Tallink sunnittele korvavansa galaxy baltic oueen turun reitillä huhujen mukan vaihto tapahtuisi lokakuussa ja galaxy menisi helsinkin
BALTIC OUEEN EHKÄ GALAXYN TILALLE
42
257
Vastaukset
- tai näin
Saattaa siihen olla Romantikakin mahdollinen, tai sitten ei tule mitään vaihtoa vaan siirretään pelkästään Galaxy pois Turusta, kapasiteetti kun riittäisi ilman aamulaivaakin. Tosin Romantika olisi paras vaihtoehto Galaxyn tilalle, pienemmällä autokannella ja paremmalla raintola tarjonnalla verrattuna Galaxyyn.
Tallink silja kyllä pitänee asiakkaat ajan tasalla asiassa ja kuulemme pian lisää.- Reisija
"Saattaa siihen olla Romantikakin mahdollinen, tai sitten ei tule mitään vaihtoa vaan siirretään pelkästään Galaxy pois Turusta, kapasiteetti kun riittäisi ilman aamulaivaakin."
Romantikan vaihtaminen Galaxyn tilalle ei oikeastaan auta yhtään mitään. Tai sitten laivoissa on jotain todella kummallisia eroja, vaikka periaatteessa ovat samaa sarjaa, paitsi että Galaxyn runkoa on jatkettu muutamalla metrillä.
Galaxy kannattaisi laittaa 22 tunnin risteilijäksi Tukholmasta Maarianhaminaan. Laiva kilpailee jo muutenkin samoista asiakkaista Birka Stockholmin ja Viking Cinderellan kanssa, mutta kun jättää Turun lenkin tekemättä, pystyy lähtöaikaa siirtämään useilla tunneilla aikaisemmaksi.
Muutos tuskin saisi aikaan mitään suurta asiakasryntäystä, mutta muutamia lisäasiakkaita Tukholman ulkopuolelta varmaan tulisi.
Säästöjä syntyy, kun ei tarvitse ajaa nupit kaakossa Turkuun, vaan voi hiljalleen lipua Ahvenanmaalle ja takaisin. Samaten Turun pään mahdolliset satama- ja väylämaksut voisi unohtaa. Baltic Princessin käyttöaste nousisi, kun rahti siirtyisi sinne (ja SeaWindille).
Kesällä, kun on paljon lomailijoita, voisi alusta taas ajaa kolmen kuukauden ajan Turkuun asti, niin saa otettua maksimivoitot huippusesonkina. - Letkis55
Reisija kirjoitti:
"Saattaa siihen olla Romantikakin mahdollinen, tai sitten ei tule mitään vaihtoa vaan siirretään pelkästään Galaxy pois Turusta, kapasiteetti kun riittäisi ilman aamulaivaakin."
Romantikan vaihtaminen Galaxyn tilalle ei oikeastaan auta yhtään mitään. Tai sitten laivoissa on jotain todella kummallisia eroja, vaikka periaatteessa ovat samaa sarjaa, paitsi että Galaxyn runkoa on jatkettu muutamalla metrillä.
Galaxy kannattaisi laittaa 22 tunnin risteilijäksi Tukholmasta Maarianhaminaan. Laiva kilpailee jo muutenkin samoista asiakkaista Birka Stockholmin ja Viking Cinderellan kanssa, mutta kun jättää Turun lenkin tekemättä, pystyy lähtöaikaa siirtämään useilla tunneilla aikaisemmaksi.
Muutos tuskin saisi aikaan mitään suurta asiakasryntäystä, mutta muutamia lisäasiakkaita Tukholman ulkopuolelta varmaan tulisi.
Säästöjä syntyy, kun ei tarvitse ajaa nupit kaakossa Turkuun, vaan voi hiljalleen lipua Ahvenanmaalle ja takaisin. Samaten Turun pään mahdolliset satama- ja väylämaksut voisi unohtaa. Baltic Princessin käyttöaste nousisi, kun rahti siirtyisi sinne (ja SeaWindille).
Kesällä, kun on paljon lomailijoita, voisi alusta taas ajaa kolmen kuukauden ajan Turkuun asti, niin saa otettua maksimivoitot huippusesonkina.Tuossa olisi itua.
- http://youtu.be/xg9G
Voisihan myös aikataulua vähän muokata, niin että kumpikin laiva lähtisi päivällä turusta/Tukholmasta, eli 1 lähtö päivässä kummastakin satamasta... Laivojen määrä pysyisi samana, lähtöjen määrä puolittuisi
- Mihin yöllä?
Jos lähtö olisi päivällä, olisi laiva Tukholmassa yöllä. Mihin menisit siellä yöaikaan? Nyt iltalähdöllä ja aamulla Tukholmassa ja koko päivä aikaa kaupungilla.
- itkeäkövainauraa
"Laivojen määrä pysyisi samana, lähtöjen määrä puolittuisi"
Tosin kulut tuplaantuisi ja hinnoittelu nousisi taivaisiin.
Sinulta syntyy vähän joka lähtöön noita valmiiksi kuolleita ideoita! - voi jesus!
Mihin yöllä? kirjoitti:
Jos lähtö olisi päivällä, olisi laiva Tukholmassa yöllä. Mihin menisit siellä yöaikaan? Nyt iltalähdöllä ja aamulla Tukholmassa ja koko päivä aikaa kaupungilla.
jos lähtö olisi Turusta/Tukholmasta päivällä ja ajettaisiin vain yksi suunta vuorokaudessa / laiva, olisi täysin mahdollista toteuttaa myös alusten saapuminen päivä /aamu aikaan määräsatamiinsa.
Mihin täällä on kadonnut ajattelukyky näiltä loistavilta kommentoijilta! - ...
itkeäkövainauraa kirjoitti:
"Laivojen määrä pysyisi samana, lähtöjen määrä puolittuisi"
Tosin kulut tuplaantuisi ja hinnoittelu nousisi taivaisiin.
Sinulta syntyy vähän joka lähtöön noita valmiiksi kuolleita ideoita!Hinnat nousee muutenkin. Ei tarvitse risteillä, jos ei ole varaa...
- http://youtu.be/xg9G
voi jesus! kirjoitti:
jos lähtö olisi Turusta/Tukholmasta päivällä ja ajettaisiin vain yksi suunta vuorokaudessa / laiva, olisi täysin mahdollista toteuttaa myös alusten saapuminen päivä /aamu aikaan määräsatamiinsa.
Mihin täällä on kadonnut ajattelukyky näiltä loistavilta kommentoijilta!Selitin asian huonosti. Eli siis mentäisi samalla mallilla kuin hesa-tukholma linja... Täysin toteutettavissa , ja jäisi maissaoloaikaa jopa 13 tuntia
- 4556456456
itkeäkövainauraa kirjoitti:
"Laivojen määrä pysyisi samana, lähtöjen määrä puolittuisi"
Tosin kulut tuplaantuisi ja hinnoittelu nousisi taivaisiin.
Sinulta syntyy vähän joka lähtöön noita valmiiksi kuolleita ideoita!Miksi sitten hesan laivoja seisostetaan satamassa.
3 laivalla ja 1 tunnin satama-ajalla saaisi homma pelaamaan, eli molemmista satamista lähtö 12 tunnin välein, ihan kuten turussa - Ei äkkiruuhkia
4556456456 kirjoitti:
Miksi sitten hesan laivoja seisostetaan satamassa.
3 laivalla ja 1 tunnin satama-ajalla saaisi homma pelaamaan, eli molemmista satamista lähtö 12 tunnin välein, ihan kuten turussaKatsos kun hesalaiset eivät alistu moiseen karjanajosysteemiin. Sellainen sopii turkulaisille, mutta ei hesalaisille.
- hjuuust
Ei äkkiruuhkia kirjoitti:
Katsos kun hesalaiset eivät alistu moiseen karjanajosysteemiin. Sellainen sopii turkulaisille, mutta ei hesalaisille.
Eli hesalaisia laivoja kannattaa seisottaa satamassa, turkulaisia ei :D
- Reisija
4556456456 kirjoitti:
Miksi sitten hesan laivoja seisostetaan satamassa.
3 laivalla ja 1 tunnin satama-ajalla saaisi homma pelaamaan, eli molemmista satamista lähtö 12 tunnin välein, ihan kuten turussa"Miksi sitten hesan laivoja seisostetaan satamassa."
Koska vuorokaudessa on 24 tuntia, ja matka Helsingin ja Tukholman välillä vie tuosta valtaosan.
Liikenteessä 24 tuntia on usein kriittinen raja, jonka sisään mahdolliset käännöt pitäisi saada mahtumaan. Turun laivoilla tämä onnistuu, kun satamassa oloajat kutistetaan minimiin (noin yksi tunti). Helsingin laivoilla ei onnistu, vaikka mitä tekisi, joten siksi niitä seisotetaan.
Tämä sama kuvio selitää myös sen, miksi Helsingistä on Finnairin yhteydet useampaankin Aasian kaupunkiin, lento sinne ja takaisin onnistuu kätevästi 24 tunnin sisällä. Esim. Tukholmasta ei onnistu samalla tavalla. - Perus matematiikka
Reisija kirjoitti:
"Miksi sitten hesan laivoja seisostetaan satamassa."
Koska vuorokaudessa on 24 tuntia, ja matka Helsingin ja Tukholman välillä vie tuosta valtaosan.
Liikenteessä 24 tuntia on usein kriittinen raja, jonka sisään mahdolliset käännöt pitäisi saada mahtumaan. Turun laivoilla tämä onnistuu, kun satamassa oloajat kutistetaan minimiin (noin yksi tunti). Helsingin laivoilla ei onnistu, vaikka mitä tekisi, joten siksi niitä seisotetaan.
Tämä sama kuvio selitää myös sen, miksi Helsingistä on Finnairin yhteydet useampaankin Aasian kaupunkiin, lento sinne ja takaisin onnistuu kätevästi 24 tunnin sisällä. Esim. Tukholmasta ei onnistu samalla tavalla.Totta, matka ottaa aikaa...
Mutta jos hesan laivojen satama-aika kutistettaisi myös tuntiin, molemmissa päissä, niin lisäämällä yksi laiva reitille, tuplaantuisi lähtöjen määrä joka päivä
2 laivalla tuo "jokatoisen" päivän systeemi on hyvä, toimisi muuten Turun linjallakin - Rauhaa ja tyyliä
Perus matematiikka kirjoitti:
Totta, matka ottaa aikaa...
Mutta jos hesan laivojen satama-aika kutistettaisi myös tuntiin, molemmissa päissä, niin lisäämällä yksi laiva reitille, tuplaantuisi lähtöjen määrä joka päivä
2 laivalla tuo "jokatoisen" päivän systeemi on hyvä, toimisi muuten Turun linjallakinToivottavasti ei kutistu koskaan noin kiireiseksi. Mieluummin vaikka puolet hintaan lisää, mutta jotain tyyliä ja arvokkuutta pitää olla.
- Ja hyviä pelaajia ei
Rauhaa ja tyyliä kirjoitti:
Toivottavasti ei kutistu koskaan noin kiireiseksi. Mieluummin vaikka puolet hintaan lisää, mutta jotain tyyliä ja arvokkuutta pitää olla.
Tuskin. Koska jos lähtisi aamulla hesasta, olisi takas seuraavan päivän iltana.
Jos taas lähtisi illalla, olisi takas päivän päästä aamulla...
Puhumattakaan mitä tukholman saapumis- ja lähtöajat olisi - itkeäkövainauraa
4556456456 kirjoitti:
Miksi sitten hesan laivoja seisostetaan satamassa.
3 laivalla ja 1 tunnin satama-ajalla saaisi homma pelaamaan, eli molemmista satamista lähtö 12 tunnin välein, ihan kuten turussaTietysti kulurakenne on erilainen pääkaupunki reitillä,
kulut ovat jo laskettu reitin hinnoittelussa - itkeäkö vai nauraa
... kirjoitti:
Hinnat nousee muutenkin. Ei tarvitse risteillä, jos ei ole varaa...
Tiesitkö:
Kannattaisi yrittää ymmärtää lukemansa teksti
ja sen sisältö ennen kuin kommentoi sitä - Silja Serenade
itkeäkövainauraa kirjoitti:
Tietysti kulurakenne on erilainen pääkaupunki reitillä,
kulut ovat jo laskettu reitin hinnoittelussaTotta.
Ens maanantaina risteily Gabriellalla C4 luokassa maksaa 88€
Ens maanantaina risteily Amorellalla C4 luokassa maksaa 12€
Eli hesalaiset maksaa vajaa tuplat pidemmästä risteilystä 7 kertaa enemmän
- Voi poika parkaa
Oho, nyt selvis et häirikön nimimerkki on "jiikoo-76" oli vaan unohtanut klikata kohdan "Käytä muuta kuin rekisteröityä nimimerkkiäsi."
No vahinkoja sattuu, kuten kävi myös nimimerkille KIMLAA... eli oon koko ajan ollut oikeessa et on rekattu nimi sulla :)- Turum Poik
"Liittynyt jäseneksi: 16.4.2011" Ja ei ole kirjoittanut yhtään viestiä käyttäen rekisteröityä nimeä... Aikamoinen PELLE ellen sanoisi..
No mene vaikkapa SiljaLinen Baltic Princesin ikkunalliseen E-hyttiin, se auttaa - jiikoo-763
Voi raukkaa, meni oikein profiilin sulkemaan koska paljastui... Toivotaan että ei nyt kokonaan katoa, hänen viisauksia on kiva lukea "Isabellella ei ole ikinä ollut Q4 hyttejä. PISTE"
- mää ite
Oletko aivan varma???
- Eric H
Tuolla oli mielenkiintoinen idea että Star korvaisi Galaxyn ja Seawindin
Hyttejä siinä on vähän, mutta ne riittää rahtimatkaajille.
Ja laiva ei tekisi lainkaan risteilyitä, mutta Saaristoristeilyllä olijat (kansan suussa siis piknik risteily) pääsisi sen kyydissä Ahvenanmaalle, ja ruotsalaiset sen kyydissä takas ruotsiin- mielenkiinnostavaan
Mitähän olet ajatellut Starin korvaajaksi nykyiselle reitilleen
- Eiks juu76
mielenkiinnostavaan kirjoitti:
Mitähän olet ajatellut Starin korvaajaksi nykyiselle reitilleen
Onhna siinä SuperStar ja Europa :)
- mielenkiinnostavaan
Eiks juu76 kirjoitti:
Onhna siinä SuperStar ja Europa :)
Mutta miten korvaisit starin nykyisellä reitillään ...
on rakennettu vain ko, välin liikennöintiä slmällä pitäen
Muuten, silja europa kun on naantalissa muutettavana majoituskäyttöön.
Hymiöhäirikkömme voi siis lopetella, aloitti mukavasti häiriköintinsä kun luotsin toimensa lopetettiin osaamattomuuden vuoksi - MargtMargt
mielenkiinnostavaan kirjoitti:
Mutta miten korvaisit starin nykyisellä reitillään ...
on rakennettu vain ko, välin liikennöintiä slmällä pitäen
Muuten, silja europa kun on naantalissa muutettavana majoituskäyttöön.
Hymiöhäirikkömme voi siis lopetella, aloitti mukavasti häiriköintinsä kun luotsin toimensa lopetettiin osaamattomuuden vuoksiMitä se jiikoo-76 taas itkee
TallinkSiljalla pakko olla 3 laivaa tolla parin tunnin välillä, koska niin on AINA ollut... Eiks jep - Mielenkiinnostavaan
MargtMargt kirjoitti:
Mitä se jiikoo-76 taas itkee
TallinkSiljalla pakko olla 3 laivaa tolla parin tunnin välillä, koska niin on AINA ollut... Eiks jepKenelleköhän yritit vastata,
en ole valitettavasti tuo kovin kysymäsi jiikoo-76, valitettavasti.
Joten pidähän jatkossa mölyt omassa mahassasi.
Niin et edelleenkään osannut kertoa minkä sijoittaisit Starin korvaajaksi nykyiselle reitilleen, tallink siljalla kun ei ole alusta joka kykenisi tuohon Starin nykyreittiin samoin 2 tunnin toiminta ajoin.
Joten nyt loppuu tuo tietämättömän häirintäsi palstalla, jookos! - 445455656
Mielenkiinnostavaan kirjoitti:
Kenelleköhän yritit vastata,
en ole valitettavasti tuo kovin kysymäsi jiikoo-76, valitettavasti.
Joten pidähän jatkossa mölyt omassa mahassasi.
Niin et edelleenkään osannut kertoa minkä sijoittaisit Starin korvaajaksi nykyiselle reitilleen, tallink siljalla kun ei ole alusta joka kykenisi tuohon Starin nykyreittiin samoin 2 tunnin toiminta ajoin.
Joten nyt loppuu tuo tietämättömän häirintäsi palstalla, jookos!Olethan, kerran vain rassukka unohdit klikata "Käytä muuta kuin rekisteröityä nimimerkkiäsi."
No vahinkoja sattuu, koita kestää turun "poju" - köhköh
Eiks juu76 kirjoitti:
Onhna siinä SuperStar ja Europa :)
Kröhöm... Eipä oo Europa sillä reitilä vaan Baltic Queen. Europa on Naantalissa telakalla ja lähtee sieltä Australiaan...
- Reisija
"Mitähän olet ajatellut Starin korvaajaksi nykyiselle reitilleen"
Luovaa ajattelua soveltamalla ja vähän aikatauluja muuttamalla tuonkin saisi hoidettua. Tästähän on olemassa jonkinlainen ennakkotapaus Starin telakoinnin ajalta, kun Tallinna-Tukholma -reitin laivat kävivät tekemässä pikaisen kääntymisen Helsingissä.
Jos Tallink oikeasti haluaisi lähteä tuolla linjalle, niin myös Silja Serenade ja Silja Symphony voisivat käydä kääntymässä Tallinnassa, kuten Mariella/Gabriella tekivät kesällä, niin saisi molemmista päistä lähdöt suunnilleen samaan aikaan.
Ihan ongelmaton tuo ratkaisu ei ole. Esim. pikaliikenne jäisi vain SuperStarin varaan, osa lähdöistä olisi hämäävästi Eteläsatamasta ja sitten pitäisi vielä saada virolaisilta viranomaisilta lupa Serenaden/Symphonyn liikennöinnille (varmaankin helposti hoituva asia sinänsä, mutta poikkeuslupa tarvitaan...).
Mutta Tallinkilla kyllä oikeasti on paljonkin mahdollisuuksia, jos haluavat korvata yhden aluksen vajetta.
Yksi lisämahdollisuus on se, että Baltic Queen laitetaan kulkemaan Helsingin ja Tallinnan välillä edes takaisin, mikä tietysti estää 22 tunnin risteilijöitä poistumasta maihin, mutta olisi suunnilleen sen tapainen idea, joka Vikingillä oli Isabellalle.
Niin, ja sitten tietenkin Tallink voisi aina lopettaa huonosti kannattavan Riikan linjan ja laittaa Isabellen Helsingin ja Tallinnan välille.
Ja jos Star korvaisi Galaxyn, kuten tuossa idean esittäjä kirjoitti, niin silloin tietenkin Galaxyn voisi laittaa Baltic Queenin linjapariksi.
Vaihtoehtoja Tallinkilla on useita kymmeniä, jos vain haluavat niitä uskaliaasti käyttää...- mielen,,,,
"Vaihtoehtoja Tallinkilla on useita kymmeniä"
Kerrohan noita vaihtoehtoja, ota huomioon myös Starin korvaajan rahdinkuljetus.
Taitaisi nuo useat kymmenet ideasi kaatua tuohon tärkeään Starissa olevaan rahdinkuljetus mahdollisuuteen joita ei tallink siljaalla ole korvata tehokkaasti yhdelläkään nykyisistä aluksistaan.
monia ideoita kirjoittelit, vain et ainuttakaan toimivaa sellaista, tyvärr! - osa lähdöistä olisi
"osa lähdöistä olisi hämäävästi Eteläsatamasta"
Harmi että luotsi puhui viestipuusta ja ylläpito suuttui.
Muuten olisit voinut sanoa:
"osa lähdöistä olisi hämäävästi Siljan terminaalista" - osa lähdöistä olisi
mielen,,,, kirjoitti:
"Vaihtoehtoja Tallinkilla on useita kymmeniä"
Kerrohan noita vaihtoehtoja, ota huomioon myös Starin korvaajan rahdinkuljetus.
Taitaisi nuo useat kymmenet ideasi kaatua tuohon tärkeään Starissa olevaan rahdinkuljetus mahdollisuuteen joita ei tallink siljaalla ole korvata tehokkaasti yhdelläkään nykyisistä aluksistaan.
monia ideoita kirjoittelit, vain et ainuttakaan toimivaa sellaista, tyvärr!Tuolla reitillä on pakko olla 2 laivaa missä on 2 rekkakantta, koska aina ennenkin ollut, eiks juu :) Uudistukset on pahasta
- Reisija
mielen,,,, kirjoitti:
"Vaihtoehtoja Tallinkilla on useita kymmeniä"
Kerrohan noita vaihtoehtoja, ota huomioon myös Starin korvaajan rahdinkuljetus.
Taitaisi nuo useat kymmenet ideasi kaatua tuohon tärkeään Starissa olevaan rahdinkuljetus mahdollisuuteen joita ei tallink siljaalla ole korvata tehokkaasti yhdelläkään nykyisistä aluksistaan.
monia ideoita kirjoittelit, vain et ainuttakaan toimivaa sellaista, tyvärr!Kyllä se rahti kulkee muilla aluksilla siinä missä Starillakin. Ainoa poikkeus on tietyntyyliset palovaaralliset erikoiskuljetukset, jotka ovat mahdollisia Starin avoimen autokannen ansiosta, mutta kuinka usein tällaisia kuljetuksia oikeasti on?
Mitä tulee rahtiliikenteen kysyntään, pitää muistaa että Eckerö Line myi pois rahtialus Translandian, sekä myöhemmin rahtikäyttöön laitetun Nordlandian, ja Eckerön rahti kulkee nykyään Finlandialla, eli Superstarin sisaraluksella.
Pitää myös muistaa, että rahti ei kauhean paljon kelloa katsele, eli se öinen aika (n. 23.00 - 6.00), jonka shuttlet viettävät nykyään öisin satamassa, on mahdollista hyödyntää myös.
Jos rahdille olisi oikeasti noin suunnatonta kysyntää, niin miksi esim. Eckerö Line lopetti öiset rahtivuorot, joille ei normaalimatkustajia otettukaan? Miksei Tallink vastaavasti optimoi laivaston tuottoa, ja kuljeta öisin pelkästään rahtia?
Rahtihan kulkee ym. vaaralliset kuljetukset pois lukien melkein millä tahansa paatilla. Olihan Vana Tallinnkin aikanaan rahtialuksena, ja ilmeisesti ihan kohtuuhyvin sujui. - rikkipesuri
osa lähdöistä olisi kirjoitti:
"osa lähdöistä olisi hämäävästi Eteläsatamasta"
Harmi että luotsi puhui viestipuusta ja ylläpito suuttui.
Muuten olisit voinut sanoa:
"osa lähdöistä olisi hämäävästi Siljan terminaalista"tai sitten on viking ja tallink tehneet jonku inside-sopparin, että tallink lopettaa tku-sto, eikä viking lisää tallinnan liikennettä, jatkossa kun ei tyhjillä laivoilla kannata ajaa...
- MargtMargt
rikkipesuri kirjoitti:
tai sitten on viking ja tallink tehneet jonku inside-sopparin, että tallink lopettaa tku-sto, eikä viking lisää tallinnan liikennettä, jatkossa kun ei tyhjillä laivoilla kannata ajaa...
Kyllä se Turku-Tukholma iltareitti on ihan kannattava... Ja lähteehän hesasta, virosta, riiasta myös tukholmaan vain yksi laiva päivässä... Riiasta vain jokatoinen päivä, ja hyvin pärjätään...
Tosin Turun terminaali on niin huonossa kunnossa että voisi koko liikenne loppuakin... Turun terminaalissa on mm. jäänteitä sillasta mistä on ajettu "autohyllylle" koska tällainen laiva on ollut Siljalla? joskus 70 luvulla ehkä? Samaten satamassa on edelleen putki mikä ei päädy mihinkään, tästä siis menty kyytiin laivoihin, joihin on kuljettu maan tasalta tai autokannen kautta... En edes arvaa koska ollut käytössä - mielen...
Reisija kirjoitti:
Kyllä se rahti kulkee muilla aluksilla siinä missä Starillakin. Ainoa poikkeus on tietyntyyliset palovaaralliset erikoiskuljetukset, jotka ovat mahdollisia Starin avoimen autokannen ansiosta, mutta kuinka usein tällaisia kuljetuksia oikeasti on?
Mitä tulee rahtiliikenteen kysyntään, pitää muistaa että Eckerö Line myi pois rahtialus Translandian, sekä myöhemmin rahtikäyttöön laitetun Nordlandian, ja Eckerön rahti kulkee nykyään Finlandialla, eli Superstarin sisaraluksella.
Pitää myös muistaa, että rahti ei kauhean paljon kelloa katsele, eli se öinen aika (n. 23.00 - 6.00), jonka shuttlet viettävät nykyään öisin satamassa, on mahdollista hyödyntää myös.
Jos rahdille olisi oikeasti noin suunnatonta kysyntää, niin miksi esim. Eckerö Line lopetti öiset rahtivuorot, joille ei normaalimatkustajia otettukaan? Miksei Tallink vastaavasti optimoi laivaston tuottoa, ja kuljeta öisin pelkästään rahtia?
Rahtihan kulkee ym. vaaralliset kuljetukset pois lukien melkein millä tahansa paatilla. Olihan Vana Tallinnkin aikanaan rahtialuksena, ja ilmeisesti ihan kohtuuhyvin sujui.Mutta ei tallink siljalla ole alusta joka korvaisi Starin vaatimat kriteerit tallinna helsinki välillä, on ainoa joka tekee ylitykset nykyaikatauluin.
Lisäksi Starilla olisi tuplaten metrejä galaxyyn nähden,
olisi siis turha tuoda lisää metrejä turkuun kun on muutenkin liikaa ....
- Menkää sinne!
Kannattaisikohan teidän valopäiden mennä Tallinkin konttoorille neuvomaan, miten matkustajaliikennettä hoidetaan kunnolla.
He osaisivat varmasti arvostaa ideoitanne niille sopivalla tavalla.- Mitä vastaan?
Mitä sinulla on vastaan asiallista keskustelua aiheesta, voit antaa oman kommenttisi mutta miksi vastustat aiallista keskustelua.
Tämä kun on kskustelupalsta, jos et ole sitä vielä ymmärtänyt!
- Letkis55
Tuo on todella hyvä idea. Nimittäin laivat jotka kulkevat tallinnaan menevät erittäin huonoon kuntoon esimerkiksi kämniläisten toimesta. Ja nythän Tallink Silja on laittamassa heidän uusinta alustaan tallinnan reitille. Laittaisivat mieluummin vanha Galaxy sille reitille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän361506Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61311- 81247
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11245Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,21218Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p411218Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01204Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11180Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21160Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta11136