Viittiskö joku auttaa?

tietämätön

Nettiyhteys ei enää toimi koneessani. Netti kyllä yhdistyy mutta näytöllä lukee 'Yhteys on rajoitettu'. Muilla tietokoneilla netti toimii mainiosti mutta minulla ei. Ennen netti on toiminut normaalisti mutta otin koneeni mukaan mökille ja kun tulin takaisin niin netti ei enää toiminut. Modeemi on merkkiä TeleWell ja koneeni on Acer Aspire E1-571. Ja Sonera on minulla käytössä. Voisiko joku kertoa, mitä minun pitää tehdä?

8

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aja Windowsin verkon vianmääritys toiminto.

      • tietämätön

        Juu olen yrittänyt moneen kertaan mutta ei löydä ongelmaa.


    • 1konsti

      Voisi kokeilla että klikkaat sitä verkkonne nimeä ja katkaise yhteys. Laita sitten haku uudelleen päälle ja kokeile kysyykö salasanaa.

      • tietämätön

        Sitäkin olen kokeillut. Kiitos kumminkin avusta:)


      • tietämätön kirjoitti:

        Sitäkin olen kokeillut. Kiitos kumminkin avusta:)

        Modeemin resetointi?


      • vältä resetointia
        vapunen kirjoitti:

        Modeemin resetointi?

        Vika ei välttämättä ole modeemissa, kun aloittaja kirjoittaa "Muilla tietokoneilla netti toimii mainiosti mutta minulla ei." Eli heillä muut tietokoneet toimivat, mutta hänen tietokoneensa ei.

        Resetointia ei suositella, jos ei tiedetä, mitä ollaan tekemässä. Se voi aiheuttaa enemmän ongelmia, jos modeemin asetukset on laittanut joku muu eikä sitten itse osatakaan laittaa niitä kohdalleen. Siis jos on käytössä WLAN, niin ne kuuluisat WPA2 ym...


    • mutu-pallox

      Asenna siihen semmoinen käyttöjärjestelmä joka on suunniteltu toimimaan verkossa.

    • Kättä hanskaan;)

      oletko katsonut onko sinulla manualinen vai automaattinen ip-osoite omassa koneessasi. Nyt reititin joko jakaa ositteita tai ei. eipä muista kummin soneralle piti olla.
      win7:ssa Käynnistä/ohjauspaneeli/näytä verkon tila ja tehtävät/lähiverkkoyhteys/ominaisuudet
      siellä valitse internet protocol version 4(tcp/ipv4) ja klikkaa ominaisuudet.
      täällä näet onko yhteys kummin.
      Ja sama soneran ohjeilla. http://www5.sonera.fi/ohjeet/Verkkoasetukset/Windows_7
      nyt voit laittaa tänne ositteen manuaaliseksi.
      Huom. Tässä ei tapahdu vahinkoa voit aina palauttaa asetukset ennalleen.
      ip: 192.168.0.13 viimeinen numeropari tarkoittaa laitetta joka voi olla 1-100 välillä, (tämä osoite tulee valita reitittimen mukaan joka sinulla on tellwell.)
      aliverkon peite: 255.255.255.0 -jota kone sinulle myös tulee ehdottamaan
      oletusyhdistyskäytä:192168.0.254 -tämä on sille tellwell purkille
      ensisijainen dns-palvelin: 193.210.19.19 -Palveluntarjoajan netti (tämä on siis soneran)
      toissijainen dns-palvelin: 193.210.18.18 -Palveluntarjoajan netti (tämä on siis soneran)
      (soneralla on myös kolmas 193.210.19.190) tarkastakaa dns palveluntarjoajan sivuita, sieltä se löytyy
      Saat nyt vain kaksi ehdolle yhteyteen mikäli toinen ei vastaa toinen kykeytyy, jne.
      hyväksy asetukset. kaikki ikkunat ok/käytä.
      verkko- ja jakamiskeskukseen saakka. odota hetki ja vian pitäisi korjaantua.
      Samat sävelet käy vaikka olisi langaton yhteys purkkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe