Ihastuin ujoon mieheen, nyt minua ujostuttaa

Neito pulassa

Itse olen hyvin ulospäinsuuntautunut ja puhelias, ja olen aina tykännyt miehistä, jotka ovat vähän hiljaisempia kuin minä. Viime viikonloppuna multa lähti jalat alta, kun oltiin yksissä juhlissa: näin siellä kivannäköisen, mutta vetäytyvän miehen. Menin jututtamaan aluksi vain, ettei hän kokisi oloaan yksinäiseksi, ja aluksi hän oli vähän vaivautunut. Jotenkin siinä kävi niin että loppuilta meni yhdessä jutustellessa ja tanssiessa. Illan lopussa hän vei minut kotiini, hän oli siis selvinpäin. Nyt vähän harmittaa, kun itse en ollut. Hän oli todella mukava! Jokin siinä ujoudessa kiehtoo minua suunnattomasti - uskon, että hänessä on paljon enemmän kuin hän uskaltaa julkisesti näyttää.

Kyseessä on fiksu, kohtelias ja todella hyvässä kunnossa oleva urheilullinen komistus, joka kuitenkin on hyvin ujo. Itse en ole enää huippukunnossa, mutta kuitenkin ihan sopusuhtainen, suht nätti, vaikkakin melko tavallinen pieni nainen. Koen alemmuutta siinä, että ystävieni puheista (jälkikäteen) ymmärsin hänen olevan hyvätuloinen, kun taas itse olen ihan perusduunari.

Olen pariin otteeseen viestitellyt tämän miehen kanssa, mutta hän ei ole vielä tehnyt aloittanut keskustelua kertaakaan. Juttelee kyllä kun itse aloitan keskustelun. Toisaalta en halua ahdistella häntä liikaa, mutta toisaalta haluan osoittaa, että olen oikeasti kiinnostunut ja haluan tutustua häneen.

Mitä mieltä olette, ujot miehet, voisitteko ihastua naiseen, joka ei täytä mallin mittoja, ja joka on räväkkä ja heittää hurttia huumoria? Lisäksi tuo tuloero ahdistaa, jos hän ajatteleekin minun olevan ns. alempaa kastia, vaikka en nyt ihan minimipalkalla itsekään ole. Onko vinkkejä, miten kannattaisi jatkaa?

Niin ja hassua tässä on se, että normaalisti hyvin itsevarma nainen onkin nyt hyvin epävarma itsestään. Taisin ihastua oikeasti.

10

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen ujo mies joka on jonkin aikaa tapaillut sosiaalista ja puheliasta naista (kyllä, piti lukea tarina tarkkaan siltä varalta ettet ole kyseinen henkilö :) ), tässä muutama ajatus. Nämä tietty vain omakohtaisia mietteitä, tämän kyseisen henkilön ajatusmaailma saattaa olla erilainenkin...

      Ensinnäkin, mua ei tuloerot haittaa tai kiinnosta. Se riittää että sulla on terve asenne työntekoon, olit sitten hyvä- tai huonopailkkaisessa työssä tai työtön. Elämäntapatyöttömät sossupummit on sitten asia erikseen.

      Toiseksi, jos kaveri on ujo niin tämä tilanne saattaa olla uusi ja sen vuoksi konseptit vähän sekaisin, eikä aloitteiden tekeminen välttämättä tunnu luontevalta. Ole ihan rohkeasti aloitteellinen jos se tuntuu luontevalle, ja pyydä treffeille, ujolla saattaa mennä pari tapaamista siihen että tutustuu sinuun ja uskaltaa päästää aitojen sisäpuolelle mutta tämä ei liene ongelma koska kuitenkin viihdyit hänen seurassaan jo ensimmäisellä tapaamisella.

      Ennen kaikkea, on hyvä ottaa toisen ujous huomioon mutta ole kuitenkin oma itsesi. Luultavasti miehellä ei ole ongelmaa räväkkää luonnettasi kohtaan, mutta jos on niin on parempi että se tulee saman tien esille.

      Onnea matkaan :)

    • itsekin olen..

      Kiva kuulla että on olemassa edes joitakin naisia jotka tykkää ujoista miehistä..

      • dsvdsvsdv

        toki, olettaen että nämä ovat komeita ja hyvätuloisia, KJÄH


    • Neito pulassa

      Kiitos mietteistä. Toivoisin tämän miehen ajattelevan myös noin. Jotenkin vain ihastuessa aluksi sitä miettii, voisiko ikinä olla toiselle riittävä, varsinkin kun toinen on ujo, eikä uskalla tehdä selväksi sitä, onko kiinnostunut vai ei. Räväkkyys ei kai tuota miestä haitannut, koska ihan vapaaehtoisesti oli seurassani koko illan ja vielä tarjoutui viemään mut kotiin. Ehkä nyt vain koitan olla oma itseni ja katsoa, mitä tapahtuu.

      Ujoissa miehissä on viehätystä, mutta joskus olisi kiva että ujokin osoittaisi kiinnostuksensa, niin ei tarvitsisi jäädä miettimään. Ujo voisi pysähtyä ajattelemaan, mikä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos tekee aloitteen. Vastauksena on: että toinen antaa pakit. Ja mitä sitten? - Elämä jatkuu! Jokainen tekee joskus hölmöjä asioita, me räväkät vielä enemmän kuin ujot. Silti ujot miettivät ja häpeilevät omia tekemisiään enemmän kuin räväkät, vaikka räväkillä olisi ehkä enemmän häpeiltävää.

      • Tarkoitatko ujoa sillä tavalla, että hirveästi ahdistaa ja jännittää ja täysin lukkoon menee, mutta muuten ravaa kaikissa mahdollisissa ja muutamassa mahdottomassakin menossa, vaiko siten, että on sisäänpäin suuntautunut, hiljainen ja ehkä antaa ajattelevan ja hieman varautuneen kuvan itsestään, todennäköisesti viihtyy enemmän itsekseen?

        Sanoit "-- joskus olisi kiva että ujokin osoittaisi kiinnostuksensa, niin ei tarvitsisi jäädä miettimään. Ujo voisi pysähtyä ajattelemaan, mikä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos tekee aloitteen."

        Mutta entäpä, jos se ei olekaan ujo, vaan introvertti tai muuten vain sosiaalisten tilanteiden ja -vihjeiden lukutaidoiltaan sinua matalammalla tasolla? Meinaan, että se sinun "ujosi" voi olla täysin pihalla koko asian suhteen, eikä arvaa ollenkaan, että nyt voisi olla hyvä sauma pyytää sinua ulos. Ja jos hän on samanlainen kuin minä, niin tuskin mikään määrä vihjailua riittää, vaan joudut sanomaan suoraan, että kiinnostaa.

        Nuo mainitsemasi jutut toimivat myös toiseen suuntaan; eli jos se aloitteen tekeminen on tosiaan niin pieni asia, niin miksi et tee sitä itse? Ja kun näytät jo valmiiksi miettineen, mikä on pahinta, mitä voi seurata, niin miksi tosiaan et vaan ota ja tee sitä aloitetta?

        Vastaavasti melko varmasti myös se toinen osapuoli miettii mitä ihmettä onkaan tapahtumassa. Ja "mitenhän tämmöinen hissukka riittäisi tuollaiselle sanavalmiille, joka on jatkuvasti menossa ja ihmisjoukossa kuin lohi Tenossa", voi hän miettiä. "Onkohan se edes kiinnostunut, kun kuvittelisi sellaisen räväkän nyt osaavan kertoa, koska kyllähän se kaikesta maan ja taivaan välillä jo onnistui pulisemaan ilman estoja."


      • samanlainen

        Voi, kunpa kaltaisiasi naisia olisi enemmän, minäkään en olisi lukemassa yksinäisyys- tai ujous- keskusteluja.


    • Ja varsinaiseen aloitukseen vastaus. Tunnistan itseni jossain määrin kuvauksesta.

      Tulot ja/tai -erot eivät kiinnosta, vaan enemmän, että käyttää aikansa mielekkäästi - siis joko noin ylipäänsä töissä, tai jos on työtön, niin muuten kuin laiskotellen.

      Ulkonäkökysymykseen en osaa vastata. Ainakin itselleni on henkinen yhteys huomattavasti tärkeämpi kuin miltä itse kukin sattuu näyttämään. Mutta nämä preferenssit tuskin korreloivat minkään kanssa. Vaikka eivät kai nämä muutkaan sen enempää.

      En koe keskusteluja (riippumatta kuka aloittaa), roisia huumoria ja räväkkyyttä ahdistavina. Toisaalta en osaa tulkita sitä, että toinen aloittaa keskusteluja, kiinnostukseksi. Ymmärrän kyllä, että on kiinnostunut ainakin juttelemaan, mutta olen huono päättelemään riittääkö kiinnostus sen pitemmälle - ja jos riittää, niin mihin suuntaan.

      Vinkkinä siis, että kannattanee olla mahdollisimman suora. Ja tiestysti oma itsensä.

      • Neito pulassa

        Hei Mogma.mitts, kiitos ajatuksistasi. Enemmänkin tämä kaveri on "sisäänpäin suuntautunut, hiljainen ja ehkä antaa ajattelevan ja hieman varautuneen kuvan itsestään, todennäköisesti viihtyy enemmän itsekseen". Voi hyvinkin kuulua siihen sakkiin, jolle ei minkäänlainen vihjailu toimi.

        Ajattelen, että minähän olen tehnyt jo aloitteen, kun ihan ensiksi menin hänen viereensä juttelemaan ja aloitin pari kertaa viestittelyn, ja että nyt olisi hänen vuoronsa. Mutta voi hyvin olla kuten sanoit, että hän ei ehkä osaa tulkita tätä tilannetta oikein, vaan voi ajatella mun olevan vain ystävällinen.

        Kerranhan täällä vain eletään, vois kai sitä itsekin ihan suoraankin sanoa että olen kiinnostunut ja lähetkö kahville. Teen sen ensi viikolla, ellei asia ole sitä ennen edennyt mihinkään. Eihän sitä pakkeihin kuole.


      • ujo mies..
        Neito pulassa kirjoitti:

        Hei Mogma.mitts, kiitos ajatuksistasi. Enemmänkin tämä kaveri on "sisäänpäin suuntautunut, hiljainen ja ehkä antaa ajattelevan ja hieman varautuneen kuvan itsestään, todennäköisesti viihtyy enemmän itsekseen". Voi hyvinkin kuulua siihen sakkiin, jolle ei minkäänlainen vihjailu toimi.

        Ajattelen, että minähän olen tehnyt jo aloitteen, kun ihan ensiksi menin hänen viereensä juttelemaan ja aloitin pari kertaa viestittelyn, ja että nyt olisi hänen vuoronsa. Mutta voi hyvin olla kuten sanoit, että hän ei ehkä osaa tulkita tätä tilannetta oikein, vaan voi ajatella mun olevan vain ystävällinen.

        Kerranhan täällä vain eletään, vois kai sitä itsekin ihan suoraankin sanoa että olen kiinnostunut ja lähetkö kahville. Teen sen ensi viikolla, ellei asia ole sitä ennen edennyt mihinkään. Eihän sitä pakkeihin kuole.

        Hyvä asenne, varmasti mies/miehet arvostaa suoraa aloitetta!


    • Neito ihan ookoo

      Blaah. Minun aloitteestani meillä oli yhdet treffit, joilla ainakin itse viihdyin. Sen jälkeen pari yhteydenottoa, ja that's it. Kiinnostaisi vieläkin, mutta en halua painostaa tai vongata, ei vain ole mun tyylistä. Teen johtopäätöksen, että en ollut miekkosen mielestä riittävän kiinnostava. Näinhän siinä tuppaa käymään, että minua kiinnostavat urokset eivät kiinnostu minusta, mutta annas olla kun vastaan tulee mies, joka ei kiinnosta mua ollenkaan, kyllä sitten tulee yhteydenottoja niin ettei meinaa mikään some/puhelin kestää sellaista viesitulvaa. Ärs.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe