Hyvinkään Teboililla varaa valita asiakkaitaan?

Hyvinkääläinen nuori

Kyseessä siis Teboil Sveitsinhovi, 27.7.14.

Kävin kyseisessä puljussa aikeissani ostaa vettä, kello oli about 23.30. Tähän aikaan siis kaikki muut kaupat kiinni.

Kävelin sitten vesipullojen kanssa tiskille ja kassalla palveleva myyjä sitten suoraan kysyikin, että "minkä ikäinen sä edes olet?". Myyjä sitten jatkoi heti perään kertomalla, että "tässä liiketilassa ei saa olla alle 18-vuotiaat klo 22 jälkeen"..
Teboililla ei ole tälläistäkään kieltoa ennen ollut, kun siellä olen käynyt. Tämä oli siis uutta minulle.
Ymmärrän toki kyseisenkin myyjän tekevän vain työtään, mutta ehkä jotakin joustoa voisi olla. Olin sentään yksin, asiallinen 17-vuotias lukiolaispoika, ja myyjä kysyy vettä ostaessa; "onko sulla poika ikää?".. Itseäni tämä ainakin hymyilyttää.

Alkoikin mietityttämään jos sattuisikin tälläinen tilanne;
Sairastan siis 1-tyypin diabetesta, verensokeritasoni ollessa alhainen minun on saatava sokeripitoista syötävää tai juotavaa. (Kyseessä on hätätilanne)
Jos olisin mennyt tälläisessä tilassa tiskille ja kertonut tilanteen olevan tämä, olisikohan myyjä uskonut minua? Mahdollisesti myyjän kanta pysyisi samana..
--> hypoglykemia

Siitähän olisikin sitten saanut ison jutun aikaiseksi.

Jotkut nämä aivotitaanit sitten riehuneet kyseisellä Teboililla, kun tuollainenkin kielto on pitänyt keksiä..? Olisi silti mukavaa jos myyjät voisivat suhtautua nuoriin asiallisesti. Kyseinen myyjä oli happamalla naamalla jo minua edeltävälle asiakkaalle.
Kysyin häneltä tästä kiellosta, että "onko tässäkään mitään järkeä?" niin myyjä käski painua ulos. En kuitenkaan jäänyt vittuilemaan minkä moni olisi saattanut tehdä.

Minua "palvelleella" myyjällä ei ainakaan palveluhenkisyyttä ollut. Toki itseänikin vituttaisi seistä siellä yövuorossa huoltoaseman kassahenkilönä, mutta itsepähän oman polkumme olemme valinneet.

9

1397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuorille potkut

      Voi, voi olet niin nuori, ettet vielä ole ymmärtänyt diabetesasiaasi. Kyllä sinun täytyy pitää itse mukana sokeripitoista syötävää. Jos tuudittaudut siihen uskoon, että kyllä kaupasta saa tarvittaessa, olet väärässä. Tuossa kuvailemassasi tapauksessa (jos siis alhainen verensokeri) jäin miettimään, olisiko edes ambulanssia kutsunut jos olisit mennyt tajuttomaksi. Arvelen tämän myyjän olleen suhteellisen nuori, yleensä vanhemmat ihmiset PALVELEVAT.
      Pidä mukanasi suklaata tai muuta sellaista, jos verensokeri menee kovin alas, humalaiseksi sinua luulevat ja heittävät ulos. Nuoret eivät välitä, siksi aina toivonkin, että palvelemassa olisi joku vähän vanhempi henkilö.

      • 31v diabetesta saír.

        Ensin kommentoin sinulle "nuorille potkut". Suklaata ei näillä helteillä kannata kyllä mukanaan kantaa. Sehän sulaa pelkäksi mäskiksi. Itselläni on AINA mukana glukoosipastilleja.

        Ja aloittajalle vielä kommentoin sen verran, että jos joku liike/huoltoasema on ottanut tiukan linjan alaikäisten suhteen myöhäisenä ajankohtana, niin heidän on sitä noudatettava. Mutta tottakai hätätilanteessa (verensokerin ollessa matalalla tai vastaava) myyjän pitäisi ymmärtää se hätätilanne. Todella harmillista niitä fiksuja nuoria kohtaan, joilla on kuitenkin käytöstavat kohdillansa. Joukkoon eksyy aina vaan muutamia ääliöitä, joiden takia tällaisia sääntöjä pitää asettaa.

        Vielä tähän loppuun sanon aloittajalle, että olet asiallinen, kohta täysi-ikäinen kaveri. Pidä tuo linja jatkossakin. :)


      • Hyvinkääläinen nuori

        Tottakai diabeetikkona pidän aina glukoosia mukana. Glukoositabletitkin ovat minulle niin jokapäiväinen asia, että ne saattavat joskus unohtua kotiin ihan samalla tavalla, kuin saatat unohtaa avaimesi tai puhelimesi.

        Myyjä tosissaankin oli nuori, kuten arvelit.
        Tiedän kyseiselläkin teboililla työskentelevän myyjiä, jotka antavat nuorten vapaasti pelata rahapelejä kellonajasta riippumatta. Tietenkin sitten tulevat kysymään papereita jos poliisit tulevat kahville tms. Tämän sain eilen kuulla kaverilta kun kerroin tapahtuneesta.

        Minulle luultavasti sattui vain tämä kyseinen myyjä, joka on erityisen tarkka. Eipä mahda mitään.


    • Pekka JJ

      Klo 22 jälkeen pitää alle 18-vuotiaiden olla kotona nukkumassa. Pää tyynyyn.

    • Huono asiakas

      Sveitsinhovin Teboil on oikeasti Sveitsinhovin Lukoil ja palvelu hyvää venäläistä tasoa.

    • vanha ja kalkkis

      Siis voiko tuo aloitus olla tottakaan? Millaisia aivoinvalideja palvelutehtävissä oikein on?

      Omilla aivoilla ajattelu on yhä harvinaisempi luonnonvara, olen sen ennenkin huomannut.

      En tiedä tuon kiellon taustaa, mutta eikö myyjä olisi voinut vain myydä sen pullon ja muistuttaa että tiloissa ei saa olla alle 18-vuotiaat eli jos olet alle sen niin ota pullos ja hipsi pois vähin äänin ja ollaan niin kuin ei oltaiskaan.

    • :D-mies

      Mikset mennyt viereen ABC:lle?

      AINIIN, koska ABC:llähän on ollut koko maan kattava 18v ikäraja klo. 21.00 jälkeen jo viitisen vuotta. :D

      Ei näitä kieltoja tyhjänpäiten aseteta.

    • Ei kahvia ei asiaa

      Epäammattimaista myyjältä. Itse lopetimme käymisen vuosien tradition jälkeen, kun he lopettivat cafe latten tarjoilun. Ei kahvia ei asiaa.

    • klo222

      kaikki alle 18 veet ennen klo 22 kotona ? joo, runkkaavat tietokoneen ääressä kaikki yöt, eikä niillä kavereita. Ni onko se nyt parempaa, ei. Joten nuori poika jatka samaan malliin ja liiku ihan rauhassa missä ikinä haluutkin ja nauti elämästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe