Yksinäisten ongelma.

lymphaticus

Taas on niin vahvasti tullu netissä ilmi se seikka, että porukka ketkä on yksinäisiä ja vaikuttaa olevan aina koneella ja että ei oo tekemistä - pelataan vaan pelejä, ja oishan se kiva jos ois kavereita jne valitusta riittää.

Mutta asialle ei olla valmiita tekemään mitn, jos ehdotat itseasiasta näkemistä niin nämä ihmiset yleensä menee vain vaikeeksi. Ei voi saada kavereita jos ei näe ihmisiä. Muille miehille myös vinkiksi ettei kannata aina etsiä vain parisuhdetta heti ensimmäisenä jos on todella yksinäinen, miettikää ihan niitä kavereitakin.

Tuskin tää suomalaisten kaaliin koskaan menee, mua vaan vituttaa ja kyllästyttää olla niin monesti se joka yrittää piristää muita itsensä yksinäiseks tuntevia tarjoamalla seuraa - mutta sittenkun sitä seuraa ihan oikeesti olis tarjolla, niin se ei tunnu kelpaavan.

25

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai olenkohan mä sitten vain niin ahdistavaa seuraa oikeasti?

      • Tuskinpa sentään. Minä uskon, että tietokoneet ja internet ovat syyllisiä lukemattomien ihmisten yksinäisyyteen. On valittu mieluummin se pelaaminen ja surffailu netissä kuin ulos lähteminen ja ihmisten tapaaminen, ja lopulta siitä ihmisten joukkoon menemisestä on tullut niin vaikeaa, ettei se enää tapahdu luontevasti. Ja peli/nettiriippuvaisena ei haluta asettua yhtään oman mukavuusalueen ulkopuolelle vaan kaiken pitää olla kivaa ja helppoa.

        Kyllä elämänsä saa viettää pelaten ja netissä notkuenkin, mutta turha sitten on valittaa kaverittomuutta. Jos kavereita haluaa saada niin jotain sen eteen pitää tehdä, siis jotain TOISIN kuin tähän mennessä on tehnyt, koska jos nykyinen toiminta tuottaisi kavereita niin niitä olisi jo kertynyt.

        Ja olen täysin samaa mieltä tuostakin, että miesten kannattaisi hankkia ensin kavereita ja alkaa sitten vasta haaveilla parisuhteesta.


      • 13+11
        helka kirjoitti:

        Tuskinpa sentään. Minä uskon, että tietokoneet ja internet ovat syyllisiä lukemattomien ihmisten yksinäisyyteen. On valittu mieluummin se pelaaminen ja surffailu netissä kuin ulos lähteminen ja ihmisten tapaaminen, ja lopulta siitä ihmisten joukkoon menemisestä on tullut niin vaikeaa, ettei se enää tapahdu luontevasti. Ja peli/nettiriippuvaisena ei haluta asettua yhtään oman mukavuusalueen ulkopuolelle vaan kaiken pitää olla kivaa ja helppoa.

        Kyllä elämänsä saa viettää pelaten ja netissä notkuenkin, mutta turha sitten on valittaa kaverittomuutta. Jos kavereita haluaa saada niin jotain sen eteen pitää tehdä, siis jotain TOISIN kuin tähän mennessä on tehnyt, koska jos nykyinen toiminta tuottaisi kavereita niin niitä olisi jo kertynyt.

        Ja olen täysin samaa mieltä tuostakin, että miesten kannattaisi hankkia ensin kavereita ja alkaa sitten vasta haaveilla parisuhteesta.

        Tänäkin kesänä kävin ulkona, mutten tavannut ihmisiä. En valitse surffailla mieluummin kuin tavata ihmisiä. Toinen noista kahdesta vain onnistuu ja toinen ei.


      • 13+11
        13+11 kirjoitti:

        Tänäkin kesänä kävin ulkona, mutten tavannut ihmisiä. En valitse surffailla mieluummin kuin tavata ihmisiä. Toinen noista kahdesta vain onnistuu ja toinen ei.

        Ja jos kavereiden hankkiminen on joku typerä ennakkovaatimus parisuhteelle, sellaiset pelleilijänaiset eivät kiinnosta.


      • oho....
        helka kirjoitti:

        Tuskinpa sentään. Minä uskon, että tietokoneet ja internet ovat syyllisiä lukemattomien ihmisten yksinäisyyteen. On valittu mieluummin se pelaaminen ja surffailu netissä kuin ulos lähteminen ja ihmisten tapaaminen, ja lopulta siitä ihmisten joukkoon menemisestä on tullut niin vaikeaa, ettei se enää tapahdu luontevasti. Ja peli/nettiriippuvaisena ei haluta asettua yhtään oman mukavuusalueen ulkopuolelle vaan kaiken pitää olla kivaa ja helppoa.

        Kyllä elämänsä saa viettää pelaten ja netissä notkuenkin, mutta turha sitten on valittaa kaverittomuutta. Jos kavereita haluaa saada niin jotain sen eteen pitää tehdä, siis jotain TOISIN kuin tähän mennessä on tehnyt, koska jos nykyinen toiminta tuottaisi kavereita niin niitä olisi jo kertynyt.

        Ja olen täysin samaa mieltä tuostakin, että miesten kannattaisi hankkia ensin kavereita ja alkaa sitten vasta haaveilla parisuhteesta.

        että miesten kannattaisi hankkia ensin kavereita ja alkaa sitten vasta haaveilla parisuhteesta'

        Siis sulle kelpaa vain mies tai nainen jolla on kavereita?? ja montako ihmisellä pitää olla niitä kavereita jotta persoona kelpaa sulle?

        et taida tietää elämästä oikein mitään, vai miten?


      • AIVAN!
        13+11 kirjoitti:

        Ja jos kavereiden hankkiminen on joku typerä ennakkovaatimus parisuhteelle, sellaiset pelleilijänaiset eivät kiinnosta.

        Olet aivan oikeassa! nimmari 13 11


      • Itsensä herra
        13+11 kirjoitti:

        Ja jos kavereiden hankkiminen on joku typerä ennakkovaatimus parisuhteelle, sellaiset pelleilijänaiset eivät kiinnosta.

        Nyt ei kyllä tajunnut aloittajan tarkoitusta. Ei kavereita tarvita parisuhdetta varten vaan KAVEREIKSI! Siis ettet olisi yksin, vaikka parisuhdetta ei olekaan.
        Vaikka kyllä ihmisseura kehittää/ylläpitää ihmissuhdetaitoja. Miten kuvittelette, että osaisitte olla parisuhteessa, jos ei milloinkaan ole tarvinnut ottaa huomioon toista ihmstä. Yksinäinen elää vain itselleen, miten siitä opit pois?
        Sanon tämän, koska minusta on tullut itsekseenviihtyvä. En halua enää ketään kotiini. Saisi olla todella kiinnostava henkilö, että enää jaksaisin tehdä aktiivisesti tuttavuutta. Kodin ulkopuolella olen kyllä sosiaalinen. Jos minua lähestytään vaikka ruokakaupassa, juttelen kyllä enemmän kuin olisi edes vältttämätöntä.


      • Itsensä herra kirjoitti:

        Nyt ei kyllä tajunnut aloittajan tarkoitusta. Ei kavereita tarvita parisuhdetta varten vaan KAVEREIKSI! Siis ettet olisi yksin, vaikka parisuhdetta ei olekaan.
        Vaikka kyllä ihmisseura kehittää/ylläpitää ihmissuhdetaitoja. Miten kuvittelette, että osaisitte olla parisuhteessa, jos ei milloinkaan ole tarvinnut ottaa huomioon toista ihmstä. Yksinäinen elää vain itselleen, miten siitä opit pois?
        Sanon tämän, koska minusta on tullut itsekseenviihtyvä. En halua enää ketään kotiini. Saisi olla todella kiinnostava henkilö, että enää jaksaisin tehdä aktiivisesti tuttavuutta. Kodin ulkopuolella olen kyllä sosiaalinen. Jos minua lähestytään vaikka ruokakaupassa, juttelen kyllä enemmän kuin olisi edes vältttämätöntä.

        Itsensä herra ymmärsi aivan oikein, tähän ei oikeastaan tarvitse lisätä mitään..


      • helka kirjoitti:

        Tuskinpa sentään. Minä uskon, että tietokoneet ja internet ovat syyllisiä lukemattomien ihmisten yksinäisyyteen. On valittu mieluummin se pelaaminen ja surffailu netissä kuin ulos lähteminen ja ihmisten tapaaminen, ja lopulta siitä ihmisten joukkoon menemisestä on tullut niin vaikeaa, ettei se enää tapahdu luontevasti. Ja peli/nettiriippuvaisena ei haluta asettua yhtään oman mukavuusalueen ulkopuolelle vaan kaiken pitää olla kivaa ja helppoa.

        Kyllä elämänsä saa viettää pelaten ja netissä notkuenkin, mutta turha sitten on valittaa kaverittomuutta. Jos kavereita haluaa saada niin jotain sen eteen pitää tehdä, siis jotain TOISIN kuin tähän mennessä on tehnyt, koska jos nykyinen toiminta tuottaisi kavereita niin niitä olisi jo kertynyt.

        Ja olen täysin samaa mieltä tuostakin, että miesten kannattaisi hankkia ensin kavereita ja alkaa sitten vasta haaveilla parisuhteesta.

        "Ja olen täysin samaa mieltä tuostakin, että miesten kannattaisi hankkia ensin kavereita ja alkaa sitten vasta haaveilla parisuhteesta."

        Jos kiinnostuksenkohteet ovat jotain muita kuin perussuomalaisia miesjuttuja (lätkä, futis, pitkäveto, autojen rassaus jne.), niin mieskavereita on jokseenkin mahdoton löytää pienestä tai isommastakaan kaupungista. Eikä niillä juuri mitään tekisikään, kun kiinnostuksenkohteista voi aina keskustella helpommin ja tehokkaammin netissä.

        Eivät miesten kaverisuhteet yleensä ole samanlaisia kuin naisten, vaan pintapuolisia, jonkin tekemisen ympärillä pyöriviä.


      • ...
        outsider1 kirjoitti:

        "Ja olen täysin samaa mieltä tuostakin, että miesten kannattaisi hankkia ensin kavereita ja alkaa sitten vasta haaveilla parisuhteesta."

        Jos kiinnostuksenkohteet ovat jotain muita kuin perussuomalaisia miesjuttuja (lätkä, futis, pitkäveto, autojen rassaus jne.), niin mieskavereita on jokseenkin mahdoton löytää pienestä tai isommastakaan kaupungista. Eikä niillä juuri mitään tekisikään, kun kiinnostuksenkohteista voi aina keskustella helpommin ja tehokkaammin netissä.

        Eivät miesten kaverisuhteet yleensä ole samanlaisia kuin naisten, vaan pintapuolisia, jonkin tekemisen ympärillä pyöriviä.

        No mun mielestä naisena taas naisten jutut on niin pinnallisia, ettei jaksa...


      • ei takertujille
        13+11 kirjoitti:

        Ja jos kavereiden hankkiminen on joku typerä ennakkovaatimus parisuhteelle, sellaiset pelleilijänaiset eivät kiinnosta.

        Ole sitten kanssa kiinnostumatta sellaisista naisista, jotka eivät halua vain nysvätä kaksin saman ihmisen kanssa koko elämäänsä.


    • fearfear

      Tuollaiset yksinäiset usein pelkäävät tulla tapaamaan muita ihmisiä kasvotusten.

      • ...

        Aivan. Mulla ainakin ihan kauhea sosiaalisten tilanteiden pelko ja jännitän tosi paljon.


    • vitun loinen.

      Aloittaja voisi sitten muuttaa vaikka Afrikkaan kun Suomessa on niin paska olla.
      Ai niin, mut sieltä et saa sossun rahaa.

      • Mikähän elämäänsä kyllästynyt mitättömyys sielläkin kirjoittelee, tuskin voin loukkaantua viestistäsi kun kaivat vain omaa kuoppaasi - et taida edes tietää mistä täällä kirjoitetaan?

        Olenko kenties jossain kohtaa antanut kuvan olevani maahanmuuttaja tai "loinen" ? vaikea uskoa itsestäsi että olisit saavuttanut mitään kun et omaa senttiäkään sosiaalisia taitoja, ja päätät loukkaantua siitä kun viestini jonka ei ole edes tarkoitus loukata ketään vaan ravistella ihmisiä hereille vie sinulta viimeisetkin itsetuntosi rippeet.

        Kuinka juntti pitää olla että kirjottelee ihmisille "muuta vaikka Afrikkaan" voisin muuttaa vaikka Hollantiin - mutta tämä on kyllä ihan minun kotimaani, ja muutan täältä sitten kun itseäni huvittaa.

        Tälläiset asenteet on netissä hyvin yleisiä, harmi jos ette tajua että osoitatte tällä vain omaa arvottomuuttanne ja pettymystä itseenne - te olette loisia, ja minä kävelen teidän yläpuolellanne. nimimerkki "vitun loinen" siinähän se lukeekin että itseään halusi tämäkin hukassa oleva ihminen peilata.


    • 8+15

      Kävin just tänään yhden vanhan kaverin kanssa pyöräilemässä vähän. Ei se vielä poistanut yksinäisyyden tunnetta, mutta ihan kiva oli kuitenkin nähdä.

    • yxi yxin

      Uskon että aloittajan viestissä on paljonkin perää. Itse olen yksinäinen ja masentunut, tänäänkin ollut makuuasennossa kotona koko päivän, en ole käynyt ollenkaan ulkona. Mutta kun joku siinä ihmisten ilmoille menemisessä jännittää niin. Itse kärsin yksinäisyydestä, mutta jos todella tulisi tilaisuus ystäviin, niin ei olisi niinkään sanottu, että tarttuisin tilaisuuteen, koska seurana ollut koko ikäni vain omat ajatukset, en oikein osaa olla ihmisten kanssa, erakoitunut jo lapsena.

      • Mm, yritin täältä palstalta aijemmin etsiä ystäviä - mutta kaikki jäi muutamaan kirjoitteluun skypessä. Paitsi yhden ihmisen tapasin, mutta ei meilläkään sitten ollut oikein muuta tekemistä kun juopotella, joten hankalaahan se on.

        Minä kyllä löydän uusia tuttuja, pysyviä ystäviä on vaikeinta löytää - ja saman tyylisiä. Näiden nimimerkkien ja muutamien rivien tekstien takaa on vaikea tuntea ihmistä... Ja tietää kuka sopii ystäväksi.

        Aloitusviestini kannattaa ottaa tosissaan, mutta sitä ei kannata silti ottaa itseensä muutoin kun ehkä miettiä että voisiko tehdä jotain sen eteen että saisi kavereita - ja te jotka säikähdätte että tarviitteko parisuhdetta varten kavereita, miettikää miksi säikähdätte - haluatte sen parisuhteen varmaan oman hyvän fiiliksenne tähden, mutta sitä varten ne kaveritkin on... Miettikää oikeesti että mitä olette valmis tekemään että se yksinäisyys loppuu.

        Tämä kaikki lähti siitä että mua harmittaa se, jos mä yritän ja haluan olla seuraa muille yksinäisille ja tarjota ihmisille tekemistä jotka tuntuu istuvan vaan koneella - ei heistä lopulta tunnu olevan siihen, miettikää oikeesti edes kahville lähtöä jonkun uuden kaverin kanssa, ihan sen vuoksi että yksinäisyys loppuis ja löytäisitte edes ihmisiä joiden kanssa keskustella ihan kasvotusten, koska se on ihan eri asia kun tää netissä kirjottelu mikä tuntuu olevan ihmisille jonkilainen sosiaalisuuden korvike.

        Itse mulla on ainakin polttava tarve tehdä ja nähdä ihmisten kanssa, eikä vain istua paikallaan kun kuollut lahna.


    • Voi olla että tämä oli viimeinen kerta kun käyn tällä palstalla, te jotka olette oikeasti yksinäisiä ja halutte tehdä muutakinkun trollata netissä tai yrittää pönkittää omaa huonoa itsetuntoa,

      Lähtekää tekin, tehkää jotain. Edes yksin, kukaan ei selkeästikään ole hyötynyt täällä valittamisesta juuri mitään, miksette menisi kirjoittelemaan vaikka palstoille missä puhutaan kiinnostuksistanne? koko suomi24 on vain täynnä trolleja, opetelkaa vaikka tlaittamaan ruokaa, ja tarjotkaa sitä tuleville ystävillenne.

      Ymmärrän myös että kaikki eivät voi lähteä täältä, olette vielä koukussa tänne kirjoittamiseen. Ja joillakin ihmisillä on vähemmän toivoa kuin toisilla, ehkä sitten löydätte oman toivonne jonkun muun kuin minun kirjoituksista.

    • tutkittua

      Ei niitä kavereita parisuhteessa välttämättä tarvita. Niitä tarvitaan vuorovaikutuksen ja sosiaalisen kanssakäymisen opetteluun. Vasta sen jälkeen pystyy jos pystyy parisuhteeseen.

      Tutkimus: Internetin trollaajat ovat sadistisia, narsistisia ja psykopaattisia - Verkko-keskustelut - Tiede - Helsingin Sanomat

      "Toisen halveksunta on halveksijan heikkoutta"

    • tutkittua
    • hillitse himot

      On paljon yksinäisiä jotka haluavat kaverin tai parisuhteen mutta alappas kirjoittaa jonkun miehen kanssa niin heti ensiksi on seksi mielessä ja muusta ei osata puhuakkaan koittakaa tajuta et kun ei olla nähty eikä muutenkaan tunneta ei pidä ekana alkaa seksistä jutteloon se tulee sitten aikanaan Ensin pitää jutella perus tiedot ja sen perusteella katsoa onko ajatus maailma samanlainen sitten kun tunnetaan sen verran et voitaisiin tavata voi ehdottaa yhteistä kävelylenkkiä,syömäskäyntiä tms kun on tavattu on mietittävä haluaako kaverinkanssa parisuhteen vai pelkän kaveri suhteen ja rehellisesti jutella asiasta jos toinen haluaa ja toinen ei voi sopia pelkästä kaveruudesta ja peli säännöistä mikäli taas kummatkin tuntee vetoa toisiansa kohtaan voi kutsua kotiinsa ja katsoa miten etenee sitten mut lopettakaa seksistä heti alkuun puhuminen niin mukavaa kun se onkin pitää ihmistä tuntea enemmän ennenkö seksi otetaan mukaan.

      • Järkeä kuitenkin

        Minä olen kyllä sen verran arka etten ensimmäisillä kirjeenvaihdoilla ja tapaamisilla uskaltaisi seksiä edes ehdotella pakithan siitä tulisi välittömästi.


    • aikuinen mies

      Nim. hillitse himot.Siinä puhut kyllä aivan oikein seksistä. Minä olen mies , joillakin naisilla ja miehillä tuntuu olevan se seksi elämän paras asia. Kyllä minunkin pitäätuntea tämä ihminen ennen kuin hyppään sinne satulaan.

      • hoh hoijaa

        Koitin aikaan etsiä netistä ystäviä ja mielestäni ihan selvästi ilmaisin ,että etsin nimenomaan ystävyyssuhteita. Sain useamman viestin, joiden sisältö oli " jos sult saa p*lluu, voin olla sun kaveri". En yllättäen lämmennyt näille...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1110
    Aihe