Voi voi jos håkanit tietäisitte mitä teistä

Suom./fenno

puhutaan turuilla ja toreilla hyvin useasti,niin itku teille tulis. Sen verran teille nauretaan ja teitä haukutaan. Ja samoin te omissa piireissänne haukutte suomalaisia.

Tällä palstalla käy vain vähän ihmisiä ja niitä teidän "fennojanne" myös,teidän mielestä "fennoja" on vähän mutta erehdytte pahasti. Kyllä niitä tuolla ulkona on ympäri suomea vaikka kuinka paljon,eihän tänne viitsi kuin harva kirjoitella.

Te vaan haluatte uskoa että "fennoja" on vain kourallinen,haluatte naiivisti uskotella itsellenne että teistä kovasti pidetään valtaväestön keskuudessa. No kannattaisi perehtyä tilanteeseen vähän paremmin vaikka sisämaassa.

46

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uudenmaan mies

      Fenno on Fenno vaikka voissa paistais.

      • hehehehehehehhehee

        Jep fenno on suomalainen - hur.ri ei.


    • Kyllä naurattaa!

      Vain heikolla itsetunnolla varustettu ihminen, kuten tyypillisesti fenno, välittää siitä, mitä hänestä puhutaan. Sitä paitsi ne torinauruskelut suuntautuvat kyllä ennen kaikkea persuihin, kikkelivalokuvineen.

      • Hah, hah, hah...

        Erityisesti naurattaa se, että se fennon kikkeli oli niin pieni!


      • ihan fakta
        Hah, hah, hah... kirjoitti:

        Erityisesti naurattaa se, että se fennon kikkeli oli niin pieni!

        Kovasti te hur.rit tunnuttu olevan homoja,jatkuvasti höpötätte kikkeleistä.

        Teille oikeasti nauretaan suomalaisten parissa.


      • Mikkelin ki...
        ihan fakta kirjoitti:

        Kovasti te hur.rit tunnuttu olevan homoja,jatkuvasti höpötätte kikkeleistä.

        Teille oikeasti nauretaan suomalaisten parissa.

        Valtakunta tarvitsee pellejä. Eli fennoja ja persuja. Nauru pidentää ikää!


      • Heh, heh, heh...
        Mikkelin ki... kirjoitti:

        Valtakunta tarvitsee pellejä. Eli fennoja ja persuja. Nauru pidentää ikää!

        Onko teillä uusia valokuvia? Yrittäkää keksiä jotain "suurempaa"!


      • "Vain heikolla itsetunnolla varustettu ihminen, kuten tyypillisesti fenno, välittää siitä, mitä hänestä puhutaan. "

        Veit sanat suustani! Aivan sama mitä joku rääväsuu netti fenno minusta ja meikäläisista ajattelee. Pikemminkin olisin huolissani jos tykkäisivät ja arvostaisivat.

        Pitää olla todella heikko itsetunto jos viitsii miettiä sitä mitä muut itsestä ajattelee. Suosittelen teille nefeille että mieluummin pohtisitte sitä mitä itse olette ja mitä itse olette itsestänne mieltä, ja jos ette ole tyytyväisiä niin tehkää jotain asian korjaamiseksi.

        Pakkoruotsi ei taatusti ole surkeutenne ja menestymättömyytenne syy ja jos on niin opetelkaa ruotsia!


      • Suomi viralliseksi k
        Ankdam kirjoitti:

        "Vain heikolla itsetunnolla varustettu ihminen, kuten tyypillisesti fenno, välittää siitä, mitä hänestä puhutaan. "

        Veit sanat suustani! Aivan sama mitä joku rääväsuu netti fenno minusta ja meikäläisista ajattelee. Pikemminkin olisin huolissani jos tykkäisivät ja arvostaisivat.

        Pitää olla todella heikko itsetunto jos viitsii miettiä sitä mitä muut itsestä ajattelee. Suosittelen teille nefeille että mieluummin pohtisitte sitä mitä itse olette ja mitä itse olette itsestänne mieltä, ja jos ette ole tyytyväisiä niin tehkää jotain asian korjaamiseksi.

        Pakkoruotsi ei taatusti ole surkeutenne ja menestymättömyytenne syy ja jos on niin opetelkaa ruotsia!

        "..opetelkaa ruotsia". Miksi?


      • Suomi viralliseksi k kirjoitti:

        "..opetelkaa ruotsia". Miksi?

        Etkö osaa lukea?

        Kirjoitin: "Pakkoruotsi ei taatusti ole surkeutenne ja menestymättömyytenne syy ja jos on, niin opetelkaa ruotsia!"

        Tai olkaa opettelematta.. minulle aivan sama. Kukin rypeköön omassa surkeudessaan. Minulla menee hyvin, ei todellakaan mitään valittamista.
        Minulla on ystäviä, terveyttä, rahaa ja rakkautta! Kuis teillä?


      • jokkex_
        Ankdam kirjoitti:

        Etkö osaa lukea?

        Kirjoitin: "Pakkoruotsi ei taatusti ole surkeutenne ja menestymättömyytenne syy ja jos on, niin opetelkaa ruotsia!"

        Tai olkaa opettelematta.. minulle aivan sama. Kukin rypeköön omassa surkeudessaan. Minulla menee hyvin, ei todellakaan mitään valittamista.
        Minulla on ystäviä, terveyttä, rahaa ja rakkautta! Kuis teillä?

        Ei kai sinulla muuta valittamista ole, kuin se että pakkoruotsi ei maistu Suomen kansalle. Minulla, Talalla ja monella muulla on se huoli, että kun kaikilla ei mene hyvin. Itsekkään, lapsettoman ja epäisänmaallisen matamin on vaikea käsittää että jotkut ajattelevat koko Suomen etua. Ankan mukaan puolueidenkin kuuluu ajatella vain kannattajiensa etua.


      • Käännöststo
        jokkex_ kirjoitti:

        Ei kai sinulla muuta valittamista ole, kuin se että pakkoruotsi ei maistu Suomen kansalle. Minulla, Talalla ja monella muulla on se huoli, että kun kaikilla ei mene hyvin. Itsekkään, lapsettoman ja epäisänmaallisen matamin on vaikea käsittää että jotkut ajattelevat koko Suomen etua. Ankan mukaan puolueidenkin kuuluu ajatella vain kannattajiensa etua.

        Katkera viesti.


      • jokkex_ kirjoitti:

        Ei kai sinulla muuta valittamista ole, kuin se että pakkoruotsi ei maistu Suomen kansalle. Minulla, Talalla ja monella muulla on se huoli, että kun kaikilla ei mene hyvin. Itsekkään, lapsettoman ja epäisänmaallisen matamin on vaikea käsittää että jotkut ajattelevat koko Suomen etua. Ankan mukaan puolueidenkin kuuluu ajatella vain kannattajiensa etua.

        "Ankan mukaan puolueidenkin kuuluu ajatella vain kannattajiensa etua."

        Ensisijaisesti kyllä, ne äänestäjäthän sen mandaatin sinne Eduskuntaan lahjoittavat. Omat äänestäjäthän, antamalla oman äänensä, odottavat saavansa puolestapuhujan sinne missä asioista päätetäään. Ei ole olemassa mitään "koko Suomen etua", on vain useita erilaisia etuja, etupiirejä ja mielipiteitä.

        Että sinulla ja Talalla jotenkin olisi valtuudet edustaa koko Suomen kansaa niin salli minun nauraa. Tala sai aikoinaan eduskuntavaaleissa 344 ääntä joten sen verran hänen ajatuksillaan oli omassa vaalipiirissä kannatusta ja luottamusta. Sinulla tuskin senkään vertaa!!

        Länge leve SFP!! Bra jobbat! Se puolue hoitaa sentään hommansa! (kuten nefetkin joka päivä täällä palstalla todistavat)


      • jokkex_
        Ankdam kirjoitti:

        "Ankan mukaan puolueidenkin kuuluu ajatella vain kannattajiensa etua."

        Ensisijaisesti kyllä, ne äänestäjäthän sen mandaatin sinne Eduskuntaan lahjoittavat. Omat äänestäjäthän, antamalla oman äänensä, odottavat saavansa puolestapuhujan sinne missä asioista päätetäään. Ei ole olemassa mitään "koko Suomen etua", on vain useita erilaisia etuja, etupiirejä ja mielipiteitä.

        Että sinulla ja Talalla jotenkin olisi valtuudet edustaa koko Suomen kansaa niin salli minun nauraa. Tala sai aikoinaan eduskuntavaaleissa 344 ääntä joten sen verran hänen ajatuksillaan oli omassa vaalipiirissä kannatusta ja luottamusta. Sinulla tuskin senkään vertaa!!

        Länge leve SFP!! Bra jobbat! Se puolue hoitaa sentään hommansa! (kuten nefetkin joka päivä täällä palstalla todistavat)

        "Ensisijaisesti kyllä, ne äänestäjäthän sen mandaatin sinne Eduskuntaan lahjoittavat. Omat äänestäjäthän, antamalla oman äänensä, odottavat saavansa puolestapuhujan sinne missä asioista päätetäään. Ei ole olemassa mitään "koko Suomen etua", on vain useita erilaisia etuja, etupiirejä ja mielipiteitä."

        Kyllä minä olen äänestänyt sillä perusteella, että ehdokas ensisijaisesti ajattelisi oikeudenmukaisuutta ja maan etua. Sinulle sellainen on tietenkin outo ajatus.

        On olemassa maan etu, mutta käsitykset lopputulokseen pääsemisen keinoista vaihtelevat, paljolti puolueittain. RKP on toisaalta poikkeus, sillä sen ideologiassa on kysymys vain surujen ja surueliitin eduista.

        "Että sinulla ja Talalla jotenkin olisi valtuudet edustaa koko Suomen kansaa niin salli minun nauraa. Tala sai aikoinaan eduskuntavaaleissa 344 ääntä joten sen verran hänen ajatuksillaan oli omassa vaalipiirissä kannatusta ja luottamusta. Sinulla tuskin senkään vertaa!!"

        Huomaan että olet ruotsinkielinen tai vähän tyhmä, oikeastaan molempia. En väittänyt minun tai Talan edustavan koko Suomea millään erityisillä valtuuksilla, mutta olemme huolissamme koko Suomesta ihan tavallisina kansalaisina, se on aivan eri asia. Toki Hessu on kaupunginvaltuutettu.

        "Länge leve SFP!! Bra jobbat! Se puolue hoitaa sentään hommansa! (kuten nefetkin joka päivä täällä palstalla todistavat)"

        RKP on todellakin asiansa hoitanut. Valitettavasti RKP:n agendaan ei kuulu Suomen parhaaksi toimiminen.


      • Savobo..
        jokkex_ kirjoitti:

        "Ensisijaisesti kyllä, ne äänestäjäthän sen mandaatin sinne Eduskuntaan lahjoittavat. Omat äänestäjäthän, antamalla oman äänensä, odottavat saavansa puolestapuhujan sinne missä asioista päätetäään. Ei ole olemassa mitään "koko Suomen etua", on vain useita erilaisia etuja, etupiirejä ja mielipiteitä."

        Kyllä minä olen äänestänyt sillä perusteella, että ehdokas ensisijaisesti ajattelisi oikeudenmukaisuutta ja maan etua. Sinulle sellainen on tietenkin outo ajatus.

        On olemassa maan etu, mutta käsitykset lopputulokseen pääsemisen keinoista vaihtelevat, paljolti puolueittain. RKP on toisaalta poikkeus, sillä sen ideologiassa on kysymys vain surujen ja surueliitin eduista.

        "Että sinulla ja Talalla jotenkin olisi valtuudet edustaa koko Suomen kansaa niin salli minun nauraa. Tala sai aikoinaan eduskuntavaaleissa 344 ääntä joten sen verran hänen ajatuksillaan oli omassa vaalipiirissä kannatusta ja luottamusta. Sinulla tuskin senkään vertaa!!"

        Huomaan että olet ruotsinkielinen tai vähän tyhmä, oikeastaan molempia. En väittänyt minun tai Talan edustavan koko Suomea millään erityisillä valtuuksilla, mutta olemme huolissamme koko Suomesta ihan tavallisina kansalaisina, se on aivan eri asia. Toki Hessu on kaupunginvaltuutettu.

        "Länge leve SFP!! Bra jobbat! Se puolue hoitaa sentään hommansa! (kuten nefetkin joka päivä täällä palstalla todistavat)"

        RKP on todellakin asiansa hoitanut. Valitettavasti RKP:n agendaan ei kuulu Suomen parhaaksi toimiminen.

        > Huomaan että olet ruotsinkielinen tai vähän tyhmä, oikeastaan molempia. En väittänyt minun tai Talan edustavan koko Suomea millään erityisillä valtuuksilla, mutta olemme huolissamme koko Suomesta ihan tavallisina kansalaisina, se on aivan eri asia. Toki Hessu on kaupunginvaltuutettu.

        Olipa lapsellinen purkaus.


      • kikkeli on stor

        Finlandssvenskar är svenskar

        Historia i graven. I sin nationalistiska yra verkar Sverige vara totalt okunnigt om den gemensamma historien mellan Sverige och Finland och att det har funnits svenskar i Finland i 1 500 år. Okunskapen är chockerande och en skamfläck i Sveriges historieundervisning, skriver författaren Tom Sörhannus.


    • Nettisuom. (-fenno)

      > Aivan sama mitä joku rääväsuu netti fenno minusta ja meikäläisista ajattelee.

      Hyvin sanottu. Katkera neffe on puhdas idiootti.

    • Niinpä!

      Svekosurut ovat jo niin härskiintyneitä, etteivät edes välitä, mitä heistä ajatellaan!

      Tulee mieleen mafiosot, mitä he käytännössä ovatjkin.

      • No jos joku nauraa toiselle tämän äidinkielen takia, niin ei kannata välittää. Se on järjen käyttöä, härskiintynempiä ovat nuo naurajat. Heillä ei ole ihan kaikki kotona.


      • rautaako?
        ahvennainen kirjoitti:

        No jos joku nauraa toiselle tämän äidinkielen takia, niin ei kannata välittää. Se on järjen käyttöä, härskiintynempiä ovat nuo naurajat. Heillä ei ole ihan kaikki kotona.

        "No jos joku nauraa toiselle tämän äidinkielen takia, niin ei kannata välittää. Se on järjen käyttöä, härskiintynempiä ovat nuo naurajat. Heillä ei ole ihan kaikki kotona."

        Jep, pakkoruotsittaminen onkin eri juttu.

        Joko tämä keissi on järjestyksessä?

        http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?docid=53176&doclang=FI&mode=&part=1


      • lapsetnäkeevapauden
        ahvennainen kirjoitti:

        No jos joku nauraa toiselle tämän äidinkielen takia, niin ei kannata välittää. Se on järjen käyttöä, härskiintynempiä ovat nuo naurajat. Heillä ei ole ihan kaikki kotona.

        "ahvennainen"

        Olen samaa mieltä !
        Tätä suomenkielisten pilkkaamista tapahtuu paljon juuri Ahvenanmaalla. Tosin koko Suomen valtion "kaksikielinen" järjestelmä perustuu suomenkielen sortoon. Miten muuten 5% kielivähemmistö voi vaatia samoja oikeuksia kuin 90% ?

        Kieliryhmien nokittelu olisi harmitonta kansanhuvia, mutta se tosiasia että koko Suomen poliittinen järjestelmä, oikeuslaitos, media ym. Ovat svedu-mafian otteessa, on jo vakavampi juttu.

        Miten on? Uskotteko että Suomen tv. Kanavilla uskallettaisiin näyttää kriittinen ohjelma ruotsinkielen asemasta Suomessa?
        Tuskin, pelko elää kuin diktatuurimaissa.


    • "puhutaan turuilla ja toreilla hyvin useasti,niin itku teille tulis. Sen verran teille nauretaan ja teitä haukutaan. Ja samoin te omissa piireissänne haukutte suomalaisia."

      Miksi ihmeessä haukkuisimme omissa piireissämme suomalaisia?? Itseämme??
      Älä nyt hullujas puhu!! Emme hauku edes suomenkielisiä! Meillä suruilla, toisin kuin teillä nefeillä näköjään, on mukavampaakin tekemistä kuin ihmisten haukkuminen ja heistä pahaa puhuminen!

      • Trotjänare

        Tunnettu ruotsinkielinen lehtimies Jan-Erik Andelin mukaan pakkoruotsikeskustelussa kuullaan ruotsiksi ”suomalainen on vain tyhmä, hänen edellytyksensä oppia kieliä ovat vähäisiä ja haluttomuutensa on suuri, hänen kulttuurinsa on lyhyttä/nuorta, ja vailla syvyyttä." (” - finnen är bara dum i huvet, hans förutsättningar att lära sig språk små och hans ovilja stor, hans kultur kort och grund.”)

        Olet kirjoitanut lähes 10000 kommenttia tälle palstalle, mutta en muista niissä nähneeni montakaan asiallisen kohteliasta saati myönteistä mielipidettä suomenkielisistä.


      • yyyöökkk
        Trotjänare kirjoitti:

        Tunnettu ruotsinkielinen lehtimies Jan-Erik Andelin mukaan pakkoruotsikeskustelussa kuullaan ruotsiksi ”suomalainen on vain tyhmä, hänen edellytyksensä oppia kieliä ovat vähäisiä ja haluttomuutensa on suuri, hänen kulttuurinsa on lyhyttä/nuorta, ja vailla syvyyttä." (” - finnen är bara dum i huvet, hans förutsättningar att lära sig språk små och hans ovilja stor, hans kultur kort och grund.”)

        Olet kirjoitanut lähes 10000 kommenttia tälle palstalle, mutta en muista niissä nähneeni montakaan asiallisen kohteliasta saati myönteistä mielipidettä suomenkielisistä.

        Ankka on tyypillinen ylimielinen bättre folkin edustaja


      • Trotjänare kirjoitti:

        Tunnettu ruotsinkielinen lehtimies Jan-Erik Andelin mukaan pakkoruotsikeskustelussa kuullaan ruotsiksi ”suomalainen on vain tyhmä, hänen edellytyksensä oppia kieliä ovat vähäisiä ja haluttomuutensa on suuri, hänen kulttuurinsa on lyhyttä/nuorta, ja vailla syvyyttä." (” - finnen är bara dum i huvet, hans förutsättningar att lära sig språk små och hans ovilja stor, hans kultur kort och grund.”)

        Olet kirjoitanut lähes 10000 kommenttia tälle palstalle, mutta en muista niissä nähneeni montakaan asiallisen kohteliasta saati myönteistä mielipidettä suomenkielisistä.

        "Olet kirjoitanut lähes 10000 kommenttia tälle palstalle, mutta en muista niissä nähneeni montakaan asiallisen kohteliasta saati myönteistä mielipidettä suomenkielisistä."

        En minä muistaakseni olekaan esittänyt täällä mielipiteitä suomenkielisistä kollektiivina, en myönteisiä enkä kielteisiä liioin. Toisin kuin te nefet jotka useimmiten leimaatte meidät kaikki ja nälvitte meitä suruja kokonaisena kansaosana. Itseännehän te pidätte megalomaanisesti "Suomen kansana"!

        Minä käyn täällä keskustelua teidän netti fennojen kanssa ja teistä näin ruotsinkielisenä todella onkin aika vaikea löytää myönteistä sanottavaa.

        Kun nyt otit asian puheeksi niin milloin muuten itse olet kirjoittanut jotain positiivista tai edes myönteiseen sävyyn meistä ruotsinkielisistä maanmiehistäsi?


      • Trotjänare
        Ankdam kirjoitti:

        "Olet kirjoitanut lähes 10000 kommenttia tälle palstalle, mutta en muista niissä nähneeni montakaan asiallisen kohteliasta saati myönteistä mielipidettä suomenkielisistä."

        En minä muistaakseni olekaan esittänyt täällä mielipiteitä suomenkielisistä kollektiivina, en myönteisiä enkä kielteisiä liioin. Toisin kuin te nefet jotka useimmiten leimaatte meidät kaikki ja nälvitte meitä suruja kokonaisena kansaosana. Itseännehän te pidätte megalomaanisesti "Suomen kansana"!

        Minä käyn täällä keskustelua teidän netti fennojen kanssa ja teistä näin ruotsinkielisenä todella onkin aika vaikea löytää myönteistä sanottavaa.

        Kun nyt otit asian puheeksi niin milloin muuten itse olet kirjoittanut jotain positiivista tai edes myönteiseen sävyyn meistä ruotsinkielisistä maanmiehistäsi?

        Viimeksi toissapäivänä kirjoitin edellisen kommenttini ja viittasin ruotsinkielisen Jan-Erik Andelinin kirjoitukseen, jossa arvostellaan suomenruotsalaisten tapaa moittia suomenkielisiä . Käsittääkseni merkittävältä ruotsinkieliseltä vaikuttajalta tuleva kritiikki ei ole ”nettifennoilua”.

        Sitä edellisessä kommentissa olin kirjoittanut kiistanalaisesta Freudenthalista seuaavasti:
        ”Freudenthalista käytävä keskustelu juontaa juurensa 1800-luvun loppupuolen kielikiistoista. Freudenthal oli ylioppilaspoliitikko ja myöhemmin Nylands Nationin kuraattori vv.1870-1882. Hän herätteli ruotsinkielistä oppineistoa huolehtimaan rannikon ruotsinkielisten asukkaiden valistamisesta ja sivistämisestä suomenkielisten antaman mallin mukaisesti. Käytännön poliitikko hän ei ollut, mutta Nylands Nation lienee ollut svekomaanien tukikohta.

        Arvid Mörne on kirjoittanut Freudenthalin elämäkerran 1920-luvulla, ja Puntilan väitöskirjassa vuodelta 1943, "Ruotsalaisuus Suomessa", Freudenthalille osoitetaan paljon huomiota. . Vv. 1937 - 2006 on jaettu Freudenthalin nimeä kantavia mitaleja, ja häntä on kunnioitettu ruotsinkielisten piirissä.

        Olisiko aika saada uusi tutkimus Freudenthalista. Ei puolustus- eikä syytekirjelmä, vaan levollinen katsaus, mikä hän aikanaan oli miehiään. Mitkä olivat hänen ansionsa, mitkä puutteensa. Hän halusi liittää Suomen autonomisena alueena Ruotsiin, mutta hanke jäi sikseen. (Ensimmäisenä Suomen itsenäisyydestä puhui Axel Lille, jonka nimeä kantava mitali on Rkp:n korkein kunnianosoitus.)”
        - - -
        Lisää aikaisempia kirjoituksiani löytyy käyttämällä tällä sivulla olevaa Keskusteluhakua. Löydät viime ajoilta huolestuneen kirjoituksen ruotsinkielisten vanhusten hoidosta Helsingissä, ja kirjoituksen jossa kehutaan mm. Kotkan ruotsinkielisen lyseon oppilaita.


      • hyvä-
        Trotjänare kirjoitti:

        Viimeksi toissapäivänä kirjoitin edellisen kommenttini ja viittasin ruotsinkielisen Jan-Erik Andelinin kirjoitukseen, jossa arvostellaan suomenruotsalaisten tapaa moittia suomenkielisiä . Käsittääkseni merkittävältä ruotsinkieliseltä vaikuttajalta tuleva kritiikki ei ole ”nettifennoilua”.

        Sitä edellisessä kommentissa olin kirjoittanut kiistanalaisesta Freudenthalista seuaavasti:
        ”Freudenthalista käytävä keskustelu juontaa juurensa 1800-luvun loppupuolen kielikiistoista. Freudenthal oli ylioppilaspoliitikko ja myöhemmin Nylands Nationin kuraattori vv.1870-1882. Hän herätteli ruotsinkielistä oppineistoa huolehtimaan rannikon ruotsinkielisten asukkaiden valistamisesta ja sivistämisestä suomenkielisten antaman mallin mukaisesti. Käytännön poliitikko hän ei ollut, mutta Nylands Nation lienee ollut svekomaanien tukikohta.

        Arvid Mörne on kirjoittanut Freudenthalin elämäkerran 1920-luvulla, ja Puntilan väitöskirjassa vuodelta 1943, "Ruotsalaisuus Suomessa", Freudenthalille osoitetaan paljon huomiota. . Vv. 1937 - 2006 on jaettu Freudenthalin nimeä kantavia mitaleja, ja häntä on kunnioitettu ruotsinkielisten piirissä.

        Olisiko aika saada uusi tutkimus Freudenthalista. Ei puolustus- eikä syytekirjelmä, vaan levollinen katsaus, mikä hän aikanaan oli miehiään. Mitkä olivat hänen ansionsa, mitkä puutteensa. Hän halusi liittää Suomen autonomisena alueena Ruotsiin, mutta hanke jäi sikseen. (Ensimmäisenä Suomen itsenäisyydestä puhui Axel Lille, jonka nimeä kantava mitali on Rkp:n korkein kunnianosoitus.)”
        - - -
        Lisää aikaisempia kirjoituksiani löytyy käyttämällä tällä sivulla olevaa Keskusteluhakua. Löydät viime ajoilta huolestuneen kirjoituksen ruotsinkielisten vanhusten hoidosta Helsingissä, ja kirjoituksen jossa kehutaan mm. Kotkan ruotsinkielisen lyseon oppilaita.

        Asiallinen kirjoitus,surut ovat taas hiljaa


      • jokkex_
        Ankdam kirjoitti:

        "Olet kirjoitanut lähes 10000 kommenttia tälle palstalle, mutta en muista niissä nähneeni montakaan asiallisen kohteliasta saati myönteistä mielipidettä suomenkielisistä."

        En minä muistaakseni olekaan esittänyt täällä mielipiteitä suomenkielisistä kollektiivina, en myönteisiä enkä kielteisiä liioin. Toisin kuin te nefet jotka useimmiten leimaatte meidät kaikki ja nälvitte meitä suruja kokonaisena kansaosana. Itseännehän te pidätte megalomaanisesti "Suomen kansana"!

        Minä käyn täällä keskustelua teidän netti fennojen kanssa ja teistä näin ruotsinkielisenä todella onkin aika vaikea löytää myönteistä sanottavaa.

        Kun nyt otit asian puheeksi niin milloin muuten itse olet kirjoittanut jotain positiivista tai edes myönteiseen sävyyn meistä ruotsinkielisistä maanmiehistäsi?

        "En minä muistaakseni olekaan esittänyt täällä mielipiteitä suomenkielisistä kollektiivina, en myönteisiä enkä kielteisiä liioin. Toisin kuin te nefet jotka useimmiten leimaatte meidät kaikki ja nälvitte meitä suruja kokonaisena kansaosana. Itseännehän te pidätte megalomaanisesti "Suomen kansana"!"

        Et varmaankaan, sillä onhan niitä olemaassa "hyviäkin" suomenkielisiä, kuten luopiot Lipponen &Sasi.

        "Minä käyn täällä keskustelua teidän netti fennojen kanssa ja teistä näin ruotsinkielisenä todella onkin aika vaikea löytää myönteistä sanottavaa."

        Sellaista se on pakkoruotsittajan elämä.

        "Kun nyt otit asian puheeksi niin milloin muuten itse olet kirjoittanut jotain positiivista tai edes myönteiseen sävyyn meistä ruotsinkielisistä maanmiehistäsi?"

        Mitä tähän kuuluu ruotsinkieliset kokonaisuudessaan? Eiväthän kaikki ole sinun tavoin pakkoruotsittajia. Ruotsinkielinen eliitti tosin on käytännössä lähes kokonaan ns. svekoeliittiä.


      • tom sörhannus

        Miksi ihmeessä haukkuisimme omissa piireissämme suomalaisia?? Itseämme??

        Finlandssvenskar är svenskar!

        No kuinkas se nyt olikaan?


    • toinen käsitys

      Kovin ahkerasti ankka kuitenkin tällä palstalla jaksaa,eikä juuri muuta kuin
      haukkua suomalaisia "juntteja".

      • Nettisuom. (-fenno)

        > muuta kuin haukkua suomalaisia "juntteja".

        Juntti saa olla mutta ei katkera neffe. Neffe on pohjasakkaa missä tahansa seurassa.


      • hehehehehe
        Nettisuom. (-fenno) kirjoitti:

        > muuta kuin haukkua suomalaisia "juntteja".

        Juntti saa olla mutta ei katkera neffe. Neffe on pohjasakkaa missä tahansa seurassa.

        Kerro nyt ihmeessä että mistä keksit että joku "neffe" on katkera?

        Oletko idiootti sveko joka ei kestä kritiikkiä?


      • Aito fenno
        hehehehehe kirjoitti:

        Kerro nyt ihmeessä että mistä keksit että joku "neffe" on katkera?

        Oletko idiootti sveko joka ei kestä kritiikkiä?

        Olet.


      • Nettisuom. (-fenno)
        Nettisuom. (-fenno) kirjoitti:

        > muuta kuin haukkua suomalaisia "juntteja".

        Juntti saa olla mutta ei katkera neffe. Neffe on pohjasakkaa missä tahansa seurassa.

        Nettisuomalaiseksi ja nettifennoksi naamioitunut nikkivaras laskettelee näin tuotoksessaan: "Nettisuom. (-fenno) 23.7.2014 11:34 > muuta kuin haukkua suomalaisia "juntteja". Juntti saa olla mutta ei katkera neffe. Neffe on pohjasakkaa missä tahansa seurassa."

        Nikkivarkaus se vasta on junttiutta juntteimmillaan. Se on idioottimaista identiteettivarkautta. Paljastan sen aina ja "ikiajoiksi", kun sen huomaan. Manipuloivat ja häiriköivät nikkivarkaat eivät rauhaa ja vaikenemista ansaitse.

        Pakkoruotsi pois ja ruotsi kaikkien muiden tarjolla olevien valinnaisten kielten joukkoon.


      • Aito fenno
        Nettisuom. (-fenno) kirjoitti:

        Nettisuomalaiseksi ja nettifennoksi naamioitunut nikkivaras laskettelee näin tuotoksessaan: "Nettisuom. (-fenno) 23.7.2014 11:34 > muuta kuin haukkua suomalaisia "juntteja". Juntti saa olla mutta ei katkera neffe. Neffe on pohjasakkaa missä tahansa seurassa."

        Nikkivarkaus se vasta on junttiutta juntteimmillaan. Se on idioottimaista identiteettivarkautta. Paljastan sen aina ja "ikiajoiksi", kun sen huomaan. Manipuloivat ja häiriköivät nikkivarkaat eivät rauhaa ja vaikenemista ansaitse.

        Pakkoruotsi pois ja ruotsi kaikkien muiden tarjolla olevien valinnaisten kielten joukkoon.

        Teet itsestäsi täyden pellen.


      • Nettisuom. (fenno)
        Aito fenno kirjoitti:

        Teet itsestäsi täyden pellen.

        Nikkivarkaan paljastaminen on välttämätöntä. Se ei ole pellen tehtävä. Toisissa yhteyksissä identiteettivarkaan nappaaminen on poliisin tehtävä.

        Pakkoruotsi pois ja ruotsi muiden valinnaisten kielten joukkoon.


    • svekous on sairaus

      Juuri suruilla on heikko itsetunto ja sehän näkyy siinä,että he eivät kestä negatiivista kritiikkiä yhtään vaan heti alkaa itku ja valitus. Kjell Herberts kertoi touuden suruista että anti-suomalaiset asenteet ovat monilla hur.reilla - KIISTÄMÄTÖN FAKTA. Mutta siitäkin te selittelette,että joo joo joillakin VOI olla...hehehehee

      Ja miksi hur.rit jatkuvasti väittää että "fennoilla" menee huonosti,missä niin sanotaan? Minä olen "fenno" eli suomenkielinen ja minulla menee ihan mukavasti,haluan myös pakkoruotsin pois ja mieluusti Suomen virallisesti yksikieliseksi maaksi kuten naapurimaat ovat.

      Väittääkö sveko muuten että kaikilla hur.reilla menee hyvin,no voin kertoa että ei mene sillä tiedän itse muutaman esimerkin,on psyykkistä ongelmaa ja alkoholismia.

      Hur.rien ongelma on että he ovat tekopyhiä saivartelijoita,jotka eivät näe malkaa omassa silmässään. Ankdamin bättre folk-attityd tulee loistavasti myös esille.

      • aijaiajai

        Nyt kerroit asiaa,tuo sattuu taas hulluun svekoon.


    • surkeaa sakkia

      Näillä sairailla svekoilla ei ole taaskaan mitään asiaa.

    • Mene hörhö hoitoon!

      "Suomen kieli tuottaa Suomelle hyvinvointitappiota."

      Mitä tuo tarkoittaa, kun en ymmärrä sitäkään?

      • Käännöststo

        > sitäkään

        Juuri näin, mitäpä sinä ymmärtäisit.


      • Nettisuom. (-fenno)
        Käännöststo kirjoitti:

        > sitäkään

        Juuri näin, mitäpä sinä ymmärtäisit.

        Pakkoruotsi on tuottanut ja edelleen tuottaa hyvinvointitappiota Suomelle.

        Pakkoruotsi pois. Ruotsi on siirrettävä muiden tarjolla olevien valinnaisten kielten joukkoon. Siirto luo hyvinvointia Suomelle monipuolisen kielivarannon mahdollistumisella. Pakkoruotsi estää sen.


      • Savobo..

        > Suomen kieli tuottaa Suomelle hyvinvointitappiota.

        Hyvin sanottu.


    • Perussuomalainen

      Ankdam: "Minä käyn täällä keskustelua teidän netti fennojen kanssa ja teistä näin ruotsinkielisenä todella onkin aika vaikea löytää myönteistä sanottavaa. "

      Hyvin sanottu. Neffestä on kekenkään mahdotonta keksiä mitään myönteistä sanottavaa. Paitsi toisen neffen.

      • yyyöökkk

        No sinäkään et ole perussuomalainen,eli olet valehtelija ja svekomaani


      • Suomen paras
        yyyöökkk kirjoitti:

        No sinäkään et ole perussuomalainen,eli olet valehtelija ja svekomaani

        Helsingin fennot Perussuomalaiset kehittelevät jatkuvasti uusia turkulaisvitsejä turkulaisten pään menoksi. Vitseissä ei ole päätä eikä häntää mutta fennot Perussuomalaiset ovat helvetin tyytyväisiä vitseihinsä. No fennoista Perussuomalaisista huolimatta Turku on Suomen paras kaupunki. Toisaalta fennot Perussuomalaiset haukkuvat ruotsin kieltä. Ei mitään järkeä. Ruotsin kieli on Suomen paras kieli.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1241
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1130
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1115
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe