Minun jäääkappi hajosi

köyhä työtön.

Onko muita jolla jääkaappi mennyt rikki. Se hajosi jo viikko sitten ja sen jälkeen kun olin ostanut kaapin täyteen ruokaa. Meni sitten juustot ja paljon ruokaa roskiin. Sossusta ei kai saa uutta jääkaappia. Säästäminen kestää. Ja tän asunnon jääkaappi on yhdistettynä pakastimeen, ei siis ole irrallinen. Mun pakastin on lähes täynnä ruokaa, jauhelihaa varmaan 5 kg , vihanneksia ja kaikkea. Siel on mun lähes kuukauden safkat. Pakastin onneksi toimii ja minul ei ole ketään kenelle veisin pakastimesta ruuat. Oon syönyt pizzaa ja leipää jo viikon

Tää on vieläpä soskun asunto ja ne ei vissiin luvannut kustantaa uutta jääkaappia joka on 15 vuotta vanha. Joutuu kai sit ole ilman jääkaappia pitkän aikaa.

19

2387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen köyhä

      Vanhoja toimivia jääkaappeja saa ilmaiseksi, ei tarvitse kenekään olla ilman jääkaappia ja lisäksi taloyhtiöissä on kellaritilat, joissa voi säilyttää kylmässä ruokaa, ei mene kenekään juustot sun muut safkat piloille sen takia, ettei saisi kylmään.

      Itse olen hakenut toimivan jääkaapin ja pakastimen kodinkoneliikkeen takapihalta (luvan kanssa) täysin ilmaiseksi. Pitää vaan pestä hyvin sisältä ja päältä, sekä tietty katsoa muuten, että on asiallinen ja toimiva. Pesukoneita olen hakenut monta kertaa kodinkoneliikkeen takapihalta, täysin toimivia koneita joskus. Yhdellä ilmaisella pesukoneella pesin pyykkiä lähes 10 vuotta.

      http://www.lahjoitetaan.fi/tagit/jääkaappipakastin

      • köyhä työtön

        Pyysin uutta jääkaappia samana päivänä kn se hajosi. Ja tässä talosssa ei ole mitään kellaritiloja eikä kylmä varastoja eikä pesutupiakaan. Itse olette tyhmiä jos luulette mua tyhmäksi. Ilmoitettiin että ei tipu uutta jääkaappi pakastinta ja kysyin sitä toisenkin kerran että onko ne tosissaan. Juusto sitä paitsi menee äkkiä pilalle ilman jääkaappia. Kerran joku 5 vuotta sitten sain pesukoneen kun oma vanha hajosi.

        Sekin pesukone ostettiin kirpparilta ja se kesti tasan 10 päivää. Itse pyysin uutta mutta sossussa sanottiin että pitää hakea kirpparilta. Hain sitten sieltä ja se kesti 10 päivää. Se makso 150 euroa sitä paitsi ja kannoin sen koneen sitten sossun neuvontaan että saavat korjata sen. Sitten kävikin pari päivää myöhemmin tuuri että voitin monivedosta 1600 euroa ja ostin heti uuden pesukoneen. Minä olen kyllä kiinteistöhuollot ja kaikki soittanut läpi, kävivät toteamassa että sitä ei ainakaan voi korjata. Tähän taloon ei kuulkaa voi mitään korjauksia eikä juttuja tehdä ilman lupia. Ei voi jaakaappi pakastintakaan ostaa omilupineen eikä vanhaa heittää roskiin ilman lupaa. Muuten tulee heti kauhea valitus.

        Toisaalta asukkaiden tavaroita huoltoyhtiöllä on lupa hukata ja varastaa mielin määrin. Kerran ulkovarastosta joku oli varastanut minun säilömiä ikkunoita karmeineen ja sitten poliisi sai selville että talonmies oli ne vienyt kaatikselle. Siis oli 3000 euron ikkunat heittänyt vaan kaatikselle ja oli kauhea vaiva saada niistä korvauksia.


      • älä jeesustele

        Kannoitko paljain käsin jääkaappisi kämppää ja ihan yksinäsi. Vai veitkö ihan linja-autolla. Kaikki nälän runtelemat köyhät eivät pysty edes kantamaan jääkaappia kaveriensa kanssa kämppäänsä. Lopeta se jeesustelu, sillä kaikilla ei mene yhtä hyvin kuin sinulla.


      • Onnellinen köyhä
        älä jeesustele kirjoitti:

        Kannoitko paljain käsin jääkaappisi kämppää ja ihan yksinäsi. Vai veitkö ihan linja-autolla. Kaikki nälän runtelemat köyhät eivät pysty edes kantamaan jääkaappia kaveriensa kanssa kämppäänsä. Lopeta se jeesustelu, sillä kaikilla ei mene yhtä hyvin kuin sinulla.

        Jääkaappi ei paljoa paina, kulkee ihan samalla kärryllä, millä kulkee kaljalaatikotkin laivalta. Jos jaksaa raahata kaljaa Tallinnasta, niin jääkaapin kuljettaminen on pikkujuttu. Ja ihan oikeesti, jokaisella lienee tuttavia, joiden avulla saa jääkaapin liikkeelle, ei luulisi olevan kovin vaikeeta soittaa pari puhelua.
        Sitä paitsi vuokrakämppään kuuluu jääkaappi ja vuokranantaja huolehtii jääkaapit. Minulla nyt sattuu olemaan oma jääkaappi, mutta ei se ole siemenstä minullekaan kasvanut, vaan itse on pitänyt hommata.

        Safkat saa pysymään viileänä ilman jääkaappiakin vähän aikaa, märkä kangas haihduttaa vettä ja pitää viileänä sisällään olevat tuotteet. Voita taikka juustoa voi säilyttää viileässä kumollaan olevan saviruukun alla, joka on lautasella ja siinä hieman vettä, vanha "saaristolaiskylmäkaappi", perustuu myös haihtumiseen, vesi haihtuessaan sitoo lämpöä. Saviruukkuja löytyy ilmaiseksi hautausmaan roskiksesta, pitää vaan pestä hyvin.

        Kirjastosta kannattaa lainata oheinen kirja, ellei osta omaksi, mistä selviää hyvin, miten ilman jääkaappiakin pärjää. http://www.antikvaari.fi/haku.asp?Currentpage=1&nimi=Moskiittorannikko&aika=0&tekija=&myyja=0&tryhma=0&kieli=kaikki&stype=full


      • ..jatkoa edelliseen
        Onnellinen köyhä kirjoitti:

        Jääkaappi ei paljoa paina, kulkee ihan samalla kärryllä, millä kulkee kaljalaatikotkin laivalta. Jos jaksaa raahata kaljaa Tallinnasta, niin jääkaapin kuljettaminen on pikkujuttu. Ja ihan oikeesti, jokaisella lienee tuttavia, joiden avulla saa jääkaapin liikkeelle, ei luulisi olevan kovin vaikeeta soittaa pari puhelua.
        Sitä paitsi vuokrakämppään kuuluu jääkaappi ja vuokranantaja huolehtii jääkaapit. Minulla nyt sattuu olemaan oma jääkaappi, mutta ei se ole siemenstä minullekaan kasvanut, vaan itse on pitänyt hommata.

        Safkat saa pysymään viileänä ilman jääkaappiakin vähän aikaa, märkä kangas haihduttaa vettä ja pitää viileänä sisällään olevat tuotteet. Voita taikka juustoa voi säilyttää viileässä kumollaan olevan saviruukun alla, joka on lautasella ja siinä hieman vettä, vanha "saaristolaiskylmäkaappi", perustuu myös haihtumiseen, vesi haihtuessaan sitoo lämpöä. Saviruukkuja löytyy ilmaiseksi hautausmaan roskiksesta, pitää vaan pestä hyvin.

        Kirjastosta kannattaa lainata oheinen kirja, ellei osta omaksi, mistä selviää hyvin, miten ilman jääkaappiakin pärjää. http://www.antikvaari.fi/haku.asp?Currentpage=1&nimi=Moskiittorannikko&aika=0&tekija=&myyja=0&tryhma=0&kieli=kaikki&stype=full

        Tässä intialaisessa keksinnössä on ihan sama idea, kuin ennen saaristolaiset piti voita kukkaruukun alla lautasella. Ja monet raksamiehet piti neljän tiilen sisällä maitopurkin kylmänä, kun tiilet kastellaan, niin maitopurkki säilyy kylmänä.

        http://www.tekniikkatalous.fi/innovaatiot/savesta tehty jaakaappi sailyttaa ruoan ilman sahkoa/a1002975

        Vaan trollihan tuo aloitus taas on, ei kait kukaan niin pöljä ole, että toimivan pakastimen kanssa ruokansa pilaannuttaa, kun voi jäätä tehdä pakastimessa ja niillä pitää jääkaappia kylmänä.


    • helganeiti

      Jokaiseen vuokra-asuntoon suomessa kuuluu jääkaappi. Se on siis asuntoon kuuluva, ei asukkaan oma joten saat korjauksen vanhaan tai uuden kaapin kun ilmoitat asiasta kiinteistönhuoltoyhtiöön.
      Kiinteistönhuollon numero on ilmoitustaululla jossain yleisessä tilassa.
      Itselläni meni jääkaappi rikki viime talvena. Korjaaja kävi vaihtamassa jonkun osan siihen ja taas toimii.

    • ilmoita heti

      Sinun täytyy ilmoittaa mahdollisimman pian vuokranantajallesi, sille jolta olet vuokrannut asunnon, niin vuokranantaja hankkii sinulle sen uuden jääkaapin, etkä itse joudu ollenkaan mitään maksamaan.

      Eriasia sitten, jos olet itse hankkinut kyseiseen asuntoon jääkaapin, niin silloin joudut itse myös hankkimaan sen seuraavankin.

      Minulla meni vuokra-asunnossa liedestä uuni rikki, että levyt pelasivat vielä hyvin, niin ilmoitin sitten vuokranantajalle, niin he hoitivat toisen tilalle, eikä minulta siihen mitään maksua peritä, se kuuluu vuokranantajan hoitaa se homma.

      No, nyt tuossa minulta meni pyykinpesukone rikki, ja se on omani, niin sen joudun itse hoitamaan ja kustantamaan, että saan vanhan pois ja uuden tilalle.

    • Teitä avuttomia ...

      Hätäratkaisuna voit kylmentää jääkaappia pakasteilla tai kylmäkallella. Edelleen jokin paksu puteli täyteen vettä pakastimeen jäätymään ja sitten jääkaappiin sulamaan.
      Parveke voi toimia jääkaappina riippuen tietty säistä. Kuulosti avuttomalta, kun puhuit ruuan pilaantumisesta, vai provoiletko vain?
      Opiskeluaikaani 80-luvulla maitopurkki oli tuuletusikkunan välissä, kun omaa jääkaappia ei ollut.

    • nälkä Riku

      Kylläpäs on sympaattisen oloisia porvareta taas kommentoimassa suurin osa.

      • valista tyhmää...

        Mitä asuntoja nämä "sossun asunnot" oikein ovat jossa tämän ketjun aloittaja sanoo asuvansa?? Siis onko kyse jostain tukiasunto-tyyppisestä asumisesta?


      • tosi porvari

        Meillä hajosi aikoinaan jääkaappi, ei ollut edes pakastinta, seuraavana päivänä tuli uusi tilalle, ruoat säilyi kun ei turhaan kylmää kaappia aukonut. Jos on tyhmä eikä ilmoita mihinkään, varsinkaan vuokra-asunnossa tms. niin olkoot ilman.


        Terveisin Porvari, osapäivätyössä a´9 euroa/päivä


    • epifiow

      Vuokranantaja on velvollinen kustantamaan uuden jääkaapin. Mulla kun jääkaappi hajosi , vuokranantaja toimitti vanhan jääkaapin joka hajosi kahdessa viikossa. Sain vain siten upuuuden jääkaapin, että tarjouduin maksamaan siitä puolet.

    • tarkoitin hyvää

      Kommenttini, jossa eEpäilin aloittajan kognitiivista tasoa, on poistettu ketjusta.

      Kuinka paljon yhteiskunnassa on kehitysvamamisia, joilta puuttuu diagnoosi? On tärkeää saada oikea diagnoosi, jotta saa oikean avun elämäänsä.

      Kun ei ole diagnoosia, ei ole oikeaa apuakaan, ja sitten on aivan avuttomana, kun vuokra-asunnon jääkaappi menee rikki.

    • jääkaapin metsästys

      Olet varmaan suuresti liioitellut ruokien pilalle menoa. Et taida kovin köyhä ollakaan, jos jääkaappisi on niin ääriään myöten täynnä ollut.
      Ensinnäkin kirjoitit, että sinulla pakastin toimii. Monet ruuat voi jääkaapista siirtää pakastimen puolelle, jos jääkaappi sanoo sopimuksen irti.
      Toiseksi, olisit voinut hankkia pakastimeen kylmäkalleja tai muuten jäädyttää vaikkapa vesiastioita. Tämän jälkeen olisit siirtänyt ne kylmittämään jääkaappia. Varmasti ruokasi olisi säilyneet sen aikaa, jotta olisit saanut ne syötyä.
      Jos vuokratessasi asunnon, varusteluun on kuulunut jääkaappi, kuuluu myös sen korjaus ja mahdollinen uusiminen vuokranantajan tehtäviin. Vuokranantaja ei kuitenkaan ole mikään selvännäkijä, vaan hänelle tulee ilmoittaa, että jääkaappi on hajonnut.
      Kuten aiemmin joku kirjoittikin, kodinkoneliikkeistä on mahdollisuus saada ilmaisia jääkaappeja ja muita kodinkoneita.
      Mahdollisesti paikkakunnallasi on myös jätekeskus, josta voit aukioloaikana käydä kysymässä jääkaappia. Tällöin ei tietysti voi olla varma kaapin kunnosta.
      Kannattaa myös laittaa kauppojen ilmoitustaululle tai nettiin, että on halukas vastaanottamaan jääkaapin lahjoituksena. Monet ihmiset, etenkin näin syksyllä, uusivat kaappinsa ja ovat mahdollisesti ongelmissa, että mihin vanhan panisi.
      Aina se sossu ei ole se ensimmäinen paikka, johon kannattaa mennä ruikuttamaan. He kun tahtovat katsoa, ettei asia heille kuulu.

    • järjenkäyttösallittu

      Jääkaapin kuntoon saataminen on asunnon vuokraajan asia, ei soskun.
      Ota yhteyttä vuorkaisäntääsi.
      Tyhmästä päästä kärsii sitten kukkarosi.

      Minulta hajosi 340 litranpakastin, asun omassa joten minä suoritin hankinnan..
      Osti pakastimen 270 litraa
      vaihdoin samalla oven avauksella jääkaapin oli 19 vuotta vanha,
      sekä hellan oli myös 19 vuotias.

      Vanhat vietiin pois, uudet tuotiin sisälle, käteisellä maksoin 1680 € siinä meni säästöt. Mutta asumalla omassani, säästän 2014 taksoilla 120 €/kk ja allani on pääoma.

    • ongelma tuokin

      Jos sinulla on ruokaa jääkaapissa, vaatteita ylläsi, katto pääsi päällä ja paikka, missä nukkua, olet rikkaampi kuin 75% maapallon ihmisistä. Jos sinulla on rahaa pankkitilillä, rahaa kukkarossa tai vaikka vain muutama ylimääräinen kolikko pöytälaatikossasi, silloin olet yksi maailman rikkaimpia - kuulut siihen 8% joukkoon, jotka muodostavat maailman taloudellisen pintakerman. Jos heräsit tänä aamuna terveempänä kuin sairaampana, olet onnekkaampi kuin ne miljoonat ihmiset, jotka eivät selviä tästä viikosta hengissä. Jos et koskaan ole kokenut pelkoa sota-alueella, vankilan yksinäisyyttä, kidutuksen kamaluutta tai nähnyt nälkää, olet saanut enemmän kuin 500 miljoonaa muuta ihmistä maailmassa. Jos voit mennä kirkkoon tai hengelliseen kokoukseen ilman pelkoa häirinnästä, pidätyksestä tai kuolemasta, olet onnekkaampi kuin kolme miljoonaa muuta ihmistä. Jos vanhempasi elävät ja ovat edelleen naimisissa keskenään, kuulut todella harvinaisten ihmisten joukkoon. Jos kuljet pää pystyssä ja hymyilet, koska tunnet aitoa kiitollisuutta, olet ainutlaatuinen, sillä monet voisivat sen tehdä vaan eivät tee. Jos voit tarttua jotakuta kädestä, halata tai koskettaa olalle, olet niitä harvoja, jotka tarjoavat eheyttävää kosketusta. Jos luet tämän viestin, olet saanut yltäkylläisesti, sillä kaksi miljardia ihmistä maailmassa ei osaa lukea.

    • JoskusNäinJoskusNoin

      mun miesystävältä hajosi vuokra-asunnossa jääkaappi ja kiinteistöhuoltoon soitettiin ja sieltä sanottiin että kodinkoneet ei kuulu heille.ja sitten yritettiin soskusta mutta sieltä sanottiin että jääkaapit ei kuulu toimeentulotukeen ollenkaan.pakko oli sitten tutulta lainata rahaa että sai halvimman gigantin kaapin.pieni tuo on mutta jotenkin pärjää.mulla sitten itellä kävi niin kun muutin yksityisen omistamaan asuntoon niin ilmoitin että jääkaappi on liian lämmin niin heti seuraavana päivänä mulle kiikutettiin uus jääkaappi-pakastin

      • näinmeneejoo

        Johtuu siitä että laki vaati että hella ja jääkaappi oltava. Jos hajoaa niin vuokraisäntä kustantaa pikimmiten uuden. Viranomaiset jotka lain säätivät eivät aina itse noudata sitä kun kyse kunnan vuokra asunnoista.


    • HarIeyman

      Minulta hajosi Harley Davidson ja jouduin ostamaan uuden (1600cc)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe