Surkein lomakohde missä olen ikinä ollut!!!

kamala paikka

Olimme paljon kehutulla Korfun saarella Kreikassa. Siellä tarkemmin sanottuna Messonghi/Moraitikan alueella. Paljon matkustaneina voimme vain todeta, että koskaan, milloinkaan, ikinä emme ole olleet yhtä surkeassa paikassa lomalla!!! Ranta oli surkea pieni soraranta ja ympäristö oli aivan hirvittävän rumaa ja epäsiistiä aluetta. Joka paikka oli sotkuinen ja joka toinen rakennus, jos niiksi voi kutsua oli hylätty. Muutenkin kaikki talot ja hotellit oli suurimmaksi osaksi aivan hirvittävässä kunnossa ja todella rumia. Moraitikan "pääkatu" oli aivan järkyttävä!!!! Mistään idyllistä ei ollut tietoakaan ja tien varrella pari krääsäkauppaa ja muutama surkea taverna. En voi millään ymmärtää, miksi joku menee tuonne lomalle useammankin kerran. Syy täytyy olla joko, että ihminen on täysin ymmärtämätön lomakohteiden suhteen tai on muuten vain naiivi. Itse olin täysin tietämätön ja hyväuskoinen muiden kehuttua paikkaa, jota ei voi kuvailla muuten, kuin sanoilla JÄRKYTTÄVÄ!!

20

1568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 28-v

      Odotukset ja todellisuus. Meillä ei ollut mitään kummempia odotuksia mutta Aöbanian kiertomatkan kylkiäisenä tarjottiin jatkoviikkoa Korfulla, huoneistohotellissa hintaan 65€/henkilö niin otimme sen.

      Paikka oli saaren pohjoisrannalla, pienehkö kylä.
      Hotsku oli keskustassa mutta hiljaisella puolella sekä tilava, siisti, hyvin varustettu kaksio.
      Kiertelimme saarta bussilla. Kävimme Korfun kaupungissa. Teimme patikkalemkkejä ja löhäilimme osan aikaa rannalla.

      Emme odottaneet ihmeitä emmekä pettyneet mutta mehän emme olekaan paljon matkailleita.
      Lomamatkoja yhteensä noin 4,5-vuotta kestoltaan yhdestä viikosta kolmeen kuukauteen suuntautuen neljään maanosaan ja yli 50:een maahan.

    • Omatoimimatkaaja

      Yleensä jollain pakettimatkalla on se "surkein" kokemus. Sain aikoinaan tarpeekseni näistä pakettimatkoista, kun maksoin vielä omasta yhden hengen huoneesta melkoisesti lisähintaa ja jouduin sellaiseen huoneeseen, joka oli jaettu liukuovella toisen huonen kanssa. Toisella puolen oli jotain venäläisiä, polttivat mahorkkaan ja lärppivät votkaa, molottivat aamuyöhön, liukuvoi vuoti huoneeseeni tupakansavua, että valehtelematta huoneessani oli vain puoli metriä lattianrajasta selkeää ilmaa ja tuulettamalla tilanne vain paheni. Aamulla neljän aikaan nämä slaavit hiljenivät ja ajattelin voivani nukkua, mutta avoimen ikkunani alla alkoi kolistelemaan raitiovaunu viiden aikaan, joten se niistä unista...
      Vaihdoin majoitusta lopulle matkaa, mutta jouduin tulemaan vielä saman pakettiporukan mukana takaisin Suomeen, osaa tuotiin kantamalla tulliin voimakkaan humalatilan vuoksi ja lähtömme viivästyi melkoisesti, kun näitä humalikkoja ei voinnut jättää sinne ulkomaille.
      Sen koomin en ole millään pakettimatkoilla ollut suomalaisten kanssa, enkä juuri venäläistenkään... yli 20v. olen matkannut nyt omin matkoin!

      • 28-v

        Takana on vuosia jolloin oli edullisinta ottaa sopiva pakettimatka pelkkien lentojen vuoksi.
        Esimerkiksi yhdessä vaiheessa kannatti mennä Valencian alueelle Mallorcan kautta.
        Käytimme paketin majoituksen mennen, tullen.

        Kuvaamasi kaltaisia karmeita kokemuksia meillä ei ole mutta jo pelkät ment ja paluut ovat olleet riittävän turhauttavia. Aina on täytynyt odottaa jotain henkselinvenyttäjää, kännissä törttöilijää tai muuten vaan tolloa.

        Emme myöskään ole käyttäneet risteilyjen retkiä, yhtä poikkeusta lukuun ottamatta joka sinänsä vahvisti aikaisemman päätöksemme.

        Eniten pakettimatkoja muistuttavat käyttämämme kiertomatkat, mutta niiden osanottajat tuntevat kellon ja ovat muutenkin liikkeellä hieman toisessa hengessä.

        Kaupunkimatkojen kohdalla hinta on oma lukunsa. Kahden yön paketin hinnalla olemme samassa paikassa omatoimisesti 4 - 5 vuorokautta.

        Olemme aina liikkeellä vaimon kanssa kahdestaan.
        Välivuosina kulkivat lapsemme mukana mutta heidän kanssaan paketit rajoittuivat yhteen "lennä ja autoile" pakettiin Nizzaan. Muu tolivat puhtaita omatoimireisuja.


    • Sinne tänne

      Olimme muistaakseni juuri tuossa paikassa joskus 15 vuotta sitten.

      Kävimme viikon aikana nejä kertaa Korfun kaupungissa bussilla. Pidimme kaupungista, siellä oli erilaisia kävelyreittejä riittämiin. Shoppailun kannalta tosin vaatimaton paikka. Ja yhtenä päivänä olimme matkanjärjestäjän saarikierroksella.

      Otimme matkan Moraitikaan, koska Korfun kaupungissa ei ollut minkään valmismatkanjärjestäjän hotelleita.

      Jos piditte paikkaa kammottavata 8eikä se ihmeellinen ollutkaan, mutta lomakokonaisuudet huomioon ottaen olen ollut paljon pahemmissakin, koska Korfun kaupunki oli ok), niin MIKSI PYSYITTE PAIKALLANNE???? Ei loma ole sitä, että mennään persuksilleen kohteeseen istumaan ja ihmettelemään.

      • 18+1

        Ja tänä päivänä netti pursuaa tietoja, kuvia ym. eri kohteista, voisi ottaa selvää mihin on menossa!


    • hyytävä kokemus

      Karmein kokemukseni on ollut Khao Lakissa Thaimaassa. Ei kertakaikkiaan löytynyt mitään valitettavaa eikä purnattavaa. Oli tosi kurjaa olla kokoajan hyvällä tuulella.

      Sinne jäi koukkuun, ja joka vuosi pitää päästä.

      • Pahat muistot

        Eikös tämä ole se surullisen kuuluisa tsunamikohde?


    • jeps juu

      On se muttei tsunamikaan häntä haittaa, hih

    • käynyt ja todennut

      Joo samaa mieltä Korfu on yksi huonoimmista

      • matskuks

        Alanya kaikkein surkein paikka missä olen koskaan ollut, hirveä likainen turistirysä, niljakkaine miehineen. Ei hetken rauhaa saanut niiltä äijiltä, ja se älytön suomalaisten fraasien huutelu, hyi hitsi.


      • isiäi
        matskuks kirjoitti:

        Alanya kaikkein surkein paikka missä olen koskaan ollut, hirveä likainen turistirysä, niljakkaine miehineen. Ei hetken rauhaa saanut niiltä äijiltä, ja se älytön suomalaisten fraasien huutelu, hyi hitsi.

        Ao nang ehdottomasti!
        Muualla Thaimaassa ollut monta kertaa, mutta tämä paikka aivan eri luokkaa kuin muut. Viikon jälkeen olisi halunnut pois, vaikka muualla olisi viihtynyt loputtomiin.


      • railey beach
        isiäi kirjoitti:

        Ao nang ehdottomasti!
        Muualla Thaimaassa ollut monta kertaa, mutta tämä paikka aivan eri luokkaa kuin muut. Viikon jälkeen olisi halunnut pois, vaikka muualla olisi viihtynyt loputtomiin.

        Entäs Pattaya ja Phuket?
        Ao nang oli ainakin 9 vuotta sitten suht ok, pieni ja turistoitunut toki jo silloin. Sieltä pääsi kuitenkin tekemään kivoja veneretkiä ympäristöön. Ja oli rauhallista, eivät häirinneet kaupustelijat päivisin eivätkä känniset turistit tai maksulliset naiset iltaisin/öisin. Mutta tosiaan, kävin siellä vuosia sitten, muistaakseni olin kolme yötä.
        Kiinnostaisi kuulla tarkemmin, miksi et viihtynyt Ao nangissa?


      • Isiäi
        railey beach kirjoitti:

        Entäs Pattaya ja Phuket?
        Ao nang oli ainakin 9 vuotta sitten suht ok, pieni ja turistoitunut toki jo silloin. Sieltä pääsi kuitenkin tekemään kivoja veneretkiä ympäristöön. Ja oli rauhallista, eivät häirinneet kaupustelijat päivisin eivätkä känniset turistit tai maksulliset naiset iltaisin/öisin. Mutta tosiaan, kävin siellä vuosia sitten, muistaakseni olin kolme yötä.
        Kiinnostaisi kuulla tarkemmin, miksi et viihtynyt Ao nangissa?

        Pahin turistirysä mitä olen nähnyt. Hinnat olivat käsittämättömän korkeat. Muualla Thaimaassa on pystynyt elämään edullisesti.
        Kaupunki täynnä tyrkyttäjiä ja sisäänheittäjiä, räätäleitä.
        Ainut paikka, missä olen nähnyt räätäkeiden olevan huumeessa.
        Hotellista ulos astuessa alkoi vilinä ja vilske. Ei mitään mahdollisuutta kävellä ja oleilla rauhassa.
        Tuk tuk kuski oli myös sekaisin kuin seinäkello. En ole muualla joutunut tekemisiin paikallisten narkkareiden kanssa.
        Uima-altaan vesi oli kylmää! Aivan uskomaton juttu. Ei siinä pystynyt uida. Sellainen oli Ao nang n.4v sitten.
        Olen muuten ollut tuolla agia napassa ja oli ihan kiva paikka. Paljon nuorisoa.


      • railey beach
        Isiäi kirjoitti:

        Pahin turistirysä mitä olen nähnyt. Hinnat olivat käsittämättömän korkeat. Muualla Thaimaassa on pystynyt elämään edullisesti.
        Kaupunki täynnä tyrkyttäjiä ja sisäänheittäjiä, räätäleitä.
        Ainut paikka, missä olen nähnyt räätäkeiden olevan huumeessa.
        Hotellista ulos astuessa alkoi vilinä ja vilske. Ei mitään mahdollisuutta kävellä ja oleilla rauhassa.
        Tuk tuk kuski oli myös sekaisin kuin seinäkello. En ole muualla joutunut tekemisiin paikallisten narkkareiden kanssa.
        Uima-altaan vesi oli kylmää! Aivan uskomaton juttu. Ei siinä pystynyt uida. Sellainen oli Ao nang n.4v sitten.
        Olen muuten ollut tuolla agia napassa ja oli ihan kiva paikka. Paljon nuorisoa.

        No onpas se muuttunut! Tosi ikävää. Kävin silloin samalla reissulla Ao nangin jälkeen katsastamassa Pattayan ja siellä meno oli tuollaista, kuin kuvailet -ja pahempaakin. Jotkut tuktuk-kuskit muuten on jossain aineissa paikkakunnasta riippumatta, muistan huomanneeni jo 1990-luvulla.
        Muistin nyt, että meidänkin Ao nangin hotellin uima-altaan vesi oli aika viileetä. Se on tietysti hanavettä ja lämpiää auringolla. Meitä se ei haitannut, kun merivesi on 28-30○C, siellä jaksoi pulikoida. Ja kuitenkin se virkisti, kun ilman lämpötila oli enemmän. Me tosiaan otettiin aina longtailboat jonnekin lähisaarelle, oltiin Ao nangissa vain illat ja yöt. Oli siellä jo silloin jokunen räätäli, mutta eivät olleet mitenkään häiritseviä. Eniveis, tykkään enemmän vähemmän turistoituneista paikoista, suosittelen retkeilemään veneillä Krabin alueen lukemattomilla saarilla.


    • hyhhyh

      Ayia napa, Kypros. Kauhea turistirysä. Öisin ei pysty nukkumaan, kun känniset, etupäässä britit, huutaa kadulla. Aika kallistakin oli, ravintolassa syöminen Suomen hinnoissa.

    • tylsä loma

      Benidorm, Espanjassa. Ainoa lohtu oli vesihuvipuisto ja eläintarha.

    • Korvessa käynyt

      Korfulla käyneenä yhdyn mielipiteeseesi. Saari on todella surkea ja RUMA lomakohde. Missään ei oikeastaan ollut katuvaloja ja roskia oli joka puolella. Vapaat ja villit kissat ja koirat kulkivat kaikkialla. Surkea ranta oli täysin hoitamaton ja rannalla oli hylättyjä likaisia vessoja, joita ei oltu varmaan käytetty vuosikausiin mutta siinä ne kököttivät hylättyinä, hoitamattomina. Messonghin rannalla oli kamala lankkutie josta suurimmasta osaa oli lankut irti ja niitä oli vaarallista kulkea. Rantasuihkut olivat järkyttävässä kunnossa ruosteine putkineen. Kävellessä huonoja katuja ei teiden reunoilla ollut useinkaan jalkakäytäviä mitä pitkin mennä turvallisest autojen kaahaillessa ohitse. Kerrankin jouduimme kävelemään aivan aidan vierusta kunnes onneksi huomasin aidan päällä hyökkäysasennossa olevan vaarallisen näköisen käärmeen parin metrin päästä. Itse Korfun kaupunki oli kuin likainen muurahaispesä rottineen! Kaikkialla tuntui kuin olisi kävellyt kaatopaikalla. Saari on ruma ja tylsä. Koskaan en menisi sinne enää takaisin vaikka minulle maksettaisiin ruhtinaallisesti!!!

      • Korfufani

        Olenkohan käynyt samalla saarella? Perheellämme aivan eri kokemukset: kaunis ja kesälläkin vehreä saari, huikaisevan turkoosi ja kirkas merivesi, idyllinen pikkukaupunki Korfu.


      • liekkö hurahtanut
        Korfufani kirjoitti:

        Olenkohan käynyt samalla saarella? Perheellämme aivan eri kokemukset: kaunis ja kesälläkin vehreä saari, huikaisevan turkoosi ja kirkas merivesi, idyllinen pikkukaupunki Korfu.

        Älä välitä noista sairaan ihmisen lapsellisista herjauskirjoituksista.

        Pelkkää roskaa koko juttu. Esiintyy täällä monella nimimerkillä itseään tukien


      • Malaka

        Olen kyllä ollut aika monessa paikassa ja mielestäni teidän kannattaa seuraavaksi valita sellainen paikka jossa on rantabulevardit yms. turistihässäkät. Ottakaa selvää minne olette menossa niin ei tarvitse katua. Menkää vaikka Fuengirolaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe