Minua pelottaa :(

minnakiskis

Moi! Olen 12.v tyttö ja pelkään yksin kotona olemista. :( En osaa sanoa, mikä siinä niin pelottaa. mutta mietin aina jos joku tuntematon yrittää tulal sisälle etc D: äiti on usein töissä / sillä on menoja. ja isä asuu muualla. :( en myöskään keksi mitään tekemistä! Ja nuo ''ulkomaalaiset kaupittelijat'' ovat yksi pelkoni, tosi arvaamattomia. Pitääkö pitää aina verhot kiinni ku on yksin kotona? leikkiä ettei kukaan olis kotona? lukita pyörä pihasta tai jotain??? Anteeks oon vaan niin pieni ja avuton !! :( Olisko mitään vinkkejä etten pelkäisi? Olisi kiva kuulla mielipiteenne ja jos vielä keksisitte mulle jotain mukavaa tekemistä. Kaikki mun kaverit on isillänsä näin viikonloppusin eikä oo ketään kenen kans olla pelkään ulkona yksin olemista, ja myös kerran kun tulin koulusta kävellen joku tyyppi seuras mua :( Jäi kauheet traumat! Auttakaa mua poloista.

-Minna

10

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (Anteeksi kirjoitusvirheet, olen vähä paniikis tai jotain D:)

    • Harrastuksia...

      Hanki joku harrastus. Ota selvää mitä harrastustoimintaa sun kaupunki tarjoaa. Tai sitten aloitat semmosen mitä voit kotona tehä, esim. Piirtelet, teet jotain käsitöitä, keksit tarinoita/runoja/lauluja, soitat jotain soitinta tai sitte hanki joku "nettikirjekaveri" penpal sivustolta löytyy eri maistakin kirjekavereita.
      jos pidät eläimistä pyydä äitiäsi hankkimaan kissa tai koira tai joku muu lemmikki ellei sinulla jo ole, jos äitisi on sitä vastaan kerro että olosi olisi turvallisempi (vaikka lemmikki olisi mikä on olo silti turvallisempi kun ei kuitenkaan ole yksin), allergiat tietysti hankaloittaa jos niitä on. Eläimet käy kuitenkin jo harrastuksesta, niihin pitää tietysti vain suhtautua vakavammin.
      Ja pidä vaikka ovet lukittuina ja jos pystyt nii kato aina ikkunasta kuka on ovella.

    • Mene jonkuu kaverin luokse

    • Avuksiyksinäisille

      Hei! Tässä Sinulle muutama neuvo. Pidä silmällä mahdollisesti Sinua seuraavat henkilöt ja kirjoita heistä huomiot ja kerro niistä kotona, kavereillesi koulussa, samoin myös opettajille. Ota kuva, jos mahdollista. Joskus orkoporko (näin kutsun noita ihmisiä) on jopa naapuristossa, joten silmät aina auki ilman mitään paniikkia! Joku itsepuolustuskurssi voisi olla tarpeen, jo koulussa, kuten olen monesti ehdottanut. Kävellessäsi yksin ole puhuvinasi kännykkääsi jonkun kanssa. Jos taas tilanne näyttää vakavalta ilmoita, missä olet, heti poliisille tai jollekin joka voi tulla nopeasti apuun. Yritä välttää järestelmällisiä aikatauluja. Pidä kotisi ovi aina lukossa. Kutsu luoksesi luotettavia koulutovereitasi, joiden kanssa voit tehdä koulutehtäviä tai muita harrastuksia. Kun sovit tapaamisia, ilmoita heti vaikka (puhelu tai viesti) vanhemmillesi/isovanhemmillesi, keitä tulijat ovat. Jos taas joku vieraistasi aiheuttaa Sinulle vaaratilanteita, kerro heti, että hänen tulonsa on tiedossa muilla, joten kannattaa olla kunnolla tai poistua heti. Kiinnittäkää oveen: Kaupustelu kielletty - No entry for business or advertizing . Kaupustelijat ovat usein ns ennalta tiedustelijoita, ja ovea ei avata. Jos teillä on wi-fi, ostakaa riistakamera tai joku muu valvontakamera. Niitä saa mm kiinalaistenkin kaupoista 150-170 euroa koko juttu, muualla ne maksavat enemmän. Laite lähettää määrättyyn kännykkään kuvallisen tiedon liikehtijästä tilassa. Sitten esille lappu Kameravalvonta. Jos asut omakotitalossa, talon ympärille ulkopuolelle voi asentaa tunnistimet, jotka ilmoittavat lähestyjistä. Ikävä kyllä, kiinni vedetyt verhot eivät pidätä rosvoja. Ahdistelijoista on ilmoitettava sekä poliisille että mahdollisimman monelle, joiden kanssa olet tekemisissä. Se auttaa yhteisen hyvän syntymiseksi. Rauhallisia kotihetkiä Sinulle ja menestystä opiskeluun!

    • Mansikkakakku763Z

      Sama vika, mua pelottaa vaa kävellä yksin ku et jos joku seuraa tai tekee mulle jotai ;'( (mitä ei kyllä koskaan ole tapahtunut) ja sit kotona oleminen yksin on aina jännittävä paikka ku aina kun kuulen äänen rupee pelottaa mut se menee aina onneks ohi kohta. Sit oon aina paniikissa jos joku tulee ovelle (mä aina kyl käyn kattoo kuka se on) mut jos se ei oo kukaa tuttu nii en mee avaamaan.
      Vinkkejä sulle:
      1. Laita ovet lukkoon
      2. Hanki joku kiva harrastus minne meet kavereiden kansaa
      3. Yritä tutustua sun pihapiirissä olevien lapsien kanssa(asuu lähellä nii ei ainaka tarviis kävellä pitkää matkaa yksin kotii jos ootte ollu jommallakummalla)
      4. Jos rupee pelottaa /ahdistaa soita vaikka sun isovanhemmille (niillä on yleensä aikaa jutella)
      Toivottavasti jostai oli hyötyä!

    • ompavaikeeta

      Voi hyvä lapsi, sillä lapsihan sinä vielä olet, puhu nyt peloistasi vanhempiesi kanssa, koska he ovat vastuussa sinusta ja heidän kuuluu huolehtia myös siitä, että tunnet olosi turvalliseksi. Olkoot vaikka kuinka kiireisiä tai kaukana, niin sinä olet lapsi ja he ovat vanhempasi, jotka nyt laiminlyövät velvollisuutensa, kun jättävät sinut hakemaan turvaa netin kautta.

    • Pelot-no

      Vetoomuksesi loppu sai epäilemään, oletko todella 12-vuotias. Sellaiset sanat kuin trauma ja poloinen ei kuulu tuonikäisen sanavarastoon.

      Ihan kiva stoori kuitenkin.

    • Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona. Älä horise, haudassa on vain ruumis, Seppo on Jumalan luona.

    • heppahullu14

      ootko kattonut kauhuleffoja? Se voi johtua siistäkin että sä luulet että joku kauhutyyppi tulee tappaa sut tai jotain sellaista. Koita pärjäillä!

    • xxxraper

      Mä voin tulla teille kylään;)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe