Ketkä ottaa tappelukoiria?

Tappelukoirat

Yleensä ne on ns. white trash, tatuointeja, lävistyksiä, alempiluokkaiset? Ilmeisesti niitä otetaan kompensoimaan omaa vajaavaisuuttaan. Oletteko koskaan nähneet näitä koiria tavallisella keskiluokkaisella ihmisellä? Ei, en minäkään.

37

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niimpä niin

      Ihmiset joilla on tarve esittää kovempaa kuin on, se on mun mielipide.

    • Per Hana

      Tuo white trash-porukka on päässyt sikisemään vallan hillittömästi. Nykyään kun alkaa pian joka toisella mummoikäiselläkin olemaan tatskoja ja joillakin jopa läväreitä. Ja ovat tehneet koko ajan nousua yhteiskunnan huippua kohti. Jopa yritysjohtajia löytyy joilla on vähintään yksi sellileima nahassa.

      Mutta kyllä, oikeassa olet, useimmilla tällaisen koiran omistajalla taitaa olla myös leima ja pari reikää...

      • Olipa yleistystä

        Olen valkoihoinen. On tatuointeja. On läväreitä. On koiria.
        Ihoja yksi, tatuointeja 3, läväreitä 3 (2 niistä korvissa, yksi pikkukivi nenässä), koiria kaksi (ihan on nössöjä ei-tappelurotuja).

        Olenko minä bad ass??


      • Vain yksi siis
        Olipa yleistystä kirjoitti:

        Olen valkoihoinen. On tatuointeja. On läväreitä. On koiria.
        Ihoja yksi, tatuointeja 3, läväreitä 3 (2 niistä korvissa, yksi pikkukivi nenässä), koiria kaksi (ihan on nössöjä ei-tappelurotuja).

        Olenko minä bad ass??

        puuttui, se tappelurotuinen. Toivottavasti et aio hankkia ja hankkiudut niistä leimoista ja reijistäkin(korvareijät ei esteettinen haitta, mutta nenärengas kyllä) eroon. Plastiikkakirurgi voi auttaa. Psykologi henkisissä ongelmissa. Alkuun aika terveysasemalle ja siitä se lähtee.


      • tuleva white trash ?
        Olipa yleistystä kirjoitti:

        Olen valkoihoinen. On tatuointeja. On läväreitä. On koiria.
        Ihoja yksi, tatuointeja 3, läväreitä 3 (2 niistä korvissa, yksi pikkukivi nenässä), koiria kaksi (ihan on nössöjä ei-tappelurotuja).

        Olenko minä bad ass??

        Olen valkoihoinen, ei lävistyksiä kuin korvissa muita ei tulekaan, koira on kääpiökoira (erittäin sosiaalinen toisten koirien kanssa, ei paljon ihmisistä välitä, ei siis hae jokaiselta rapsutuksia). Nyt mietin tuleeko koirastani tappajakoira ja minusta bad ass, jos otan tatuoinnin jossa on koirani, olen nimittäin miettinyt pitkään sitä ja päättänyt toteuttaakin sen.

        ps. minulla on työkavereina muslimeitakin ja hyvin tullaan juttuun.


      • hyvää vauhtia
        tuleva white trash ? kirjoitti:

        Olen valkoihoinen, ei lävistyksiä kuin korvissa muita ei tulekaan, koira on kääpiökoira (erittäin sosiaalinen toisten koirien kanssa, ei paljon ihmisistä välitä, ei siis hae jokaiselta rapsutuksia). Nyt mietin tuleeko koirastani tappajakoira ja minusta bad ass, jos otan tatuoinnin jossa on koirani, olen nimittäin miettinyt pitkään sitä ja päättänyt toteuttaakin sen.

        ps. minulla on työkavereina muslimeitakin ja hyvin tullaan juttuun.

        Jos on niin sekopää, että tatuoi ******** kuvan nahkaansa niin sairaus on edennyt jo hyvin pitkälle.


      • katopa peiliin
        hyvää vauhtia kirjoitti:

        Jos on niin sekopää, että tatuoi ******** kuvan nahkaansa niin sairaus on edennyt jo hyvin pitkälle.

        Tiedätkö tunnen reilusti 7kymppisiä miehiä joilla on tatuointeja merimiesajoiltaan, joten ovat sekopäitä, vai oletko sinä ?


      • Katopa ite
        katopa peiliin kirjoitti:

        Tiedätkö tunnen reilusti 7kymppisiä miehiä joilla on tatuointeja merimiesajoiltaan, joten ovat sekopäitä, vai oletko sinä ?

        Oletko sinä joku merinainen tai "linnanneito"? Ja oletko varma että ovat edes merikarhuja? Ettei olisi vanhoja linnavenkuloita hekin...


      • heh..
        katopa peiliin kirjoitti:

        Tiedätkö tunnen reilusti 7kymppisiä miehiä joilla on tatuointeja merimiesajoiltaan, joten ovat sekopäitä, vai oletko sinä ?

        Ei ******* kuvia.


      • katopa peiliin
        Katopa ite kirjoitti:

        Oletko sinä joku merinainen tai "linnanneito"? Ja oletko varma että ovat edes merikarhuja? Ettei olisi vanhoja linnavenkuloita hekin...

        Niin no, en varmaan sukulaisistani tiedäkään mitään....Paremmin sinä tunnut tietävän.

        ps. toisten tatuoinnit ei pitäisi edes sinua häiritä, eivätkä ole sinulta pois, joten miksi otat kantaa ylipäätään?


    • Olipa yleistystä

      Minä tunnen yhden miehen jolla oli kaksi amstaffia. Miehellä ei läväreitä, siihen aikaan ei tatuointeja (nykyään pari), ei "alempiluokkainen" vaan erään osaston vastaava/pieni johtaja. Fiksu mies kaikin puolin.

    • harhaluuloja

      Minä tunnen yhden homoseksuaalin, jolla on amstaffi. Ei mitään lävistyksiä tai tatskoja.

    • Kielto olis poikaa

      Monesti kuulee tällaisen koiran hankkineen perustelevan sitä sillä että he eivät "tarvitse" kaikkien kanssa toimeentulevaa koiraa. Asiassa on vain yksi mutta: Me muut eli nk.Normaalit ihmiset kyllä tarvitsisimme ympärillemme koiria jotka eivät vaaranna meidän muiden koiria eikä naapureitammekaan.

      • väärin kasvatettu

        Mitä pahaa sillä on, jos koira ei välitä muista koirista? Toki ymmärrän, että koira joka louskuttaa kaikille on riski. Mutta tavallisesti koira-aggressiiviset eivät välitä. Niiden ei pitäisi siis edes kiinnostua muista koirista. Jos koira on haastamassa jokaista, se on vain kasvatuksen tuotosta. Mikään rotu ei hakemalla hakeudu tappeluihin, se on vastoin eläimen luontoa. Vaikka jokin rotu olisikin jalostettu tappeluun, se tarkoittaa sitä, että se pärjää tappeluissa. Ei sitä, että haluaa tapella kaiken liikkuvan kanssa.


      • molossi ei rek

        Noh,tarvii tai ei,ehkä vahva ilmaisu.Mutta ei kaikkien kanssa toimeentulevan vastakohta ole aggressiivinen ja hyökkäävä.Jotkut vähemmän muista pitävät saattaa olla jo perusluonteeltaan sellaisia,ettei vaan välitä,eikä tunne edes minkäänlaisia kukkoilun taipumuksia muihin nähden.Mutta ylipäätään ei-sosiaaliset ohjataan vaan oikeaan,jolloin ne ei vaaranna.On myös kaksi eri asiaa,olla ei-lajisosiaalinen,kuin osoittaa noin ihmistä kohtaa.Useimmat rodut on kuitenkin vain ensimmäistä.
        Mutta oli miten oli,ihmisestä viimekädestä lähtee eli vastuunkantamisesta mitä käsissä on.Ohjaamisesta oikeen,kuten kaikkien koirien kanssa pitäisi.


      • outo tarve

        Outo perustelu, kun tarvetta on tulla koirapuistoon esitteleen koiraansa, vaikka sieltä muut häipyy ennen kuin portista tulee sisään. Joten miksi tulla puistoonkaan, kun ei tarvitse sosiaalista koiraa ?


      • Yleistit
        outo tarve kirjoitti:

        Outo perustelu, kun tarvetta on tulla koirapuistoon esitteleen koiraansa, vaikka sieltä muut häipyy ennen kuin portista tulee sisään. Joten miksi tulla puistoonkaan, kun ei tarvitse sosiaalista koiraa ?

        Jaa kas kun ei minulla sellaista tarvetta ole, meillä on takapiha johon koirakamut mahtuu mukaan


      • outo tarve
        Yleistit kirjoitti:

        Jaa kas kun ei minulla sellaista tarvetta ole, meillä on takapiha johon koirakamut mahtuu mukaan

        Täällä tulee, osa oikein kilpailee kun näkee jonkun muun olevan menossa puistoon, että ehtii ensin....Eräskin tapaus päästi koiransa irti, ettei muut voineet mennä sinnepäinkään, pääsi katos ensimmäisenä puistoon, enpä mennyt sinne sitten. Ja kyllä tämä sekopää kulkee koiransa kanssa aineissaankin, ihan kivaa kuule.


    • molossi ei rek

      Mikä on tappelukoira?Kun tuota sanaa viljellään niin eri tavoin.Ja usein sotketaan taistelukoirataustaisiin rotuihin.
      Eli jos puhutaan niistä,mitä sana oikeasti tarkoittaa,niin niin eiköhän niitä ota vähäjärkiset,mieleltään sairaat ihmiset,jotka nauttii eläinrääkkäyksestä.Toki mm.jenkeissä noita ottaa myös pelastustoiminnan kautta niille uuden kodin antavia normaalitkin ihmiset.

      Jos taas puhutaan jälkimmäisestä,niin ihan tavalliset ihmiset,keskiluokkaiset ym.
      toki niitäkin on väärissä käsissä,valitettavasti,mutta uskoisin,että se ryhmä ainakin Suomessa on onneksi pieni.

      On ollut jälkimmäisiä jo jokunen vuosikymmen,tosin on kääpiöitäkin.Ehkä noit kääpiöt on sitten pelastanut paketin :=D

      • äläuskokaikkeamitälu

        Tiedän yhden amstaffin jonka omistaja on juoppo ja linnassakin istunut, sen näkee että koiraa on pahoinpidelty yms, ja siitä syystä on räjähdysherkkä, ja vielä kun omistaja on ylpeän oloinen aina kun amstaffi rähisee ohikulkijoille, niin sehän palkitsee koiraa.

        Muuten en ole nähnyt taistelukoirataustaisia rotuja ns. white trash-tyypeillä.
        keskiluokkaisella ystävälläni on staffi joka on kaikkien ystävä. Ystävälläni ei ole tatuointeja, eikä muutenkaan tarpeen koiralla pröystäillä. Ja koira on niin lempeä ja tottelevainen sekä hyvähermoinen että voisin jopa jättää lapseni sen seuraan, toisin kuin toisen ystäväni venäjän toyterrierin seuraan, joka varmasti purisi yms heti kun lapset alkavat touhuamaan/riehumaan!

        Työkaverillani bitbulli jonka kanssa omat koirani tykkäävät temmeltää, näkee jo ensisilmäyksellä että silläkään koiralla ei ole tarvetta hyökkäillä tms... esim. puolustaa itseään tai omistajaansa.

        Lähistöllä asuu american bulldoggi, joka kulkee nätisti omistajan vierellä jos tulee toinen uroskoira vastaan, puolustautuisi kyllä jos toinen hyökkäisi mutta en ole koskaan nähnyt sen aloittavan mtn rähinää. Vähän kauempana asuu 2kpl cane corsoa, toinen vasta n.1v ja vielä helposti hötkyilee, mutta se on sellaista intoa, ei hyökkäävää tai agressiivista, toinen istuu alas jos vastaantulija rähisee ja katselee rähisijää rauhallisesti ja hetken päästä katsoo muualle!

        Itselläni on 2pikkukoiraa, joista toinen on pehmeäluontoinen ja helppo, toinen pieni jästipää jonka kanssa saa olla tiukkana ja kärsivällinen, mutta luonne sopii meidän perheeseen paremmin kuin tuo helppo rotu! Joten jatkossakan suosin itselleni sopivia rotuja, ajattelematta mitä muut siitä ajattelee!

        Ja näin ajattelevat varmasti suurinosa ns.tappelukoirarotuistenkin omistajat, rotu sopii heille ja se ei ole heidän vika jos monet ihmiset uskovat median tykitystä tiettyjen rotujen "vaarallisuudesta"!


      • Hmm!
        äläuskokaikkeamitälu kirjoitti:

        Tiedän yhden amstaffin jonka omistaja on juoppo ja linnassakin istunut, sen näkee että koiraa on pahoinpidelty yms, ja siitä syystä on räjähdysherkkä, ja vielä kun omistaja on ylpeän oloinen aina kun amstaffi rähisee ohikulkijoille, niin sehän palkitsee koiraa.

        Muuten en ole nähnyt taistelukoirataustaisia rotuja ns. white trash-tyypeillä.
        keskiluokkaisella ystävälläni on staffi joka on kaikkien ystävä. Ystävälläni ei ole tatuointeja, eikä muutenkaan tarpeen koiralla pröystäillä. Ja koira on niin lempeä ja tottelevainen sekä hyvähermoinen että voisin jopa jättää lapseni sen seuraan, toisin kuin toisen ystäväni venäjän toyterrierin seuraan, joka varmasti purisi yms heti kun lapset alkavat touhuamaan/riehumaan!

        Työkaverillani bitbulli jonka kanssa omat koirani tykkäävät temmeltää, näkee jo ensisilmäyksellä että silläkään koiralla ei ole tarvetta hyökkäillä tms... esim. puolustaa itseään tai omistajaansa.

        Lähistöllä asuu american bulldoggi, joka kulkee nätisti omistajan vierellä jos tulee toinen uroskoira vastaan, puolustautuisi kyllä jos toinen hyökkäisi mutta en ole koskaan nähnyt sen aloittavan mtn rähinää. Vähän kauempana asuu 2kpl cane corsoa, toinen vasta n.1v ja vielä helposti hötkyilee, mutta se on sellaista intoa, ei hyökkäävää tai agressiivista, toinen istuu alas jos vastaantulija rähisee ja katselee rähisijää rauhallisesti ja hetken päästä katsoo muualle!

        Itselläni on 2pikkukoiraa, joista toinen on pehmeäluontoinen ja helppo, toinen pieni jästipää jonka kanssa saa olla tiukkana ja kärsivällinen, mutta luonne sopii meidän perheeseen paremmin kuin tuo helppo rotu! Joten jatkossakan suosin itselleni sopivia rotuja, ajattelematta mitä muut siitä ajattelee!

        Ja näin ajattelevat varmasti suurinosa ns.tappelukoirarotuistenkin omistajat, rotu sopii heille ja se ei ole heidän vika jos monet ihmiset uskovat median tykitystä tiettyjen rotujen "vaarallisuudesta"!

        "se ei ole heidän vika jos monet ihmiset uskovat median tykitystä tiettyjen rotujen "vaarallisuudesta"! "

        Njaah, muistaakseni taannoin oli kaiketi jossain itä-suomen suunnalla keissi jossa rottweileri puri perheen pojan hengiltä. Kertoisitko tosissaan myös heille että ei pidä uskoa median tykitystä vaarallisuudesta? He varmaan mielellään kertovat sinulle mitä on menettää lapsi oman koiran hyökättyä kimppuun...

        Eli joo, on ihania perhekoiria on.

        Ei siinä mitään jos omistaa vaikealuontoisen koiran, mutta pitää olla järki minkä kokoisen hankkii "lapsiperheen lutulutu-hauveliksi"


      • ...
        Hmm! kirjoitti:

        "se ei ole heidän vika jos monet ihmiset uskovat median tykitystä tiettyjen rotujen "vaarallisuudesta"! "

        Njaah, muistaakseni taannoin oli kaiketi jossain itä-suomen suunnalla keissi jossa rottweileri puri perheen pojan hengiltä. Kertoisitko tosissaan myös heille että ei pidä uskoa median tykitystä vaarallisuudesta? He varmaan mielellään kertovat sinulle mitä on menettää lapsi oman koiran hyökättyä kimppuun...

        Eli joo, on ihania perhekoiria on.

        Ei siinä mitään jos omistaa vaikealuontoisen koiran, mutta pitää olla järki minkä kokoisen hankkii "lapsiperheen lutulutu-hauveliksi"

        Jos muistaaksesi taannoin oli kaiketi jossain itä-suomen suunnalla keissi jossa rottweileri puri perheen pojan hengiltä, niin tuoko nyt sitten on sinun vasta-argumentti tuohon median tykitykseen? Kyllä mäkin voin antaa vaikka parikin vastaavaa argumenttia rotikoista lapsiperheissä yhtä hyvin.... siinä sitten minun argumenttini...


      • Hmm! kirjoitti:

        "se ei ole heidän vika jos monet ihmiset uskovat median tykitystä tiettyjen rotujen "vaarallisuudesta"! "

        Njaah, muistaakseni taannoin oli kaiketi jossain itä-suomen suunnalla keissi jossa rottweileri puri perheen pojan hengiltä. Kertoisitko tosissaan myös heille että ei pidä uskoa median tykitystä vaarallisuudesta? He varmaan mielellään kertovat sinulle mitä on menettää lapsi oman koiran hyökättyä kimppuun...

        Eli joo, on ihania perhekoiria on.

        Ei siinä mitään jos omistaa vaikealuontoisen koiran, mutta pitää olla järki minkä kokoisen hankkii "lapsiperheen lutulutu-hauveliksi"

        Ehkä minä osaan molssikoirista vastata ainakin hyvin paremmin kun keneltä kysyt.
        Galleriassa on muummuassa rotikan valokuva ja bullero ja dallun ja sekarotuisen ollut jos en ole kaikkia kuvia poistannut.

        Jokainen koira voi purra ihmisen hengiltä, niin pienet kun isotkin rodut, mutta ei sitä voi kukaan kieltää etteiköis isojen koirien puremat tekisis pahempaa jälkeä.

        Itse tiedän yhden tapauksen kun rotikka oli koulutuksen jälkeen väsynnyt vanhemmat ei välittännyt perheen lapsi mene koiraa kiusaamaan vaikka rotikka varoitti. Rotikka nappasi naamasta lasta, naiselle jäi elinikäiset arpvet, vanhempien välinpitämättömyyden takia.

        Mitä tulee aloitukseen kaoiratappeluissa käytetään kaikkia koiria mitkä on niihin sovelijaita, moniakin fci 2 ryhmän rotujakain.

        itse en esim tiedä ihmisiä ketä olisi linnassa bullmastiffin omistajista, muistan aikoinaan tarinan kun aamusella ennen töihin lähtöä olin kahden bulleron kanssa ulkona, niin poliisiauto pysähty kohdalle, toinen poliisi kysyi pennusta totesi että hänellä on koirani veli.


        Tiedän erään 9 ryhmän käppänänä omistajan mikä kehui käytti koiraansa ulkomaalaisen ala ikäisen lapsen pelotteluun, pelkkä pelottelu lasta koirilla saatta lapselle tulla elinikäinen koirapelko. ks. Ihiminen ei kuullu tuttavapiiriini.


      • Hyvä mallinnus
        power.light kirjoitti:

        Ehkä minä osaan molssikoirista vastata ainakin hyvin paremmin kun keneltä kysyt.
        Galleriassa on muummuassa rotikan valokuva ja bullero ja dallun ja sekarotuisen ollut jos en ole kaikkia kuvia poistannut.

        Jokainen koira voi purra ihmisen hengiltä, niin pienet kun isotkin rodut, mutta ei sitä voi kukaan kieltää etteiköis isojen koirien puremat tekisis pahempaa jälkeä.

        Itse tiedän yhden tapauksen kun rotikka oli koulutuksen jälkeen väsynnyt vanhemmat ei välittännyt perheen lapsi mene koiraa kiusaamaan vaikka rotikka varoitti. Rotikka nappasi naamasta lasta, naiselle jäi elinikäiset arpvet, vanhempien välinpitämättömyyden takia.

        Mitä tulee aloitukseen kaoiratappeluissa käytetään kaikkia koiria mitkä on niihin sovelijaita, moniakin fci 2 ryhmän rotujakain.

        itse en esim tiedä ihmisiä ketä olisi linnassa bullmastiffin omistajista, muistan aikoinaan tarinan kun aamusella ennen töihin lähtöä olin kahden bulleron kanssa ulkona, niin poliisiauto pysähty kohdalle, toinen poliisi kysyi pennusta totesi että hänellä on koirani veli.


        Tiedän erään 9 ryhmän käppänänä omistajan mikä kehui käytti koiraansa ulkomaalaisen ala ikäisen lapsen pelotteluun, pelkkä pelottelu lasta koirilla saatta lapselle tulla elinikäinen koirapelko. ks. Ihiminen ei kuullu tuttavapiiriini.

        Tietyille ihmistyypeille ei saisi antaa mitään koiria


      • samaa mieltä.
        Hyvä mallinnus kirjoitti:

        Tietyille ihmistyypeille ei saisi antaa mitään koiria

        Vastuutuntoisille ihmisille koiria. Ihmisten ja koirien kimpuun normaalit tervejärkiset ihmiset ei koiria usuta;)


      • äläuskokaikkeamitälu
        Hmm! kirjoitti:

        "se ei ole heidän vika jos monet ihmiset uskovat median tykitystä tiettyjen rotujen "vaarallisuudesta"! "

        Njaah, muistaakseni taannoin oli kaiketi jossain itä-suomen suunnalla keissi jossa rottweileri puri perheen pojan hengiltä. Kertoisitko tosissaan myös heille että ei pidä uskoa median tykitystä vaarallisuudesta? He varmaan mielellään kertovat sinulle mitä on menettää lapsi oman koiran hyökättyä kimppuun...

        Eli joo, on ihania perhekoiria on.

        Ei siinä mitään jos omistaa vaikealuontoisen koiran, mutta pitää olla järki minkä kokoisen hankkii "lapsiperheen lutulutu-hauveliksi"

        Kun olin lapsi niin kaverini perheen kääpiömäyräkoira hyökkäsi heidän vastasyntyneen vauvan kimppuun, vauva kuoli.
        Kumma juttu on se että siitä ei lehdissä mtn kirjoiteltu! Itselleni on siitä jäänyt pieni varovaisuus mäyräkoiria kohtaan, mutta en pidä rotua tappajakoirana.
        Kyllä se on niin että jonkin pikkupuudelin hyökkäyksestä ei saa mediaan yhtä mielenkiintoista juttua kuin esim. bittbullin hyökkäyksestä.
        Tokihan iso koira saa enemmän pahaa jälkeä aikaan kuin pikkukoirat, mutta ei se tarkoita että esim. bittbulli olisi automaattisesti tappajakoira, rotuun katsomatta se on aina kysymys kasvatuksesta ja mihin koira on totutettu.
        "White trash" tyypit saa aikaseksi vaikka bichon frisestä "tappajan" vain pelkästään huonolla koiran kohtelulla!


      • äläuskokaikkeamitälu
        äläuskokaikkeamitälu kirjoitti:

        Kun olin lapsi niin kaverini perheen kääpiömäyräkoira hyökkäsi heidän vastasyntyneen vauvan kimppuun, vauva kuoli.
        Kumma juttu on se että siitä ei lehdissä mtn kirjoiteltu! Itselleni on siitä jäänyt pieni varovaisuus mäyräkoiria kohtaan, mutta en pidä rotua tappajakoirana.
        Kyllä se on niin että jonkin pikkupuudelin hyökkäyksestä ei saa mediaan yhtä mielenkiintoista juttua kuin esim. bittbullin hyökkäyksestä.
        Tokihan iso koira saa enemmän pahaa jälkeä aikaan kuin pikkukoirat, mutta ei se tarkoita että esim. bittbulli olisi automaattisesti tappajakoira, rotuun katsomatta se on aina kysymys kasvatuksesta ja mihin koira on totutettu.
        "White trash" tyypit saa aikaseksi vaikka bichon frisestä "tappajan" vain pelkästään huonolla koiran kohtelulla!

        Kun ajat kolarin rekan tai henkilöauton kanssa, jälki on erilaista. Eli rekkaan törmääminen vaarallisempaa!
        Sama juttu koirien kanssa: jos bittbulli hyökkää, on jälki pahempaa kuin jos kääpiövillakoira hyökkää!

        Pitäisikö rekat kieltää?

        No, autolla ajeluun tarvii ajokortin, rekkaan rekkakortin, joten on pakko edes autokoulu käydä...

        Jos ajat kännissä, saat sakot...

        Koirakin käyttäytyy niinkuin se pennusta pitäen opetetaan/totutetaan.
        Koiran pitoonkin voisi olla jonkinlainen ajokortti, ja vaativampiin rotuihin jokin ns. vaativampi ajokortti, esim. koiran koon perusteella, vaikka toki nöffi on ihan erilainen kouluttaa kuin esim. laumanvartijat... mutta jokin rjahan olisi hyvä laittaa.

        Ja sakot pitäisi antaa jos koiraa kohtelee väärin, tai yllyttää hyökkäämään, tai lenkittää huumeissa tai kännissä vaativampaa rotua!

        Mutta että jotkut täällä huutavat tiettyjen rotujen kieltämisellä, sillä ei kyllä saavuteta mitään! Samat ihmiset ottavat sitten muita rotuja joista tekevät vaarallisia tai ilman koiraa tekevät muita vaarallisia tempauksia!!!!!


      • 1+12
        Hmm! kirjoitti:

        "se ei ole heidän vika jos monet ihmiset uskovat median tykitystä tiettyjen rotujen "vaarallisuudesta"! "

        Njaah, muistaakseni taannoin oli kaiketi jossain itä-suomen suunnalla keissi jossa rottweileri puri perheen pojan hengiltä. Kertoisitko tosissaan myös heille että ei pidä uskoa median tykitystä vaarallisuudesta? He varmaan mielellään kertovat sinulle mitä on menettää lapsi oman koiran hyökättyä kimppuun...

        Eli joo, on ihania perhekoiria on.

        Ei siinä mitään jos omistaa vaikealuontoisen koiran, mutta pitää olla järki minkä kokoisen hankkii "lapsiperheen lutulutu-hauveliksi"

        Miksi aina otetaan näitä muutamia hyökkäystapauksia todistamaan kuinka 'vaarallisia' tietyt rodut on? Nämä on yksittäistapauksia jotka kertovat ainoastaan sen uutisen että taas on koira joutunut väärään talouteen. Näiden koirien omistajilta vaaditaan oikeanlaisen koulutuksen lisäksi myös fyysistä voimaa koiran hallintaan sekä maalaisjärkeä, ja lain noudattamista eli ei vapaana huonoissa paikoissa tms. Koska pahaa jälkeä saavat jos kaikki ei mene kuten strömsössä.

        Silti rotikka ei ole mikään automaattinen tuhokone, siinä taas vaan jotain mennyt pieleen tuossakin tapauksessa. Mistä me tiedetään ja annetaanko julkisuuteen koskaan kaikkea tietoa siitä kuinka koiralla esimerkiksi on traumat pahoinpitelystä, tai siitä kiusaako lapsi päivittäin koiraa? Tms vastaavaa. Voin kuvitella kuinka taas kysellään 'no mitä lapsi muka taas provosoi'. Juuh, en jaksa edes kommentoida, kun ei tiedetä mitä koiran päässä liikkuu. Väärät omistajat, väärät luulot rodun tarpeista.

        Tiedän kyllä että rotikkakin on hyvä rotu, ja perheelleen omistautuva. En sitäkään lähtisi teilaamaan muutamien tapausten takia.


      • samaa mieltä. kirjoitti:

        Vastuutuntoisille ihmisille koiria. Ihmisten ja koirien kimpuun normaalit tervejärkiset ihmiset ei koiria usuta;)

        Unhodit Koirat tulee kouluttaa, ei ole ongelmakoiria JA ROTUJA ,vaan ongelma on hihnan toisessa päässä.

        Koirat ei omistajaa kouluta vaan omistaja koiraa.

        Ei ole helppoja koirarotuja mistä useinkin keskustelu foorumeilla perään kysellään helppoa koirarotua.

        On helppoja koiria ja yksilöitä, koiraroduissa ja vähemmän helppoja koiria.

        Ainakin palveluskoirarotujen kanssa vuosia harrastanneet tietää mitä ajan takaa, joka koira on rodussa erilainen ja erilailla joutuu kouluttaa, ei kenelläkään ole valmis koira kun pentuna tulee vaan kolutus alka nollasta pikkuhiljaa pennulta enemmän ja enemmän vaatien .

        Koiran koulutukseen menee n. 2 vuotta kun opit menee perille, myöskin viranomais käyttöön menevillä koirilla.

        Itsellä on ollut harvinaista herkkua aikoinaan ollut omistaa koira mikä alle vuoteen mennessä oli oppinnut asiat , mitkä normaalisti koirilla menee 2 vuotta,

        En minä eikä kukaan muukaan voi sanoa ja väittää etteikös töitä joudu tekemään saa kolutettua koiran, ihmiset tetävät mitkä koiriaan kouluttaa että välillä ei tiedä itkeäkö, nauraako tai päästeleekö ärräpäitä koirien touhuille koulutuskentällä tai missä koiraansa sitten kouluttaakin.


    • Sannnnnnni

      ...Voi hyvää päivää, tatuointeja ja lävistyksiä olen joskus tuolla kauneudenhoitopalstalla puolustanut mutta jos se nyt ei leviäisi tännekin.
      Mitä "tappelurotuihin" tulee niin olen henkilökohtaisesti tuntenut niitä vain omistajilta jotka ovat yrittäneet niitä pelastaa huonosta hoidosta ja uudelleenkouluttaa (ainakin pitbull, joskaan ei mikään aloittelijan koira, ei yleensä ole ihmisiä kohtaan vihamielinen ja pärjää kyllä jos kouluttaja on napakka ja ymmärtää koiran rajat). Sanoisin että useimmat hipinnäköiset ihmiset outojen koirien kanssa yrittävät korjata koulutusvahinkoja joita Erittäin Terveet Kuulapäät Miehet ovat aiheuttaneet.

    • Päätit yleistää

      Taidat liikkua väärissä piireissä itse, kun näitä tappelukoirataustaisia, nykyisin pääsääntöisesti seurakoirina olevia, koiria et ole tavallisilla ihmisillä nähnyt.
      Itselläni, kun näin yht'äkkiä tulee mieleen vain tavallisia ihmisiä, kenellä niitä tiedän olevan.
      Tatuointeja mm. kyllä löytyy vaan eipä nekään tänä päivänä ole vain tietyn tyyppisten tai tietyn ryhmän juttu. Katsopa ympärillesi niin huomaat tatuointeja monen moisilla ihmisillä joten joko meillä on sen johdosta "huonoja ihmisiä" paljon tai sitten yleistät melko rajusti. Tuo yleistys ei toki kovin tavatonta ole vaan enemmänkin: "kun yksi tekee, niin kaikki leimataan".

    • 17+5

      "kun yksi tekee, niin kaikki leimataan".

      Totta! Juuri siksi ihmisten kannattaisikin välttää nahkansa reijittämistä ja sellileimojen ottoa, jottei heitä "leimattaisi" heihin kuuluviksi.

      • Olipa yleistystä

        Minulle ei ole ainakaan merkitystä mitä joku ihostani ajattelee, muu ulkoinen habitukseni ja käytökseni kertovat kyllä minkälainen ihminen olen. Ja kummasti vanhuksetkin minusta pitävät, ja olen vielä asiakaspalvelualalla missä osa tatskoistani jopa näkyy. Yhtään negatiivista kommenttia ei ole tullut, päin vastoin pomo jopa pitää niistä, ja muutama asiakaskin on kehunut:) yksi vanha mammakin kehui että "kylläpä ne nykyään tekee hienoja", joka oli minulle täysi yllätys!

        Eipä sillä, en niitä ota muiden takia, tosin en kyllä jätä myöskään ottamatta muiden takia:) tatskat on vain kuvia jotka ei edes tunnu, näkyy vain katsottaessa, ketä sekin voi haitata. Kulkeehan jengi rumissa vaatteissakin, se on ihan sama asia, ei se ole muiden asia siitä vaivaantua. Sitäpaitsi kesällä vasta näkyy kuinka yleisiä tatskat on, ei ole enää nykypäivänä mikään kummastuksen aihe.

        Reikien kanssa sama asia, mullakin nenässä eikä suinkaan rengas kuten joku tuolla jo esitti vaikka sanoin että on pieni kivi, eli siis nappikoru. Siitäkään ei ole kukaan häiriintynyt ainakaan niin paljon että sanoisi.


    • huomionhakuisuutta

      Jotkut ihmiset on tosi huomion hakuisia.
      Jos tavallinen ihminen kävelee kadulla tai on jossain, ei häneen kiinnitetä huomiota.Pitää olla erikoisen kaunis, tai muuten erikoinen että huomataan.
      Tatuoinneilla ja läväreillä saa muut huomaamaan itsensä, ei välttämättä positiivisesti, mutta kuitenkin.
      Sama on koirien kanssa, tavallista tuskin kukaan huomaa, taistelurotuisen useat tunnistavat, ja sehän on ottajan tarkoitus.Tulla huomioiduksi, huomatuksi, erottua joukosta.Ei välttämättä edukseen, mutta että huomataan.
      Huomioin kaipuu on joillakin ihmisillä todella suuri, joitakin ei muuten huomioida tarpeeksi.Siksi lävärit, tatskat jne.
      Voihan tuo olla lapsuudestakin johtuvaa, jos jäänyt sisarusten varjoon, ilman huomiota.Tai kouluaikoina aina jäänyt taka-alalle, muiden varjoon, yksin.
      Niin sitten laitattaa itsestään "sen näköisen", ettei kukaan voi olla huomaamatta.Säälittäähän se, ja on surullista, ei niinkään positiivista huomiota noillakaan saa...

      Esim.tiedän yhden nuoren naisen, joka oli siro, hiljainen ja ihan nätti.Laittoin naamaan lenkkejä, leikkas hiukset kokonaan pois.Tatuoi nahkaansa outoja tuhruja, pilasi ulkonäkönsä.Ennen oli parempi, nyt näyttää kummajaiselta, tuhruiselta.Paluuta entiseen ei ole, kuvat pysyvät, ja pilaavat sen, mitä joskus oli.Joillekkin sekin huomio, varmaan sitten parempi, kuin ettei kukaan huomaa.

      • Olipa yleistystä

        Taas menee metsään että rytisee. Minulla on kuvat ja nenäläväri itseni takia, ei muiden. Onhan ne kuvat talvella vaatteitten alla, moni yllättyy kun näkeekin joskus että mulla niitä on, eikä se mun luonnetta mihinkään muuta. Mä olen ollut aina nimenomaan sellainen joka ei halua huomiota, en halua johtavaan asemaan, en johda keskusteluita porukassa, en tuo itseäni esille. Paitsi keskusteluissa joihin on painavaa asiaa esim tämä keskustelu jossa kuvattomat taas luulee tuntevansa kaikki tatuoidut ihmiset, niiden luonteet. Meilläkin töissä on kuvia ns kovilla tyypeillä sekä niillä hissukoilla, nytkin menossa yksi reilu 40v äiti ottamaan ensimmäisensä, kyseli multa hyvää ottopaikkaa. Tatskoissakin osataan usein vaatia laatua ja hyvää tekijää, ei kukaan halua p-skaa ihoonsa, erikseen sitten ne jotkut ulkomaanmatkalaiset kännissä ottavat kyyneleen silmänsä alle, onpa fiksua.

        Kerrotko mulle mitä pilaa vaikka pieni lintu selässä jota kukaan ei koskaan näe, esim mulla kun en käy edes uimarannoilla? Mieheni otti juuri koiriemme kuvan ihoonsa, ihanaa välittämistä kuvastaa sekin, ja kuva on todella hyvin tehty. Itselläkin tulee vielä joskus koirien nimet, haluan jotain pysyvää rakastamistani eläimistä kun niistä aika jättää. Outo on kyllä mummoiässä se jolla ei ole kuvia, nykyään ne on niin yleisiä.

        Vaativista koiraroduista olen samaa mieltä, mitäs ne muille kuuluu muiden rotuvalinnat jos koiransa hallitsee. Kyllä tiedän yhden aivan normaalin naisen jolla oli rotikka eikä yhtään tatskaa, läväriä eikä näyttämisenhalua, 3kymppinen äiti. Toisen tiedän kellä amstaffi, ja aivan normaali. Kolmannella dogo, keski-ikäinen nainen, se ei kyllä sitä osannut yhtään pitää muttei silläkään mitään ihokoristeita ollut. Neljäs tapaus on vajaa 4kymppinen työkaveri, kahden lapsen äiti, yksi kuva rinnassa vaatteiden alla, ei läväreitä muuta kuin korvissa, koirana bullterrieri. Eikö nää nyt lukeudu kaikki niihin vaativiin hurjiin tappajarotuihin jotka kuulemma raatelee jokaisen vastaantulijan, niinhän täällä 24-tietäjät väittää? Miten kummassa on mahdollista ettei nämä omistajat ole mitään vankilakundeja ja hakattuja reikänaamoja?? Jotka vaan kitisee huomiota kadunkulmassa....


    • paljon perää

      Samat tyypit jotak tatuoi ja rei'ittää itsensä, haluaa usein myös mahdollisimman erikoisen näköisen, esim. ruttunaamaisen isokitaisen ***** millä kuola valuu koko ajan.

    • tavallinen tietää

    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe