2.5 v asunnoton

Vittu mitä touhuu

Menetin kämppäni sen takia kun en ollut pystynyt 3kk maksamaan vuokraa ja laitoin sossuun toimeentulotuki hakemuksen, soitin kuukauden päästä että alkaa olla jo kiire toimeentulotuen kanssa, sossusta sanottiin että jos olet jo kuukausi sitten laittanut hakemuksen niin eiköhän se kohta tule. Kuukauden päästä soitin että mulle tuli lappu että jos en muutaman päivän päästä maksa vuokria niin lennän pihalle.

Sossusta sanottiin vain että hakemus ei ole saapunut heille ja että posti on sen hävittänyt, vaikka toin sen henkilökohtaisesti, sitten he syyttivät minua siitä etten olisi edes tuonut hakemusta. Olen siitä lähin asunut kavereilla ja milloin missäkin. Eilen mulla oli aika sossuun jossa sossu sanoi etteivät he auta minua ennenkuin olen siinä kunnossa etten pysty huolehtimaan asumisesta normaalisti, sitten saisi kriisi asunnon forenomilta.

Tilinauhoja katsoessa sossu sanoi että kun olet tehnyt käteisnostoja toisessa kunnassa niin miksi et muuta sitten sinne ja et kai sä vaan nosta 2 kaupungista toimeentulotukea. Vastasin että olen minä 10 eri paikoissa koska mulla ei ole edelleenkään asuntoa ja etten ole edes tiennyt että 2 eri kaupungista voi nostaa toimeentulotukea.

Uskomatonta toimintaa sossulta Suomalaista kohtaan, sanotaan suoraan että en saa asuntoa ennekun olen vetänyt itseni viellä alemmas ja todella huonoon kuntoon. Tilanteeni on uskomattoman vaikea, olisiko jollain antaa minulle asuntoa vuokralle? Olisin siitä äärettömän kiitollinen.

12

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vittu mitä touhuu

      Sitten vielä työkkäri ja sossu syyllistää ja kiristää että menisin tekemään jollekkin monikansalliselle firmalle töitä 9e päivä. Olen sanonut heille että kävisittekö te tekemässä orjapalkalla töitä jollekkin veneen alta ja että mulla on ulosotossa niin paljon ettei se olisi millään kannattavaa, mutta he eivät ymmärrä sitä vaan haluavat minusta orjan. Olen heti valmis töihin jos se on rahallisesti kannattavaa. Hekään eivät tulisi mulle tekemään töitä jos antaisin heille 9e päivässä.

    • ---

      Minkä takia et pystynyt maksamaan vuokraa? Mitä rahaa saat?

    • Vittu mitä touhuu

      Sairaspäivä rahastani ulosmitattiin niin paljon että käteen jäi 700e kk.

      • 0hm0

        Miksi et pyytänyt kuittausta, kun veit hakemuksen?

        Miksi et lähettänyt hakemusta sähköpostilla?


      • Vittu mitä touhuu
        0hm0 kirjoitti:

        Miksi et pyytänyt kuittausta, kun veit hakemuksen?

        Miksi et lähettänyt hakemusta sähköpostilla?

        Siksi koska silloin ei voinut ja luulin ettei hakemus häviä, ja olisin kumminkin joutunut toimittamaan tiliotteet ym sinne joten reissu sossuun olisi tullut joka tapauksessa.


      • 0hm0
        Vittu mitä touhuu kirjoitti:

        Siksi koska silloin ei voinut ja luulin ettei hakemus häviä, ja olisin kumminkin joutunut toimittamaan tiliotteet ym sinne joten reissu sossuun olisi tullut joka tapauksessa.

        Mitä ei voinut?


    • ---

      Haitko silloin sossusta, ulosotto lasketaan nimittäin menoksi?

      • Vittu mitä touhuu

        Olin kelan sairaspäivärahalla ja en saanut asumistukea koska kela katsoi bruttotuloni ja ei huomioinut sitä että 1/3 osa menee ulosottoon.


      • 0hm0
        Vittu mitä touhuu kirjoitti:

        Olin kelan sairaspäivärahalla ja en saanut asumistukea koska kela katsoi bruttotuloni ja ei huomioinut sitä että 1/3 osa menee ulosottoon.

        Sinulta kysyttiin:

        "Haitko silloin sossusta, ulosotto lasketaan nimittäin menoksi?"


      • VIT...U

        Ei lasketa ainakaan täällä rajanpinnassa.


    • asfvv3fdfry677u7jhy

      Eri paikkakunnilla kela ja sossu laskee ihan omalla kaavalla. Jopa eri ihmisille... Ja on sitten varmasti tosi! meilläkin lapsiperhe = ei mitään apuja ja kelatn työmarkkinatuki ainuu tulo. Sossustakaan emme saa yhtäämitään. Kysytty on 2 eri kertaa vuosien saatossa. Pitää vain selvitä vaikka kynsiä syöden...

      Tuttava asuu yksin omakotitalossaan ja saa kaiken herkkutuen mitä olla voi. Yli tonnin kuussa! On näyttänyt laput että pitää paikkansa... meidän 2 tuki yhteensä tuo suurinpiirtein mitä hänelle meksetaan ja yksinäinen ihminen... Mutta en karehdi. Herrat on viisaita. Ei ne tee virheitä...

      • 0hm0

        asfvv3fdfry677u7jhy on luonnollisesti laittanut sossuun hakemuksen ja saanut päätöksen laskelmineen.

        Mikä oli ongelma?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe