Kives oireilee, eturauhanenko?

Mätäsuu

Moikka. Elikkäs vaivana epämääräinen oikean puoleinen kiveskipu. Muutaman päivän ollut nyt päällä. Kipua on vaikea kuvailla....se ei ole mtn sietämätöntä, jotenkin epämääräistä, en edes osaa varmuudella sanoa että johtuuko edes pallista koko kipuilu. Tuntuu myös ylempämä vehkeen juuressa, nivusessa ja jopa reidessä. Liekö sitten vaan kun olen niin keskittynyt asiaan, tuntuu myös kuin kives olisi " tiellä" koko ajan....vaikea selittää. Mielestäni kives/ kivespussi ei ole turvonnut. Ikää 34. Eilen oli seksiä, orgasmi oli hieman kivulias, ja sen jälkeen onkin jomottanut enempi.

Hypokondrikkona tietenkin tällaisesta tulee välittömästi mieleen syöpä. Mutta mutta, tätä on ollut ennenkin. Oikeastaan alapääni ei ole ollut täysin oma itsensä sitten talven 2006 kun menin istumaan kylmälle kivelle, pam.....eturauhasentulehdus. Nythän on ilmat viilenneet, ja minä hölmö olen istuskellut parvekkeella tupakilla kalsarit jalasa, olisiko tosiaan eturauhanen tykännyt pahaa? Miksi sitä ei muista että sitä ei saa jumankeuta kylmettää! Kivun kestän, mutta perhana joka kerta kun näitä vaivoja tulee, varsinkin kun tuntuu enempi toisella puolelle, ja eritoten kiveksen seudulla, iskee se perhanan kivessyöpäpelko päälle.

9

2540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mätäsuu

      Vaivaa on edelleen :( pakottaa niin vietävästi....selkää, reittä, nivusta ja palli tuntuu jotenkin aristavalta. Esim kun vetää farkut jalkaan, saattaa tuikata vehkeisiin muutaman kerran ihan mojovasti. Aamulla herätessä ei kipua ole. Kummallista vaan että vaikka kiveksessä olisi joku vika, tuskinpa se nyt sentään tällä tavalla säteilisi näinkin laajalle alueelle? Siis kivestä ei varsinaisesti säre, vaan muualle. Kun makaan selälläni, tuntuu vehkeen juuressa ihme tunne, kuin paine ja joku elohiirikin siellä.

      Ihme oireita taas. Kaduttaa se 2006 kivellä istuminen! Silloinkin muistan oireiden olleen juuri oikeanpuoleisia, tosin oli myös virtsaamisongelmia, jota nyt ei ole. Helvetti että risoo kun ei ota aina näistä selvää mikä on mitäkin.

    • luontaistuotteita

      Itse kävin ostamassa luontaistuotekaupasta Saw Palmetto berries, jotka on eturauhasongelmien ykkös luontaistuote, kannattaa kokeilla. Mulla autto jo parin päivän sisällä. Pahimmat säryt lähti jo ekana päivänä. Ajattelin ottaa tavaksi syödä näitä jatkuvasti.

      Lopetin tupakoinnin, olen syönyt terveellisemmin ja olen pyrkinyt myös liikkumaan enemmän. Aika paljon parempi fiilis.

    • Mätäsuu

      Ok, kiitos vinkistä. Pitääkin käydä luontaistuotekaupasta kysymässä jos tuota löytyisi.

    • Mätäsuu

      Minähän en ole uskaltanut seksiä harrastaa missään muotoa tän ongelman aikana, eilen oli pakko päästellä paineita. Voi vietävä sitä jomotuksen määrää sen jälkeen :( koko illan tuli myös vähän väliä oikealle puolelle kramppimaisia tuikkauksia, jotka tuntuivat kiveksessä,nivusessa ja alavatsalla. Myös selkä on nyt entistä kipeämpi. Nyt en uskalla muuta kuin maata, alkaa pää prakaamaan. Nivusessa ja hepin juuressa, karvotuksen alueella tuntuu ihmeellinen paine....en tiedä. Olen hypokondrikko vielä kaiken lisäksi, ja olen googlettanut ja googlettanut.....huhhhuh, hullun hommaa sekin.

      Onko kellään kokemusta, kuulostavatko oireeni eturauhasperäiseltä?

    • sormi ahteriin

      Nivuskipu on aina merkki siitä, että oire on tutkittava erikoislääkärin toimesta. Yleensä ei ole mistään vakavasta kyse mutta ei sitä tiedä funtsimalla.

    • Mätäsuu

      Kyllä mentävä lekuriin heti maanantaina johonkin. Nyt on oireet muuttuneet! Tai nuo aiemmin mainitut tuikkaukset pahentuneet. Mitään yleistä jomotusta ei ole, mutta eilen alkoikin sitten koskea ihan kunnolla, johonkin. Eli aaltomaiset kouristuksen kaltaiset kivut nivusessa, pallissa ja alavatsalla. Kipu kestää pari sekuntia kerrallaan, mutta sattuu sitäkin enemmän. Tosi inhottava kipu. Muutaman sekunnin kerrallaan tykyttää ja jomottaa ja sitten ei mtn. Pahinta kun nousee ylös ja oikaisee itsensä, myös makuulla ainakin tietyissä asennoissa koskee. Outoa myös että nivusessa pulputtaa, siis ihan ilma, ja pierettääkin ihan mahottomasti. Vatsa ei sinänsä ole aristava tai kosketusarka, johan tässä on umpisuolentulehduskin tullut mietittyä. Erittäin mystistä, ei voi muuta taas sanoa. Psyyke on jo romahtanut.

    • Mätäsuu

      Apuva! Ahdistaa tosi tosi kovasti. Pelko on kova, olen ihan paniikissa. Hienoa, vanha kunnon paniikkihäiriökin taas puhkeamassa. Makaan vain sängyllä koska pelottaa nuo kivut. Tosin jomottaa ja paineentunne makoillessakin vähän oikealle puolen hepin varressa koko ajan.

      Lukenut paljon eturauhasesta ja kyllähän siihen liittyy vaikka mitä oiretta. Sen tasaisen jomotuksen tunteen vielä kestää, mutta nää uudet " hermotuikkaukset" pallin ja alavatsan/nivusen seudulla tekee pahaa.

      • Samaavaivaa

        Itsellä ajoittain samantyyppistä epämääräistä jonotusta ja arkuutta vasemmassa kiveksessä. Tämä johtunee itsellä alaselän hermopinteistä sillä oireiden ilmaantuminen kulkee käsi kädessä kipeytyvän ja jäykistävän alaselän kanssa. Voisit ensihätään vaikka soittaa kiropraktikolle, joka on selkärankaan erikoistunut kuntoutusasiantuntija ja kysyä voisiko tämäntyyppisten oireet selittyä alaselän ongelmista. Hän osaa hoitaa vaivasi tai ohjata sinut tutkimuksiin oikeaan paikkaan. Esim osoitteesta klinik.fi/terveyspalvelut löydät oman alueesi laillistetut kiropraktikolle, kätevä palvelu. Tuoltahan löytyy myös tietoa oireittesi perusteella, kannattaa vilkaista, jos et ole jo vilkaissut. T. Terveysalan asiantuntija


    • Mätäsuu

      Kiitos vastauksesta. Kyllä minullakin selkä on välillä tosi jumissa jne, ei välttämättä huono idea.....tuntuu että jokin yhteys selällä asiaan on. kävin tänään urologilla, kaikki muuten ok, mutta eturauhanenhan se on taas ärtynyt, huh helpotusta, syöpähän se jo mielessä kummitteli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe