syö harvoin

äläsyömitään

tuo usein syöminen on ainakin minulle erittäin huono laihdutusohje ja huono myös hampaille...jatkuva happohyökkäys. itse olen laihduttanut 3kk aikana 112==>94 kg eli 18 kiloa syömällä mahdollisimman harvoin ja vähän. joskus en syö koko vuorokauden aikana mitään mutta ikinä en ainakaan ennen klo 18. päivät menee hemmetin hyvällä energiatasolla ja illalla uni tulee sopivasti syömisen jälkeen. nautin myös punaviiniä joka päivä ruoan yhteydessä (no joo tää ei edesauta laihtumista) ja tuntuu sopivan ainakin meikäläiselle. joka viikko syön 1 kerran pizzaa, ennen meni pellillinen nyt jaksan maksimissaan 1/3 pellillistä. eihän tää varmaan kaikille sovi mutta jos olet kokeillut jo kaikkea muuta ilman tuloksia, niin kokeileppa tätä. aika nopeasti käy niin että elimistö ja pää alkavat nauttia nälän tunteesta kun ennen se oli epämiellyttävää. tavoitteena paino 79 vuoden loppuun mennessä t:mies 173 cm

12

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisinkävi

      Hyvä homma jos sulle sopii toi tyyli. Mäkin kokeilin laihdutusta ohjeella älä-syö-mitään, syö-vain-kun-on-nälkä tai syö-tosi-vähän. Huonosti kävi. Laihduin toki mutta samalla hävisi lihaksista voima ja sain läskien tilalle uuden ystävän. Huimauksen ja pyörtymisen. Luikkuna olo ei paljon mieltä lämmitä kun portaikossa heti hengästyy tai ei jaksa nostaa/kantaa mitään.

    • ktde

      Täyttä propagandaa. Et tasan tule laihtumaan normaaleihin mittoihin tuolla tekniikalla. Kyllähän superlihavatkin ihmiset laihtuvat aluksi huimaavia lukemia, vaikka syövät dieetillä ollessaan kahden ihmisen edestä, kun peruskulutus on suuri. Tuon ruokavaliosi jatkuessa pidempään elimistö syö lihakset kehosta, sillä ravintoaineiden puuttuessa lihaksia pilkotaan tarveaineiksi. Se, että syöt illalla ennen nukkumaanmenoa laittaa veren kiertymään erityisesti vatsan kohdalle, jolloin aivot eivät saa rauhassa levätä. Lisäksi nukkuessa perusaineenvaihdunta hidastuu, jolloin kaikki sulatettu energia varatoituu rasvana. Jos olet kokeillut kaikkea muuta pitkäjännitteisesti, niin olisit jo onnistunut. Jos onnistut noin, niin ihmettelen. Mutta ainahan netissä voi valehdella anonyyminä mitä tahansa.

      • 3+15

        Tokihan voi netissä valehdella mitä tahansa, mutta miksi sitä kukaan tekisi? Varsinkaan anonyymina.

        Minä olen nyt 4 kuukautta laihduttanut samalla tyylillä kuin aloittaja. Painoindeksini oli 25,3 kun aloitin laihdutuksen.

        En syö mitään aikavälillä klo 21 - 17, eli kaikki päivän syömiset ajoittuvat ajalle 17 - 21. Tuolloin syön jotain proteiinipitoista lämpimiä vihanneksia sen verran, että vatsa tulee kunnolla täyteen. Kalorivaje vuorokaudessa on n. 600 - 1000 kcal. Yhtenä päivänä viikossa syön 2000 kcal, jotta jaksan taas laihduttaa.

        Nyt painoindeksini on 21,8 kcal. Jonka aioin siis pitää. Ei vähempää, eikä enempää. Tämä on minun painoni nyt. Seuraan haukkana jonkin aikaa.

        Joten tuo tyyli sopi myös minulle.


    • ktde

      Varsin upeaa, että aloittaja esiintyy toisena ihmisenä, joka muka on onnistunut laihtumaan.

      "Tokihan voi netissä valehdella mitä tahansa, mutta miksi sitä kukaan tekisi?"

      Paljastit itsesi, suosittelen aloittamaan oikean elämän rakentamisen palstoilla lurkkailun sijasta. Toisaalta pysy vain täällä, sillä vaikutat niin hienolta ihmiseltä, etten haluaisi ikinä oikeassa maailmassa sua kohdata.

      Älä jää turhaan odottamaan vastaustani.

      • 18+17

        Taidat olla vähän hassu. Kyseessä on kaksi eri ihmistä. Tiedän, koska olen tuo toinen, enkä ole alkuperäinen. Halusin vain kommentoida tuota sinun väitettäsi tuosta huijaamisesta :)

        Totuus vain on, että en itse syö aamupalaa, enkä syö töissä mitään.. vasta kun pääsen kotiin syön ja kaloreita tulee yleensä vajaa 1000. Eilen ei sitäkään, koska söin vain uunivihannes pussillisen ja yhden ruisleipäviipaleen ja olin niistä jo niin täynnä, että muuta ei mahtunut.. kaloreita siinä siis oli yhteensä 500 kcal. (vihanneksia 500g, 80kcal/100g ja leipä yht. n. 100 kcal, koska siinä oli 1 juustosiivu päällä). Proteiinit jäi kiskomatta, kun ei mahtunut enempää.

        Olen tällä tyylillä laihtunut hyvin ja tämä sopii minulle loistavasti.. verrattuna pakko syömiseen aamulla jne.


    • Hyvin toimii kun syö kerran päivässä. 15 kiloa lähti vuodessa ja viimeiset 15 lähtee kesään mennessä. Kaloreista kaikki on kiinni, mutta kun syö harvemmin, on kaloreiden määrää helpompi hallita.

    • eimullamuuta

      Mua ei vaan lakkaa ihmetyttämästä minkä takia jotkut tuntuvat ihan henkilökohtaisesti loukkaantuvan toisten laihdutustyyleistä, jos ne mitenkään poikkeaa omasta laihdutusfilosofiastaan. Mitä se on keneltäkään pois jos laihduttaa eri menetelmällä, tapoja on kuitenkin yhtä monta kuin laihduttajaa. Ovatko nämä mielensäpahoittajat niin lampaita sielultaan että omia aivoja ei uskalleta käyttää, jos jostain on annettu valmiit ohjeet.

      ei mulla muuta, ihmettelen vain.

      • 3+1

        Olen miettinyt ihan samaa. Jos oma tyyli (se omaan elämään soveltuva) poikkeaa siitä normista, jota suositellaan, heti ollaan loukkaantumassa. Kun kuitenkin ruokaileminen ja ruokavalio pitäisi sovittaa siihen omaan elämänrytmiin sopivaksi eikä toisinpäin. Terveellisessä ruokavaliossa pätee tietyt yleiset säännöt, joita (juuri) kukaan ei kiistä. Loppu on sitten sovitettavissa oman mielensä mukaan.

        Tosin aloittajan mukaista laihdutustyyliä en suosittelisi kyllä kenellekkään. Syöminen liian harvoin vaarantaa tarvittavien ravinteiden saannin. Mutta jokainen tekee ne omat päätöksensä, toivottavasti tarpeellisella määrällä tietoa.


    • samaamielta

      Mä olen nyt yrittänyt dieetata niin, että syön 1600 kcal päivässä. Oon 191/90 salia harrastava mies. Painoin 98 kiloa. Aikaisemmin vedin dieetillä 500 kcal päivässä (ja sen lisäksi saatoin vielä juosta 800 kcal lenkin päivässä) ja muutamassa viikossa (ehkä kolmessa) laihduin n. 88 kiloon. Siitä aloin syödä normaalisti ja paino pysyi 90 kilossa kuukausi tokulla.

      Nyt oon toista viikkoa dieetillä, että muka "terveellisesti" yritän saada painoa alaspäin ja ramppaan salilla: paino vain noussut kilolla sekä jatkuva nälkä jatkuvasta syömisestä eikä maha ole ikinä täynnä. Painoa on vain tullut lisää tiheällä kasvisten syönnille ja proteiinien laskemisella niin, että nyt on 91 kg. Tälläkin hetkellä jäätävä nälkä: söin puolituntia sitten, ja siitä vielä tunti taakse päin kans jne..

      Mutta jospa mennään ajassa hieman taaksepäin: Ennen painoin 75 kiloa, n. 5 vuotta sitten. Silloin en syönyt aamusin, monestikaan päivällä en ehtinyt. Illalla keittelin vain makaronia, kanaa, ruskeaa kastiketta ja vedin sitä monen litran kattilan. Siitä pari tuntia, ja vielä vähän ruokaa. Ja jumankekka olin hoikassa kunnossa! Otin sitten tavoitteeksi saada lisää painoa ja aloin syömään säännöllisemmin ja useammin päivässä sekä käymään salilla. Ja nyt kyllä huomaan, että mulla on oikeesti tullut mahaa!

      No sitten se jäikin säännöllinen syönti päälle ja tässä sitä ollaan: 20 kiloa lihavampana. .. Nyt oon alkanut googlata laihdutusohjeita, ja minusta on käsittämätöntä, että pitäisi syödä viisi kertaa päivässä. Juuri tuolla tavalla minä ainakin sain lihotettua itseäni tuon 20 kiloa.

      Jos nyt vertaan näitä kahta pitämääni dieettiä (aikaisempaa, ja nykyisin menossa olevaa) tulokset ovat aika yksiselitteisiä:
      - 500 kcal kituutusdieetillä paino tippui, ja se motivoi suunnattomasti (laskin tällöinkin proteiinit, mutten käynyt salilla joten söin niitä hieman vähemmän)
      - 1500 kcal puputusdieetillä oon vain lihonut kilon ja aina nälkä (nytkin lasken proteiinit)

      Mitä kehonkoostumus antoi tulloksia, niin tuo 500 kcal dieetti todellakin poltti rasvaa eikä lihaksia. Tietty se oli niin lyhyt pyrähdys, että siinä elimistö tuskin ehti mennä sille "säästöliekille" (jota en oikeasti usko edes olevan olemassa).

    • verrds

      Jokainen tyylillään. Mutta aika hurjalta idealta ainakin itselleni, että söisin vain kerran päivässä. Kyllä mahtaisi heikottaa päivällä töissä. Mutta tuokin on varmaan tottumiskysymys. Mutta en mäkään voisi syödä 5 kertaa tai jopa enemmän yhdessä päivässä. 3-4 kertaa on mulle järkevämpi sykli.

    • Säännöllisyyyyys

      Itsekään en usko mahdollisimman usein syömiseen. Se ei ole edes perinteistä suomalaista syömistä: agraaliyhteiskunnassa on ollut säännölliset ruoka-ajat, ja silloin ihmiset liikkuivat jo työn vuoksi enemmän ja olivat hoikempia. Itse olen aina ollut normaalipainossa, ja syön useinmiten x 3/pv (vaihdellen tilanteen mukaan 2- 4 x/pv). Hammaslääkärien mukaan se on liian harvoin, mutta nimenomaan hampaiston ongelmien vuoksi en syö välipaloja.

      Mielihyvävälipalat eivät kuulu aikuisen ihmisen elämään. On aivan naurettavaa, jos pari tuntia aterian jälkeen pitään nauttia pieni hapankorpun palanen tai omena. Saman jaksaisi syödä aterian yhteydessäkin. Mielihyvävälipalasta seuraa happohyökkäys. Samoin siitä seuraa insuliinipiikki. Eli kun koko päivä on parin tunnen välein mässyttelyä, rasvanpoltto ei ala koskaan, vaan elimistö käyttää mässyjä enegiakseen (ja varastoi loput läskiksi). Useinmiten mielihyvävälipala on myös ihan turhaa energiaa, eli mässytetään työpaikan kahvitunnilla munkkipossuja tai eläkeläiset tekevät samaa kahviloissa tai kyläilyissä toistensa luona.

      Kerran päivässä aterioinnin säännöllisesti tapahtuvana toimintana uskon jo vahingolliseksi. Silloin elimistö kääntyy helposti säästöliekille. Eli kannatan suhteellisen harvoja säännöllisiä aterioita ja vastustan välipaloja.

    • samaamieltä

      Täytyypi vielä sanoa, ettei minua ala heikottaa, vaikken söisi pitkään aikaan. Joskus yritin aamulla syödä väkisin, ja se meni suorastaan yökkäilyksi kun niin pisti vastaan. Sitten töissä monestikaan ei ehtinyt syödä eikä edes huomata näläntunnetta. Vasta klo 18 söi ekan aterian. Sitten jaksoikin syödä illalla useamman kerran tai sitten kerralla vain jonkun oikein kunnon mammuttiaterian.

      Nykyisin mussutan pitkin päivää ja harrastan työpaikkaruokailuja. Kylläpä niitä kiloja onkin huomattavasti kertynyt sen myötä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe