Lähihoitajan prototyyppi

Profiloija

Lähihoitaja on 35-vuotias nainen, jolla on pissistausta. Hän on eronnut yksinhuoltaja. Käsivarret tatuoitu, tupakoi, ylipainoinen. Puhuu lakkaamatta, käyttää murretta. Tietää jokaisen potilaan kohdalla parhaiten miten tämän pitäisi toimia. Kuuluu Superiin, äänestää Kokoomusta tai persuja. Aloittaa joka syksy uuden harrastuksen, mutta lopettaa sen jo marraskuussa. Kuuntelee Chisua ja Cheekia.

43

2589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pofgpsoåp

      Älä vaan ammatiksesi profiloijan töitä mieli. Meinaan, ei lyö leiville.
      Pieleen meni, joten paneuduhan aiheeseen uudelleen ;).

      • jhhdajklhfajkhf

        Olen samaa mieltä, sillä aloittaja antoi liian hyvä kuvan lähihoitajanaisesta. Lähihoitajanainen on läski, tatuoitu, hiellehaiseva ja huonohampainen siiderinorsu. Äänestää perussuomalaisia, mutta tilaisuuden tullen matkustaa Tukholmaa nussittamaan itseä n.eekerillä ja kerran vuodessa Turkissa antaa jokaiselle vastaantulijalle.

        Yksinhuoltaja, jonka kolmea lasta lähihoitajan äiti, eläkkeellä oleva laitosapulainen hoitaa. Lapsisarjan lapsilla virallisesti kaksi isää, mutta todellisuudessa kaikkilla on eri isä. Sossun kanta-asiakas, johon yhteiskunnan tukirahat uppoaa, koska lähärin palkka ei riitä toimeentuloksi.

        Lähiökuppilan kanta-asiakas, mutta myös sukupuolitautien polilla varsin tuttu hamo. Kuuri Klamydiaan puolessa vuodessa on aivan tavallista ja salvaa kuluu myös kukkivan Herpeksen hoidossa.

        Koulukiusaaja tausta, joka jakoi jo 14-vuotiaana p.llua lähiön Raneille ja Arskoille. Lähäriä vituttaa nähdä, kuinka kiusattu Marika jaksoi lukea ja valmistua yliopistosta. Lähäsi on nähnyt Marikan bemarin ratissa ja on vittuuntunut, koska ei pääsde vittuilemaan Marikalle, joka asuu omakotitalossa komean miehen kanssa.

        Kaupungin kerrostalossa lähärinaisella on jatkuvasti kismaa somalien ja mustalaisten kanssa. Lähärinainen on sentäs valkoinen, joten pohjaa ylenmyydelle on ajattelee lähärinainen.

        Illalla lähärinainen tarttuu kaljapulloon ja miettii, miksi täällä haisee p.aska? No lähäri ei käynyt suihkussa lähtiessä töistä kotiin ja työ oli pelkkää vatsantoimitusta.


      • Hmmmmhmm
        jhhdajklhfajkhf kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, sillä aloittaja antoi liian hyvä kuvan lähihoitajanaisesta. Lähihoitajanainen on läski, tatuoitu, hiellehaiseva ja huonohampainen siiderinorsu. Äänestää perussuomalaisia, mutta tilaisuuden tullen matkustaa Tukholmaa nussittamaan itseä n.eekerillä ja kerran vuodessa Turkissa antaa jokaiselle vastaantulijalle.

        Yksinhuoltaja, jonka kolmea lasta lähihoitajan äiti, eläkkeellä oleva laitosapulainen hoitaa. Lapsisarjan lapsilla virallisesti kaksi isää, mutta todellisuudessa kaikkilla on eri isä. Sossun kanta-asiakas, johon yhteiskunnan tukirahat uppoaa, koska lähärin palkka ei riitä toimeentuloksi.

        Lähiökuppilan kanta-asiakas, mutta myös sukupuolitautien polilla varsin tuttu hamo. Kuuri Klamydiaan puolessa vuodessa on aivan tavallista ja salvaa kuluu myös kukkivan Herpeksen hoidossa.

        Koulukiusaaja tausta, joka jakoi jo 14-vuotiaana p.llua lähiön Raneille ja Arskoille. Lähäriä vituttaa nähdä, kuinka kiusattu Marika jaksoi lukea ja valmistua yliopistosta. Lähäsi on nähnyt Marikan bemarin ratissa ja on vittuuntunut, koska ei pääsde vittuilemaan Marikalle, joka asuu omakotitalossa komean miehen kanssa.

        Kaupungin kerrostalossa lähärinaisella on jatkuvasti kismaa somalien ja mustalaisten kanssa. Lähärinainen on sentäs valkoinen, joten pohjaa ylenmyydelle on ajattelee lähärinainen.

        Illalla lähärinainen tarttuu kaljapulloon ja miettii, miksi täällä haisee p.aska? No lähäri ei käynyt suihkussa lähtiessä töistä kotiin ja työ oli pelkkää vatsantoimitusta.

        Tämmöistä ilmaisua voisi lähteä nykynuorilääkäriltäkin, nimettömänä kun ei muuten pääse purkautumaan. Muuten samaa tasoa, mutta on lääkäri ei lähäri.


      • avustaja
        jhhdajklhfajkhf kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, sillä aloittaja antoi liian hyvä kuvan lähihoitajanaisesta. Lähihoitajanainen on läski, tatuoitu, hiellehaiseva ja huonohampainen siiderinorsu. Äänestää perussuomalaisia, mutta tilaisuuden tullen matkustaa Tukholmaa nussittamaan itseä n.eekerillä ja kerran vuodessa Turkissa antaa jokaiselle vastaantulijalle.

        Yksinhuoltaja, jonka kolmea lasta lähihoitajan äiti, eläkkeellä oleva laitosapulainen hoitaa. Lapsisarjan lapsilla virallisesti kaksi isää, mutta todellisuudessa kaikkilla on eri isä. Sossun kanta-asiakas, johon yhteiskunnan tukirahat uppoaa, koska lähärin palkka ei riitä toimeentuloksi.

        Lähiökuppilan kanta-asiakas, mutta myös sukupuolitautien polilla varsin tuttu hamo. Kuuri Klamydiaan puolessa vuodessa on aivan tavallista ja salvaa kuluu myös kukkivan Herpeksen hoidossa.

        Koulukiusaaja tausta, joka jakoi jo 14-vuotiaana p.llua lähiön Raneille ja Arskoille. Lähäriä vituttaa nähdä, kuinka kiusattu Marika jaksoi lukea ja valmistua yliopistosta. Lähäsi on nähnyt Marikan bemarin ratissa ja on vittuuntunut, koska ei pääsde vittuilemaan Marikalle, joka asuu omakotitalossa komean miehen kanssa.

        Kaupungin kerrostalossa lähärinaisella on jatkuvasti kismaa somalien ja mustalaisten kanssa. Lähärinainen on sentäs valkoinen, joten pohjaa ylenmyydelle on ajattelee lähärinainen.

        Illalla lähärinainen tarttuu kaljapulloon ja miettii, miksi täällä haisee p.aska? No lähäri ei käynyt suihkussa lähtiessä töistä kotiin ja työ oli pelkkää vatsantoimitusta.

        Lähäreissä on outoja naisia, mutta tuo oli jo vähän turhan kovaa tekstiä. Tavallisia ihmisiä nekin suuri osa on. Eniten herätti huomioni toi, että saavat muka Sossusta rahaa. Eivät voi saada, koska saavat kohtuullista palkkaa. Ehkä jotain voi saada, jos on työtön kumppani, (kahden henkilön menot) tuskin muuten ainakaan. Ei sieltä niin vaan rahoja jaella, kyllä ne hyvin tarkkaan lasketaan.


    • Kaikkiakansaa

      Tyyppi ku tyyppi! Jonkun tyypillisen tyypinhän se täytyy kyseistä duunia tehdä!

      • pyyhkimään

        Niinpä. Se bemarimarika kun ei halua ajatellakaan rupista persettäsi sitten kun makaat erittäin eritteisessä tilassa kipeenä


    • cyösti

      Kun katso mihin kurjuuteen Suomi on ajettu, en ihmettele yhtään, että paremman puutteessa äänestetään perussuomalaisia protestiksi.

      • kjhcjkzhcfjzx

        Lisään tähän vielä, että Perussuomalaisten kannatus on täsmälleen sama, mitä maassa on koulukiusaaja kusipäitä.

        Ei paljon itketä koulukiusaaja työttömän läskin "rautakouran" kohtalo. Ompahan kusipäällä aikaa kiillottaa 5€ leijonariipustaan pitkin päivää, käteenvedon välissä.


    • Juridiikka80

      Yleensä kaikissa niissä ammateissa, joissa joutuu kohtaamaan monikultuurisuuden todellisuutta ja varsinkin sitä nurjempaa puolta (esim. kanslian lasia rämistyttävä äbläwäblää huutava kähäräpää) maahanmuuttokriittisten perussuomalaisten kannatus kasvaa.

      Ei ole sattumaa, että ko. puolueella on jo esim. kolme poliisia eduskunnassa ja siten ilmeisen vankka kannatus poliisien keskuudessa. Mitä itse parin poliiksituttavan kanssa olen jutellut, niin 8 tapausta kymmenestä väkivalta- ja raiskausrikoksesta tekee mamu.

      ,

      • aLKAJSDkldj

        Toi on niin totta. Läskit ja vähä-älyiset koulukiusaajalähärit saavat maistaa omaa lääkettä, kun kielitaidottomat urvelo n.eekerit ja hiekkan.eekerit työskentelevät samassa yksikössä.

        Maailmassa on sentäs jotakin oikeudenmukaisuutta. Kusipäille vittumainen elämä. Siinä on sitä universaalia oikeutta, mitä siideriläskit lähärit tarvitsee.


    • lhsh

      Mikä mahtoi olla tarkoituksesi avata tällainen keskustelu? Kertoisitko oman ammattisi (tai muun syyn miksi tällaista alat kirjoittamaan), jotta saadaan keskusteluun paremmin raamia.

    • Oman elämän herra.

      Olen akateeminen mies. Valmistun muutaman kuukauden päästä lähäriksi.

      Jaa miksikö? Siksi, että voin.

      • Ei lähäri ole kovin akateeminen. Halveksit tulevia kollegojasi. Miksi? Suhtautumisesi varmaan muuttuu kun tulet tekemään työtä. Lähihoitajat ovat kyllä usein naisia, usein heillä on lapsia (jos ikää enemmän). Kaikki muu on enemmän yksilöllistä, itselläni ei tatuoituja työkavereita ole ollut keikkahommat mukaanlukien montaakaan (voi olla että piilossa). Eivät pidä koruja työssä eikä kynsilakkaa. Välittävät potilaista ja hoitavat heitä sydän paikallaan. Niin, että on kotonakin hyvä nukahtaa kun on jäänyt hyvä mieli töistä.
        Tämä oma kokemus.


      • Oman elämänSÄ rouva.

        Juu, varmaan on akateeminen... :/. Jo nimimerkissä on kielioppivirhe, eli taitaa alkeelliset kirjoitustaidotkin olla "akateemisella" hakusessa.


    • cyösti

      "Toi on niin totta. Läskit ja vähä-älyiset koulukiusaajalähärit saavat maistaa omaa lääkettä, kun kielitaidottomat urvelo n.eekerit ja hiekkan.eekerit työskentelevät samassa yksikössä."

      Eivät muuten työskentele.Tuo esimerkki oli mamu terveydenhuollon asiakkaana.

      Yleensä ne mamut, jotka lähärinä työskentelevät (filippiinit, thaikut jne) saavat asiakkailta kiitosta.

      Karvaranteet ja kähäräpäät eivät juuri töitä tee. Tosin eipä heitä juuri palkatakaan vähäisiä poikkeusyksilöitä lukuunottamatta.

      • fsagasgasdgfsa

        >>Eivät muuten työskentele


    • Lähisairaanhoitaja

      Musliminaisen uran hoitoalalla katkaisee vaatimus hoitaa myös miesasiakkaita ja kielto pukeutua roskasäkkiin.

      Muslimimiehen uran hoitoalalla katkaisee kyvyttömyys ottaa käskyjä vastaan vääräuskoiselta naiselta. Hoitoalan pomot ovat lähes kaikki naisia.

      Jos hoitoalalla olisi töissä enemmän maahanmuutajia, olisi Suomessa huomattavsti enemmän naispuolisia maahanmuuttokriitikoita. Nykyinen mamukanta ei ole mikään uhka suomalaisten naisten työpaikoille.

      Ainoastaa erittäin maallistuneet muslimit työskentelevät suomessa hoitoalalla. Lähinnä Kurdit. Meillä on töissä yksi kurdinainen, joka seurustelee suomalaisen miehen kanssa ja käy perjantaisin baareissa. Ja ei ole perhe julistanut kuolemantuomiota. Hyvin on kotoutunut ja ilman ammattikotouttajien apua.

    • Inte kan tycka

      Totta on, että lähärit tykkäävät sokeriviinoista, mikä näkyy ihrakerroksista. Monilla heistä on valtavat allit 35-vuotiaina. Niihin mahtuu hyvin venyviä lohikäärme- ja ruusutatuointeja. Lähärinaiset ovat myös käsittämättömän kateellisia toisilleen, juoruavat ja kantelevat kaiket ajat.

    • Kaikkiakanssa

      Kyllä kaikkien hoitajattarien tulee olla sairaanhoitajattaria, niin saadaan vähän hoidon tasoa ja imagea nousemaan. Tässäkin kirjaamisen osiossa näkyy ikävästi alan image! Ei vaikuta kovin vakuuttavalta! Miten pitää toimia, että vaan sairaanhoitajattaret ja terveydenhoitajattaret saadaan kiinnostumaan nyt lähäreille kuuluvasta perushoidosta?

      • dippains

        Hym.. Et sanoisi noin, jos olisi sairaanhoitaja omassa yksikössäni, jossa minä lähihoitajana aina joudun opastamaan sairaanhoitajat työhönsä! Kirjaamiseen ja oikeinkirjoitukseen en sentään viitsi puuttua. Sen oppii sitten itse kantapäänkautta kun lukee omia tekstejään. Mutta tärkeämpää onkin hoidon kiireellisyyden arviointi, hoidon tarpeen arviointi ylipäänsä, ajanvaraukset kullekin hoitajalle/lääkärille jne.
        Nouseeko hoidon taso meidän organisaatiossa lisäämällä sairaanhoitajia, jotka heti lähtevät pois, opetettuani heidät ensin?
        Tuttavani on myös lähihoitaja ja työskentelee mielisairaanhoidon parissa. Työskennellyt jo yli 6 vuotta. Kertonut minulle, kuinka sh:t eivät hoida töitään ollenkaan. Jättävät potilaan pesut yli viikoksi tekemättä, eivät ilmoita omaisille potilaan tulosta osastolle, eivät yksinkertaisesti välitä ollenkaan potilaasta tai hänen hyvinvoinnistaan. Esim. ovat pitäneet suihkuttamatta yli viikon seuraamatta onko itse käynyt suihkussa ollenkaan.
        Ei se tutkintonimike vaan se osaaminen!!!!


    • Cyösti

      " Miten pitää toimia, että vaan sairaanhoitajattaret ja terveydenhoitajattaret saadaan kiinnostumaan nyt lähäreille kuuluvasta perushoidosta?"

      Palkan korotus voisi auttaa?

      Kyllä trendi on sellainen, että yhä kasvavassa määri lähäreille tulee sairaanhoitajan töitä. Kotihoidossa ollaan jo tässä tilanteessa. Lähihoitajan palkalla tietty. Säästöä.

      • Lähisairaanhoitaja

        "Siideriläski lähärin saa äänestämään Halla-ahoa käkkäräpää viha. Halla-ahon kirjoituksista ihraperse kaljankittaaja lähäri ei tajuaisi yhtikäs mitään."

        Myös minä äänestän Halla ahoa juuri käkkäräpäitä kohtaan tuntemani antipatian takia. Ja syy antipatiaani ovat käkkäräpäiden käytös. Halla-ahon kirjoitukset ovat asiaa 100%.


    • lähäri

      Olen neljäkymppinen mieslähäri, olen naimaton ja lapseton. Ei tatuointeja eikä liikakiloja, murretta kyllä puhun ja poltankin.

      En suinkaan puhua pulputa koko ajan (osaan nimittäin myös kuunnella) enkä luule aina tietäväni, miten potilaita tulisi hoitaa. Superiin kuulun, mutta en äänestä Kokoomusta enkä Perussuomalaisiakaan. En vaihda harrastuksiani jatkuvasti enkä myöskään pidä Chisusta tai Cheekista. Olen siis kenties väärällä alalla:)

    • Vilosohvi

      Juu itse olen mieslähäri, tosin en alalla enää(antakee anteeksi) mutta kun ei ole sitä tatskaa, en juo siideriä ja niin edespäin , lapsia on 4 kipaletta ja kaikki on "valitettavasti" saman naisen kanssa jonka kanssa taloutta on 17 vuotta jaettu ihan avioliiton kautta.
      Mitä tatskoihin tulee niin niitä löytyy sitten ihan keneltä tahansa aloitas vaikka "piäministeri Stubbelosta" komeat tribaalit oikeassa olkavarressa ja kannatus
      on hänellä kovaa..ainakin äänistä päätellen joku kannattaa, tutulla ison pörssiyhtiön lakimiehellä löytyy aika monta kuvaa kehosta päivät on naisella jakkupuku ja kuvat peittyy , lähtee viihteelle niin kuva näkyy aika makeasti ja komeitahan nuo ovat, lekureilla on tatskaa aika monella....ne vaan kuuluvat nykyaikaan mutta tuo profilointisi ei kyllä anna hyvää kuvaa ihmisestä hoitoalalla jos ihmisiä kritisoit tuohon malliin mites asiakkaasi joita hoidat?? onko sama ajatusmaailma?? akateeminen ajattelu olisi paikallaan

    • Maya-intiaani

      Tribaalit on kyllä mahdollisimman last season. Kaikki yrittävät päästä niistä eroon. Ruusut, lasten syntymäajat ja lohikäärmeet ovat kyllä mahdollisimman korneja tatuoinnin aiheita, eivätkä kerro kantaajastaan mitään muuta kuin mielikuvituksen puutetta. Itse en ole hoitoalalla ja minulla on pari pientä tatuointia, mutta silti mielestäni näkyvät tatuoinnit esimerkiksi lähihoitajalla viestivät lähinnä negatiivisesti. Lihavalla tatuoinnit ovat yleensä rumia.

    • body1

      Olen viisikymppinen lh. mies ja harrastan kehonrakennusta. Ilmeisesti en kuulu aloittajan mielikuvaan alan työntekijöistä. Ja tunnen useammankin kauniin ja sopusuhtaisen naisen alalta.

    • eiku tämmönen...:)

      Lähihoitaja on...A)Akateemisesti koulutettu työtön,joka on lähtenyt alalle,koska oman alan työtä,eikä mitään muutakaan työtä ole.Tällainen henkilö tekee usein yksinkertaisistakin hoitsukoulun tehtävistä satasivuisia "tutkimusteoksia" ja on omia kouluttajiansakin fiksumpi ja koulutetumpi.Kaikki tentit tällainen henkilö vetää läpi parhailla mahdollisilla arvosanoilla lukematta yhtään.Tällainen henkilö voisi suorittaa koko tutkinnon parissa viikossa:)B)Oman alan töistä säästösyistä työttömäksi jäänyt duunari,joka lähtee opiskelemaan lähäriksi,koska työkkäri pakottaa.Tällainen henkilö katoaa hoitsukoulusta kuin pieru saharaan heti,kun oman alan töitä löytyy.Jos ei löydy,suorittaa tutkinnon hammasta purren,itku kurkussa,väkipakolla.Menee läpi jokaisesta tentistä huonoimmilla mahdollisilla arvosanoilla lukematta yhtään:)C)Suomalainen "tapatyötön",joka on hankkinut itselleen tahalleen potkut "sadastamiljoonasta"työpaikasta ja elää työttömänä yhteiskunnan varoilla,kunnes työkkäri pakottaa hoitsukouluun.Tällainen henkilö sairastuu "akuuttiin selkävaivaan" viimeistään valmistumispäivänä:)D)Lukion kesken jättänyt henkilö joka on vain kiertotiellä matkalla kohti Ammattikorkeakoulua.(Kiroavat usein että olisi pitänyt ennemmin jäädä sinne p...erkeleen lukioon!!!)E)Joku hullu,joka on oikeasti kiinnostunut alasta:)Heh...Ottakaa huumorilla,please:)

    • Sorry vaan

      Jaa...Keskustelun aloittaja ei ole sitten tullut ajatelleeksi,että Superi on Lähihoitajaliitto,joten mitä naurettavaa siinä on jos joku lähäri kuuluu siihen?Sehän on vain hyvä asia,jos on älynnyt liittoon liittyä!!!Sitä paitsi...Keskustelun aloittaja ei kuvaile nyt tyypillistä lähäriä,vaan tyypillistä Suomi-lunttua!!!Ja vastaavanlaisia löytyy joka alalta!!!

    • Pakkopullaa...

      Nyt kolahti.Toi "Lähihoitaja on oman alan töistä säästösyistä työttömäksi jäänyt duunari,joka lähtee opiskelemaan lähäriksi,koska työkkäri pakottaa!"PITÄÄ NIIN PAIKKANSA!!!Työttömyystilastoja saadaan näyttämään "paremmilta"kun työttömiä pakotetaan koulutuksiin,joihin he eivät halua.Eivätkä sovellu.Olen yksi heistä.Eikä muuten ole pissis taustaa...Enkä muuten ole yksinhuoltaja...Eikä löydy tatskojakaan.Naurattaa silti vähän toi "pissis taustasta" puhuminen...Moni teini on aika"pissis" ja se on ihan normaalia teini-ikäisten käytöstä.

      • leski

        35-vuotias yksinhuoltaja voi olla vaikka leski,joten eipäs tuomita.Kaikki ei ole "jakareita"...


      • normi pissis
        leski kirjoitti:

        35-vuotias yksinhuoltaja voi olla vaikka leski,joten eipäs tuomita.Kaikki ei ole "jakareita"...

        Mä biletin teininä ihan hulluna ja pukeuduin kaiken maailman kimalteleviin muoti asuihin ja mahdollisimman paljastavasti tietenkin.Ja viina virtasi.Ja puhuin "kokoajan":)Mä en edes ehtiny ajatella,mitä tarkoittaa "pissis".On kai sitten "pissis" tausta,mutta koen kans et olin vaan normaali nuori.On siis aika normaalia,et teini tyttö on "pissis".Huolestuttavaa olis se,jos olisin vielä 35-vuotiaanakin samanlainen.Mut en oo.Musta on tullu "tylsä" aikuinen.


      • stadin murre
        normi pissis kirjoitti:

        Mä biletin teininä ihan hulluna ja pukeuduin kaiken maailman kimalteleviin muoti asuihin ja mahdollisimman paljastavasti tietenkin.Ja viina virtasi.Ja puhuin "kokoajan":)Mä en edes ehtiny ajatella,mitä tarkoittaa "pissis".On kai sitten "pissis" tausta,mutta koen kans et olin vaan normaali nuori.On siis aika normaalia,et teini tyttö on "pissis".Huolestuttavaa olis se,jos olisin vielä 35-vuotiaanakin samanlainen.Mut en oo.Musta on tullu "tylsä" aikuinen.

        Niin.Puhuu murretta.STADIN MURRETTA!!!Työkkäri on pistänyt stadilaiset juopot ja narkkari akat lähihoitajakouluun.Ja sit niitä v...ituttaa,kun ei voikaan enää työttömänä löhötä.Ymmärsin kyllä että keskustelun aloittajalla on selvästikin jotakin maalta ja pieniltä paikkakunnilta tuleita vastaan ja sillä hän viittaa murretta puhuviin hoitsuihin.Mutta tässä siis tulee vastaisku.Luuseri lähärit puhuvat "stadin" murretta.keskustelun aloittaja luulee sitä varmaan oikeaksi puheeksi.


    • hoi9

      Ei ole kyllä Lähihoitajan prototyyppi.
      On ala-arvoista kirjoitusta.

    • miksi nuoret hakeu..

      Pienemmillä paikkakunnilla on niitä tyhmiä nuoria, jotka menee torvet toitottaen opiskelemaan lähihoitajaks. "Ahh, ku on hienoo ja kovista käydä amista!" Hymy hyytyy siinä vaiheessa, kun ne vihdoin valmistuu ja alkaa tekemään sitä työtä. Luin eräästä lehdestä, kun joku kirjoitti: "Miksi nuoret hakeutuvat hoitoalalle, jos hädin tuskin voivat koskea potilaisiin?"

      Ne kerskailee kouluaikana sillä, että ne on AMIKSII! Se amis-nimike on siinä nuorisokulttuurissa kaikkein tärkein. Lähihoitajan työssä ei sitten ole YHTÄÄN MITÄÄN hienoa. Se on kakkaperseiden pyyhkimistä. Olen kuullu, että vanhat ihmiset saattaa haukkua ja lyödä hoitajia, ja hoitajan mielessä pyörii vielä koko aja taustalla ajataus: "Mul on pieni palkkka.. mul on pieni palkka.."

      Vanhemmat lähihoitajat on yleensä naisia, jotka on pakosta joutuneet alalle. Mutta nää nuoret meikatut tyttelit menee lähäriks ku ne haluu olla amiksii! Voi jeesus sentää!!

    • Pääsykokeen taso?

      Ihmettelen myös, millaisia hakijoita Työvoimatoimisto eli ELY-keskus ohjaa näihin lähihoitajakouluihin ja hoiva-avustajakursseille! Ovatko he pitkäaikaistyöttömiä, joilla on oma elämänhallinta pahasti hukassa?! On mielenterveys- ja alkoholiongelmia ja parisuhdeongelmia. Lapsia on monen eri avopuolison kanssa. Iäkäs isoäiti hoitaa lapsia ja lapset asustelevat mummoloissa viikkotolkulla. Rahankäyttö on hulvatonta. Palkka tuli ja palkka meni. Kulutusluotot ovat perinnässä ja lainat ulosotossa.

      Lähihoitajakoulutukseen pääsee liian helposti! Äidinkielen taidot ovat osalla lähihoitajista hyvin kehnot. Ei osata edes kirjata potilaan voinnista ymmärrettävällä suomen kielellä. Kukaan ei pysty tulkitsemaan hoitotyön kirjauksia, koska kieli on täynnä kielioppi- ja yhdyssanavirheitä. Äidinkielen arvosana on peruskoulusta varmaankin 5 tai 6! Vastavalmistuneet lähihoitajat eivät kauaa hoitoalalla viihdy, koska oma kehno elämänhallinta ja vastuullinen hoitotyö eivät kohtaa.

      Olisi kiva nähdä lähihoitajan valintakoe! Minkä tasoinen koe on ja millaisia oppimisvalmiuksia ja kykyjä se hakijalta mittaa?

      • ...

        Aijaa. Mulla oli äikkä kyllä magna cum laude. Mikäs sulla? Älä viitsi yleistää, kun et mitään tiedä. Yksi humalainen ja ulkomaalainen oli pääsykokeissa. Kumpikaan ei päässyt sisään. Myöhemmin olen ollut töissä erikoissairaanhoidossa, ja kyllä todella arvostan siellä olevia apuhoitajia.


      • Anonyymi

        Huomasin kirjoituksessasi viisi kielioppivirhettä.


    • Anonyymi

      Tässä näkee juuri lähihoitajien "älykkyyden". AP kirjoitti millainen on lähihoitajan stereoyyyppi ja muutamat sitten urputtivat, etten minä ole tuollainen - no oletko sitten stereotyyppinen lähihoitaja? Mitä ilmeisimmin et, jos olet erilainen. Ei hän väittänyt, etteikö poikkeuksia olisi.

    • Anonyymi

      minulle annettiin joku aika sitte terveyskeskuksessa peräruiske, ruiskeen antaja muistutti kyllä aloituksessa mainittua profiilia, oli ylipainoinen tatuoitu ihmeellisellä värillä värjätyt hiukset haisi myös tupakalle ja hielle, käytökseltään oli myös töykeä kovakourainen ja kiireinen, oli jotenki hengästyneen olonen koko ajan, tokas kovaan ääneen jo ovella, sitte pyllypaljaaksi ja kyljelleen makuulle polvet koukkuun, samantien kun olin päässy käskettyyn asentoon työnsi ruiskeen kovakourasesti sisääni ilman mitään sanomista, toimenpiteen jälkeen sanoi vaan housut ylös ja odota 10minuuttia ennen vessaan menoa, saatto tuo tietenki olla sairaanhoitajakin

    • Anonyymi

      ahh tuommosen hoitsun hoiviin kun pääsis

    • Anonyymi

      menet vain paikalliseen terkkariin tai sairaalaan, sieltä niitä löytyy ja paljon

    • Anonyymi

      Hampaiden itsehoitoon apteeekista saa erilaisia aineita, muttei sekään haittaa eläkkeelle pyrkiessä. Elämällähän on tarkoituksensa.

    • Anonyymi

      On myös näitä jotka työkkäri on velvoittanut opiskelemaan edes jonkun ammatin.
      Valmistuttuaan ja jonkun sijaisuuden saatuaan napsii somen täyteen ankanhuulikuvia lääkärin pöydältä lainatut stetarit kaulassa, tottakai on tekoripset ja suihkurusketus # kovaa duunii#ammattilainen#psofessional ja sen jälkeen alkaa saikuttelu kun ei vaan jaksa mitään töitä. Hanakasti neuvoo lähipiiriään professuuritason lääketieteen tietämyksellään "Sun pitää ottaalääkettä jos on pää kipee, aivoissa voi olla myös kasvaimia"

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe