en osaa ravata

heissuliveiiiiii

en pääse mukaan raviin kevennyksessä saatika sitten haroitusravissa. ja sitten aina alan väkisinkin nykimään ohjista ja nojaamaan eteenpäin :D mikä avuksi?

8

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elluuo

      Älä nyi ja ajattele hevosen askelia ja mene vain mukana. Minulla oli sama ongelma mutta kun ekaksi vain istuu ja rauhoittuu et huommaakkaan että ravaat jo kevennyksessä ! Kauan olet harrastanut ?

      • heissuliveiiiiii

        hmm, aloitin vasta noin 4kk sitten. ja yleensä ku istun siihen satulaan niin pompin siinä sellasta menoa että huhhuh :D


      • Minna Oulusta
        heissuliveiiiiii kirjoitti:

        hmm, aloitin vasta noin 4kk sitten. ja yleensä ku istun siihen satulaan niin pompin siinä sellasta menoa että huhhuh :D

        Annan saman neuvon jonka joku aikaisammin antoi samaan ongelmaan:
        Anna hevosen nostaa sinut ylös ja oikaise vaan jalkasi niin ettet mene sen mukana alas. Kun hevonen tulee seuraavalla askelella takapuolesi alle niin menet sitten hevosen mukana alas. Siitä kehittyy nopeasti oikea rytmi.


      • elluuo
        heissuliveiiiiii kirjoitti:

        hmm, aloitin vasta noin 4kk sitten. ja yleensä ku istun siihen satulaan niin pompin siinä sellasta menoa että huhhuh :D

        itselläni 7vuotta takana ..


    • masentunut4

      itselläni on myös sama vika ravissa(pompin kuin pallo)
      jaloissa tuntuu kuin en saisi kunon tukea alle ja jalat menevät eteenpäin,jalustimet ovat kuitenkin jalan leveimmässä kohdassa.

      • neuvo

        Harjoitusravissa auttaa, jos nojaa taaksepäin ja ajattelee itsensä hevosen takaosan päälle. Pitää uskaltaa istua istuinluiden päälle, koska jos nojaa eteen, hevosen liikkeet tuuppaavat oman istunnan vielä enemmän etunojaan. Älä ota liian lyhyttä ohjaa, vaan semmoinen, mikä pitää paketin kasassa eikä päästä hevosta löysäksi, mutta semmoinen, ettäsaat nojattua taakse. Mulla on semmoinen ongelma, että nojaan kauheasti esteillä eteen ja koulussa laukatessa ja keventäessä, mutten koskaan harjotusravissa, ellen sitten satu jännittämään


    • Heppap

      Kevyessä ravissa liikkeen kuuluisi mennä lantiosta eteenpäin. Kuvittele, että joku vetää sinua lantiosta hevosen niskaa kohti. Etukenoon minulle on aina auttanut valmentajani neuvo, eli kuvittelen jonkun vetävän minua lantiosta hevosen niskaa kohti ja työntäen minua samanaikaisesti olkapäistäni taaksepäin (tai mistä kohdasta ikinä etukenossa oletkaan).

      Harjoitusravissa yritä seurata hevosen liikkeitä lantiollasi ja nojaa aavistuksen verran taakse. Varmista, että istut syvällä satulassa ja rentoudu. Yritä myös rentouttaa hevonen, sillä rentoutuneen hevosen ravissa on helpompi istua. Itse ratsastan hevosta aina alkuun kevyessä ravissa kunnes saan hevosen edes hieman rentoutuneemmaksi. Jos hevonen ei ole rento, et itse pysty keskittymään muuhun kuin satulassa pysymiseen ja sen takia saatat nyppiä vahingossa ohjista jolloin hevosen on todella vaikea rentoutua.

      Voit myös pyytää jotakuta kuvaamaan ratsastustasi sekä todeta omat ongelmasi videolta, jolloin niitä voi olla helpompi korjata.

      Hevosten kanssa touhutessa ei kuitenkaan ole vain yhtä tietä onneen, harjoitus tekee mestarin. Neuvo mikä toimii toiselle, ei välttämättä auta toista lainkaan. Omasta istunnasta löytyy aina jotain kehitettävää, sen kehittäminen on ikuisuusprojekti. Kehittyä on kuitenkin mahdollista niin kauan kuin itse haluat ja olet valmis pistämään itsesi likoon sen vuoksi. Kehitys loppuu tyytyväisyyteen!

      • suzu

        Mulla on auttanut harjoitusravissa sellanen vinkki et pitäis halata sitä hevosta jalat pitkinä niin että pohkeet pysyy kyljissä muttei kuitenkaan rutista täysii, sit vaan rentoudut muttet päästä ittees ihan lötköks ->istut istuinluiden päällä selkä suorassa samalla pyydät hevosta eteenpäin niin että kantapäilläsi hallitusti kosketat hevosen kylkiin ihan tilanteen mukaan säätelet kopsautuksen/hipasun voimaa :) ja vahdi ettet purista polvillasi, koska silloin alkaa pomppimaan helposti satulassa :) kädet vakaina ja pyri ohjaamaan jaloillasi ;)
        Kevyessä ravissa annat vain liikkeen nostaa sinua hieman ylös satulasta :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe