Kipuja lonkissa, ranteissa, selässä.Yliliikkuvat nivelet vain?

miumau4

En tiennyt minne ongelmistani kertoisin ja mistä saisin apuja, ehkä joku täältä osaisi auttaa? Olen 30v nainen, normaalipainoinen, tosin joskus ollut reippaasti ylipainoinen. Olen kahden pienen lapsen äiti. Juoksuharrastuksen aloitin keväällä. No se tyssäsi kun minulle tuli pantraarifaskiitti pari kuukautta sitten eikä se ole helpottanut vaikka olen juoksemisessa pitänyt taukoa. Buranakuurin söin ja pyöritelin palloa jalkapohjan alla, muuta en oikein tälle osaa enää tehdä. Pari päivää sitten yritin juosta, mutta en jaksanut kuin hyvin lyhyen lenkin. No nyt on toinen lonkka kuin tulessa ja kipu säteilee vähän polveenkin. Sattuu vielä enemmän jos yrittää esim. mennä rappuja alas. Lonkat ovat muutenkin tälläiset jotka muljuu ja muljuessa tuntuvat ikäviltä. Lonkat on joskus röntgenkuvattu eikä niissä näkynyt mitään vikaa. Ranteissani on kipuja, vaikea esim. purista rättiä kuivaksi tai tehdä punnerruksia. Joksus ranteet on ok ja joskus ei kärsi tehdä mitään.Toisesta ranteesta tyhjennettiin ganglio pari viikkoa sitten ja tuntuu että kivut vain pahenivat... Alaselkäni on reistaillut jo vuosia. Pitkään seisominen tuntui pahentavan kipuja. Voimakas kipu tuli aina yllättäen kävellessä. Nyt selkä ei onneksi ole ollut niin paha, lähinnä on vaikea päästä ylös jos olen maannut kovalla lattialla. Reumatestit minulle on tehty eikä niissä ollut mitän poikkeavaa. Minulla on ilmeisesti yliliikkuvat nivelet. Lääkäri joskus sanoi että aika auttaa kun nivelet jäykistyy, mutta tuntuu että vaivani vain pahenevat! Pitäisikö kääntyä erikoislääkärin tai kiropraktikon tms. puoleen? Pelottaa että työurani loppuu kipujeni vuoksi ennenkuin ehtii kunnolla alkamaan. Elämää olisi vielä edessä ja haluaisin pitää itsestäni huolen, mutta tuntuu että yleislääkäreille on ainakin ihan turha mennä apua pyytämään..? Vai auttaako vaivoihini todella vaan aika? Tällä hetkellä harmittaa kun en lonkkakivun ja plantaarifaskiitin takia pysty ollenkaan juoksemaan ja liikkuminen jää. Pelottaa myös, että selkä- ja rannekivut jossain vaiheessa laittaa sairaslomille...

7

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkäpä jotain

      nivelrikkokin oireilee joillain näin..

      • miumau4

        Toivottavasti ei nivelrikkoa nyt kuitenkaan vielä! Lonkat ovat minulla muljuneet niin kauan kuin muistan, nyt vain lonkkakipu tuntuu jääneen päälle...


    • Yliliikkuva

      Sama juttu minulla että yliliikkuvuus vain pahentunut iän myötä. Olen 38 v. Ennen polvet eivät taipuneet yli, mutta nyt nekin ovat alkaneet taipua. Onneksi kipuja ei erityisemmin vielä ole, mitä nyt lonkkia alkaa jomotella jos kävelen paljon.

      Nivelet sattuu myös kun niihin kohdistuu kovaa rasitusta, en esimerkiksi ole kymmeneen vuoteen pystynyt avaamaan kierrekorkillista limsapulloa. Onneksi nykyään on hyviä apuvälineitä.

      Tyytyväinen olen kuitenkin niin kauan kuin mitään kipuja ei ole levossa.

    • viljat pois

      ÄLÄ JUOKSE

      Vesiliikunta on parasta ja lihaskuntoharjoitteet, joita voit tehdä ihan kotona tai mennä johonkin ryhmäjumppaan.

      Sinuna menisin kiropraktikolle ja muta ruokavalios viljattomaksi.

      Kokeile 1/2 vuotta ja hämmästy. Se on helppoa, kun opettelee syömään kasviksia.

    • Moomin

      En halua pelotella mutta nivelrikkoa tuo on. Kannattaa liikkua minkä kivuilta voi, se on parasta apua niihin vaivoihin. Kävelyä, venytyksiä ja kevyttä jumppaa. Uintia tai pyöräilyä. Ei mitään raskasta liikuntaa. Itse olen nyt 42-vuotias ja kärsin samanlaisista oireista, diagnoosi nivelrikko ja on minua jo 5 kertaa leikattukin. Työura katkesi kuin seinään.

    • hmmhmm

      Hmm... Olisiko mahdollista, että olet jalkavammasi takia askeltanut lenkillä niin sanotusti "päin mäntyä", ja lonkka ärjyisi sen takia? Itselläni kanssa yliliikkuvat nivelet, vääristä asennoista tulee tosi helposti muuallekin kipuja. Elä pelkää heti pahinta, rauhassa alat selvittelemään, kyllä se siitä.

    • CFS + EDS

      Jos sinulla on oikeasti yliliikkuvat nivelet, kannattaa välttää liian raskasta liikuntaa. Ja varsinkin jos vähänkin tunnet olevasi kipeä, ole erityisen varovainen. Nimimerkki kertoo onasta painajaisestani

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe