Näin voit onnistua avioliitossasi

boxi

1: Mene naimisiin, mies. Älä roikota toista avoliiton retaleessa. Kosi kunnolla. Jos tätä ei mies tee, naisen kannattaakin lähteä jonkun sellaisen matkaan, joka ottaa hänet tosissaan. Siis ensin perusasia kuntoon.
2) Viina veke
3) Rento meno. Älkää vatkatko suhdettanne alvariinsa. Nainen, älä ole hysteerinen tunteidesi kanssa ja mies: puhu mukavia.
4) Älkää tuhlatko kaikkea rahaa. Kohtuus autoissa ja sisustamisessa ja kämpissä.
5) Fyysinen kontakti kannattaa pitää hengissä edes jollain tasolla, jos on vaimeampi aika. Pussailu tai taputtelu edes kierroksille alvariinsa.
6) Pidä ulkonäöstäsi huolta sen verran kun voit kohtuudella. '
7) Sarkastinen huumorintaju on puhdasta ilkeilyä. Puhu kauniisti puolisollesi kaikkien vuosien jälkeenkin. Kiitä. Kehu.
8) Mies anna vaimollesi lahjoja ja vie joskus syömään tai risteilylle siten, että vaimon ei tarvitse tehdä mitään, tulla vain. Tuntee olevansa rakastettu.
Vaimo: kehu miestäsi. Kunnioita. Kehu autonrenkaiden vaihtoa ja tv:n virittämistä. Äijä pysyy kuin tatti koko elämäsä rinnallasi, jos tämän tajuat.
Ja eikun tsempillä t. 30 v naimisissa, 3 aikuista lasta ja in love wife.

36

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juupsista

      Että joku pitääkin itseään kaikkitietävänä avioliittoon liittyvissä asioissa! Joka ketjussa sama laulu, alkaa jo vähän käydä rasittavaksi.

      • Helle loppuu! Loppuu tämäkin tunnin kuluttua. Älä lue rasittavaa!


      • En ole keksinyt itse mitään, tietty! Olen lukenut asiasta mitä kummallisimmista lähteistä alkaen Geishojen jutuista päätyen Surreneder wifeen ja kaikki siltä väliltä. Aika lailla tiedän. Myös sen, että on ihan turha rasittua nettikirjoituksesta. Pidempää pärettä vaan kehiin.


    • onhan se totta

      Varmasti aloittaja on oikeassa. Muistakaa arki on karua.

      • Ei ole arki karua, jos ei ole sairauksia tms. suuria vaikekuksia juuri sillä hetkellä. Ei Suomessa.


    • 70 / 66

      Ei ole yhtä totuutta! Mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella.

      Kohdat 1 ja 2. Kohdallamme täysin huuhaata! Minä en kosinut vaan nykyinen vaimoni teki aloitteen ja hoiti käytännön järjestelyt.
      Alkoholin käyttööni avioituminen ei vaikuttanut yhtään.

      Kohta 3 ei oikein avaudu minulle.

      Kohdat 4, 5 ja 6 ovat itsestään selviä. Tuskin mainitsemisen arvoisia.

      Kohta 7, kiitä ja kehu? Paavin pallit ja nunnan nännit!

      Kohta 8. Tilanteen mukaan mutta turhaa lässötystä välttäen.

      44-vuotta aviossa. Kaksi lasta seuraava sukupolvi.

      • Köh tuota noin. Saisiko vaimosikin mielipiteen,jos kiittäminen ja kehuminen on hankalaa eikä se kosiminenkaan onnistunut ja turhaa mukavaa lässytystä vältellään...


      • boxi kirjoitti:

        Köh tuota noin. Saisiko vaimosikin mielipiteen,jos kiittäminen ja kehuminen on hankalaa eikä se kosiminenkaan onnistunut ja turhaa mukavaa lässytystä vältellään...

        Avaatko vähän kohtaa "nykyinen vaimoni". Montako niitä on ollut siinä 44 vuodessa?


      • boxi kirjoitti:

        Avaatko vähän kohtaa "nykyinen vaimoni". Montako niitä on ollut siinä 44 vuodessa?

        Eli itse asiassa emme tarvitse vaimosi mielipidettä. Olet siis ainakin kerran eronnut omalla tyylilläsi. Sitähän minäkin. Minulla ei ole varaa ottaa neuvoja tässä asiassa niiltä, jotka ovat epäonnistuneet. En ota myöskään autonajo-ohjeita niiltä. jotka jatkuvasti ajavat kolareita tai saavat sakkoja. Kannattaa hakea tietoa niiltä, jotka ovat siinä asiassa jollain lailla onnistuneita. Röyhkeän suoraviivaista, mutta elämä on lyhyt.
        Perheneuvojan mukaan kaikki onnelliset parit ovat jollain kummallisella lailla samanlaisia. Neuvojani en ole itse tietty keksinyt.


      • 70 / 66
        boxi kirjoitti:

        Avaatko vähän kohtaa "nykyinen vaimoni". Montako niitä on ollut siinä 44 vuodessa?

        Oikea pappi virallisti liittoni "nykyisen vaimoni" kanssa syyskuussa 1969.
        Päivää en muista mutta "nykyinen vaimoni" muistaa.


      • jokulaiskaehkä
        70 / 66 kirjoitti:

        Oikea pappi virallisti liittoni "nykyisen vaimoni" kanssa syyskuussa 1969.
        Päivää en muista mutta "nykyinen vaimoni" muistaa.

        Muhahaha! Hyvä 70/66 :D Nilkeille jauhot suuhun.. opetellaan elämään ;)


      • jokulaiskaehkä kirjoitti:

        Muhahaha! Hyvä 70/66 :D Nilkeille jauhot suuhun.. opetellaan elämään ;)

        70/66
        Hieno suoritushan se sitten on! Niin sitä pitää.
        Arvosta vaimoasi! Voisit kyllä joskus kiittää, jos noin hieno vaimo on löytynyt! Sinulle tunnustusta avioliittoon menemisestä. Naisen vissiin täytyy vähitellen alkaa kosia.


      • boxi kirjoitti:

        70/66
        Hieno suoritushan se sitten on! Niin sitä pitää.
        Arvosta vaimoasi! Voisit kyllä joskus kiittää, jos noin hieno vaimo on löytynyt! Sinulle tunnustusta avioliittoon menemisestä. Naisen vissiin täytyy vähitellen alkaa kosia.

        Et ole muuten yksin: Uuno Turhapurokin kutsui vaimoaan "nykyiseksi vaimokseen."


    • mä vaan

      1) Kai sitä on naimisiin mentävä, jos aikoo olla avioliitossa? Mieheni ilmoitti lyhyen tapailuajan jälkeen, että voisin olla hänen vaimonsa. Varsinaista kosintaa ei kuulunut, mutta meille oli selvää, että kun yhteen muutamme, siinä pysymme ja kun sopiva aika tulee, menemme naimisiin.
      2) Oleellista lienee, että molemmilla on samankaltaiset asenteet alkoholin suhteen?
      3) No joo. Kummankaan ei sovi olla hysteerinen.
      4) Niin kai.
      5) Samaa mieltä.
      6) Kyllä. Kun voi hyvin, se heijastuu olemukseen.
      7) Eri mieltä. Sarkasmi ei ole ilkeilyä. Kauniisti ja arvostavasti kannattaa kyllä puhua.
      8) En kaipaa mieheltä lahjoja. Materia ei vakuuta minua rakkaudesta. Jos kehuisin miestäni renkaiden vaihdosta, se tulkittaisiin kettuiluksi. TV:n osaan virittää itsekin. Harvemmin kehumme toisiamme, mutta muistamme sillon tällöin sanoa, että olipas kiva, kun hoidit sen ja sen jutun. Kiitos kuuluu arkeen.

      • miesvm_1967x

        "Mieheni ilmoitti lyhyen tapailuajan jälkeen, että voisin olla hänen vaimonsa"

        WUT.. onko se vaan toisen osapuolen ilmoitusasia nykyään?

        "Oleellista lienee, että molemmilla on samankaltaiset asenteet alkoholin suhteen?"

        Kaks deekua siis yhdesä vai?

        "Kummankaan ei sovi olla hysteerinen"

        No ton nyt tajuaa ihan peruskoulupohjaltakin..

        "Sarkasmi ei ole ilkeilyä"

        Se on juurikin nimenomaan ilkeilyä. Ellet usko niin luepas tämä

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi

        "jos kehuisin miestäni renkaiden vaihdosta, se tulkittaisiin kettuiluksi"

        Ok, teillä ei oo kaikki ruuvit ihan tiukassa.. renkaanvaihto tulkitaan yleensä kiitoksen arvoiseksi jos sitä ylipäänsä tulkitaan. Hukassa ootte, sori :(


      • mä vaan
        miesvm_1967x kirjoitti:

        "Mieheni ilmoitti lyhyen tapailuajan jälkeen, että voisin olla hänen vaimonsa"

        WUT.. onko se vaan toisen osapuolen ilmoitusasia nykyään?

        "Oleellista lienee, että molemmilla on samankaltaiset asenteet alkoholin suhteen?"

        Kaks deekua siis yhdesä vai?

        "Kummankaan ei sovi olla hysteerinen"

        No ton nyt tajuaa ihan peruskoulupohjaltakin..

        "Sarkasmi ei ole ilkeilyä"

        Se on juurikin nimenomaan ilkeilyä. Ellet usko niin luepas tämä

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi

        "jos kehuisin miestäni renkaiden vaihdosta, se tulkittaisiin kettuiluksi"

        Ok, teillä ei oo kaikki ruuvit ihan tiukassa.. renkaanvaihto tulkitaan yleensä kiitoksen arvoiseksi jos sitä ylipäänsä tulkitaan. Hukassa ootte, sori :(

        Ilmoitus ei ollut sanelua. Mieheni vain totesi, että hänen ei tarvitse etsiä pidempään. En tulkinnut tilannetta kosinnaksi, koska avioliitto oli tuossa vaiheessa mahdoton vaihtoehto.

        Alkoholista: deekuista en tiedä, mutta jos molemmat käyttävät alkoholia suunnilleen samalla tavalla, siitä ei tule niin usein riitaa kuin jos toinen on absolutisti ja toiselle jokaviikkoinen känni on tärkeää. No, tunnustan, etten ole tästä täysin varma, koska minä ja mieheni käytämme alkoholia äärimmäisen vähän.

        Korjaan: sarkasmi on ilkeilyä, mutta ei välttämättä puolisoa kohtaan. Voin puhua sarkastisesti, mutta sen ei tarvitse kohdistua mieheeni.

        Meillä renkaiden vaihto ei ole mikään vuosisadan ponnistus, josta erikseen kuluu kehua. Mielelläni osallistun hommaan. Jos kehuisin miestäni, hän luulisi, että epäilen hänen kykyjään.

        Itseäni ärsytti ap:n kirjoituksesta kuultava asenne siitä, miten naiset toimivat tietyllä tapaa ja miehet tietyllä. Suhteita on erilaisia. Jos olemme hukassa, ollaan sitten oltu pitkään - ja viihdytään täällä :D


      • mä vaan kirjoitti:

        Ilmoitus ei ollut sanelua. Mieheni vain totesi, että hänen ei tarvitse etsiä pidempään. En tulkinnut tilannetta kosinnaksi, koska avioliitto oli tuossa vaiheessa mahdoton vaihtoehto.

        Alkoholista: deekuista en tiedä, mutta jos molemmat käyttävät alkoholia suunnilleen samalla tavalla, siitä ei tule niin usein riitaa kuin jos toinen on absolutisti ja toiselle jokaviikkoinen känni on tärkeää. No, tunnustan, etten ole tästä täysin varma, koska minä ja mieheni käytämme alkoholia äärimmäisen vähän.

        Korjaan: sarkasmi on ilkeilyä, mutta ei välttämättä puolisoa kohtaan. Voin puhua sarkastisesti, mutta sen ei tarvitse kohdistua mieheeni.

        Meillä renkaiden vaihto ei ole mikään vuosisadan ponnistus, josta erikseen kuluu kehua. Mielelläni osallistun hommaan. Jos kehuisin miestäni, hän luulisi, että epäilen hänen kykyjään.

        Itseäni ärsytti ap:n kirjoituksesta kuultava asenne siitä, miten naiset toimivat tietyllä tapaa ja miehet tietyllä. Suhteita on erilaisia. Jos olemme hukassa, ollaan sitten oltu pitkään - ja viihdytään täällä :D

        Naiset toimivat tietyllä tavalla ja miehet tietyllä, jos ihan mutkat suoriksi vedetään. Sitä luulee muuta, mutta noin se menee.


      • Koeta joskus kehua. Jos tulkitaan kettuiluksi, kommunikaatiotavassa on kehittämistä. Älkää kettuilko, niin ei kukaan oleta sitä. Olen kotoisin alueelta, jossa vinoillaan. Päätin vain suoraviivaisesti, että en viitsi enää. Oli hyvä päätös.


      • mä vaan
        boxi kirjoitti:

        Koeta joskus kehua. Jos tulkitaan kettuiluksi, kommunikaatiotavassa on kehittämistä. Älkää kettuilko, niin ei kukaan oleta sitä. Olen kotoisin alueelta, jossa vinoillaan. Päätin vain suoraviivaisesti, että en viitsi enää. Oli hyvä päätös.

        Ehkä meillä ei ole niin tarvetta kehumiseen (saati miehisen egon buustamiseen), koska teemme paljon asioita yhdessä? Molemmat tekevät töitä perheen eteen, miksi sitä erityisesti pitäisi kehua? Ennemminkin ihailemme yhdessä aikaansaannoksiamme tai olemme iloisia siitä, miten hyvin jokin homma tai päivä yleensä sujui. Ja kuten mainitsin aiemmin, annamme kyllä positiivista palautetta ja kiitämme toisiamme. Sanon usein miehelleni, että hänen kanssaan on hyvä ja helppo olla - ja toisinpäin. Mielestäni tällainen tuntemusten jakaminen on arvokkaampaa kuin kehua jotain virittämistä, jotta miehelle tulisi hyvä mieli ja hän saisi kannustusta.

        Olet lukenut joitakin oppaita ja sinulla on omakohtaista kokemusta, joten luulet olevasi pätevä neuvomaan ihmisiä, joiden elämästä et tiedä oikeastaan mitään?


      • mä vaan kirjoitti:

        Ehkä meillä ei ole niin tarvetta kehumiseen (saati miehisen egon buustamiseen), koska teemme paljon asioita yhdessä? Molemmat tekevät töitä perheen eteen, miksi sitä erityisesti pitäisi kehua? Ennemminkin ihailemme yhdessä aikaansaannoksiamme tai olemme iloisia siitä, miten hyvin jokin homma tai päivä yleensä sujui. Ja kuten mainitsin aiemmin, annamme kyllä positiivista palautetta ja kiitämme toisiamme. Sanon usein miehelleni, että hänen kanssaan on hyvä ja helppo olla - ja toisinpäin. Mielestäni tällainen tuntemusten jakaminen on arvokkaampaa kuin kehua jotain virittämistä, jotta miehelle tulisi hyvä mieli ja hän saisi kannustusta.

        Olet lukenut joitakin oppaita ja sinulla on omakohtaista kokemusta, joten luulet olevasi pätevä neuvomaan ihmisiä, joiden elämästä et tiedä oikeastaan mitään?

        Joo, olen. On ihan tutkittu juttu, mitä ihmiset haluavat. Sillä perusteella johdetaan työpaikkoja ja koululaisia ja opiskelijoita , suunnitellaan matkailua ja markkinointia, Samanlaisia ihmiset ovat, vaikka muuta luulevat.
        Koeta kehua kerran sitä miestäsi. Älä sano pelkästään, että hänen kanssaan on helppo olla, koska kerrot silloin itsestäsi. Kerro, että hän teki jonkun työn hyvin. Pidä huoli, että on tehnyt sen hyvin eli puhu totta. Katso kuinka käy.
        Jos on virittämistä ja buustaamista kehua puolisoaan, ei voi kuin sanoa, että voi ei, mikä asenne. Miksi puolisolle ei voi antaa kannustusta, kun sitä töissäkin parhaat antavat toisilleen.


      • boxi kirjoitti:

        Joo, olen. On ihan tutkittu juttu, mitä ihmiset haluavat. Sillä perusteella johdetaan työpaikkoja ja koululaisia ja opiskelijoita , suunnitellaan matkailua ja markkinointia, Samanlaisia ihmiset ovat, vaikka muuta luulevat.
        Koeta kehua kerran sitä miestäsi. Älä sano pelkästään, että hänen kanssaan on helppo olla, koska kerrot silloin itsestäsi. Kerro, että hän teki jonkun työn hyvin. Pidä huoli, että on tehnyt sen hyvin eli puhu totta. Katso kuinka käy.
        Jos on virittämistä ja buustaamista kehua puolisoaan, ei voi kuin sanoa, että voi ei, mikä asenne. Miksi puolisolle ei voi antaa kannustusta, kun sitä töissäkin parhaat antavat toisilleen.

        Kerran yksi työkaveri kysyi neuvoa miehensä kanssa olemisesta. Annoin. Pieleen meni. Työkaveri sanoi, että nyt kun tein ohjeesi mukaan, se sitten on ihan mielissään ja iloinen ja aina hänen perässään ja ihan rakastunut, että mitä hän nyt sitten tekee. Luovutin. Kun mikään ei kelpaa, ei se alkuperäinen hapan eikä tämä neuvojen jälkeen innostunut.


      • boxi kirjoitti:

        Naiset toimivat tietyllä tavalla ja miehet tietyllä, jos ihan mutkat suoriksi vedetään. Sitä luulee muuta, mutta noin se menee.

        Kehu kerran sitä renkaiden vaihtoa, siis ilmeisesti ensimmäisen kerran, ja katso, kuinka käy.
        ( Tähän voisi lisätä, että aina joku honaa kehua miestä aiheellisesti jostain suorituksesta. Tälle jollekin ei sitten kyllä hapan vaimo pärjääkään. )


      • mä vaan
        boxi kirjoitti:

        Kehu kerran sitä renkaiden vaihtoa, siis ilmeisesti ensimmäisen kerran, ja katso, kuinka käy.
        ( Tähän voisi lisätä, että aina joku honaa kehua miestä aiheellisesti jostain suorituksesta. Tälle jollekin ei sitten kyllä hapan vaimo pärjääkään. )

        Kuten sanoin, teemme asioita yleensä yhdessä. Jos olen vaihtamassa mieheni kanssa renkaita, kehunko, että voi kulta, kuinka tiukalle saatkaan väännettyä, oletpa vahva! Mies joko repeäisi nauruun tai katsoisi mua pitkään.

        Me tapaamme keskustella asioista, suunnitella etukäteen. Niinpä, jos mies vaihtaa renkaat ja minä sillä aikaa vaikka pesen ikkunoita, toteamme jälkeenpäin, että hienoa, tulipa tehtyä. Halitaan ja pussataan. On itsestään selvää, että se, mihin ryhdytään, tulee tehdyksi hyvin. Meillä ei muuten ole erikseen miesten ja naisten töitä.

        Molemmille on selvää, että toimimme perheen hyväksi, toisen elämän helpottamiseksi. En siis ymmärrä, mihin kehua erityisesti vielä tarvittaisiin. Teemme selväksi, että olemme toisillemme rakkaita ja kiitollisia, kun saamme elää yhdessä. En koe, että tarvitsisimme asiaan mitään muutosta.

        Alan olla utelias: mitä olettaisit käyvän, jos kehuisin esim. renkaiden vaihtoa? Mistä luulet minun tai mieheni jäävän nyt paitsi?


      • mä vaan kirjoitti:

        Kuten sanoin, teemme asioita yleensä yhdessä. Jos olen vaihtamassa mieheni kanssa renkaita, kehunko, että voi kulta, kuinka tiukalle saatkaan väännettyä, oletpa vahva! Mies joko repeäisi nauruun tai katsoisi mua pitkään.

        Me tapaamme keskustella asioista, suunnitella etukäteen. Niinpä, jos mies vaihtaa renkaat ja minä sillä aikaa vaikka pesen ikkunoita, toteamme jälkeenpäin, että hienoa, tulipa tehtyä. Halitaan ja pussataan. On itsestään selvää, että se, mihin ryhdytään, tulee tehdyksi hyvin. Meillä ei muuten ole erikseen miesten ja naisten töitä.

        Molemmille on selvää, että toimimme perheen hyväksi, toisen elämän helpottamiseksi. En siis ymmärrä, mihin kehua erityisesti vielä tarvittaisiin. Teemme selväksi, että olemme toisillemme rakkaita ja kiitollisia, kun saamme elää yhdessä. En koe, että tarvitsisimme asiaan mitään muutosta.

        Alan olla utelias: mitä olettaisit käyvän, jos kehuisin esim. renkaiden vaihtoa? Mistä luulet minun tai mieheni jäävän nyt paitsi?

        Koeta. Sano joskus, että hyvin tehty. Mistä vain hyvin tehdystå. Ei mitään muuta kuin, että hienosti tehty. Ja jos on vahva, sano, että on vahva. Koeta, niin näet.
        Epäonnistuu tietty, jos olet sarkastinen asialle. Silloin kuullostaa huonolta.
        Mutta sano kerran tosissasi, ja katso, miten menee.

        Nainen hakee yhteyden ja rakastamisen kokemusta, kuten hienosti kuvasitkin. Saat sen. Se on sitä, mitä sinä tietty naisena kaipaat. Itse tietty kaipaan samaa.
        Mies kaipaa tunnetta olla kunnioitettu (vahva, osaava, yms). Koeta.


      • boxi kirjoitti:

        Koeta. Sano joskus, että hyvin tehty. Mistä vain hyvin tehdystå. Ei mitään muuta kuin, että hienosti tehty. Ja jos on vahva, sano, että on vahva. Koeta, niin näet.
        Epäonnistuu tietty, jos olet sarkastinen asialle. Silloin kuullostaa huonolta.
        Mutta sano kerran tosissasi, ja katso, miten menee.

        Nainen hakee yhteyden ja rakastamisen kokemusta, kuten hienosti kuvasitkin. Saat sen. Se on sitä, mitä sinä tietty naisena kaipaat. Itse tietty kaipaan samaa.
        Mies kaipaa tunnetta olla kunnioitettu (vahva, osaava, yms). Koeta.

        On se sitten muuten hankala asia kehua puolisoaan!???
        No, pahimmassa tapauksessa sen tekee sitten joku toinen ja se on menoa sitten.


      • boxi kirjoitti:

        On se sitten muuten hankala asia kehua puolisoaan!???
        No, pahimmassa tapauksessa sen tekee sitten joku toinen ja se on menoa sitten.

        Viimeisen kerran (tätä ei koskaan kukaan suomalainen nainen osaa eikä usko eikä ymmärrä! Aina sama juttu, mutta ei haittaa. Parempi vain, että meitä on harvoja, jotka olemme uskoneet tämän ikivanhan totuuden.)

        1) Mies kaipaa kunnioitusta ja arvostusta enemmän kuin puseja ja haleja ja on kivaa ja on mussukka ja on niin ihku. Pussaa itse kyllä kovasti, kun on saanut sen arvostuksen tarpeensa täyteen. Ja pysyy siis kuin tatti sen naisen kanssa, joka antaa rehellistä tunnustusta.
        2) Nainen kaipaa puseja ja haleja enemmän kuin sitä, että hänelle sanotaan, että osasitpa hienosti leipoa pullaa. Siksi hän ei yleensä ymmärräkään sitä,että se on miehelle niin tärkeää. Kannattaisi ymmärtää.

        Se oli siinä. Itse pidän huolen, että tässä maailmassa kukaan ei kunnioita ja ihaile miestäni enemmän kuin minä!


      • mä vaan
        boxi kirjoitti:

        Viimeisen kerran (tätä ei koskaan kukaan suomalainen nainen osaa eikä usko eikä ymmärrä! Aina sama juttu, mutta ei haittaa. Parempi vain, että meitä on harvoja, jotka olemme uskoneet tämän ikivanhan totuuden.)

        1) Mies kaipaa kunnioitusta ja arvostusta enemmän kuin puseja ja haleja ja on kivaa ja on mussukka ja on niin ihku. Pussaa itse kyllä kovasti, kun on saanut sen arvostuksen tarpeensa täyteen. Ja pysyy siis kuin tatti sen naisen kanssa, joka antaa rehellistä tunnustusta.
        2) Nainen kaipaa puseja ja haleja enemmän kuin sitä, että hänelle sanotaan, että osasitpa hienosti leipoa pullaa. Siksi hän ei yleensä ymmärräkään sitä,että se on miehelle niin tärkeää. Kannattaisi ymmärtää.

        Se oli siinä. Itse pidän huolen, että tässä maailmassa kukaan ei kunnioita ja ihaile miestäni enemmän kuin minä!

        If it ain't broken, don't fix it. Jos olet tyytyväinen omaan suhteeseesi, ei kai ole kova pala hyväksyä, että joillakin muilla suhde voi toimia eri tavalla. Hienoa, että olet löytänyt oman tapasi. Minä ja mieheni olemme löytäneet oman tapamme olla yhdessä ja molemmat ovat tyytyväisiä.

        Pusumittarilla mitattuna mieheni on sitten saanut arvostuksen tarpeensa täyteen. Kyllä molemmat haluavat kokea olevansa rakastettuja. Mieheni sanoo ääneen, kuinka hienoa on, että on kumppani, ystävä, jonka kanssa jakaa elämänsä. Olen samaa mieltä. Arvostusta voi osoittaa muutenkin kuin (sanallisilla) kehuilla. Ja ihmiset arvostavat erilaisia asioita.

        En usko noin pelkistettyyn malliin kuin mitä esitit. Se toimii varmaan monilla, mutta ei kaikilla. Minulle mieheni on yksilö, ei vain sukupuolensa edustaja. Ymmärrys perustuu toisen tuntemiseen, ei stereotypioihin.


      • mä vaan kirjoitti:

        If it ain't broken, don't fix it. Jos olet tyytyväinen omaan suhteeseesi, ei kai ole kova pala hyväksyä, että joillakin muilla suhde voi toimia eri tavalla. Hienoa, että olet löytänyt oman tapasi. Minä ja mieheni olemme löytäneet oman tapamme olla yhdessä ja molemmat ovat tyytyväisiä.

        Pusumittarilla mitattuna mieheni on sitten saanut arvostuksen tarpeensa täyteen. Kyllä molemmat haluavat kokea olevansa rakastettuja. Mieheni sanoo ääneen, kuinka hienoa on, että on kumppani, ystävä, jonka kanssa jakaa elämänsä. Olen samaa mieltä. Arvostusta voi osoittaa muutenkin kuin (sanallisilla) kehuilla. Ja ihmiset arvostavat erilaisia asioita.

        En usko noin pelkistettyyn malliin kuin mitä esitit. Se toimii varmaan monilla, mutta ei kaikilla. Minulle mieheni on yksilö, ei vain sukupuolensa edustaja. Ymmärrys perustuu toisen tuntemiseen, ei stereotypioihin.

        "ei kai ole kova pala hyväksyä, että joillakin muilla suhde voi toimia eri tavalla"

        öö... hyväksyä? Ei kai tässä nyt mistään hyväksynnästä ole kyse, vaan keskustelusta miehistä ja naisista. En ole kiinnostunut edes omasta tai Sinun tavastasi, vaan ilmiöstä, jota markkinointi käyttää härskisti hyväkseen ja joka olisi edes sen vuoksi hyvä tietää. Mies kaihoaa kyvykkyyttä ja nainen rakkautta. Tämä on se suuri linja, josta tietty on eri variaatioita.
        Naiselle markkinoidaan jotain lihamössökissanruokaa kissaa klääppimällä (ei esim. ruuan terveellisyydellä tai edullisuudella) ja miehelle auton ratissa pullistelemalla ja pimujen ihailulla, ei pussaamalla tai klääppimällä. Usko vaan, on laskettu juttu. Tämän tajuamalla selviää myös työelämässä hankalista tyypeistä pajon helpommin.

        Minusta on vain kummallista, että todella harvoin kuulee aviopuolisoiden kehuvan toisiaan etenkään naisen miestään, vaikka jo työelämässäkin se vaaditaan. Eilen viimeksi kehuin alaistani eräästä asiasta, jonka osasi hyvin korjata.
        Pelkistetty malli on juuri se, että ei edes kehua voi. Karsean pelkistetty todellakin! Ei kelpaa minulle! Jokainen osaa pussailla. Joka peruskoululainen.
        Minusta jokainen saa säheltää ihan miten tahtoo, mitä se minulle kuuluu,mutta kertomani on ikivanha totuus. Markkinointi käyttää kuten sanottu sitä erittäin röyhkeästi hyväkseen.
        Ihminen on erittäin erittäin stereotyyppinen. Sitä samaa. Vuosisadasta toiseen. Markkinointi käyttää sitäkin hyväkseen, että ihminen luulee olevansa jotain muuta. Se on yksi klassinen stereotypia. "En ole mikään tusinaihminen tai massan mukana menevä." Ihminen haluaa samaa: lämmintä sänkyä, ruokaa, ystävällisyyttä, merkitystä, happea, rauhaa erilaisina määrinä, mutta näin se vain on.
        Mutta ilmeisesti se puolison kehuminen on ihan liikaa. Kuten sanottu: ei ole mikään uutuus sekään. Sama vanha asenne.
        En tajua, mitä menetät, jos annat hyvälle miehellesi joskus tunnustusta. Jotain kai sitten.


      • mä vaan
        boxi kirjoitti:

        "ei kai ole kova pala hyväksyä, että joillakin muilla suhde voi toimia eri tavalla"

        öö... hyväksyä? Ei kai tässä nyt mistään hyväksynnästä ole kyse, vaan keskustelusta miehistä ja naisista. En ole kiinnostunut edes omasta tai Sinun tavastasi, vaan ilmiöstä, jota markkinointi käyttää härskisti hyväkseen ja joka olisi edes sen vuoksi hyvä tietää. Mies kaihoaa kyvykkyyttä ja nainen rakkautta. Tämä on se suuri linja, josta tietty on eri variaatioita.
        Naiselle markkinoidaan jotain lihamössökissanruokaa kissaa klääppimällä (ei esim. ruuan terveellisyydellä tai edullisuudella) ja miehelle auton ratissa pullistelemalla ja pimujen ihailulla, ei pussaamalla tai klääppimällä. Usko vaan, on laskettu juttu. Tämän tajuamalla selviää myös työelämässä hankalista tyypeistä pajon helpommin.

        Minusta on vain kummallista, että todella harvoin kuulee aviopuolisoiden kehuvan toisiaan etenkään naisen miestään, vaikka jo työelämässäkin se vaaditaan. Eilen viimeksi kehuin alaistani eräästä asiasta, jonka osasi hyvin korjata.
        Pelkistetty malli on juuri se, että ei edes kehua voi. Karsean pelkistetty todellakin! Ei kelpaa minulle! Jokainen osaa pussailla. Joka peruskoululainen.
        Minusta jokainen saa säheltää ihan miten tahtoo, mitä se minulle kuuluu,mutta kertomani on ikivanha totuus. Markkinointi käyttää kuten sanottu sitä erittäin röyhkeästi hyväkseen.
        Ihminen on erittäin erittäin stereotyyppinen. Sitä samaa. Vuosisadasta toiseen. Markkinointi käyttää sitäkin hyväkseen, että ihminen luulee olevansa jotain muuta. Se on yksi klassinen stereotypia. "En ole mikään tusinaihminen tai massan mukana menevä." Ihminen haluaa samaa: lämmintä sänkyä, ruokaa, ystävällisyyttä, merkitystä, happea, rauhaa erilaisina määrinä, mutta näin se vain on.
        Mutta ilmeisesti se puolison kehuminen on ihan liikaa. Kuten sanottu: ei ole mikään uutuus sekään. Sama vanha asenne.
        En tajua, mitä menetät, jos annat hyvälle miehellesi joskus tunnustusta. Jotain kai sitten.

        Kyllä sinun vain näyttää olevan vaikea hyväksyä tai käsittää, etten jää paitsi mistään. Muu kuin sinun totuutesi mukaan eläminen on säheltämistä - ei kovin hedelmällinen tai kannustava asenne. Et tunnu ymmärtävän, että joillekin ihmisille sanalliset kehut eivät ole tärkeitä ja että arvostusta voi osoittaa muutenkin.

        Minä en ole kiinnostunut ilmiöstä, eikä minuun vetoa kissanruokamainokset. Olen kiinnostunut miehestäni. Pussailun nostit itse esiin.


      • mä vaan kirjoitti:

        Kyllä sinun vain näyttää olevan vaikea hyväksyä tai käsittää, etten jää paitsi mistään. Muu kuin sinun totuutesi mukaan eläminen on säheltämistä - ei kovin hedelmällinen tai kannustava asenne. Et tunnu ymmärtävän, että joillekin ihmisille sanalliset kehut eivät ole tärkeitä ja että arvostusta voi osoittaa muutenkin.

        Minä en ole kiinnostunut ilmiöstä, eikä minuun vetoa kissanruokamainokset. Olen kiinnostunut miehestäni. Pussailun nostit itse esiin.

        1) Puhun ilmiöstä, en anna hyväksyntää tai kannustusta.
        2) Kaikille ihmisille sanalliset kehut ovat erittiäin tärkeitä.
        3) Saat läheisyyttä, pussailua (joka on siis hyvä juttu!), yhteden tuntua mieheltäsi.Kyllä sinä saat kaiken. Miehellesi et anna kaikkea. Et halua kehua. Se on se huono juttu.
        Valitettavasti en ole itse keksinyt mitään.Minua viisaammat ovat nämä keksineet.
        Suurin osa suomalaisista naisista ei kehu millään lailla miestään. Et ole ainoa.
        En vieläkään tajua, miksi ei haluaisi rakastaan kehua, mutta älä sitten kehu.


      • mä vaan
        boxi kirjoitti:

        1) Puhun ilmiöstä, en anna hyväksyntää tai kannustusta.
        2) Kaikille ihmisille sanalliset kehut ovat erittiäin tärkeitä.
        3) Saat läheisyyttä, pussailua (joka on siis hyvä juttu!), yhteden tuntua mieheltäsi.Kyllä sinä saat kaiken. Miehellesi et anna kaikkea. Et halua kehua. Se on se huono juttu.
        Valitettavasti en ole itse keksinyt mitään.Minua viisaammat ovat nämä keksineet.
        Suurin osa suomalaisista naisista ei kehu millään lailla miestään. Et ole ainoa.
        En vieläkään tajua, miksi ei haluaisi rakastaan kehua, mutta älä sitten kehu.

        1) Puhut ilmiöstä ja suuresta linjasta, mutta myönnät itse, että siinä on variaatioita. Joskus on hyvä ajatella laatikon ulkopuolella.

        2) Sanalliset kehut eivät ole kaikille tärkeitä. Eivät ole. Esimerkiksi minulle ja miehelleni. MOT. Kiitos on mielestäni eri asia kuin kehu. Jos sanon miehelleni jostain asiasta, että olipa kiva, kun ehdit tai kiitos, kun teit tai että tulipa tuosta hieno, se merkitsee miehelleni enemmän kuin jos sanon häntä näppäräksi, ahkeraksi tai vahvaksi.

        3) Emme oleta, että puolison tulee täyttää kaikki tarpeemme. Rakastamme toisiamme, ja haluamme ja osaamme elää yhdessä. Molemmat haluavat yhteyden, rakkauden ja arvostuksen tuntua. Tiedämme kehumattakin, tekojen ja kiitosten perusteella, olevamme toisillemme tärkeitä. Mikä tässä nyt on niin huonoa? Suhteemme on toiminut hyvin jo monta vuotta. Onko suomalaisuudella merkitystä, jos kyseessä kerran on ilmiö? Minä luotan siihen, että minä ja mieheni olemme suhteemme parhaat asiantuntijat, eivät jotkut viisaat. En tee asioita sillä perusteella, mitä muut tekevät tai eivät tee.

        Sinä et ymmärrä, miksi joku ei kehu. Tämä selvä. Ymmärtämättömyytesi kertoo vain ja ainoastaan ymmärryksesi rajoista, ei muiden suhteiden laadusta.


      • mä vaan kirjoitti:

        1) Puhut ilmiöstä ja suuresta linjasta, mutta myönnät itse, että siinä on variaatioita. Joskus on hyvä ajatella laatikon ulkopuolella.

        2) Sanalliset kehut eivät ole kaikille tärkeitä. Eivät ole. Esimerkiksi minulle ja miehelleni. MOT. Kiitos on mielestäni eri asia kuin kehu. Jos sanon miehelleni jostain asiasta, että olipa kiva, kun ehdit tai kiitos, kun teit tai että tulipa tuosta hieno, se merkitsee miehelleni enemmän kuin jos sanon häntä näppäräksi, ahkeraksi tai vahvaksi.

        3) Emme oleta, että puolison tulee täyttää kaikki tarpeemme. Rakastamme toisiamme, ja haluamme ja osaamme elää yhdessä. Molemmat haluavat yhteyden, rakkauden ja arvostuksen tuntua. Tiedämme kehumattakin, tekojen ja kiitosten perusteella, olevamme toisillemme tärkeitä. Mikä tässä nyt on niin huonoa? Suhteemme on toiminut hyvin jo monta vuotta. Onko suomalaisuudella merkitystä, jos kyseessä kerran on ilmiö? Minä luotan siihen, että minä ja mieheni olemme suhteemme parhaat asiantuntijat, eivät jotkut viisaat. En tee asioita sillä perusteella, mitä muut tekevät tai eivät tee.

        Sinä et ymmärrä, miksi joku ei kehu. Tämä selvä. Ymmärtämättömyytesi kertoo vain ja ainoastaan ymmärryksesi rajoista, ei muiden suhteiden laadusta.

        "olipa kiva, kun ehdit tai kiitos, kun teit tai että tulipa tuosta hieno"
        tämä on kehua. Juuri näin.


      • boxi kirjoitti:

        "olipa kiva, kun ehdit tai kiitos, kun teit tai että tulipa tuosta hieno"
        tämä on kehua. Juuri näin.

        "2) Sanalliset kehut eivät ole kaikille tärkeitä. Eivät ole. Esimerkiksi minulle ja miehelleni. MOT. "

        Tällaisesta mielipiteestä olin eri mieltä. Sanalliset kehut ovat kaikille tärkeitä. Myös näyttävät olevan kirjoittajalle. Kehuin sanallisesti viisi sanaa: "Tämä on kehua, juuri näin."
        Näitä viittä sanaa edelsi kirjoittajan 90 riviä moitetta ja vakuuttelua sitä, että sanalliset tunnustukset eivät ole hänelle tärkeitä. Näin 3 viikkoa odotettua: yhtään riviä ei myönteisten sanojen jälkeen ole tullut.
        90-0. Ovat sanalliset kehut tärkeitä jokaiselle. Tietysti.


    • tossiikookooo

      Tärkein puuttui, Ehdottomasti tehtävä avioehto.

      • Leski

        Avoliitto ei todella ole mikään liitto.
        Jos mies ei kosi,ei ole täysillä mukana. Toinen jalka on koko ajan ovenraossa. Ei ole sitoutunut oikeesti.
        Juopottelu tarkoitti,että vedimme molemmat viinaa,urakalla.
        Lapsia,eikä kotieläimiä siksi hankittu.
        Mies kärysi ratista,joten ei ollut korttia,eikä autoakaan. Itselläni ei ole korttia,enkä aja.
        Kihloihin mentiin niin,että pelailtiin korttia ja otettiin kuppia.
        Mies otti puukon,vetäisi nimettömääni ja omaansa pienen viillon. Laitettiin sormet vastakkain. Teimme verikihlat.
        Loppuelämän sitoumus alkoi siitä. Maistraatissa kävimme vihillä,koska mies halusi turvata tulevaisuuteeni. Hän sanoi,että kuolee aikaisemmin kuin minä. Niin kävikin. Saan leskeneläkkeen.
        Mitkään sanat ei sinänsä merkitse mitään. Teoillaan ja käytöksellään näyttää,miten kunnioittaa toista,antaa arvoa ja on luotettava. Tehdään niinkuin on sovittu. Menetin paitsi aviomiehen myös parhaan ystäväni.


      • Voi olla. Ei erityistä kantaa asiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe