Kokemuksia painonpudotuksesta ja kiinteydestä

Flesh and skin

Moi,
Olen pudottanut 7 kg/4kk ja olen nyt normaali-indeksin sisäpuolella. Tuntuu kuitenkin siltä, että voisin samantien pudottaa 4-5 kg lisää. Olen 51 v ja käyttänyt Estrena-geeliä noin vuoden. Reidet ja vatsa näyttävät nyt jo hieman löysiltä joissakin asennoissa.

Eli, kysymykseni: minkälaisia kokemuksia teillä on painon pudotuksesta ja kiinteytymisestä? Onko joku indeksi jonka alle ei kannata mennä vaihtari-ikäisenä? Jos hidastaa pudotusvauhtia, pysyykö kroppa paremmin mukana?

11

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveysammattilainen

      Hiljaa hyvä tulee. Hitaassa painonpudotuksessa pintakudos - iho ja ihonalainen rasvakudos - ehtivät mukaan. Tätä pintakudosta voi kuivaharjauksella vielä virkistää niin, ettei se aivan näivety. varmaan tulos on sitä parempi, mitä hitaammin paino putoaa, sillä ikääntyessä hiusverisuonisto ihon pintakerroksissa ei toimi enää kuin nuorella ja samoin kudosten kollageeninmuodostus hidastuu.

    • Flesh and skin

      Kiitos vastauksesta. Pitääkin ottaa tuosta kuivaharjauksesta selvää.

      • toinen ei niin hoikka

        Millä keinolla olet laihduttanut? Mulla ois tavoite mutta tuntuu vaikeammalta pudottaa painoa kuin kymmenen vuotta sitten.


      • Eri henkilö
        toinen ei niin hoikka kirjoitti:

        Millä keinolla olet laihduttanut? Mulla ois tavoite mutta tuntuu vaikeammalta pudottaa painoa kuin kymmenen vuotta sitten.

        Minä olen laihtunut kesän aikana n. 4 kg "vahingossa", mutta se ei kovin paljon näy kropassani kun lähtöpaino on suuri. Tuo vahingossa laihtuminen on johtunut lisääntyneestä liikunnasta ja vähemmästä syömisestä. Tämä käy laihdutuskuuriksi kenelle tahansa.


      • Fleah and skin
        toinen ei niin hoikka kirjoitti:

        Millä keinolla olet laihduttanut? Mulla ois tavoite mutta tuntuu vaikeammalta pudottaa painoa kuin kymmenen vuotta sitten.

        AP vastaa: olen pudottanut kaloreita laskemalla ja aloittamalla liikunnan. Pääasiassa hypin sisätrampoliinilla mikä on tosi hauskaa ja tehokasta liikuntaa. Sitä voi tehdä esim. samalla kun katsoo telkkaria.


      • Flesh and skin
        Fleah and skin kirjoitti:

        AP vastaa: olen pudottanut kaloreita laskemalla ja aloittamalla liikunnan. Pääasiassa hypin sisätrampoliinilla mikä on tosi hauskaa ja tehokasta liikuntaa. Sitä voi tehdä esim. samalla kun katsoo telkkaria.

        APJatkaa: on muuten ollut yksi elämäni helpoimmista painonpudotuksista. Alkuun pääseminen oli vähän vaikeaa mutta sitten kun todella aloitin ei ole ollut juuri mitään ongelmia. Minun kohdallani todennäköisesti juuri estrogeeni mahdollisti painonpudotuksen koska masis katosi ja oma kroppa alkoi taas kiinnostaa. Se että olen tässä ja nyt lähes 10 kg viimekeväistä kevyempänä on kyllä melko ihmeellinen juonenkäänne elämässäni.


    • 19+7

      Minä 50v. olen pudottanut painoani 20kg vuoden aikana, ja nahka on pysynyt odotettua paremmin perässä. Laihdutan hitaasti siksi, että oppisin uuden ruokailutavat ja että nahka pysyisi perässä. Joskus näkee kohtalaisen hirveän näköisiä vanhempia paljon laihduttaneita naisia. Minä koitan ulkoilla paljon ja rasvata ihoa.

    • Flesh and skin

      Flesh and skin tässä päivittää tilannetta: mulle tuli tuossa painon putoamisessa sellainen parin kolmen viikon "jumi" jonka päätyttyä paino romahti heti yli kilon ja yllättäen näyttää siltä että olen taas kiinteytynyt sen jumin aikana/jälkeen. Aion jatkaa, koska kaikki, naama, rinnat ja kroppa vaikuttaa seuraavan mukana ja jopa paranevan.

    • Rhjfnkfckbfvb

      Aloittaja kysyy laihtumisesta ja kiinteytymisestä, siihen siis kommentoin:
      Anna mennä vaan juuri niin rankalla urheilutreenillä kuin jaksat, ja vähän sen ylikin. Kun sen treenikauden oikein tekee ja todellakin pitää ne treenivapaat niin hyvä tulee. Puhut ihosta myös. Iho ei voi alkaa roikkua jos sen sisällä olevaa lihasta kasvatetaan. Iho näyttää, tottakai, kiinteältä kun treenattu lihas näkyy jo pelkästään käsivartta heiluttaen.
      Kannustan sua salille, ja panosta siihen kunnolla. Liikunnan ilo on parasta huumetta.

    • hyvä näin

      Minä en laihduttanut tarkoitukselliseti,mutta elämän tapojani korjaamalla parempaan ja terveellisempään suuntaan painoni putosi viime vuoden aikana n.9 kg.
      Enempään ei varaa olisikaan.
      Nahkakin sopeutui tilanteeseen oikein hyvin ja kadotettuja lihaksiakin löytyi taas.
      Mikä parasta,kaikenlaiset lihaskivut ja nivelvaivat katosivat painon mukana.
      Fyysisesti tunnen oloni paremaksi kuin vuosikausiin.
      Ikääkin löytyy jo reippaasti päälle viidenkymmenen.

    • laihis

      Pudotettavaa on neljäkymmentä kiloa ,joten otin taoitteeksi kymmenen kiloa ja vuosi.Nyt ensimmäisenä vuotena on jo mennyt kasitoista kiloa ja vuotta on vielä muutama kuukausi jäljellä.Aloitusvaiheessa auttoi kova päätös,että nyt ei anneta periksi. Liikkuminen on vähäistä jalkavaivojen takia,joten nutrillettiä olen käyttänyt jaksoittain muutoin enimmäkseen kala ja kasvsruokia.Lautaskoon olen vaihtanut pienempään,jolloin annoskokokin pienenee itasestään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe