Hengenahdistus

hengitys vaikeaa

Onko kellään teistä paniikkikohtauksista kärsivistä jäänyt päälle hengenahdistus? Ongelmani siis on, että nyt kun en ole hetkeen saanut paniikkikohtausta, niin tuntuu koko ajan siltä, etten saa kunnolla henkeä, usein koen pakottavaa tarvetta vetää keuhkot täyteen ilmaa tai haukotella. Kaipaisin vain kokemuksia, että onko muillakin ilmennyt samaa, vai onkohan tämä oikea fyysinen vaiva eikä liitykään mitenkään paniikkiin ja ahdistukseen.

3

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pan11

      hei! minulla ihan tuota samaa.. välillä tuntuu ettei henkikule vaikea nukkua ja kauhea kuolemab pelkom. lääkäri määräsi minulle mirtazapiineja ja diapameja ja laittoin lähetteen mielenterveyspolille jossa minulle mietitään oikeat lääkkeet jotta saataisiin tämä paskiainen kuriin... noin viikon ajan oli todella hyvä olla.. koulussa ehkä välillä tuli jotain oireita aloitin juuri amiskassa sosiaali ja terveys alan. minulla ei ole ihnis pelkoa en tiedä mistä nämä johtuu.. pari h sitten tuli paniikkikohatus tuntui että tajulähtisi ja pelko kuolemasta oli suunnatton.. nyt olen rauhoittunut hieman. olisi aivan mahtavaa saada vertaistukea jolle voisi vaikka soittaa kun paniikkikohtaus tulisi.. kukaan ei osaa auttaa niin hyvin kuin itse sellainen joka joutuu kokemaan ihan samaa.. vaikka tiedän ettei paniikkikohtaukseen voi kuolla mietin silti että mitä jos minulla olisikin jotain pahempaa ja kuolen? tsemppiä kaikille jotka tästä kärsii! ollaan vahvoja tuetaan toisiamme! näytetään mithin me pystytään ja miten rohkeita me ollaan! tämä on rankka ja ahdistava sairaus joka vaikuttaa elämään todella paljon.. joten näytetään paskapaniikille kuka on pomo!

    • 7+16

      On samaa. Oon huomannu, että usein mulla siihen liittyy se, että olen vähintäänkin alitajuisesti jännitynyt ja sitä myötä keho on jännittynyt esim. hartioista ja selästä. Kun oon saanut ajatukset muualle ja kehon rentoutumaan, niin yleensä tää vaivakin on poistunut huomaamatta. Tosin joskus aikoinaan jatkui hyvin pitkäänkin.

    • jjjlll

      Välillä tuntuu että nenässä jne kulkee ilma mut se ei pääsis kunnolla keuhkoihin asti. Ahdistava, kuumottava tunne joka pistää miettimään miksi näin. Menee ohi kun keskittyy johonkin muuhun.

      Voinee johtua siitä että keho on kokoajan kriisitilassa, niskat selät jne niin jumissa kun on niin ahdistunut olo? Mulle lääkäri sanoi että rentouta lihakset (hartiat, selkä yms) niin ei onnistunut. Päivystyksessä tämä kun luulin että nyt kuolen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe