Lucznik ilmakivääri

Kokkeli -64

Minulla on vanha, mutta täysin toimiva Lucznik-merkkinen puolalainen ilmakivääri. Olen sen saanut aikoinaan pikku nöösinä eräältä tutulta lahjaksi sillä ehdolla, että en koskaan sitä myy, anna enkä muutenkaan hävitä. Oli antajan edesmenneen isän entinen ase.
En ole asetta hävittämässä, mutta kiinnostaisi tietää, onko tuolla mitään esim. keräilyarvoa? Vanhahan tuo on! Löytyy mm. aseen numero ym. aseeseen kaiverretut tiedot.
Eli osaako joku kertoa mikä on aseen arvo ja kiinnostaako tuollaiset esim. keräilijöitä?

6

1481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ultimate sniper

      Aijaijai, tulee lapsuus mieleen, tuolla Lucznikilla meikäläisen ampumaharrastus sai alkuunsa! Maksoi muistaakseni Anttilan hinnastossa 80 markkaa ja kyllä tehossa piisasi, löi kevyesti naapurin poikien haenelit. Tarkka kuin mikä, vai johtuiko ampujasta...joka tapauksessa tuhansia ja taas tuhansia kuteja sen piipun läpi kulki kunnes jousi pikku hiljaa kuoleentui ja tiivisteet hapertui. Nuoremmat serkkupojat sen peri ja ryökäleet sahasi piipun poikki kun olivat onnistuneet tukkimaan sen jollakin moskalla.
      Keräilyarvoa tuskin aseelle löytyy mutta se tunnearvo...

    • dianaimppu

      Ensiksikin tulee mieleen tuon vanhan lutkun kunto, se vaikuttaa varmaan hyvin paljon hintaan. En kylläkään osaa arvioida millainen tuollaisen vanhan lutkun hinta voisi olla..ehkä 200-300 euroa..olisiko??

      Itse 7 luokkalaisena kävin paikallisessa kelloliikkeessä, en muista miksi mutta sen nurkassa tiskin vieressä oli kaksi imppua ja molemmat oli Dianan lutkuja, lyhyt piippuinen ja pitempi piippuinen, muistaakseni lyhytpiippuinen oli alta viritettävä eli vinulla, muistanko oikein..himoitsin ja unelmoin impusta ja vanhemmat pisti vastaan eikä halunneet ostaa, säästin salaa viikkorahat ja kun hinta oli kasassa niin menin ja ostin kylmästi impun ja vein kotiin, ei tullut sanomista muutoin kuin siitä mistä olin saanut rahat, kerroin että säästänyt olen.

      Väljäksi sen varmaan ammuin..kehityinkin hyväksi ja nopeaksi ampujaksi, kiitos siitä että myös katajanmarjoja riitti! Ampuma kokemuksesta oli hyötyä myös armeijassa sillä pääsin tarkka-ampujaksi ja nykyisinkin vielä yli viiskymppisenä teeret tippuu nätisti latvoista, tosin kaliiperi muuttunut .222:seen.

    • Kokkeli-64

      Tuo on täysin toimivakin vielä ja itseasiassa erittäin hyvässä kunnossa. Lisäksi siinä on alkuperäinen hihna. Piippu taittuu tyvessä olevaa vipua itseensä päin vetämällä ja sitten käsin piippu taittaen alas. On myös melko tarkkakin vieläpä ja jousikin on toimintakuntoinen. Ikää en kyllä tarkalleen osaa sanoa, mutta minä olen saanut sen 80-luvun alussa ja henkilö jonka ase oli alunperin oli ollut jo vuosia ollut kuolleena. Eli ase on ainakin 60-70 luvulta? Mistähän sen iän saisi selville?

    • Kokkeli-64

      Itseasiassa löysin jutun kyseisen merkkisestä aseesta netistä ja taitaa ollakin vieläkin vanhempi eli ainakin 50-luvulta?

    • romperape

      Minä taasen ostin tänään rompetorilta aika hienokuntoisen Lucznik 87, en vaan tiedä mitä tuo numero tarkoittaa . Vipu on siinäkin josta painetaan jotta piippu aukeaa sekä liipasimen etuvedon säätö löytyy..."mielenkiintoista"

      • Anonyymi

        Mulla oli kans 70-luvulla ostettu Lucznik. Sillä lensi mökillä järveen asti, johon ei edes Gamo Hunterkaan pysytynyt. Tehokas siis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe