Sisustustuotteiden myynti ilman kotikutsuja?

Tahtoo uuden uran!

Olisin todella kiinnostunut ryhtymään edustajaksi Perfect homelle, Zelected By Houzelle, Living and Roomille tai jollekin muulle vastaavalle yritykselle, mutta kotikutsut kammottaa mua! Kammottaa ajatus siitä, että pitäisi tyrkyttää itseään pitämään kutsuja toisten kotiin, näin ja näin monta kertaa kaudessa, että yrityksen vaatimus täyttyy. Haluaisin myydä tuotteita jotenkin toisin. Kuvastoa kierrättämällä voi toki saada pientä myyntiä, mutta voiko tämä mitenkään riittää? Oma fb-ryhmä, jossa julkaistaisiin kuvastot? Olenko ymmärtänyt oikein, että ainakin jollain noista yrityksistä myyjät saavat myös kasvattaa varastoa, jolloin erilaisissa tapahtumissa kierteleminen tulisi kysymykseen? Se olisi ihan parasta, perinteinen ostotapahtuma, jossa asiakas tulee myyjän luo eikä päinvastoin!
Millaisia kokemuksia teillä on näistä? Tai miten olette päässeet yli mahdollisesta vierastuksesta kutsuja kohtaan? Mua kiinnostaisi tämä homma todella ja suunnitelmat on suuria vaikka miten mittavasta jälleenmyyntityöstä, omasta verkkokaupasta (no sellaiseen ei ehkä noiden yritysten tuotteita saisi ottaakaan, mutta jostain on aloitettava), mutta kun en vaan pääse yli tästä kotikutsuällötyksestäni. Olen sosiaalinen ihminen, mutta ehkä mulla ei sitten kuitenkaan ole tarpeeksi laaja tuttavapiiri valmiiksi, kun into katkeaa siihen kohtaan kun alan miettiä kenen luona pitäisin 12 kutsut kaudessa...

Eli kertokaahan kokemuksia kutsujen pitämisestä, mahdollisuuksista menestyä ilman kutsuja, mahdollisista muista tavoista myydä noita tuotteita ja ihan mistä muustakin vaan aiheeseen liittyvästä! Täällä nyt kovasti mietintämyssy päässä odotellaan!

2

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verkkokissa

      No, itse olen tehnyt vuosia kotikutsumyyntiä (ei sisustustuotteet) ja joskus myös poikkean lähikunnan markkinoilla / tapahtumissa ja voin sanoa, että kyllä se paras tulonlähde on juuri ne kotikutsut (määrä/aika). Kuvastoja kierrättämällä voi saada muutamia euroja, mutta jos mielit isompaa "bisnestä" on ne kutsut ja muut myyntitapahtumat, joista asiakkaat saavat mahdollisesti ostaa tuotteita suoraan pöydästä tai hypistellä edes mallituotteita, aika ehdottomia. Kuvasto ei anna todellista kuvaa tuotteesta koskaan, vaikka se olis kuvattu mistä suunnasta tahansa, vaan kyllä se ostopäätös syntyy sen perusteella, kun ensin näkee sen tuotteen livenä tai jonkun muun sarjan tuotteen, jolloin uskaltaa paremmin ostaa myös "sokkona". Mietipä itseäsi ja ajatuksiasi, kun joku tuotekatalogi postiluukusta kolahtaa... Facebook-markkinointi on yksi vaihtoehto, mutta siinä on sama ongelma - uusia asiakkaita on vaikea saada tilaamaan pelkkien kuvien perusteella. Asiakkaat, jotka ennenkin käyttäneet samoja tuotteita, uskaltaa paremmin ostaa uusia pelkän kuvankin perusteella. Mutta markkinointia se vaattii, että ne asiakkaat sinne faceryhmään / -sivulle löytää - ei ne sinne itsestään tipahda. Kutsuilta niitä uusia asiakaitakin saa helpommin. Itse olen myös sosiaalinen ja päivätyössäni muutenkin paljon ihmisten kanssa tekemisissä joten mulle ei kutsut ole mikään ongelma. Kun tuntee myymänsä tuotteet läpikotaisin (ja tietää vähän kilpailijostakin... ;)), niin niistä ei ole vaikea puhua, vaikka vähän jännittäisikin. Tai sekin on kyllä hyvä, jos sinulla on myös persoonallisuutta ja luontaista esiintymiskykyä, ettet vain luettele tietoja monotonisella äänellä paperista luntaten.. Näitäkin on nähty ja se oli aika kiusallista molemmille - meille kutsuvieraille ja sille esittelijälle. Ja voinet arvata, mikä oli kutsujen saldo... Joo, ei kovin hyvin mennyt.

      Mutta tosiaan, kysyit muita tapoja myydä, mutta jos yrityksellä on joku myyntitavoite, on kutsut aika helppo tapa ne saada täytettyä. Pelkkä kuvastomyynti ei siihen riitä. Tai sitten pitä koko ajan olla tien päällä jossain päin suomea erilaisissa myyntitapahtumissa, sillä yhdellä paikkakunnalla niitä harvoin on kerran viikossa... Mutta siis liputan face to face" - myynnin puolesta, jos jotain haluat tienatakin.

      Niin ja noista myyntitavoitteista... Niin kauan, kun itse ainakin haluan tehdä hommaa vaan sivutoimisesti, niin en suostuisi toimimaan yrityksessä, jossa on joku "pakko"-tavoite (tietty kutsumäärä / kk tmv.). Tai niin, sanoithan, että haluat vähän isomman bisneksen, mutta sitten sitä pitää yleensä tehdä todella "ammattimaisesti" tai "päätyönä", että pääsee samaan tavoitteeseen, kun nuo vaatimukset kutsujen suhteen edellyttää.

      Tämä tosin on vain mun kokemus ja varmaan riippuu myös tuotteista, mitä kaupataan,

    • ap.

      Kiitos sulle perusteellisesta vastauksestasi, hyviä pointteja! Joo, en itsekään usko, että pelkän kuvastomyynnin pohjalta saisi kovin suurta myyntiä... mulle sopisi varmaan parhaiten konsepti, jossa olisi kotikutsuesittelyjä, pieni varasto jonka kanssa käydä tapahtumissa (voisi kai esittelyjä pitää myös sellaisissa) ja päälle sitten vielä tuo kuvastomyynti ja fb-ryhmä. Itsekin olen sosiaalinen eikä esiintyminen niinkään jännitä, vaan se miten kutsut saa sovittua. Tosiaan yhdessä konseptissa ainakin oli 12 kutsut vaatimuksena per kausi, ja se ahdistaa mua.
      Täytyy miettiä... ja varmasti jossain vaiheessa jotain kokeillakin, eihän tästä ajatuksesta muuten ylikään pääse. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe