Lukkopolkimet/maantiekengät ? Rengaskoko?

aloitteleva cycloc.

Olen peruskuntoilija ja nyt aloittelen kuntopyöräilyn parissa. cc pyörä on tulossa ja siihen menin tilamaan Shimano Deore XT PD-M780 SPD polkimet http://www.bikester.fi/shimano-deore-xt-pd-m780-mtb-polkimet-spd-302215.html

sekä Shimano SH-R088L Maantiepyöräilykengät http://www.bikester.fi/shimano-sh-r088l-maantiepyorailykengat-miehet-musta-350901.html Onko ok tilaus, vai menikö väärin?

Sitten cc:ssa näyttää olevan 40-622 renkaat, minulla enimmäkseen maantieajoa ja jos haluan jatkossa hieman kapeampia renkaita, onko teillä antaa suosituksia hyvistä (merkki ja koko?) jotka mahtuu samoille vanteille?

29

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ufixicicic

      Ehkä kenkiä ei kannata tilata, kannattaisi sovittaa. Koot voi vaihdella malleittain.

    • Alkup. Maantiepyöräi

      Pyöräilykenkien numerot ovat todella vähän sinne päin. Monasti suomalaiseen jalkaan sopiva pyöröilykenkä on numeron, jopa pari suurempi kuin normaali kengännumero.

      Kengän tulee olla jämäkkä, mutta pohjan tulee joustaa aavistus. Täysin jäykkä pohja aiheuttaa kramppeja pitkillä lenkeillä.

      Itse en pidä SPD-polkimesta vaikka maasto- ja cyclocrospyörissäni onkin vastaava Wellgo. Pidemmillä lenkeillä poljin kuormittaa pistemäisesti jalkapohjaa, mikä on todella ikävää. Jos ajat maantiellä, osta maantiepolkimet. Esimerkiksi perus LOOK on ihan hyvä poljin. Noissa kengissä näyttäisi olevan kiinityspisteet sekä maasto, että maantieklosseille, joten teknisesti näyttäisi tuokin yhdistelmä onnistuvan.

      http://www.bikester.fi/look-keo-2-max-maantiepyorapolkimet-schwarz-musta-322960.html

      • aloitteleva cycloc.

        Kiitos vinkistä. Näkyy olevan monenlaista mielipidettä mikä paras käyttää.


    • Cycloilija

      Miksi ihmeessä hankit lukkopolkimet?? Olisit kokeillut ajaa normi lenkkareilla ensi alkuun ja sitten miettinyt tarvitsetko lukkopolkimia, ne kun nääs ovat ns trendi tuote hyvin pitkälti. Sama neuvo tuohon rengas asiaan, aja kuukausi noilla vaki renkailla, asfaltilla täydet paineet ja jos ajat tarkoituksella hiekkatie lenkin, niin paineita alaspäin. Itse leikin va vaihdoin tiuhaan eri kokoisia renkaita cyclooni, mutta päädyin sitten 37 milliä leveisiin pistosuojattuihin renkaisiin, swalben road plussat. Tuo 37 toimii hienosti asfaltilla ja hiekalla.
      Ajoin muuten vuoden cyclolla lukkopolkimilla ja vaihdoin sitten tavalliset takaisin. Eli nämä neuvot perustuvat omaan kokemukseeni, ajan n 7000km vuodessa lenkkiajoa, josta n 70% asfaltilla ja loput hiekalla.

      • aloitteleva cycloc.

        >>>Miksi ihmeessä hankit lukkopolkimet??>>>

        Fillarisivuilla ja muualla vannotaan lukkopolkinten nimeen, eikä kukaan enemmän pyöräilevä kyseenalaista asiaa. Haluan kokeilla lukkopolkimia omalta osaltani. Laitetaan kiertoon , jos ei natsaa. Tuskin lukkopolkimet on mikään muotilmiö. Vaan harrastuksen kuuluva normi väline niinkuin esim niinkuin laskettelijatkin käyttää pikalukkojaan.


      • Alkup. Maantiepyöräi

        Lenkkari on aivan perseestä pyöräilyssä. Lenkkarin ohut pohja ei tue jalkaa ollenkaan ja vähääkään pidemmillä lenkeillä se tarkoittaa tuskaa jalkapohjissa. Jos ajaa pidempiä matkoja fläteillä, mikä sinänsä ei ole kovin fiksua, kannattaa ostaa hyvälaatuiset kävely- tai vaelluskengät. Niiden pohja tukee jalkaa oikein.

        Kolmeseiska ja vielä pistosuojattuna on äärimmäisen epämielyttävä ajaa. Ehkä välttämätön Helsingissä sepelikaudella keväällä, mutta ei mikään lenkkirengas. Tarpeeton paikkakunnilla, jotka käyttävät talvisin liukkaudentorjuntaan hiekkaa, ei sepeliä.


      • Cycloilija
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Lenkkari on aivan perseestä pyöräilyssä. Lenkkarin ohut pohja ei tue jalkaa ollenkaan ja vähääkään pidemmillä lenkeillä se tarkoittaa tuskaa jalkapohjissa. Jos ajaa pidempiä matkoja fläteillä, mikä sinänsä ei ole kovin fiksua, kannattaa ostaa hyvälaatuiset kävely- tai vaelluskengät. Niiden pohja tukee jalkaa oikein.

        Kolmeseiska ja vielä pistosuojattuna on äärimmäisen epämielyttävä ajaa. Ehkä välttämätön Helsingissä sepelikaudella keväällä, mutta ei mikään lenkkirengas. Tarpeeton paikkakunnilla, jotka käyttävät talvisin liukkaudentorjuntaan hiekkaa, ei sepeliä.

        Väärin. Lenkkarit ovat verrattomat terveellä ja tervejalkaisella henkilöllä.
        37 millinen rengas on ylivoimaisesti yeisin ensiasennus rengas cycloissa ja ehdottomasti paras yleisrengas leveys.
        Ihmettelen suuresti miksi tämän keskustelun aloittaja hankkii cyclon ja alkaa heti muuttamaan sitä maaantiepyöräksi, eli eikö olisi kannattanut hankkian suoraan maantiepyörä?
        Minun mielepiteeni perustuu suoraan kokemukseen ei netistä luettuun mutuun ja teoriaan. Kilometrejä takana erittäin paljon viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta. Pyörinä olleet retkipyörä, kaksi maastopyörää, kaksi maantiepyörää ja nyt kaksivuotias cyclo ajokkina sulanmaan aikana, lumella ja jäällä mennään nastarenkaisella hybridillä.


      • Cycloilija kirjoitti:

        Väärin. Lenkkarit ovat verrattomat terveellä ja tervejalkaisella henkilöllä.
        37 millinen rengas on ylivoimaisesti yeisin ensiasennus rengas cycloissa ja ehdottomasti paras yleisrengas leveys.
        Ihmettelen suuresti miksi tämän keskustelun aloittaja hankkii cyclon ja alkaa heti muuttamaan sitä maaantiepyöräksi, eli eikö olisi kannattanut hankkian suoraan maantiepyörä?
        Minun mielepiteeni perustuu suoraan kokemukseen ei netistä luettuun mutuun ja teoriaan. Kilometrejä takana erittäin paljon viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta. Pyörinä olleet retkipyörä, kaksi maastopyörää, kaksi maantiepyörää ja nyt kaksivuotias cyclo ajokkina sulanmaan aikana, lumella ja jäällä mennään nastarenkaisella hybridillä.

        Schwalbella on tuollaiset Kojak-nimiset leveähköt ja kevyet slicksit:

        http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/kojak.html

        Niitä voisi harkita koossa 35-622 cyclocrossariin katuajoon. Itse en ole ajanut noilla, mutta enimmäkseen hyvää olen kuullut/lukenut.


      • Pomppukeppi
        Cycloilija kirjoitti:

        Väärin. Lenkkarit ovat verrattomat terveellä ja tervejalkaisella henkilöllä.
        37 millinen rengas on ylivoimaisesti yeisin ensiasennus rengas cycloissa ja ehdottomasti paras yleisrengas leveys.
        Ihmettelen suuresti miksi tämän keskustelun aloittaja hankkii cyclon ja alkaa heti muuttamaan sitä maaantiepyöräksi, eli eikö olisi kannattanut hankkian suoraan maantiepyörä?
        Minun mielepiteeni perustuu suoraan kokemukseen ei netistä luettuun mutuun ja teoriaan. Kilometrejä takana erittäin paljon viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta. Pyörinä olleet retkipyörä, kaksi maastopyörää, kaksi maantiepyörää ja nyt kaksivuotias cyclo ajokkina sulanmaan aikana, lumella ja jäällä mennään nastarenkaisella hybridillä.

        "Minun mielepiteeni perustuu suoraan kokemukseen ei netistä luettuun mutuun ja teoriaan"

        Kyllä hyvin monen lukkopolkimia ja oikeita pyöräilykenkiä käyttävänkin mielipiteet perustuvat kokemukseen. Sinun kaltaisesi lenkkareiden nimeen vannovat ovat todella harvinaisia. Ei siinä sinällään, makuja on monia ja jollekin harvalle tavalliset kengät voivat sopiakin. Mutta itse en tunne ketään enemmän pyöräilevää joka ei pitäisi lukkiksista. Jopa tuntemani 10-vuotiaat juniorit tykkäävät niistä ja käyttävät niitä myös maastoajossa.


      • aloitteleva cycloc.
        Cycloilija kirjoitti:

        Väärin. Lenkkarit ovat verrattomat terveellä ja tervejalkaisella henkilöllä.
        37 millinen rengas on ylivoimaisesti yeisin ensiasennus rengas cycloissa ja ehdottomasti paras yleisrengas leveys.
        Ihmettelen suuresti miksi tämän keskustelun aloittaja hankkii cyclon ja alkaa heti muuttamaan sitä maaantiepyöräksi, eli eikö olisi kannattanut hankkian suoraan maantiepyörä?
        Minun mielepiteeni perustuu suoraan kokemukseen ei netistä luettuun mutuun ja teoriaan. Kilometrejä takana erittäin paljon viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta. Pyörinä olleet retkipyörä, kaksi maastopyörää, kaksi maantiepyörää ja nyt kaksivuotias cyclo ajokkina sulanmaan aikana, lumella ja jäällä mennään nastarenkaisella hybridillä.

        Cycloilija:
        >>>Ihmettelen suuresti miksi tämän keskustelun aloittaja hankkii cyclon ja alkaa heti muuttamaan sitä maaantiepyöräksi, eli eikö olisi kannattanut hankkian suoraan maantiepyörä?>>>

        Ei ole tarkoitus maantiepyörä rengas kokoja laittaa, vaan kyselin suosituksia hieman kapeammista kuin 40 mitkä mulla on. Hypridiä muutaman sadan km verran kesäloman aikana polkenut ja tuntuu että kaipaan pykälän parempaan menemistä ja laittaa ns. kunnon cc, eli ainakin parempi tehokkaaseen kuntoiluun kuin hybridi. Lenkit minulla tulee olemaan 40-60 km.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        Cycloilija kirjoitti:

        Väärin. Lenkkarit ovat verrattomat terveellä ja tervejalkaisella henkilöllä.
        37 millinen rengas on ylivoimaisesti yeisin ensiasennus rengas cycloissa ja ehdottomasti paras yleisrengas leveys.
        Ihmettelen suuresti miksi tämän keskustelun aloittaja hankkii cyclon ja alkaa heti muuttamaan sitä maaantiepyöräksi, eli eikö olisi kannattanut hankkian suoraan maantiepyörä?
        Minun mielepiteeni perustuu suoraan kokemukseen ei netistä luettuun mutuun ja teoriaan. Kilometrejä takana erittäin paljon viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta. Pyörinä olleet retkipyörä, kaksi maastopyörää, kaksi maantiepyörää ja nyt kaksivuotias cyclo ajokkina sulanmaan aikana, lumella ja jäällä mennään nastarenkaisella hybridillä.

        Joku tolkku pitää olla vedätyksessäkin. Sen verran on kilometrejä takana, että tiedän sinun valehtelevan.


      • www1
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Lenkkari on aivan perseestä pyöräilyssä. Lenkkarin ohut pohja ei tue jalkaa ollenkaan ja vähääkään pidemmillä lenkeillä se tarkoittaa tuskaa jalkapohjissa. Jos ajaa pidempiä matkoja fläteillä, mikä sinänsä ei ole kovin fiksua, kannattaa ostaa hyvälaatuiset kävely- tai vaelluskengät. Niiden pohja tukee jalkaa oikein.

        Kolmeseiska ja vielä pistosuojattuna on äärimmäisen epämielyttävä ajaa. Ehkä välttämätön Helsingissä sepelikaudella keväällä, mutta ei mikään lenkkirengas. Tarpeeton paikkakunnilla, jotka käyttävät talvisin liukkaudentorjuntaan hiekkaa, ei sepeliä.

        Lukkopolkimet tuovat pyörittämiseen tehokkuutta joten ei ne mitään pelkkiä trendijuttuja ole. Lenkkareilla voi myös ihan hyvin polkea, mitään tuskaa en ole ikinä kokenut missään tilanteessa.


      • www1
        lz127 kirjoitti:

        Schwalbella on tuollaiset Kojak-nimiset leveähköt ja kevyet slicksit:

        http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/kojak.html

        Niitä voisi harkita koossa 35-622 cyclocrossariin katuajoon. Itse en ole ajanut noilla, mutta enimmäkseen hyvää olen kuullut/lukenut.

        Mulla on tuollaiset Kojakit kesäfillarissa. Ovat tosi kevyet ja rullaavat kuin ajatus. Pitoa tuntuu riittävän tarvittaessa muillakin alustoilla kuin asfaltilla. Suosittelen lämpimästi, hinta saksasta tilattuna 15 euroa kappale.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        www1 kirjoitti:

        Lukkopolkimet tuovat pyörittämiseen tehokkuutta joten ei ne mitään pelkkiä trendijuttuja ole. Lenkkareilla voi myös ihan hyvin polkea, mitään tuskaa en ole ikinä kokenut missään tilanteessa.

        Lenkkaria pohja ei tue päkiää riittävästi. Lyhyet matkat menevät, mutta eivät pidemmät. Asia tunnetaan muuten myös teoksissa, joissa kirjoitetaan pyöräilyyn liittyvistä vammoista.


      • www1
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Lenkkaria pohja ei tue päkiää riittävästi. Lyhyet matkat menevät, mutta eivät pidemmät. Asia tunnetaan muuten myös teoksissa, joissa kirjoitetaan pyöräilyyn liittyvistä vammoista.

        "Asia tunnetaan muuten myös teoksissa, joissa kirjoitetaan pyöräilyyn liittyvistä vammoista."

        Näihin hienoihin teoksiin meidän kaikkien tulee syventyä niiden vaatimalla arvokkuudella jotta voimme pyöräillä oikeaoppisesti.


    • tapiom2

      Kannattaisi miettiä turvallisuutta myös - lukekaa aloittamani keskustelu

      Vaaralliset lukkopolkimet - turvalliset "sokkatarranauhat"

      • Pomppukeppi

        No se oli juuri tyypillinen mutu-kirjoitus jossa puhuttiin ilman mitään omaa kokemusta tai tietoa.


    • fsgjf
    • Liki eläkeläis äijä

      Lukkopolkimista mulla ei mitään kokemusta, kun ajan niin vähän, ainoastaan kymmenen tuhatta kilometriä vuodessa. Renkaista sanon sen verran, että vanha ns mummokoko, eli 47/622 on erittäin hyvä. Olen ajanut tuolla koolla ja pistosuojattuna jo monen monta vuotta. Muutama hybridi ajettu loppuun ja nyt hybridistä hieman kehittyneenpi fitness pyörä alla, johon vaihdoin heti uutena nuo ainoat oikeat renkaat:=) Junttiutta lisäsin myös lokasuojilla ja tarakalla.
      Toi mummorengas on hyvä, kun se on korkeaprofiilinen ja suuri ilmatilaltaan, niin on kiva ajaa hiekalla ja nupukivetyksellä ja asfaltilla rullaa mukavasti eikä kolua kaikkia pieniä koloja sekä nyppyjä tiestä. Hyvän merkkiset ja n 20-30 euron hintaiset renkaat kestää kilometrejä mulla n 15 tuhatta, kalliimmat varmaan tuplatenkin.

    • Alkup. Maantiepyöräi

      Aikamoiset renkaat! No ainakin on varmaa, että saat nastat mahtumaan pyörääsi. Nuo kannattaa vaihtaa heti pois, tuollaisella renkaalla ei tee pitään maantiellä.

      Renkaan sopivuuteen vaikuttaa vanteen leveys. Voisi olla järkevää jättää nuo alkuperäiskiekot nasta-/maastorenkaille ja ostaa toinen, parempi kiekkopari maantierenkaille.

      http://www.bikester.fi/mavic-ksyrium-equipe-s-maantiepyoran-kiekot-laufradsatz-wts-ed11-valkoinen-musta-357296.html

      Aika isot toleranssit on kuitenkin siinä, mitä yleensä saa avovanteelle sopimaan. Sheldon vainaan sivuston talukko on ihan hyvä perusta sille, mitä voi kokeilla.

      http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html

      Avorenkaista Michelin PRO versiot ja paremmat Shwalbet ovat ainakin hyviä. Jos hakee leveämpää, enemmän melkein retkeilyrengasta, niin Spessun Armadillo on ollut ihan kiva ajettava. Minulla on retkeilykäytössä tuollaiset cyclocrossarissa.

      http://www.specialized.com/us/en/ftb/road-tires/all-season-tires/all-condition-armadillo-elite

      Retkiipyörässäni on nuo 28 mm parin vuoden takaisena versiona.

      • veivaajamies

        Suomen rosoisilla maantiepinnoilla 28mm ja sen alle on melko kovanlainen.
        32mm --> alkaen , sopii parhaiten, jos haluaa siedettävää kyytiä. Eri asia ajaa hyvä pohjaisilla tiellä, mutta eipäs niitä löydy kuin vasta asfaldoidut tiet, jotka jo vuoden päästä kuralla. Miksi pitää ajaa alle 25mm renkailla, eihän siinä ole mitään järkeä? Kilpa-ajajat vain tarvii tiukkoja keveys syistä.


      • Onnellinen polkija
        veivaajamies kirjoitti:

        Suomen rosoisilla maantiepinnoilla 28mm ja sen alle on melko kovanlainen.
        32mm --> alkaen , sopii parhaiten, jos haluaa siedettävää kyytiä. Eri asia ajaa hyvä pohjaisilla tiellä, mutta eipäs niitä löydy kuin vasta asfaldoidut tiet, jotka jo vuoden päästä kuralla. Miksi pitää ajaa alle 25mm renkailla, eihän siinä ole mitään järkeä? Kilpa-ajajat vain tarvii tiukkoja keveys syistä.

        " Kilpa-ajajat vain tarvii tiukkoja keveys syistä"

        Juuri tuo Kilpa-ajaja on se maaginen sana, jonka takia tavalliset tasamaan tallaajat eivät voi laittaa lokasuojia pyöriinsä ja pitää ajaa yli kapeilla renkailla sekä lukkopolkimilla ja maksavat tuhansia muutaman kilon kevyemmistä pyöristä, koska KILPA-AJAJATKIN toimii niin, heh.
        Minä ajan melko varmasti enemmän kilometrejä, kun useat noista vouhkaajista, toukokuun lopun jälkeen olen ajanut vallan paljain jaloin, polkimet pehmustettu kangas räteillä. renkaat 42 milliä leveät ja lokasuojatkin on ympäri vuoden.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        veivaajamies kirjoitti:

        Suomen rosoisilla maantiepinnoilla 28mm ja sen alle on melko kovanlainen.
        32mm --> alkaen , sopii parhaiten, jos haluaa siedettävää kyytiä. Eri asia ajaa hyvä pohjaisilla tiellä, mutta eipäs niitä löydy kuin vasta asfaldoidut tiet, jotka jo vuoden päästä kuralla. Miksi pitää ajaa alle 25mm renkailla, eihän siinä ole mitään järkeä? Kilpa-ajajat vain tarvii tiukkoja keveys syistä.

        Maantiellä 23 mm tai 25 mm on ihan ok. Leveämpää 28 mm rengasta käytän vain retkiajossa. Leveä 32 mm on jo selvästi maastorengas. Jotain rullaiskokeita on kaiketi tehty huonolla asfaltilla ja kuulin että 25 mm olisi ollut nopein.

        Sitten on ihan toinen juttu, jos pyörän runko ja kiekot ovat niin huonolaatuisia, että joutuu korjaamaan sitä virhettä löysillä ylileveillä kumeilla. Eikö silloin kannata vaihtaa pyörä?


      • Raw
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Maantiellä 23 mm tai 25 mm on ihan ok. Leveämpää 28 mm rengasta käytän vain retkiajossa. Leveä 32 mm on jo selvästi maastorengas. Jotain rullaiskokeita on kaiketi tehty huonolla asfaltilla ja kuulin että 25 mm olisi ollut nopein.

        Sitten on ihan toinen juttu, jos pyörän runko ja kiekot ovat niin huonolaatuisia, että joutuu korjaamaan sitä virhettä löysillä ylileveillä kumeilla. Eikö silloin kannata vaihtaa pyörä?

        Niin, sinä käytät. Sehän ei taas kerro asiasta yhtään mitään. Minä taas käytän nykyään kesät talvet 37 millisiä, kesällä asfalttikuvio ja talvella nastat, pyöränä hiilikuitu Cyclari. Tosin ei sekään kerro asiasta mitään. Tossa ylempänä joku kertoi ajavansa 47 millisillä.
        Tiesitkö muuten, että max paineilla 25mm rengas koskettaa asfalttia n23 millin leveydeltä ja 37 mm rengas max paineilla koskettaa asfalttia n 27 millin leveydeltä. Asia on helppo todeta ajettuaan märältä asfaltilta kuivaan kohtaan ja katsoa piirtynyttä jälkeä.
        Toinen aloittajan murheista tuo kiistelty lukkopoljin asia, miksi maailman pyöräilijöistä vain prosentti käyttää lukkopolkimia, jos kerran ne ovat niin ehdottoman verrattomat?? Siinäpä mietittävää ennen nukahtamista.


      • Lettutaikina
        Raw kirjoitti:

        Niin, sinä käytät. Sehän ei taas kerro asiasta yhtään mitään. Minä taas käytän nykyään kesät talvet 37 millisiä, kesällä asfalttikuvio ja talvella nastat, pyöränä hiilikuitu Cyclari. Tosin ei sekään kerro asiasta mitään. Tossa ylempänä joku kertoi ajavansa 47 millisillä.
        Tiesitkö muuten, että max paineilla 25mm rengas koskettaa asfalttia n23 millin leveydeltä ja 37 mm rengas max paineilla koskettaa asfalttia n 27 millin leveydeltä. Asia on helppo todeta ajettuaan märältä asfaltilta kuivaan kohtaan ja katsoa piirtynyttä jälkeä.
        Toinen aloittajan murheista tuo kiistelty lukkopoljin asia, miksi maailman pyöräilijöistä vain prosentti käyttää lukkopolkimia, jos kerran ne ovat niin ehdottoman verrattomat?? Siinäpä mietittävää ennen nukahtamista.

        Millä planeetalla sinä eläät? Suurin osa tämän pallon asukkien kuntopyöräilijöistä käyttää lukkopolkimia, Tässä ketjussa on ollut nimenomaa kyse kuntoilijoista.


      • sämpyläjauho
        Lettutaikina kirjoitti:

        Millä planeetalla sinä eläät? Suurin osa tämän pallon asukkien kuntopyöräilijöistä käyttää lukkopolkimia, Tässä ketjussa on ollut nimenomaa kyse kuntoilijoista.

        höpö höpö höö. meneppä seisomaan jonkun vilkkaasti liikennöidyn pyörätien reunalle ja tarkkaile kuntopyöräilijöiden jalkineita. Muistathan myös, että verkkareilla hybridiä polkeva mies/nainen on myöskin kuntopyöräilijä.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        sämpyläjauho kirjoitti:

        höpö höpö höö. meneppä seisomaan jonkun vilkkaasti liikennöidyn pyörätien reunalle ja tarkkaile kuntopyöräilijöiden jalkineita. Muistathan myös, että verkkareilla hybridiä polkeva mies/nainen on myöskin kuntopyöräilijä.

        Käytännössä tänään (48 km) näin vain maantiepyöriä! Usein tulee vastaan joku cyclocrossikin, mutta nyt tuli vastaan vain maantiepyöriä ja kaikilla oli kyllä lukkopolkimet. :) Ajelin teitä, joilla helsinkiläiset ja espoolaiset lenkkeilevät paljon.

        Keskiviikkona tuli vastaan yksi tuttu trekkingpyörällä, fläteillä, verkkareissa ja ilman kypärää! Täytyy keskustella, kun seuraavan kerran tapaamme. :D Oletan lenkin olleen noin 15 km.


      • Mauri Alanen
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Käytännössä tänään (48 km) näin vain maantiepyöriä! Usein tulee vastaan joku cyclocrossikin, mutta nyt tuli vastaan vain maantiepyöriä ja kaikilla oli kyllä lukkopolkimet. :) Ajelin teitä, joilla helsinkiläiset ja espoolaiset lenkkeilevät paljon.

        Keskiviikkona tuli vastaan yksi tuttu trekkingpyörällä, fläteillä, verkkareissa ja ilman kypärää! Täytyy keskustella, kun seuraavan kerran tapaamme. :D Oletan lenkin olleen noin 15 km.

        Poljin eilen n 60km lenkin pääkaupunkiseudun laitamilla ja vastaan taisi tulla pari maantiepyörää (tai cycloa) ja noin sata kunta muunlaista pyörää. Noin ne pyörätyypit vaihtelevat eri reiteillä.


      • 2,.,l
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Käytännössä tänään (48 km) näin vain maantiepyöriä! Usein tulee vastaan joku cyclocrossikin, mutta nyt tuli vastaan vain maantiepyöriä ja kaikilla oli kyllä lukkopolkimet. :) Ajelin teitä, joilla helsinkiläiset ja espoolaiset lenkkeilevät paljon.

        Keskiviikkona tuli vastaan yksi tuttu trekkingpyörällä, fläteillä, verkkareissa ja ilman kypärää! Täytyy keskustella, kun seuraavan kerran tapaamme. :D Oletan lenkin olleen noin 15 km.

        "Keskiviikkona tuli vastaan yksi tuttu trekkingpyörällä, fläteillä, verkkareissa ja ilman kypärää! Täytyy keskustella, kun seuraavan kerran tapaamme. :D Oletan lenkin olleen noin 15 km."

        No voi jeesuskristus mikä ajatusmaailma!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe