Temppelin tulevaisuus?

www433

Haluavatko juutalaiset oikeasti temppelin rakennettavan yksimieilsesti,vai onko asiassa monia eri mielipiteitä`
Onko tehty kyselyjä laajemminkin eri juutalaisryhmien parissa?
Minusta tuntuu ,että uhraamisen aloittaminen on jotenkin vanhanaikaista, jossa mentäisiin muinaisaikojen veriuhreihin takaisin.

Talmudissa? on sitäpaitsi katkelma jossa Jumalan henki olisi jo mennyt Safediin jossa sijaitsee kabbalismin keskus.
Tulisiko se takaisin Jerusalemiin jos poltettaisiin jokunen eläin?
Olisiko parempi ensiksi kokeilla näkytelttaa jotta näkisimme tuleeko henki takaisin?

Jokunen profeettakin mainitsi Jumalan olevan uhrauskäytäntöä vastaan ja näin ollen se voisi olla jo mennyttä aikaa ei tulevaa .
Voi se tarkoittaa asioiden tärkeysjärjestystäkin eli köyhiä ja kurjia pitäisi ensin auttaa ja sitten vasta uhrata.

51

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+5

      Eläinuhri mielessä meidän temppeli on teurastamo.

      Eläinten uhraaminen ei ole loppunut kristinuskossa, meistä ei tullut kasvissyöjiä kuten Sokrates/Platon ajatteli ihannevaltiossa tapahtuvan.

    • 1614

      Hyvä artikkeli juutalaisuudesta ja kasvissyönnistä;

      http://www.jvs.org.uk/why-vegetarian/judaism/

      Many leading Jewish commentators throughout the ages have held that G-d originally intended human beings to be vegetarian. They argue that the permission to eat meat given to the generation of Noah after the flood was only a temporary concession.

      • www2233

        Mutta kun ihminen on todistettavasti sekaravinnonsyöjä niinkuin sikakin ja sitäkään ei pitäisi syödä,koska se on juutalaisuudessa epäpuhdasta ja muille epäterveellistä.


    • 14+3

      Eläinten uhraaminen ei ole kristikansan keskuudessa loppunut, eikä lopu.

      Varsinkin sikoja uhrataan jouluna miljoonia, eikä kukaan sääli tai siunaa uhria.

      • väsynyt....

        Kristityt uhraavat satoja miljoonia sikoja kunnioittaakseen kolmeyhteistä jumala jonka yksi persoonallisuus on poikajumala "tammuz" . Villisika tappoi Tammuksen tämän ollessa kerran metsästämässä sen takia kristityt uhraavat sikoja jouluna. Lue Alexander Hislop Kaksi Babylonia. Paavali ja katolinen kirkko on vienyt kristityt eksytyksen tekemällää Jeesuksesta jumalaan ja mennyt pois Tooraan opetuksesta. Paavali aloitti kristinuskon ja katolinen kirkko sekoitti babylonialaiset uskomukset kristinuskonto. Jeesuksen tarkoitus ei ollut luoda uutta uskontoa vain puhdistamaan Tooraan ihmiskäskyistä ja ihmisperinteistä .

        Matt 7:8-9 Te( fariseukset) hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä (Talmud)." Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
        Matt 7:13 Te (fariseukset) teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne (Talmudilla), jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette.

        Jeesus oli karaiitti juutalainen, se tulee selvästi esiin. Jeesuksen pointti toorasta elää tosissaan karaiitti juutalaisuudessa.Karaiittijuutalaiset pitävät Tanakhia ainoana pyhänä kirjana. Karaiittien näkemyksen mukaan rabbiinijuutalaisuus vaalii monia tapoja sekä perinteitä, jotka ovat ristiriidassa Tooran kanssa. Kristittyjen harhaopit kolminaisuudesta tai ihmisen jumalasta ei kuuluu juutalaisille tai kenellekään muille kansoille. Jumala oli kerran lähellää tuhotta Juudaan heimo kuin he ryhtyivät tuohon kolminaisuus opetuksen ja ihmisjumalan palvomiseen tammuz. Mutta ei rabbinistinen juutalaisuuskan yhtään sen parempi kuin kristinuskonto. Toorahan sanoo ettei Jumalan käskyihin saa lisätä mitään, eikä niistä saa ottaa pois mitään. Kuitenkin rabbit ovat juurikin lisänneet tuhansia uusia käskyjä, ja muutelleet Jumalan alkuperäistä lakia, ja ei kenelläkään ole oikeutta kyseenalaistaa rabbien säätämiä lakeja.5.Ms.4:2 "Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan."

        Kristityt eivät voi ymmärtää Jeesuksen opetusta elleivät ymmärrä juutalaista kulttuuria ja uskonnollista ristiriitaa fariseusten ja karaiittien välillä.Jeesus kieltäytyy itse noudattamasta vanhinten perinnäissääntöjä, mm. rituaalisia käsienpesuja, mutta koskaan ei vähentänyt Tooraa tai opettanut sitä vastaan.
        Matt.23:2-4 (Jeesus sanoo): "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset. Kaikki mitä HÄN (Mooses) teille sanoo, se tehkää ja pitäkää, mutta HEIDÄN (fariseusten) tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee. (jae 3 oli ennen huonosti ja vääriin käännetty) He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa.

        Kaikkialla Jeesus johdonmukaisesti kieltää vanhinten perinnäissäännöt, MUTTA käske pitämään Mooseksen lain. Jeesus ei tullut lakia kumoamaan, päinvastoin. Pieninkään piirto laista ei katoa ennen kuin taivas ja maa katoavat, Hän sanoi. Joka purkaa yhdenkään näistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa, hänet pitää vähäisimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman. Jeesus ei antanut lupaa opettaa väärää armoa tyyliin: "tehkää niin kuin huvittaa, tehän olette armon alla".
        Paavali nimittää Tooraa kiroukseksi joka oli meidän vihollisemme, näin ei todellakaan ole. Toora ei ole Raamatun mukaan kenellekään taakka, raskas ies tai kirous. Paavali täyttää 5.Ms.13:1-3 hienolla tavalla.


    • tomppeli444

      Mä olen sitä mieltä että temppeli pitäisi rakentaa kun siitä niin lukee Raamatussa.

    • wwww22

      Onhan se kumma kun juutalaisuuden pääasia eli temppeli ei kiinnostakkaan lukijoita.
      Ennen kristityt paasasivat päivästä toiseen kun temppeli rakennetaan niin Jeesus tulee.Ehkä temppeliä ei edes haluta rakentaa oikeasti

    • Jumalan temppeli

      tulee lähitulevaisuudessa ja koostuu 144 000 Jeesuksen apostolista, jotka tulevat Isrelin kahdestatoista sukukunnasta, ja sitten on suuri joukko kaikista kansoista joiden nimet ovat Jumalan elämänkirjassa. Jeesus vuodattaa Henkensä kaikkien ihmisten ylle ja tietysti erityisasemassa ovat apostolinsa, jotka merkitään sineteillä, sillä tehtävänsä on sellainen tässä eskatologisessa loppuhuipennuksessa.

      Jeesus on Jumalan temppelin peruskulmakivi, ja perustuksena ovat Israelin profeetat ja juutalaiset apostolit, jotka Jeesus valitsi ja joiden kautta olemme saaneet Raamatun pyhiä kirjoituksia.

    • Tietysti Isän

      Jumalan tahto on Jumalan temppelin loppuunsaattaminen, kuten on hengellisesti tämä asia, ja Jeesus myös toi esille kaksi vuosituhatta sitten mikä on se todellinen Jumalan temppeli yhteydessään.

    • Uuden Jerusalemin

      muurissa on myös kaksitoista helmiporttia ja nimetty Israelin kahdentoista sukukunnan mukaan ja 12 000 apostolia kustakin Israelin heimosta on valittu lähitulevaisuuden iankaikkisen evankeliumin julistamiseen.

    • Jani.

      Tottakait Temppeli tulee rakentaa ja ei Israelin tarvitse siitä muilta kysellä paska vertaa.
      Paska moskeijat nurin ja Temppeliä tilalle.

    • Ei Jumala

      tarvitse ihmisten uskonnollisia rakennuksia vaan itsensä on ihmisen hyvä pyhittää ja jalona muurinkivenä olla valvoen ja rukoillen. Kiitosuhri on niiden huulten hedelmää, jotka Isää kunnioittaa Jeesuksen nimessä.

      Jumalan temppeli on valmistettu ja on Uusi Jerusalem taivaassa, ja Jeesuksen tullessa myös Herran kaupunki alas taivaasta laskeutuu, ja sinne on Herra meille valmistanut sijan ja sinne kehottaa keräämään meitä aarteemme. Ollaan hengellisiä eikä mualimallisia.

    • Tietysti Jeesuksen

      veriuhri riittää ja Pyhän Hengen lahja on vuodatettu jo aikoja sitten ja samoin elävän veden virrat edelleen Herran Jeesuksen valtaistuimelta vuotavat ja autuaat kiittävät.

      • anti-idiot-XX

        Keskity sinä vain veriaterioihisi ja pysyttele niiden parissa,on varmuudella parasta kaikille että jätät täysijärkiset keskustelemaan täysijärkisten asioista. Kiitos. XP


    • inspector Carpenter

      Jälleen kerran laatunsa suhteen toivomisen varaa jättävä trollaus aloittajalta. Koetapa kiinnittää asiaan huomiota,niin joku provoistasi voi joskus mennä jollekin jopa vähäksi aikaa läpi. Nämä eivät mene,ellei kyse ole suoranaisista idiooteista.Voithan toisaalta vastailla ensi alkuun itse itsellesi entiseen tyyliisi,niin ei tule aika pitkäksi. :D

      • ylilaskuttajan tover

        laatunsa suhteen? .
        Minusta tämä aloitus oli juutalaisuuden peruskysymyksiä jota ei ole liiemmin käsitelty täällä kuin joidenkin kristittyjen Jeesus-ilmestyksen yhteydessä.
        Asia kääntyi hassusti joulukinkkuun ja kristiniuskoon.Myös moskeija haluttiin nurin.

        Mutta kun minä halusin tietää onko temppelin rakentamisella todellista kannatusta juutalaisten keskuudessa.
        Eräät profeetatkin tuomitsivat temppelipalveluksen ja uhrauksen ja kuitenkin heillä on arvovaltaa juutalaisten keskuudessa.


      • temppellii
        ylilaskuttajan tover kirjoitti:

        laatunsa suhteen? .
        Minusta tämä aloitus oli juutalaisuuden peruskysymyksiä jota ei ole liiemmin käsitelty täällä kuin joidenkin kristittyjen Jeesus-ilmestyksen yhteydessä.
        Asia kääntyi hassusti joulukinkkuun ja kristiniuskoon.Myös moskeija haluttiin nurin.

        Mutta kun minä halusin tietää onko temppelin rakentamisella todellista kannatusta juutalaisten keskuudessa.
        Eräät profeetatkin tuomitsivat temppelipalveluksen ja uhrauksen ja kuitenkin heillä on arvovaltaa juutalaisten keskuudessa.

        Mie se en tiijä noista kinkkuloista tai temppelirustingeista mittää mutta kuitenni nuo kehvelin juutalaiset vain elläävät maalimassa,tokkopa monikkaa noita temppeleitä ja tomppeleita hunttailloo,elläävät vuan ommoo elämääsä niinku muuttii ihimiset. :D


      • tyhjä kaikkein pyhin
        temppellii kirjoitti:

        Mie se en tiijä noista kinkkuloista tai temppelirustingeista mittää mutta kuitenni nuo kehvelin juutalaiset vain elläävät maalimassa,tokkopa monikkaa noita temppeleitä ja tomppeleita hunttailloo,elläävät vuan ommoo elämääsä niinku muuttii ihimiset. :D

        Ai sää vai? Ai ny vai?
        Juupa, elävät ja elelevät ja hihhulit mesoo ja huutaa.


      • 2+3
        ylilaskuttajan tover kirjoitti:

        laatunsa suhteen? .
        Minusta tämä aloitus oli juutalaisuuden peruskysymyksiä jota ei ole liiemmin käsitelty täällä kuin joidenkin kristittyjen Jeesus-ilmestyksen yhteydessä.
        Asia kääntyi hassusti joulukinkkuun ja kristiniuskoon.Myös moskeija haluttiin nurin.

        Mutta kun minä halusin tietää onko temppelin rakentamisella todellista kannatusta juutalaisten keskuudessa.
        Eräät profeetatkin tuomitsivat temppelipalveluksen ja uhrauksen ja kuitenkin heillä on arvovaltaa juutalaisten keskuudessa.

        ylilaskuttajan loveen...

        Tää on niin ' hassusti' naisellinen kirjoitus, vaikka tiedän että on miehen kirjoittamaa. Mies on kovasti ilmestyskirja intoinen ja juo kahvinsa joko tassilta tai sirosti kupin korvasta pidellen.

        Pittää niin sannookseni tiiatteria yötä päevää.


      • murteet uittuun
        2+3 kirjoitti:

        ylilaskuttajan loveen...

        Tää on niin ' hassusti' naisellinen kirjoitus, vaikka tiedän että on miehen kirjoittamaa. Mies on kovasti ilmestyskirja intoinen ja juo kahvinsa joko tassilta tai sirosti kupin korvasta pidellen.

        Pittää niin sannookseni tiiatteria yötä päevää.

        Ylilaskutus on ahneutta!
        Niin onkin hassuja vastauksia.joulukinkkuja, moskeijan nurinkaatamista,Jeesus-ilmestyksiä jne.
        Nämä sun trolli/salaliitto epäily vastauksetkin on jo tuttua huttua,aika ajoin niitäkin pitää sietää.
        Voi sitä temppeliasiaa teatteriksikin kutsua kun sen rakentamisen lupaa ja kannatusta ei mitata millään järkevällä mittarilla.
        Trollit aina vaan mielessä!


    • Raamatussa totuus

      Jeesus Nasaretilainen on juutalaisen Jumalan valtakunnan temppeli, ja samoin Jumalan pyhät sen kaupngin muurin jaloja kiviä osaltaan. Jokainen voi anoa ymmärrystä tästä asiasta ja jopa laskea muurin kivien lukumäärän. Muurin perustuksena ovat Israelin profetat ja Jeesuksen apostolit ja kaksitoista jalokiveä on perustuksien koristuksena. Alimmaisen muurin muodostavat Jeesuksen 144 000 apostolia Israelin kahdentoista sukukunnan jälkeläisistä, Daanin tilalla Manasse, ja Joosef tarkoittaa Efraimia. Myös kaksitoista helmiporttia on nimetyt Israelin kahdentoista sukukunnan mukaan. Kaikista kansoista timanttikuutiot muurinkivinä edustavat pelastuvia Herran Jeesuksen pyhiä, ja viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi.

      Tässä on Jumalan valtakunnan temppeli ja paljon asuinsijoja on ihmisille. Ihmisiä kautta historian on ollut nykyisellään noin 20-30 miljardia, ja pelastuvien lukumäärä on muurinkivienlukumäärästä laskettavissa. Jeesus on hyvä paimen, ja monia kutsutaan, ja osa valitaan.

    • Ilmestyskirjassa

      kerrottu selvästi Jumalan temppelin tulevaisuudesta, kuinka alas maan päällä laskeutuu Uusi Jerusalem ja temppeli on siinä keskellä valkeutena. Onko temppeli sitten erikseen Uuden Jerusalemin keskellä Jeesus ja asuinsijansa, vai onko koko Uusi Jerusalem sitä temppeliä, sillä kaupungin muurin perustuksena ja muurina on Jumalan pyhät. Todellakin ehkä temppeli on vain Jeesus ja muuri on kaupungin eikä temppelin ja ovat eri asia nämä kaksi. Tässä on tulkinnallinen tutkimisen paikka nyt.

    • tomppelitko

      rakentavat teppelitä, omista uskomuksistaan.

    • Jumalan tahdossa

      Nooa rakensi arkin ja juutalaiset ovat rakentaneet erinäisiä asioita.

      ´ Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani? Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä. ´ (Jesaja 66:1-2)

      ´ Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva". Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja. Ja istuja oli näöltänsä timantin ja rubiinin kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen. ´ (Ilmestyskirja 4:1-3)

      ´ Mutta temppeliä minä en siinä (Uusi Jerusalem) nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Uhrilammas. Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Uhrilammas. ´ (Ilmestyskirja 21:22-23)

      Näin voimme ymmärtää Jumalan temppelin Jumalan valtakunnan ilmoituksesta.

    • KTS (Ei kirj.)

      Mitään temppeleitä ei rakennella ainakaan moskeijan tontille ei ainakaan ennen kuin minä tulen ja rakennan moskeijan janin tontille.

      Kyllä JÄMPTI on NIIN! PERKELE!

      • pikku juttu

        Eikös Se ählyjen moskeija ole juutalaisten maalla!?
        Piankos tuon tuosta tasoittaa ja täyttää kaivetut tunnelit sen alta.


      • KTS (Ei kirj.)
        pikku juttu kirjoitti:

        Eikös Se ählyjen moskeija ole juutalaisten maalla!?
        Piankos tuon tuosta tasoittaa ja täyttää kaivetut tunnelit sen alta.

        Se on moskeijan omalla maalla ihan Israelinkin lakien mukaisesti joten kaada ittelles vaan ja kuole pois!

        HAHAHAHAA!!!


      • noohh
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Se on moskeijan omalla maalla ihan Israelinkin lakien mukaisesti joten kaada ittelles vaan ja kuole pois!

        HAHAHAHAA!!!

        Tuo on vain hidaste jos se siitä pois halutaan.


      • nzm822wx
        noohh kirjoitti:

        Tuo on vain hidaste jos se siitä pois halutaan.

        Siinä muuten saattaa käydä lopulta niin,että hamas tai joku muu alueen kurkunkatkojajengeistä ampuu sen itse vahingossa helvetinkuuseen Israelin pääkaupunkiin Jerusalemiin ammutulla ohjuksella.Niin voi todella tapahtua,en ihmettelisi. :D


      • pommivarasto?
        nzm822wx kirjoitti:

        Siinä muuten saattaa käydä lopulta niin,että hamas tai joku muu alueen kurkunkatkojajengeistä ampuu sen itse vahingossa helvetinkuuseen Israelin pääkaupunkiin Jerusalemiin ammutulla ohjuksella.Niin voi todella tapahtua,en ihmettelisi. :D

        Kuka tietää mitä Kalliomoskeijan alta löytyisi. Sen alueellehan ei vääräuskoiset pääsekään.


      • KTS (Ei kirj.)
        noohh kirjoitti:

        Tuo on vain hidaste jos se siitä pois halutaan.

        Ai Israelin demokratia onkin vaan hidaste ja kulissi.
        No eikös tätä ole vähän epäiltykin.


      • kipases
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Ai Israelin demokratia onkin vaan hidaste ja kulissi.
        No eikös tätä ole vähän epäiltykin.

        hakeen ne aivos sieltä narikasta! Toi oli surkea yritys provosoida.


      • www 333
        nzm822wx kirjoitti:

        Siinä muuten saattaa käydä lopulta niin,että hamas tai joku muu alueen kurkunkatkojajengeistä ampuu sen itse vahingossa helvetinkuuseen Israelin pääkaupunkiin Jerusalemiin ammutulla ohjuksella.Niin voi todella tapahtua,en ihmettelisi. :D

        Joo voi käydä niinkin ja voi käydä myös niinkin, että joku muu ampuu ohjjuksen siihen provosoidakseen tilannetta.
        Mutta minä vaan ihmettelen sitä ,että kuka ja ketkä kannattavat uutta temppeliä ja mitä sielä tehtäisiin??ja ketkä eivät sitä kannata?
        onko Israelin Parlamentissa keskusteltu siitä vai mitä??
        Muistaakseni Israelissa on ryhmä jolla on jo suunnitelmat ja muut tarvittava esineistö jo valmiina temppelin tekoon.


      • TLV - J-Street
        www 333 kirjoitti:

        Joo voi käydä niinkin ja voi käydä myös niinkin, että joku muu ampuu ohjjuksen siihen provosoidakseen tilannetta.
        Mutta minä vaan ihmettelen sitä ,että kuka ja ketkä kannattavat uutta temppeliä ja mitä sielä tehtäisiin??ja ketkä eivät sitä kannata?
        onko Israelin Parlamentissa keskusteltu siitä vai mitä??
        Muistaakseni Israelissa on ryhmä jolla on jo suunnitelmat ja muut tarvittava esineistö jo valmiina temppelin tekoon.

        Suurimman osan (israelilaisista) mielestä kysymys temppelistä ei voisi vähempää kiinnostaa,ihmiset elävät tavallista elämää kuten Suomessakin ja heillä on omassa elämässään,työssä,perheessä jne. aivan riittävästi sisältöä,eikä suuri osa israelilaisista ole edes uskonnollisia ihmisiä,ne joista mainitsit,ovat todella pieni ryhmä,tuskin edes marginaalia.Luulenpa että temppelistä ja sen rakentamisesta vaahtoavat eniten länsimaiset kristityt eskapistisessa kiihkossaan oman uskonsa ympärillä kieppuessaan,siltä ainakin vaikuttaa.
        Parlamentissa,Knessetissä on tällä hetkellä ihan oikeaakin käsiteltävää maan turvallisuudesta alkaen.


      • teatterikyhäelmä
        TLV - J-Street kirjoitti:

        Suurimman osan (israelilaisista) mielestä kysymys temppelistä ei voisi vähempää kiinnostaa,ihmiset elävät tavallista elämää kuten Suomessakin ja heillä on omassa elämässään,työssä,perheessä jne. aivan riittävästi sisältöä,eikä suuri osa israelilaisista ole edes uskonnollisia ihmisiä,ne joista mainitsit,ovat todella pieni ryhmä,tuskin edes marginaalia.Luulenpa että temppelistä ja sen rakentamisesta vaahtoavat eniten länsimaiset kristityt eskapistisessa kiihkossaan oman uskonsa ympärillä kieppuessaan,siltä ainakin vaikuttaa.
        Parlamentissa,Knessetissä on tällä hetkellä ihan oikeaakin käsiteltävää maan turvallisuudesta alkaen.

        Siis sinusta suurimmalla osalla ihmisistä Israelissa ei ole mitään käsitystä tai mielipidettä uudesta temppelistä.
        Vaikea uskoa , koska sehän on juutalaisen uskonnon ja kulttuurin kulmakivi.
        On minun mielestäni Israelissa ja ortodoksijuutalaisten parissa oltava jonkinlainen temppelikuvitelma tai suunnitelma olemassa.
        Voit olla oikeassa ,että asia kiinnostaa eniten Jeesus-ihmisiä
        Jatkan nettissä etsiskelyä.


      • kolmas temppeli
        teatterikyhäelmä kirjoitti:

        Siis sinusta suurimmalla osalla ihmisistä Israelissa ei ole mitään käsitystä tai mielipidettä uudesta temppelistä.
        Vaikea uskoa , koska sehän on juutalaisen uskonnon ja kulttuurin kulmakivi.
        On minun mielestäni Israelissa ja ortodoksijuutalaisten parissa oltava jonkinlainen temppelikuvitelma tai suunnitelma olemassa.
        Voit olla oikeassa ,että asia kiinnostaa eniten Jeesus-ihmisiä
        Jatkan nettissä etsiskelyä.

        Haulla kolmas temppeli löytyy....


      • TLV - J - Street
        teatterikyhäelmä kirjoitti:

        Siis sinusta suurimmalla osalla ihmisistä Israelissa ei ole mitään käsitystä tai mielipidettä uudesta temppelistä.
        Vaikea uskoa , koska sehän on juutalaisen uskonnon ja kulttuurin kulmakivi.
        On minun mielestäni Israelissa ja ortodoksijuutalaisten parissa oltava jonkinlainen temppelikuvitelma tai suunnitelma olemassa.
        Voit olla oikeassa ,että asia kiinnostaa eniten Jeesus-ihmisiä
        Jatkan nettissä etsiskelyä.

        Tiedän tilanteen koska tunnen ihmisiä Israelissa varsin laajasti. Ei temppeli kiinnosta kuten sanoin useimpia lainkaan,sitä paitsi temppeli ei ole millään tavalla juutalaisen uskonnon tai kulttuurin kulmakivi,olet väärässä,ota selvää asioista joista kirjoitat.
        Eihän tuossa ole mitään tolkkua.Käsityksesi ovat täysin outoja. Kirjoitatko lainkaan vakavissasi,herää epäilys että et.Silloin keskustelu on turhaa.


      • outo hemmo uskont
        TLV - J - Street kirjoitti:

        Tiedän tilanteen koska tunnen ihmisiä Israelissa varsin laajasti. Ei temppeli kiinnosta kuten sanoin useimpia lainkaan,sitä paitsi temppeli ei ole millään tavalla juutalaisen uskonnon tai kulttuurin kulmakivi,olet väärässä,ota selvää asioista joista kirjoitat.
        Eihän tuossa ole mitään tolkkua.Käsityksesi ovat täysin outoja. Kirjoitatko lainkaan vakavissasi,herää epäilys että et.Silloin keskustelu on turhaa.

        Uskotaan että tunnet...Mutta oletko kysynyt siitä heiltä?

        Minusta temppeli on juutalaisen uskonnon ,kulttuurin kulmakivi.Toorankin mukaan siitä kerrotaan paljon ja vieläkin juutalaiset menevät temppelimuurille rukoilemaan.
        Minkähän takia he sinne menevät?
        Minun omaksumieni oppien mukaan maailman keskipiste on Israel ja sen keskipiste on Jerusalem ja sen keskus on temppelivuori.

        Outoja käsityksiä uskontopalstalla?
        Täällä puhutaan jopa henkiolennoista, enkeleistä jne. Eikö olekin outoa?


      • KTS (Ei kirj.)
        outo hemmo uskont kirjoitti:

        Uskotaan että tunnet...Mutta oletko kysynyt siitä heiltä?

        Minusta temppeli on juutalaisen uskonnon ,kulttuurin kulmakivi.Toorankin mukaan siitä kerrotaan paljon ja vieläkin juutalaiset menevät temppelimuurille rukoilemaan.
        Minkähän takia he sinne menevät?
        Minun omaksumieni oppien mukaan maailman keskipiste on Israel ja sen keskipiste on Jerusalem ja sen keskus on temppelivuori.

        Outoja käsityksiä uskontopalstalla?
        Täällä puhutaan jopa henkiolennoista, enkeleistä jne. Eikö olekin outoa?

        Täällä liikkuukin kaiken maailman taikauskoista vippulasakkia.


      • huhaaaaaaa
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Täällä liikkuukin kaiken maailman taikauskoista vippulasakkia.

        itse kirjoitit jostakin kirouksesta ja Rabinista.
        Taikauskoa on Raamattu täynnä ja tämäkin palsta.


      • TLV - J - Street
        outo hemmo uskont kirjoitti:

        Uskotaan että tunnet...Mutta oletko kysynyt siitä heiltä?

        Minusta temppeli on juutalaisen uskonnon ,kulttuurin kulmakivi.Toorankin mukaan siitä kerrotaan paljon ja vieläkin juutalaiset menevät temppelimuurille rukoilemaan.
        Minkähän takia he sinne menevät?
        Minun omaksumieni oppien mukaan maailman keskipiste on Israel ja sen keskipiste on Jerusalem ja sen keskus on temppelivuori.

        Outoja käsityksiä uskontopalstalla?
        Täällä puhutaan jopa henkiolennoista, enkeleistä jne. Eikö olekin outoa?

        Keiltä ihmeen "heiltä"? Keitä ovat nuo "he"?
        Tunnen ihmisiä Israelissa laidasta laitaan,ei täällä ole sen kummempia "heitä".On vain tavallisia ihmisiä jotka elävät elämäänsä kuka mitenkin.Kuvitteletko että israelilaiset tai juutalaiset ovat jotain homogeenista massaa joilla on sama arvomaailma,kiinnostuksen kohteet tai käsitys asioista?

        ""..juutalaiset menevät temppelimuurille rukoilemaan." Monet menevät,ne jotka niin tahtovat ja joille se on tärkeää.Ei kaikille ole,kuvitteletko että ateistit tai muuten täysin sekulaarit ihmiset kokevat niin?Eivät varmasti ja silti he ovat yhtä juutalaisia kuin nekin jotka menevät.Ei juutalaisen ihmisen tarvitse edes uskoa mihinkään ollakseen juutalainen,eihän suomalaisenkaan (ainakaan nykyisin) tarvitse.
        Jerusalem voi toki olla jonkun mielestä maailman keskipiste,tai sitten ei.


    • KTS (Ei kirj.)

      Talmudin mukaan temppeli on nykyisin tarpeeton koska synnit saa anteeksi lukemalla Toorasta uhrausjakeet.

      • missä kohtaa?

        Missä kohtaa Talmudia noin sanotaan?


      • KTS (Ei kirj.)
        missä kohtaa? kirjoitti:

        Missä kohtaa Talmudia noin sanotaan?

        No ihan sama missä sanotaan meillä kristityillä on KRISTUS, jonka kautta synnit anteeksi annetaan ja mitään muuta tapaa maailmassa ei ole eikä tule!

        Ihan sama miten paljon päätänne muureilla nyökyttelette.


      • vippulahippula
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        No ihan sama missä sanotaan meillä kristityillä on KRISTUS, jonka kautta synnit anteeksi annetaan ja mitään muuta tapaa maailmassa ei ole eikä tule!

        Ihan sama miten paljon päätänne muureilla nyökyttelette.

        Onpa taikauskoinen vippulakäsitys!!!
        herää jo unestasi


    • 13+6

      Miksi te huolehditte Temppelistä, Jeesuksella on kirkkoja pilvin pimein ympäri maailmaa.

      Jos juutalaisia kiinnostaa rakentaa Temppeli entiselle paikalleen, ja jos niin tarkoitus, se tulee ajallaan, joten pulinat pois.

      • kunhan keskustellaan

        Tämä on keskustelua mielenkiintoisesta asiasta jotta on suuri merkitys eskatologisesti. Ei huolehdita.


    • 12+8

      Googlasin sanoilla ' Kolmas temppeli' ja siellä kerrottiin, että siitä tulisi Jahven ikuinen asuinsija.

      Kuka on Jahve ?

      • googlaagooglaa....

        Sekin löytyy Googlesta.


    • 4+4

      JHWH on neljä kirjainata , Jahve on viisi.

      • mitä siis?

        Nii-in, mitä tahdot sanoa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe