Yo lukeminen

Hjesus

Oletteko aloittaneet jo kirjoituksiin lukemisen? Onko millaset arvosanat tavoitteena?

13

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heatnings

      En ole aloittanut vielä, mutta kirjoitankin ainoastaan äikän. Siihen ei mitenkään erityisesti tarvitse valmistautua. Laudaturin tahtoisin, mutta E on sellainen realistinen tavoite.

    • 123456789

      Jep, alotettu on. Kirjotan keskipitkän ruotsin ja YH:n, mutta olen lukenut vaan YH:ta. Tavoitteena olis E YH:sta ja C ruotsista.

    • kuinen uoma

      Enää keskipitkä ruotsi, vähän olen yrittänyt lukea, kerrata kielioppia. Tavoitteena on vaan päästä läpi ja ylioppilaaksi.

    • Aikuislukiolainen

      En ole saanut vielä aloitettua, vaikka on joka päivä ollut tarkoitus aloittaa.

      Olen ilmoittautunut biologiaan ja kemiaa yritän korottaa. Näistä biologia on se tärkeämpi, kemiasta on jo E taskussa. Kummastakin tietty haluaisin L:n, mutta mahtaneeko toteutua, kun en vieläkään ole ruvennut valmistaumaan?

      Hain keväällä lääketieteelliseen, enkä ihan päässyt. Harmittaa niin pahasti vieläkin, ettei nuo kirjat oikein nappaa. Oksettaa katsellakin niitä. Toki asiat ovat vielä aika hyvin muistissa, kun kuitenkin hyvin olin pääsykokeeseen ne lukenut.

    • Hjesus

      Minäkin hain keväällä lääkikseen ja jäin vain muutaman pisteen päähän.Minulla.on myös kemiasta ja fysiikasta E taskussa ja nyt yritän niitä korottaa.Matikasta kirjoitin keväällä jo L mutta nyt ois syksyllä myös äidinkielen ja englannin kirjoitusten vuoro.Itellä nuo kielet luistaa paljon heikommin kuin matemaattiset aineet joten meinaa olla vähän motivaation puutetta kieliä kohtaan.

      • Aikuislukiolainen

        Hjesus, sinulta siis riittää vielä motivaatiota fysiikkaan ja kemiaan? Vaikka olet ne jo kirjoittanut ja varmasti itseni lailla vielä hurjasti lukenut lääkiksen pääsykokeita varten.

        Kerro ihmeessä miten olet saanut itsestäsi irti ottaa kirjat taas esille?

        Itse olen nyt pakottanut itseni lukemaan edes vähän biologiaa (sitä en ole vielä kirjoittanut ollenkaan), mutta kemia, jota pitäisi yrittää korottaa, taitaa kyllä jäädä ihan sen varaan mitä keväästä on sattunut päähän jäämään.

        Kun koulu ensi viikolla alkaa, niin kuvittelisin etten todellakaan enää ehdi lukemaan, kun on uudet kurssit ja niiden läksyt tehtävinä.


    • laiska lukija

      Aloitin nyt kesälomalla lukemaan fysiikkaa. Tarkoituksena olis kirjottaa nyt syksyllä fysiikka, pitkä englanti ja uusia yhteiskuntaoppi. Keväällä tuo yhteiskuntaoppi meni aika penkin alle, luulin, että se meni hyvin, mutta jäikin pisteen päähän C:stä. Tältä kerralta odotan fysiikasta C:tä, yhteiskuntaopista M:ää ja englannista E:tä, mutta taitaa olla odotukset melko korkealla, ehkä jopa liian korkealla. Fysiikka on tosiaan ainoa mitä olen nyt lukenut, ja sekin on sujunut vähän huonolla menestyksellä, kun ei tuo teksti tunnu jäävän ollenkaan päähän. Nyt pitäisi syksyä kohti panostaa vähän enemmän tuohon lukemiseen kylläkin.

    • salla

      Itselläni kirjoitettavana B ruotsi, A englanti (E hakusessa) ja biologia (E tai L hakusessa). Ruotsia, josta minulla ei paineita ole, luin 2 vk, n. 5h päivässä kappaleita ja kielioppia. Enkkua ja bilsaa nyt lukenut neljän viiko ajan ja koulussa kertauskurssit. Enkussa kertaillut kappaleita, lukenut ja kuunnellut uutisia netistä ja kertaillut kielioppia. Bilsankirjat olen lukenut kerran ja vielä toisen kerran olisi tarkoitus lukaista ja tehtä tärkeimmistä muistiinpanoja. (:
      Onkos kellään hyviä tärppejä bilsaan? (:

    • hjesus

      En ole hirveästi kesällä panostanut fykeen, koska kielet ovat vieneet lukuaikani.Katsoin kuitenkin taas vanhoja yo-kokeita muutama päivä sitten ja hyvässä muistissa oli asiat vielä keväästä eli E:t voivat hyvinkin nousta Laudatureiks.Parin viikon tehokertaus vielä syyskuussa ennen kokeita niin eiköhän siitä hyvä tule.

    • kimmo 23

      mitkä aiheet teidän mielestä on vaikeimpia fysiikassa ja kemiassa? Itellä ainakin optiikassa kuvan muodostuminen linsseissä ja peileissä tuottaa vaikeuksia.Kurssit 6-8 taas kulkee hyvin.Toivottavasti näitä linssi ja peili tehtäviä ei tule tänä syksynä.

      • Aikuislukiolainen

        Fysiikassa vaikeinta on vaihtovirtaan ja vaihtovirtapiireihin liittyvät laskut ja muutenkin koko vaihtovirran tajuaminen.

        Kemiassa vaikeinta on kokeelliseen kemiaan liittyvät tehtävät, en ole suorittanut kokeellisen kemian kursseja.


      • Matemaatikko

        Fysiikassa vaikeinta on jotkut mekaniikan jutut, esim. pyörimishommat ja muutenkin oikeastaan koko vitoskurssi. Myöskin sähkömagnetismi on haastavaa.

        Kemia on kokonaisuudessaan epäloogista. Paljon kaikkea opeteltavaa ja poikkeuksia ja poikkeuksen poikkeuksia. Samaan kurssiin on yritetty tunkea aina ihan liikaa asioita. Voin siis sanoa, että kemiassa vaikeinta on kaikki.


    • ebinmage95

      Yh:ssa kertauskurssi käyty ja omatoimisesti luettu 1 kurssi melkeinpä. Eli 3 kurssia viel luettavana. Panostan kyllä 2 ekaan kurssiin, koska niistähän tulee enemmän tehtäviä. Lakitiedon kun myös hallitsis niin sais helppoja pojoja kyllä lyhyillä vastauksilla. Joka tapauksessa EU-kurssin asiat tuntuvat ittelle "haastavimmilta" (ja vastenmielisimmiltä). Tavoittena E kuiteski. Onhan tässä reilu kuukausi aikaa vielä:-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe