Kreeta Rethymnon - hintataso

Kreetalle menossa

Olen lähdössä elokuun alussa Rethyyn ja paikan nykyinen hintataso kiinnostaisi. Olen ollut Kreikassa viimeksi yli 10 vuotta sitten ja silloin pidin hintoja varsin kohtuuhintaisena. Nyt mietityttääkin, kuinka talouskriisi on vaikuttanut turistihintoihin. Varmaan noussut, mutta kuinka paljon? Osaisiko joku verrata paikan hintatasoa esim Italiaan, Kanarialle tai Turkkiin? Tai kertoa ihan esimerkkejä mikä kallista, mikä halpaa, paljonko maksaa suunnilleen vaikka kreikkalainen salaatti / stifado / lasi viiniä ym? ja onko vanhan kaupungin ravintolat kalliimpia kuin rantakadulla vähän kauempana keskustasta?

21

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stavros

      Jos tuollaisia tarvitsee miettiä niin ehkä on parempi ettei lähde koko matkalle?

      • ruskettunut

        Kyllä luulen, että tänä päivänä aika monen pitää miettiä myös matkabudjettia, jos ihan rehellisiä ollaan. Minun ainakin. Palasin juuri Rethymnonista, hintataso vaihteleva. Edullisia ruokapaikkoja löytyy myös. Kreikkalainen salaatti n. 4-5e paikasta riippuen. Ruoka-annokset 5e ylöspäin. Ruoka kaupassaSuomen hinnoissa, jotkut tuotteet kalliimpiakin. Kanarialla ehkä vähän edullisempaa, ainakin ruokakaupoissa.
        Söimme useasti Gyros pitoja, edullista, hyvää ja täyttävää 2,30-


      • ouzo 12
        ruskettunut kirjoitti:

        Kyllä luulen, että tänä päivänä aika monen pitää miettiä myös matkabudjettia, jos ihan rehellisiä ollaan. Minun ainakin. Palasin juuri Rethymnonista, hintataso vaihteleva. Edullisia ruokapaikkoja löytyy myös. Kreikkalainen salaatti n. 4-5e paikasta riippuen. Ruoka-annokset 5e ylöspäin. Ruoka kaupassaSuomen hinnoissa, jotkut tuotteet kalliimpiakin. Kanarialla ehkä vähän edullisempaa, ainakin ruokakaupoissa.
        Söimme useasti Gyros pitoja, edullista, hyvää ja täyttävää 2,30-

        Hintoja ´suomessa kreikkalaisessa ruokapaikassa, alkupalat, kreikkalainen salaatti 7.30,
        Iso kreikkalainen salaatti 15.90
        mousaka 19.50
        porsas souvlaki, 2 varrasta, 17.80
        Onhan kreikassa huomattavasti halvempaa, souvlakit ja mousakat jotain 7e paikkeilla.
        Viineistä ja ouzoista puhumattakaan.


      • ruskettunut
        ouzo 12 kirjoitti:

        Hintoja ´suomessa kreikkalaisessa ruokapaikassa, alkupalat, kreikkalainen salaatti 7.30,
        Iso kreikkalainen salaatti 15.90
        mousaka 19.50
        porsas souvlaki, 2 varrasta, 17.80
        Onhan kreikassa huomattavasti halvempaa, souvlakit ja mousakat jotain 7e paikkeilla.
        Viineistä ja ouzoista puhumattakaan.

        Kreikkalaiset ruokapaikathan on tunnetusti Suomessa kalliita. Mutta jos verrataan aloittajan kysymykseen, niin kalleinta taitaa olla em. maista Kreikka.


      • 11+16
        ruskettunut kirjoitti:

        Kreikkalaiset ruokapaikathan on tunnetusti Suomessa kalliita. Mutta jos verrataan aloittajan kysymykseen, niin kalleinta taitaa olla em. maista Kreikka.

        Kalleimmaksi veikkaisin kyllä Italiaa!


      • nuuukaniina
        ruskettunut kirjoitti:

        Kyllä luulen, että tänä päivänä aika monen pitää miettiä myös matkabudjettia, jos ihan rehellisiä ollaan. Minun ainakin. Palasin juuri Rethymnonista, hintataso vaihteleva. Edullisia ruokapaikkoja löytyy myös. Kreikkalainen salaatti n. 4-5e paikasta riippuen. Ruoka-annokset 5e ylöspäin. Ruoka kaupassaSuomen hinnoissa, jotkut tuotteet kalliimpiakin. Kanarialla ehkä vähän edullisempaa, ainakin ruokakaupoissa.
        Söimme useasti Gyros pitoja, edullista, hyvää ja täyttävää 2,30-

        Todella pienellä rahamäärällä paikanpäällä selviää, jos katsoo eteensä. Voihan sitä syödä voileipää yms. Ravintoloissa hintatasot vaihtelee hirveästi. Mutta nuo Gyrospitat ovat aina halpoja ja täyttä tavaraa. Kyllä niillä viikon elää. Mutta helpointa on saada käyttörahaa, kun valitsee halvemman hotellin ja halvemman matka-ajankohdan. Äkkiähdölle kannattaa mennä sinne minne niitä on. vuosien saatossa kaikki mieluisat Välimeren paikat tulee sitenkin katsastettua ja halvalla.


      • hyvee
        ouzo 12 kirjoitti:

        Hintoja ´suomessa kreikkalaisessa ruokapaikassa, alkupalat, kreikkalainen salaatti 7.30,
        Iso kreikkalainen salaatti 15.90
        mousaka 19.50
        porsas souvlaki, 2 varrasta, 17.80
        Onhan kreikassa huomattavasti halvempaa, souvlakit ja mousakat jotain 7e paikkeilla.
        Viineistä ja ouzoista puhumattakaan.

        Riippuu tosiaan hirveästi paikasta niin hinta kuin annosten kokokin. Olimme lähellä ko. paikkaa n.5km malemessa ja kävimme myös muutamia kertoja "retrymonissa". Hotellillamme kreikkalainen salaatti maksoi 5e ja sitä oli "pesuvadillinen" ei puhettakaan että jaksoi yksin syödä. Otin 1 päivänä sen altaalla "hiukopalaksi" söimme kaikki kolme siitä riittävästi. Muut ruuat 5-15e,annokset todella suuria ja päätteeksi aina ilmaiset ouzot "hyvä ruoka - parempi mieli" suomeksi sanottuna.


    • 800

      Itsekin tulen elokuussa sinne. En mieti hintoja! Otan käteistä 800€ ja Visalla loput! Jos On minibudjetilla laittaa safkat itse hotellilla. Ja kävelyllä voi katsella kun muut nauttivat terasseilla!

      • kivaajee

        Noin vähän?Mäkin meen ja otan mukaan 4000€ ja 2visa korttia.


    • Toukokuussa_oltiin

      Toukokuun lopulla rantakadulla illallinen kahdelle: alkuruokana kreikkalainen salaatti pääruokana stifado pullo punaviiniä 19 euroa, eli 9,50 hengeltä. Lounaaksi esim. gyrospita hinta rantakadulla 2,40 - 2,80 euroa paikasta riippuen. Aika pienellä budjetilla kyllä selviää, jos ei halua kaikkein kalleinta listalta syödä. Kalaruuat kalliimpia. Tietysti juomat maksaa lisäksi. Itsellä kului syömisiin ja juomisiin viikon matkalla varmaan alle 300 euroa. En juo paljoa, usein yhden oluen ruuan kanssa.

      • piiroskita

        Paljon sulla menee sitten juomisiin, jos saat noilla hinnoilla 'alle 300e' meneen pelkkiin ruokiin ja juomaan, kun mainitset että usein vain yksi olut ruoan kanssa :D Vai syötkö kolme kertaa päivässä ulkona á 15e/kerta? Kreikassa saa 15-17e:lla normiruokailun ruokajuomalla tänäkin kesänä, esim. alkusalaatti/tsatsiki/dolmades ja pääruoaksi tyyliin souvlaki/moussaka/stifado (tai vastaavia krekuannoksia). Mä olen onneksi niin pieniruokainen, että mulle riittää yksi pääateria illalla, päivällä ehkä gyrospita/joku hedelmä tai vastaava pikkupurtava, ne ei siellä paljoa maksa. Juomisiin kyllä saa niin halutessaan rahaa kulumaan, baarihinnat ei juuri Suomen vastaavista poikkea, varsinkin jos/kun lomalla tuppaa maistumaan enemmän.


      • Toukokuussa_oltiin
        piiroskita kirjoitti:

        Paljon sulla menee sitten juomisiin, jos saat noilla hinnoilla 'alle 300e' meneen pelkkiin ruokiin ja juomaan, kun mainitset että usein vain yksi olut ruoan kanssa :D Vai syötkö kolme kertaa päivässä ulkona á 15e/kerta? Kreikassa saa 15-17e:lla normiruokailun ruokajuomalla tänäkin kesänä, esim. alkusalaatti/tsatsiki/dolmades ja pääruoaksi tyyliin souvlaki/moussaka/stifado (tai vastaavia krekuannoksia). Mä olen onneksi niin pieniruokainen, että mulle riittää yksi pääateria illalla, päivällä ehkä gyrospita/joku hedelmä tai vastaava pikkupurtava, ne ei siellä paljoa maksa. Juomisiin kyllä saa niin halutessaan rahaa kulumaan, baarihinnat ei juuri Suomen vastaavista poikkea, varsinkin jos/kun lomalla tuppaa maistumaan enemmän.

        Tuli vähän huolimattomasti heitettyä tuo hinta-arvio. Tarkoitus oli vain kertoa esimerkkihintoja. Ei tosiaankaan mennyt noin paljoa pelkästään syömisiin ja juomisiin, vaan koko viikon budjetti, sisältäen taksilla ajelut hotellialueen ja keskustan välillä, retkiä ym., pieniä ostoksia ja myös kalliimpiakin aterioita välillä. Isommat tuliaisostokset maksoin pankkikortilla. Eli nostin käteistä Suomessa 400 euroa, josta kotiin palatessa oli jäljellä yli 100 euroa, siitä tämä "laskelmani".


    • Nickthegreek123

      Voit elää pienelläkin budjetilla, ja syödä enemmän ns. pikaruokaa eli piiraita ja gyrosta, club sandwichiä tai pitsaa, joilla kyllä saa mahansa täyteen. Salaatit ovat nekin täyttäviä, mutta niitähän voi laitella itsekin, jopa hotellihuoneessa, jos ostaa muovilautasia, haarukoita ja mukana on veitsi. Ihanan tuoreita eineksiä saa joka paikasta halvalla, samoin leipää. Tuoreita hedelmiä kannattaa myös suosia välipaloina. Hinnat ovat pysytelleet kohtuullisina, tuhlata voi jokainen noiin paljon, kun on varaa!

      Rethymnoksesta suosittelen lukemaan tarkemmin sivuilta:

      http://kreikkaan.net/matkakohteet/kreeta/rethymon-nahtavyydet
      http://kreeta.org/rethymnon

    • SLOIGHDF

      iHAN PERSSSEESSTA KOKO KREIKKA.

      • harmonijabalalaikkahais

        sinähän ne asiat tunnet..:)


    • n31

      Helou!

      Lähden ekaa kertaa Rethymnoniin syyskuussa, ja eniten kiinnostaa, että onko paikkoja joista saa Pita-Gyroksia? Ne on niiiin hyviä ;P
      Ja mitä maksaa suunnilleen fillarin vuokra viikoksi?
      Kiitos jo etukäteen.

    • Eihinkuamatkustaa

      Paikan päällä lomailleet, mikä Kreikassa on tunnelma tätä nykyä, ymmärtävätkö paikalliset edes hävetä tätä tilannetta jossa heidän ylläpitonsa revitään (jo pidempään) meidän muiden eurooppalaisten selkänahasta? Vai ottavatko edelleen lunkisti pelaillen ja ouzoa siemaillen..?

      • NähtäväksiJää

        Hävetä?? Kreikkalaiset?? :-DD Hehän sättivät muuta Eurooppaa kun tällä kertaa raha ei tulisikaan ilmaiseksi ja eihän sellainen vetele.. Saksalaisia tuotteita esitetään boikottiin, mitenhän ne naamat venähtää kun saksalaiset alkaakin boikotoida koko Kreikkaa :)


      • drakmaa_odotellessa

        Itsehän ovat soppansa keittäneet. Toivottavasti Kreikka heitetään ulos eurosta ja annetaan ihan itse hoitaa asiansa kun mikään ei tunnu riittävän. Humanitääristä apua voidaan sitten harkita niin saadaan samalla suomen kehitysapuprosenttia vähän kaunisteltua.


    • LalliJuoppo

      Eihän ryyppääminenkään tule Rethymnonissa kalliiksi kun ei vedä baareissa värikkäitä juomia ja tuontikaljaa. Paras taikajuoma on raki ja sehän ei maksa juuri mitään. Pikkukarahvi on 1 - 2 euroa ja muutaman kun niitä kiskaisee niin johan alkaa jenkka sujumaan. Torin markkinoilla pikkulikat möivät kotipolttoista rakia 1,5 litran pullon 5 eurolla viime kesänä.

    • esko333

      Rethymnonista juuri viikon lomalla tulleena voin sanoo, ettei ole ainakaan vielä hinnat nousset yhtään. Esim. iso Chicken Fillet annos maksoi 8 euroa, ja iso 0,5 olut hanasta tasan 3 euroa. Nämä hinnat siis hieman kauempana Vanhan kaupungin kaduista ja ravintoloista. Vanhassa kaupungissa on ruoka hieman kalliimpaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe