        Ja joka tapauksessa ätminkäisellä on luuserin leima otsassaan asui yksin tai mamman kanssa... Ei niitä naisia sinne yksiönkään ilmesty.

        On ymmärrettävää, jos kotosalla asuvia käy joidenkin jopa kateeksi, sen tuomien hyötyjen suhteen...

        Kyllä se omilleen muuttaminen on vaan se kaikkein tärkein asia nuoren miehen elämässä, sillä aina sitä on parempi omillaan asua, kun että vanhempien luona asuisi. Muutenkin kaikki ihmiset ajattelevat aina kaikkea negatiivista siitä, jos nuori mies asuu vielä vanhepiensa luona, kuin että hän asuisi yksin omillaan.

        Ei aivan kaikkea pysty ajattelemaan aina vain pelkästään siten, että mikä olisi taloudellisesti kaikkein kannattavinta. Kaikilla kun ei välttämättä olisi edes töitä siellä kotinurkilla, joten siinä mielessä kannattaa aina varmasti muuttaa pois kotikulmilta ja vanhempien luota, jos on vielä työpaikkakin jossain toisaalla tiedossa.


    • sinun päätöksesi

      Omasta puolestani vastaan, että olisi yksi kilpailija vähemmän. Naisia ei riitä kaikille, kun pelimiehet varaavat panorinkeihinsä suurimman osan vapaista naisista.

    • atm.

      Kannattaa mennä huo.riin ensin ennen kun jää junan alle.

    • ht palstavisiitillä

      Ei kannata 25v:nä nyt sentään vielä.

      Kannattaa vaan alkaa vaikka tosissaan etsimään sitä naista ja vähän pohtia miksi ei onnistu ja sitten ottaa tavoitteeksi parantaa niitä asioita. Sosiaalisia taitojakin kykenee jossain määrin oppimaan jos vaan haluaa ja näkee vaivaa.

      Itse vetäsin tuosta sinun iästä yli kymmen vuotta pidemmälle naisettomana (hölmö kun olin enkä ajoissa tajunnut tehdä asialle mitään). Sitten aloin nyt tosisissani pohtimaan ja treenaamaan tätä suhteen etsimistä / naisille juttelua. Ja totesin että ei se loppujen lopuksi niin vaikeaa olekaan. Ainakin jos olisi valmis pudottamaan omia kriteereitään.

      Ja yhden yön seksiä näköjään saisi loppujen lopuksi aika helposti jos vaan ymmärtää miten homma toimii ja jaksaa nähdä vaivaa eikä vaadi niiltä naisilta liikaa laatua. Mutta samalla se on kyllä ehkä turhinta hommaa ikinä, eipä kannata sen perään kuolata. Melkoinen pannukakun lässähdys kun tähän ikään saakka sitä seksiä odottaa ja sitten toteaakin että "ai se on vaan tällaista jyystämistä".

      Ja onhan ne maksullisetkin olemassa jos oikeasti siitä tunteettomasta seksistä sattuu pitämään. Kaunista parikymppistä maksullistahan saa aina vaikka olisi itse 50v vanha ukko, että ei kannata stressata siitä että ikää tulee liikaa eikä koskaan pääse kokemaan millaista se olisi kauniin naisen kanssa - Kyllä pääsee jos ihan välttämättä sitä haluaa. Ja sinne maksulliselle ei tarvitse rynnätä heti. Voi vaikka pari vuotta rauhassa etsiskellä sitä suhdetta ja sitten jos ei onnistu, niin käydä siellä maksullisella hoitamassa pois paineita.

      Kannattaa vaan oikeasti ottaa itseään niskasta kiinni, asettaa jotain realistisia tavoitteita ja alkaa tosissaan työstämään niihin päästäkseen. Mutta tiedostaa että se on työtä eikä hupia. Sinulla on vielä monta vuotta aikaa päästä niihin tavoitteisiin. Sitten kymmenen vuoden päästä kun alat olla minun iässäni voit alkaa panikoimaan jos et ole vielä siihen mennessä onnistunut. :)
      Mutta melko varmasti onnistut ennen sitä jos vaan sitä tosissaan haluat.

      • 2+16

        "Sinulla on vielä monta vuotta aikaa päästä niihin tavoitteisiin. Sitten kymmenen vuoden päästä kun alat olla minun iässäni voit alkaa panikoimaan jos et ole vielä siihen mennessä onnistunut. :)"

        Onhan se toisaalta noinkin kuten sanoit mutta toisaalta muistan sen kuin eilis päivän kun olin vasta 16-vuotias. Tuolloin ajattelin että onhan minulla ihan hyvin aikaa hankkia tyttöystävä tai seksikokemuksia mutta hups, kuinka ollakkaan siitäkin on kulunut kohta jo se 10 vuotta ja hyvin kokematon olen edelleenkin. Se ei tietenkään helpota asiaa että mitä vanhemmaksi tulee niin aika tuntuu kuluvan lähes puolet nopeammin. Ei koskaan tietystikkään pitäisi vaipua synkkyyteen mutta sellaisia ajatuksia nyt tulee väistämättäkkin aina välillä.


      • Gentle Man
        2+16 kirjoitti:

        "Sinulla on vielä monta vuotta aikaa päästä niihin tavoitteisiin. Sitten kymmenen vuoden päästä kun alat olla minun iässäni voit alkaa panikoimaan jos et ole vielä siihen mennessä onnistunut. :)"

        Onhan se toisaalta noinkin kuten sanoit mutta toisaalta muistan sen kuin eilis päivän kun olin vasta 16-vuotias. Tuolloin ajattelin että onhan minulla ihan hyvin aikaa hankkia tyttöystävä tai seksikokemuksia mutta hups, kuinka ollakkaan siitäkin on kulunut kohta jo se 10 vuotta ja hyvin kokematon olen edelleenkin. Se ei tietenkään helpota asiaa että mitä vanhemmaksi tulee niin aika tuntuu kuluvan lähes puolet nopeammin. Ei koskaan tietystikkään pitäisi vaipua synkkyyteen mutta sellaisia ajatuksia nyt tulee väistämättäkkin aina välillä.

        Kuulostaa minun tarinaltani.

        16-vuotiaana ajattelin että aikaa kyllä riittää, ja kun siirtyy opiskelemaan kaupunkiin niin kyllä se nainen löytyy.

        26-vuotiaana tajusin että lähes kokonaan baareihin keskittynyt "p/s-markkina" oli ihan erilainen kuin nuorempana kuvittelin, ja olin jäänyt ilman naista. Tässä vaiheessa toiveikkuutta ei suuremmin ollut jäljellä.

        Siitä n. 10 vuotta eteenpäin tajusin miten nopeasti aika oli kulunut, ja tilanne naisten suhteen oli sama kuin 26-vuotiaana. Työ ja tavallinen arki vei ajan, positiivisena asiana harmitus naisettomuudesta alkoi hellittämään.

        Nyt lähentelen neljää kymppiä, palstan mukaan viimeinen mahdollisuus eli 35v rajapyykki on ylitetty. Sen jälkeen on tapahtunut seuraavaa:

        - minua on tultu iskemään baarissa ensimmäistä kertaa. Nainen oli 20 minä 35 (hämmennyin ja selitin olevani mahdollisesti hieman vanha hänelle)
        - minua on lähennelty baarissa erittäin kauniin naisen toimesta (paljastuikin että kaverini tunsi naisen, ja tilanne rauhoittui)
        - olin ensimmäisillä treffeillä elämässäni
        - ensimmäinen romanttinen suudelmani
        - olisin ehkä päässyt kokemattomuudestani eroon...treffini kutsui minut yöksi luokseen mutta kieltäydyin (nainen ei kuitenkaan ollut tyyppiäni mutta etsi vakavaa suhdetta = en halunnut käyttää tilannetta hyväkseni)
        - muutamakin nainen on selvästi osoittanut kiinnostusta minua kohtaan

        Tämä kaikki siitä huolimatta etten ole itse tehnyt aloitetta yhdellekään naiselle. Enkä todellakaan ole mikään 10 YTM, ennen kun pääsin 35v tienoilla naisilta ei juuri huomiota tullut. Itseluottamus, elämänkokemus ja tyylikkäämpi pukeutuminen auttavat kummasti. Ja varmaan sekin ettei näytä koko ajan siltä että on naisen tarpeessa.

        Eli tarinan opetus lienee ettei ole syytä luovuttaa. 18-25v on vaikea ikä koska sen ikäisillä naisilla on hirveä kysyntä ja monella on vielä juoksut päällä. 25-35v lienee paras ikä löytää kumppani - jos tällainen vanha kääkkäkin on saanut huomiota naisilta ikäluokassa 20-45v, alle kolmekymppisellä ei ole ainuttakaan perustetta heittää kirvestä kaivoon.

        Tsemppiä.


      • ht palstavisiitillä
        Gentle Man kirjoitti:

        Kuulostaa minun tarinaltani.

        16-vuotiaana ajattelin että aikaa kyllä riittää, ja kun siirtyy opiskelemaan kaupunkiin niin kyllä se nainen löytyy.

        26-vuotiaana tajusin että lähes kokonaan baareihin keskittynyt "p/s-markkina" oli ihan erilainen kuin nuorempana kuvittelin, ja olin jäänyt ilman naista. Tässä vaiheessa toiveikkuutta ei suuremmin ollut jäljellä.

        Siitä n. 10 vuotta eteenpäin tajusin miten nopeasti aika oli kulunut, ja tilanne naisten suhteen oli sama kuin 26-vuotiaana. Työ ja tavallinen arki vei ajan, positiivisena asiana harmitus naisettomuudesta alkoi hellittämään.

        Nyt lähentelen neljää kymppiä, palstan mukaan viimeinen mahdollisuus eli 35v rajapyykki on ylitetty. Sen jälkeen on tapahtunut seuraavaa:

        - minua on tultu iskemään baarissa ensimmäistä kertaa. Nainen oli 20 minä 35 (hämmennyin ja selitin olevani mahdollisesti hieman vanha hänelle)
        - minua on lähennelty baarissa erittäin kauniin naisen toimesta (paljastuikin että kaverini tunsi naisen, ja tilanne rauhoittui)
        - olin ensimmäisillä treffeillä elämässäni
        - ensimmäinen romanttinen suudelmani
        - olisin ehkä päässyt kokemattomuudestani eroon...treffini kutsui minut yöksi luokseen mutta kieltäydyin (nainen ei kuitenkaan ollut tyyppiäni mutta etsi vakavaa suhdetta = en halunnut käyttää tilannetta hyväkseni)
        - muutamakin nainen on selvästi osoittanut kiinnostusta minua kohtaan

        Tämä kaikki siitä huolimatta etten ole itse tehnyt aloitetta yhdellekään naiselle. Enkä todellakaan ole mikään 10 YTM, ennen kun pääsin 35v tienoilla naisilta ei juuri huomiota tullut. Itseluottamus, elämänkokemus ja tyylikkäämpi pukeutuminen auttavat kummasti. Ja varmaan sekin ettei näytä koko ajan siltä että on naisen tarpeessa.

        Eli tarinan opetus lienee ettei ole syytä luovuttaa. 18-25v on vaikea ikä koska sen ikäisillä naisilla on hirveä kysyntä ja monella on vielä juoksut päällä. 25-35v lienee paras ikä löytää kumppani - jos tällainen vanha kääkkäkin on saanut huomiota naisilta ikäluokassa 20-45v, alle kolmekymppisellä ei ole ainuttakaan perustetta heittää kirvestä kaivoon.

        Tsemppiä.

        Jep. Gentle manin kanssa kovin samankaltaisia kokemuksia. Jossain muussakin ketjussa tuli asia ilmi. Ei nyt ihan kuitenkaan taida olla kuitenkaan kuin peiliin katsoisi, mutta jotain samaa selvästi. :)

        Tuntuu tosiaan että kun vähän saa sitä itseluottamusta, ymmärtää panostaa pukeutumiseen ja tajuaa muutenkin vähän miten hommat toimii, niin joku suunnilleen 35v ikä ei ole miehelle ollenkaan paha paikka. Siinä iässä alkaa näyttää sopivan miehiseltä vaikkei nuorempana olisi sellainen ollutkaan. Vielä jos sattuu näyttämään vähän ikäistään nuoremmalta, niin että jotkut naiset luulee kolmekymppiseksi, niin kyllähän ne naiset aina sieltä 25v iästä alkaen tykkää vaikkei sänkyyn tai suhteeseen haluaisikaan.

        Ainoa mikä on hyvä tiedostaa että 35v jälkeen alkaa olla niillä rajoilla että sitten ei enää ole asiaa oikeasti mitään alle kolmekymppisiä sopusuhtaisia ja hyvännäköisiä naisia saamaan pysyvään suhteeseen (jos ei ole komea ja supliikki). Ja päälle kolmekymppisillä naisilla alkaa olla niitä lapsia jo. Tai kiire saada niitä. Muutenkin tossa vaiheessa kaikki lisävuodet alkaa nakertamaan sitä miehistä komeutta, eikä enää lisääkään sitä.

        Lähinnä noista syistä johtuen kannattaa yrittää viimeistään silloin 30v iässä se nainen löytää. Mutta on vielä 35v iässäkin mahdollisuuksia.

        Se miehen huippu taitaa olla tossa 30-35v iässä. Siinä on riittävästi tullut miehistä ulkonäköä ja itsevarmuutta mutta on vielä sen verran nuori että ei ole alkanut pahasti rupsahtamaan.


      • Gentle Man
        ht palstavisiitillä kirjoitti:

        Jep. Gentle manin kanssa kovin samankaltaisia kokemuksia. Jossain muussakin ketjussa tuli asia ilmi. Ei nyt ihan kuitenkaan taida olla kuitenkaan kuin peiliin katsoisi, mutta jotain samaa selvästi. :)

        Tuntuu tosiaan että kun vähän saa sitä itseluottamusta, ymmärtää panostaa pukeutumiseen ja tajuaa muutenkin vähän miten hommat toimii, niin joku suunnilleen 35v ikä ei ole miehelle ollenkaan paha paikka. Siinä iässä alkaa näyttää sopivan miehiseltä vaikkei nuorempana olisi sellainen ollutkaan. Vielä jos sattuu näyttämään vähän ikäistään nuoremmalta, niin että jotkut naiset luulee kolmekymppiseksi, niin kyllähän ne naiset aina sieltä 25v iästä alkaen tykkää vaikkei sänkyyn tai suhteeseen haluaisikaan.

        Ainoa mikä on hyvä tiedostaa että 35v jälkeen alkaa olla niillä rajoilla että sitten ei enää ole asiaa oikeasti mitään alle kolmekymppisiä sopusuhtaisia ja hyvännäköisiä naisia saamaan pysyvään suhteeseen (jos ei ole komea ja supliikki). Ja päälle kolmekymppisillä naisilla alkaa olla niitä lapsia jo. Tai kiire saada niitä. Muutenkin tossa vaiheessa kaikki lisävuodet alkaa nakertamaan sitä miehistä komeutta, eikä enää lisääkään sitä.

        Lähinnä noista syistä johtuen kannattaa yrittää viimeistään silloin 30v iässä se nainen löytää. Mutta on vielä 35v iässäkin mahdollisuuksia.

        Se miehen huippu taitaa olla tossa 30-35v iässä. Siinä on riittävästi tullut miehistä ulkonäköä ja itsevarmuutta mutta on vielä sen verran nuori että ei ole alkanut pahasti rupsahtamaan.

        Jep.

        35v taitaa olla se rajapyykki, ainakin useimmille. Riippunee vähän geeneistä, urakehityksestä, jne. Jos ajatttelee heppua joka perustaa oman firman ja myytyään sen muutamalla kymmenellä miljoonalla 40-vuotiaana punkkailee maailmaa nähneenä monimiljonäärinä Eiranrannan kattohuoneistossa...luultavasti se huippu ei ollut 35-vuotiaana :) Toisaalta 10 vuotta samassa duunissa olleelle kaverille jolla vanhenemisen merkit alkaa näkyä tosissaan 30-vuotiaana, huippu saattoi olla 5 vuotta sitten.

        Mutta se on mainittava että omassa kaveripiirissä on tapauksia jotka rikkovat kaavaa. Toki löytyy ne vakioparit eli

        - 35 rahoituspäällikkö & 25 (kaunis, fiksu) lakiopiskelija
        - 50 miljonääriyrittäjä & 30 (kaunis, fiksu) uranainen

        Mutta löytyy sellaisiakin pareja kuin

        - 35 työtön duunari & 25 nätti töissä oleva nainen
        - 45 tavallisissa hommissa vuosia ollut hiljainen, juro aikamiespoika & nätti, mukava


      • ht palstajumissa
        Gentle Man kirjoitti:

        Jep.

        35v taitaa olla se rajapyykki, ainakin useimmille. Riippunee vähän geeneistä, urakehityksestä, jne. Jos ajatttelee heppua joka perustaa oman firman ja myytyään sen muutamalla kymmenellä miljoonalla 40-vuotiaana punkkailee maailmaa nähneenä monimiljonäärinä Eiranrannan kattohuoneistossa...luultavasti se huippu ei ollut 35-vuotiaana :) Toisaalta 10 vuotta samassa duunissa olleelle kaverille jolla vanhenemisen merkit alkaa näkyä tosissaan 30-vuotiaana, huippu saattoi olla 5 vuotta sitten.

        Mutta se on mainittava että omassa kaveripiirissä on tapauksia jotka rikkovat kaavaa. Toki löytyy ne vakioparit eli

        - 35 rahoituspäällikkö & 25 (kaunis, fiksu) lakiopiskelija
        - 50 miljonääriyrittäjä & 30 (kaunis, fiksu) uranainen

        Mutta löytyy sellaisiakin pareja kuin

        - 35 työtön duunari & 25 nätti töissä oleva nainen
        - 45 tavallisissa hommissa vuosia ollut hiljainen, juro aikamiespoika & nätti, mukava

        Joo. No oma kokemus nyt on se että ainakin yksi itseäni yli 10 vuotta nuorempi nainen jokseenkin haluaisi olla jossain tekemisissä kanssani. En nyt sano että ihan suhteeseen saakka haluaisi, mutta ainakin halailemaan ja samaan sänkyyn nukkumaan. Noita itseään selvästi vanhemmista miehistä pitäviä naisiakin siis löytyy. Harmi vaan että toi juttu ei muuten ole oikein täysin mätsännyt vaikka ilmassa ehkä pientä kipinän alkua onkin ollut.

        Ja tosiaan näyttäisi olevan jotain menekkiä siellä 10v vanhempienkin naisten suunnalla. Siellä suunnalla taas taitaa naisia houkutella se nuoruuden "viiriliys" ja hyvä "nuorekas" kroppa. :P

        Kaikista huonoiten tuntuu olevan menekkiä siinä omassa ikäluokassa (tai jotain 5 vuotta nuoremmissa). Ehkä ei vaan ole niille tarpeeksi sitä vaadittua korkeampaa statusta. Niille 30v naisille pitäisi varmaan olla se 40v mies että olisi sitä miehen korkeampaa statusta kertynyt riittävästi.

        Kaksikymppiselle naiselle yli kolmekymppinen mies on itsevarma korkean statuksen mies, mutta kolmekymppiselle naiselle ei enää olekaan.

        Ja ehkä osa siitä johtuu siitä että esim. yksi lähes tarkalleen itseni ikäinen YH-mamma esim. luuli baarissa minua selvästi nuoremmaksi. Sanoi heti että olen sille liian nuori... Kunnes kuuli että olen samana vuonna syntynyt. :D Mutta taisin silti vaikuttaa sille vielä liian poikaselta. Ei ensivaikutelma kadonnut vaikka sai tiedon oikeasta iästäni.

        Jännää että osa naisista veikkaa ikäni ihan nappiin, mutta osa taas olettaa ensitapaamisella jopa alle kolmekymppiseksi. Varmasti vaikuttaa siihen miksi oman ikäiset naiset ei kiinnostu tällaisesta "pikkupojasta". :)

        Tosiaan. Tuntuu vähän siltä että ei kyllä yhtään tunnu osuvan yksiin esim. kenenkään 30-35v naisten kanssa. Parempi tuuri taitais olla vaikka siellä vähän alle 30v naisten joukossa.

        Ymmärrän ton että löytyy noita 10v ikäerolla olevia pareja. Selvästi se joku epäsopusuhta iässä iskee välillä paremmin kuin sama ikä.


      • Gentle Man
        ht palstajumissa kirjoitti:

        Joo. No oma kokemus nyt on se että ainakin yksi itseäni yli 10 vuotta nuorempi nainen jokseenkin haluaisi olla jossain tekemisissä kanssani. En nyt sano että ihan suhteeseen saakka haluaisi, mutta ainakin halailemaan ja samaan sänkyyn nukkumaan. Noita itseään selvästi vanhemmista miehistä pitäviä naisiakin siis löytyy. Harmi vaan että toi juttu ei muuten ole oikein täysin mätsännyt vaikka ilmassa ehkä pientä kipinän alkua onkin ollut.

        Ja tosiaan näyttäisi olevan jotain menekkiä siellä 10v vanhempienkin naisten suunnalla. Siellä suunnalla taas taitaa naisia houkutella se nuoruuden "viiriliys" ja hyvä "nuorekas" kroppa. :P

        Kaikista huonoiten tuntuu olevan menekkiä siinä omassa ikäluokassa (tai jotain 5 vuotta nuoremmissa). Ehkä ei vaan ole niille tarpeeksi sitä vaadittua korkeampaa statusta. Niille 30v naisille pitäisi varmaan olla se 40v mies että olisi sitä miehen korkeampaa statusta kertynyt riittävästi.

        Kaksikymppiselle naiselle yli kolmekymppinen mies on itsevarma korkean statuksen mies, mutta kolmekymppiselle naiselle ei enää olekaan.

        Ja ehkä osa siitä johtuu siitä että esim. yksi lähes tarkalleen itseni ikäinen YH-mamma esim. luuli baarissa minua selvästi nuoremmaksi. Sanoi heti että olen sille liian nuori... Kunnes kuuli että olen samana vuonna syntynyt. :D Mutta taisin silti vaikuttaa sille vielä liian poikaselta. Ei ensivaikutelma kadonnut vaikka sai tiedon oikeasta iästäni.

        Jännää että osa naisista veikkaa ikäni ihan nappiin, mutta osa taas olettaa ensitapaamisella jopa alle kolmekymppiseksi. Varmasti vaikuttaa siihen miksi oman ikäiset naiset ei kiinnostu tällaisesta "pikkupojasta". :)

        Tosiaan. Tuntuu vähän siltä että ei kyllä yhtään tunnu osuvan yksiin esim. kenenkään 30-35v naisten kanssa. Parempi tuuri taitais olla vaikka siellä vähän alle 30v naisten joukossa.

        Ymmärrän ton että löytyy noita 10v ikäerolla olevia pareja. Selvästi se joku epäsopusuhta iässä iskee välillä paremmin kuin sama ikä.

        Noin se varmasti on. Nuorempiin vetoaa korkean statuksen vanhempi mies, vanhempiin nuorempi mies jolta löytyy sellaista draivia mitä oman ikäisiltä mahdollisesti puuttuu. Tosin, status pitänee ottaa varauksella koska en usko että kyse on pelkästään ammatista/tuloista/jne...vaan enemmänkin siitä että vanhempi mies vaikuttaa enemmän "juurtuneelta", sellaiselta joka tietää mitä tekee ja haluaa.

        Itse en usko että oman ikäisten kanssa ongelmana niinkään olisi status eli ammatti/tulot. Toki osa naisista ehdottomasti haluaa korkean elintason, mutta valtaosa hyväksyy mielellään ihan tavallisessa duunissa olevan miehen. P/s-kokemuksen puute on uskoakseni isoin ongelma. Yli 25-vuotiaat naiset usein painottavat etteivät olisi enää valmiita opettamaan ketään, tarkottaen lähinnä treffailua ja petihommia. Yli 30-vuotiaat sanovat tismalleen samaa, tarkottaen yhdessä asumista ja lasten hoitamista. Sikäli tunne on molemminpuolinen, että minun näkökulmastani 30 treffailu vaikuttaa jotenkin rutinoituneelta. Mennään läpi samat kuviot joilla selvitetään löytyikö se oikea sen edellisen tilalle joka ei sitten ollutkaan se oikea. Varmaankin naisen mielestä tuntuisi siltä että noh, eikö tuo ymmärrä että nyt pitää tarjota drinkki/suudella/pyytää asunnolle, jne.

        Ehkä alle 25-vuotias näkee statuksen ym lisäksi taustalla olevan halun kokea uutta, mikä yhdistettynä iän tuomaan elämänkokemukseen tekeekin vaikutuksen? Toivottavasti ei nyt menty liian lähelle eräiden palstalaisten kummallisia neitsytfantasiahöpinöitä, en vaan keksi parempaakaan vastausta tähän mysteeriin :)

        Sikälihän asia on harmillinen, että tuollainen n. 15 vuoden ikäero alkaa olemaan liikaa, ja vaikka p/s-kokemuksessa nuori tyttö olisi edellä niin yhteistä juteltavaa ei löydy samalla tavalla kuin oman ikäisten tai edes selvästi yli 25 naisten kanssa.


    • kostokapitalisteille

      Ei mitään tuollaista puhetta. Tämä elämä on kuitenkin niin lyhyt ja kuolema tulee kaikille yllättävänj nopeasti.

      Mutta jos olet tosissasi etkä vain kerjää sääliä niin ainahan voi ottaa pikavipit kaikista mahdollisista firmoista ja elää leveästi muutaman kuukauden. Naisia, matkustelua ja kaikkea kivaa. Eihän niitä velkoja tarvitsee koskaan maksaa takaisin kun kuitenkin kuolet kohta.

    • -M-

      Vaikeaahan se elämä on jos kokee että elämäntilanne on totaalisen väärä. En minä ainakaan enää oikein jaksaisi elää yksinäisen miehen elämää. En usko edes olevani erityisen masentunut, täysin kyllästynyt vain. Vanhus saattaa todeta että on nähnyt jo elämää riittävästi - minusta tuntuu vähän samalta sinkkuelämän suhteen.

      Pitäisi vaan jatkaa sillä koskaan ei tiedä mitä huomenna tapahtuu. Tai tietäähän sen, mutta ei ihan täysin varmasti. Jostain se motivaatio vaan pitäisi saada, polttoaine elämän koneeseen. Olisi edes toivoa, mutta kun ei. Ei enää ole mitään sellaista paikkaa eikä aikaa jossa saisin edes mahdollisuuden. Yksinäisyys on helppo tila - siihen vajoaa heti kun liike vähänkin lakkaa.

    • ....................

      kerää rahaa thamaan matkaa varten siellä on mukavia naisia.
      Sen matkan jälkeen itseluottamus nousee kun käyt thaimaan huorissa

    • Kaikkea hyvää, pojat

      Aihe on vakava.
      Mutta naisena on hassua luettavaa. Ettäkö se, ettei ole naista ja/tai ei ole ikinä nussuttanut ajaisi epätoivoon. Voi veljet!!!!
      Ei kantsi. Eipä silti, olin minäkin aika apaattinen, kun 20-ikäpaalu ohittui ja edelleen olin neitsyt, vaikka horoskooppini on rapu. Siitä pari vuotta ja epätoivo purkautui kauheaan estottomuuteen ja aktiivisuuteen: mies, vuoden mua vanhempi ja muutaman seksikokemuksen rikkaampi pikkuhiprakassa iski silmänsä minuun. Tanssimme aamuun - painauduin liki nauttien miehen läheisyydestä. Emme naineet silloin emmekä seuraavallakaan tapaamisella mutta naimme kyllä ja usein sitten, kun aloitimme, ja paljaalla ja yhteisestä sopimuksesta ilman ehkäisyä. Se oli sitten menoa, avoliitto, vihkiminen, kasteita, muuttamisia, perhe, asuntovelka, talonrakentaminen, ero.
      No Hätä, nuoret miehet, kyllä se siitä.

      • naisten neuvot sucks

        No hätä. Paitsi ettei miehille tapahdu tuolla tavalla puolivahingossa asioita.


      • Kaikkea hyvää, pojat
        naisten neuvot sucks kirjoitti:

        No hätä. Paitsi ettei miehille tapahdu tuolla tavalla puolivahingossa asioita.

        Kun nyt heti aloit vähättelemään ja kaikkien naisten neuvot sua sucks, niin tunnustan,
        että sille miehelle se tapahtui tuolla tavalla.

        Minun verkkokalvolle piirtyi kuva lyhyehköstä miehestä, joka tanssi itseään paljon pitemmän naisen kanssa - ei lähikontaktissa sylikkäin - niinkuin minä hänen kanssaan sitten myöhemmin - vaan kumpikin tahollaan hyppi ja heilui. Miellyttävän näköinen mies. No, mies oli huomannut jollain kuudennella aistilla ihastuneen katseeni ja kaivoi seuraavaan tanssiin minut tyrkkytyttöjen takaa.
        Siis miehelle tapahtui puolivahingossa. Minä hänet iskin antamalla ihastuneella katseellani vinkin.
        M.O.T.


      • naisten neuvot sucks
        Kaikkea hyvää, pojat kirjoitti:

        Kun nyt heti aloit vähättelemään ja kaikkien naisten neuvot sua sucks, niin tunnustan,
        että sille miehelle se tapahtui tuolla tavalla.

        Minun verkkokalvolle piirtyi kuva lyhyehköstä miehestä, joka tanssi itseään paljon pitemmän naisen kanssa - ei lähikontaktissa sylikkäin - niinkuin minä hänen kanssaan sitten myöhemmin - vaan kumpikin tahollaan hyppi ja heilui. Miellyttävän näköinen mies. No, mies oli huomannut jollain kuudennella aistilla ihastuneen katseeni ja kaivoi seuraavaan tanssiin minut tyrkkytyttöjen takaa.
        Siis miehelle tapahtui puolivahingossa. Minä hänet iskin antamalla ihastuneella katseellani vinkin.
        M.O.T.

        "Ihastunut katse" ei ole mikään aloite tai isku. Se mies sen aloitteen teki ja sinut iski. Sinulle tapahtui, mies teki. M.O.T.


      • Ei kuulosta terveeltä, että huvitut toisen ahdingosta.


      • Kaikkea hyvää, pojat
        wlfwd kirjoitti:

        Ei kuulosta terveeltä, että huvitut toisen ahdingosta.

        "wlfwd"

        "Ei kuulosta terveeltä, että huvitut toisen ahdingosta."

        Sikäli mikäli osasin puurakenteettomuudesta sihdata, niin moitekommenttisi oli minulle.

        Olisi pitänyt avata enemmän, mitä tarkoitin, kun kirjoitin "naisena on hassua luettavaa".
        Tarkoitin sitä, että naiset tuntee aivan samanlaista ahdistusta. Ainakin minä koin. Ja tunsin myös epätoivoa, kun en mitään keinoja keksinyt.
        Kohtaamattomuutta hiljaisempien ja herkempien naisten ja miesten välillä on. Onko ujompien pariutumisongelmassa vielä sitäkin syytä, että jotkut (tai monet?) hiljaisemmistakin haluaisivat itselleen kovaäänisen ja suositun.
        Minä en haaveillut enkä kaivannut kiekuvaa kukkoa tunkiolta. Hellyyttä kaipasin, kosketusta, rakasteluakin, miestä, joka ajattelee minua ja jota saan pitää ajatuksissani ja joka tulee mun luo.


      • Kaikkea hyvää, pojat
        naisten neuvot sucks kirjoitti:

        "Ihastunut katse" ei ole mikään aloite tai isku. Se mies sen aloitteen teki ja sinut iski. Sinulle tapahtui, mies teki. M.O.T.

        Molemmille tapahtui, miehelle ja minulle. Amor osui nuolillaan.
        Pannaanks riita kahtia ja puolet mulle?


      • Kaikkea hyvää, pojat
        Kaikkea hyvää, pojat kirjoitti:

        "wlfwd"

        "Ei kuulosta terveeltä, että huvitut toisen ahdingosta."

        Sikäli mikäli osasin puurakenteettomuudesta sihdata, niin moitekommenttisi oli minulle.

        Olisi pitänyt avata enemmän, mitä tarkoitin, kun kirjoitin "naisena on hassua luettavaa".
        Tarkoitin sitä, että naiset tuntee aivan samanlaista ahdistusta. Ainakin minä koin. Ja tunsin myös epätoivoa, kun en mitään keinoja keksinyt.
        Kohtaamattomuutta hiljaisempien ja herkempien naisten ja miesten välillä on. Onko ujompien pariutumisongelmassa vielä sitäkin syytä, että jotkut (tai monet?) hiljaisemmistakin haluaisivat itselleen kovaäänisen ja suositun.
        Minä en haaveillut enkä kaivannut kiekuvaa kukkoa tunkiolta. Hellyyttä kaipasin, kosketusta, rakasteluakin, miestä, joka ajattelee minua ja jota saan pitää ajatuksissani ja joka tulee mun luo.

        Jatkan vielä selittämistä ujon nuoren naisen näkökulmasta.
        Miten mä olen näin huono selostamaan tunneasioita... varmaan siksi takkusi pariutuminen...

        Asiaan. Siis minulle ei omassa yksinäisyydessäni ja poikakaverin kaipuussani tullut mieleenkään, että joku nuorimies yhtä epätoivoisesti kaipaa myös.
        Niinhän tälläkin palstalla toistetaan toistamistaan, miten naiset löytää miehen ja naisilla on helppoa.
        Samalta minusta tuntui ja tuntuu vieläkin, että miehillä on helpompaa kuin naisilla. Mies määrää suhteen laadun = onko seksisuhde vai vakavampi suhde!
        Ja sillä suhteen laadulla on minulle suuri merkitys. Koen valtavan surun ja pettymyksen, kun vakavissani tutustelen ja selviää, että mies haluaakin vain seksiä, satunnaisen seksisuhteen. Näitä miehiä on paljon - alussa muka vakavaa suhdetta ollaan hakemassa mutta pian paljastuu kupletin juoni.


      • .-..,.
        Kaikkea hyvää, pojat kirjoitti:

        Kun nyt heti aloit vähättelemään ja kaikkien naisten neuvot sua sucks, niin tunnustan,
        että sille miehelle se tapahtui tuolla tavalla.

        Minun verkkokalvolle piirtyi kuva lyhyehköstä miehestä, joka tanssi itseään paljon pitemmän naisen kanssa - ei lähikontaktissa sylikkäin - niinkuin minä hänen kanssaan sitten myöhemmin - vaan kumpikin tahollaan hyppi ja heilui. Miellyttävän näköinen mies. No, mies oli huomannut jollain kuudennella aistilla ihastuneen katseeni ja kaivoi seuraavaan tanssiin minut tyrkkytyttöjen takaa.
        Siis miehelle tapahtui puolivahingossa. Minä hänet iskin antamalla ihastuneella katseellani vinkin.
        M.O.T.

        Minä olen sitten iskenyt tuhansia naisia, jos ihastunut katse tekee sen. Jostain syystä en kuitenkaan ole seurustellut yhdenkään naisen kanssa, enkä edes ole puhunut kenellekään heistä. Jännä juttu.


    • The Game

      Tai aika opetella "peliä".

      • 3+14

        Yleensä en kenellekään mitään pelejä suosittelisi, mutta mielummin vaikka sitä kuin että tappais ittensä. Jos tosiaan nuin huonosti menee että itsaria miettii, niin kannattaa kokeilla vaikka pelimiesoppaatkin enemmin.


    • ööööööööööööööööööpö

      ennenvanhaa se eiollu huonoasia jos mies asus isostalos vanhempienkans naisetvaa tykkäs et mis on isontalon tuleva isäntä.
      kuka haluu asuu kerostalo yksiös kekel kaupunkii ei kukkaa.

    • jsfabcsfbpic

      Tässäkin maassa on ihmisiä, joilla ei ole edes kotia, paljon sellaisia, joilla ei ole työtä, eikä rahaa edes perusasioihin. Reilusti on myös niitä, joilla on vakavia terveyshuolia. Aika luksusta on sun elämä, jos pelkkään seksinsaantiin kaatuu kaikki.

      • djngfjk

        Ei minullakaan ole työtä ja taloudellinen tilanteeni on todella tukala. Silti seksinpuute on minulle ongelma nro 1.


      • Olisin valmis vaihtamaan oman asunnon, vakituisen työn tai osan terveydestä parisuhteeseen.


      • ei kiinnosta

        Aina näitä "Afrikan lapset" lässytyksiä. Minun puolesta koko afrikan väestö saisi kuolla pois, se maanosa ei muutenkaan kykene elättämään kuin 10% väestöstään.


      • ei kiinnosta kirjoitti:

        Aina näitä "Afrikan lapset" lässytyksiä. Minun puolesta koko afrikan väestö saisi kuolla pois, se maanosa ei muutenkaan kykene elättämään kuin 10% väestöstään.

        Kyllä se on hyvin tärkeä asia, että miten sitä myös muualla maailmassa menee.

        Eikä pidä yhtään väittää tollaista, että se olisi muka täysin samantekevä asia, että miten siellä Afrikassa asiat ovat. Kertoo ainakin susta sen, että oot selvästi hyvin itsekeskeinen ihminen.


      • sivustaja

        Seksinsaanti ratkaisee monia maailman ongelmia.

        Kun saa säännöllistä seksiä ei ehdi pohtimaan niiden kurjuuksia.

        Vai luuletko että joku spurgu ajattelee "kunhan tämän Pelastusarmeijan euron ja 2kk vanhan lauantaimakkaran turvin nousen..."?

        Ehei, kyllä se on seksi joka ajaa miestä kuin "miestä". Seksi on köyhän miehen miljoona, varsinkin jos se tuottaa hedelmää. Toista tietenkin naisella ja varsinkin lapsellisella naisella johon kaikki voimavarat suunnataankiin.

        Kolmannen maailman räjähdysmäinen väestönkasvu ei myös tarvine enempää selvitystä mikä aktiviteetti siellä on arvossaan.

        Elämä (lyhytkin sellainen) on luksusta kun on seksiä, kaikki muu on toisarvoista ellei ole.


      • ,.,.,

        Ei ongelmat katoa sillä mihinkään, että kerrotaan, että on olemassa isompia ongelmia.


    • Nöff Nöfff

      runkkaus auttaa seksinpuutteesseen, mut läheisyyden kaipuuseen se ei auta.

    • Jii007

      Itsari käy aina joskus mielessä minullakin. Ihan vittuillakseni maailmalla en sitä aio kuitenkaan tehdä.

      En ilmeisesti osaa valita itselleni naisia tai jotain vastaavaa, koska naiset joita olen lähestynyt (pääasiassa ketnejä) ovat antaneet pakit ja haukkuneet ynnä muuta mukavaa. Yhden käden sormilla sitten voi laskea ne kerrat kun tuntematon nainen on tullut juttusilleni, mutta olen jäätynyt ihan totaalisesti. Nämä naiset ovat olleet todella kauniita. En oikeastaan halua edes mitään todella kaunista naista, koska kaikki miehet kuolaa sellaisten perään ja vaara tulla petetyksi on suuri. Jostain syystä muuten myös ihan pienet lapset, yleensä tytöt tulevat tekemään tuttavuutta kanssani. Se on mielestäni todella outoa.

      En todellakaan ole komea, mutta ehkä tavallisen ruma voisi olla aika kuvaava nimitys. Haluaisin tavallisen näköisen naisen jonka kanssa olisin näkymätön, mutta jostain syystä he eivät kiinnitä minuun mitään huomiota. Kauniit naiset taas jostain ihan käsittämättömästä syystä huomaavat minut ja jopa juttelevat kanssani. Kauniit naiset taas saavat paljon huomiota ja jos sellaisen kanssa seurustelisin niin saisin silloin minäkin huomiota, ja sitä en haluaisi. En edes itse uskaltaisi todella kauniita naisia lähestyä ja jos he lähestyvät minua niin jäädyn. Mistähän vitusta voisin selvittää, että mikä tässä pariutumis hommassani nyt oikein mättää? Miten sen tavallisen naisen oikein saa? En vaan todellakaan tajua tätä paritumishommaa ja siksi jään yksinäiseksi koko iäkseni.

    • worthless fukk

      Samat ajatukset täälläkin ja minä olen 32 vuotias mies.

      Kuvittelin vielä vuonna 2008 kun muutin kotoa pois tähän nykyiseen kerrostaloyksiööni että nyt kun on lähdetty "äitin helmoista" niin johan minullekin edes joku nainen löytyisi. Eipä ole näkynyt.

      Elämäni pätkätyöläisenä on vain muutama kuukausi hanttihommia ja sitten taas kelan rahoille ja sitten taas johonkin hanttihommaan jne. Viime toukokuussa seisoin leipäjonossa ja mietin ihan tosissani että josko hyppäisin metroasemalla junan alle niin eipä tarvitsisi näitä vitun homeisia leipiä ja jugurtteja mussutella enää yhtään. Mutta enpä sitten hypännyt.

      Olen istunut terasseilla ja baareissa, mutta kun en vaan ole mikään kova dokaaja niin ei ne paikat oikein sovi minulle. Tunnen itseni niissä niin ulkopuoliseksi ettei oikein huvita niihin enää mennä. Nyt olen kesällä pyöräillyt paljon ja ollut ulkona. Paljon näkee naisia mutta heille kaikille olen vain ilmaa.

      Jotenkin huvittaa tuo propaganda siitä kuinka naiset muka haluaa miehen joka osaa siivota ja laittaa ruokaa. Minun yksiökoppini on ihan siisti eikä mikään stereotyyppinen kaatopaikka, ja osaan laittaa aika montaakin erilaista ruokaa ihan itse.

      Silti ketään naista ei kiinnosta pätkän vertaa. Jos olisin vain pysynt äitini kanssa samassa kämpässä niin oltaisiin voitu maksaa vuokrat puoliksi ja olisin varmasti säästänyt ihan näppärästi rahaa aina pahan päivän varalle. Nykyään käyn moikkaamassa äitiäni aina kerran tai pari kuussa ja siellä hän kanssa yksikseen istuu telkkaria tuijottamassa.

      Eli suotta lähdin kotoani poseeraamaan ja anelemaan naisten hyväksyntää jollain vitun "nyt mull o oma koti, saaks ny pilluu, ooks mä ny tarpeeks aikuine sinulle oi neiti prinsessa täydellisyys" paskalla.

      Haistakaa vittu kaikki naiset.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe