Kyllästynyt lääkäreihin...

väsynyt...

Jos vaan voisin niin niin haluaisin palata siihen aikaan kun olin terve ja sain tehtyä asioita ilman kipuja. Nyt kun kivut ovat kohtalaiset ja välillä erittäin kovat en ole pystynyt edes hoitamaan kuntoani, joten painokin lähtenyt mukavasti nousemaan ja tuonut lisää ongelmia terveyden kanssa. Lääkäreitä kun on uskominen niin olen terve kuin pukki. Töihin vain, kuvittelen kaiken. Yläselän kuvauksista löytyi 2 pullitumaa, 2 kiertymää ja 1 pudonnut nivel, nämä aiheuttavat mielikuvituksissani seuraavat oireet. Kasvojen ja käsien voimakas puutuminen. Jatkuvat päänsäryt, selässä aaltomaisia kipuja. Jalkojen puutuminen herkemmin. Nyt on alkaneet vatsavaivat, nekin varmaan mielikuvituken tuotetta. Viimeisellä fysiatrin käynillä todettiin että ylävartalon lihakset ovat huonossa kunnossa, johtuen varmaan siitä että mielikuvituksessani nämä kivut kaatavat minut sänkyyn... muutama vuosi sitten heittelin autonrenkaita ylähyllylle, nyt en saa nostettua 2 cola pulloa kerrallaan :( Olen juossut fysioterapiassa, lopetettiin tehottomina, mutta fysiatri oli sitä mieltä että koitetaan uudestaan vaan. Joten nyt jonossa. En pysty menemään töihin mielikuvitus kipujen kanssa, minulta putoilee tavarat käsistä, kädet tärisee kuin vanhuksella, sitä taidan ollakin, olenhan jo 34w ja hyöpdytön yhteiskunnalle. 76-vuotias isoäitini on paremmassa kunnossa kuin minä. Olen jo niin tottunut saamaan päivittäin kahvit päälleni, mutta puhelimen putoaminen ja en hajoaminen alkoi saamaan taas kiukun päälle. Kyllähän ymmärrän että ei enää leikata ja nä pitää vaan levolla saada kuntoon. No koska en ole sairas, niin en pääse sairaslomalle, mutta kipujen takia työnteko on aivan mahdotonta, joten olen patti tilanteessa ja aivan loppu. Alkaa tulemaan masennus oireita, olen luopunut harrastuksistani, olen luopunut kotini siisteydestä, teen vain välttämättömän, 9 vuotias lapseni on joutunut jo parin vuoden aikana tekemään kaikki itse ja auttamaan minua kun en kivuiltani pysty. Mutta kun kerran vaan kuvittelen nä kivut ja olen terve, niin miksi ihmeessä ei sitten edes hoideta nuppiani, jos ei kerran kuvista löytyneet "viat" aiheuta oikeasti kipuja :( oon vaan niin kyllästynyt, itku tulee joka ilta ja hirveä taistelu lääkäreitten ja TE-toimiston kanssa, kun olen terve kerran mutta musta itsestäni ei siltä tunnu :( anteeksi purkautuminen, on vaan niin turhautunut olo 5 vuoden taisteluun ja vielä tarvisi jaksaa vaikka elämä on jo sitä että makaan ainoastaan sohvalla tai sängyssä. Maailman kamalin rangaistus ihmiselle joka on joskus rakastanut ulkoilmaa ja käyttänyt hyötyliikuntaa hyödykseen :(

22

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivottoman toivotonta

      Kyllä ymmärrän sinua oikein hyvin. Ja aikamoisia löydöksiä sinulla on. Ja Suomessa on muka hyvä terveydenhuolto. Mulla kans on tullut mitta täyteen noista lääkärien jutuista. Ei mulla edes ole noin hankalaa kuin sulla vaikka on pahoja hetkiäkin ollut. Ja myös selkä kipeä ja samantapaisia oireita kuin sinulla. Mulla on vaan osteofyyttiä ja skolioosia ja sen semmosta. Ja ne kun ei kaikilla aiheuta mitään ongelmia, että monilla minun ikäisilläni voi olla samanlaisia muutoksia mutta kun kaikilla ne ei tee kipuja. Tätä minulle jankutetaan. On se ihmeellistä. Mutta eihän ebolaankaan kaikki kuole mutta kyllä se joka kuolee, niin eiköhän se ihan tosissaan kuollut ole. Vai mitä? Vai onko tekokuollut? Minä en ole saanut julkiselta puolelta mitään apua enkä kyllä yksityislääkäreiltäkään. Olen hoidattanut itseäni kiropraktikolla mutta on niin kallista touhua kuitenkin, vaikka se auttaa, että kaikki ylimääräinen menee hoitoihin ja fysioterapiaan. Ja mitä enemmän tekee työtä niin sitä enemmän tarvitsee hoitoa kun se työ juuri aiheuttaa sitä kipua ja lihasjännityksiä ja nikamien jumittumista. Että kierteessä olen minäkin. Mulla sentään jo aikuiset lapset ja olen sinua vanhempi. Mutta hölmön hommaa. Välillä olen oikein miettinyt että jos alkaisin työttömäksi tai antaisin mennä vaan ja alkaisin pyytämään masennuslääkkeitä. Niistä kuulemma sitten voi seota lopullisesti niin eiköhän lopulta laitettaisi eläkkeelle. Vai onkohan sekin niin, että noita nuoria laitetaan psyykkisistä syistä eläkkeelle, mutta kun on tämä selkäongelma niin se ei ole mikään hyväksyttävä ongelma. On ihan eri kategoriassa sellainen ihminen. Sitä kuuluu kärsiä. Pitäisi olla sydän- ja verisuonitauti niin sitten hoidettaisiin. Mutta että näin huono tuuri on käynyt!

    • Ja minkälaista

      hoitoa sitten haluaisitte?

      Jatkuvia isoja opiaattiannoksia?
      Kipupumpun?
      Epiduraalipuudutuksen ja pumpun?
      Rangan jäykistysleikkauksen?

      Muita vaihtoehtoja ei nimittäin ole ja noita yllä olevia ei kukaan hullukaan lääkäri lähde kolmekymppiselle tarjoamaan.

      • Toivottoman toivotonta

        No siis minun tapauksessani pitäisi saada pieni tauko työntekoon eli sairauslomaa ja mahdollisesti jotain apua ammatinvaihtoon. Lepo ja fyysisesti kuormittamaton työ. Esim minulla jo kaksi viikkoa lomaa vaikuttaa ja heti taas kun työt alkaa, alkaa kivutkin. Kesäloman jälkeen meni pari viikkoa hyvin, siitä sitten taas vähitellen olo huononee. Eli jos olisi kunnon lepo, että saisi toipua, tulisi paljon parempaan kuntoon. Minulla se työ, jota teen eniten, on yläselkä kuormittavaa, koko ajan joutuu olemaan eteenpäin kumarassa. Sitten on vähän tietokoneella tehtävää työtä. Työterveydessä vaan hoetaan, että hyvä ettei tuota päätetyötä ole enempää. Eihän se sitä kuormitusta aiheuta. Päätetyötä pystyy tekemään ihan hyvässä ryhdissä ja seisaaltaankin ja satulatuolilla välillä istuen. Täälläkin pystyn kirjoittelemaan. Mutta kun nämä osteofyytit ja tämmöiset ei kaikilla tee mitään ongelmia, ja voi muuten olla ettei ne minullakaan tee, vaan joku muu syy tekee. Ja se muu syy on aiheuttanut osteofyytit.


      • No et sitten
        Toivottoman toivotonta kirjoitti:

        No siis minun tapauksessani pitäisi saada pieni tauko työntekoon eli sairauslomaa ja mahdollisesti jotain apua ammatinvaihtoon. Lepo ja fyysisesti kuormittamaton työ. Esim minulla jo kaksi viikkoa lomaa vaikuttaa ja heti taas kun työt alkaa, alkaa kivutkin. Kesäloman jälkeen meni pari viikkoa hyvin, siitä sitten taas vähitellen olo huononee. Eli jos olisi kunnon lepo, että saisi toipua, tulisi paljon parempaan kuntoon. Minulla se työ, jota teen eniten, on yläselkä kuormittavaa, koko ajan joutuu olemaan eteenpäin kumarassa. Sitten on vähän tietokoneella tehtävää työtä. Työterveydessä vaan hoetaan, että hyvä ettei tuota päätetyötä ole enempää. Eihän se sitä kuormitusta aiheuta. Päätetyötä pystyy tekemään ihan hyvässä ryhdissä ja seisaaltaankin ja satulatuolilla välillä istuen. Täälläkin pystyn kirjoittelemaan. Mutta kun nämä osteofyytit ja tämmöiset ei kaikilla tee mitään ongelmia, ja voi muuten olla ettei ne minullakaan tee, vaan joku muu syy tekee. Ja se muu syy on aiheuttanut osteofyytit.

        tyhmä ole ymmärtänyt ottaa vuorotteluvapaata?


      • Kysyn vaan uteliaisuutta
        No et sitten kirjoitti:

        tyhmä ole ymmärtänyt ottaa vuorotteluvapaata?

        Onko vuorotteluvapaan tulot samat kuin ansiotulot?


      • Ei tietenkään
        Kysyn vaan uteliaisuutta kirjoitti:

        Onko vuorotteluvapaan tulot samat kuin ansiotulot?

        mutta kumpi sitten on parempi? Kituuttaa töissä riittämättömillä sairaslomilla vai ottaa vuorotteluvapaata?


      • No niinpä tietenkin
        Ei tietenkään kirjoitti:

        mutta kumpi sitten on parempi? Kituuttaa töissä riittämättömillä sairaslomilla vai ottaa vuorotteluvapaata?

        Joo tiesin toki ton, että vuorotteluvapaan korvaus on jotain, oliko se 70 prosenttia siitä summasta, jonka saisi työttömyyspäivärahaa. Tulot jäisi silloin aika pieniksi, niin pitäisi velaksi elää. Tyhmä olisin silloinkin!


      • Joten parempi
        No niinpä tietenkin kirjoitti:

        Joo tiesin toki ton, että vuorotteluvapaan korvaus on jotain, oliko se 70 prosenttia siitä summasta, jonka saisi työttömyyspäivärahaa. Tulot jäisi silloin aika pieniksi, niin pitäisi velaksi elää. Tyhmä olisin silloinkin!

        on kärsiä ja valittaa netissä?


      • Se tyhmä
        Joten parempi kirjoitti:

        on kärsiä ja valittaa netissä?

        No kerro ihmeessä parempia vaihtoehtoja kun olet niin viisas! Vai rajoittuuko tuo nokkela sukkeluus vain yksinkertaisiin sutkautuksiin? Taidat olla terveydenhuoltoalalla.


      • Olen jo
        Se tyhmä kirjoitti:

        No kerro ihmeessä parempia vaihtoehtoja kun olet niin viisas! Vai rajoittuuko tuo nokkela sukkeluus vain yksinkertaisiin sutkautuksiin? Taidat olla terveydenhuoltoalalla.

        tarjonnut sen. Ota vuorotteluvapaata ja lepää. Leikkaa turhat menot pois niin ei tarvitse elää velaksi. (varmasti näitä turhia menoja on useita kymmeniä, ellei satoja euroja kuussa)

        Hyvällä tuurilla voit pystyä jatkamaan työssä vielä 2-4 vuotta. Kun selkä ei lopulta enää työtä kestä niin on 2-3 kuukauden sairasloman aika, jonka jälkeen/aikana lähdet uudelleen kouluttautumaan. Tähän kouluttautumiseen saat taloudellista tukea. Ei se tuon vaikeampaa ole.


      • Että taas......
        Olen jo kirjoitti:

        tarjonnut sen. Ota vuorotteluvapaata ja lepää. Leikkaa turhat menot pois niin ei tarvitse elää velaksi. (varmasti näitä turhia menoja on useita kymmeniä, ellei satoja euroja kuussa)

        Hyvällä tuurilla voit pystyä jatkamaan työssä vielä 2-4 vuotta. Kun selkä ei lopulta enää työtä kestä niin on 2-3 kuukauden sairasloman aika, jonka jälkeen/aikana lähdet uudelleen kouluttautumaan. Tähän kouluttautumiseen saat taloudellista tukea. Ei se tuon vaikeampaa ole.

        No turhia menoja ei kyllä ole. Niitä voi olla niillä, joilla on isot tulot. Sitä helposti luulee, että muillakin on turhia menoja, jos itsellä on. Ja sairauslomaa ei kuule niin vain saa, Katsos kun nuo osteofyytit on juuri sellaisia, kun ne ei kaikilla aiheuta mitään. Ja jos nyt on skolioosia, sitäkin kuulemma on monella, eikä silti ole selkä kipeä. Eli luullaan, että valitan turhaan. Ei kuule toimi. Ja mitä, että arvelet minun vielä jokusen vuoden jaksavan työelämässä. Kuule eläkeikää ollaan nostamassakin, on vielä vaikka kuinka monta vuotta eläkeikään. Ei eläkkeelle noin vaan lähdetä silloin kun itseä huvittaa.


      • Rätätätätää
        Olen jo kirjoitti:

        tarjonnut sen. Ota vuorotteluvapaata ja lepää. Leikkaa turhat menot pois niin ei tarvitse elää velaksi. (varmasti näitä turhia menoja on useita kymmeniä, ellei satoja euroja kuussa)

        Hyvällä tuurilla voit pystyä jatkamaan työssä vielä 2-4 vuotta. Kun selkä ei lopulta enää työtä kestä niin on 2-3 kuukauden sairasloman aika, jonka jälkeen/aikana lähdet uudelleen kouluttautumaan. Tähän kouluttautumiseen saat taloudellista tukea. Ei se tuon vaikeampaa ole.

        Älähän rätyile.


      • Olet kyllä
        Että taas...... kirjoitti:

        No turhia menoja ei kyllä ole. Niitä voi olla niillä, joilla on isot tulot. Sitä helposti luulee, että muillakin on turhia menoja, jos itsellä on. Ja sairauslomaa ei kuule niin vain saa, Katsos kun nuo osteofyytit on juuri sellaisia, kun ne ei kaikilla aiheuta mitään. Ja jos nyt on skolioosia, sitäkin kuulemma on monella, eikä silti ole selkä kipeä. Eli luullaan, että valitan turhaan. Ei kuule toimi. Ja mitä, että arvelet minun vielä jokusen vuoden jaksavan työelämässä. Kuule eläkeikää ollaan nostamassakin, on vielä vaikka kuinka monta vuotta eläkeikään. Ei eläkkeelle noin vaan lähdetä silloin kun itseä huvittaa.

        niin tyhmä että oikein pahaa tekee. Kyllä niitä säästökohtia on KAIKILLA kun vähänkään aletaan pintaa syvemmälle tarkastelemaan. Onko sinulla auto? Sen myyminen/ vaihtaminen halvempaa tai käytön vähentäminen. Ovatko puhelin ja nettiliittymä oikeasti halvimmat mahdolliset? Voisin lyödä vetoa että eivät.

        Käytkö elokuvissa tai ravintoloissa säännöllisesti? Molemmat aivan täysin tarpeettomia menoja. Monella äkkiä on jossain jemmassa jopa moottoripyörä josta jatkuvasti makselee vakuutuksia. Tai täysin turha tapaturma tai kodin irtaimisto vakuutus. Pois kaikki sellaiset. Entä sähkösopimus? Onko sekin varmasti halvimmalta tarjoajalta? Voisin siitäkin lyödä vetoa että ei.

        Kuljetko bussilla/autolla sellaisia matkoja joita voisi pyöräillä? Aivan varmasti! Tuleeko joku sanoma- tai päivälehti sekin aivan turha meno.

        Ja ei tuossa aikaisemmin ollut ELÄKKEESTÄ kyse, vaan voit hyvällä tuurilla pystyä NYKYISESSÄ työssäsi olemaan vielä muutaman vuoden. Sen jälkeen edessä on uudelleen koulutus työterveyshuollon kautta. Olet aivan liian fiksoitunut niihin selkäsi osteofyyteihin, ne eivät tarkoita mitään muuta kuin että selkä on kulunut ja riippumatta siitä aiheuttaako kuluma oireesi vai ei niin mikäli selkä tekee sinut työkyvyttömäksi niin työterveyshuolto on velvollinen järjestämään sinulle uudelleen koulutuksen toiseen ammattiin RIIPPUMATTA SIITÄ MIKSI SELKÄ ON KIPEÄ.

        Ainoastaan silloin jos selkäkivulle löytyy PARANNETTAVISSA OLEVA syy niin silloin uudelleen koulutusta ei järjestetä.

        Kaikki yllä kuvattu löytyy työterveyslaista, joten jos olet nyt vähänkään järkevä ihminen niin pyydät anteeksi idioottimaisia kommettejasi ja kiität hyvistä neuvoista.


      • Tyhmä sinäkin
        Olet kyllä kirjoitti:

        niin tyhmä että oikein pahaa tekee. Kyllä niitä säästökohtia on KAIKILLA kun vähänkään aletaan pintaa syvemmälle tarkastelemaan. Onko sinulla auto? Sen myyminen/ vaihtaminen halvempaa tai käytön vähentäminen. Ovatko puhelin ja nettiliittymä oikeasti halvimmat mahdolliset? Voisin lyödä vetoa että eivät.

        Käytkö elokuvissa tai ravintoloissa säännöllisesti? Molemmat aivan täysin tarpeettomia menoja. Monella äkkiä on jossain jemmassa jopa moottoripyörä josta jatkuvasti makselee vakuutuksia. Tai täysin turha tapaturma tai kodin irtaimisto vakuutus. Pois kaikki sellaiset. Entä sähkösopimus? Onko sekin varmasti halvimmalta tarjoajalta? Voisin siitäkin lyödä vetoa että ei.

        Kuljetko bussilla/autolla sellaisia matkoja joita voisi pyöräillä? Aivan varmasti! Tuleeko joku sanoma- tai päivälehti sekin aivan turha meno.

        Ja ei tuossa aikaisemmin ollut ELÄKKEESTÄ kyse, vaan voit hyvällä tuurilla pystyä NYKYISESSÄ työssäsi olemaan vielä muutaman vuoden. Sen jälkeen edessä on uudelleen koulutus työterveyshuollon kautta. Olet aivan liian fiksoitunut niihin selkäsi osteofyyteihin, ne eivät tarkoita mitään muuta kuin että selkä on kulunut ja riippumatta siitä aiheuttaako kuluma oireesi vai ei niin mikäli selkä tekee sinut työkyvyttömäksi niin työterveyshuolto on velvollinen järjestämään sinulle uudelleen koulutuksen toiseen ammattiin RIIPPUMATTA SIITÄ MIKSI SELKÄ ON KIPEÄ.

        Ainoastaan silloin jos selkäkivulle löytyy PARANNETTAVISSA OLEVA syy niin silloin uudelleen koulutusta ei järjestetä.

        Kaikki yllä kuvattu löytyy työterveyslaista, joten jos olet nyt vähänkään järkevä ihminen niin pyydät anteeksi idioottimaisia kommettejasi ja kiität hyvistä neuvoista.

        No katsos, sähkösopimus on jo kilpailutettu, auto on halvin mahdollinen, joka vielä toimii, pieni, jossa on halpa vakuutus. Ja jota lainailen muille ja lainaajat sitten tankkaavat vähän ylimääräistä. Polkupyörän myin, koska pyöräilystä ne selkäoireet oikein villiintyy. Vanhaa lahjaksi saamaani iPhonea ei kyllä kukaan enää suostu ostamaan. Menisi tappiolle, jos puhelinta vaihtaisin. Halvasta netti- ja puhelinliittymästä huolehtii aina kilpailevat operaattorit tarjouksillaan. Elokuvissa ja ravintoloissa en käy, alkoholia en käytä, liikuntasetelit saan työpaikalta, lehdet luen netistä. Pullaa ja makeisia en syö. Vaatteet ostan kirppikseltä. Vakuutukset on myös kilpailutettu, siitäkin huolehtivat kilpailevat yritykset. Matkavakuutusta ei ole. Asuntoni voisin myydä. Pääsisi lainan lyhennyksestä eroon. Ja elää sitten niillä rahoilla. Asumiskulut tosin vuokralla asuessani olisivat korkeammat, paitsi jos vuokraisi pienemmän, pysyisi varmaan samoina. Mitenköhän se määritellään, että milloin ihminen ei enää pysty nykyiseen työhön? Pitääkö olla liikuntakyvytön? Jos sanoo työterveyshuollossa että ei pysty enää, kun tulee niin paljon kipuja, ei siitä välitetä eikä sitä uskota. Sellainen romahdus pitää tulla, että ei enää pääse liikkeelle. Ihan sama mitä siellä laissa sanotaan. Ja ihminenhän on kuule aika sitkeä. Joskus nuorempana kun juoksin maratoneja, siinä 28kilometrin kohdalla tuntui, että ei pysty, ja jos jatkan niin kuolen ja että kohta lyyhistyn maahan ja taju menee. Mutta kun pakotti jalkaa toisen eteen niin pystyi vaan eikä kuolema tullut. Ja mitäs sitten, kun koulutetaan uuteen ammattiin. Kyllä mulla tutkintoja on. Ei kaikki nuoretkaan saa työpaikkaa ja vielä huonompi työllistymismahdollisuus on sellaisella, joka on jo valmiiksi potentiaalinen sairauslomalainen. Kyllä ne työnantajat aina vähän miettii. Ja voi olla työn tuottavuus vähäisempi kuin terveellä nuorella henkilöllä. Ei yksityiset yritykset voi sosiaalitueksi muuttua.Ainoa, missä voin tehdä muutoksia, on ruoka. Broilerin rintafileet ja merilohen vaihtaisin hk:n siniseen, kasvikset vaihtaisin makaronilaatikkoon ja nuudeleihin ja sitä rataa. Voin vaihtaisin tarjouslevitteisiin. Ostelisin eilisiä sämpyläpusseja, kahvi costa ricaksi. Mutta sille tielle en lähde


      • Jos tuolla
        Tyhmä sinäkin kirjoitti:

        No katsos, sähkösopimus on jo kilpailutettu, auto on halvin mahdollinen, joka vielä toimii, pieni, jossa on halpa vakuutus. Ja jota lainailen muille ja lainaajat sitten tankkaavat vähän ylimääräistä. Polkupyörän myin, koska pyöräilystä ne selkäoireet oikein villiintyy. Vanhaa lahjaksi saamaani iPhonea ei kyllä kukaan enää suostu ostamaan. Menisi tappiolle, jos puhelinta vaihtaisin. Halvasta netti- ja puhelinliittymästä huolehtii aina kilpailevat operaattorit tarjouksillaan. Elokuvissa ja ravintoloissa en käy, alkoholia en käytä, liikuntasetelit saan työpaikalta, lehdet luen netistä. Pullaa ja makeisia en syö. Vaatteet ostan kirppikseltä. Vakuutukset on myös kilpailutettu, siitäkin huolehtivat kilpailevat yritykset. Matkavakuutusta ei ole. Asuntoni voisin myydä. Pääsisi lainan lyhennyksestä eroon. Ja elää sitten niillä rahoilla. Asumiskulut tosin vuokralla asuessani olisivat korkeammat, paitsi jos vuokraisi pienemmän, pysyisi varmaan samoina. Mitenköhän se määritellään, että milloin ihminen ei enää pysty nykyiseen työhön? Pitääkö olla liikuntakyvytön? Jos sanoo työterveyshuollossa että ei pysty enää, kun tulee niin paljon kipuja, ei siitä välitetä eikä sitä uskota. Sellainen romahdus pitää tulla, että ei enää pääse liikkeelle. Ihan sama mitä siellä laissa sanotaan. Ja ihminenhän on kuule aika sitkeä. Joskus nuorempana kun juoksin maratoneja, siinä 28kilometrin kohdalla tuntui, että ei pysty, ja jos jatkan niin kuolen ja että kohta lyyhistyn maahan ja taju menee. Mutta kun pakotti jalkaa toisen eteen niin pystyi vaan eikä kuolema tullut. Ja mitäs sitten, kun koulutetaan uuteen ammattiin. Kyllä mulla tutkintoja on. Ei kaikki nuoretkaan saa työpaikkaa ja vielä huonompi työllistymismahdollisuus on sellaisella, joka on jo valmiiksi potentiaalinen sairauslomalainen. Kyllä ne työnantajat aina vähän miettii. Ja voi olla työn tuottavuus vähäisempi kuin terveellä nuorella henkilöllä. Ei yksityiset yritykset voi sosiaalitueksi muuttua.Ainoa, missä voin tehdä muutoksia, on ruoka. Broilerin rintafileet ja merilohen vaihtaisin hk:n siniseen, kasvikset vaihtaisin makaronilaatikkoon ja nuudeleihin ja sitä rataa. Voin vaihtaisin tarjouslevitteisiin. Ostelisin eilisiä sämpyläpusseja, kahvi costa ricaksi. Mutta sille tielle en lähde

        kulutuksella rahat eivät riitä niin asut aivan liian isossa asunnossa, tai teet palkkaa josta maksetaan max 1500 e. kuussa.


      • Rätyilet vaan
        Jos tuolla kirjoitti:

        kulutuksella rahat eivät riitä niin asut aivan liian isossa asunnossa, tai teet palkkaa josta maksetaan max 1500 e. kuussa.

        Juu palkka on pieni. Kyllä näköjään täällä noita rätyilijöitä riittää. Ja kuten tuossa ekassa kommentissani kerroin, rahaa menee fysioterapiaan ja kiropraktikolle. Ne ovat nyt ainoat hoidot jotka ovat auttaneet. Mutta ei ole halpaa. Myös purentaa on jouduttu säätämään. Hammaslääkärillä käyntiääni ei ole ilmaista. Joskus myös pitää köyhänkin ostaa uusi pesukone, jääkaappi yms. On tietysti vaikea kuvitella tilannetta, jos itselläsi on hyvä kuukausipalkka


      • Ja vetoako lyöt
        Olet kyllä kirjoitti:

        niin tyhmä että oikein pahaa tekee. Kyllä niitä säästökohtia on KAIKILLA kun vähänkään aletaan pintaa syvemmälle tarkastelemaan. Onko sinulla auto? Sen myyminen/ vaihtaminen halvempaa tai käytön vähentäminen. Ovatko puhelin ja nettiliittymä oikeasti halvimmat mahdolliset? Voisin lyödä vetoa että eivät.

        Käytkö elokuvissa tai ravintoloissa säännöllisesti? Molemmat aivan täysin tarpeettomia menoja. Monella äkkiä on jossain jemmassa jopa moottoripyörä josta jatkuvasti makselee vakuutuksia. Tai täysin turha tapaturma tai kodin irtaimisto vakuutus. Pois kaikki sellaiset. Entä sähkösopimus? Onko sekin varmasti halvimmalta tarjoajalta? Voisin siitäkin lyödä vetoa että ei.

        Kuljetko bussilla/autolla sellaisia matkoja joita voisi pyöräillä? Aivan varmasti! Tuleeko joku sanoma- tai päivälehti sekin aivan turha meno.

        Ja ei tuossa aikaisemmin ollut ELÄKKEESTÄ kyse, vaan voit hyvällä tuurilla pystyä NYKYISESSÄ työssäsi olemaan vielä muutaman vuoden. Sen jälkeen edessä on uudelleen koulutus työterveyshuollon kautta. Olet aivan liian fiksoitunut niihin selkäsi osteofyyteihin, ne eivät tarkoita mitään muuta kuin että selkä on kulunut ja riippumatta siitä aiheuttaako kuluma oireesi vai ei niin mikäli selkä tekee sinut työkyvyttömäksi niin työterveyshuolto on velvollinen järjestämään sinulle uudelleen koulutuksen toiseen ammattiin RIIPPUMATTA SIITÄ MIKSI SELKÄ ON KIPEÄ.

        Ainoastaan silloin jos selkäkivulle löytyy PARANNETTAVISSA OLEVA syy niin silloin uudelleen koulutusta ei järjestetä.

        Kaikki yllä kuvattu löytyy työterveyslaista, joten jos olet nyt vähänkään järkevä ihminen niin pyydät anteeksi idioottimaisia kommettejasi ja kiität hyvistä neuvoista.

        Niin ja vielä sinulle tyhmälle rätyilijälle: miten niin minä olen fiksoitunut osteofyytteihin? En koskaan työterveyshuollossa ota niitä puheeksi. Ensin siellä ei lueta papereita ja sitten aletaan tavaamaan sieltä, että ei tässä sinun selässä ole kuin näitä osteofyyttejä ja monella ikäiselläsi on niitä jne. Siis kyllä joku muu on nyt fiksoitunut osteofyytteihin ja ihan ilmeisestikin siitä syystä, kun mitään muuta ei osata sanoa ja se tapa, jolla tutkitaan... Voi voi kun on surkeaa ja pintapuolista.


      • mitähä?
        Ja vetoako lyöt kirjoitti:

        Niin ja vielä sinulle tyhmälle rätyilijälle: miten niin minä olen fiksoitunut osteofyytteihin? En koskaan työterveyshuollossa ota niitä puheeksi. Ensin siellä ei lueta papereita ja sitten aletaan tavaamaan sieltä, että ei tässä sinun selässä ole kuin näitä osteofyyttejä ja monella ikäiselläsi on niitä jne. Siis kyllä joku muu on nyt fiksoitunut osteofyytteihin ja ihan ilmeisestikin siitä syystä, kun mitään muuta ei osata sanoa ja se tapa, jolla tutkitaan... Voi voi kun on surkeaa ja pintapuolista.

        Jos et koskaan ota niitä selkäongelmiasi puheeksi, miten oletat, että sieltä jotain apua saisit? Tuossa nyt ei ole mitään järkeä.


      • Haloo taas
        mitähä? kirjoitti:

        Jos et koskaan ota niitä selkäongelmiasi puheeksi, miten oletat, että sieltä jotain apua saisit? Tuossa nyt ei ole mitään järkeä.

        Luepas nyt tarkemmin, mistä oli puhe: tuossa aikaisemmin väitettiin, että olen fiksoitunut osteofyytteihin. Osteofyyteista en koskaan puhu, vaan terveydenhoitohenkilöstö aina mainitsee niistä osteofyyteistä, kun puhun selkäongelmistani. Eli kenen kommentissa nyt ei olut järkeä? Omassasi. Osteofyyttihän on kuluman esiaste, joita on arvioiden mukaan jo joka toisella (tai kolmanneksella, riippuu arvioijasta) ikäiselläni. Ja kaikille ne ei siis mitään aiheuta, monilla on niitä eikä ko henkilöt edes tiedä että niitä on. Mistä ihmeestä luit, ettenkö ole selkääni valittanut! Se juttu siis on nimenomaan niin, että selkääni ja selkäkipuun olen etsinyt apua mutta osteofyyteistä en puhu, en koskaan.


    • Kokeile

      Käy jäsenkorjaajalla.
      Se kyllä kertoo, jos ei voi auttaa.

      • Turhaa meteliä tyhjästä

        Joo olen kyllä parisen vuotta sitten käynyt jäsenkorjaajalla. Mun kiropraktikko ja fys terapeutti osaavat samat ja vähän enemmänkin. Itse asiassa jäsenkorjaajat eivät kauheasti saaneet aikaiseksi.


      • Läökeini
        Turhaa meteliä tyhjästä kirjoitti:

        Joo olen kyllä parisen vuotta sitten käynyt jäsenkorjaajalla. Mun kiropraktikko ja fys terapeutti osaavat samat ja vähän enemmänkin. Itse asiassa jäsenkorjaajat eivät kauheasti saaneet aikaiseksi.

        Mene rohkeasti uudestaan lääkäriin, mahdollisesti eri vastaanotolle kuin missä olet tähän mennessä käynyt. Kyllä lääkärit ottavat tällaiset vaivat vakavasti, mutta toki valitettavia poikkeuksiakin löytyy, minkä oletkin saanut kokea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe