Varasin palvelua "täyden palvelun parturi-kampaamosta"

Ufojuttu

Olin tuolla pari kertaa aiemminkin käynyt ja aina varannut netin kautta ajan. Aiemmin kävin värjäyttämässä ripset ja kulmat ja hiustenleikkauksessa sekä samalla tehtiin hiuspohjahoito.

Ajattelin taas värjäyttää ripset ja kulmat ja samalla ottaa jonkun hoidon hiuspohjaan. Varasin sitten netistä ajat näihin samalle päivälle. Seuraavana päivänä kampaaja soitti minulle että kyseistä hiuspohjahoitoa ei heillä suoriteta. Kyselin toista samantapaista hoitoa joka myös oli heidän nettisivulla tarjolla - ei heillä kuulemma tehdä sitäkään. (?) En muista tarkalleen mitä siinä sitten keskusteltiin, en suoralta käsin perunut aikoja, koska olin menossa värjäyttämään ripset ja kulmat joka tapauksessa, ja olin aivan ymmällä näin oudosta yhteydenotosta. Siellä oli saatavana sellainen hiuspohjahoito, joka tehdään hiusten leikkauksen yhteydessä ja kampaaja kyseli eikö hiuksiani tarvitisi leikata. Mutta olen päättänyt nyt kasvattaa hiuksia, joten niissä ei ole leikattavaa, josta mainitsin.

Kampaaja soitti minulle lauantaina ja ajanvaraus oli maanantaina aamupäivällä. Ilmoitin puhelimitse maanantaiaamuna, että tulen siihen ripsien ja kulmien värjäykseen, mutta en ota muuta hoitoa, koskapa sieltä ei sitä hoitoa saanut ollenkaan, jonka olin alunperin varannut. Puhelimessa ei ollut tuo sama kampaaja joka oli minulle soittanut. Halusin antaa mahdollisuuden ottaa muita asiakkaita siihen oman perutun aikani tilalle. Ajattelin, että voihan se kampaaja ehdottaa vielä jos on keksinyt jonkin muun korvaavan hoidon ja olisin voinut sitä harkita jos olisi ehdottanut. Kampaaja ei kuitenkaan ehdottanut itse yhtään mitään vaan värjäsi ripset ja kulmat.

Kun ripset ja kulmat oli värjätty ja maksoin tästä palvelusta, niin kampaaja sanoi että oikeastaan hänen kuuluisi veloittaa minulta siitä perutusta hoidosta, koska en ollut perunut sitä 48 tuntia aikaisemmin. Mutta koska myös heissäkin oli vikaa niin hän nyt ei sitä veloita. Niin mitähän palvelua hän olisi minulta velkonut kun ei heillä tehdä sitä palvelua jonka olin varannut? Olisiko kampaajan pitänyt saada leikata hiukseni että olisi voinut tehdä hiuspohjaani jonkin sellaisen hoidon jonka voi tehdä vain toisen palvelun yhteydessä.

Tämän varoituksensa hän sanoi minulle "vastaisuuden varalta". Tuskinpa tuonne enää ikinä menen. Minusta on aika ennenkuulumatonta, että mainostetaan sellaisia palveluja, joita ei ole saatavilla. Ei kai ravintolassakaan voi olla ruokalistalla sellaisia ruokia joita ei ollenkaan siellä valmisteta. Vai onko yleistä, että narrataan asiakkaita paikalle "olemattomilla palveluilla" ja sitten itketään jos ei ole ehditty 48 tunnin sisällä perua näitä "olemattomia palveluja" kun siinä on viikonloppukin osunut väliin.

6

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höhöhhööööö

      Nää on just näitä asiakkaita, jotka kertoo oman versionsa tapahtumista. Se absoluuttinen totuus lienee jossain muualla.

      Toi peruutusaika sinänsä on varsin ok ja ihan tavallista. Laskua pukkaa jos oot varannut henkilökohtaista aikaa toiselta etkä saavu paikalle tai peruuta aikaa riittävän ajoissa. Se tekijä ei saa palkkaa jos varatulle ajalle ei ilmesty. Lekurit ja muut lähettää sellaisesta heti laskun.

      • Ufojuttu

        Onko myös ihan OK ja tavallista mainostaa sellaisia palveluja joita ei ko. paikassa ollenkaan ole saatavilla? Jos varaa ajan sellaiseen "haamupalveluun" niin mitä sitten saa kun sitä ko. palvelua ei ollenkaan ole saatavilla vaikka se "haamupalvelu" on varattavissa? Asiakkaalla ei aina ole sitä kristallipalloa josta näkisi mikä tarjottu palvelu on olemassa ja mikä palvelu on pelkkää satua.

        Jos kampaaja olisi millään tapaa suositellut jotakin toista palvelua sille perumalleni ajalle, niin olisin voinut sellaisen ottaa. Olin siis varannut ajan ja tuo "haamupalveluaika" oli heti tämän ostamani palvelun jälkeen. Mutta kuten aloituksessa mainitsin, kampaaja ei siellä käydessäni tarjonnut mitään toista palvelua tuon "haamupalvelun" tilalle. En sentään ole niin kiltti että antaisin leikata hiukseni kun ne eivät leikkausta nyt kaipaa.

        Ikävää jos kampaaja koki ansionmenetystä kun ei ollut mitään tarjota sen "haamupalvelun" sijaan. Mielestäni siitä ei voi asiakasta syyttää eikä asiakkaalle kannata kiukutella jos kampaamo itse on antanut harhaanjohtavaa mainontaa palveluista joita ei ole. Eihän sellaisiin palveluihin pitäisi olla mahdollista varata aikaakaan. Kannattaa ensi tilassa korjauttaa tiedot ajantasalle, jos ei itse osaa niin eiköhän asian voi jostakin selvittää.


      • Nönnönnöö
        Ufojuttu kirjoitti:

        Onko myös ihan OK ja tavallista mainostaa sellaisia palveluja joita ei ko. paikassa ollenkaan ole saatavilla? Jos varaa ajan sellaiseen "haamupalveluun" niin mitä sitten saa kun sitä ko. palvelua ei ollenkaan ole saatavilla vaikka se "haamupalvelu" on varattavissa? Asiakkaalla ei aina ole sitä kristallipalloa josta näkisi mikä tarjottu palvelu on olemassa ja mikä palvelu on pelkkää satua.

        Jos kampaaja olisi millään tapaa suositellut jotakin toista palvelua sille perumalleni ajalle, niin olisin voinut sellaisen ottaa. Olin siis varannut ajan ja tuo "haamupalveluaika" oli heti tämän ostamani palvelun jälkeen. Mutta kuten aloituksessa mainitsin, kampaaja ei siellä käydessäni tarjonnut mitään toista palvelua tuon "haamupalvelun" tilalle. En sentään ole niin kiltti että antaisin leikata hiukseni kun ne eivät leikkausta nyt kaipaa.

        Ikävää jos kampaaja koki ansionmenetystä kun ei ollut mitään tarjota sen "haamupalvelun" sijaan. Mielestäni siitä ei voi asiakasta syyttää eikä asiakkaalle kannata kiukutella jos kampaamo itse on antanut harhaanjohtavaa mainontaa palveluista joita ei ole. Eihän sellaisiin palveluihin pitäisi olla mahdollista varata aikaakaan. Kannattaa ensi tilassa korjauttaa tiedot ajantasalle, jos ei itse osaa niin eiköhän asian voi jostakin selvittää.

        Vaikuttaa asiakkaalta joka ei ole koskaan tyytyväinen mihinkään ja löytää aina valittamisen aihetta mistä tahansa. En itse ole kampaaja, mutta toimin asiakaspalvelutyössä ja tunnistan tämän asiakastyypin.


      • Ufojuttu
        Nönnönnöö kirjoitti:

        Vaikuttaa asiakkaalta joka ei ole koskaan tyytyväinen mihinkään ja löytää aina valittamisen aihetta mistä tahansa. En itse ole kampaaja, mutta toimin asiakaspalvelutyössä ja tunnistan tämän asiakastyypin.

        Täytyy todeta, että en ole erityisen tyytymätön asiakas yleisesti ottaen. Olen pyrkinyt antamaan myönteistä palautetta palvelusta aina kun se on ollut mahdollista. Mutta en voi ymmärtää yritystä, jossa on harhaanjohtavaa mainontaa palveluista joita ei ollenkaan ole saatavilla. Sehän on huijaamista.
        Kiinnostaisi tietää, onko tämä joku nykyajan trendi haalia asiakkaita olemattomilla lupauksilla?

        Ilmeisesti hiusmuotoilija on sellainen taiteilija, jota asiakkaan pitäisi palvella - eikä päinvastoin - yleensähän kampaajat kai ovat palveluammatissa ja ottavat palvelussaan huomioon myös asiakastyytyväisyyden?

        "En itse ole kampaaja, mutta toimin asiakaspalvelutyössä ja tunnistan tämän asiakastyypin.

        Minusta kyllä enemmänkin vaikutat tähän aloituksen esimerkkitapaukseen liittyvältä kampaajalta :P


    • hmm..

      Onpa outoa :( Oon itse joskus varannu aikaa netistä, mutta hyvin pian huomasin että kannattaa mieluummin soittaa että saa asiansa väännettyä rautalangasta. Eräs kampaaja ei aikaa varatessani kysynyt hiusten pituutta ja ilmoitti lyhyiden hiusten värjäyksen hinnan. Paikan päällä ja värjäyksen jälkeen velotti kuitenkin pitkistä hiuksista. En menny sinne enää. Ymmärrän että otetaan oikea hinta, mutta jos on itse virheellisesti ilmottanu väärän hinnan niin oma häpeä. Mutta tosi hassua että jotain hoitoja "voi" tehdä vaan leikkauksen yhteydessä..

    • jghfvglkjg

      Kirjoitin ensimmäiset vastaukset. En valitettavasti ole kampaaja saati tiedä mistä liikkeeestä on kyse. Täällä on muitakin näistä aiheista kiinnostuneita ja mukana on paljon erilaisia mielipiteitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe