Millainen olit kaksikymppisenä?

aika nuojuujen

Mitä kaipaat siitä ajasta? Mitä et kaipaa?Mikä silloin oli paremmin? Mikä huonommin?

42

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      No oon parhaillaan kakskymppinen

    • olin ujo pikkulikka joka yritti olla aikuinen, toisaalta olin myös kovasti boheemia taideopiskelijaa (hyvänen aika niitä asukokonaisuuksia..)
      kaipaan ehkä sitä nuoruuden huumaa ihastumisineen ja suurine haaveineen, toisinaan kadun etten uskaltanut tehdä mitään..
      nykyisin koen kyllä olevani paremman näköinen, olen hyväksynyt ulkonäköni ja kroppani ja tiedän paremmin mikä minulle sopii ja mikä ei..
      uskallan myös tehdä ratkaisuja oman elämäni suhteen enkä jää haaveilemaan.

      yhteiskunnallisista asioista en ollut juurikaan kiinnostunut kakskymppisenä, et en osaa sanoa mikä niissä olisi ollut paremmin/huonommin..
      tosin työllistymis-/opiskelu- ym. asiat sai vielä hoidettua oikeiden ihmisten kanssa, ei pelkän tietokoneen tai puhelimen..

    • määmy

      Kiireine, e kaipaa. Ny o paree ku sillo.

    • Kaksikymppisenä olin huolettomampi ja paljon impulsiivisempi. Tein hetken mielijohteesta vähemmän fiksuja päätöksiä. Jyräsin mielipiteitä läpi enemmän tunteella, kuin älyllä. Olin aika joustamaton ja voimakastahtoinen jäärä.
      Elämä kouluttaa. Jokainen joutuu joskus hakkaamaan päätään seinään. Kasvukipuja.
      Kaksikymppisenä olin vielä täysin hemmoteltu kakara, silloin tosin en olisi sietänyt tällaista arvostelua. Nyt voin sen jo naureskellen myöntää.

      Kärsivällisyyttä ei ole koskaan ollut liikaa. Sen kanssa joutuu vieläkin opettelemaan.
      Nykyään tuo järkiosasto yrittää epätoivoisesti muistuttaa syyn ja seurauksen laista. Kun muistaisi välillä pysähtyä kuuntelemaan...

    • Olin juuri päässyt intistä, muuttanut mutsin helmoista kimppaan tyttöystäväni kanssa ja mennyt raksalle töihin. Toisaalta nautittiin omasta vapaudesta ja toisaalta oltiin pikkuvanhoja kun yritettiin todistaa itsellemme ja vähän muillekin, että pärjäämme. Töitä piti tehdä helvetisti ja kotia laitettiin kiireellä, kun lama pukkasi päälle ja oli kiire makaronin ja kotiviinin täyteiseen opiskeluelämään.

      Kaikki tuntui silloin niin uudelta ja hienolta, vaikka nykyisin kaikki onkin paljon paremmin.

    • olin yli lääkitty nukuin söin ja kävin vessassa vaikka väliin tuntui ettei jaksa edes vessaan mennä, sitten kun heräsin vähän pitemmäksi aikaan olin helposti tappamassa itseäni kun ukkoseni tekstaili ns. ystävättären kanssa salaa ja puhui minulle rumasti ja valehteli.

      että sellaista, en kaipaa aikaa edellistä.

      • arvaa miten hoidettiin lisää lääkitystä.


    • VapausjaMenojalka

      Rahaa ja vastuita oli vähemmän, vapautta ja menojalkaa enemmän.

      Kännyköitä oli aika vähän ja silloin piti sopia etukäteen missä halusi nähdä ja koska--> sitä aikaa kaipaan.

      Suosikkikasettien nauhat sotkeentuivat ja niitä piti kopioida tasaisin väliajoin uudelleen --> sitä en kaipaa

      Tuolloin en ollut tavannut vielä Toista Suurta Rakkauttani.

    • 20 ikäisenä olin oman näkemyksen mukaan aurinko, jota muut planeetat kiertävät. Nykyään olen yksi hiekanjyvä yhdestä lukuisista planeetoista, jotka kiertää aurinkoa :D Siinä kai suurin ero, mikä on tapahtunut 20:ssa vuodessa. Minusta 20 ikäiset ovat nykyään ihania, mutta itse olin aika kauhea. Luulin, että tiedän kaiken kaikesta. Olin juuri valmistunut taidekoulusta ja neuvoin ja ohjeistin suvereenisti 20 vuotta alalla olleita työkavereita. Kuvittelin, että kaikkia kiinnostaa kaikki mitä päässäni liikkuu; poliittiset, filosofiset, uskonnolliset jne. ajatukset ja että minulla oli suuri tehtävä. Vain minun tapani toimia oli oikein ja päätelmäni(jotka olin jakanut opiskelukavereitteni kanssa) olivat kaikkia koskevia ja merkittäviä.

      Ihmissuhteissani taas olin epävarma ja vaikeasti lähestyttävä. Yksi hankala suhde oli takana ja olin ns. kireää vanhapiika-tyyppiä eron jälkeen. Oikeastaan on aika käsittämätöntä, että ne ihmiset jotka silloin tutustuivat minuun, -92-96, ovat edelleenkin hyviä ystäviäni :D Tosin moni on sanonut, että olinhan minä silloin aika.. hmm.. itsepäinen ja itsekäs. Toisin sanoen rasittava. Mutta reippaasti vanhempana ymmärsivät kuitenkin. itsekin aloin 30vuotiaana huomata ja rasittua samoista piirteistä viisi vuotta nuoremman pikkuveljeni kohdalla, tajusin millainen itse olin ollut.

      Jokaisen pitää kai olla se maailmanvalloittaja 20 ikäisenä. Kun saa lapsia (ja itsellä tapahtui myös suuri menetys, joka mullisti kaiken myöhemmin), sitä kääntyy sisäänpäin ja tajuaa oman pienuutensa ja sen, että tärkeintä on olla osa kokonaisuutta, rakkaittensa lähellä, apuna ja suuntaa näyttämässä. Hiekanjyvänä , jolla on oma pikkupikku merkityksensä. Ehkä :)

      Mitäkö kaipaan niistä ajoista? Ehkä juuri sitä itsekkyyttä ja röyhkeyttä, minä-minä-asennetta. Mutta vain pieneksi toviksi kerrallaan. Puoli tuntia päivässä riittäis. Tai edes viikossa.

      • ?????????

        Olit varmaan nätti 20-30-vuotiaana?


      • ????????? kirjoitti:

        Olit varmaan nätti 20-30-vuotiaana?

        En voi kehua :D Olin 20 ikäisenä feministi, vasemmistolainen kasvissyöjä. Ei sillä, hehän ovat usein tosi nättejä, mutta vähän siis taustaa. Hiukset olivat punaiset ja yleensä kiinni. Silmillä pyöreät rillit. Tavoitteena oli näyttää 10 v. vanhemmalta. Olin hoikka, mutta pukeuduin paria numeroa liian isoihin vaatteisiin, yleensä mustiin. Oli joku trauma isosta takapuolesta, mikä piti peittää kaikin tavoin. Viikonloppuisin kyllä sitten hehkeytin itseni ja laitoin piilarit ja tukan auki ja on jotain ihan nättejäkin kuvia niistä ajoista. Naama oli tietty sileä kuin vauvan pylly, kroppa muistaakseni aika samanlainen kuin nykyään. (niiden isojen vaatteiden alla). Monet on kyllä sanoneet, että nykyään olen paremman näköinen. Tyyli oli kyllä aika hirveä silloin 90-luvulla, sekin vaikuttaa:D


      • <3 <3
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        En voi kehua :D Olin 20 ikäisenä feministi, vasemmistolainen kasvissyöjä. Ei sillä, hehän ovat usein tosi nättejä, mutta vähän siis taustaa. Hiukset olivat punaiset ja yleensä kiinni. Silmillä pyöreät rillit. Tavoitteena oli näyttää 10 v. vanhemmalta. Olin hoikka, mutta pukeuduin paria numeroa liian isoihin vaatteisiin, yleensä mustiin. Oli joku trauma isosta takapuolesta, mikä piti peittää kaikin tavoin. Viikonloppuisin kyllä sitten hehkeytin itseni ja laitoin piilarit ja tukan auki ja on jotain ihan nättejäkin kuvia niistä ajoista. Naama oli tietty sileä kuin vauvan pylly, kroppa muistaakseni aika samanlainen kuin nykyään. (niiden isojen vaatteiden alla). Monet on kyllä sanoneet, että nykyään olen paremman näköinen. Tyyli oli kyllä aika hirveä silloin 90-luvulla, sekin vaikuttaa:D

        Et vakuuta. Uskon, että olit nuorenakin kaunis.


    • En muista. Eli en kai kaipaa mitään. Tuskinpa tässä kysellään päihteiden vaikutusta muistiin, mut just unohdin mitä mä.

    • Siirryin al-aihiosorvin äärestä al-sahan puikkoihin. Kaksivuorotyö vaihtui 3-vuorotyöhön, untti kesti kaikkiaan 5 kk, koska ei ollut kanttia tehdä Mato Valtosia. Inttikavereista osa kadehti kun olin ollut kenttäsairaalassa kuukauden 40 asteen kuumeessa tai sitten kadehtivat kun sain yli pääsiäisen loman ja muut oli kolmen päivän lomilla. Kun sitte yksi näistä "inttikavereista" varasti laukustani maskotin, totesin "Eiköhän tämä ollut tässä" ja tilkan "niksulan" kautta ulos.

      Työpaikan saanti taisi olla nykyaikaa helpompi

      Joo, en kaipaa mitään

      • Ja tuohon mennessä olin jo koti-, koulu-, rippikoulu-, intti- ja työpaikkakiusattu


    • Ujo, arka, naivi, kokematon, aina kipeänä, melko yksinäinen. En kaipaa mitään siitä ajasta. Paremmin saattoi olla ettei ollut vanhenemisen tuomia muutoksia vielä missään. Huonommin oli oikeastaan ihan kaikki. :)

    • hehe..

      Olin 20-25 pelkkä nahjus. Nykyään olen vähintään KTM.

    • enää menestyvä

      Komea ja menestyvä.

    • still beauty

      Uljas addonis

    • keski-ikäinen hölmö

      Kaipaan siitä sitä, että ehdin kuunnella musiikkia, lukea, harrastaa, käydä baareissa, elokuvissa, tavata kavereita. Nykyään ehdin vain töistä kotiin ja olla perheen kanssa. Huonommin oli se, ettei ollut rakastavaa ihmistä rinnalla eikä lapsia. Eli kokonaisuutena nyt on kuitenkin paremmin.

    • Olin parikymppisenä nuori ja kaunis. En kaipaa sitä ujoutta ja epävarmuutta minkä naamioin ylimielisyydellä. Mitä kaipaan? Hmmm... Ehkä sitä, että silloin kaikki uusi oli uutta, mutta nykyisin kaikki uusi unohdettu vanha. Mikä oli huonommin? Ehkä juuri se ujous ja epävarmuus. Ja liika hyväuskoisuus. Uskoin silloin ihmisten olevan parempia mitä he todellisuudessa ovat.

      • Arvo Yllppö

        Mikä kamlarappeuttavatauti sinuun iski apukouluiässä?


    • Samanlainen kuin tänäänkin, vähän vanhempi vain.

      • Ai niin, olinhan mä rakastunut...


    • Poo Poo

      Jätin jo 14vuoitaana elieman väliin yli kolkumppisexy omillani eleleväksi
      suomemkielisisiä pissixiä enn ehtinyt paljoakaan paneskelelmaan

      Ja se oli hyväksi se--------pissixet oavat säälittäviä uusavuttomia räprtätipiikalikkoja vbain

      • Kakkakepponen.

        Voihan paska...


    • Muistaakseni

      ei ollut vielä viina syönyt kaikkia aivosoluja.

    • Olen saavuttamassa:.

      .

      "Olen yhä saavuttamassa ikää kakskytä"

      har!111

      .

    • Sinisilmäinen, naiivi persoona. Itsekeskeinen, joskin tavattoman empaattinen, miellyttävä ja viehättävä. Helposti johdateltavissa ja ylimitoitetut kuvitelmat omista mahdollisuuksista.

      En kaipaa sitä henkilöä. Osa siitä vilpittömästä suhtautumisesta erilaisuuteen ja pelottomuudesta olisi voinut säilyä.

    • ¿ Poo Poo
      • .............

        Kuvavaras olet kuten yybeekin.


      • ¿ Poo poo
        ............. kirjoitti:

        Kuvavaras olet kuten yybeekin.

        Ja miten niin?
        Tuossahan sotilspassi on pöydällä vielä, kun just kuvasin
        läppäriläni eisaa tarkemaa löhikuvaa


      • ...............
        ¿ Poo poo kirjoitti:

        Ja miten niin?
        Tuossahan sotilspassi on pöydällä vielä, kun just kuvasin
        läppäriläni eisaa tarkemaa löhikuvaa

        Yybee ainakin on kuvavaras.Läski yh varissuolta.


      • ¿ Poo Poo
        ............... kirjoitti:

        Yybee ainakin on kuvavaras.Läski yh varissuolta.

        Eipäs ole yybeekään, eikä ole asunutkaan varisuolla
        eikä Turussa lainkaan

        Sinun arvosteusi lämmittävt itsetuntoa, kun kuvat herättävät jopa kateuttakin sinussa

        Miltähän sinä itse näytätkään ja esität näyttväsi. kun epäilet kaikkia kuvavarkaiksi?

        Nooh laivaston puvussa tytöitä lohkesi heposti Lahden Hennalassa ollessani
        erikoiskoulutxessa---------pissixet eivät osanneet edes avata laivastonhousujen sepalusta----------niissä on varmuuslukitus liian innokkaiden pissisten varalta


      • y.b
        ¿ Poo Poo kirjoitti:

        Eipäs ole yybeekään, eikä ole asunutkaan varisuolla
        eikä Turussa lainkaan

        Sinun arvosteusi lämmittävt itsetuntoa, kun kuvat herättävät jopa kateuttakin sinussa

        Miltähän sinä itse näytätkään ja esität näyttväsi. kun epäilet kaikkia kuvavarkaiksi?

        Nooh laivaston puvussa tytöitä lohkesi heposti Lahden Hennalassa ollessani
        erikoiskoulutxessa---------pissixet eivät osanneet edes avata laivastonhousujen sepalusta----------niissä on varmuuslukitus liian innokkaiden pissisten varalta

        Yybee tiedottaa: olen kyllä asunut Turussa, vaikken nykyään asu. Yhteensä 18 vuotta, vaikka en yhtäjaksoisesti vaan pari kertaa. Eli pisimpään kuin missään muualla, toistaiseksi. Varissuo on jäänyt kyl välistä. Öitä!


      • ¿ Poo Poo
        y.b kirjoitti:

        Yybee tiedottaa: olen kyllä asunut Turussa, vaikken nykyään asu. Yhteensä 18 vuotta, vaikka en yhtäjaksoisesti vaan pari kertaa. Eli pisimpään kuin missään muualla, toistaiseksi. Varissuo on jäänyt kyl välistä. Öitä!

        Kah yyperi itse omassa väkvässä persoonassansa

        Epäilenpä, ett tunnetminut eräästä yhteydestä elokviin

        sunt tuntis vai pimiäs klapiliiteris


    • y,b

      Kylmää sunt oikke hyvin tunnen
      exxä ollemkashuamannu, et mää olin nimpal kauhjast pihkas sunsseen

      • yökyökyök!

        suomeks kiitos...


      • ¿ POO poo

        Nymmää muistanki!!!111!!!

        Soli sillomku filmattin se wahna leffa::Wanha Hävytön Nainen"
        Mää olin se salskea miespääosan esittäjä ja yyberi stunttina
        siin loppusuudelmas heinäladossa ja mää protestoin, ettemmää tota kauhjaa stuntti kyl pussaa, vaan sitä naispääosan esittäjää vaik kax kertta
        ennemmin kun tota saparotukka punapååtå

        Meni sen kohtauxen jälkkee Illodiii ja Pepsodenttiiki, ku Stppin Rolexsanteril


    • oi niitä aikoja

      Olin naiivi ja pelokas, toisaalta kusipää.

    • toni.

      melkein kaikki aika meni urheiluun silloin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe