Heteroiden suhtautuminen: miehet vs. naiset?

heterotar

Useinhan kuulee puhuttavan siitä, kuinka heteromiehet dissaavat homomiehiä ja saattavat olla jopa väkivaltaisia heille, heteromiehet vähättelevät usein homomiehiä ja naureskelevat heille. Miten on heteronaisten laita suhteessa lesboihin? Itse tietenkin hyväksyn lesbot, mutta onko teillä kuinka paljon kokemusta siitä, että heteronaiset olisivat teitä kohtaan ilkeitä? Onko naisissa yhtä yleistä ilkeys kuin miehissä?

12

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että niin ja näin

      Minun nähdäkseni heteronaiset on kyllä aika hyväksyviä - ellei itsetunto ole täysin pohjamudissa. Koska siitähän se tuntemattomien dissaus tulee oli kyseessä pitkä, lyhyt, hetero, homo tai mitä tahansa muuta. Ihminen joka on ok itsensä kanssa ei näe pointtia nostaa verenpainetta vieraista ihmisistä ja vielä saada muita puolelleen, kun on muuten niin epävarma asiastaan. Muiden ihmisten avoin alentaminen minun silmissäni on vain jonkun pelkurin arka kysymys muille että; minähän olen "normaali" ja hyväksytty eikö niin, koska sovin yhteiskunnan ihanteisiin." Vähättelykin on pelkoa.

    • Femu

      Olen kylläkin bi, mutta naisista pitävään naiseen suhtautuminen on ollut yleensä ihan neutraalia. Pari kertaa on kyselty jotain hassua tai outoa, mutta varmaan vaan yksi tai kaksi ihmistä. Tietysti biseksuaalina voi kohdata sellaisia kummallisia ennakkoluuloja, että haluaa olla samaan aikaan kahden ihmisen kanssa - mutta näitä bi-ennakkoluulojahan sä et kysynyt ;)

    • on ollut

      Kyllä on ollut kokemuksia kuten esim. että ihastus samaa sukuuolta olevaan on vähemmän arvokkaampi kuin ihastus eri sukupuolta olevaan, vähätellään asiaa tai käyttäydytään kuten sitä ei olisi ollenkaan. Pahimmassa tapauksessa halveksitaan tai sitten siitä ei voi edes puhua saati edes vihjaista tai muuten katsotaan kuin vähä-älyistä tai jotenkin sairasta ihmistä, mikä pitää hiljentää tai eliminoida jotenkin.

      • 20 +19

        Täytyy ihan laittaa tähän kommentti, koska itsellä on kokemusta juuri tuosta samaa sukupuolta olevien rakkauden vähempiarvoisena pitämisestä verrattuna erisukupuolisten rakkauteen. Se olin minä itse, joka niin ajatteli aikoinaan. En tiedä mistä sellainen ajatus oli tullut. Hävettää ihan myöntää asiaa, mutta niin se oli. Elokuvan Brokeback mountain näkeminen muutti oman käsitykseni tästä asiasta aivan kokonaan. Silloin tajusin, että kaikki rakkaus on samanarvoista, osapuolten sukupuolesta huolimatta. Itse sitten myöhemmin rakastuin samaa sukupuolta olevaan palavasti ja totesin asian myös omakohtaisesti. On elämä joskus ihmeellistä.

        Olenkin miettinyt, että ehkä joidenkin heteroiden nuiva suhtautuminen tasa-arvoiseen avioliittolakiin voi johtua juuri siitä, etteivät he pidä homoseksuaalien välistä rakkautta yhtä arvokkaana. Minun mieleni muutti elokuvan näkeminen, mutta ei ehkä toimi kaikkien kohdalla.


    • 11+1

      Minulle heteronaiset ovat kertoneet hyväksyneensä minut ja suuntautumiseni tai homoseksuaalit ylipäätänsä, johon vastaan, että minäkin hyväksyn heidän heteroutensa.

      • 1316

        Hyvin sanottu.


    • Fragilemme

      Ei ole paljon kokemusta suoranaisesta ilkeydestä, mutta kyllä naiset saattavat joskus vähän yllättyä kun asiasta kertoo. Pääosin kyllä positiivista, kai sitä naisten on helppo ymmärtää, että naiset on niin ihania ja kauniita, että joku saattaa olla pelkästään myös naisista kiinnostunut :)

    • lissumissu

      On dissattu. Esim. siten, ettei haluta nähdä tai ottaa vakavasti koko asiaa vaan tarjotaan heteronormatiivisia elämänohjeita. Sitten on ollut niitä tilanteita, ettei olla tuntevinaan tietyissä piireissä, ettei vaan kukaan ala yhdistää mitään itseen.

      • jeps jeps

        Nimenomaan näin. Joko kohdellaan kuin ilmaan, ettei vaan kukaan ikinä missään tapauksessa kuvittelisi, että itse olisi samaa sukupuolta oleviin päin (ja erityisesti silloin jos itse on visusti kaapissa)tai sitten suoranaisesti syrjitään, että kun tuo on lesbo niin...


      • fiiliaa
        jeps jeps kirjoitti:

        Nimenomaan näin. Joko kohdellaan kuin ilmaan, ettei vaan kukaan ikinä missään tapauksessa kuvittelisi, että itse olisi samaa sukupuolta oleviin päin (ja erityisesti silloin jos itse on visusti kaapissa)tai sitten suoranaisesti syrjitään, että kun tuo on lesbo niin...

        Ex-työpaikassa mulle tapahtu näin...siviilissä oltii kaveria mutta
        työpaikalla ei juuri tultu ees jutteleen.
        Ja myös muuta syrjintää, siksi duuni onkin ex.


      • itkupillit
        jeps jeps kirjoitti:

        Nimenomaan näin. Joko kohdellaan kuin ilmaan, ettei vaan kukaan ikinä missään tapauksessa kuvittelisi, että itse olisi samaa sukupuolta oleviin päin (ja erityisesti silloin jos itse on visusti kaapissa)tai sitten suoranaisesti syrjitään, että kun tuo on lesbo niin...

        Jepsjeps, tietenkin jos henkilö on homoseksuaali, niin tottakai kaikki negatiivinen kohtelu johtuu ainoastaan nimenomaan siitä homoudesta. Vaikka joku sanoisi että olet ikävä työkaveri niin vika ei tietenkään voi olla sinussa, vaan johtuu muiden homofoobisuudesta. Logiikka.


    • Stadiii

      Ei ikinä, enkä moisesta ole kuullutkaan että lesbouden takia syrjittäisiin. Tosin asunkin PK-seudulla, en tiedä onko landella sitten eri meininki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe