Ymmärrys on tärkein

Mover

Minua tietyllä tavalla itseäni harmittaa se, että moderointivaltuuksieni vuoksi joku kokee täällä ahdistusta. Varsinkin tietty erimielinen.

Osin juuri sen vuoksi olen tarjonnut aina vapaata mahdollisuutta saada "reklamaatio" - tavalla tai toisella - jolla esim. poismoderoidun viestin hyväksyttävyys saadaan uudelleen määriteltyä.

Toivon, että koettaisiin tilanteen olevan pekästään lain ja sääntöjen ohjaamaa ja että minä ja ylläpito (jonka toimista tietetenkään minä en vastaa ) olisimme vain niiden työkaluja.

Näinhän asia ei tietenkään automaattisesti ole. Futispelissä tuomari tulkitsee ja viheltää sen mukaan - ja täällä me.

Itse näen, että palstalaisilla on, isostikin, olla mukana tekemässä palstaa - ja ehkäpä jotakin siitä synytynyttaä muutakin yhteiskunnalista toimintaa.

Näyttää muun muassa nyt siltä, että tuohon mastodonttiin, eli rasismin määritelmääni on tulossa muutos - ja ihan rekkaamattoman nimimerkin aloitteesta. Ihan loistava juttu!

Pyrin kuuntelemaan ja haluan kuunnella. Tämä "perustelukeskustelu" on pannut minutkin koville. Hyvä niin.

Täällä palstalla on on ylläpitäjät, mode ja rivikirjoittajat.

Keskiössä on kuitenkin teksti. Polveileva, moninainen, ääretön. Annetaan sen puhua. Kunnioitetaan sitä. Silloin kunnioitamme toisiamme - ja mitä tärkeintä, itseämme.

59

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

      Siis kunnioittamalla rötöstelevää somalilaumaa kunniotamme itseämme..... Anteeksi vaan, en enää ihmettele ymmärryksesi tasoa.

      • Nyt et kunnioittanut tekstiä(!)


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        Nyt et kunnioittanut tekstiä(!)

        kyllä meikä-manne kunnioittaa tekstiä jos siinä on vähänkin kylmiä factoja sekä jonkin sortin logiikkaa.
        valitettavasti sinun järjenkäyttösi on esteenä niinkin vakavan asian käsittelyyn kuin esim.rasismi,joten etsi ny ittelles sellainen duuni johon kykysi ja älysi riittävät.


      • suomi suomalaisille kirjoitti:

        kyllä meikä-manne kunnioittaa tekstiä jos siinä on vähänkin kylmiä factoja sekä jonkin sortin logiikkaa.
        valitettavasti sinun järjenkäyttösi on esteenä niinkin vakavan asian käsittelyyn kuin esim.rasismi,joten etsi ny ittelles sellainen duuni johon kykysi ja älysi riittävät.

        Hyvinhän tuo on trollin ja häirikön virkansa hoitanut.


      • suomi suomalaisille kirjoitti:

        kyllä meikä-manne kunnioittaa tekstiä jos siinä on vähänkin kylmiä factoja sekä jonkin sortin logiikkaa.
        valitettavasti sinun järjenkäyttösi on esteenä niinkin vakavan asian käsittelyyn kuin esim.rasismi,joten etsi ny ittelles sellainen duuni johon kykysi ja älysi riittävät.

        Minä olen käynyt ylläpidon kanssa tästä keskustelua.

        Onko minun luvallista poistaa omassa aloituksessani tekstejä, jotka pelkästään kertovat hyvin yksiselitteisesti - perustelematta - että teksti ei ole mistään kotoisin?

        Sinuin kommenttisi - monien muiden ohella - kuuluu niihin: Se ei tuo mitään uutta keskusteluun, pelkästään dissaa.

        Tuntuu olevan aivan sama millä tavalla joitain kirjoittajia hyysää - he ovat aina sitä mieltä, että kantani ovat virheellisiä, heidän sananvapauttaan on loukattu ja oikeudenmukaisuus on ihmisten jakamista heidän etnisen tai uskonnollisen taustansa kautta.

        Tietysti - kaikki ilman perustetta.

        Näette tulokset keskustelusta myöhemmin.


      • Mover kirjoitti:

        Minä olen käynyt ylläpidon kanssa tästä keskustelua.

        Onko minun luvallista poistaa omassa aloituksessani tekstejä, jotka pelkästään kertovat hyvin yksiselitteisesti - perustelematta - että teksti ei ole mistään kotoisin?

        Sinuin kommenttisi - monien muiden ohella - kuuluu niihin: Se ei tuo mitään uutta keskusteluun, pelkästään dissaa.

        Tuntuu olevan aivan sama millä tavalla joitain kirjoittajia hyysää - he ovat aina sitä mieltä, että kantani ovat virheellisiä, heidän sananvapauttaan on loukattu ja oikeudenmukaisuus on ihmisten jakamista heidän etnisen tai uskonnollisen taustansa kautta.

        Tietysti - kaikki ilman perustetta.

        Näette tulokset keskustelusta myöhemmin.

        keskustelusi ylläpidon kanssa ei kuulu palstan aihepiiriin.

        Muutenkin juttusi lipsuvat aina ihmisten syyttelyy rasisteiksi ym rikollisiksi, että kehottaisin katsomaan peiliin.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Minä olen käynyt ylläpidon kanssa tästä keskustelua.

        Onko minun luvallista poistaa omassa aloituksessani tekstejä, jotka pelkästään kertovat hyvin yksiselitteisesti - perustelematta - että teksti ei ole mistään kotoisin?

        Sinuin kommenttisi - monien muiden ohella - kuuluu niihin: Se ei tuo mitään uutta keskusteluun, pelkästään dissaa.

        Tuntuu olevan aivan sama millä tavalla joitain kirjoittajia hyysää - he ovat aina sitä mieltä, että kantani ovat virheellisiä, heidän sananvapauttaan on loukattu ja oikeudenmukaisuus on ihmisten jakamista heidän etnisen tai uskonnollisen taustansa kautta.

        Tietysti - kaikki ilman perustetta.

        Näette tulokset keskustelusta myöhemmin.

        Sinähän kommentoit muiden avauksiin ihan samalla tyylillä. Eli esimerkiksi "Roskaa!".


      • centti kirjoitti:

        keskustelusi ylläpidon kanssa ei kuulu palstan aihepiiriin.

        Muutenkin juttusi lipsuvat aina ihmisten syyttelyy rasisteiksi ym rikollisiksi, että kehottaisin katsomaan peiliin.

        Miksi sinä kerrot juttuja joiden tiedät olevan pelkkää potaskaa? Haluatko pelkästään häiritä? Kiusata minua?

        Mikä on kivi sinun kengässäsi?

        On selvää että toki tuollainen spämmäys, mitä olet jo usean vuoden aikana tehnyt, muuttaa palstan ilmettä. Noin sinnikästä - ja noin, alusta lähtien, pihalla olevien kommenttien kanssa kirjoittavaa - ei ole täällä minun aikanani ollut yhtäkään.

        Jotenkin säälittävintä on, että yrität jotenkin horjuttaa minun taspainoani sillä - eli keskustelun sijasta loukata toista ihmistä. Elämä on niin kummallista. Tiedän viranomaisia, jotka tulevat sairaaksi lukiessaan näitä nettipalstojen rasistisia juttuja. Minussa se herättä pelkästään sääliä - kuinka ihminen antaa itselleen luvan alentua lähes primitiivisen, reviiristä tai naaraasta taistelevan eläimen tasolle unohtaessaan paitsi kategorisesti haukkumansa toiseuden edustajien merkityksen, myös keskustelijan, jonka kanssa on tekemisissä. Minä olen siitä kummallinen jätteenkäsittelytapaus, että käännän sen pelkästään lisävoimaksi.

        Valitettevaa on että sinun kutsumisesi rasistiksi pitää katteensa.


      • browser kirjoitti:

        Sinähän kommentoit muiden avauksiin ihan samalla tyylillä. Eli esimerkiksi "Roskaa!".

        Kyllä. Ja minusta tuntuu, että niistä kommenteistani, joissa se on ainoa teksti, kirjoittaja kyllä itsekin useinkin tietää sille perusteet.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Kyllä. Ja minusta tuntuu, että niistä kommenteistani, joissa se on ainoa teksti, kirjoittaja kyllä itsekin useinkin tietää sille perusteet.

        Eli kun palstalainen sanoo sinulle "Roskaa" on se ylläpidon luvalla sensuroitava roskakirjoitus, mutta kun sinä sanot palstalaiselle "roskaa", niin se on perusteltu mielipide, korkeampi totuus.

        Ihailtavaa miten noin vähäisellä älyllä varustettu ihminen on pystynyt kasvattamaan noin ylitsevuotavan egon.


      • ?????????????????
        Mover kirjoitti:

        Miksi sinä kerrot juttuja joiden tiedät olevan pelkkää potaskaa? Haluatko pelkästään häiritä? Kiusata minua?

        Mikä on kivi sinun kengässäsi?

        On selvää että toki tuollainen spämmäys, mitä olet jo usean vuoden aikana tehnyt, muuttaa palstan ilmettä. Noin sinnikästä - ja noin, alusta lähtien, pihalla olevien kommenttien kanssa kirjoittavaa - ei ole täällä minun aikanani ollut yhtäkään.

        Jotenkin säälittävintä on, että yrität jotenkin horjuttaa minun taspainoani sillä - eli keskustelun sijasta loukata toista ihmistä. Elämä on niin kummallista. Tiedän viranomaisia, jotka tulevat sairaaksi lukiessaan näitä nettipalstojen rasistisia juttuja. Minussa se herättä pelkästään sääliä - kuinka ihminen antaa itselleen luvan alentua lähes primitiivisen, reviiristä tai naaraasta taistelevan eläimen tasolle unohtaessaan paitsi kategorisesti haukkumansa toiseuden edustajien merkityksen, myös keskustelijan, jonka kanssa on tekemisissä. Minä olen siitä kummallinen jätteenkäsittelytapaus, että käännän sen pelkästään lisävoimaksi.

        Valitettevaa on että sinun kutsumisesi rasistiksi pitää katteensa.

        Se ei tosin ole valitettavaa, että sinä olet Idioottimaisesti häiriköivä kusipää, joka haluaa tuhota Suomen.


      • browser kirjoitti:

        Eli kun palstalainen sanoo sinulle "Roskaa" on se ylläpidon luvalla sensuroitava roskakirjoitus, mutta kun sinä sanot palstalaiselle "roskaa", niin se on perusteltu mielipide, korkeampi totuus.

        Ihailtavaa miten noin vähäisellä älyllä varustettu ihminen on pystynyt kasvattamaan noin ylitsevuotavan egon.

        Ei kai pelkästään tuolla sanalla poistoja tapahdu? Ainakaan itse en niin toimi.

        Viime aikoina on puhuttu paljon perustelusta - ja se on oikein hyvä juttu. Esimerkiksi muutamien viime viikkojen aikaan nimittelyä ei ole hirveästi esiintynyt - mikä tietysti on ihan ensiarvoisen mukava juttu - mutta väitteitä jätetään hirveösti perustelematta. Se omasta mielestäni on nyt suurin este kunnon keskusteluun.

        Kun täällä kuitenkin esimerkiksi joku perustelematon väite, jonka itse asiassa kaikki vielä tietävät paikkansa pitämättömäksi, luokitellean "roskaksi", on se vain - vähintään - kehotus kirjoittajalle perustella tuotos, jonka palstalle postaa.

        Perustelu sinänsä - tietenkään - ei ole edes pakollista. Saahan täällä ilman poiston uhkaa valehdellakin.

        Mutta tässä sen näemme, että vaikka on säännötkin, yleinen keskustelu vaatii tuomarin, tulkitsijan - joka dumaa - mutta, johon voi myös vedota.


      • ????????????????? kirjoitti:

        Se ei tosin ole valitettavaa, että sinä olet Idioottimaisesti häiriköivä kusipää, joka haluaa tuhota Suomen.

        "Minussa se herättä pelkästään sääliä - kuinka ihminen antaa itselleen luvan alentua lähes primitiivisen, reviiristä tai naaraasta taistelevan eläimen tasolle unohtaessaan paitsi kategorisesti haukkumansa toiseuden edustajien merkityksen, myös keskustelijan, jonka kanssa on tekemisissä."


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        Miksi sinä kerrot juttuja joiden tiedät olevan pelkkää potaskaa? Haluatko pelkästään häiritä? Kiusata minua?

        Mikä on kivi sinun kengässäsi?

        On selvää että toki tuollainen spämmäys, mitä olet jo usean vuoden aikana tehnyt, muuttaa palstan ilmettä. Noin sinnikästä - ja noin, alusta lähtien, pihalla olevien kommenttien kanssa kirjoittavaa - ei ole täällä minun aikanani ollut yhtäkään.

        Jotenkin säälittävintä on, että yrität jotenkin horjuttaa minun taspainoani sillä - eli keskustelun sijasta loukata toista ihmistä. Elämä on niin kummallista. Tiedän viranomaisia, jotka tulevat sairaaksi lukiessaan näitä nettipalstojen rasistisia juttuja. Minussa se herättä pelkästään sääliä - kuinka ihminen antaa itselleen luvan alentua lähes primitiivisen, reviiristä tai naaraasta taistelevan eläimen tasolle unohtaessaan paitsi kategorisesti haukkumansa toiseuden edustajien merkityksen, myös keskustelijan, jonka kanssa on tekemisissä. Minä olen siitä kummallinen jätteenkäsittelytapaus, että käännän sen pelkästään lisävoimaksi.

        Valitettevaa on että sinun kutsumisesi rasistiksi pitää katteensa.

        älä ny pullaas tukehdu mower,niin metsä vastaa niin kuin .....jne.
        jos etoo itte huomannut niin voin ilmoittaa että pseudo älykkö lässytyksesi eioo muuttanut tilannetta ainakaan parenpaan suuntaan,maahantuotujen muukaisten hyysääminen herättää kansan ärtymystä eikä sitä lopeta turha lässytys somalien eriomaisuudesta.
        terkku omarille....


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        Ei kai pelkästään tuolla sanalla poistoja tapahdu? Ainakaan itse en niin toimi.

        Viime aikoina on puhuttu paljon perustelusta - ja se on oikein hyvä juttu. Esimerkiksi muutamien viime viikkojen aikaan nimittelyä ei ole hirveästi esiintynyt - mikä tietysti on ihan ensiarvoisen mukava juttu - mutta väitteitä jätetään hirveösti perustelematta. Se omasta mielestäni on nyt suurin este kunnon keskusteluun.

        Kun täällä kuitenkin esimerkiksi joku perustelematon väite, jonka itse asiassa kaikki vielä tietävät paikkansa pitämättömäksi, luokitellean "roskaksi", on se vain - vähintään - kehotus kirjoittajalle perustella tuotos, jonka palstalle postaa.

        Perustelu sinänsä - tietenkään - ei ole edes pakollista. Saahan täällä ilman poiston uhkaa valehdellakin.

        Mutta tässä sen näemme, että vaikka on säännötkin, yleinen keskustelu vaatii tuomarin, tulkitsijan - joka dumaa - mutta, johon voi myös vedota.

        jaaha,herra on nimittänyt itsensä tuomariksi niinettä hepposilla perusteilla sananvapautta loukataan.
        meikä-manne muuten pystyy perustelemaan väitteensä jotka perustuvat kokemukseen ja kylmiin factoihin eikä oo maailmanparantaja hörhöjen houreita...selkiskö


      • niin metsä vastaa...
        Mover kirjoitti:

        Ei kai pelkästään tuolla sanalla poistoja tapahdu? Ainakaan itse en niin toimi.

        Viime aikoina on puhuttu paljon perustelusta - ja se on oikein hyvä juttu. Esimerkiksi muutamien viime viikkojen aikaan nimittelyä ei ole hirveästi esiintynyt - mikä tietysti on ihan ensiarvoisen mukava juttu - mutta väitteitä jätetään hirveösti perustelematta. Se omasta mielestäni on nyt suurin este kunnon keskusteluun.

        Kun täällä kuitenkin esimerkiksi joku perustelematon väite, jonka itse asiassa kaikki vielä tietävät paikkansa pitämättömäksi, luokitellean "roskaksi", on se vain - vähintään - kehotus kirjoittajalle perustella tuotos, jonka palstalle postaa.

        Perustelu sinänsä - tietenkään - ei ole edes pakollista. Saahan täällä ilman poiston uhkaa valehdellakin.

        Mutta tässä sen näemme, että vaikka on säännötkin, yleinen keskustelu vaatii tuomarin, tulkitsijan - joka dumaa - mutta, johon voi myös vedota.

        "Mover2.5.2014 13:15-2 SULJE
        Mene hokemaan sitä torille. Noita idiootteja, jotka eivät sinua jaksa kunnella, löytyy silmänräpäyksessä tusina.

        Kulttuurisi on mennyttä aikaa.
        VASTAA"


      • Mover kirjoitti:

        Ei kai pelkästään tuolla sanalla poistoja tapahdu? Ainakaan itse en niin toimi.

        Viime aikoina on puhuttu paljon perustelusta - ja se on oikein hyvä juttu. Esimerkiksi muutamien viime viikkojen aikaan nimittelyä ei ole hirveästi esiintynyt - mikä tietysti on ihan ensiarvoisen mukava juttu - mutta väitteitä jätetään hirveösti perustelematta. Se omasta mielestäni on nyt suurin este kunnon keskusteluun.

        Kun täällä kuitenkin esimerkiksi joku perustelematon väite, jonka itse asiassa kaikki vielä tietävät paikkansa pitämättömäksi, luokitellean "roskaksi", on se vain - vähintään - kehotus kirjoittajalle perustella tuotos, jonka palstalle postaa.

        Perustelu sinänsä - tietenkään - ei ole edes pakollista. Saahan täällä ilman poiston uhkaa valehdellakin.

        Mutta tässä sen näemme, että vaikka on säännötkin, yleinen keskustelu vaatii tuomarin, tulkitsijan - joka dumaa - mutta, johon voi myös vedota.

        "Saahan täällä ilman poiston uhkaa valehdellakin."

        -niin näkyy kohdallasi olevan.

        -valehtelu ei ole mitään asiallista keskustelua ja siitä jää kiinni.

        -aika omituinen kommentti luotsilta, mikäli olisit asiallinen luotsi. Sellainenhan sinä et ole, vaan lähinnä häirikkö.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Ei kai pelkästään tuolla sanalla poistoja tapahdu? Ainakaan itse en niin toimi.

        Viime aikoina on puhuttu paljon perustelusta - ja se on oikein hyvä juttu. Esimerkiksi muutamien viime viikkojen aikaan nimittelyä ei ole hirveästi esiintynyt - mikä tietysti on ihan ensiarvoisen mukava juttu - mutta väitteitä jätetään hirveösti perustelematta. Se omasta mielestäni on nyt suurin este kunnon keskusteluun.

        Kun täällä kuitenkin esimerkiksi joku perustelematon väite, jonka itse asiassa kaikki vielä tietävät paikkansa pitämättömäksi, luokitellean "roskaksi", on se vain - vähintään - kehotus kirjoittajalle perustella tuotos, jonka palstalle postaa.

        Perustelu sinänsä - tietenkään - ei ole edes pakollista. Saahan täällä ilman poiston uhkaa valehdellakin.

        Mutta tässä sen näemme, että vaikka on säännötkin, yleinen keskustelu vaatii tuomarin, tulkitsijan - joka dumaa - mutta, johon voi myös vedota.

        Paras tapa nostaa palstan keskustelukulttuurin taso olisi hyvää esimerkkiä näyttävä luotsi. Lopeta siis, koska sinä et osaa kirjoittaa, etkä osaa katsoa itseäsi likimainkaan objektiivisessa valossa. Rikot itse joka ikistä omaa sääntöäsi jatkuvasti.

        Voisitkin vaikka yliopistolta pyytää jonkun argumentaation asiantuntijan perehtymään töherryksiisi ja dumaamaan ne, kun ei selvästikään mene perille se, mitä me palstalaiset sinulle jankutamme.


      • suomi suomalaisille kirjoitti:

        älä ny pullaas tukehdu mower,niin metsä vastaa niin kuin .....jne.
        jos etoo itte huomannut niin voin ilmoittaa että pseudo älykkö lässytyksesi eioo muuttanut tilannetta ainakaan parenpaan suuntaan,maahantuotujen muukaisten hyysääminen herättää kansan ärtymystä eikä sitä lopeta turha lässytys somalien eriomaisuudesta.
        terkku omarille....

        Lässytystä on ainoastaan perustelematon teksti, josta kommenttisi on laadukas esimerkki.

        Noilla en päätäni vaivaa vaan menen eteenpäin.


      • suomi suomalaisille kirjoitti:

        jaaha,herra on nimittänyt itsensä tuomariksi niinettä hepposilla perusteilla sananvapautta loukataan.
        meikä-manne muuten pystyy perustelemaan väitteensä jotka perustuvat kokemukseen ja kylmiin factoihin eikä oo maailmanparantaja hörhöjen houreita...selkiskö

        " meikä-manne muuten pystyy perustelemaan väitteensä jotka perustuvat kokemukseen"

        No kuule voisit ihan näiden vuosien jälkeen aloittaa!


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        " meikä-manne muuten pystyy perustelemaan väitteensä jotka perustuvat kokemukseen"

        No kuule voisit ihan näiden vuosien jälkeen aloittaa!

        esim.somalien hyysäykselle eiole mitään perusteita,he tulivat tänne kuin varkaat yöllä kun neuvostoliitto hajosi.
        senjälkeen alkoi hyvin suunniteltu ja toteutettu hyysärien avustama m uukalaisten maahantuonti. sinun olkapäällä olevaan umpiluuhun ei kyllä uppoo mikään factoihin perustuva selitys mutta on palstalla sellaisiakin jotka ymmärtävät kylmiä factoja.
        jooja e-afrikassa näille maahantulijoille tarjottiin luoti kalloon tai palava kaulapanta,muutoliike on nykyään minimaallista.
        niinettä koitas ny itte jotain järkevää näiden vuosien jälkeen esittää....jeeskö


      • suomi suomalaisille kirjoitti:

        esim.somalien hyysäykselle eiole mitään perusteita,he tulivat tänne kuin varkaat yöllä kun neuvostoliitto hajosi.
        senjälkeen alkoi hyvin suunniteltu ja toteutettu hyysärien avustama m uukalaisten maahantuonti. sinun olkapäällä olevaan umpiluuhun ei kyllä uppoo mikään factoihin perustuva selitys mutta on palstalla sellaisiakin jotka ymmärtävät kylmiä factoja.
        jooja e-afrikassa näille maahantulijoille tarjottiin luoti kalloon tai palava kaulapanta,muutoliike on nykyään minimaallista.
        niinettä koitas ny itte jotain järkevää näiden vuosien jälkeen esittää....jeeskö

        Juu muuta ihannevaltioosi Etelä-Afrikkaan.

        Somalit ovat täällä ja halutessaan pysyvät. Sille ei nyt ole mitään tekoa, halusi sitä tai ei.


      • niin metsä vastaa... kirjoitti:

        "Mover2.5.2014 13:15-2 SULJE
        Mene hokemaan sitä torille. Noita idiootteja, jotka eivät sinua jaksa kunnella, löytyy silmänräpäyksessä tusina.

        Kulttuurisi on mennyttä aikaa.
        VASTAA"

        Ei perustelua.


      • centti kirjoitti:

        "Saahan täällä ilman poiston uhkaa valehdellakin."

        -niin näkyy kohdallasi olevan.

        -valehtelu ei ole mitään asiallista keskustelua ja siitä jää kiinni.

        -aika omituinen kommentti luotsilta, mikäli olisit asiallinen luotsi. Sellainenhan sinä et ole, vaan lähinnä häirikkö.

        Ei perustelua.


      • mette.sodermann
        Mover kirjoitti:

        "Minussa se herättä pelkästään sääliä - kuinka ihminen antaa itselleen luvan alentua lähes primitiivisen, reviiristä tai naaraasta taistelevan eläimen tasolle unohtaessaan paitsi kategorisesti haukkumansa toiseuden edustajien merkityksen, myös keskustelijan, jonka kanssa on tekemisissä."

        Tunnet siis itsesääliä, se osoitta että ymmärrät idioottimaisuutesi.


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        Juu muuta ihannevaltioosi Etelä-Afrikkaan.

        Somalit ovat täällä ja halutessaan pysyvät. Sille ei nyt ole mitään tekoa, halusi sitä tai ei.

        katotaan ny,saatan muuttaakin siellä ei meikä-mannea nimitellä rasistiksi eikä valehtelijaksi.
        kyllä somalit häipyvät kun sossun luukut suljetaan,meinaan vaan että suomen kansantalous ei kestä joutilaiden hyysäystä täältä ikuisuuteen.
        jaaniin,eteläisessä afriikassa minä olen baas tai bwana,kunnioitettu yksilö......


      • mette.sodermann kirjoitti:

        Tunnet siis itsesääliä, se osoitta että ymmärrät idioottimaisuutesi.

        Tunnen välillä myös itsesääliä.

        Onneksi on näitä oikeassaolijoita.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Tunnen välillä myös itsesääliä.

        Onneksi on näitä oikeassaolijoita.

        Sinähän olet määritelmäsi kanssa ollut oikeassa jo kymmenisen vuotta, vaikka kukaan ei ole sitä allekirjoittanut, vaan pelkkää kritiikkiä on satanut niskaan satamäärin. Perustellusti, lähteiden ja linkkien kera.

        Tuota voi jo kutsua oikeassaolemiseksi. Ja kaiken päälle kehtaat väittää, ettei sitä ole haastettu.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Lässytystä on ainoastaan perustelematon teksti, josta kommenttisi on laadukas esimerkki.

        Noilla en päätäni vaivaa vaan menen eteenpäin.

        Missäs oma perustelusi oli siinä tekstissä, johon ss vastasi kl. 13:58?


      • browser kirjoitti:

        Sinähän olet määritelmäsi kanssa ollut oikeassa jo kymmenisen vuotta, vaikka kukaan ei ole sitä allekirjoittanut, vaan pelkkää kritiikkiä on satanut niskaan satamäärin. Perustellusti, lähteiden ja linkkien kera.

        Tuota voi jo kutsua oikeassaolemiseksi. Ja kaiken päälle kehtaat väittää, ettei sitä ole haastettu.

        Missä se perusteltu kritiikki linkkeineen on?


      • browser kirjoitti:

        Missäs oma perustelusi oli siinä tekstissä, johon ss vastasi kl. 13:58?

        Centin tuottamasta materiaalista?

        Onko sinulle epäselvää, onko centti tuottanut tänne asiatonta tekstiä?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Centin tuottamasta materiaalista?

        Onko sinulle epäselvää, onko centti tuottanut tänne asiatonta tekstiä?

        Onko sinulle epäselvää, oletko itse pseudoälykkölässyttäjä?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Missä se perusteltu kritiikki linkkeineen on?

        Se on vaipunut palstan viestihistorian unholaan tai sitten sensuroitu aiempien kadonneiden rasismimäärittelyjesi mukana. Mutta kyllä sen jokainen täyspäinen silloin palstalla ollut varmasti muistaa.
        Minä en pidä mitään henkilökohtaista arkistoa kerroista, kun sinut on nollattu. Enkä myöskään ala selaamaan kuukausien tai vuosien päähän palstan tekstejä. Mutta on minulla sentään oma muistini, jota et hämää tuolla naiivilla sumutuksella.

        Kaiva siis arkistosta!


      • Mover kirjoitti:

        Centin tuottamasta materiaalista?

        Onko sinulle epäselvää, onko centti tuottanut tänne asiatonta tekstiä?

        taas on hävinnyt jostain näiltä kohdin kirjallista materiaaliani. Ihan vaan tiedustelisin, että mistähän syystä niin on päässyt käymään.


      • Mover kirjoitti:

        Ei perustelua.

        mikä se semmonen on?


      • browser kirjoitti:

        Se on vaipunut palstan viestihistorian unholaan tai sitten sensuroitu aiempien kadonneiden rasismimäärittelyjesi mukana. Mutta kyllä sen jokainen täyspäinen silloin palstalla ollut varmasti muistaa.
        Minä en pidä mitään henkilökohtaista arkistoa kerroista, kun sinut on nollattu. Enkä myöskään ala selaamaan kuukausien tai vuosien päähän palstan tekstejä. Mutta on minulla sentään oma muistini, jota et hämää tuolla naiivilla sumutuksella.

        Kaiva siis arkistosta!

        Ylimalkaan tuota määrittelyä kohtaan ei käytännössä ole ollut mielenkiintoa. Keskustelu on, siis tuon aloituksen sisälläkin, liikkunut muualla.

        Paljon täällä menee kirjoittajamoderaattorilta ohi - mutta koska tuo määrittely on itse asiassa täällä koko palstan keskiössä ja keskellä, niin se on erityisen huomioni kohteena.

        Toisin sanoen muistan jokaisen kommentin, mikä määrittelystä on kirjoitettu - ja n-i-i-t-ä- -t-o-d-e-l-l-a- -e-i- -o-l-e- -o-l-l-u-t-!

        Väittäessäsi toista sopii kyllä aika hyvin muuhunkin linjaasi. Silti olen hieman pettynyt.

        Ihmiseen.


      • centti kirjoitti:

        taas on hävinnyt jostain näiltä kohdin kirjallista materiaaliani. Ihan vaan tiedustelisin, että mistähän syystä niin on päässyt käymään.

        No sen vuoksi että teit täällä lääketieteellisen diagnoosin, johon mandaattisi ei yllä.

        Lähepä lenkille!


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Ylimalkaan tuota määrittelyä kohtaan ei käytännössä ole ollut mielenkiintoa. Keskustelu on, siis tuon aloituksen sisälläkin, liikkunut muualla.

        Paljon täällä menee kirjoittajamoderaattorilta ohi - mutta koska tuo määrittely on itse asiassa täällä koko palstan keskiössä ja keskellä, niin se on erityisen huomioni kohteena.

        Toisin sanoen muistan jokaisen kommentin, mikä määrittelystä on kirjoitettu - ja n-i-i-t-ä- -t-o-d-e-l-l-a- -e-i- -o-l-e- -o-l-l-u-t-!

        Väittäessäsi toista sopii kyllä aika hyvin muuhunkin linjaasi. Silti olen hieman pettynyt.

        Ihmiseen.

        Sinä et muista mitään, mikä on tapahtunut eilen tai aiemmin. Tämä on nähty ja perusteena toimii tämä palsta.

        Viime aikoina tuo aloituksesi ei tosiaan ole herättänyt keskustelua, kun kukaan ei enää jaksa toistaa.


      • browser kirjoitti:

        Sinä et muista mitään, mikä on tapahtunut eilen tai aiemmin. Tämä on nähty ja perusteena toimii tämä palsta.

        Viime aikoina tuo aloituksesi ei tosiaan ole herättänyt keskustelua, kun kukaan ei enää jaksa toistaa.

        just näin

        Kova valehtelija tuo Mover.


      • Mover kirjoitti:

        No sen vuoksi että teit täällä lääketieteellisen diagnoosin, johon mandaattisi ei yllä.

        Lähepä lenkille!

        ja mikähän tuo lääketieteellinen sitten oli?


      • centti kirjoitti:

        ja mikähän tuo lääketieteellinen sitten oli?

        mikä takia tuo viesti tuli palstalle, vaikka painoin "PERUUTA" nappia?

        Tää S24 palvelu on ihan per­seestä(!)OK


      • centti kirjoitti:

        mikä takia tuo viesti tuli palstalle, vaikka painoin "PERUUTA" nappia?

        Tää S24 palvelu on ihan per­seestä(!)OK

        nyt sitten en painanut mitään nappia niin siihen vain napsahti pas­kaviesti palstalle.

        Hullujako te olette siellä S24 ylläpidossa?


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        "Minussa se herättä pelkästään sääliä - kuinka ihminen antaa itselleen luvan alentua lähes primitiivisen, reviiristä tai naaraasta taistelevan eläimen tasolle unohtaessaan paitsi kategorisesti haukkumansa toiseuden edustajien merkityksen, myös keskustelijan, jonka kanssa on tekemisissä."

        pakkohan se on kun nämä muualta tulleet rasistisia rikoksia tehtailevat eivät muuten usko ei mene oppi perille sanomalla.


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        Juu muuta ihannevaltioosi Etelä-Afrikkaan.

        Somalit ovat täällä ja halutessaan pysyvät. Sille ei nyt ole mitään tekoa, halusi sitä tai ei.

        hyysärien ansiosta edes karkoitettavaksi määrättyjä ei voi karkoittaa,no aika aikaansa kutakin voi ne vielä lähteäkin.
        muuten tuo hokemasi Suomalaisten muuttamisesta muuanne on kuin islamia.


      • mette.neegerperse
        Mover kirjoitti:

        Tunnen välillä myös itsesääliä.

        Onneksi on näitä oikeassaolijoita.

        Itse niin sanoit..


    • suomi suomalaisille

      joo,meikä-manne eioo ole tähänpäivään mennessä huomannut asialliata ja toduuden mukaista hyysäreiden somalikiimassa.
      turvattomassa maassa ei käydä lomailemassa eikä somalit ole mitenkää vaikuttaneet ns.työvoimapulan poistamiseksi mutta kalliiksi heitin loisiminen tulee veronmaksajalle.
      jaaniin mower,mitäs tykkäät meitin avusta ja rahoituksesta ns.taistelijoille joita hilluu tappajina islamin levityksen esitaistelijoina.....täh

    • No minä voin kaivaa poistettuja illaksi, mutta miten sitten kun ne on poistettu niin poistettujen takas laittaminen on käsittääkseni rikos. Joten lähetän niitä sulle yv kun ehdin.

      Uskon nyt että täällä meidänn rakkaassa kotiluolassamme riehuu ihan vieraan pajan vihamieliset voimat. Luulen että niissä on se ylivoimainen tyyppi joka poistaa just mun viestit ja muutenkin kaiken hauskan. mm se hauska tämäkin lässyn lässyn video - miksi se piti poistaa ? Siinä oli yli 200 viestiä! ja se mitä olen ihmetellyt että ne poistetut ja pitkät viestit, niihin osallistui myös Mover, niin enpä usko että MOver kirjoitteleisi jos kommentit olisi poistettavia. - Joten sen sadannen kerran kuka h-vetti täällä riehuu ? Mover mulla on pari pirua, lähetän sulle yv. Selvitä niiden ip ypn kanssa ja kato kuka se hullu on ja käske yp bannia se!

      • Mitään en ole poistanut. Moveri on mukava mies, sanoivat ylläpidon pomot, kun jututin niitä cätissä. Epäilen browseria... sehän on vähän kuin Mouwseri.


    • Mover 23.8.2014 21:13 1
      Minua tietyllä tavalla itseäni harmittaa se, että moderointivaltuuksieni vuoksi joku kokee täällä ahdistusta. Varsinkin tietty erimielinen.

      _________________________

      Kiitos sanasta "erimielinen" se on paljon oikeampi kuin se r-sana :)

      Vaikka et tainnut tarkoitaa minua, vai?
      Mutta kuitenkin on pahan tuntuista lukea muidenkaan tekstiä, missä puhutellaan toista kirjoittaa r-sanalla. Ei me olla rasisteja vaan iloisia erimielisiä

      • Jotkut erimieliset ovat rasisteja, jotkut eivät.


      • Mover kirjoitti:

        Jotkut erimieliset ovat rasisteja, jotkut eivät.

        Rasismi ei ole ajatus, vaan teko!
        Toki teko lööhtee ajatuksesta
        mutta vaikka miten ajattelee jos se jä siihen se ei voi olla rikos.

        Voihan rikostakin suunnitella muttei se ole rikso ennenkuin sen toteuttaa!

        Muistatko kun poliisi otti kiinni pankkiryöstöä suunnitelleen porukan ennen ryöstöä, niin kun mitään rikosta ei ollut ei tullut syytettäkään.

        Olisi mun mielestä kummallista että ajatus olisi rikos. Haloo !

        Tässä on yksi kummallisuus, Mover, mitä teidän puoli ajattelee.
        Mietipä uusiksi toi asia ja palaja astialle, kun olet miettinyt asiaa min 2 vrk ;)
        Saat googlettaa tai kysyä joltain. Minäkin tahdon tietää oikean vastauksen tähän.


      • Mover kirjoitti:

        Jotkut erimieliset ovat rasisteja, jotkut eivät.

        Mielestäni tavis ei voi olla rasisti.
        Sinä et voi sanoa täällä kirjoittajaa rasistiksi.
        Vaikka ihminen kirjoittaisi pimeimmätkin ajatuksensa ulos, se on parempi kuin hakata ne jonkun toisen naamaan.
        Vaikka ihminen kirjoittaisi (kun olen nähnyt) ”olen rasisti” ei sanojen perusteella voituomita. Se pitää nähdä konkreettisesti että se on rasisti. Poliisinkin pitää saada varmuus että murhan tunnustaja on oikeasti murhaaja eikä vain joku vähä-älyinen joka tunnustaa murhan huvikseen kuten näköjään tuo täällä riehuva ”olen rasisti” - tyyppikin on.
        Ja olen nähnyt myös keskustelua että toiset on alempia, se on väärin. Ja ainakin mun mielestä asian sanominen ei ole rasismia, mutta jos sen toteuttaa niin se on rasismia! Esm wikipediassa sanalla 'rasismi Suomessa' lukee että
        __________________________________________.

        1800-luvulla ruotsalaiset, suomenruotsalaiset ja saksalaiset antropologit leimasivat suomenkieliset suomalaiset alemmaksi mongoliseksi tai ”itäeurooppalaiseksi roduksi”. Suomalaisuudenliiton Itämaasta itsenäisyyteen-kirjassa voi katsoa kielirasismiksi kun RKP:n Nils Meinander (HS, 11. maaliskuuta 1994) tunnustaa että "...me ruotsinkieliset siihen aikaan pidimme suomalaisia alempana rotuna ja ,,, kirj virhe wikissä ! Kielirajan yli ei juurikaan ollut kanssakäymistä ja avioituminen suomenkielisen kanssa oli munaus. Omaa paremmuuttamme perustelimme rotuopein", mikä todistanee rotusyrjinnällisyyden eläneen nykyaikaan asti. Toisaalta suomalaiset antropologit sovelsivat ulkomailta lainaamiaan hierarkisoivia rotuteorioita saamelaisiin aina 1930-luvulle asti.[3]

        __________________________________________.

        Mielestäni suomalaisten ryssä-viha ei ole rasismia se perustuu ryssien omaan käytöökseen, hyökkäyssotiin.
        Suomenruotsalaisten käytös taas oli rasismia, se ei perustunut siihen että suomalaiset olisi tehnyt jotain pahaa vaan se perustui puhtaasti vain tahtoon alistaa ja halveksia toista kansaa, tuntea omaa paremmuuttaan alistamalla toisia, siis meitä suomalaisia
        Sitähän koulukiusaaminenkin on. Tuntee itsensä paremmaksi kun saa mollata / hakata heikomman. < Minä taas en ole ikinä tuntenut, enkä hakenut tunnettaa tutea paremmutta kun onnistun mollaamaan yhden. Pv, olen aina puolustanut haukuttua. Minä saan siitä tyydytystä, kun näen miten ylimmielinen sonta huomaa olevansa minun sanoilla alempana kuin haukuttavansa, kuten vaikka ala-arvoinen-ylimielinen browser.

        Oikeesti se browser oli ihan hirvee kun sen kommentteja luin, niin eihän tuon ollut edes tarkoitus jutella kuin ihan vaan solvata kokoajan, sairas tyyppi. Olen ennenkin lukenut samaa tyyliä. Sivistyneesti mutta tarkoituksena vain solvata, ei jutella.


    • suomi suomalaiille

      sitähän minä yritän jankuttaa mutta eimee läpi.
      jokaisella yksilöllä on vapaus ,ainakin teoriassa sanan ja mielipiteenj vapauteen.
      tämä oikeus on loukattu kun on kysymys muukalaisten maahantuonnista ja sekä varorahojen käytöstä täällä loisivien ylläpitoon .
      hallitus panee köyhiä kyykkyyn mutta muukaisille on avoin piikki.....sa terkku omarille mower

    • Ei perusteluja

      Taas movea on viety 1000000-0 ja Ei Perusteluja. Säälittävä yksilö ja kaikki "ilmaisten leffalippujen takia"

      • Mut ku ei tule niitä perusteluja...


      • ­­¢
        Mover kirjoitti:

        Mut ku ei tule niitä perusteluja...

        oo trolli hiljaa


      • ­­¢

      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        Mut ku ei tule niitä perusteluja...

        perustele itte,onko reviirien ja saavutettujen etujen puolustaminen vaikka väkivallalla sitä itseään. vrt.somalien klaaniyhteisöjen käytös ulkopuolisia kohtaan.....täh


    • Mover : Pyrin kuuntelemaan ja haluan kuunnella. Tämä "perustelukeskustelu" on pannut minutkin koville. Hyvä niin.

      Täällä palstalla on on ylläpitäjät, mode ja rivikirjoittajat.
      _____________________

      Karavaani kulkee ja koirat haukkuu :)

      http://www.hs.fi/fingerpori/s1305726300872

      T rivikirjoittaja.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe