Ei enää

helluntalaisia...

Uskaltauduin pitkästä aikaa hengelliseen kokoukseen. Ei olisi kannattanut sillä kokouksessa minut painostettiin puhumaan kielillä. On uskomatonta miten itsekeskeistä ja omahyväistä porukkaa jotkut ovat. Miksi se ei riitä että rukoilee? Miksi jonkun pitää vielä painostaa rukoilemaan kielillä? Muo painostaminen ei ole lähtöisin mistään muusta kuin itsekkäästä ihmisestä Jumalasta se ei ole. En varmasti mene enää toista kertaa muiden painostettavaksi.
:(

19

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei enää hellureita

      Niin sairaita koko porukkahan on, sehän on nähty. Kiertäkää kaukaa helluntalaiset.

    • seurakunatalinen

      Ei meidän seurakunnassa kyllä laiteta ketään rukoilemaan ja puhumaan ääneen jos ei itse halua. Taitaa olla nyt ihmismoka eikä yleinen hellarikäytäntö.

      • Jalka oven välissä?

        Hyvä kirjoitus, tiedän miten pahalta tuntuu kun tekee asioita mitä ei haluaisi. Itse olen ollut poissa seurakunnista vuosia, enkä aio palata. Olit rohkea kun menit seurakuntaan käymään ja petyit. Se sinun kokemuksesi on sinun kokemuksesi asiasta ja niin ollen aito!!
        Minä olen kokenut vastaavia asioita ja tiedän miten pahalta tuntuu kun asiat tapahtuu, ilman omaa tahtoa. Minun mielessäni pyörii raamatunlauseita aivan kuin rohkaisuna itselleni. Mutta minun kokemus on että ne kiusaavat minua.
        Puhun välillä kuin raamatusta, hengellisistä opetuksista käsin ja koen että asiat on mennyt mun alitajuntaan ja nousee sieltä mieleen aina silloin kun ei tarvitsisi. Minä haluaisin, että alitajuntani sisältäisi aivan muita asioita kuin noita kiusaavia ajatuksia. Samaten alitajunnastani nousee mieleeni myös henkilöitä, hengellisiä "opettajia" opetuksineen. Todella ikävää!!
        Ymmärrän mitä olet kokenut!
        Oli hyvä lukea kirjoituksesi koska koen minulla olevan samanlaisia kokemuksia.
        Olen lukenut erilaisia tarinoita ihmisistä jotka ovat asettaneet Jumalalle ehtoja omiin elämiinsä liittyen.
        Joten, olen tehnyt samoin. Olen asettanut jumalalle ehdot minun paluuseeni seurakuntaan liittyen.


      • Mieli kirkkaaksi
        Jalka oven välissä? kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, tiedän miten pahalta tuntuu kun tekee asioita mitä ei haluaisi. Itse olen ollut poissa seurakunnista vuosia, enkä aio palata. Olit rohkea kun menit seurakuntaan käymään ja petyit. Se sinun kokemuksesi on sinun kokemuksesi asiasta ja niin ollen aito!!
        Minä olen kokenut vastaavia asioita ja tiedän miten pahalta tuntuu kun asiat tapahtuu, ilman omaa tahtoa. Minun mielessäni pyörii raamatunlauseita aivan kuin rohkaisuna itselleni. Mutta minun kokemus on että ne kiusaavat minua.
        Puhun välillä kuin raamatusta, hengellisistä opetuksista käsin ja koen että asiat on mennyt mun alitajuntaan ja nousee sieltä mieleen aina silloin kun ei tarvitsisi. Minä haluaisin, että alitajuntani sisältäisi aivan muita asioita kuin noita kiusaavia ajatuksia. Samaten alitajunnastani nousee mieleeni myös henkilöitä, hengellisiä "opettajia" opetuksineen. Todella ikävää!!
        Ymmärrän mitä olet kokenut!
        Oli hyvä lukea kirjoituksesi koska koen minulla olevan samanlaisia kokemuksia.
        Olen lukenut erilaisia tarinoita ihmisistä jotka ovat asettaneet Jumalalle ehtoja omiin elämiinsä liittyen.
        Joten, olen tehnyt samoin. Olen asettanut jumalalle ehdot minun paluuseeni seurakuntaan liittyen.

        Oikea usko on iloinen asia ja tieto siitä, että on suojeltu ja rakastettu. Jumalan ja ihmisen väliin ei tarvita mitään välikäsiä eikä minkäänlaisia raamatunlauseita ja kaikista vähiten lahkon taholta joitain painostuskeinoja ja jonkin lahkonjohtajan höpinää.
        Tiedän, että on olemassa tosi hyviä ammattiauttajia, jotka voivat auttaa ja heillä ei ole mitään tekoa näiden outojen uskonlahkoliasten kanssa. Rohkeasti vaan heidän luokseen.
        Jumala ei aseta meille ehtoja ( ne on ihmisten tekosia) ja me ei voida asettaa jumalalle ehtoja. Jumalakäsite on näissä lahkoissa niin vääristynyt kuin olla voi ja lahkot on armottomimpia ihmisen alistajia. Unohda heidät.


      • Kaikilla omat tunteet.
        Mieli kirkkaaksi kirjoitti:

        Oikea usko on iloinen asia ja tieto siitä, että on suojeltu ja rakastettu. Jumalan ja ihmisen väliin ei tarvita mitään välikäsiä eikä minkäänlaisia raamatunlauseita ja kaikista vähiten lahkon taholta joitain painostuskeinoja ja jonkin lahkonjohtajan höpinää.
        Tiedän, että on olemassa tosi hyviä ammattiauttajia, jotka voivat auttaa ja heillä ei ole mitään tekoa näiden outojen uskonlahkoliasten kanssa. Rohkeasti vaan heidän luokseen.
        Jumala ei aseta meille ehtoja ( ne on ihmisten tekosia) ja me ei voida asettaa jumalalle ehtoja. Jumalakäsite on näissä lahkoissa niin vääristynyt kuin olla voi ja lahkot on armottomimpia ihmisen alistajia. Unohda heidät.

        Nämä ovat hyvät sivut missä saa purkaa ajatuksiaan.
        En vain ymmärrä miksi pitää toisen ajatuksia, kokemuksia lytätä!!
        Jos ihminen on kokenut jotain niin silloin hän on sen kokenut. Ei sitä toinen ihminen voi tyrmätä tai muuttaa sanomalla ei se ole niin tai näin. Itse olen ollut ammattiauttajilla ja koska olen itse kokenut asiat omalla tavallani niin silloin olen ne kokenut omalla tavallani.
        Esim. Joku tykkää jostain elokuvasta joku toinen taas ei tykkää samasta elokuvasta ollenkaan.
        Näin on myös uskon asioihin liittyen, jos joku kokee asian erilailla hänellä on täysi oikeus kokea asia/asiat omalla tavallaan.
        En halua hämmentää asiaa mutta eräässä kirjassa kiusattu kertoi kuinka hän ei ollut saanut kokea töissään asioita omalla tavallaan. Hän oli kaikkensa yrittänyt että olisi voinut olla työssään mistä hän piti.
        Mutta lopulta hänen oli pakko jäädä sairaslomalle ja lopulta pois työstään koska ei saanut kokea asioita omalla tavallaan. Viesti on joko sinut pakotetaan ajattelemaan kuin toiset tai hylkäät itse itsesi ja menetät kosketuksen omaan elämään ja omiin näkökulmiin. Tarkoitus ei ole hyökätä ketään kohtaan mutta ihminen on ajatteleva ja tunteva.
        Joku pitää Picasson maalauksista, toinen ei.
        Näillä sivuilla pitäisi kannustaa eikä haukkua toisten mielipiteitä.
        Jossain seurakunnassa opetettiin pyydä jumalalta lisää. Toisessa taas et voi pyytää lisää..??
        Kuka opettaa oikein.???


      • m,bnkjhjhgj

        "Ei meidän seurakunnassa kyllä laiteta ketään rukoilemaan ja puhumaan ääneen jos ei itse halua."

        Ei tietysti. Te ainoastaan potkitte ulos seurakunnasta ja lopetatte puhumisen ja tervehtimisen, jos joku kehtaa olla puhumatta ääneen juuri niitä sanoja joita te haluatte kuulla.

        Sama virsi kaikissa suljetuissa yhteisöissä: "ei me ketään mihinkään pakoteta, kaikki on vapaaehtoista..."


      • uskonnon uhrit
        m,bnkjhjhgj kirjoitti:

        "Ei meidän seurakunnassa kyllä laiteta ketään rukoilemaan ja puhumaan ääneen jos ei itse halua."

        Ei tietysti. Te ainoastaan potkitte ulos seurakunnasta ja lopetatte puhumisen ja tervehtimisen, jos joku kehtaa olla puhumatta ääneen juuri niitä sanoja joita te haluatte kuulla.

        Sama virsi kaikissa suljetuissa yhteisöissä: "ei me ketään mihinkään pakoteta, kaikki on vapaaehtoista..."

        Näinhän se menee... ensin käsketään eristäytyä ´ei uskovaisista´ ja sitten kun on todennut, että tämä heidän juttunsa on täyttä humpuukia ja hölynpölyä ja kähtee pois, niin seuraavaksi uskovaista esittävät eivät voi enää tervehtiäkään.
        Todellakin tiedetään ja tunnetaan, että näin se juuri on.


      • Whom
        Kaikilla omat tunteet. kirjoitti:

        Nämä ovat hyvät sivut missä saa purkaa ajatuksiaan.
        En vain ymmärrä miksi pitää toisen ajatuksia, kokemuksia lytätä!!
        Jos ihminen on kokenut jotain niin silloin hän on sen kokenut. Ei sitä toinen ihminen voi tyrmätä tai muuttaa sanomalla ei se ole niin tai näin. Itse olen ollut ammattiauttajilla ja koska olen itse kokenut asiat omalla tavallani niin silloin olen ne kokenut omalla tavallani.
        Esim. Joku tykkää jostain elokuvasta joku toinen taas ei tykkää samasta elokuvasta ollenkaan.
        Näin on myös uskon asioihin liittyen, jos joku kokee asian erilailla hänellä on täysi oikeus kokea asia/asiat omalla tavallaan.
        En halua hämmentää asiaa mutta eräässä kirjassa kiusattu kertoi kuinka hän ei ollut saanut kokea töissään asioita omalla tavallaan. Hän oli kaikkensa yrittänyt että olisi voinut olla työssään mistä hän piti.
        Mutta lopulta hänen oli pakko jäädä sairaslomalle ja lopulta pois työstään koska ei saanut kokea asioita omalla tavallaan. Viesti on joko sinut pakotetaan ajattelemaan kuin toiset tai hylkäät itse itsesi ja menetät kosketuksen omaan elämään ja omiin näkökulmiin. Tarkoitus ei ole hyökätä ketään kohtaan mutta ihminen on ajatteleva ja tunteva.
        Joku pitää Picasson maalauksista, toinen ei.
        Näillä sivuilla pitäisi kannustaa eikä haukkua toisten mielipiteitä.
        Jossain seurakunnassa opetettiin pyydä jumalalta lisää. Toisessa taas et voi pyytää lisää..??
        Kuka opettaa oikein.???

        Monta kertaa pienissä uskon yhteisöissä on vain yksi näkökulma mistä uskoa tarkastellaan. Pienet seurakunnat pyörivät vapaaehtoisten avulla ja seurakunnassa,tehtävän johtaja luo säännöt, kuinka asioiden tulee edetä kyseisessä tehtävässä. Tämä toimintamalli ikävä kyllä on erittäin suppea ja kapea-alainen ja helposti joutuu johtajan alaisuudessa toteuttamaan sellaista mitä ei itse allekirjoita. Johtajan ominaisuuksiin täytyisi kuulua empatiakyky herkkyys ja oikeudenmukaisuus, mutta kuka tahansa tuntuu kelpaavan, koska tekijöistä ja vastuunkantajista on pulaa ja seurakunnan johtoa ei monesti edes kiinnosta ratkoa ongelmatilanteita, vaikka tehtävän johtajalta puuttuisi hengellisen johtajan ominaisuudet. Siinä tulee sitten vahinkoa, kun ei riittävän huolellisesti valita oikeita henkilöitä oikeaan asemaan.


      • uskonhenki
        Kaikilla omat tunteet. kirjoitti:

        Nämä ovat hyvät sivut missä saa purkaa ajatuksiaan.
        En vain ymmärrä miksi pitää toisen ajatuksia, kokemuksia lytätä!!
        Jos ihminen on kokenut jotain niin silloin hän on sen kokenut. Ei sitä toinen ihminen voi tyrmätä tai muuttaa sanomalla ei se ole niin tai näin. Itse olen ollut ammattiauttajilla ja koska olen itse kokenut asiat omalla tavallani niin silloin olen ne kokenut omalla tavallani.
        Esim. Joku tykkää jostain elokuvasta joku toinen taas ei tykkää samasta elokuvasta ollenkaan.
        Näin on myös uskon asioihin liittyen, jos joku kokee asian erilailla hänellä on täysi oikeus kokea asia/asiat omalla tavallaan.
        En halua hämmentää asiaa mutta eräässä kirjassa kiusattu kertoi kuinka hän ei ollut saanut kokea töissään asioita omalla tavallaan. Hän oli kaikkensa yrittänyt että olisi voinut olla työssään mistä hän piti.
        Mutta lopulta hänen oli pakko jäädä sairaslomalle ja lopulta pois työstään koska ei saanut kokea asioita omalla tavallaan. Viesti on joko sinut pakotetaan ajattelemaan kuin toiset tai hylkäät itse itsesi ja menetät kosketuksen omaan elämään ja omiin näkökulmiin. Tarkoitus ei ole hyökätä ketään kohtaan mutta ihminen on ajatteleva ja tunteva.
        Joku pitää Picasson maalauksista, toinen ei.
        Näillä sivuilla pitäisi kannustaa eikä haukkua toisten mielipiteitä.
        Jossain seurakunnassa opetettiin pyydä jumalalta lisää. Toisessa taas et voi pyytää lisää..??
        Kuka opettaa oikein.???

        Kiitos kirjoituksestasi!Juuri näin minäkin olen kokenut.Voimaa sinulle elämääsi.


    • huites

      Kävin seurakunnassa pitkästä aikaa ja monet olivat vihaisia minulle, koska en ollut käynyt seurakunnassa. Heidän aggressiivisuutensa yllätti minut totaalisesti

      • Onnea uuteen elämään

        Näin se menee, olet varmasti nyt huomannut, miten yksinkertaisia ja onnettomia ne sokeasti lahkossa olijat ovatkaan. Se on yksinkertaisille ihmisille helppo keino olla itse ajattelematta mitään, muut ajattelevat eli lahkonjohtajat puolestansa.

        Sitten kaikkia viedään samassa liekassa ja ollaan hurskaina palvelemassa KETÄ?
        Lahkonjohtajia, jotka vallanhimoisina säätävät omia lakejaan ja pistävät ihmiset muottiinsa ja tottelemaan KETÄ? Heitä itseään ja parhaissa tapauksissa riistävät heidän rahansa ja pahimmassa tapauksessa heidän elämänsä.

        Nämä erottavat ihmiset toisistaan, lapset perheistään ja perheet lapsistaan, muka uskonnon avulla.KENEN uskonnon? Ovelien lahkojohtajien keksimän uskonnon.
        Siksi se heidän aggressiivisuutensa kumpuaa, kun et alistunut muottiin ja tasapäistynyt nöyränä uskomaan täyttä humpuukia.
        Lahkossa ei saa itse ajatella vaan täytyy sokeana uskoa YLEMPIÄÄN. He ovat niitä, jotka asettavat itsensä ylemmäksi toisia ihmisiä, teeskennellessään jumalan valittua, jotka ovat HUIJAREITA, MIELIPUOLISIA , VALLANHALUISIA SAIRAITA TYYPPEJÄ.

        Ole ylpeä siitä, että ajattelit omilla aivoillasi ja ymmärrät tällaisen vihan ryöpyn keskellä, kuinka tyhmiä ja yksinkertaisia he ovatkaan. Nauti vapaudestasi ja hakeudu ihmisten seuraan, joille normaali, hyväksyvä ilmapiiri kumpuaa omasta sisäisestä elämästä!
        Onnittelut uuteen elämään!


    • Jeesuksenluo

      Jeesuksen luokse voi aina mennä. Jeesus ei aja ketään ulos, eikä pakota mihinkään.

      • kroz

        Ongelma vain on siinä ettei ole Jeesusta minkä luokse mennä. On vain seurakuntia, jotka ovat kaikki väärässä.


      • pitkäänuskossa

        Mutta Jeesus Kristus on rukouksen päässä. Kun pohdit elämääsi, etsit sille tarkoitusta tai vaikka pelkäät kuolemaan, niin Jeesus kuulee heikoimmatkin rukoukset. Voit rukoilla, että Jumala jos olet olemassa ja Jeesus Kristus on tie luoksesi, niin auta ja anna sen kirkastua myös minulle.


      • autiotmaat

        Entä jos Jumala ei kaikista hartaimmista pyynnöistänikään huolimatta vastaa? Täysi hiljaisuus..ja loputon yksinäisyys.


      • väitäsitten

        Oletko sitten edes yrittänyt aidosti etsiä yhteyttä Jumalaan.


      • autiotmaat
        väitäsitten kirjoitti:

        Oletko sitten edes yrittänyt aidosti etsiä yhteyttä Jumalaan.

        Olipa kaunista luettavaa tuo ala-arvoinen kommenttisi. Kiitos turhasta ilkeydestäsi,saitko Jeesukselta lisäpisteitä tai pastorilta taputuksen olalle? Olen ollut uskossa vuosia,enää en vain jaksa hiljaisuutta,joka on ainoa vastaus rukouksiini. Onnea päänsisäisen keskustelun jatkumiselle sinulle sinne!


      • tarkkaavainen
        autiotmaat kirjoitti:

        Olipa kaunista luettavaa tuo ala-arvoinen kommenttisi. Kiitos turhasta ilkeydestäsi,saitko Jeesukselta lisäpisteitä tai pastorilta taputuksen olalle? Olen ollut uskossa vuosia,enää en vain jaksa hiljaisuutta,joka on ainoa vastaus rukouksiini. Onnea päänsisäisen keskustelun jatkumiselle sinulle sinne!

        Halit sinne,samankaltaisissa mietteissä täällä,olen lopen uupunut näihin tärkeilijöihin,jotka lyövät lyötyä.


    • vm41

      Jos joku vielä on tietämätön elämänsä tarkoituksesta, voin kyllä siinä asiassa auttaa.
      Ihmisellä ei ole mitään sen kummempaa tarkoitusta elää kuin millään muullakaan elollisella (kasveilla, eläimillä).
      Olemme vain sattumien oikuista tänne ilmaantuneet, ilman mitään sen kummempaa tarkoitusta.
      Jatketaan vain sukua siirtämällä omat geenimme seuraavalle ja nautitaan tästä lyhyestä elämästämme parhaalla mahdollisella tavalla.
      Jos joku muuta elämän tarkoituksesta väittää, hän levittää väärää tietoa jota myös valehteluksi sanotaan.
      Ihminen on vain yksi miljardeista luonnonvalinnoista, eikä edes mikään hyvä tekele, vaan kuuluu nimenomaan siihen elävien kasvien, eläinten tuhoajiin.
      Ihminen siirtää omia huonoja, sekä hyviä avujaan jälkeläisilleen, niin kuin kaikki muukin elolliset jotka joko evoluution luonnonvalinnassa tuhoutuvat, tai jatkavat hyvien avujensa avulla parempaa elämäänsä kohden kuolemaansa, joko siirtäen geeninsä seuraavalle, tai ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe