Työllistyykö kaikki lähihoitajat?

100% kaikki

Revitäänkö lähärit suoraan koulusta töihin, vaikka olisi millainen poropeukalo? Tunnetteko ketään työttömiä lähihoitajia?

63

2250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+2

      Miksi ihmeessä poropeukalot työllisrtyisivät? Edes hoitoalalla ei olla ihan loputtoman epätoivoisia.

    • lähäri valitettavast

      Ei kai nyt ihan kaikki voi työllistyä ja mun mielestä aika moni ei edes tahdo työllistyä kun tietää mitä se lähihoitajan työ käytännössä on.

    • Yleisesti ottaen revitään. Kannattaa suunnata harjoitteluissa sinne minne mahd. haluaa töihin. Näin saa näyttää työpaikalle taitojaan ja sinulla jalka oven välissä hyvin suoritetun harjoittelun jälkeen. Kyllä pääasiassa joka paikkaan on työhaastattelu, ei ihan jokainen poropeujalo todellakaan pääse töihin.

    • F...uck

      Työhaluiset ja tietty ammattitaitoiset kyllä työllistyy. Mutta esim. itsellä oli naapurina tyyppi joka oli lh, mutta ei halunnut mihinkään töihin, koska halusi bilettää vk-loput ja siis ikää oli paljon yli 40-v... ei lapsia... Sossu makso elämisen....
      Sossu ei sitten maksanut mulle mitään kun erehdyin kysymään 3 lapsen yh:na ja opiskelin myös lh:ksi. Piti pyöräillä yli 10 km:n matka kouluun...
      En oo sossusta mitään ikinä saanu ja sanon, et paheksun ylikaiken niitä jotka sieltä rahaa saa. Esim nyt mun lapseni jo maksoi kesätöistä veroja näille luusereille. Esim huumeenkäyttäjien korvaushoitoon ja taksimaksuihin...
      Fuck yhteiskunta.... Johtavat edustajat vaan petaa itelleen paikkaa eurooppaan! Viis Suomesta ja suomalaisista ja niiden veloista...

    • järki käteen

      Miten tätä lähihoitajien työllistymistä jaksetaan kysellä ja työllistymistä mainostaa , lieneekö asialla ko alan koulutuksen järjestäjät?!
      Eihän lähihoitajatkaan kaikki voi työllistyä mitenkään, viime tammikuussa liki 6000 työtöntä lähäriä yhdessä lääkintävaksien kanssa.
      Ja näkeehän MOLin sivuilta paljonko on työpaikkoja avoinna jos viitsii sen verran vaivaantua !

    • Sairaanhoitajaksi

      Jo ensimmäisen vuoden sairaanhoitajaopiskelijat voivat tehdä lähihoitajan sijaisuuksia. Kannattaa käydä ensin lukio ja opiskella ammattikorkeakoulussa sairaanhoitajaksi, niin työllistyminen on vielä varmempaa. Sairaanhoitajan palkka on parempi, työ on vaativampaa ja töitä on tarjolla myös ulkomailla, jos kielitaitoa riittää. Yliopistosairaalat rekrytoivat amk-tutkinnon suorittaneita, lähihoitajan koulutuksella ei sieltä saa töitä.

    • 100% vähän

      Tällä hetkellä MOLin sivuilla 15kpl yli vuoden kestoista työpaikkaa lähihoitajille joten ei niitä paljoa ole...

    • dr trollipeikko

      Miloinka tulee seuraava kysely lähihoitajien 100% työllistymisestä vaikka vaikka tätä samaa jauhavia ketjuja on tuolla vähän aiemmin...

    • xfgnfxgfhg

      Työllistyminen on paljon siitä kiinni missä asut ja haluatko työllistyä. Itse olen vasta hiljattain valmistunut ja nyt olisi oikeasti varaa mistä valita työpaikkojen suhteen.

    • 15v töissä

      Se riippuu asuinalueesta missäpäin asustelet ja tulisit työskentelemään. Kaksi tuntemaani lähisukulaista olivat 7v ja 9v määräaikaisessa työsuhteessa ennenkuin saivat vakituisen työn. En osaa sanoa itse onko tuo paljon vai vähän, koska en ole itse ollut koskaan työttömänä tai määräaikaisessa työsuhteessa 15v työurallani tähän mennessä. Kuulostaa kyllä aika kohtuuttomalta ajalta, entä teistä?

    • 110%

      työllistyy, niitähän pitää tuoda lisää ties mistä indokiinasta kun kaikki suomalaiset lähärit ei riitä.

    • aika muuttuu

      Julkisella sektorilla on aina harrastettu noita lähes 10 vuotta kestäviä määräaikaisuuksia, siellä kun ei päde samat lait kun yksityisellä puolella.
      Tosin nykyään yksityinen sektori saa myös ketjuttaa määräaikaisuuksia.

      • 12345678

        Sukulaiseni on ollut sairaanhoitopiirissä töissä lähihoitajana ainakin 7 vuotta määräaikaisena....


    • tasoa...?

      Lähäriksi usein opiskellaan 5-6 keskiarvoilla. Siitä voitaneen päätellä jotain.

      • Mistäs ton reveit? Itselläni lukion päästötodistuksen keskiarvo yli 9. :)
        Taidat olla kateellinen vaan vai mitäköhän???


      • annuli89

        miksi et hakenut sairaanhoitajakoulutukseen??


      • amktaiyliopisto

        Jos hakijalla on lukion keskiarvo yli 9, sillä pääsee suoraan ammattikorkeakoulun valintakokeeseen. Samoin lääketieteelliseen tiedekuntaan on suhteellisen hyvät mahdollisuudet päästä, jos viitsii lukea pääsykokeisiin vaikkapa vuoden verran.

        Joten mitä järkeä on opiskella lähihoitajaksi, jos voi hakea suoraan hoitotyötä opiskelemaan ammattikorkeakouluun? Tai opiskella lääketieteellisessä tiedekunnassa lääkäriksi?

        Lähihoitajat työskentelevät pääosin vanhustenhuollossa tai kunnallisessa kotihoidossa. Vanhustenhoito on vieläkin hyvin laitosmaista ja kotihoidon hoitajat vaihtuvat jatkuvasti. Näillä aloilla käytetään paljon kouluttamatonta työvoimaa, joilla ei ole mitään hoitotyön opintoja tai koulutusta. Nuoret lähihoitajaopiskelija eivät halua kumpaankaan paikkaan töihin. Ainoat kiinnostavat lähihoitajan suuntautumisvaihtoehdot ovat lasten ja nuorten hoito ja kasvatus, ensihoito ja suun terveydenhoito.


    • Lähis

      Joukossa löytyy insinöörejä, ekonomeja jne. Ja syystä että kaikille korkeakoulutetuille ei enää riitä duunia. Joillakin on kuitenkin vielä pitkä matka eläkkeeseen ja halu saada palkkaa. Kieltämättä joukosta löytyy myös pissiksiä. Pissikset taas putoavat usein pois kuvioista.

      • ...

        Ei työllisty enää. Hoitoalan budjetit pienentyneet. Mehiläinen irtisanoo, Husilla oli just rekrykielto. Ja puhun tässä muusta kuin perushoidon työpaikoista, mutta sopii itse yrittää. Itsellä on lukio käyty.


      • Äksöniä
        ... kirjoitti:

        Ei työllisty enää. Hoitoalan budjetit pienentyneet. Mehiläinen irtisanoo, Husilla oli just rekrykielto. Ja puhun tässä muusta kuin perushoidon työpaikoista, mutta sopii itse yrittää. Itsellä on lukio käyty.

        Itse vasta hiljattain valmistunut ja tarjolla useampi paikka. Ja keikkaakin voisi tehdä lisänä jos viitsisi. Tämä tosin pk-seudulla ja vanhuspuolella.


      • S-w
        Äksöniä kirjoitti:

        Itse vasta hiljattain valmistunut ja tarjolla useampi paikka. Ja keikkaakin voisi tehdä lisänä jos viitsisi. Tämä tosin pk-seudulla ja vanhuspuolella.

        Kyllä töitä riittää! :)


    • tarkennusta ??

      Näille tarjolla oleville työpaikoilla kehujille: Onko ne työpaikat ihan vakipaikkoja joita niin runsaasti on tarjolla vai kuukauden- kahden pätkäpestejä?

      • Työ pätkissä

        Hö, ei ne heti oo vakipaikkoja. Vuosia pitää ensin tehdä sijaisuuksia. Vakiväellä pitää lomien pyöriä.
        Sijaisella ei lomia, vaan Tammi- Touko- ja Syyskuut usein kortistoo.


      • Äksöniä

        Vakipaikkoja. Mutta kuten sanottua, riippu paljolti paikkakunnasta ja omasta asenteesta. Vakipaikkojen edellytys on se näyttö itsestäsi. Moni määräaikaisuus muuttuu vakiduuniksi kun teet työsi asianmukaisesti. Saikkuilijat ja pissaliisat ovat monesti näitä määräaikaisia kiertäjiä.


    • Ei halua / huvita

      Ei kaikki halua tehdä töitä.
      Mun tuttu on lähihoitaja: suu ja hammas. Ei oo päivääkään sitä työtä tehnyt,
      eika paljo muutakaan.
      Ei häntä huvita.
      Joskus on tehnyt palkkatukityöjaksoja (toimistossa), että pääsee ansiosidonnaiselle. Nyt Kelan työttömyyskorvauksilla.
      Ikänsä lähentelee 50, ei ikinä toistaiseksi työsuhdetta.

    • koijattu

      Olen nelikymppinen mies ja valmistuin lähihoitajaksi 2012. Vielä koulutuksen aikana kuuntelin jatkuvasti puheita siitä kuinka miehiä kaivataan enemmän hoitoalalle raskasta työtä tekemään ja valmistuttuaan saa jopa valita työpaikkansa.
      Tilanne on nyt se että olen ollut reilun vuoden työttömänä, eli en päässyt edes kesälomittajaksi tänä kesänä. Olen hakenut tänä vuonna kirjanpitoni mukaan 32 työpaikkaa enkä ole saanut ainuttakaan haastattelukutsua. En tiedä muusta suomesta, mutta täältä Keski-Suomesta ei töitä saa kuin nuoret naiset, eli suomeksi sanottuna parikymppiset vastavalmistuneet räkänokka tirpattajat joilla ei ole paskanvertaa työ eikä elämänkokemusta. Kaiken ovat silti tietävinään paremmin kuin yli kaksi kertaa vanhemmat ja kokeneemmat ihmiset. Minun puolestani voitte pitää hoitoalanne. T. alanvaihtaja

      • 20+2

        Harmi juttu, pk-seudulla on varmasti parempi tilanne töiden saamisen suhteen.


      • lillywood

        Harmi juttu! Millainen on mahtanut hakemuksesi olla, ettet ole päässyt edes haastatteluihin? Olisiko joku kaveri voinut auttaa hakemuksen kanssa? Voi myös ilmoittautua sijaiseksi, jotta saa jalkaa oven väliin ja paikka taas saa sinusta tietoa olisitko sopiva heille.
        Itse en saanut vakityötä eräistä paikoista, mutta sain sentään toisesta ja olen tehnyt sen jälkeen sijaisuuksia kys. paikkoihin ja varmaankin vakinaistaminen olisi valmis niissäkin nykyään vain omaa suostumusta vaille vaikkei silloin kun yksiköitä perustettiin ja vakipaikkaa kyselin sellaiseen ei edes haastatteluun kysytty. Nyt voisin varmaan vaikka valita jos haluaisin vakipaikkaani näihin hoitolaitoksiin vaihtaa....


      • geeeeeeeee

        Joo ne räkänokat on alan riesa! Jotkut on jääneet siihen rooliin vielä vanhempanakin pilaavat terveen työyhteisön.


      • satuntietämään

        koijattu Nuoret tytöt on feministi osastonhoitjalle paljon enemmän silmäniloa kuin työnsä tekevälle aikuiselle miehelle. Mies ei ole lesbojen maailmassa minkään arvoinen . On hyvä että osasit luopua ajoissa ,ilman suurempia vaurioita


    • 10+1

      Onko kukaan täältä lähihoitajista päässyt ns toimistotöihin, osastonsihteeri tms. Onko yleensäkään mitään toimistotöitä tarjolla lähärin koulutuksen omaavalle?

      Varmaan aika monella on lh-koulutus mutta ei motivaatiota olla vaipanvaihtajana sairaalassa tai adhd-lasten kurinpitäjänä päiväkodissa. Siksi toimistotyyppiset lh-työt kiinnostaisi.
      Yksi mikä liippaa läheltä on tekstinkäsittelijän työ eli lääkäreiden sanelujen purkua mutta ei siihenkään kyllä lh-koulutusta vaadita.

      • Haluttu työ

        Olen päässyt. Mutta siihen on oma linjansa koulussa ja minulla on siihen aikaisempi koulutus. Lääkärit sanelevat tekstin nykyään suoraan koneelle, joten tekstinkäsittelijät poistettu. Nämä työt ovat haluttuja. Keskimäärin sellaiset 160 hakijaa per vakkaripaikka.


      • lähihoitaja 2016

        Miksi lähtisit osastonsihteeriksi kun voit suoraan hakea osastonhoitajaksi? Antaa sihteerien tehdä sihteerin työt, minä keskityn tulevaisuudessa johtamiseen.


      • nihlh
        lähihoitaja 2016 kirjoitti:

        Miksi lähtisit osastonsihteeriksi kun voit suoraan hakea osastonhoitajaksi? Antaa sihteerien tehdä sihteerin työt, minä keskityn tulevaisuudessa johtamiseen.

        Noh noh, et lh koulutuksella osastonhoitajaksi pääse


      • Näin
        nihlh kirjoitti:

        Noh noh, et lh koulutuksella osastonhoitajaksi pääse

        Voi se unissaan päästä. Mutta palataksemme alkuperäiseen kysymykseen, ainakin pk-seudulla jos vuosi sitten tuli avoimeen paikkaan pari hakemusta, nyt niitä tulee yli kymmenkertaisesti.


      • lh-sanelut

        Hoitajan työ on ainakin meillä hyvin paljon toimistotyöntekijän työtä myös, pitää vain lisäksi osata hoitaa potilaat niin säärihaavoissa kuin elvytyksessä.
        Ei ole enää selkeää jakoa kuin ennen, että perushoitajat eivät hoida vaan lähihoitajat tekevät kaikkea.
        Lääkärinvastaanotto voisi sinulle kuitenkin olla sopiva. Tai jos haluat pelkkiä saneluita purkavaksi ota yhteyttä sairaanhoitopiireihin.


      • suorakoulutus
        lähihoitaja 2016 kirjoitti:

        Miksi lähtisit osastonsihteeriksi kun voit suoraan hakea osastonhoitajaksi? Antaa sihteerien tehdä sihteerin työt, minä keskityn tulevaisuudessa johtamiseen.

        Onko siihen joku suora koulutus nykyään?
        Itse olen tradenomi hall. koul lähihoitaja


      • Ydinfysiikkaa

        Miksi lähihoitajilla on keskimäärin huono suomen kielen taito? Miksi he eivät osaa oikeinkirjoitusta eivätkä kielioppia? Lähihoitajan kirjallinen raportti Pegasoksessa on surkuhupaisaa luettavaa.

        Lähihoitajilla ei ole käsitystä, mitä tarkoittaa yhdyssana, erisnimi, yleisnimi tai miten suomen kielen verbit taipuvat. Pegasoksessa on kirjattu: "Pertiltä tuli löysät pönttöön" tai "marketalla suihku päivä". Lähihoitajalla ei ole suomen kielen kieliopista edes peruskoulun tietoja.


      • Kaikkeekanssa

        Kirjallinen raportti pegasoksessa on yhtä tyhjän kanssa! Koko raportoinnissa ei ole mitään järkeä kirjoitti kieliopillisesti oikein tai väärin!


    • nihlh

      Tietenkään kaikki ei työllisty, koska on niitä jotka ovat hyviä teoriassa ja käytännössä heistä ei ole mihinkään. Sitten on niitä, jotka jo opiskeluaikana näyttävät taitonsa ja heille satelee työtarjouksia.
      Tunnen työttömiä lähäreitä ja kaikki ovat joko vetelyksiä tai sitten räpättiä jotka ei saa mitään aikaiseksi.

      • tuleva korkeakoulutettu

        Ei pidä paikkaansa. Riippuu linjasta, mitä opiskelet. Haluttuhin paikkoihin on paljon hakijoita. Itsekin sain monta työtarjousta opiskeluaikana. Nyt kun haluaisin suoraan vakituisen ei onnistu, koska päätös on tehty etukäteen. Sen takia vaihdan alaa.


      • pätkätyöntekijät
        tuleva korkeakoulutettu kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Riippuu linjasta, mitä opiskelet. Haluttuhin paikkoihin on paljon hakijoita. Itsekin sain monta työtarjousta opiskeluaikana. Nyt kun haluaisin suoraan vakituisen ei onnistu, koska päätös on tehty etukäteen. Sen takia vaihdan alaa.

        Paljon työllistetään pätkätöinä, eikä anneta vakityötä, mikä on stressavaa ainakin perheellisille työntekijöille.


    • hmmm...90

      Faktaa...Lähäreiden työllistymisestä ja poropeukaloista aluksi sen verran,että monen vasta valmistuneen lähihoitajan todistuksen kiitettävät arvosanat harhauttavat haastattelijaa.Työhaastattelussa saa hakijasta papereiden perusteella sellaisen kuvan että kyseinen henkilö on hyvä hoitaja.Sitten työelämässä huomataankin ettei kyseinen henkilö osaa yhtään mitään.Kiitettävät arvosanat todistuksissa esim. työssäoppimisjaksoilta tai näytöistä ovat voineet tulla vain,koska opiskelijasta on tykätty ihmisenä.Kyllä tällaisille poropeukaloille annetaan potkut koeaikana.Sitten on päinvastaisesti niitä jotka ovat h...elvetin hyviä hoitajia,mutta harjoitelujaksolla ja näytöissä ei ole pärstäkerroinmiellyttänyt niin on annettu huono arvosana.Tämä antaa hastattelussa taas aivan täysin väärän kuvan hakijasta.Sitten työpaikoista...Pääkaupunkiseudulla oli vielä ihan muutamia vuosia sitten lähäreille töitä niin,että sellaiseksi vasta valmistunut sai varta vasten valita mihin työpaikkaan menee.Ei tarvinnut mennä minne tahansa,oli vara valkata.Enää näin ei ole.Vapaina ovat enää vain ne kaikista p...askimmat työpaikat,joihin kukaan ei halua.Estääkseen sen että Työkkäri pakottaa vasta valmistuneet lähärit juuri näihin kaikista hirveimpiin yksiköihin lähärit hakeutuvat jatko-opintoihin,töihin toiselle alalle,ja ne kaikista ns."onnekkaimmat" pystyvät jäämään kotiin ilman että tarvitsee olla työkkärissä kirjoilla tai sossun kanssa tekemisissä.Eli joitakin onnekkaita esim.puoliso elättää.Jotkut lähärit ovat pakosta sitten raatamassa näissä kamalimmissa paikoissa.Osa nauttii siitä,kun töitä ei ole löytynyt.Jostain syystä kamalimpankaan paikkaan ei ole otettu tällaista henkilöä töihin.Osa kärsii,kun töitä ei ole.Yleensä ikää 50 .

      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

        Joo tuo on totta tiedän yhden lähärin joka juuri valmistui ilman että täytti kriteereitä koska nuoleskeli työssäoppimispaikassa kaikkia ja oli tekopirteä.

        Häntä omien sanojen mukana motivoi vain työssä raha jonka voi ansaita.

        Arvosanoista hänelle oli yksi ja sama kunhan meni läpi.Opettajia haukkui ja rollasi jatkuvasti toisten asioista ja puukotti selkään uhkaksi kokemiaan henkilöitä.

        Näyttönsä sai läpi kun teki ylipitkiä vuoroja ja hötkysi töissä tappotahtia vakkareiden kanssa ja nuoleskeli omanlaisiansa tyyppejä.

        Myös tuo on viisissäkymmenissä.


    • väkipakolla

      Vasta valmistunut lähäri...Menee (lähihoitajan työpaikan) työhaastatteluun ilman meikkiä,tukka paskassa,likaisissa verkkareissa ja jossakin aivan kamalassa paidassa.Esittää työhaastattelussa tyhmää,mutta ei niin tyhmää,että jäisi esittämisestä kiinni.Vastavalmistunut lähäri toivoo salaa,ettei vain tulisi valituksi kyseiseen työhön ja riemuitsee kun ei valita.Vastavalmistunut lähäri tuntee siniristilipun edessä suurta pettymystä ja häpeää.Ennen hän tunsi ylpeyttä ja isänmallisuutta,mutta nyt vain pelkkää pettymystä ja häpeää.Vastavalmistunut lähihoitaja on saanut sellaisen kotikasvatuksen,että ihmisen on tehtävä töitä leipänsä eteen.Mutta hän rikkoo periaatteitaan ja on tahalleen työttömänä,koska hän ei halua olla lähihoitaja.Vastavalmistunut lähihoitaja on (aivan joltakin muulta alalta,mitä sosiaali-ja terveysalalta)säästösyistä työttömäksi jäänyt työtön,jonka työvoimatoimisto on pakottanut hoitsukouluun.

    • tietoutta

      Hesarin mukaan 6000 lähäriä virallisestikin työttömänä!

      • Psykoterapeutitar

        Mielummin ilman lähäriduunia, kun nytkin iltaan, tonne kuraan ja räntään lampisimaan likasesta kämpästä toiseen. Eipä innostais, eipä!


    • TöitäVailla

      Meitä lähihoitajia on jo liikaa, jos yhtä työpaikkaa on hakemassa 67 -70 lähäriä Helsingissä, niin me muut ollaan vaan liikaa. Mistä töitä meille kaikille?

    • Tiukkaa

      Ei työllisty, ei työllisty edes sairaanhoitajat nykyään, lääkäreilläkin alkaa pikkuhiljaa tekemään tiukkaa. Meidän sairaalassa oli 1 lääkärinpaikka auki ja hakijoita 5, ylilääkäri sanoikin, että kohta alkaa olemaan monen vuoden tauon jälkeen työnantajien markkinat.

    • jooeinäin

      Ei kaikki työllisty. Lähihoitajia alkaa olla jo vähän liikaa, sairaanhoitajilla on kohtuullinen tilanne, lääkäreillä vielä hyvä lukuunottamatta paikkakuntia jossa tarjontaa on jostain syystä tarpeen verran.

    • lapsirakas

      Täällä ainakin on lähihoitaja joka haluaa työllistyä alalle mutta kun ei saa töitä niin ei. Kovasti olen hakenut ja muuta tuota tehnyt elämäni aikana ja ikäkään ei vielä paina mutta lujassa on eli vastaus kysymykseen että ei kaikkia revitä koulunpenkiltä suoraan vaan työttömänäkin lähihoitajia on.

    • Ammattitaitoinen10

      Ei kaikki kiertävät lähihoitajat ( keikkalaiset) työllisty ainakaan vuonna 2015 jos Keikkafirma Seure Helsingissä jatkaa nykyistä linjaansa. Seuren uusi keikkasysteemi ei toimi alkuunkaan, systeemi muuttuu vielä Kesäkuunkin aikana, ja varmasti huonompaan suuntaan, voi voi!
      Nykyisin pitää TOIVOA työkeikkaa keikkanetissä ja töykeä virkailija soittaa sitten sulle jos olet saanut toivomasi keikan. Virkailijat ovat olleet aikaisemmin mukavia. Keräävät listaa ja sitten katsovat listalta kenelle keikka annetaan, KUKA ON SOPIVIN HOITAJA TYÖKEIKALLE. Voi olla että Soittoa ei kuulu ollenkaan tai keikasta soitetaan kahdenkin päivän päästä että olet saanut tämän keikan.
      Nykyisen systeemin mukaan pitäisi olla puhelinvahtina 24/7. Menenkö nyt suihkuunkin puhelin mukana? Hei haloo....
      Monta vuotta homma toimi niin että kun näit keikan keikkanetissä, soitit heti firmaan( nyt ei saa enää soittaa ) ja varasit keikan itsellesi, jo samalla katsottiin että olet ammattitaitoinen hoitaja tehtävään. Siten pystyi luomaan itselle nopeasti työvuorot viikolle tai kahdelle, ja jäi vapaa-aikaakin.
      Nykyisen systeemin mukaan olen saanut töitä vain 4-5pv/kk. Luit oikein. Tilanne ei näytä hyvältä ollenkaan.
      Olenkin ihmetellyt että kukaan ulkopuolinen taho ei ole puuttunut Seuren nykyiseen systeemiin, jossa ammattitaitoiset keikkailevat hoitajat jäävät ilman työtä. Ei Seuren virkailija katso/tarkkaile ollenkaan , ai, nyt tällä ja tällä hoitajalla ei ole ollut töitä tällä viikolla, annetaan nyt keikka sille.
      Takaisin vanha systeemi: Aktiivinen keikkalainen soittakoon ja varatkoon työkeikat itselle, ja lisää virkailijoita Seuren päähän vastaamaan puheluihin. Siten olisi töitä molemmille!

      • eåpå90

        Jos olet jatkuvasti töissä, sinulle tulee esim. sairasloma ym. oikeuksia. Tarkoituksella tulee tyhjiä päiviä. Kyseessä on vuokrafirma ja niillä periaatteilla mennään.


      • kilpailija

        Olen samaa mieltä kanssasi. Hyvään asiakaspalveluun kuuluu ottaa yhteyttä työntekijään, joka keikkaa on toivonut, eikä sitä saanut. On väärin, että tämä henkilö joutuu pitämään näitä päiviä turhaan "auki" siinä toivossa, että että saa keikan. Olen itse monesti perunut keikan joita minulle on tarjottu suoraan työnantajalta joka sitten kirjaa keikan itse suoraan Keikkanettiin. Nyt olen sitten viisastunut siinä mielessä, että unohdan keikkatoiveen täysin ja otan paikan heti kun sitä tarjotaan. Eikö yleisesti sanota, että aktiiviset palkitaan, mutta miten on tässä tapauksessa ?


    • Lähäri123

      Faktana, ne jotka ovat näyttäneet kyntensä harjoitteluaikana eri työpaikoissa, saavat helposti duunia. Lintsarit ja avuttomat jäävät helposti ilman paikkaa.

      • Pianentinenähäri1

        Paskan marjat. Riippuu vähän siitä, että mihin suuntaudut ja missä päin vaikutat. Joitakin sijaisuuksia saattaapi saada. Pitkälti kuulee, että kun et ole sairaanhoitaja tai sosionomi. Näin ainakin mielenterveys ja päihde suuntautumisella. Hiljaista on muutenkin tällä saralla ja koulusta pukkaa jatkuvasti lisää.


      • Lähäri123
        Pianentinenähäri1 kirjoitti:

        Paskan marjat. Riippuu vähän siitä, että mihin suuntaudut ja missä päin vaikutat. Joitakin sijaisuuksia saattaapi saada. Pitkälti kuulee, että kun et ole sairaanhoitaja tai sosionomi. Näin ainakin mielenterveys ja päihde suuntautumisella. Hiljaista on muutenkin tällä saralla ja koulusta pukkaa jatkuvasti lisää.

        Eli olet näyttänyt kyntesi, ja on todettu että sinusta ei ole mihinkään ?


      • Pianentinenähäri1
        Lähäri123 kirjoitti:

        Eli olet näyttänyt kyntesi, ja on todettu että sinusta ei ole mihinkään ?

        Lähinnä huomannut, että tittelin tärkeä ala ainakin on. Sijaisuuksia tarjolla silloin tällöin ja enemmän opiskellessa . Ilmaiseksi kelpaa kyllä, mutta kun kyselet kesätöitä tai sijaisuuksia josta pitäisi palkaa maksaa, niin aika hiljasta on. Alaa mainostettiin ihan eri tavalla mitä todellisuus on.


      • Lähäri123
        Lähäri123 kirjoitti:

        Eli olet näyttänyt kyntesi, ja on todettu että sinusta ei ole mihinkään ?

        Duunissa siitä lähtien kun koulu loppui. Kysyntää oli jokaiseen harjoittelupaikkaan mutta kun ei kerkiä yhtä paikkaa enempää tehdä.


    • Koulutusaikeet

      Tiedän ainakin muutaman tapauksen ettei töitä pääkaupunkiseudulta löydy. 1. Tapaus hyväksyttiin oppisopimukseen vaikka ko henkilö oli kertonut olevansa 8-vuotiaan yksínhuoltaja. Oppisopimus katkesi ensimmäiseen harjoitteluun, jossa ko henkilö ilmoitti, että ainoastaan toimistotyöaika 8-16 arkisin sopii. 2. Tapaus henkilö laitettiin työllisyyskoulutukseen kun edellinen työ meni alta. Valmistui alalle mutta kun on 7-vuotiaan yksinhuoltaja ja työvuoroihin kävisi ainoastaan arkisin 8-16 niin eipähän työnantajat ole kiinnostuneita. 1. Tapaus pääsi sentään entiseen työpaikkaansa takaisin jossa on sopivat työajat. Käsittääkseni hän oli vielä ihan tyytyväinen siihen työhön mihin palasi. Miksi ihmeessä hakea lähihoitajakoulutukseen jollei pysty tekemään edes 2-vuorotyötä? Jos edellinen ammatti on aivan ok niin minkä takia pitää lähteä siitä pois?

    • henkinenväkivalta

      Pitäkää miehet huoli siitä, että ette joudu miehiä vihaavien esimiesten mollattavaksi. Hoitolaitoksissa on esimiehiä jotka eivät siedä miespuolisia työntekijöitä, niillä on oikea nimikn, mutta en tässä yhteydessä enempää.

    • ihmetttelevä

      Olen ihmetellyt näitä maahanmuuttajia jotka ovat päiväkodeissa KIELTÄ OPPIMASSA ?
      Kenen edun mukaista on laittaa kielitaidottomia ihmisiä varhaiskasvatuksen puolelle, missä on pieniä lapsia joilla kenties kielellisesti heikot taidot. Eivät nämä maahanmuuttajat ainakaan pysty mitenkään tukemaan näiden lasten kielen ja puheen kehityksen taitoja kun eivät itse edes osaa kieltä. Olen seuraillut näitä "opiskelijoita" ja havainnut, että kun he ovat hoidettavan lapsen kanssa lähikontaktissa niin ovat yleensä hiljaa. Antaako tämä hyvän mallin lapselle miten kuuluu toimia ?Minusta heidän paikkansa on aivan muualla. Ehkä tässä vain paikataan henkilökunta vajetta, mutta järki käteen tässä asiassa.

    • Andös

      Tuosta harjoittelussa "kyntensä näyttämisestä"... ketä mahdollista työnantajaa voisi edes kiinnostaa luvata opiskelijalle duunia, jos opiskelija on harjoitteluaikanaan useamman päivän saikulla. Ymmärrän jos syystä, mutta kun tämä näyttää olevan viimeaikaisen seurannan perusteella kaikille säännöllinen tapahtuma. Taikka sitten nykyään koulutukseen valitaan ne fyysisesti heikoimmat yksilöt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe