Eroanko?

petetty, taas

Mies jäi toistamiseen kiinni toisesta naisesta. En tiedä miten jaksan tämän tiedon kanssa. Ensimmäisen kerran annoin anteeksi, voinko ja kannattaako antaa uudelleen anteeksi? Kaksi alaluokilla olevaa lasta, kohtalotoverit - mitä teitte?

20

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokokokoko3

      Anna asian olla.

      • Nainen isolla N:llä

        Et arvosta itseäsi, kun annat miehen pettää. Itseään kunnioittava nainen, ei todellakaan anna asian vain olla!


    • etgsegsdf

      Sinä itse ja vain sinä itse tiedät vastauksen kysymykseen....
      Onko sinusta antamaan anteeksi ja elämään sen tiedon kanssa, että mies ehkä pettää taas...?

      • annnaolaaaa

        Anna olla tosiaan. Yleensä se mitä ei tiedä, ei vaivaa mieltä.


    • tämä selvä

      Odota että pettää kolmannen kerran ja eroa sitten.

    • väärä kysymys

      Joe ei kerrasta opi, niin ei opi toisesta eikä kolmannesta, neljännestä...
      Mieti mieluummin, että haluatko elää pettävän miehen rinnalla?

    • w34fsdfd

      Tottakai eroat.

    • Mietin tässä

      Katsoin viisi vuotta ja sitten vihelsin pelin poikki. Mies sanoi ettei voi lopettaa vieraissa käyntiä, mutta ei halua menettää minua. "Ollaan vaan vaikka on vaikeaa". En ole ihan varma kannattiko lähteä? Rakkautta on edelleen häneen. Mutta ihan hyvin menee uudessa suhteessa. Hänellä on uudessa suhteessa tylsää, mutta nyt ei kyllä riuhdo minnekään, ei ole enää varaa. Mielestäni hän ei rakastanut minua koskaan avioliittomme aikana, halusi minut koska olen tarmokas, viisihenkisen perheen hoitanut, kun hänellä oli paljon matkoja. No se oli semmoinen elämä, ihana kuitenkin kun hoidettiin lapset lähes aikuisiksi ennen eroa. Nyt on hyvät välit heihin ja siihen kusipäähänkin.

      En sinuna eroaisi, jos rakastat. Hoitaisitte lapset. Ehdit vielä paljon, eikä uuden, tyydyttävän suhteen perustaminen ole helppoa.

      • ei se oo

        Ei ole helppoa perustaa uutta liittoa. Menee monta vuotta ,kun kaikki kohduutella.


      • onnellinen yksin
        ei se oo kirjoitti:

        Ei ole helppoa perustaa uutta liittoa. Menee monta vuotta ,kun kaikki kohduutella.

        Miksi automaattisesti aina sanotaan, että ihmisen pitää eron jälkeen hankkia uusi suhde? Kyllä yksinkin voi olla onnellinen. Nauttia elämästä. Seksiä saa jokainen aina kun haluaa.


    • Hei nimimerkki, petetty taas

      Olen pahoillani tilanteestasi. Mietit erotako vai jatkaako. Vaikea tilanne, jossa olet. Rohkaisen sinua kuitenkin harkitsemaan asiaa ja sen eri puolia kaikessa rauhassa. Älä tee mitään äkillisiä ratkaisuja, koska teillä on melko pienet lapset, jos välität miehestäsi ja jos hän on halukas jatkamaan kanssasi. Kyseessä on kuitenkin valtavan suuri päätös, joka vaikuttaa niin monen ihmisen loppuelämään. Oikein hyvä olisi, jos menisit(te) perheneuvojan luokse. Ulkopuolisen ammattilaisen apu kannattaisi tälläisessä tilanteessa käyttää hyväksi. Siitä hyötyy kaikki, lapsennekin, oli lopputulos sitten kumpi tahansa; ero tai yhdessä jatkaminen. Kumpi tahansa ratkaisu onkin aikanaan edessä, ette pääse helpolla. Ero on aina vaikea. Ja niin on yhdessäjatkaminenkin toistuvan uskottomuuden jälkeen haasteellista, mutta ei mahdotonta.

      Voimia, kaikkea hyvää,
      Pirkko-pappi

      • sara*

        "Älä tee mitään äkillisiä ratkaisuja, koska teillä on melko pienet lapset, jos välität miehestäsi ja jos hän on halukas jatkamaan kanssasi."

        Särähti vähän korvaan etenkin tuo "jos hän on halukas jatkamaan kanssasi". Yleensä uskottomat miehet ovat erityisen halukkaita jatkamaan liittoa. Lähestulkoon aina, elleivät muuta toisen naisen luo. Eikö ap:n pitäisi tehdä OMA päätös asiassa? Perustuen tosiasioihin, tunteisiinsa kuin myös järkeensä ja tahtoonsa. Fakta on se, ettei uskottoman miehen kanssa eläminen herkkua ole, ja kodin ikävä ilmapiiri heijastuu etenkin lapsiin, jotka puolestaan saavat vanhemmiltaan huonon esimerkin parisuhteesta, aikuisuudesta.

        Sitten vielä: ap tietää miehensä olleen uskoton kaksi kertaa. Se voi olla vain pientä pintaa todellisuudelle. Yleensä kun nämä asiat yritetään salata viimeiseen asti, ettei kumppanille tulisi paha mieli.


    • -----------

      Oliko toinen nainen eri vai sama nainen? Oliko satunnainen seksisuhde, vai onko tapailtu muutenkin?

      • 1+1

        Onko eroa kumpi?
        Tai itse ajattelisin, että sama nainen, varsinkin jos vuosia kestänyt salasuhde, olisi syy ottaa avioero välittömästi. Satunnaiset (känni-) panot ehkä sietää paremmin, niissä ei tunnesidettä?


      • on väliä!
        1+1 kirjoitti:

        Onko eroa kumpi?
        Tai itse ajattelisin, että sama nainen, varsinkin jos vuosia kestänyt salasuhde, olisi syy ottaa avioero välittömästi. Satunnaiset (känni-) panot ehkä sietää paremmin, niissä ei tunnesidettä?

        On todellakin väliä. Jos kyseessä on sama nainen, on heidän välillään tunneside, ehkä rakastavatkin toisiaan.
        Satunnaiset panosuhteet kertovat, että on miehellä on 100 prosenttisesti korvien välissä vikaa.


    • VEM

      Kyllä minä sanoisin, että toistuvan pettämisen jälkeen on hyvin vaikea jatkaa suhdetta, ellette sitten jatka ns avoimella suhteella.

      Jos olet siis valmis siihen, että mies pettää jatkossakin, niin jatkakaa kaikin mokomin.

      Turha enää uskoa siihen, että kahden pettämisen jälkeen ei tulisi kolmatta. Tiedän sen itse, koska olen ollut se uskoton mies. Sitä jopa itse kuvittelee itkun ja riidan keskellä lopettavansa, mutta kun tilaisuus tulee, muna vie miestä.

    • jos vaimo jättää nyt

      Miten on voiko tämä pettäjä olla uskollinen kun on uusi parisuhde, vai viekö muna sittenkin?

      • VEM

        Minä en osaa tuohon vastata, koska en ole vielä uudessa parisuhteessa. Epäilen kuitenkin sitäkin, koska arki tulee jokaiseen suhteeseen.

        Uskon, että miehillekin tulee seestymisen aika, mutta onko se 60, vai 70 vuotiaana, en tiedä. Aika näyttää.


    • Onnellisuutta kohti

      Luottamus palaa vain näyttöjen kautta. Parisuhde on aina riski. Et voi koskaan tietää, onko se loppuelämän suhde vai ei...mutta ilman riskejä ei ole elämää. Mies voi käydä vieraissa hakeakseen sinulta huomiota ja arvostusta: käytännössä siis läheisyyttä, mikä miehelle on seksiä. Mikäli arki on mennyt siihen pisteeseen, että se menee rutiinilla eikä parisuhteelle ole aikaa kun lapset ja kodin pyöritys vie kaiken huomiosi niin mies voi kokea jäävänsä huomiotta. Jos edellisen pettämisen jälkeen elämänne on palautunut taas samoihin uomiin, niin sama asia toistuu. Eli mieti, mitä haluat ja voit itse tehdä toisin. Älä missään nimessä syyllistä itseäsi tai syytä toista. Erehtyä voi jokainen ja oman onnemme perässä juostessa unohtuu tekojemme seuraukset. En usko, että miehesi haluaa luopua perheestään. Ainut tapa saada selville se, luotatko mieheesi on jatkaa avioliittoa puhtaalta pöydältä. Se edellyttää keskustelua, omien ja toisen tarpeiden ymmärtämistä. Kerrasta poikki ei ole koskaan hyvä asia - paitsi, mikäli miehesi on väkivaltainen. Silloin on pakko suojella itseään ja lapsia. Mieti myös, onko sinulla aitoja tunteita miestäsi kohtaan ja onko hän muutoin hyvä ihminen ja parisuhteenne tasapainossa? Mieti myös, haluatko nähdä teidät vielä ikäihmisinä yhdessä omien lastenne ja lastenlasten sekä ystävien kanssa viettämässä yhteistä aikaa, matkustelemassa, juhannuskokolla, syömässä, juhlimassa...? Vai onko tulevaisuutesi pikemminkin jo orientoitunut uuden kumppanin etsimiseen ja haluat oman asunnon, jossa otat vastuun yksin arjesta, mutta olet vapaa tekemään mitä vain? Eroprosessi on pitkä..joskus vuosiakin kestävä. En kuitenkaan suosittele teeskentelemään rakastavaa puolisoa, mikäli pelkäät miehesi lähtevän. Roikkuminen ahdistaa miestä ja hän lähtee sitä varmemmin, jos et uskalla olla oma itsesi ja luottaa mieheesi. Nämä ovat vain omakohtaisia kokemuksia, joten heitä roskikseen jos ei ole apua.

    • haaskalla

      Kostuuko paikat, Pirkko?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe