iskät kertokaa miten koette sen

mommy

Kun tyttöystävästä tulee äiti.

äidiksi tulon jälkeen en tunne olevani muuta kuin äiti. Ja nyt raskaana olevana en koe todellakaan olevani muuta kuin äiti joka on uhrannut koko vartalonsa lisääntymiselle. Kotona kuulemma vaan nalkutan ja valitan, vaikka mielestäni nielen nalkutukseni aina kun näen sellaiselle aihetta... kai se sitten paistaa naamasta.

seksi ei ole kiinnostanut äidiksi tulon jälkeen tai etenkään nyt kun olen taas raskaana. välillä jopa ällöttää ajatus että mies tulisi lääppimään. Ei mulla ole energiaa tai aikaa seksiin, tai ehkä itse aktiin olisi mutta ei siihen että virittäisin itseni pois äidin roolista haluttavaksi tyttöystäväksi. vähän hankalaa, kun pikkukakkonen potkii mahassa ja tissit näyttää satelliiteilta.
kuitenkin aina jos vähääkään löydän itsestäni mitään halun poikasta, niin kaivan sen esiin ihan vaan tyydyttääkseni miehen halut. ettei tarttis lähteä naapuriin vonkaamaan.

mulla ei oo juuri muita puheenaiheita miehelle kuin lapset.

Olis kiva joskus pitää hauskaa miehen kanssa kahdestaan.... ehkä sais tää parisuhdekin vähän väriä. Mieheltä mä toivoisin ehkä oma-alotteista auttamista, en jatkuvasti mutta sillon kun näkee että mulla on pinna kireellä. Kun muksu miljoonannetta kertaa päivässä heittää perunat seinään, olis kiva että joku ottais rätin käteen ja pyyhkis ne perunat. Ehkä syöttäis muksun loppuun, ehkä halais, ehkä sanois jotain rauhottavaa. Sen sijaan että alkaa huutamaan että lopeta toi valitus.

nyt mä tavallaan ymmärrän niitä isejä jotka heiluu baareissa, kuka sitä kotona viihtyis huutavien kersojen, ja pihtaavan, levinneen ja kiukkusen vaimon kanssa.

mä en haluu olla tällanen.

14

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kooma potilas

      Vähän samanlaisia fiiliksiä täällä joudun kuuntelemaan. Olen päälle 3-kymppinen kolmen lapsen isä ja arki meillä pelaa hyvin, mutta naiseni on vain siinä äidin roolissa. Koko ajan puhuu lapsistamme. Jopa treffeilläkin. Ajattelen (ehkä liian optimaalisesti), että kyllä se palautuu takas...joskus. Mulla on aika iso pinna tän äiti-jutun takia. Seksiä saan silloin jos oon sinnikäs. Usein vedän tumppuun. Eipä tässä oikein tee mielikään.
      No, katseet tosin valtaa vieraisiin naisiin kaupungilla ollessa ja kyllä se ajatuskin aina välillä pamahtaa päähän:"Mitäs jos olisin tuolla vaikka tuon naisen kanssa" Mutta sitten todellisuus palaa. Samanlaista se olisi vuoden päästä siinäkin suhteessa. Voisi olla että kuvio alkaisi uudestaan alusta eli lasten tekeminen.

      En tiedä sitten, että kuulostaako tää siltä, että olen luovuttanut toiveesta hyvästä parisuhteesta vai elänkö suvantovaihetta siitä paremmasta parisuhde-elämästä. No, ainakin hyvin sitten itsepetän itseäni, kun en tiedä:)

      Täytyy vielä sanoa, että mä olen tässä suhteessa se ihminen joka yrittää herätellä tätä suhdetta tästä koomasta, mutta naiseni sanoo vaan että ei tässä tarvi. Kaikki on hyvin. Niin varmaan kaikki on hyvin, kun teen vähintään 50/50 kaikista kotiöistä ja palvelu toimii hänen suuntaan, mutta ei minun.

      Pariterapiaakin olen ehdottanut naiselleni, mutta ei hän halua mennä, koska kaikki on sen mielestä hyvin. No kai sitten on hyvin.

      • terapiaan**

        sinnikkäästi nyt vaadit sitä pariterapiaa!
        ehkä siellä tuon naisesikin silmät avautuvat siitä että teillä ei ole varsinaista parisuhdetta välillänne vaan ns."hyötysuhde"..tosin sinä nyt et tunnu saavan sitä mitä oikeasti kaipaisit.

        en nyt heti ehdottaisi eroamista, mutta kannattaa puhua noista omista tunteista tuolle emännällesi..ei hän kummiskaan mikään ajatustenlukija ole..vai?

        itse olen vapaaehtoisesti lapseton nainen, koska koen että elämässä on ihan oikeasti muutakin sisältöä kuin se lisääntyminen..ja kaltaisiani löytyy varmasti entistä enemmän kun on alettu tajuamaan että se ei ole pakko niitä lapsia vääntää vaikka naapurin "marjatalla" niitä oliskin viisi...


      • marc.le
        terapiaan** kirjoitti:

        sinnikkäästi nyt vaadit sitä pariterapiaa!
        ehkä siellä tuon naisesikin silmät avautuvat siitä että teillä ei ole varsinaista parisuhdetta välillänne vaan ns."hyötysuhde"..tosin sinä nyt et tunnu saavan sitä mitä oikeasti kaipaisit.

        en nyt heti ehdottaisi eroamista, mutta kannattaa puhua noista omista tunteista tuolle emännällesi..ei hän kummiskaan mikään ajatustenlukija ole..vai?

        itse olen vapaaehtoisesti lapseton nainen, koska koen että elämässä on ihan oikeasti muutakin sisältöä kuin se lisääntyminen..ja kaltaisiani löytyy varmasti entistä enemmän kun on alettu tajuamaan että se ei ole pakko niitä lapsia vääntää vaikka naapurin "marjatalla" niitä oliskin viisi...

        Luojan kiitos, että olet päätynyt lapsettomaksi. Oletko todella niin naiivi, että ajattelet lasta haluavien perheenperustamisen perusteen olevan "ku naapurillakin on"?
        Ei hyvää päivää.

        Sinulla ei liene ole mitään kompetenttia antaa neuvoja perheellisten tilanteisiin. Vaikuttaa, että sinulta puuttuu täysin itsekritiikki sen suhteen, mitä suustasi suollat. Vai et nyt lähtisi suoralta kädeltä ehdottaa eroamista??? Just.

        Aloittajalle sanoisin, että tuo on parisuhteelle haastava vaihe. Miehesi todennäköisesti kaipaa naistaan ja vahvistusta sille, että edelleen haluat ja rakastat. Siinä ratkaisevat teot. Parisuhteen erottaa ystävyyssuhteesta intiimi kanssakäyminen ja seksi.

        Ehkä voisitte tehdä omat listat asioista, mitä toivotte suhteessanne muuttuvan ja sitten aloittaa työskentelyn niiden saavuttamiseksi. Meillä toimittiin näin ja se sai naiseni tajuamaan, että tarviin häntä naisena ja aikuisena. Haluun tuntea olevani mies ja haluttu enkä torjuttu piparia vonkaava riippa. Meillä on nyt kerran viikossa treffit. Jos ei saada lastenhoitoapua niin ostetaan sitä. Halpaa hyötyyn nähden. Käydään leffassa, keilaamassa, pelaa bilistä jne... joskus vaan ulkona... kävellään käsikkäin ja jutellaan kaikesta. Paitsi lapsista.

        Toivon tsemppiä ja rohkeutta puhua ääneen ajatukset.


      • terapiaan**
        marc.le kirjoitti:

        Luojan kiitos, että olet päätynyt lapsettomaksi. Oletko todella niin naiivi, että ajattelet lasta haluavien perheenperustamisen perusteen olevan "ku naapurillakin on"?
        Ei hyvää päivää.

        Sinulla ei liene ole mitään kompetenttia antaa neuvoja perheellisten tilanteisiin. Vaikuttaa, että sinulta puuttuu täysin itsekritiikki sen suhteen, mitä suustasi suollat. Vai et nyt lähtisi suoralta kädeltä ehdottaa eroamista??? Just.

        Aloittajalle sanoisin, että tuo on parisuhteelle haastava vaihe. Miehesi todennäköisesti kaipaa naistaan ja vahvistusta sille, että edelleen haluat ja rakastat. Siinä ratkaisevat teot. Parisuhteen erottaa ystävyyssuhteesta intiimi kanssakäyminen ja seksi.

        Ehkä voisitte tehdä omat listat asioista, mitä toivotte suhteessanne muuttuvan ja sitten aloittaa työskentelyn niiden saavuttamiseksi. Meillä toimittiin näin ja se sai naiseni tajuamaan, että tarviin häntä naisena ja aikuisena. Haluun tuntea olevani mies ja haluttu enkä torjuttu piparia vonkaava riippa. Meillä on nyt kerran viikossa treffit. Jos ei saada lastenhoitoapua niin ostetaan sitä. Halpaa hyötyyn nähden. Käydään leffassa, keilaamassa, pelaa bilistä jne... joskus vaan ulkona... kävellään käsikkäin ja jutellaan kaikesta. Paitsi lapsista.

        Toivon tsemppiä ja rohkeutta puhua ääneen ajatukset.

        no kuules, joskus se ulkopuolinen apu on parempi kuin "listata toiveita yms"..jotkut voivat kokea tuommoisen hyvinkin äkkiä syyllistämiseksi.

        ja todellakin, nykyään on todella kovat paineet sen suhteen että pitäisikö se lapsi tehdä kun kavereillakin on..koska useimmiten monelta jää nämä kaverisuhteet pois kun ollaan niin eri elämäntilanteissa..se sitten jo itsessään pakottaa lisääntymään, kun pelkää että "jää piireistä"..

        sä taidat olla näitä jotka eivät harrasta itsekritiikkiä ollenkaan, etkä oikeastaan halua lukea yhtään negatiivista juttua perheen perustamisesta, koska haluat jonkun vakuuden itsellesi että se on se paras asia ikinä.

        lainaus tekstistäni: "en nyt heti ehdottaisi eroamista, mutta kannattaa puhua noista omista tunteista tuolle emännällesi..ei hän kummiskaan mikään ajatustenlukija ole..vai?

        tuossahan en ehdota puhumista enhän :D

        lue muutakin kuin se mikä sinua ärsyttää.


      • m.l.
        terapiaan** kirjoitti:

        no kuules, joskus se ulkopuolinen apu on parempi kuin "listata toiveita yms"..jotkut voivat kokea tuommoisen hyvinkin äkkiä syyllistämiseksi.

        ja todellakin, nykyään on todella kovat paineet sen suhteen että pitäisikö se lapsi tehdä kun kavereillakin on..koska useimmiten monelta jää nämä kaverisuhteet pois kun ollaan niin eri elämäntilanteissa..se sitten jo itsessään pakottaa lisääntymään, kun pelkää että "jää piireistä"..

        sä taidat olla näitä jotka eivät harrasta itsekritiikkiä ollenkaan, etkä oikeastaan halua lukea yhtään negatiivista juttua perheen perustamisesta, koska haluat jonkun vakuuden itsellesi että se on se paras asia ikinä.

        lainaus tekstistäni: "en nyt heti ehdottaisi eroamista, mutta kannattaa puhua noista omista tunteista tuolle emännällesi..ei hän kummiskaan mikään ajatustenlukija ole..vai?

        tuossahan en ehdota puhumista enhän :D

        lue muutakin kuin se mikä sinua ärsyttää.

        Oho ärhäkkä.
        Kovasti oletat asioita muista.


      • terapiaan**
        m.l. kirjoitti:

        Oho ärhäkkä.
        Kovasti oletat asioita muista.

        samoin oletat sinä vaikka mitä muista ihmisistä...

        lue vaikka oma tekstisi ja tule sitten sanomaan...


      • ei emäntiä
        terapiaan** kirjoitti:

        sinnikkäästi nyt vaadit sitä pariterapiaa!
        ehkä siellä tuon naisesikin silmät avautuvat siitä että teillä ei ole varsinaista parisuhdetta välillänne vaan ns."hyötysuhde"..tosin sinä nyt et tunnu saavan sitä mitä oikeasti kaipaisit.

        en nyt heti ehdottaisi eroamista, mutta kannattaa puhua noista omista tunteista tuolle emännällesi..ei hän kummiskaan mikään ajatustenlukija ole..vai?

        itse olen vapaaehtoisesti lapseton nainen, koska koen että elämässä on ihan oikeasti muutakin sisältöä kuin se lisääntyminen..ja kaltaisiani löytyy varmasti entistä enemmän kun on alettu tajuamaan että se ei ole pakko niitä lapsia vääntää vaikka naapurin "marjatalla" niitä oliskin viisi...

        Kuka viitsii kutsua omaa rakastaan ja lapsensa äitiä emännäksi? kertoo hyvin paljon mikä asema naisella on mahdollisesti suhteessa...


      • mek

        Sanoppa keeran naiselle että tämä seksin määrä on ihan hanurista ja joskus voi olla ettei viitti olla uskollinen jos tilaisuus tulee ja et halua elää tämänkaltaista elämää ja se siitä niin naisesi voi harätä tai sitten ei. Sanoppa myös että laitetaan tuo seksielämä ensin kuntoon ja sitten voidaan noita kotihommia tehdä mutta yleensä aprisuhteessa rupeaa muukin tökkimään jos seksi tökkii. Pihistelemppä rahoistasi vähän enemmän ja homaa omia menoja kavereiden kanssa kuukauden kahden välein niin hyvä tulee.


    • mommy hyvä,

      Kiitos valaisevasta aloituksesta. Lapsi muuttaa parisuhdetta, se on selvää ja tämä tuli hyvin esille aloituksessasi. Kaiken kaikkiaan raskaus ja lapsen syntymä ja sen jälkeinen perhe-elämä muuttaa suhdetta ja perheen dynamiikkaa tosi paljon. Jotkut asiat siinä tulevat yllätyksenä, vaikka muutokseen olisi kuinka valmis tahansa.

      Lasten kanssa elämä ei palaa enää "ennalleen" eli aikaan, jolloin olit miehesi kanssa kahden. Tämä ei tarkoita sitä, että kaikki entinen on mennyt, mutta se on hyvä tiedostaa. Parisuhdetta tulee edelleen vaalia ja se ehkä vaatii entistä enemmän työtä, koska arki on niin erilaista lasten kanssa.

      Lapsiperheen elämä on aina muuttuvaa. Lasten kasvaessa tulee uudenlaisia haasteita ja tilanteita. Jotkut ovat hyviä ja jotkut eivät niin kivoja. Helposti käy niin, että myös äiti ja isä elävät yhteiselämäänsä ikään kuin lasten kautta. Vaikka lapset ovatkin tärkeitä, on olemassa myös mies ja nainen kaksin.

      Tässä kaikessa on hyvä muistaa, että perheen perusta on vanhempien parisuhde ja siitä kannattaa pitää huolta. Erilaisia tapoja on olemassa. Toivottavasti teidän oma tapanne löytyy. Ei se aina pelkkää herkkua ole se avioelämä, mutta herkullisia asioita voi siitä löytää.

      Antti-pappi

    • älä kulta pieni

      Kulta pieni älä sääli ittees se rumentaa sua suotta. Kuule, ehkä sun mies on keskenkasvuinen tai jotain, ei miehen kuulu ravata baareissa kun nainen odottaa tai on pienokainen syntynyt, se elämä on yksinkertaisesti finito kunnes yhdessä sitten lähdette. Minulla on hyvä mies ja ymmärtää että nyt keskitytään tähän lapsihommaan, sillä se vaatii meiltä tai ainakin minulta 100 %:a, eikä joka suuntaan säntäilystä ja vauvaperhe arjesta tule yhtikäs mitään!!! Keskity nyt vain siihen lapseen itsepintaisesti koska sitä jos mitä sä tulet katumaan ellet nyt tee kaikkees ja keskity lapseesi, sellaista se perhe elämä on. Valitettavaa ilmeisesti miehellesi. Miehellä jonka kanssa perustaa perheen, olis hyvä olla mielessä muutakin kuin seksi tai ulkonäkö, nekö todella menee oman perheen edelle. Eihän tuollainen naisesta yhtään mukavalle tunnu, jos tuntee että on noin lapsekas mies valittu. Ehkä vähän kärjistän nyt mutta kyllähän tomppelikin sen tajuaa että pelkkä seksi ei korjaa huonoa parisuhdetta, eikä äiti ihminen voi venyä joka suuntaan, vaan kuuluu vauvalle ainakin ekan vuoden. Kyllä pitää olla tyhmä mies jos ei tätä käsitä, että lapsi menee ykköseksi, eikä siinä paree rueta vaatimaan mitään tai tyyliin "menen vieraisiin". Tollanen sitten menköön, oikiasti. Miehes tehtävä on tukea sua jotta pystyt olemaan mahdollisimman hyvä äiti, ja tehdä osansa. Tyytymättömyytes johtuu ehkä suhteenne epävarmuudesta tai miehen kyvyttömyydestä olla se mies jota sä tarttet. Olisko näin?

      • 77 + 3

        "elämä on yksinkertaisesti finito"

        Juuri näin!

        Uusi elämä alkaa ja vanhempien elämä loppuu. Se pitää hyväksyä, ennen kuin lapsia lähdetään hankkimaan.


    • tää mies

      Ei lähtenyt synnärin jälkeen baareihin.
      Ei roikkunut kaverien iltamissa.
      Auttoi naistansa vauvan parissa kotona joka iltapäivästä seuraavaan aamuun.
      Nieli naisensa kiukuttelun.
      Sinnitteli ilman seksiä.
      Ei ajatellut lähtevänsä vieraisiin.
      Nieli lisää naisensa kiukuttelua.
      Lohdutti naistaan.
      Hankki apua kun oli tarvis.
      Väsyttävää ja ärsyttävääkin välillä. Silti en voi olla ainut mies joka tähän pystyi.

      Ei tarvi kenenkään naisen ymmärtää baareissa heiluvia miehiä, jotka eivät halua eikä osaa auttaa ja tukea naistaan synnytyksen jälkeen ja niiden välillä. Parisuhdeterapiaa, jos miehesi ei pysty edes siellä käymään tai funtsimaan sieltä saatuja neuvoja, heikoilla on suhde.

      • jawohli

        "Ei lähtenyt synnärin jälkeen baareihin.
        Ei roikkunut kaverien iltamissa.
        Auttoi naistansa vauvan parissa kotona joka iltapäivästä seuraavaan aamuun.
        Nieli naisensa kiukuttelun.
        Sinnitteli ilman seksiä.
        Ei ajatellut lähtevänsä vieraisiin.
        Nieli lisää naisensa kiukuttelua.
        Lohdutti naistaan.
        Hankki apua kun oli tarvis.
        Väsyttävää ja ärsyttävääkin välillä. Silti en voi olla ainut mies joka tähän pystyi."

        Et ole ainoa, juuri noin meni meilläkin, kehujakin tuli kuinka vastuullinen aviomies ja isä olin. Kunnes nainen sitten parin vuoden päästä ilmoitti, että olen tylsä ja lähti etsimään värikkäämpää suhdetta. Muutaman värikkäämmän suhteen löysikin, joskus väri oli levinnyt kasvoillekin, siihen silmän ympärille.... Nyt sitten olisi palaamassa minun ja lasten luo, mutta aika entinen ei koskaan enää palaa, niinkuin laulussakin sanotaan...


    • 5+18

      Josko ne hormonit tekee tuon, että seksi ei kiinnosta. Meillä kyllä ei ole vaikuttanut. Seksiä teki mieli molempien, vaikka vatsa kasvoi. Pikemminkin tuntui, että kiinnostus siihen melkein lisääntyi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe