Mihinpäin Etelä-Amerikkaa vaihtoon?

mikämaa

Hei, olen 16 vuotias tyttö ja haluaisin lähteä vuoden kuluttua eli 2015-2016 vaihto-oppilaaksi. Kohteenani olisi mitä luultavimmin Etelä-Amerikka, koska lattarikulttuuri (varsinkin tanssi) ja espanjan kieli kiehtovat minua. Haluaisin oppia mahdollisimman "puhdasta" espanjaa, olen kuullut että esim. Argentiinassa espanjaa puhutaan aika vahvalla aksentilla, jota voi olla vaikea ymmärtää? Olen miettinyt Kolumbiaa, mutten ole varma lähetetäänkö sinne vaihto-oppilaita turvallisuustilanteen takia. Myös Brasilia kiinnostaisi, mutta uskon, että espanjan kielestä on tulevaisuudessa enemmän hyötyä.

Myös järjestöstä saa antaa vinkkiä, itse olen miettinyt yfu:a, afs:ää ja rotarya.

Kiitos etukäteen kaikista vastauksista :)

11

1116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mainospalsta

      Kuuleppa järjestöt saa antaa vinkkinsä kun otat niihin yhteyttä. Ei niiden täällä tule mainostaa, koska tämä ei ole mainospalsta!

    • kdmdlkalkdlsd

      Ecuador voisi olla sopiva kohde espanjan oppimiseen. Chile voisi olla myös toinen vaihtoehto, mutta chileläinen aksentti on aika vahva. Aksentilla ei kuitenkaan ole loppujen lopuksi niin suurta merkitystä, sama kieli se kuitenkin on pohjimmiltaan. Järjestöt toimivat vähän miten sattuu etenkin tuolla päin maailmaa, eli sun kannattaa valita sellainen, joka tuntuu itsestäsi sopivimmalta.

      Tämä ei ole mainospalsta, mutta entisillä vaihto-oppilailla on kaikenlaisia kokemuksia eri järjestöistä ja missään ei ole kielletty mainitsemasta järjestön nimeä. Kaikki positiiviset kokemukset eivät ole järjestöjen omia mainoksia. Välillä tuntuu siltä, ettei täällä saa mainita yhtään järjestön nimeä muuten kuin negatiivisessa mielessä. Itse olin jossain päin Latinalaista Amerikkaa YFU:n kautta ja kokemus oli sekä positiivinen että myös negatiivinen, vuoteen mahtui kaikenlaista.

      • Ei järjestön mainoks

        Järjestöt eivät saa mainostaa näillä sivuilla. Tuokin aloittaja oli varmaan "pr-student", kun oikein antaa luvan järjestöillekin antaa vinkkiä...


      • mikämaa
        Ei järjestön mainoks kirjoitti:

        Järjestöt eivät saa mainostaa näillä sivuilla. Tuokin aloittaja oli varmaan "pr-student", kun oikein antaa luvan järjestöillekin antaa vinkkiä...

        Haha okei jos asia on sulle noin kovin tärkee niin fine, älkää antako vinkkejä järjestöistä :D tosiaan vaan sitä maata koitan tässä valita...


      • mikämaa

        Kiitos paljon vanstauksesta, täytyykin katsella noita maita! :)


    • mklsmflksmfs

      Mistä kukaan voi tietää, että onko kyseessä järjestö vaiko jonkun ihan oikeat kokemukset vaihto-oppilaana? Eikö kukaan saisi kertoa kokemuksiaan järjestöistä tällä palstalla?

      Ai niin, negatiivisia juttuja saa kertoa, mutta positiivisia ei, ne ovat aina mainoksia.

    • Argentiina

      Kolumbiaa en suosittele, koska turvallisuustilanne on huono. Oma tytär oli Argentiinassa YFU:n kautta. Hän oppi hyvin espanjan ja viihtyi hyvin, vaikka vaihtoikin perhettä kesken vuoden. Nyt hän suunnittelee, että menisi uudelleen Argentiinaan yliopistovaihtoon. Tuttavapiirissä on kokemuksia myös Chilestä ja Uruguaysta. Kannattaa tutkia maista tarkempia tietoja ja valita se, joka itsestä tuntuu kiinnostavammalta. Espanjan kielen oppii kyllä kaikissa, oli aksenttia tai ei.

      • 6+8

        Eikö Argentiina ole menossa taas konkurssiin? En sinne ihan heti lähtis.


      • mikämaa

        Kiitos paljon vastauksesta! Olen miettinyt Argentiinaa nyt enemmänkin, mutta juurikin tuo taloustilanne vähän huolestuttaa...


    • Karol96

      Costa Rica on myös hyvä vaithoehto.

    • Costa Rica

      Joo, samaa mieltä. Costa Rica on makee paikka.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe