Nokia 301 ja 3G yhteyden jakaminen tablettiin

Outoako?

Tuli mieleen, että kun kerran tosi vanhalla 6233:lla pystyin datakaapelin avulla käyttäämään perinteistä kannettavaa nettisurffailuun (eli 6233 toimi modeemina), niin onnistuisiko sama (surffailu skypettäminen) mitenkään 301:llä ja jollain (mini)tabletilla? Skepessä riittäisi pelkkä tekstin kirjoittaminen.

Tällöin ei tarvitsisi ostaa kuin wifi-tabletti, joka on halvempi wifi 3g tabletti.

19

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lumppatyttö

      En tunne tuota puhelinmallia, mut mulla lumppa920, niin yhteyden jako wlanilla läppärille eikä siinä mitään piuhaa tarvii.

    • teuvo neuvonen

      Ei onnistu 301:llä mutta eihän joku 520 maksa kuin 88e eli halpa langaton(lue johdoton) modeemi wlanin jakoon tabletille.Lumioissa on internet jako ominaisuus suoraan puhelimesta 3G/4G yhteydellä vakiona.

      • Aloittaja... 301

        No niin, nythän mä hokasin. Ostan lumian 925:n ja sitten myöhemmin vasta wifi-tabletin, johon jaan tuon yhteyden sitten tuolla lumialla. Eikä vastalauseita kännykän valinnan suhteen! :D 925 siksi, että se on mielestäni todella tyylikkään näköinen ja suht edullinenkin.

        301 jää sitten varapuhelimeksi.

        Mutta pari kysymystä askarruttaa.

        Jos hankin uuden älykännyn ja siihen uuden dataliittymän, niin mitä käy mun vanhalle normikokoiselle sim-kortille, joka nyt siis on tuossa 301:ssä? Saanko siis täysin uuden micro-simin dataliittymän takia vai miten homma toimii?

        Vai:

        Leikkaanko/leikkautanko sen micro-simmiksi vai miten? Entä jos haluankin käyttää jälleen 301:stä ja se simmi on siihen liian pieni, kun se on menty leikkaamaan?


      • L920 owner
        Aloittaja... 301 kirjoitti:

        No niin, nythän mä hokasin. Ostan lumian 925:n ja sitten myöhemmin vasta wifi-tabletin, johon jaan tuon yhteyden sitten tuolla lumialla. Eikä vastalauseita kännykän valinnan suhteen! :D 925 siksi, että se on mielestäni todella tyylikkään näköinen ja suht edullinenkin.

        301 jää sitten varapuhelimeksi.

        Mutta pari kysymystä askarruttaa.

        Jos hankin uuden älykännyn ja siihen uuden dataliittymän, niin mitä käy mun vanhalle normikokoiselle sim-kortille, joka nyt siis on tuossa 301:ssä? Saanko siis täysin uuden micro-simin dataliittymän takia vai miten homma toimii?

        Vai:

        Leikkaanko/leikkautanko sen micro-simmiksi vai miten? Entä jos haluankin käyttää jälleen 301:stä ja se simmi on siihen liian pieni, kun se on menty leikkaamaan?

        Sim-korttia ei kannata leikata. Kannattaa joko vaihtaa nykyinen sim kortti mikro-sim korttiin operaattorin liikkeessä tai hankkia uusi liittymä mikro-simillä.

        Mikro-sim kortit tulee kehyksessä, joka on normaalin sim-kortin kokoinen. Jos mikro-simin irrottaa kehyksestä varovasti niin että kehys ei mene rikki, niin sen voi laittaa takaisin kehykseen ja sisään kännykän sim-paikkaan.

        Tässä vielä havainnollistava kuva: http://support.apple.com/kb/HT4192?viewlocale=fi_FI


      • Aloittaja... 301 kirjoitti:

        No niin, nythän mä hokasin. Ostan lumian 925:n ja sitten myöhemmin vasta wifi-tabletin, johon jaan tuon yhteyden sitten tuolla lumialla. Eikä vastalauseita kännykän valinnan suhteen! :D 925 siksi, että se on mielestäni todella tyylikkään näköinen ja suht edullinenkin.

        301 jää sitten varapuhelimeksi.

        Mutta pari kysymystä askarruttaa.

        Jos hankin uuden älykännyn ja siihen uuden dataliittymän, niin mitä käy mun vanhalle normikokoiselle sim-kortille, joka nyt siis on tuossa 301:ssä? Saanko siis täysin uuden micro-simin dataliittymän takia vai miten homma toimii?

        Vai:

        Leikkaanko/leikkautanko sen micro-simmiksi vai miten? Entä jos haluankin käyttää jälleen 301:stä ja se simmi on siihen liian pieni, kun se on menty leikkaamaan?

        Ota siihen Lumiaan uusi SIM vanhaan liittymään ja sitten täysin uusi liittymä (esim. Saunalahti Laitausliittymä) siihen 301:een. Ykköspuhelimessahan pitää olla se numero, josta sinut tavoittaa. Toki jos teet numerosiirron toiselle operaattorille voit samalla pyytää mikro-SIM:n.

        Älä ota dataliittymää. Dataliittymällä ei voi puhua. Tärkeintä on varmistaa, että liittymässäsi on data hinnassa mukana. Näin on aina Saunalahdella. Sitten voit miettiä datan nopeuksia. Hitaimmalla datalla video ei pyöri.


      • okaro kirjoitti:

        Ota siihen Lumiaan uusi SIM vanhaan liittymään ja sitten täysin uusi liittymä (esim. Saunalahti Laitausliittymä) siihen 301:een. Ykköspuhelimessahan pitää olla se numero, josta sinut tavoittaa. Toki jos teet numerosiirron toiselle operaattorille voit samalla pyytää mikro-SIM:n.

        Älä ota dataliittymää. Dataliittymällä ei voi puhua. Tärkeintä on varmistaa, että liittymässäsi on data hinnassa mukana. Näin on aina Saunalahdella. Sitten voit miettiä datan nopeuksia. Hitaimmalla datalla video ei pyöri.

        Voi puhua dataliittymällä.


      • vapunen kirjoitti:

        Voi puhua dataliittymällä.

        Ei kannata alkaa sekoittamaan ihmisiä tuollaisilla. Jos tarkoitat, että esimerkiksi skypellä voi puhua niin se ei liity asiaan. Dataliittymällä ei voi puhua, tai jos jossain voi, on hinta tosi korkea.


      • okaro kirjoitti:

        Ei kannata alkaa sekoittamaan ihmisiä tuollaisilla. Jos tarkoitat, että esimerkiksi skypellä voi puhua niin se ei liity asiaan. Dataliittymällä ei voi puhua, tai jos jossain voi, on hinta tosi korkea.

        Operaattorin dataliittymää tarkoitin enkä esim laajakaistaa.


      • vapunen kirjoitti:

        Operaattorin dataliittymää tarkoitin enkä esim laajakaistaa.

        Dataliittymä nimenomana on datakäyttöön. Puheliittymällä voi puhua ja yleensä myös käyttää dataa.


    • Nokia Suitella voi onnistua.

      • noksusuite

        Mutta se suite on saatava tablettiin eli kyseseen ei tule muuta tablettia kuin win8.x (ei rt)


    • koksumuite

      Suite on menneen talven lumia,sehän ei edes lumian kanssa synkkaa eikä tarvi koska lumioissa langaton on internet jako.Tablettiin suitee ei tietenkään saa

    • Saa tablettiinkin kunhan vaan se on Windows 8 käyttiksellä.

    • arttureinikainen..

      Minä oletan että alottaja tarkottaa ios tai android tablettia joilla ainakin skypettäminen on helpompaa

    • Aloittaja..,.,.,

      Joo, varmaankin androidia.. Eli mikäli tuo aloituksessa kuvaamani asia ei tuolla 301:llä luonaa, niin sitten voisin hankkia 3g ominaisuudella varustetun tabletin. (Samsung tai lenovo) Mulla on tuo 301 ihan uusi, joten en viitsi uuteen älypuhelimeen panostaa.

      Ja pärjään tuolla ihan hyvin. :)

      Tabletti tulisi sitten mukaan reissuille jne, jotta pääsee nettiin ja skypeen..

      • ogkkhf

        Asiasta viidenteen, miten toimii uusi 301? Onko siitä saatu lastentaudit korjattua? Viime vuoden puolella myydyt yksilöt taisivat olla kaikki maanantaikappaleita, mutta onko tilanne yhtään parantunut?


      • Aloittaja.. 301
        ogkkhf kirjoitti:

        Asiasta viidenteen, miten toimii uusi 301? Onko siitä saatu lastentaudit korjattua? Viime vuoden puolella myydyt yksilöt taisivat olla kaikki maanantaikappaleita, mutta onko tilanne yhtään parantunut?

        No en ole kyllä huomannut yhtään mitään puutteita. Akku kestää mun käytössä 6-7 päivää, tosin en kyllä juuri soittele. Tekstareita ja sitten radiota kuuntelen jonkin verran, satunnaisia puheluita tietty.

        Moni on kritisoinut tuota näppäimistöä, mutta itse olen siihenkin tyytyväinen. Numerot eivät ainakaan kulu ja muutenkin näppäimet on tarpeeksi leveitä ja omaan makuun näppäintuntuma on mukavan "liukas".

        Kameran laatu on ihan riittävä päivänvalossa tavallisiin tilannekuviin, video on sitten melko heikkoa tasoa, mutta eipä sitä juuri tule käytettyä.

        Kamerassa on mm. seepia, mustavalko ja negatiivi -tilat, jos sellaisia kaipaa. Kuuluvuus hieman vaihtelee, mutta selkeämmän tästä kuuluu, kuin 6233:sta. Toki tähän vaikuttaa varmaan useampikin asia.

        Radio on oikein toimiva tapaus, tosin sitä ei voi kuunnella kuin kuulokkeiden kautta, sillä ne toimivat samalla ilmeisesti antennina. 301:ssä on myös sovelluksina Twitter ja Whats App, tosin ei ole minkäänlaista kokemusta miten ne toimivat, kun en niitä ole kertaakaan käyttänyt.

        Kaiken kaikkiaan selkeä ja hyvä peruspuhelin sellaiselle, joka ei välttämättä älypuhelinta tarvitse. Mukavan kevyt ja ihan näppärän näköinenkin. Jos siis kehtaa ns. vanhanmallisella puhelimella soitella julkisesti.. :D

        Ehkä tämä mun luuri on sitten poikkeus viallisten joukossa, en tiedä.


      • aloittaja 301
        Aloittaja.. 301 kirjoitti:

        No en ole kyllä huomannut yhtään mitään puutteita. Akku kestää mun käytössä 6-7 päivää, tosin en kyllä juuri soittele. Tekstareita ja sitten radiota kuuntelen jonkin verran, satunnaisia puheluita tietty.

        Moni on kritisoinut tuota näppäimistöä, mutta itse olen siihenkin tyytyväinen. Numerot eivät ainakaan kulu ja muutenkin näppäimet on tarpeeksi leveitä ja omaan makuun näppäintuntuma on mukavan "liukas".

        Kameran laatu on ihan riittävä päivänvalossa tavallisiin tilannekuviin, video on sitten melko heikkoa tasoa, mutta eipä sitä juuri tule käytettyä.

        Kamerassa on mm. seepia, mustavalko ja negatiivi -tilat, jos sellaisia kaipaa. Kuuluvuus hieman vaihtelee, mutta selkeämmän tästä kuuluu, kuin 6233:sta. Toki tähän vaikuttaa varmaan useampikin asia.

        Radio on oikein toimiva tapaus, tosin sitä ei voi kuunnella kuin kuulokkeiden kautta, sillä ne toimivat samalla ilmeisesti antennina. 301:ssä on myös sovelluksina Twitter ja Whats App, tosin ei ole minkäänlaista kokemusta miten ne toimivat, kun en niitä ole kertaakaan käyttänyt.

        Kaiken kaikkiaan selkeä ja hyvä peruspuhelin sellaiselle, joka ei välttämättä älypuhelinta tarvitse. Mukavan kevyt ja ihan näppärän näköinenkin. Jos siis kehtaa ns. vanhanmallisella puhelimella soitella julkisesti.. :D

        Ehkä tämä mun luuri on sitten poikkeus viallisten joukossa, en tiedä.

        Ai niin, kamerassa myös panoraama kuvaustila ja näkyy tuolla joku Facebookin logokin sovelluksissa olevan.


    • oskariolematon11

      Ihan hyvin toimii viime vuonna ostettukin kun sisällä on uusin päivitys. ns älypuhelimeni meni epäkuntoon noin 5kk käytön jälkeen. Rupesi puhelut rätisemään. Kaivoin varalla olleen 301:n ja tällä pärjää ihan hyvin. Mukavan kokoinen ja jämyt kuoret..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe