Onko ruoho vihreämpää aidan taoisella puolen?

Minulla uusi parempi

Eli kannattiko ero edellisestä, saitko paremman puolison vai huonomman? Kaduttaako? Vanhassako vara parempi?

33

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RealistiN

      Vastaajasta riippuu, onko todellisuus ja arki kohdannut vielä. Se kumppanihan on uusi, itse pysyt samana, jos et halua muuttua tai muuten kohdata omia "kipukohtiasi" tai käsitellä menneitä tekojasi edellisessä liitossa. Onnea niille, jotka onnistuvat.

      • tsemppi jätetyille

        Muuttuko ihminen ja mihin suunttaan ,lauleli lavi. Minä poika etsiskelen kaunistaja somaa.Onko teitä jäljellä enää,takana rilluvuodet.Olen viisikymmppinen ja etsiskelen... Yksin huoltelen kodin ja koneet,pihan ja puutarhan. Runosuoni loppui kuin parisu...


      • kjkc

        Aika mielenkiintoista, kun kirjoitit "itse pysyt samana". Ei kukaan nimittäin pysy samanlaisena. Jotkut muuttuvat hyvinkin paljon, toiset vielä aivan eri suuntiin kuin puolisonsa. Kaiken lisäksi, jos itse onnistuu kasvamaan, selvittämään vanhoja traumojaan, pääse yli kipukohdistaan, niin hyvinkin usein tämä vaikuttaa parisuhteeseen erittäin negatiivisesti.

        Mielestäni molemmat puolisot erikseen ja yhdessä tarvitsevat ehdottomasti päivittämistä. Käytännössä tämä tarkoittaa molemminpuolista tahtoa pitää suhde elävänä.


      • Onnellinen uudessa

        Avioliiton aikana ajattelin, että kun yhteen ollaan menty niin yhdessä pysytään, vaikka sisimmässäni olin onneton. Ero lopetti muiden miellyttämisen haluni.

        Erosta selvittyäni huomasin, että suomessa on muitakin miehiä, kun ex-mieheni, joista voin löytää uuden entistä SOPIVAMMAN kumppanin.


      • haaveilija ;)
        tsemppi jätetyille kirjoitti:

        Muuttuko ihminen ja mihin suunttaan ,lauleli lavi. Minä poika etsiskelen kaunistaja somaa.Onko teitä jäljellä enää,takana rilluvuodet.Olen viisikymmppinen ja etsiskelen... Yksin huoltelen kodin ja koneet,pihan ja puutarhan. Runosuoni loppui kuin parisu...

        Kannatti erota, sillä emme olleetkaan kaksi puuta..

        Nyt aikuinen nainen mä oon, en niinkään rietas, vaikka aika onnellinen ja vähän kauniskin. Mun pakoni loppuun juostu on ja mä haluan jättää sen kaiken taakse. En halua olla piironginjalka, en luoksepääsemätön vuori, enkä ovikello, jota kukaan ei soita.

        Haluan siis kohdata sinut, tavallinen suomalainen mies, joka olit jollekin ensimmäinen ja mulle olet Se viimeinen, sillä uskon, että aito rakkaus yllättää vielä kerran. Haluan nähdä kannasi Shanghain valot ja nukahtaa viereesi viimeinkin.


      • kunnes löydän
        haaveilija ;) kirjoitti:

        Kannatti erota, sillä emme olleetkaan kaksi puuta..

        Nyt aikuinen nainen mä oon, en niinkään rietas, vaikka aika onnellinen ja vähän kauniskin. Mun pakoni loppuun juostu on ja mä haluan jättää sen kaiken taakse. En halua olla piironginjalka, en luoksepääsemätön vuori, enkä ovikello, jota kukaan ei soita.

        Haluan siis kohdata sinut, tavallinen suomalainen mies, joka olit jollekin ensimmäinen ja mulle olet Se viimeinen, sillä uskon, että aito rakkaus yllättää vielä kerran. Haluan nähdä kannasi Shanghain valot ja nukahtaa viereesi viimeinkin.

        Katohan villi ja vapaa ei kahleita mitään,,,elän hetki kerrallaan kohta lenna sinivalkoisin siivin paikkaan en tiedä vielä. Aamulla kun herään ,kahvin juon,ei pölyt haittaa. Totta, onhan se helpompaa ,vapaa kuin taivaan lintu. Edelleen etsiskelen kaunista ja somaa.


      • haaveilija ;)
        kunnes löydän kirjoitti:

        Katohan villi ja vapaa ei kahleita mitään,,,elän hetki kerrallaan kohta lenna sinivalkoisin siivin paikkaan en tiedä vielä. Aamulla kun herään ,kahvin juon,ei pölyt haittaa. Totta, onhan se helpompaa ,vapaa kuin taivaan lintu. Edelleen etsiskelen kaunista ja somaa.

        Mennyt mies, lentäen? Sullahan on loistava tulevaisuus, kunhan et puisiin naisiin eksy, ennemmin vaikka tinakenkätyttöön. Toisaalta pelätä ei saa, jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa.. Etsintää siis kannattaa jatkaa, vaikka joskus olisikin yöllä yksin ainut väsynyt matkustaja.

        Niin minäkin etsin kunnes löydän sun. Sitä ennen odotellessa peiton käärin rullaksi sen asettelen viereni ja toivon, että siinä oot...


      • voi ei ,löydänkö
        haaveilija ;) kirjoitti:

        Mennyt mies, lentäen? Sullahan on loistava tulevaisuus, kunhan et puisiin naisiin eksy, ennemmin vaikka tinakenkätyttöön. Toisaalta pelätä ei saa, jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa.. Etsintää siis kannattaa jatkaa, vaikka joskus olisikin yöllä yksin ainut väsynyt matkustaja.

        Niin minäkin etsin kunnes löydän sun. Sitä ennen odotellessa peiton käärin rullaksi sen asettelen viereni ja toivon, että siinä oot...

        Mitä minä teen nukahin ja nyt heräsin,unta en saa,,etsiskelen kaunista ja somaa;)


      • haaveilija ;)
        voi ei ,löydänkö kirjoitti:

        Mitä minä teen nukahin ja nyt heräsin,unta en saa,,etsiskelen kaunista ja somaa;)

        Kun yösä yksin vaeltaa, voi kalaisensa kohdata, mutta toivottavasti lopulta yön hämärässä uneen aika vaipui...;)


      • voisitko,pliis
        haaveilija ;) kirjoitti:

        Kun yösä yksin vaeltaa, voi kalaisensa kohdata, mutta toivottavasti lopulta yön hämärässä uneen aika vaipui...;)

        Minkälainen haaveilija sinä olet;vaikka runon muodossa:)Oikasti.


      • haaveilija ;)
        voisitko,pliis kirjoitti:

        Minkälainen haaveilija sinä olet;vaikka runon muodossa:)Oikasti.

        Voiko ihanammin päivän enää alkaa..?
        Voi. Kyllä voi.Tiedän mieten, ja juuri siitä minä haaveilenkin.
        Aamu. Ihana aamu. Olen herännyt yli 17500 aamuun

        Vuodet vieriä saa, toiveena mulla on jokainen niistä vierelläs taivaltaa
        sinuun nähdä kun saan ja nähdyksi tulla, kaksi pelkonsa voittaa

        Voi kunpa joku tulisi ja sanoisi niin: Mä tykkään susta niin että halkeen


      • '''';
        haaveilija ;) kirjoitti:

        Voiko ihanammin päivän enää alkaa..?
        Voi. Kyllä voi.Tiedän mieten, ja juuri siitä minä haaveilenkin.
        Aamu. Ihana aamu. Olen herännyt yli 17500 aamuun

        Vuodet vieriä saa, toiveena mulla on jokainen niistä vierelläs taivaltaa
        sinuun nähdä kun saan ja nähdyksi tulla, kaksi pelkonsa voittaa

        Voi kunpa joku tulisi ja sanoisi niin: Mä tykkään susta niin että halkeen

        Siis aikunen nainen sä oot,vuodetkaan ei kertynyt vyötärölle ei. Siis teräsnainen hyvinkin oot. Lähde lappiin lähtöviivalle soppii,viikko enää. Plus viis ja nolla on hyvä oollla.


      • lisäystä
        ''''; kirjoitti:

        Siis aikunen nainen sä oot,vuodetkaan ei kertynyt vyötärölle ei. Siis teräsnainen hyvinkin oot. Lähde lappiin lähtöviivalle soppii,viikko enää. Plus viis ja nolla on hyvä oollla.

        Mumpa tuon viimeise lausekkeen kuulis muualta kuin novalta.


      • haaveilija ;)
        lisäystä kirjoitti:

        Mumpa tuon viimeise lausekkeen kuulis muualta kuin novalta.

        Ai Lappiin?
        Kuusamo, nyt kutsuu sua Kuusamo. Metsän näen jämäkän, ja vaaran sinertävän.
        Ikävä kyllä mä en voi lähteä, kun mä joka päivä töitä teen, joka ainoa aamu kahdeksaksi meen.

        Teräsnaisesta en tiedä. Puhu mitä puhut, mutta jouksemista älä lopeta..:)


      • 1+1=0
        haaveilija ;) kirjoitti:

        Ai Lappiin?
        Kuusamo, nyt kutsuu sua Kuusamo. Metsän näen jämäkän, ja vaaran sinertävän.
        Ikävä kyllä mä en voi lähteä, kun mä joka päivä töitä teen, joka ainoa aamu kahdeksaksi meen.

        Teräsnaisesta en tiedä. Puhu mitä puhut, mutta jouksemista älä lopeta..:)

        Kuusamo eiiii ole lappia ei ,lähellä Venäjää vaikka Rukarukka on mukava paikka. Tuosta työstä kuulin jokunen vuosi Kuopion torin kupeessa:"mitä työ täälä". Tässä iässä pitää tajuta ,että et ole korvaamaton. Minulla on käyttämättömiä lomapäiviä luultavasti muutamia vuosia."jokapäivä töitä tein",empäs tee enää,yeees.Naatittaan sano savolainen:)


    • intohimon huuma

      Kun lukee mitä lukee tuolla uusperheen keskustelussa, niin en usko minkään olevan sen paremmin, mutta täytyyhän sitä jonkin aikaa yrittää kestää vaikka aidanseipäällä.

      Kun sen uuden tavoittaa menomestoissa, silloin tietää, että meno jatkuu, hetken kestää huumat.

      • ei voi vaatia

        Koskaan et muuttua saa, voiko kukaan vaatia semmosta?


      • Uskon parempaan!

        Uskon parempaan!


      • ei voi, ei
        ei voi vaatia kirjoitti:

        Koskaan et muuttua saa, voiko kukaan vaatia semmosta?

        Ei voi vaatia. Olisi kamalaa, jos ihmisen pään sisältö, tavat ja käytös pysyisi koko ajan samana. Ettei tapahtuisi mitään kehitystä vuosien varrella. Se on aikuistumista ja kuuluu normaaliin ihmisen kehitykseen. Ihminen on oppivainen, joten erostakin jokainen oppii jotain. Ainakin fiksut ihmiset.

        Jos haluaa muuttaa itseään, sitä ei pidä tehdä kenenkään toisen takia eikä kenenkään vaatimuksesta. Vain oman itsensä takia, omasta halusta. Samoin ei ketään voi vaatia pysymään samanlaisena kuin oli joskus sata vuotta sitten.


      • RealistiN
        ei voi, ei kirjoitti:

        Ei voi vaatia. Olisi kamalaa, jos ihmisen pään sisältö, tavat ja käytös pysyisi koko ajan samana. Ettei tapahtuisi mitään kehitystä vuosien varrella. Se on aikuistumista ja kuuluu normaaliin ihmisen kehitykseen. Ihminen on oppivainen, joten erostakin jokainen oppii jotain. Ainakin fiksut ihmiset.

        Jos haluaa muuttaa itseään, sitä ei pidä tehdä kenenkään toisen takia eikä kenenkään vaatimuksesta. Vain oman itsensä takia, omasta halusta. Samoin ei ketään voi vaatia pysymään samanlaisena kuin oli joskus sata vuotta sitten.

        Tuota tarkoitin, osasit kuvata asian paremmin.


      • Hyväksy muutos
        ei voi, ei kirjoitti:

        Ei voi vaatia. Olisi kamalaa, jos ihmisen pään sisältö, tavat ja käytös pysyisi koko ajan samana. Ettei tapahtuisi mitään kehitystä vuosien varrella. Se on aikuistumista ja kuuluu normaaliin ihmisen kehitykseen. Ihminen on oppivainen, joten erostakin jokainen oppii jotain. Ainakin fiksut ihmiset.

        Jos haluaa muuttaa itseään, sitä ei pidä tehdä kenenkään toisen takia eikä kenenkään vaatimuksesta. Vain oman itsensä takia, omasta halusta. Samoin ei ketään voi vaatia pysymään samanlaisena kuin oli joskus sata vuotta sitten.

        Niin silläkin on merkitystä onko se pään sisällön muuttuminen kehitystä vai taantumusta. Aika paljonkin, jos ihmiseltä katoaa ilo työn teosta katoaa se kaikesta muustakin jos katoaa ilo omien lapsien kanssa olosta, katoaa muukin eli ei puolisokaan pysty aina ymmärtämään tuollaista muutosta.

        Elämä on kokonaisuus ei yksin puoliso, vaan koko se skaala, arjet, pyhät, työ, harrastukset.
        Tuossa joku päivä eräs Yhdysvalloista Suomeen tullut opettaja toi hyvin esiin asian, että heillä kouluissa opetetaan sosiaalisia taitoja eli yhdessä elämistä, meillä koulussa ei tätä tärkeää aihetta ole.

        Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä, mikä vaikutus opetusaineen tulolla olisi koulukiusaamiseen, ihmissuhteisiin ja yleensä erilaisten asioiden hyväksymiseen. Vähentäisikö se jatkossa avio- ja avoeroja.


    • …………...

      Kannatti. Olin naimisiin mennessäni aivan liian nuori ja kokematon, itseäni kymmenkunta vuotta vanhemman miehen vietävissä. Kun oma tahtoni alkoi kasvaa, suhde muuttui mahdottomaksi. Liitoa kesti vain pari vuotta, eikä sen sen päättymisessä ollut kolmansia osapuolia (mitä nyt eksäni alkoi seurustella viikko sen jälkeen, kun olin lähtenyt yhteisestä kodistamme).

      Ei kaduta. Eksäni löysi itselleen sopivamman puolison. Ei mullekaan huonosti käynyt.

    • kjkc

      Eipä todellakaan kaduta avioero! Aivan loistojuttu :). Ihan mielettömän ihanaa myös , kun uusi mieheni osaa keskustella. Kyllä elämä avautuu ihan toisella tavalla.

      • ihan turhaa

        Minustakin keskustelutaitoonmoni kaatuu,kuitenkin senkin asian voi päivittää,säästyisi monta asiaa. Kouluissa pitäisi lisätä juuri tätä.Ei puhuta ,mutta tölkki avataan jopa pulina alkaa.


      • ------------
        ihan turhaa kirjoitti:

        Minustakin keskustelutaitoonmoni kaatuu,kuitenkin senkin asian voi päivittää,säästyisi monta asiaa. Kouluissa pitäisi lisätä juuri tätä.Ei puhuta ,mutta tölkki avataan jopa pulina alkaa.

        Keskustelutaidoillakaan ei ihan pelkästään pärjää, tarvitaan sosiaalisia taitoja, toisen huomioonottamista ihan konkreettisesti.


    • ytrwet45yredf

      Erosta on kohta viisi vuotta enkä todellakaan eronnut saadakseni paremman puolison, vaan päästäkseni toimimattomasta liitosta ja minulle sopimattomasta kumppanista eroon.

      Ero kannatti: en tunne olevani riittämätön kumppanilleni, toisaalta en tunne olevani liikaa. Olen sinut itseni kanssa eron jälkeen enkä ajattele, että arvoni ihmisenä olisi jotenkin kiinni siitä, että minulla on "joku" heti eron jälkeen. Jos joku on joskus vielä tullakseen, niin hieno homma - mutta näinkin olen onnellinen: minulla on elämä järjestyksssä, hyvä työ, pari teini-ikäistä lasta, mieleisiä harrastuksia ja rakkaita läheisiä ihmisiä. Entiseen elämään en haluaisi palata. Exäni on mukava mies ja elää uudessa parisuhteessa miellyttävän naisen kanssa, olen vilpittömän iloinen heidän puolestaan.

    • parempi näin

      Kyllä ero kannatti. Puolison petos, niin taloudellinen kuin salasuhde, työmatkojen valehtelu, muut hallitsemattomat ongelmat eivät olisi mahdollistaneet enää suhteen jatkamista. Olen nyt vapaa päättämään menoistani, hankinnoistani ja puoliso ei niitä toimillaan enää sössi.

      • kannattee

        Aina kannattee.Jos ei kannatte niin putoaa. Eihän tännekkään mitään järkeä ole kirjoittaa,mutta eipähän ole lähipiiti kovilla.


    • onnellinen uusio

      Avioliittoani kaduin melkein joka päivä loppu aikoina, mutta avioeroa en ole katunut päivääkään. Koskaan ei vihkipäivää shamppanjalla juhlittu, mutta eropäivää kylläkin on tullut juhlistettua..
      Nyt kolme vuotta erosta olen pikkuhiljaa uutta suhdetta aloitellut. Ja voin kyllä sanoa,että samoja nuoruuden typeryyksiä ei ole tullut tehtyä. Mieskin on aivan erilainen kaikinpuolin kuin ensimmäinen.
      Ainoa asia, mitä olen katunut niin ero olisi pitänyt ottaa jo vuosia aikaisemmin. Ihan turhaan olin syntisäkkinä ja yritin suhdetta hoitaa. Yksin ei voi kahden ihmisen suhdetta parantaa, kyllä siihen vaaditaan kaksi.

    • muikku.

      Ei voi verrata.. elin eksäni kanssa pitkä suhteen, josta kaksi aivan ihanaa lasta. Liittomme kesti 20v ja oli hyvä liitto. Erosimme, koska normaali ihmisen kehitys vei meitä erilleen. Huomasimme haluavamme erilaisia asioita tulevaisuudelta ja ajalta kun lapset ovat pesästä lentäneet. Halusimme molemmat säilyttää hyvät ja lämpimät välit jatkossakin, joten erosimme yhteisymmärryksessä. Kumppanuus, rakkaus ja kunnioitus ei koskaan hävinnyt. Muutti muotoaan vain.

      Nyt kaksi vuotta eron jälkeen olemme molemmat uusissa suhteissa ja onnellisia. Rakastan eksääni edelleen ihmisenä, jonka kanssa kasvoin aikuiseksi ja koin upeita asioita. Nykyistä miestäni rakastan intohimoisesti ja syvästi. Hänen kansaan näen tulevaisuuteni ja hänen kanssaan haluan vanheta.

      Olen onnekas. Toisella puolella aitaa en ole koskaan käynyt ruohoa testaamassa mutta elämä on antanut minulle mahdollisuuden elää kaksi ihanaa elämänvaihetta. Unelmamiehieni kanssa.

      • Kiitos sanoistasi

        Tämä oli kaunis kirjoitus, muikku.
        Kunpa aina olisi näin. Että ero olisi tällaista ja seuraukset myös. Onnea elämääsi myös jatkossa.


    • retkeilkää

      Tunnetasolla ruoho on makiaa vaan kun sitä saa,sitävihreää kultaa ,aika samanlsisia ne ovat. Suosittelen kyllä retkiä ja säästyyhän siinnä oma ruoho. Oma ruohokypsyy kas kummaa sehän onkin niin herkullista.että.

    • kenkää sai

      nii se sano minun jo nyt ex.ä. et olen kaikinpuolin parempi kuin hänen ex.nsä, mutta palas kuitenkin ex.nsä luo?

      Mitä tästä opimme, eli vertailija ei ole mihinkään tyytyväinen sillä hän on omasta mielestään itse kaikinpuolin paras.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe