9-vuotiaskin osaa työllistää itsensä

Voi mahoton!

http://www.hs.fi/tyoelama/9-vuotias Hilla perusti oman kaupan verkkoon/a1408680827749


"Oman Hilpetööri-kaupan perustanut Hilla Nurminen on yrittäjä neljännessä polvessa. Vanhemman suhtautuminen työhön vaikuttaa lapseen. Lapset ottavat mallia erityisesti vanhemmilta, jotka ovat innostuneita työstään."

Voi kunpa tämänkin foorumin "köyhät" ottaisivat samalla tavalla vastuuta omasta elämästään. Nyt kuitenkin vaikuttaa siltä, että Hilla omalla kypsyydellään pesee teidän kaikki. Voi eikä miten noloa!

19

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järki käteen

      Tuskin ihan itse.. ei 9 v osaa mitään perustaa.. kyllä siinä tarvii aikuisen neuvoja ja innostamista, ei lapsi pysty yksin. jos perheessä on yrittäjiä, niin luulen että joku heistä sen on perustanut ja siirtää vaan kunnian lapselle.. heh...

      ... esim voithan sinä alkaa myydä netissä jotian tavaroita... ja aikuinen tekee sen työn ja neuvoo näin lasta... aikuisen vastuulla se on.. mutta näin voi siirtää sen lapsen nimiin että mukamas lapsi on niin fiksu että itse yksin on sen perustanut. Juupa.. usko mitä halua, mutta ei alaikäinen yksin mitään perusta.

      • lapset on lapsia

        Aivan, kuten tekstin lukiessa saamme huomata, tyttö perusti isänsä opastuksella nettikaupan...isä hoitaa homman ja lapsi askartelee..


    • Kyykkyjaska

      Voi hitsi! Täytyy seuraavan kerran työkkärissä esittää sellainen työllistymissuunnitelma että rupean askartelemaan helminauhoja ja myymään niitä netissä! Asiakkaita on taatusti sankoin joukoin, ja aivan taatusti tuloilla maksaa vuokran ja laskut ja käy vielä kaupassakin.

      Luulen, että työkkärin täti kuuntelee tätä suunnitelmaa liikutuksen kyynel silmissään, laittaa starttirahahakemuksen vetämään ja keitämme yhdessä kahvit. Lopuksi halaamme ja hän lupaa ostaa minulta helminauhan heti kun putiikki on auki.

      • Helmi K kauppa

        heh.. sie oot kuule eläkkeellä nopeemmin kuin uskotkaan...


      • Kyykkyjaska
        Helmi K kauppa kirjoitti:

        heh.. sie oot kuule eläkkeellä nopeemmin kuin uskotkaan...

        Se olisi mukavaa. Tk-eläke, takuueläke ja eläkkeensaajan asumistuki nostaisi tulojani minun mittakaavallani tuntuvasti, kun vertailukohtana on peruspäiväraha ja tavallinen asumistuki.

        Sitä suuremmalla syyllä taidan esittää tuon suunnitelman työkkärissä. Kärräävät vielä lataamoon ja laittavat tk-eläkkeen vetämään.


      • Helmi K kauppa
        Kyykkyjaska kirjoitti:

        Se olisi mukavaa. Tk-eläke, takuueläke ja eläkkeensaajan asumistuki nostaisi tulojani minun mittakaavallani tuntuvasti, kun vertailukohtana on peruspäiväraha ja tavallinen asumistuki.

        Sitä suuremmalla syyllä taidan esittää tuon suunnitelman työkkärissä. Kärräävät vielä lataamoon ja laittavat tk-eläkkeen vetämään.

        Mää piän peukkuja sulle, kerro sitten miten kävi, mie voisin koklaa samaa....
        alkaa kuule helminettikauppaa pukkaa ny...


      • verotko myös
        Helmi K kauppa kirjoitti:

        Mää piän peukkuja sulle, kerro sitten miten kävi, mie voisin koklaa samaa....
        alkaa kuule helminettikauppaa pukkaa ny...

        Maksakohan veroja. Taitaa verottaja kohta olla ovella.


      • meille myös
        verotko myös kirjoitti:

        Maksakohan veroja. Taitaa verottaja kohta olla ovella.

        Voisihan sitä perustaa lapsen nimiin leikkiauppoja. Tilataan tavarat halvalla
        kiinasta. Sitten vain voitolla tilpenhöörää myymään, kun ei tarvitse maksaa verojaym. Jos on paljon lapsia, niin kaikille lapsille vaan oma kauppa. Jos lapsi ei aina jaksa pyörittää sitä, niin vanhemmat auttavat. Pientä taskurahaa tienaamaan.


      • kauppa se on mikä ka
        meille myös kirjoitti:

        Voisihan sitä perustaa lapsen nimiin leikkiauppoja. Tilataan tavarat halvalla
        kiinasta. Sitten vain voitolla tilpenhöörää myymään, kun ei tarvitse maksaa verojaym. Jos on paljon lapsia, niin kaikille lapsille vaan oma kauppa. Jos lapsi ei aina jaksa pyörittää sitä, niin vanhemmat auttavat. Pientä taskurahaa tienaamaan.

        juu tehhään OY yhtiö muoto, ja kierrätetään tulot holdingyhtiön kautta, niinkuin tää meitin yks ministeri... verottomana vaan ... lapsen nimiin...

        on vaatekuppaa, helmikauppaa, lelukauppaa, kirpparia ja vaikka mitä... pisnes pyörii..

        kyllä ne lapset osaa.


    • köyhä mummo

      Mä taidan alkaa myymään netissä patalappuja, osaanhan vähän käyttää ompelukonetta, Tähän asti olen lahjoittanut kaikki ompeleeni kirkon myyjäisiin, joista ovat saaneet noin 100 €. Ostin omin kustannuksin kankaat ja langat ja oli muutama neule pipo joihin ostin myös neulelangat. Olisinko minä yrittäjä mummo, tuskin sentään.

      • myy vain itse

        Mummo hyvä, älä anna muille niitä, vaan todellakin voit myydä itse, käsityöt menee kaupaksi, jos hintaa ei liikaa pistä. Ainakin täällä on käsityömessujakin, joissa voi sitten omia töitään myydä. Syksyllä on takuulla villasukille menekkiä, käsintehdyille jne.


    • dirli

      Köyhä mummo, miksi ei? Niin muutkin tekevät. Tori.fi:ssä voi myydä ilman firman perustamiskuluja kun ei ole niitä lapsiakaan joiden nimellä voisi firman perustaa. Jotkut myy jatkuvasti netissä ja kirppareilla omia tekeleitään. Liian kovaa hintaa ei pidä pyytää, muuten ostajat karkaavat. Monta kymppiä villasukkaparista on liikaa vaadittu.
      Nuo lasten yrittäjyydet on tosiaan naurettava juttu. Vanhemmat perustaa firman, ostaa tarvikkeet, älypuhelimet, läppärit. Ei varmaan kovin paljon tule voittoa.
      Männä kesänä ei näkynyt yhtään penikoiden perustamaa kesäkahvilaa vaikka aikaisempina vuosina on ollut useampia. Taisivat vanhemmat huomata miten työlästä ja kallista huvia se oli.
      Yhden tuttavaperheen muksu perusti aikoinaan nettikaupan missä myi itse tekemiään keppihevosia. Hrrastukseksi sekin jäi.
      Ei näillä tosiaan vuokraa ja laskuja maksella puhumattakaan elämisestä.

    • noin tulosta

      Täytyy keksiä semmoinen tuote joilla on markkinoita. Ja jos tuote on jokin uutuus niin voihan sitä mainostaa muissakin tiedotusvälineissä ja kenties patentoida sen ja sitä myöten saattaa jokin firma todella kiinnostua siitä ja tehdä yhteistyö sopimus tarjouksen.

    • helmityttö7777

      No tämä tyttö ei taida rikastua tuotteillaan. Kukapa ostaisi muutaman lankaan pujotetun helmen noilla hinnoilla ja maksaisi vielä postikulut päälle. Tai no, jos joku säälistä.
      Pari helmeä langassa ei kuitenkaan ainakaan minua vakuuta.

    • yrittäjyys rules

      Minusta on hienoa, että opetetaan yrittäjyyteen lapsesta asti. Nimenomaan sitähän me Suomessa tarvitsemme, että ihmiset pystyisivät luomaan työpaikan edes itselleen.

      Yrittäjyyttä voi tehdä myös sivutoimisesti eikä sen tarvitse aina olla niin suurisuuntaista. Moni myy esim. toreilla tuotteitaan, kun on joitakin tapahtumia esim. joulumarkkinat, sadonkorjuumarkkinat. ALV-rekisteriinkään ei tarvitse liittyä, jos tulot jää kovin pieneksi.

      Aamulehdessä oli joitakin vuosia sitten juttu, jossa nuori (muistaakseni 17-18 -v ikäinen) ei löytänyt kesätyöpaikkaa, joten hän päätti luoda sen itse. Hän osti käytettynä autolla vedettävän ns. nakkikioskin ja hän myi muutamana vuonna nakkeja itse. Muistaakseni jo ensimmäisen kesän lopussa hän oli saanut maksettua auton velattomaksi ja toinen kesä sitten tuottikin jo voittoa. Kun hän haluaisi lopettaa ehkä jossain vaiheessa toiminnan, niin sitten voisi myydä sen auton pois. Tämän tyyppistä yritteliäisyyttä voisi olla enemmänkin.

      Miehet voisi tehdä linnunpönttöjä ja vastaavia, naiset voisi neuloa sukkia. Metsässä viihtyvät voisivat kerätä marjoja ja yrttejä jne. Marjat ja yrtit saa myytyä parempaan hintaan, jos ne jalostaa esim. kuivatuksi jauheeksi.

      • jos alle 18

        Alle 18 v ei saa Suomessa ajokorttia ainakaan, et mahtoko ajella kortitta tää yrittäjä?


    • Aikamoinen lapsi

      Meillä 2- vuotias työllisti itsensä, hän piirtää ja myy niitä tehtyjä tauluja netissä. Äitinsä laittaa ne kehyksiin ja isä kuvaa ja laittaa nettiin..
      Hän perusti nettikaupan isänsä avustamana.

    • firmat

      Hyvin monien vanhempien lapsista tulee yrittäjiä kun yrittäjävanhemmat osaa neuvoa kaikki jipot ja konstit säännöistä. Olisi suotavaa että kaikki työttömät pääsisivät yrittäjä kursseille niin halutessaan.Siellä opittaisiin yrittämisen pelisäännöt, ettei tarvi kaikkea oppia kantapään kautta. Nythän niissä vaaditaan selkeä suunnitelma etukäteen mitä rupeaa tekemään.

    • Lisäliksaa

      Lisäliksaa voisi kuvitella nyt saavan myymällä torilla jotain itsetehtyä. Villasukkien aika alkaa olla, lapasten ja pipojen. Eikös toreilla ole ilmakisia pivän paikkoja.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe