Kun 57-59vuotias

ei mulla muuta

pääsee velvo-työhön,onko pakko tehdä 8h päiviä? Vai saako tehdä lyhyempiäkin päiviä esim.5 tai 6h?

43

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön 60vee

      Miksi niin tekisit. Mitä pidemmän päivän teet,sen parempi anssi. Itse tein 8h/pv 8kk,täydellä palkalla,kaikilla kokemuslisillä. Olin kunnalla toimistovirkailijana. Hyvä duuni,hyvä palkka. Nyt nautin anssista.

      • Kun 57-59 vuotias

        Joku väitti että minimi on 4h/viikko. Pitääkö paikkansa?
        Olen viimeeksi ollut palkkatyössä 2012 elokuussa ja on monia sairauksia.
        Tuskin jaksaisin 8h päivässä edes viikkoa.
        Olen myös oppinut elämään 800 eurolla kuussa. En kaipaa lisärahaa.
        Siinä syy.


      • Byro B
        Kun 57-59 vuotias kirjoitti:

        Joku väitti että minimi on 4h/viikko. Pitääkö paikkansa?
        Olen viimeeksi ollut palkkatyössä 2012 elokuussa ja on monia sairauksia.
        Tuskin jaksaisin 8h päivässä edes viikkoa.
        Olen myös oppinut elämään 800 eurolla kuussa. En kaipaa lisärahaa.
        Siinä syy.

        Tuo 4h viittaisi johonkin kuntoutavaan eikä velvoitehommaan kunnassa. Edellinenkään ei ollut ihan oikeassa, eihän velvoitehomman perusteella välttämättä lasketa uutta pvrahaa vaan saa vanhan perusteella kunhan tekee sen velvoitejakson.

        Oletko käynyt lääkärissä ja pyytänyt jonkin lapun tuota velvoitejaksoa ajatellen?
        Kai kunnassa lääkärin lappua uskotaan? Voit myös mennä lääkäriin, kun työ on liian rankkaa.


      • Työtön 60-vee
        Byro B kirjoitti:

        Tuo 4h viittaisi johonkin kuntoutavaan eikä velvoitehommaan kunnassa. Edellinenkään ei ollut ihan oikeassa, eihän velvoitehomman perusteella välttämättä lasketa uutta pvrahaa vaan saa vanhan perusteella kunhan tekee sen velvoitejakson.

        Oletko käynyt lääkärissä ja pyytänyt jonkin lapun tuota velvoitejaksoa ajatellen?
        Kai kunnassa lääkärin lappua uskotaan? Voit myös mennä lääkäriin, kun työ on liian rankkaa.

        Lisään vielä,että vaikka sain velvoitetyön,en pääse liiton lisäpäiville. Olen -54 syntynyt. Minulla ei ole kuin 4 vuotta työtä 20 viimeisen vuoden aikana.
        Putoan 61-vuotiaana peruspäivärahalle.


    • +1+1

      "1 § (20.12.2013/1050)
      Kuntoutus-, koulutus- tai työntekomahdollisuuden järjestäminen

      Työttömälle työnhakijalle turvataan mahdollisuus työllistymistä edistävään kuntoutukseen tai työvoimakoulutukseen, jos hänen oikeutensa työttömyyspäivärahaan päättyy enimmäisajan johdosta hänen täytettyään 57 vuotta, mutta ennen kuin hän täyttää 60 vuotta.

      Työ- ja elinkeinotoimiston tulee järjestää 60 vuotta täyttäneelle työttömälle työnhakijalle mahdollisuus työttömyysturvalaissa tarkoitettuun työllistymistä edistävään palveluun tai palkkatuettuun työhön muun kuin kunnan palveluksessa ennen kuin hänen oikeutensa työttömyyspäivärahaan päättyy enimmäisajan takia. Työllistymistä edistävä palvelu tai palkkatuettu työ on järjestettävä kestoltaan vähintään sellaisena, että työnhakija täyttää työttömyyspäivärahan edellytyksenä olevan työssäoloehdon."

      Tuo ei koske työmarkkinatuella olevaaa - näin itse yo. tekstistä tulkitsen.

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2012/20120916#L11P1

      • 57-59 vuotias

        Tuo sitten selvensi jo paljon. Kiitos.
        Vielä vähän:
        Joulukuun puolessavälissä alkaisi tuo velvo-työ. Jos se kestäisi puoli vuotta(6kk)ehtisin täyttää 60 ennen kuin tuo 6kk tulee täyteen. Onko sitten "lusittava" koko aika vai riittääkö kun täytän 60 jolloin loppuisi vaatimus työssäolo ehtoon?

        Ja vielä?
        Minulla on ammatillinen tutkinto vuodelta 1999 muttei mitään lisäkoulutusta. Muutoinkin tutkinto on nykynormien mukaan 6kk liian lyhyt.(lähihoitaja)
        Kunnassamme on tällä hetkellä käynnissä lähihoitajan koulutusta. TE-toimiston järjestämää.
        Onko kokemusta kenelläkään siitä että voisiko tuollaiseen täydentävään koulutukseen päästä 6kk:ksi esim.peruutuspaikkohin?
        Sellaisen ottaisin mielelläni vastaan.
        Voisihan sitä sitten katsoa että onnistuisiko työskentely ehkä myöhemminkin.


      • Byro B
        57-59 vuotias kirjoitti:

        Tuo sitten selvensi jo paljon. Kiitos.
        Vielä vähän:
        Joulukuun puolessavälissä alkaisi tuo velvo-työ. Jos se kestäisi puoli vuotta(6kk)ehtisin täyttää 60 ennen kuin tuo 6kk tulee täyteen. Onko sitten "lusittava" koko aika vai riittääkö kun täytän 60 jolloin loppuisi vaatimus työssäolo ehtoon?

        Ja vielä?
        Minulla on ammatillinen tutkinto vuodelta 1999 muttei mitään lisäkoulutusta. Muutoinkin tutkinto on nykynormien mukaan 6kk liian lyhyt.(lähihoitaja)
        Kunnassamme on tällä hetkellä käynnissä lähihoitajan koulutusta. TE-toimiston järjestämää.
        Onko kokemusta kenelläkään siitä että voisiko tuollaiseen täydentävään koulutukseen päästä 6kk:ksi esim.peruutuspaikkohin?
        Sellaisen ottaisin mielelläni vastaan.
        Voisihan sitä sitten katsoa että onnistuisiko työskentely ehkä myöhemminkin.

        Ota ihmeessä selvää. Ennen vanhaan päivälaskuri ei käynyt, kun oli kurssilla. Miten lie nykyään.? Yhteys työkkäriin ja kysy. Tunnetko noita koulutuksessa olevia? Heiltäkin voi jotain kysellä, kuten noita keskeyttäjiä.
        Onnea matkaan.


      • 167-176

        "Tuo ei koske työmarkkinatuella olevaaa - näin itse yo. tekstistä tulkitsen."
        Ei taida koskea, mutta mitäs meille työmarkkinatuella oleville tehdään? Suoraan saunan taakse?


      • VandaVantaa
        167-176 kirjoitti:

        "Tuo ei koske työmarkkinatuella olevaaa - näin itse yo. tekstistä tulkitsen."
        Ei taida koskea, mutta mitäs meille työmarkkinatuella oleville tehdään? Suoraan saunan taakse?

        "Ei taida koskea, mutta mitäs meille työmarkkinatuella oleville tehdään? Suoraan saunan taakse? "

        Näin tuttavaani (pitkäaikaistyötön) ja oli mennyt TYPpiin tekemään kahtena päivänä viikossa työtoimintaa. Kuulemma sai itse valita kuinka monena päivänä viikossa puuhastelee 9 euron päiväpalkalla. Tuollaiseen toimintaan voisi mennäkin, jos vain matka puhastelukohteeseen olisi talvellakin helposti taitettavissa sekä ruuat ja kahvit olisi hyvä saada kohtuu hinnalla (2 euroa yhtensä).


    • Näion

      Päivälaskuri käy nykyään kurssillakin sekin muutettu huonommaksi, kuten kaikki.

      • Työtön

        Juu paitsi että työssäoloehto täyttyy nykyisin jo 26 viikon jälkeen ts. on mahdollisuus päästä takaisin ansiosidonnaisille päivä rahoille.


      • Byro B

        En ole aivan samaa mieltä, ett kaikki olisi mennyt huonompaan suuntaan. 80-luvulla ei ollut ansseja ja omavastuuaika piti olla yhdenjaksoinen.
        Nyt voi opiskellakin työttömyysturvalla, jos onnistuu vakuuttamaan työkkärin asiasta.
        Samaten pätkätyö t osa-aikahomma onnistuu nyt paremmin sovitellun ansiosta.
        Tuo työssäolovelvoitteen lyheneminen tuossa jo sanottiinkin.


    • Pelottaa miten

      Mitenkähän käy nyt ansiosidonnaisen lisäpäiviä odottaville esim. 59 v ja vähän yli vuoden päästä voisi päästä lisäpäiville, nyt eläkeneuvottelut ja siellä ehdotettu, että eläkeikä nousisi jo esim. 54 syntyneillä, voikohan käydä näin, että -55-56 syntyneet, jotka nyt työttömiä, putoavatkin pois ansiosidonnaisen lisäpäiviltä, kun eläkeikä nousee heilläkin? Kaiken järjen mukaan siirtymäaika pitää olla, mutta työantajapuolen ja Kokoomuksen mieelstä mitään siirtymää ei tarvita, vaan heti kaikki pois.
      Minullakin yli 40 v työhistoriaa takana, sairauksia ja ikää 59v, töitä ei löydy, ansiopäiväraha ainoa turva ja sekin on aika pieni, kun pienillä palkoilla olin ikäni.
      Meinaavatko meidät ikämme raataneet ja työttömiksi joutuneet heittää katuojaan, EK:n herrojen mielestä se olisi oikein.

    • 1221

      joko taas jankkaat tuota samaa, usko jo nyt ettei se vaikuta mitenkään sinuun.

      • järkeä juttuihin

        Minusta nyt olis viisainta mennä muutamaksi vuodeksi taaksepäin.
        Ensinnäkin eläkkeelle pääsyä alentaa esim.62 vuoteen ja lisäpäiville pääsyä samoin alentaa esim, suoraan 55 syntyneet.

        Mitä hyötyä tästä olisi?
        Turha ja kallis pyrokratia vähenis, kunta säästäis euroja. Ei joutuis haeskelemaan sopivia työpaikkoja, jotka kuitenkin johtais vain "eioo":hon.

        Sitten kun olis taas paremmat ajat palattais vähintäinkin nyky käytäntöön tai ehkä eläkeiän pidentämiseen.

        Kun kerran monet eläkettä odottavat ovat ansainneet eläkkeensä, niin miksi ihmeessä anneta ihmisten ottaa se eläkkeensä vaika sitten se oliskin vähän pienempi?
        Eihän ne rahat ole Stubbin tilipussista tai EK:n isokenkäisten pussista pois.

        Kyllä minä ainakin tyytyisin vähän pienempään eläkkeeseen jos saisin eläkkeeni esim.62 vuotiaana.


      • =op

        Voi vaikutta jokaiseen, Ek on tätä mieltä ja Akava, joka edustaa ylempiä toimihenkilöitä on myös samoilla linjoilla, Sak on pitänyt työttömien ja duunareiden puolta, mutta saa nähdä miten tässä käy, Aivan posketonta, jos vanhoja kiusataan ja vieään päivärahat ja nostetaan eläkeikää


    • Vanhempi työt.

      Mikäli ne vie ilman siirtymäaikaa ansiosidonnaisen lisäpäivät pois, niin kait sentään ikääntyneille on järjestettävä palkalla velvoitetyötä.
      Kansakunnan joukkomurhahan tuossa muutoin tulee, moni ikääntyvä on jo fyysisesti ja henkisesti niin loppu, että jaksaako kyykyttämistä.
      Onko Kokoomuksella mitään inhimillisyyttä, toimivat vain työantajien ehdoilla, Sak ainoa turvamme, kuulukaa ihmiset ammattiliittoon.

    • 3 kk 1 pv/vk 4 h/pv

      Min. 3 kk Min. 4 tuntia päivässä Min. 1 pv/vk

      Kuntouttavan työtoiminnan jakson tulee olla pituudeltaan vähintään kolme kuukautta ja enintään 24 kuukautta siis 3 kk - 2 vuotta!

      Kuntouttavan työtoiminnan vähimmäiskesto on neljä(4) tuntia ja enimmäiskesto kahdeksan (8) tuntia päivässä.

      Toimintaa järjestetään 1-5 päivänä viikossa enintään 40 tuntia.

      Voit joutua kuntouttavaan työtoimintaan 230 päivänä 12 kuukauden jakson aikana ei siis paljoo lomia ole.

    • PYSYVÄpalkkatuki 60v

      Ensi vuonna eli 2015 alusta palkkatuki tulee pysyväksi yli 60-vuotiaille!

      Tällä hetkellä palkkatukea voi saada enintään 10-24 kuukautta, jonka jälkeen tuki katkaistaan ennen kuin se voidaan myöntää uudestaan.

      Käytännössä työntekijä joutuu niin sanotulle jäähylle, eli joutuu olemaan viisi kuukautta työttömänä ennen kuin tukea voidaan uudelleen myöntää.

      Nyt työ- ja elinkeinoministeriössä viimeistellään uudistusta, jonka ansiosta palkkatuen jäähy ei enää koske yli 60-vuotiaita.

    • Ihmettelen.

      Miten 60 v , joka päässyt anssin lisäpäiville, joutuuko johonkin tukityöhön pienellä palkalla ja sitten kun tukityö loppuu, niin putoaako ansiosidonnaisen määrä, jos ollt esim anssi 1500/kk ja tukityön palkka 1200/kk, niin eihän tuosta 1200/kk saisi anssia,kuin 900 /kk, eli ansiot tippuu ja rajusti, eli mitä tuo motivoi?

      • 88++

        LISÄPÄIVILTÄ ET JOUDU YHTIKÄS MIHINKÄÄN PAITTI ELÄKKEELLE.


      • Kovaa tiedossa
        88++ kirjoitti:

        LISÄPÄIVILTÄ ET JOUDU YHTIKÄS MIHINKÄÄN PAITTI ELÄKKEELLE.

        Ei taida enää pitää paikkaansa, kun ansiosidonnaisella olevia ruvetaan passittamaan kuntouttavaan orjatyöhön, eli 60 vuotiastakin voidaan pitää ilmaisessa työssä vaikka 2 vuotta, että kuntoutuu työnhakuun ja on kysytty työmarkkinoilla tämä Nestori, kun pari vuotta paiskinut kipeillä käsillään ilmaistyötä, jo tervehtyy.


      • 2277
        Kovaa tiedossa kirjoitti:

        Ei taida enää pitää paikkaansa, kun ansiosidonnaisella olevia ruvetaan passittamaan kuntouttavaan orjatyöhön, eli 60 vuotiastakin voidaan pitää ilmaisessa työssä vaikka 2 vuotta, että kuntoutuu työnhakuun ja on kysytty työmarkkinoilla tämä Nestori, kun pari vuotta paiskinut kipeillä käsillään ilmaistyötä, jo tervehtyy.

        pelotelkaa nyt ihmeessä itsenne sydärin partaalle...sitte ei tartte pettyä kun kuvitelmanne ei toteudukkaan....


    • ei mulla muuta

      Elikä siis lyhyesti:
      ON!

    • Piikkilanka-aitaa

      Onko ensi vuoden alusta enää kunnilla työllistämisvelvoitetta 57-60 vuotiaille, siis oikealla palkalla, että päiväraha jatkuisi?
      Vai laitetaanko kaikki vanhat ja sairaat tähän Typpiin kyykytettäväksi ilman palkkaa?
      Mitenkä ansiosidonnaisella olevat ja sen lisäpäivillä olevat, siis Typpiin/Kuntouttavaan työtoimintaan ilman palkkaa, saakohan tuossa Typissä edes sitä 9 euroa päivässä?
      Mitenkähän me ikääntyneet ja sairaat jaksamme tehdä tuolla täysiä päiviä ilman palkkaa, meillä ne teettävät ja huumenuoriso notkuu kulmilla!

      Olen itse työtön ja saan hyvin pientä osatyökyvyttömyyseläkettä, ikää on liki 60 vuotta, voinkohan Typissä, jos sinne pakotetaan, osatyökyvyttömyyteen vedoten, vaatia vain maks 4 tunnin päivää, koska työkykyä ei enempää ole, työvuosia on takana paljon, eikä pelleily kiinnostaa, työnhakijana kuitenkin oltava, koska eläke on niin pieni, että sillä ei pärjää ja saan sen lisäksi puolet ansiosidonnaisesta päivärahasta, työkyky ei ole enää kovin kaksinen, siksi orjatyöt hirvittävät, kun tein kuitekin oikeaa palkkatyötä yli 40 vuotta.

      • valantaa

        Ei tietoa vielä, seuraa näitä eläke ja työura neuvotteluita tarkkaan ja myös vallassa olevia ns. "työväenenpuolueita". En äkkiä kyllä usko, että osatyöttömyyseläkkeeltä ainakaan pakottavat TYPeryys orjatöihin.


      • tervetuloa typ
        valantaa kirjoitti:

        Ei tietoa vielä, seuraa näitä eläke ja työura neuvotteluita tarkkaan ja myös vallassa olevia ns. "työväenenpuolueita". En äkkiä kyllä usko, että osatyöttömyyseläkkeeltä ainakaan pakottavat TYPeryys orjatöihin.

        Ristiriitaisia lausuntoja.

        Miten joku kyllä jaksaa jos saa palkkaa, mutta jos työtä ei ole tarjolla ja laitetaan tähän TYP:iin niin sitten ei jaksa?

        Minä olen itse myös 59 vuotias ja mielelläni menisin johonkin TYP:iin 9 euron kulukorvauksella. Sen lisäksi saisin korotettua päivärahakorvausta 4,87 euroa päivässä-verot.

        Olen oppinut elämään vajaalla 1000 eurolla/kk-ulosotto, joten tuo nettona yli 200 euroa kk:ssa olisi minulle suurta juhlaa.
        Säästäisin joka kuukausi 150 euroa ja tekisin 6kk:n jälkeen hulppeet reissut.


      • arytmia
        tervetuloa typ kirjoitti:

        Ristiriitaisia lausuntoja.

        Miten joku kyllä jaksaa jos saa palkkaa, mutta jos työtä ei ole tarjolla ja laitetaan tähän TYP:iin niin sitten ei jaksa?

        Minä olen itse myös 59 vuotias ja mielelläni menisin johonkin TYP:iin 9 euron kulukorvauksella. Sen lisäksi saisin korotettua päivärahakorvausta 4,87 euroa päivässä-verot.

        Olen oppinut elämään vajaalla 1000 eurolla/kk-ulosotto, joten tuo nettona yli 200 euroa kk:ssa olisi minulle suurta juhlaa.
        Säästäisin joka kuukausi 150 euroa ja tekisin 6kk:n jälkeen hulppeet reissut.

        Olen elänyt työmarkkinatuella nyt kaksi vuotta. Heikosti mennen tullen, mutta sumplimalla laskuja ja olemalla ruuatta, silläkin on selvitty.

        Typpiä ja muutakin toisarvoista ovat lyöneet tiskiin, mutta toistaiseksi olen saanut olla vain sydän läpättäen kiusattuna. Olen sydänsairas ja melkein kuusikymppinen, mutta sen verran vielä jääräpää, että mieluummin menetän tuet kuin ihmisarvoni.
        Reilusti kerjuulle vain, veljet siskot!


      • tervetuloa TYP
        arytmia kirjoitti:

        Olen elänyt työmarkkinatuella nyt kaksi vuotta. Heikosti mennen tullen, mutta sumplimalla laskuja ja olemalla ruuatta, silläkin on selvitty.

        Typpiä ja muutakin toisarvoista ovat lyöneet tiskiin, mutta toistaiseksi olen saanut olla vain sydän läpättäen kiusattuna. Olen sydänsairas ja melkein kuusikymppinen, mutta sen verran vielä jääräpää, että mieluummin menetän tuet kuin ihmisarvoni.
        Reilusti kerjuulle vain, veljet siskot!

        Minulla ihmisarvo on jo mennyt.
        Mitäs sillä on väliä?Ei ihmisarvo minua elätä.

        Mutta jos saan 9 euroa päivä lisää ja saan siitä säästöön 75% pidän 6kk:n päästä hulppeat juhlat.
        Nyt kaiken kituuttamisen jälkeen olen säästänyt joka kuukausi 30 euroa ja viime kesäkuussa tein 4 päivän reissun Tallinnassa. Siis niillä rahoilla mitä säästin. 800 eurosta. (miinus vuokra, ruoka, sähkö ja nettilasku)Jos saan kasaan 6kk:n aikana 1000 euroa, minut löytää 2x palmurannalta. Ensin elokuussa ja sitten joulukuussa.

        "Reilusti kerjuulle" asenteella ei kiusata ketään muuta kuin itseä.
        Muut nauraa.
        Olen elämäntaiteen mestari


      • ei orjuutta kiitos
        tervetuloa TYP kirjoitti:

        Minulla ihmisarvo on jo mennyt.
        Mitäs sillä on väliä?Ei ihmisarvo minua elätä.

        Mutta jos saan 9 euroa päivä lisää ja saan siitä säästöön 75% pidän 6kk:n päästä hulppeat juhlat.
        Nyt kaiken kituuttamisen jälkeen olen säästänyt joka kuukausi 30 euroa ja viime kesäkuussa tein 4 päivän reissun Tallinnassa. Siis niillä rahoilla mitä säästin. 800 eurosta. (miinus vuokra, ruoka, sähkö ja nettilasku)Jos saan kasaan 6kk:n aikana 1000 euroa, minut löytää 2x palmurannalta. Ensin elokuussa ja sitten joulukuussa.

        "Reilusti kerjuulle" asenteella ei kiusata ketään muuta kuin itseä.
        Muut nauraa.
        Olen elämäntaiteen mestari

        Kaikki eivät nauti hyväksikäytöstä ja siitä että kunnon työstä ei makseta kunnon palkkaa. Minä en ainakaan suostu loispummifirmojen hyväksikäytettäväksi niin että valtio vielä piffaa minut heille ilmaiseksi.


    • HIENOA

      Voisit vähän suhteellistaa, sinä siis nautit köyhyydestä ja olet sitä mieltä, että työstä ei tarvitse palkkaa maksaa 9 euroa päivä riittää? Nalle omistaa satoja miljoonia ja on sitä mieltä, että työttömyyskorvaukset pois ja palkat alennettava ja eläkeikä ylös, teillä onkin sitten aika paljon yhteistä
      Kokoomuksen nuoret voimat, kuten tämä Elina, he haluavat töitä tekemään nöyriä orjia, työtä ilman palkkaa, sinulla on asennetta siihen.

    • Järjen käyttöä

      Eli vanhat, väsyneet ja sairaat, pistetään Typpiin kuntouttavaan työtoimintaan, ansiosidonnaisen lisäpäivilläkin tämä on mahdollista, tai niitä odotellessa.
      Päättäjät eivät osaa ajatella, ihmisä, jotka tehneet töitä 40 vuotta, ne opetetaan nyt työntekoon, ilman palkkaa, kaunista, kaunista..
      Vanhoissa raakeissa on siis Suomen tulevaisuus, opetetaan ne ennen eläkettä tekemään ilmaista työtä, nuorista ei niin väliä, vanhoja pitää kiusata..
      Tälle yhdelle 9 euron töitä kehuvalle, voin sanoa, että oli työnteko kuntouttavaa tai pallkatyätä, niin siitä aiheutuu kuluja, ruoka, matkat, vaatteita vaatii, tähän ei 9 euroa päivässä riitä, miinukselle menee ja paljon..
      Työttömällä ei olisi varaa mennä töihin ilman palkkaa se tulee kalliiksi, Kokoomuslaisillakin järjen käyttö olisi suotavaa, mutta siellä isoillla omilla palkoilla ei mitään havaita, näitä fasisteja on tullut esiin koko ajan, kuten nuorkokoomuslaiset, tämäkin uusi kansanedustaja, joka ilmoitti, että ansiosidonnaista pitää leikata, kuitenkin nosti oman kansanedustajan palkkansa jo ennen kuin aloitti työt, heillä kun kaikki mahdollista ja pikkusumma parin kuukauden palkka 12-13 tuhatta euroa, näin Kokoomuslaiset toimivat.

      • tervetuloa Typ

        Aiheutuu kuluja?
        Ei minulla ainakaan.

        Teen eväät. Pitäähän minun kotonakin syödä. Nyt otan ne mukaan.
        Asun pienellä paikkakunnalla jossa tämä Typ-paikka on kilometrin päässä. Siis kävelen.
        Mulla on kaappi vanhoja lumppuja täys.Kyllä sieltä joku saa kelvata. Eikai ne Typ paikat mitään vaatenäytöksiä ole?
        9 euroa riittää ja siitä vielä jääkin. Luultavammin koko 9 euroa.
        Korvien välissä se on kelpaako Typ vai ei.


      • jestas_sua
        tervetuloa Typ kirjoitti:

        Aiheutuu kuluja?
        Ei minulla ainakaan.

        Teen eväät. Pitäähän minun kotonakin syödä. Nyt otan ne mukaan.
        Asun pienellä paikkakunnalla jossa tämä Typ-paikka on kilometrin päässä. Siis kävelen.
        Mulla on kaappi vanhoja lumppuja täys.Kyllä sieltä joku saa kelvata. Eikai ne Typ paikat mitään vaatenäytöksiä ole?
        9 euroa riittää ja siitä vielä jääkin. Luultavammin koko 9 euroa.
        Korvien välissä se on kelpaako Typ vai ei.

        Kelpaa minulle ansiotyö, olen kolme ammattia hommannut ja kaikista on vuosien työkokemus, orjatöitä en tee.


      • ei orjuutta kiitos
        tervetuloa Typ kirjoitti:

        Aiheutuu kuluja?
        Ei minulla ainakaan.

        Teen eväät. Pitäähän minun kotonakin syödä. Nyt otan ne mukaan.
        Asun pienellä paikkakunnalla jossa tämä Typ-paikka on kilometrin päässä. Siis kävelen.
        Mulla on kaappi vanhoja lumppuja täys.Kyllä sieltä joku saa kelvata. Eikai ne Typ paikat mitään vaatenäytöksiä ole?
        9 euroa riittää ja siitä vielä jääkin. Luultavammin koko 9 euroa.
        Korvien välissä se on kelpaako Typ vai ei.

        Kyllä se on korvien välistä kiinni kelpaako ja maittaako typ. Minulle ei kyllä maita. Lakisääteinen Suomen alin palkka pyörii siinä seitsemässä eurossa ja minun sitten pitäisi tehdä 1 euron tuntipalkalla töitä. EI KIITOS ja pitäkää tunkkinne orjuuttajat. Väitätkö ihan tosissasi että on kiva tehdä samoja töitä eurolla kun toinen saa siinä vieressä 10 euroa tunnissa.


      • ei orjuutta kiitos
        ei orjuutta kiitos kirjoitti:

        Kyllä se on korvien välistä kiinni kelpaako ja maittaako typ. Minulle ei kyllä maita. Lakisääteinen Suomen alin palkka pyörii siinä seitsemässä eurossa ja minun sitten pitäisi tehdä 1 euron tuntipalkalla töitä. EI KIITOS ja pitäkää tunkkinne orjuuttajat. Väitätkö ihan tosissasi että on kiva tehdä samoja töitä eurolla kun toinen saa siinä vieressä 10 euroa tunnissa.

        Niin ja firmallehan tämä hyväksikäyttö on ilmaista ja rahat tulevat valtiolta.


    • Järjen käyttöä

      Tälle tervetuloa TYP kumartelijalle, joo, varmaan kaikilla muillakin on kilometrin päässä se ilmainen työpaikka:D:, joten hoida oma korviesi väli kuntoon ja paiski oikein kunnon tahtia sitä 9 euroa päivä vastaan.
      Typille vielä, että kuluu ne kengätkin ja vanhat vaatteet, eikä työttömän ole varaa niitä kuluttaa ilmaista työtä vastaan,joku roti oltava, työ on työtä ja siitä kuuluu maksaa palkkaa, muu menee väkisin oleiluksi ja motiivi on pieni ja työnjälki huono ja hida, muuta ei voi vaatia, paitsi aivopestyltä orjalta.

    • pelaa varman päälle

      Riippuu täysin mitä sinulle määrätään. Lain mukaan kahtena päivänä viikossa ja neljä tuntia per päivä on minimi. Siitä sinuna yrittäisin pitää kiinni kynsin ja hampain. Kirjaa päätökseen kuitenkin väkisin oma kantasi jossa selkeästi ilmaiset että et missään nimessä halua ja jaksa tehdä enempää kuin tuon minimin. Näin saat selkeitä todisteita jos sinun tarvii valittaa päätöksestä.

      • Tervetuloa Typ

        Entä jos ette töitä saa?
        Istutteko sitten kotona ryyppäämässä peruspäivärahanne tai työmarkkinatukenne?
        Ennemmin Typ,kuin joutenolo.


    • Vanhat kumaraan

      Järjen käyttä on sallittua, ryypätä ei tarvitse sen enempää, voi hoitaa omaa kuntoaan, ilmaistyö ei kuntouta, vaan vie henkisen terveyden ja työssäkäynnissä on aina kuluja, siksi työstä pitää saada oikeaa palkkaa, tyäsuhteeseen kuuluu myös palkan lisäksi lomat ym, ilmaistyö on orjuutta ja ei motivoi ketään.
      IIlmaistyön teettäjät pyrkivät hyötymään orjiita, hyvä jos aivopesty saadaan ilmaiseksi tekemään, työn teettäjä hyötyy ja korkaa potin, näitä on paljon ja tulee lisääntymään, kun palkkatyö vähneee ja työttömyys lisääntyy.
      Minullakin yli 40 vuotta palkallista työhistoria aja terveyskään ei paras, orjatyötä ja työhön oppimista en hyväksy, koska en ole työelämän noviisi, , mitä tekisin pajoilla, käden taitoja ei ole, fyysistä työtä en jaksa rajoitteiden takia, ikää on 59 vuotta ja koulutus kansakoulu ja elämän koulu.
      Pilkantekoa on laittaa vanhat johonkin TYPPIIN ilmaiseen työhön opettelemaan työntekoa ja sen kautta työllistymään, niin varmaan, olen nyt ansiosidonnaisella ja nykylain mukaan 62 v mahdollisuus päästä eläkkeelle, jos olen lisäpävillä, pitääkö tässä vielä opetella työntekoa TYPISSÄ ja en syrjäydy työttömänä, jossain TYPISSÄ syrjäydyn, koska tulevat henkiset ongelmat pahenemaan fyysisten lisäksi ja lisäksi olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä, eli puolta työtä haen kortstosta, mitä TYPPI minulle antaisi, ja mitä siellä jaksaisin tehdä? EN Mitään, kun ei ole taitoja, eikä voimia.

    • tutti suuhun

      "Vahvistaa asiakkaan elämän- ja arjen hallintaa sekä työ- ja toimintakykyä." ja "työttömien syrjäytymistä työelämästä ehkäistään tukemalla heitä työ- ja toimintakykyään sekä hoitoa ja kuntoutusta.".

      Eli et hallitse te-toimiston mielestä elämääsi ja arjen perus askareetkin tuottavat sinulle ongelmia. Et vaan osaa herätä esimerkkiksi aamulla töihin. Toimintakykysi maailmassa on heikko ja tarvit hoitoa kuntoutuksella. Joten sinun hyväksesi sinut pistetään tekemään töitä matkakorvauksella. Siitähän opit ja parannat mahdollisuuksia työllistyä ihan oikeisiin töihin. Toisena vaihtoehtona sinulle järjestetään paikka aikuisten päiväkodissa, eli työpajassa.

      • tervetuloa typ

        Mutta jos työpaikkaa ei ole ja ilman velvo-tomenpiteitä lisäpäiviä ei tule,otan ennemmin kuntoutuksen, koulutuksen tai sitten tuon Typin oli se sitten mitä tahansa. Ennemmin Typ kuin työmarkkinatuki 63:een ikävuoteen asti.
        Mutta kukin tekee mitä lystää. Minä ainakin toimin näin.


      • höp_hap
        tervetuloa typ kirjoitti:

        Mutta jos työpaikkaa ei ole ja ilman velvo-tomenpiteitä lisäpäiviä ei tule,otan ennemmin kuntoutuksen, koulutuksen tai sitten tuon Typin oli se sitten mitä tahansa. Ennemmin Typ kuin työmarkkinatuki 63:een ikävuoteen asti.
        Mutta kukin tekee mitä lystää. Minä ainakin toimin näin.

        Älä Kalevi taas naurata ja höpsöttele!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe