Tanssit ovat oikeasti naistenhakua

vuorot vain lumetta

Tuosta signaaliketjusta spin-offina tuli mieleen, että naiset valitsevat todellisuudessa myös miesten hakuvuorolla. Flirttailemalla ja tanssimalla lähikontaktissa nainen voi varmistaa pääsevänsä tanssimaan uudestaan tiettyjen miesten kanssa. Hakurivissä kääntämällä katseen pois tai astumalla sivuun voi välttää tiettyjen miesten haut (yleensä pysyvästi, koska mies ei yritä monesti uudestaan). Ainoastaan todella vanhoilla ja rumilla naisilla manipuloinnin mahdollisuudet ovat heikot.

45

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EivorWasa

      Näin on.

      Kiitos hyvästä kirjoituksesta.

    • Nomen Nescio

      Eikös vastaavia tutkimuksia ole tehty myös baaritilanteiden ja vastaavien suhteen ja todettu, että nainen sen pokauksen todellisuudessa tekee vaikka mies luuleekin iskevänsä.

      Itse olen kyllä aika huono reagoimaan noihin sanattomiin viesteihin lavalla. Katsekontakti on minusta ihan normaalia enkä tulkitse sitä sen kummemmaksi "hakutoiveeksi". Yhtä hyvin taustalla voinee olla ajatus, että "taas tuo luuseri seisoskelee tuolla". Joskus olisi huomaavinaan, että joku daami asettuu rivissä paikkaan, josta saattaisi kuvitella, että haluaisiko tuo minun hakevan. Todennäköisesti vain omassa päässä pörrää mielikuvitus liian innokkaasti.

      • Otappa vinkki

        Se on ehkä kuitenkin hieman enemmän niin, että mies valitsee naisen. Itse olen jo vuosia harrastanut eräänlaista peliä, jossa muina miehinä istuksin tai käppäilen milloin missäkin ja etsiskelen ympäröivästä maisemasta vaivihkaa kaunista naista, joka enemmän tai vähemmän salaisesti katselee minua. Niin juuri totta se on, jostain syystä ympäröivään maisemaan lähes aina ilmaantuu sellainen ja yleensä jopa useita sellaisia. Useista minua katselevista naisista voin sitten valita mieleiseni. Joskus on ollut tilanteita, joissa olen ajatellut jonkin olevan vialla, kun en ole huomannut ympäristössä yhtään kaunista naista, joka katselee minua, mutta lähes aina kysymys on ollut siitä, etten ole katsellut ympäristöäni riittävän tarkasti.

        Sinullekin suosittelen, että ryhdyt tässä mielessä tarkkailemaan ympäristöäsi hieman tarkemmin: nimittäin itse olen ollut kauheassa lumimyrskyssäkin ja vaikka minulla oli silloin jotain aivan muuta mielessäni, huomasin yht'äkkiä, kuinka kaunis nainen asteli lumimyrskyn keskeltä suoraan luokseni ja kysyi kielellä, jota en varsinaisesti ymmärtänyt, että: voisiko hän liittyä seuraani siksi aikaa, että lumimyrsky laantuu. Löydettyämme yhteisen kielen siinä jutellessa selvisi, että se kaunis nainen oli jo jonkin aikaa seurannut sivummalta puuhiani ja lumisateen sankkenemisen aiheuttaman näkyvyyden heikkenemän vuoksi hänen oli koko ajan ollut pakko hivuttautua lähemmäs ja lähemmäs.


      • Kaunis nainen
        Otappa vinkki kirjoitti:

        Se on ehkä kuitenkin hieman enemmän niin, että mies valitsee naisen. Itse olen jo vuosia harrastanut eräänlaista peliä, jossa muina miehinä istuksin tai käppäilen milloin missäkin ja etsiskelen ympäröivästä maisemasta vaivihkaa kaunista naista, joka enemmän tai vähemmän salaisesti katselee minua. Niin juuri totta se on, jostain syystä ympäröivään maisemaan lähes aina ilmaantuu sellainen ja yleensä jopa useita sellaisia. Useista minua katselevista naisista voin sitten valita mieleiseni. Joskus on ollut tilanteita, joissa olen ajatellut jonkin olevan vialla, kun en ole huomannut ympäristössä yhtään kaunista naista, joka katselee minua, mutta lähes aina kysymys on ollut siitä, etten ole katsellut ympäristöäni riittävän tarkasti.

        Sinullekin suosittelen, että ryhdyt tässä mielessä tarkkailemaan ympäristöäsi hieman tarkemmin: nimittäin itse olen ollut kauheassa lumimyrskyssäkin ja vaikka minulla oli silloin jotain aivan muuta mielessäni, huomasin yht'äkkiä, kuinka kaunis nainen asteli lumimyrskyn keskeltä suoraan luokseni ja kysyi kielellä, jota en varsinaisesti ymmärtänyt, että: voisiko hän liittyä seuraani siksi aikaa, että lumimyrsky laantuu. Löydettyämme yhteisen kielen siinä jutellessa selvisi, että se kaunis nainen oli jo jonkin aikaa seurannut sivummalta puuhiani ja lumisateen sankkenemisen aiheuttaman näkyvyyden heikkenemän vuoksi hänen oli koko ajan ollut pakko hivuttautua lähemmäs ja lähemmäs.

        Katseenkestävillä homma toimii, rumia vanhoja gubbeja ei katsota.


      • Kaiken järjestysmies
        Kaunis nainen kirjoitti:

        Katseenkestävillä homma toimii, rumia vanhoja gubbeja ei katsota.

        Luonnollisen järjestyksen mukaanhan yleensä kahdesta kahdestaan liikkuvasta ihmisestä, naisesta ja miehestä (tuossa nainen olisi voitu kaikista muista paitsi ei kohteliaisuussyistä mainita viimeen) nimenomaan miehen (maskuliini) tuleekin olla rumempi, jotta hän kauniin naisensa (feminiini) rinnalla seisoessaan korostaisi naisensa kauneutta vielä enemmän. Tanssipaikoillakin tosin näkee miehiä, jotka ovat liikenteessään useamman kuin yhden kauniin naisen kanssa kerrallaan, mutta näky on harvinaisempi ja jopa hieman peitelty.
        Tämäkin osoittaa, etteivät nämä kauniit naiset, ole sitä miestä millään tavalla valinneet: nainenhan on niin mustasukkainen otus, että etenkin usealle kauniille naiselle syntyisi keskinäinen ilmiriitaa, mikäli joku näistä miehen kanssa liikenteessä olevista kauniista naisista katsoisi voivansa yrittää noin vain valita eli ilmanmuuta omia sen miehen kokonaan itselleen. Naiset ovat tällaisista detaljeista hyvin tarkkoja eivätkä voi sietää edes ajatusta siitä, että joku kaunis nainen yrittäisi kesken tanssienkaan vetää sen miehen välistä.


    • vuorohaku lavoille !

      En ole samaa mieltä.
      Lavalla on aina miestenmarkkinat - Naisia on mistä valita.
      Onneksi on naisille edes omat hakuajat. Puolituntinen ja tunti.
      Naistentunnin aikana voi uusia kasvoja käydä tanssittamassa ja
      tutkailemassa millä mielellä he ovat liikkeellä ;).

      • 45252

        "En ole samaa mieltä. "

        Silti annat naisten päättää ketä Sinä haet.

        Jos "Sinä" päätät, et hakis niitä naisia joiden pauloihin olet joutunut.
        Eli homma menee juuri niin kuin aloittaja kertoo.

        Jos haluat "Itse" päättää, täytyy sinun hakea tuntemattomia.


      • Ole kerrankin mies
        45252 kirjoitti:

        "En ole samaa mieltä. "

        Silti annat naisten päättää ketä Sinä haet.

        Jos "Sinä" päätät, et hakis niitä naisia joiden pauloihin olet joutunut.
        Eli homma menee juuri niin kuin aloittaja kertoo.

        Jos haluat "Itse" päättää, täytyy sinun hakea tuntemattomia.

        Menisitte muualle itkemään, ettette saa naista tansseistakaan. Me MIEHET emme kovin kauaa tuollaista koko miessukukunnan mainetta pilaavaa uikutusta siedä. Naisethan eivät sitä milloinkaan ole sietäneet. Tanssietikettiin tullaan lisäämään tällä menolla maininta: Ei Tahvoille!


      • 45252
        Ole kerrankin mies kirjoitti:

        Menisitte muualle itkemään, ettette saa naista tansseistakaan. Me MIEHET emme kovin kauaa tuollaista koko miessukukunnan mainetta pilaavaa uikutusta siedä. Naisethan eivät sitä milloinkaan ole sietäneet. Tanssietikettiin tullaan lisäämään tällä menolla maininta: Ei Tahvoille!

        Hei Tahvo. (Ole kerrankin mies)
        Kannattaiskohan sinun ensi kerralla miesten haulla miettiä miksi olet hakemassa jotakin m ä ä r ä t t y ä naista.

        Johtuisko juurikin tästä aloittajan esittämästä lauseesta?
        vuorot vain lumetta kirjoitti

        "Flirttailemalla ja tanssimalla lähikontaktissa nainen voi varmistaa pääsevänsä tanssimaan uudestaan tiettyjen miesten kanssa. Hakurivissä kääntämällä katseen pois tai astumalla sivuun voi välttää tiettyjen miesten haut "

        Olisit ensi kerralla Mies ja teet itse päätöksen.


      • määrä ei ratkaise

        Miehillä on ehkä yleensä lukumääräisesti valinnanvaraa, mutta kenet mies valitseekaan? Ei suinkaan sattumanvaraisesti, vaan sen joka on flirttaillut ja 'antanut ymmärtää'. Naiset voivat itse valita, ketä miehistä houkuttelevat hakemaan uudestaan. Jos nainen jää jatkuvasti penkille ja joutuu valittamaan miesten vähyyttä, se johtuu yleensä siitä, ettei hän tarjoa miehille sitä mitä miehet haluavat (enkä nyt puhu siitä mitä voi tapahtua tanssien jälkeen vaan tanssin aikana käyttäytymisestä). Jotkut naiset sitä paitsi jättävät naisten hakuvuorolla kokonaan hakematta, kun ovat 'huonoja hakemaan'; siinäpähän kaivavat omaa kuoppaansa.


      • Katoppa peiliin nyt
        45252 kirjoitti:

        Hei Tahvo. (Ole kerrankin mies)
        Kannattaiskohan sinun ensi kerralla miesten haulla miettiä miksi olet hakemassa jotakin m ä ä r ä t t y ä naista.

        Johtuisko juurikin tästä aloittajan esittämästä lauseesta?
        vuorot vain lumetta kirjoitti

        "Flirttailemalla ja tanssimalla lähikontaktissa nainen voi varmistaa pääsevänsä tanssimaan uudestaan tiettyjen miesten kanssa. Hakurivissä kääntämällä katseen pois tai astumalla sivuun voi välttää tiettyjen miesten haut "

        Olisit ensi kerralla Mies ja teet itse päätöksen.

        Oma vikasi, kun et ollut naisten mieleen vielä senkään jälkeen, kun olit omasta mielestäsi opetellut tanssimaan: tanssiharrastukseen sinua syvällisemmin perehtyneitten mielestä on varsin omituinen mielipide, että mies oppisi mukamas ilman naista tanssimaan. Tarvitseehan tietystikin nainenkin miehen tanssia oppiakseen ja onkin syytä kysyä, miksi et ole valinnut itsellesi sopivaa naista, jonka kanssa olisitte voineet yhdessä opetella tanssimaan? Naisiahan on tanssikursseillakin monin verroin enemmän kuin miehiä.


      • Loistavaa analyysiä!
        Katoppa peiliin nyt kirjoitti:

        Oma vikasi, kun et ollut naisten mieleen vielä senkään jälkeen, kun olit omasta mielestäsi opetellut tanssimaan: tanssiharrastukseen sinua syvällisemmin perehtyneitten mielestä on varsin omituinen mielipide, että mies oppisi mukamas ilman naista tanssimaan. Tarvitseehan tietystikin nainenkin miehen tanssia oppiakseen ja onkin syytä kysyä, miksi et ole valinnut itsellesi sopivaa naista, jonka kanssa olisitte voineet yhdessä opetella tanssimaan? Naisiahan on tanssikursseillakin monin verroin enemmän kuin miehiä.

        Tuo on kyllä niin hyvin sanottu että! Noista tahvoista ei vain yksikään nainen pidä. Miehet pitävät, sillä he saavat tanssi-illan mittaan revittyä irti kosolti huumoria näitten tahvojen edesottamuksista parketilla. Naisia ei paljon edes hymyilytä, kun he saavat sydämet syrjillänsä peljätä, koska se tahvo yrittää taas tulla pokkaamaan. No kyllähän se hymy hyytyy miehiltäkin siinä vaiheessa, kun miehet saavat tällaiselta tanssikeskustelufoorumilta lukea koko miessukukunnan ylpeyttä pahasti loukkaavia tahvojen uikutuksia siitä, että taaskaan nainen ei häntä tansseissa valinnut.


      • Loisto lukijan silmä
        Loistavaa analyysiä! kirjoitti:

        Tuo on kyllä niin hyvin sanottu että! Noista tahvoista ei vain yksikään nainen pidä. Miehet pitävät, sillä he saavat tanssi-illan mittaan revittyä irti kosolti huumoria näitten tahvojen edesottamuksista parketilla. Naisia ei paljon edes hymyilytä, kun he saavat sydämet syrjillänsä peljätä, koska se tahvo yrittää taas tulla pokkaamaan. No kyllähän se hymy hyytyy miehiltäkin siinä vaiheessa, kun miehet saavat tällaiselta tanssikeskustelufoorumilta lukea koko miessukukunnan ylpeyttä pahasti loukkaavia tahvojen uikutuksia siitä, että taaskaan nainen ei häntä tansseissa valinnut.

        Tanssipaikkojemme tahvot ovat siinäkin mielessä melko toivottomia tapauksia, että he yrittävät kaikin mahdollisin ja aivan mahdottominkin tekosyin päästä esiintymään pyhimyksinä varsinkin näillä tanssiaiheisilla keskustelufoorumeilla. On tahvon ikioma vika, etteivät naiset ole hänestä vähääkään kiinnostuneita, kun tahvo on pitkin ja poikin internettiä kirjoitellut seikkaperäisiä selostuksiaan siitä, että häntä kiinnostaa vain tanssi ja siksi hän käy tansseissa vain tanssimassa: normaalissa sosiaalisessa seuratilanteessahan järkevästi ajatteleva ihminen pyrkii välttelemään kaikkien niitten ihmisten, joiden tietää tai arvelee olevan vähemmän kiinnostuneita juuri hänen seurastaan.

        Tanssiemme tahvot vannovat, etteivät he ole vähääkään kiinnostuneita naisista, joten luonnollisena seurauksena tästä on, että tansseissakin naiset pyrkivät karttelemaan tahvojen seuraa: naisten ajattelutapaahan on tutkittu jo kauan ja on saatu selville, että naiset ajattelevat ällistyttävänkin usein paljon järkevämmin kuin esimerkiksi heistä kiinnostuneet miehet.


    • adgfsds

      No, minähän sen kumminkin päätän.

      • 45252

        Näin sanoo nainen, tai ainakin nainen sen päättää.
        Suomalaista miestä viedään kuin kuoriämpäriä.
        MinäMinämies luulee tekevänsä valinnan , jonka on joku nainen jo tehnyt edellis tanssikerralla.


      • etsien käy ....
        45252 kirjoitti:

        Näin sanoo nainen, tai ainakin nainen sen päättää.
        Suomalaista miestä viedään kuin kuoriämpäriä.
        MinäMinämies luulee tekevänsä valinnan , jonka on joku nainen jo tehnyt edellis tanssikerralla.

        Ei ihan kaikkia miehiä kuitenkaan viedä kuin pässiä narussa. Näitä miehiä kunnioitan eniten ja ehkä myös haluan ;)).

        Itse harrastan tuota em. flirttailua niiden miesten kanssa kun milloinkin huvittaa. Kaikille en flirttaile. Joihinkin flirtti menee kuin häkä päähän mutta ei se kaikkiin tehoa. Jotkut miehet jopa pelkäävät minua. Luulen että he ajattelet että saan kenet halua. Jopa jotkut naisystäväni luulevat että saan todellakin kenet haluan mutta ei näin ole todellakaan.

        Nautin kuitenkin tilanteista kun minua katsotaan ja flirttiini vastataan. Viimeksikin huvitti heti ovella. Ystävättäreni oli pukeutuniin niin niukasti että reidet ja sääret näkyivät. Itse näytin vain nilkkani ja jo ovimies katsoi ... jopa peerääni ;))

        En halua miestä joka saa kenet tahansa tai ainakin melkein. Halua vain vetävän miehen, miehen johonka tunnen ITSE sitä paljonpuhuttu vetoa ... yleensä nämä miehet kuitenkin pelkäävät minua.


    • Syvis on pop

      Harvoin palstalla näin älyllistä keskustelua, kaiken kaikkiaan. Luonnon valinnassa taas yli 40 vuotiaan naisen valinnoilla ei ole enään mitään merkitystä, koska lisääntymisaika on mennyt ohi. Tanssihan on suvunjatkamis ominaisuuksien esittelyä. Afrikassa sotatanssi=turvallisuus... metsästystanssi=ruokahuolto... sitten aistikkaampi tanssi...miehen vehkeet näyttävät yleisen tarveyden ja naisen rintamus ja rasva sopivassa paikassa, lapsen elättämismahdollisuuden.

      Siiderinvalaan keskivartalorasva kertoo menopaussin alkamisesta.

    • 21cm

      "Siiderinvalaan keskivartalorasva kertoo menopaussin alkamisesta."

      Voiko asiaa enää paremmmin kuvailla.

      • thinthick

        Tuo 21 cm nähtävästi kuvaa oman keskivartalorasvasi paksuutta.


    • thinthick 2

      Ei kuvaa

    • Ei eturiviin

      15 vuoden aikana en ole kertaakaan miehelle vinkannut halustani tanssia naisten rivissä. Muualla kyllä jos esim juttelemme jossain sivummalla. Tuntuu todella oudolta, että peli on mennyt tälläiseksi. Muistaakseni tälläisestä ei edes puhuttu kun aloittelin tanssimaan. Ja tanssia olen saanut ilman silmäpeliäkin. Enkä edes koskaan ole eturivissä, vaan aina viimeisessä.

      • Hegsa Libola

        100%:n varmuudella mies joka sinua tanssittaa tuntee sen pidätkö hänestä vai et.

        Jos pääset tanssimaan ilman silmäpeliä takarivistä olet todennäkösimmin ns. kaunis nainen. Good for You !


    • Mielikuvituksetonta

      Oikeasti miehet hakevat ensin vaimojaan, sen jälkeen loppuillan omien vaimojensa lisäksi kohteliaisuudesta kaveriensa vaimoja ja aivan lopuksi taas omia vaimojaan. Jotkut tanssivat koko illan vain omien vaimojensa kanssa. Vapaita miehiä ei tanssilavoilla paljon näy. Kohteliasta olisi hakea tietenkin kaikkia.

      • tanssien tarkoitus

        Kohteliasta on varattujen jättää sinkut rauhaan, jotta sinkut saavat tanssia keskenään. Sinkkuna ärsyttää, kun varatut tulevat sotkemaan peliä.


      • 515151
        tanssien tarkoitus kirjoitti:

        Kohteliasta on varattujen jättää sinkut rauhaan, jotta sinkut saavat tanssia keskenään. Sinkkuna ärsyttää, kun varatut tulevat sotkemaan peliä.

        Tämä on ikuinen onkelma.
        Eikö nämä "sinkut" vois alkaa käyttää vaikka vihreetä rusettia.

        Tietysti meille varatuille sopis parenmin "pallo" jalkaan, sen kanssa vaan on vaikea tanssia.
        Tanssi eteiketiin. Mies keneellä on pallo jalassa, sinkku saa antaa pakit.

        Punanen pallo "vapaalle ukkomiehelle" ei saa antaa pakkeja, hänellä on muutakin mielessä kuin tanssi. Näin ei tuhraantus turhaa aikaa siihen tanssimisen.
        Kuku hakee mitäkin tanssi-illlalta. Niin katseella jo tietäs hakurivistä mahdolliset uhrit.


    • seinäruusu

      minunkin mielestä miehet tietää sata varmasti ja vieläpä mitä ajattelen =))

    • Syvälahti

      Mielenkiintoista miten ihmiset näkevät saman asian eri tavalla.

      Tässä miehen näkökulma. klo 15.10 kirjoitukseen.

      Vapaita 30-40 vuotiaita naisia ei lavoilla juuri näy. 30-40 vuotiaita miehiä on monin kertainen määrä? Siis oma käsitykseni näin.

      Omassa mies tuttava piirissä siis useita sinkkumiehiä, olisiko n. 10-15? Vapaita naisia ei yhtään. Silloin tällöin aina sellaiseen luulee lavalla törmänneensä. Sitten saattaa viikolla jossain prisman kassajonossa huomata, että sillähän on sormus sormessa ja oma? ukkokulta mukana :)

      Tavallaan ymmärtää sen, että naiset tanssiin pääsyn varmistamiseksi jättävät sen sormuksen auton hanskalokeroon. Tanssi on kuhertelupeliä..

      Useimmiten se tanssinaisen ystävyys kestää sen 2x3min, sitten on jo kiire tanssiriviin. Seuraava tanssipari kun tanssitaan yleensä jonkun muun kanssa.

      30min kuluttua on jo uusi tilanne. Silloin se 3-4 paria sitten tanssittanutkin mies on kovaa valuuttaa.

      • Mielikuvituksetonta

        "Mielenkiintoista miten ihmiset näkevät saman asian eri tavalla.

        Tässä miehen näkökulma. klo 15.10 kirjoitukseen.

        Vapaita 30-40 vuotiaita naisia ei lavoilla juuri näy. 30-40 vuotiaita miehiä on monin kertainen määrä? Siis oma käsitykseni näin."

        Minä vain en vetänyt kenenkään ikää esiin edes. Puhun kaikista miehistä lavoilla yhteensä. Vanhoja, nuoria, pitkiä, pätkiä, laihoja, lihavia, tummia, vaaleita, aivan mitä vain, niin vapaita miehiä ei tansseissa juurikaan käy.

        Minä en tietenkään tällä kommentillani viittaa mihinkään muuhun kuin ihan tanssittajiin ja reiluun kaverimieleen.

        "Vapaita 30-40 vuotiaita naisia ei lavoilla juuri näy. 30-40 vuotiaita miehiä on monin kertainen määrä?"

        Tuon ikäiset ovat yleensä perheittensä kanssa luultavimmin. Miksi muuten ajattelet, että ne miehet ovat vapaita, jos et sitäkään tiedä, ovatko naiset vapaita? Sinulla on tietenkin täsmähaku. Minä voisin kaveerata aivan muuten vain, mutta keiden kanssa? Tosiaankin tuntuu, että kaikki ovat varattuja.


    • Syvälahti

      Vastausta vastaukseen.. nopeasti puhelimella...

      Ikä on melko tärkeä tekijä kanssa käymisessä. En ole erityisen kiinnostunut sukupolven ikäerosta suuntaan tai toiseen. Lavoilla taitaa nykyisin käydä n. 3 sukupolvea?

      Aika harvassa taitaa olla ne miehet jotka harrastavat tanssia ihan vain tanssin vuoksi. Totta kai niin sanotaan, mutta sanotaanhan sitä paljon muutakin..

      Kirjoitinkin omasta tuttava/kaveri piiristä jotka tansseissa käyvät. Sinkkuja kaikki. Sitten on joitakin perheellisä. Mutta ei montaa. Siinä olet oikeassa, ovat rakentamassa okt tai mökkiä.

      Saman ikäiset naiset sitten hoitamassa lapsia...

      Haluat siis vain kaveerata, olet sitten vissiin jo perheen perustanut ja lapset kasvattanut?

      • Mielikuvituksetonta

        Olen leski, mutta tapahtumasta on jo aikaa. Kuulun kai tuohon keskimmäiseen ryhmään, jos kolmeen ryhmään jaetaan. Oikeasti minusta tanssi sellaisenaan on todella ihanaa. Muutenhan kävisin ravintolassa iskussa, jos niin haluaisin. Varmaan menenkin, mutten aivan vielä. Nautin nyt vapaudesta ja tanssista. Kunhan vain ne ukkomiehetkin tajuaisivat, että eivät ainakaan minun peliäni sotke. Kuulitteko nyt? Kyse on vain tanssista.


      • Mielikuvituksetonta

        "Aika harvassa taitaa olla ne miehet jotka harrastavat tanssia ihan vain tanssin vuoksi. Totta kai niin sanotaan, mutta sanotaanhan sitä paljon muutakin.. "

        Eivät ole harvassa. Mutta aivan kuin tuo ilo olisi suotu vain parisuhteessa oleville. Miksi vain parisuhteessa olevat pitäisivät tanssista? Miten tuon voi perustella? Miksi sinkut eivät pitäisi tanssista? Ainakin minun tuntemani pitävät.


      • simppeliä logiikkaa
        Mielikuvituksetonta kirjoitti:

        "Aika harvassa taitaa olla ne miehet jotka harrastavat tanssia ihan vain tanssin vuoksi. Totta kai niin sanotaan, mutta sanotaanhan sitä paljon muutakin.. "

        Eivät ole harvassa. Mutta aivan kuin tuo ilo olisi suotu vain parisuhteessa oleville. Miksi vain parisuhteessa olevat pitäisivät tanssista? Miten tuon voi perustella? Miksi sinkut eivät pitäisi tanssista? Ainakin minun tuntemani pitävät.

        Se, että ei tanssi vain tanssin vuoksi, ei tarkoita, ettei pitäisi tanssista. Se tarkoittaa, että tanssilla on itse tanssin lisäksi muukin tarkoitus.


    • Hmm...

      Naiset vaistoavat helposti ns vonkaajamiehet.

      Siihen se seksiseuran haku kaatuukin , sellaista
      miestä ei huoli kukaan normaalihameväkeen kuuluva.

      Siispä sitä pitääkin antaa vaikutelma, että ei tässä
      ainakaan seksiseuraa ollaq hakemassa.

      Silloin se voi jopa onnistua.

    • Saritar

      Olen 42v sinkkunainen ja meikäläsen kokemus on, että mitään vipinää ei tahdo miesten kanssa tanssilavoilla syntyä. Siis niidenkään, joiden kanssa toivoisi...

      • 3-kymppinen mies

        42 on siitä huono ikä, että olet lasta haluaville liian vanha.


    • Mielikuvituksetonta

      Hei mies, joka ihmettelet miksi ei käy flaxi tanssilavalla. Katse todellakin nyt peiliin. Sinä et pidä tanssista oikeasti. Et halua tanssia nuorten kanssa. Et tahdo tanssia vanhempien naisten kanssa. Et tahdo tanssia rumien kanssa. Hyvä on. Hyvä on. Et tahdo myöskään jutella heidänlaistensa kanssa.

      Minkälainen mies siis olisit kumppanina? Miten tulisit juttuun naisesi perhepiirin kanssa, joka koostuu eri-ikäisistä henkilöistä. Siellä voi olla lapsia ja mummon äitikin voi vielä elää. Naisellasi voi olla myöskin eri-ikäisiä ystäviä. Ja kauheaa! Eri näköisiäkin ystäviä. Voi olla, että kaikki eivät ole edes suomalaisia.

      Hyvä on. Mökötä yksinäsi. Muut heittävät verkot vesille avoimin mielin ja kokevat niitä sitten välillä. Heistä pidetään ja heidän kanssaan jutellaan koska he ovat ystävällisiä ja sosiaalisia. Jonain päivänä sellainen mies löytää sen oikean.

      Minä naisena tanssin kaikenikäisten miesten kanssa. Tanssin hyvien tanssijoiden kanssa ja tanssin niiden kanssakin, keillä on rajoitteita. Jonain päivänä löydän itselleni miehen, tanssipaikalta tai jostain muualta, mutta yksi asia on varma. Hän ei ole sellainen, joka ei tule muiden kanssa toimeen ja jolle elämä on vierasta.

      Ajattelin, etten enää kirjoita tänne palstalle, mutta tämä oli pakko saada sanottua.

      • voi hyvänen aika

        En tiedä, kenelle tuo lapsellinen typerä mäkätys oli suunnattu, mutta totean vain, että se että haluaa ja etsii juuri tietynlaista seuraa on täysin eri asia kuin se että tulee tarvittaessa toimeen kenen tahansa kanssa.


      • Mielikuvituksetonta
        voi hyvänen aika kirjoitti:

        En tiedä, kenelle tuo lapsellinen typerä mäkätys oli suunnattu, mutta totean vain, että se että haluaa ja etsii juuri tietynlaista seuraa on täysin eri asia kuin se että tulee tarvittaessa toimeen kenen tahansa kanssa.

        " se että haluaa ja etsii juuri tietynlaista seuraa on täysin eri asia kuin se että tulee tarvittaessa toimeen kenen tahansa kanssa. "

        Luulee tulevansa ja se on täysin eri asia kuin se että tulee. Kello käy ja raksuttaa. Toisten kokemus karttuu ja toisten ei. Hyvänen aika ei auta nyt.


      • Ikääntynyt
        voi hyvänen aika kirjoitti:

        En tiedä, kenelle tuo lapsellinen typerä mäkätys oli suunnattu, mutta totean vain, että se että haluaa ja etsii juuri tietynlaista seuraa on täysin eri asia kuin se että tulee tarvittaessa toimeen kenen tahansa kanssa.

        Nimimerkille "voi hyvänen aika": Kuulostaa siltä, että edustat lavoilla sitä nuorinta ikäluokkaa. Teillä nuorilla on tietenkin erilaiset odotukset ja toiveet kuin vanhemmilla tai jo pariutuneilla. Toisille kelpaa laji kuin laji kenen kanssa tahansa, toiset taas mieluummin tanssivat vaikka vain muutaman tanssin illassa, kunhan saavat parikseen suosikkinsa. Kun lisäksi perinteinen tanssietiketti, jota osa tanssijoista edelleen pyrkii noudattamaan sekä modernit käytöstavat lyövät toisiaan korville tämän tästä, ei ole ihme, että syntyy hämminkiä. Ristiriitoja ei voi täysin välttää, mutta ystävällisyys ja kohteliaisuus puolin ja toisin pehmentävät niistä mahdollisesti aiheutuvaa mielipahaa.


      • Reiska //

        Kenelle kohdistat viestisi ?


    • aatsip

      Mitkä ihmeen modernit käytöstavat ? Ainut uusi asia perinteisissä tansseissa on kädenalitanssitt.

      • mies.

        Näistä kijoittajista ei moni tanssi. Vaikka he todellisuudessa ovat menossa
        tanssimaa he mielessään ovat menossa naimisiin, bodeliin tai harrastamaan
        seksiä.
        Tanssi nyt oikeasti on tämä. Ensin tehdään sopimus jossa toinen sitoutuu
        viemään ja toinen seuraamaan muutaman tanssin. Yleensä 1-5 kappaletta.
        Mies vie ja nainen seuraa nämä askelikot ja kuviot. Ei tanssiessa paljoa
        pysty muuhun keskittymään kuin vientiin ja kuvioihin. Seuraamisesta en
        tiedä mutta luule että siinnä pitää olla yhtä skarppina.

        Joskus on pidempiä tansseja. Viedään vaikka daami tutustumaan johonkin
        uuteen tanssimuotoon.

        Nou tuollaiset peräkammarin poikien ja tyttöjen kirjoitukset
        ovat peräisin jostain elokuvista.


      • ikääntynyt

        Aatsip, pahoittelen hämärää ilmaisuani. Moderneilla käytöstavoilla tarkoitin sitä, että kaikki eivät halua noudattaa perinteistä tanssietikettiä tai muutenkaan kaikkia vanhemman ikäluokan "hyvinä" pitämiä tapoja. Kaikki eivät välttämättä ole niistä edes tietoisia. Lisäksi tavat muuttuvat jatkuvasti. Kun tanssien ikäjakauma voi olla melko suuri, eri ikäiset ja eri taustaiset ihmiset saattavat joskus pitää toistensa käyttäytymistä huonona, vaikka se toisessa kontekstissa olisi täysin hyväksyttyä. Kun muistaa tämän, on helpompaa suvaita niitäkin, jotka omasta näkökulmasta katsottuna käyttäytyvät "huonosti".


      • Mielikuvituksetonta
        ikääntynyt kirjoitti:

        Aatsip, pahoittelen hämärää ilmaisuani. Moderneilla käytöstavoilla tarkoitin sitä, että kaikki eivät halua noudattaa perinteistä tanssietikettiä tai muutenkaan kaikkia vanhemman ikäluokan "hyvinä" pitämiä tapoja. Kaikki eivät välttämättä ole niistä edes tietoisia. Lisäksi tavat muuttuvat jatkuvasti. Kun tanssien ikäjakauma voi olla melko suuri, eri ikäiset ja eri taustaiset ihmiset saattavat joskus pitää toistensa käyttäytymistä huonona, vaikka se toisessa kontekstissa olisi täysin hyväksyttyä. Kun muistaa tämän, on helpompaa suvaita niitäkin, jotka omasta näkökulmasta katsottuna käyttäytyvät "huonosti".

        " vaikka se toisessa kontekstissa olisi täysin hyväksyttyä. "

        Osuit naulan kantaan. Toisessa kontekstissa se olisikin hyväksyttyä.

        "kaikki eivät halua noudattaa perinteistä tanssietikettiä tai muutenkaan kaikkia vanhemman ikäluokan "hyvinä" pitämiä tapoja. "

        Tuo on aina tiedetty. Toisilla on paremmat tavat ja toisilla huonommat.

        " Moderneilla käytöstavoilla tarkoitin sitä, että kaikki eivät halua noudattaa perinteistä tanssietikettiä tai muutenkaan kaikkia vanhemman ikäluokan "hyvinä" pitämiä tapoja. "

        Emme vielä saaneet vastausta siihen, mitä ovat modernit käytöstavat.

        Kaikilla ei ole käytöstapoja ja sillä hyvä. Eikä tämä nyt tarkoita sitä, että ei saisi pelata kotiin päin tai omaan pussiin. Minä en ole törmännyt nuorten huonoihin käytöstapoihin tansseissa. Ovat hakeneet minua tanssimaan aivan tarpeeksi.


    • aatsip

      Tanssikursseilla opetetaan tanssietiketti, tanssimaan perinteisiä tansseja foxia, humppaa jne. sekä latinalaisia tansseja esim. cha cha, rumba..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe