Minkälaisia ihmisiä pidätte älykkäinä?

Mitä arvostatte?

Monipuolisesti opiskelleita?

Oikein vanhoja ja kokeneita?

Taitavia puhujia?

Pidättyviä?

Sosiaalisesti aktiivisia?

?

23

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reegre

      Jep ja vähän kaikkea muutakin.

      • reehgre

        tietnkin musiikaalinen sais olla joka solulta.


    • P.P-K

      Kaikkein tärkein äly on tunneäly, eli se että ihminen pystyy kokemaan sympatiaa ja olemaan empaattinen. On paljon ihmisiä, jotka osaavat tietokirjan ulkoa, mutteivat pysty ymmärtämään osaamaansa. Uteliaisuus on yksi suurempia älykkäitä ihmisia yhdistävä piirre. Vanhat ihmiset yleensä ovat oppineet elämänkokemustensa kautta ja se on arvostettavaa älyä. Äykäs ihminen on aina avarakatseinen ja elämälle avoin. Matemaattisesti suuntautuneet äykö kyllä usein, eivä ymmärrä mitään alansa ukopuoelta, mutta nerot ovatkin asia erkseen. Kysymys taisi olla miaista äykkyyttä arvostaa ja minun vastaus on, että arvostan normaalia sosiaalista tilennetta ja ihmistä ymmärtäävää henkiöä. Hän on mielestäni älykäs. Esimerkiksi ei niin äykkäät yrittävät aina laittaa ihmiset ja asiat tiettyihin katekorioihin ja ovat omasta mielestään aina oikeassa.

    • viksu kaalee

      Noo kah ainakiin pittee ossoo povvoo korttiloisista. Pitsiliinoo ja ilmapuntariloo pittee ossoo myyä. Ja kah hevoseella ajoo nii ettää kipinöö kiesiit lyää jaa petskoot jiä tuaksee. Kah semmonee on viksuu kaalee.

    • juurikin

      Ei niin äykkäät yrittävät aina laittaa ihmiset ja asiat tiettyihin katekorioihin ja ovat omasta mielestään aina oikeassa.

      • hyvin on asiat

        uokaan


    • 234567890vbmk,l

      joka taitaa, ja osaa tehdä rahaa. Puhuttaa kaajeet ympäri. Joka elää , vaikka kuivalla kalliolla.

      • P.P-K

        Nauraaaaaa, just joo. rahaa saa tyhmä työmieskin. Kuivalla kalliolla ei elä ykskään nykyajan kaalo. Kyä joku jaksaa porvosoida. No ehkäpä tämä juurikin kertoo pastan käyttäjien älykkyysosamäärän.


      • huono...........
        P.P-K kirjoitti:

        Nauraaaaaa, just joo. rahaa saa tyhmä työmieskin. Kuivalla kalliolla ei elä ykskään nykyajan kaalo. Kyä joku jaksaa porvosoida. No ehkäpä tämä juurikin kertoo pastan käyttäjien älykkyysosamäärän.

        Mee , kouluun. Paljos se sinulla on ? Kyllä, niitä on sellaisia ihmisiä, joka osaa hankija rahaa, paremmin kuin toinen. Meissä on eroja. Mie en osaa. Kuluttamaan olen hyvä. Mutta huono tienamaan. Muistelkaa, miten Kalle Hagert osasi ennen, oli edellä muita kaaleita. Ja Elli senkun kulutti. Eikä tämä ole mikään vitsi. Kerro nyt tuo sinun älykkyysosamäärä. Vai huultako vaan heität ? Jos se olisi sinulla korkia, et olisi tällä palstalla. Tämä on meidän jälkeen jäänneiten palsta. Koska ollaan niin huonoja. Ja sinä olet hyvä. Suorastaan NERO. Lans kutti. Ma ahaah jakke sihko. En muuten syö pastaa, koska se kasvaa väärässä maassa (nauraa......


      • P.P-K
        huono........... kirjoitti:

        Mee , kouluun. Paljos se sinulla on ? Kyllä, niitä on sellaisia ihmisiä, joka osaa hankija rahaa, paremmin kuin toinen. Meissä on eroja. Mie en osaa. Kuluttamaan olen hyvä. Mutta huono tienamaan. Muistelkaa, miten Kalle Hagert osasi ennen, oli edellä muita kaaleita. Ja Elli senkun kulutti. Eikä tämä ole mikään vitsi. Kerro nyt tuo sinun älykkyysosamäärä. Vai huultako vaan heität ? Jos se olisi sinulla korkia, et olisi tällä palstalla. Tämä on meidän jälkeen jäänneiten palsta. Koska ollaan niin huonoja. Ja sinä olet hyvä. Suorastaan NERO. Lans kutti. Ma ahaah jakke sihko. En muuten syö pastaa, koska se kasvaa väärässä maassa (nauraa......

        Juu älä syökää, ei mun älykkyyys osa määrä oo kun 129, eli en oo nero, ja kalle se vaan vei monen kaalon leivän että toki oli edistyksellinen mies, ja aikansa kuluks täälä kukanenkin. Vaan jos palataan tuohon alkuperäseen kysymykseen niin kaaleissa on paljon älykkäitä esim eräs jo vanha mies ei päivääkään käyny koulua vaan oppi lukemaan, koska halus tietää mitä sarjakuvissa sanotaan ja juoksi muiden perässä jotka osas niin kauvan kun oppi ite, se on älykkyyttä, sitten on yks jo vanha akka joka antaa sillon tällö ohikulkiessaan kadun kurjallekin kolikon kaks, se on taas sitä empaattista älykkyyttä, rahan tienaaminen on kiinni joko tuurista tai älystä tai sitten kanssaihmisten yksinkertasuudesta, se ei oo koskaan ykspiippunen juttu se. naura vaan ny jakke sihko elä on sillon rattosampaa.


      • korjaus
        P.P-K kirjoitti:

        Juu älä syökää, ei mun älykkyyys osa määrä oo kun 129, eli en oo nero, ja kalle se vaan vei monen kaalon leivän että toki oli edistyksellinen mies, ja aikansa kuluks täälä kukanenkin. Vaan jos palataan tuohon alkuperäseen kysymykseen niin kaaleissa on paljon älykkäitä esim eräs jo vanha mies ei päivääkään käyny koulua vaan oppi lukemaan, koska halus tietää mitä sarjakuvissa sanotaan ja juoksi muiden perässä jotka osas niin kauvan kun oppi ite, se on älykkyyttä, sitten on yks jo vanha akka joka antaa sillon tällö ohikulkiessaan kadun kurjallekin kolikon kaks, se on taas sitä empaattista älykkyyttä, rahan tienaaminen on kiinni joko tuurista tai älystä tai sitten kanssaihmisten yksinkertasuudesta, se ei oo koskaan ykspiippunen juttu se. naura vaan ny jakke sihko elä on sillon rattosampaa.

        siis elämä on ...


      • tyhmäläinen
        P.P-K kirjoitti:

        Juu älä syökää, ei mun älykkyyys osa määrä oo kun 129, eli en oo nero, ja kalle se vaan vei monen kaalon leivän että toki oli edistyksellinen mies, ja aikansa kuluks täälä kukanenkin. Vaan jos palataan tuohon alkuperäseen kysymykseen niin kaaleissa on paljon älykkäitä esim eräs jo vanha mies ei päivääkään käyny koulua vaan oppi lukemaan, koska halus tietää mitä sarjakuvissa sanotaan ja juoksi muiden perässä jotka osas niin kauvan kun oppi ite, se on älykkyyttä, sitten on yks jo vanha akka joka antaa sillon tällö ohikulkiessaan kadun kurjallekin kolikon kaks, se on taas sitä empaattista älykkyyttä, rahan tienaaminen on kiinni joko tuurista tai älystä tai sitten kanssaihmisten yksinkertasuudesta, se ei oo koskaan ykspiippunen juttu se. naura vaan ny jakke sihko elä on sillon rattosampaa.

        Voin sanoa, heti kättelyssä, SINÄ VALEHTELET. Sun älykkyys ei riko 120 pistettä.
        Minulla on vaan 77. Nauraa...................... En ole käynnyt kouluja, muuta kuin kiertokoulun. Ja siellä opin paljon elämään liittyvää. Miten säilyy elävänä tässä pahassa maailmassa. No tupankan osaan sytyttää, ja antaa kaverille tulta. Etkö osaa lukia ?Sinua sanoin sihkos, minä en sitä ole. Etkö oikiasti ymmärrä mitä kirjoitin. En ole sanonnut, että minä olen sihko, vaan sinä.nauraaaaaaaaaa.....

        "
        Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta. """


        "" Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele. ""


        "Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin."


      • P.P-K
        tyhmäläinen kirjoitti:

        Voin sanoa, heti kättelyssä, SINÄ VALEHTELET. Sun älykkyys ei riko 120 pistettä.
        Minulla on vaan 77. Nauraa...................... En ole käynnyt kouluja, muuta kuin kiertokoulun. Ja siellä opin paljon elämään liittyvää. Miten säilyy elävänä tässä pahassa maailmassa. No tupankan osaan sytyttää, ja antaa kaverille tulta. Etkö osaa lukia ?Sinua sanoin sihkos, minä en sitä ole. Etkö oikiasti ymmärrä mitä kirjoitin. En ole sanonnut, että minä olen sihko, vaan sinä.nauraaaaaaaaaa.....

        "
        Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta. """


        "" Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele. ""


        "Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin."

        No suo anteeksi, vaan en valehtel ja toisekseen mitä nuo raamatun lainaukset liityy tähän asiaan ja miks sä niikö puret? Nöyryys on meillä jokasella lujassa vaan siihen pitäs pyrkiä ja rauhan saa puhdassydäminen se totta. Puhut ensin, että jokka homaa rahaa on älykkäitä ja sitten heittelet raamatun lauseta, sopisko tähän ketjuun sitten myös "en anna teile niin kuin mailma antaa, vaan rauhan minä jätän teille minun rauhani..." ja millain lailla ei ole minun vikani jos ei älykkyysosamääräsi ylitä Mensan rajaa, eikä tuo minunkaan 129 ole lähelläkään vielä neroja. "Ma ahaah jakke sihko" sinä sanoit, en minä... Hyväää kaikessa sulle


      • oikaisu......
        P.P-K kirjoitti:

        No suo anteeksi, vaan en valehtel ja toisekseen mitä nuo raamatun lainaukset liityy tähän asiaan ja miks sä niikö puret? Nöyryys on meillä jokasella lujassa vaan siihen pitäs pyrkiä ja rauhan saa puhdassydäminen se totta. Puhut ensin, että jokka homaa rahaa on älykkäitä ja sitten heittelet raamatun lauseta, sopisko tähän ketjuun sitten myös "en anna teile niin kuin mailma antaa, vaan rauhan minä jätän teille minun rauhani..." ja millain lailla ei ole minun vikani jos ei älykkyysosamääräsi ylitä Mensan rajaa, eikä tuo minunkaan 129 ole lähelläkään vielä neroja. "Ma ahaah jakke sihko" sinä sanoit, en minä... Hyväää kaikessa sulle

        Oot sie tosi viisas immeinen. Sanon vaan, mitä sinä sanot viisauteksi, se on maallista
        rivaajien viisautta, enkä halua olla osallinen siihen. Olen tyhmä siinä ÄO on siinä vajaa 70. Etkö oikiasti ymmärrä mitä tuo kaleen kielessa "MA"tarkoittaa ?"no, suomennan sen sinulle.

        ""Ma ahaah jakke sihko"=Älä ole niin hyvä. Ymmärsitkö nyt ?Jos minä olisin itsestäni kirjoittanut, se olisi alkanut= me, eikä ma, siinä on ero


      • huono olen
        P.P-K kirjoitti:

        Juu älä syökää, ei mun älykkyyys osa määrä oo kun 129, eli en oo nero, ja kalle se vaan vei monen kaalon leivän että toki oli edistyksellinen mies, ja aikansa kuluks täälä kukanenkin. Vaan jos palataan tuohon alkuperäseen kysymykseen niin kaaleissa on paljon älykkäitä esim eräs jo vanha mies ei päivääkään käyny koulua vaan oppi lukemaan, koska halus tietää mitä sarjakuvissa sanotaan ja juoksi muiden perässä jotka osas niin kauvan kun oppi ite, se on älykkyyttä, sitten on yks jo vanha akka joka antaa sillon tällö ohikulkiessaan kadun kurjallekin kolikon kaks, se on taas sitä empaattista älykkyyttä, rahan tienaaminen on kiinni joko tuurista tai älystä tai sitten kanssaihmisten yksinkertasuudesta, se ei oo koskaan ykspiippunen juttu se. naura vaan ny jakke sihko elä on sillon rattosampaa.

        Kuule, sinä olet hyvin etevä ihminen, ja minä olen tyhmä. Kuule, tuossa minun jutussa oli kompa, etkä sitä huomannut. Miksi ? Kyllä etevän ihmisen se olisi pitännyt huomata. Kiva testata hiukan omia aivoja, noin etevän ihmisen kansa
        Kysyn nyt sinulta yhtä asiaa, jonka olen kuullut, enkä löydä vastausta erään ihmisen kysymykseen, jos sinä voisit auttaa minua. Näin se kuului;
        piimä putoo permantoon, istuu siinä puoli vuotta, eikä lähte pesulla, eikä luutalla pois.

        Tämmösen kysymyksen hän kysyi minulta, enkä ole löytänyt vastausta mistään tuohon kysymykseen.Kysyn se ainoastaan sinulta P.P-K


      • P.P-K
        oikaisu...... kirjoitti:

        Oot sie tosi viisas immeinen. Sanon vaan, mitä sinä sanot viisauteksi, se on maallista
        rivaajien viisautta, enkä halua olla osallinen siihen. Olen tyhmä siinä ÄO on siinä vajaa 70. Etkö oikiasti ymmärrä mitä tuo kaleen kielessa "MA"tarkoittaa ?"no, suomennan sen sinulle.

        ""Ma ahaah jakke sihko"=Älä ole niin hyvä. Ymmärsitkö nyt ?Jos minä olisin itsestäni kirjoittanut, se olisi alkanut= me, eikä ma, siinä on ero

        nii, ma ahaah jakke sihko, sinä sanoit ja minä sanon että nöyrät perivät maan, en ole itteeni hyväks sanonu missään kohtaa. Älä hyvä ihminen puhu riivaajista äläkä vedä raamattua mukaan riitelyyn. Eikö se oo ihan hyvä, että kaajeet täälä koko ajan haastaa riitaa. Tuon kaikkea hyvää sulle sanoin ihan aidosti sydämestä.


      • P.P-K
        huono olen kirjoitti:

        Kuule, sinä olet hyvin etevä ihminen, ja minä olen tyhmä. Kuule, tuossa minun jutussa oli kompa, etkä sitä huomannut. Miksi ? Kyllä etevän ihmisen se olisi pitännyt huomata. Kiva testata hiukan omia aivoja, noin etevän ihmisen kansa
        Kysyn nyt sinulta yhtä asiaa, jonka olen kuullut, enkä löydä vastausta erään ihmisen kysymykseen, jos sinä voisit auttaa minua. Näin se kuului;
        piimä putoo permantoon, istuu siinä puoli vuotta, eikä lähte pesulla, eikä luutalla pois.

        Tämmösen kysymyksen hän kysyi minulta, enkä ole löytänyt vastausta mistään tuohon kysymykseen.Kysyn se ainoastaan sinulta P.P-K

        Nauraaaaa, vai puoli vuotta istu, en osaa sulle vastata, en ollenkaan mutta sano sinä miks oot niin äkänen?


    • huhheihei

      Tämänkään aloittajan aivan asiallisiin kysymyksiin ette kyenneet vastaamaan.

      • äölkjhgyuio

        "huhheihei" kaa, en minä tuommoseen osaa vastata, kun oon niin tyhmä. vastaa sinä


      • Seppo.....
        äölkjhgyuio kirjoitti:

        "huhheihei" kaa, en minä tuommoseen osaa vastata, kun oon niin tyhmä. vastaa sinä

        Hoi ! en minäkään. osaan vastata vaan , leipomisesta.


    • PUNAINEN............

      SINISTÄ

    • uskova

      sellainen ihminen on älykäs ja viisas kun ottaa jumalan vastaan omaan elämäänsä ja ymmärtää miten jeesusksen tulo on lähellä siunausta kaikille

    • Tä?

      Mai kaa mashma lan?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe