Näpistyksestä ei poliiseja?!

Ei poliiseja?

Eli mulla on masennusta ja päätin todistella kykyjäni itselleni. Päädyin sitten näpistelemään päivittäin n. Kuukauden ajan kunnes jäin kiinni. Apulaispäälikkö mut sitten pysäytti. Hän kertoi nähneensä minut useasti varastamassa, mutta ei halunnut nolata minua kavereideni edessä. Kyseisellä kerralla olin yksin. Siinä sitten vei takahuoneeseen ja pyysi vanhempien numeroita. Valehtelin numerot, ja tuurini mukaan kumpikaan ei ollut käytössä. Lopulta kerroin heidän puhelinnumerot, ja äitini tuli paikalle. Minua kuitenkin ihmetyttää, miksei hän kutsunut poliiseja. Onko mahdollista että tapauksesta tulee myöhemmin tieto poliiseille? Olen siis 14 vuotias

17

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykynuoret

      Jos itse päälikkö haluaa tehdä ilmoituksen(tai sitten päälikköjen esimiehet)

      • Hitsfromthebong

        No siis, mä olen kahdesti jäänyt kii näpistyksestä. Ekalla kerralla se oli kaupan omistaja joka käräytti mut ja mun kaverin, se vaan sano että jos tuutte viel kerran tänne nii soitan poliisit teidän perään. Ei se sitten nimiä kysellyt vaan hätisti meidät pois... En tainnut sitten ottaa opikseni, vaan jatkoin tätä. Anttilasta varastin meikkivoiteen, astuin kaupasta ulos ja heti hyökkäsi stevarit... Vaikka en saakkaa vielä sakkoja koska oon alle 15, niin en todellakaan haluu enään tuntea sitä tunnetta kun istun siellä vartijakopissa! T. -99 tyttö


      • Hitsfromthebong
        Hitsfromthebong kirjoitti:

        No siis, mä olen kahdesti jäänyt kii näpistyksestä. Ekalla kerralla se oli kaupan omistaja joka käräytti mut ja mun kaverin, se vaan sano että jos tuutte viel kerran tänne nii soitan poliisit teidän perään. Ei se sitten nimiä kysellyt vaan hätisti meidät pois... En tainnut sitten ottaa opikseni, vaan jatkoin tätä. Anttilasta varastin meikkivoiteen, astuin kaupasta ulos ja heti hyökkäsi stevarit... Vaikka en saakkaa vielä sakkoja koska oon alle 15, niin en todellakaan haluu enään tuntea sitä tunnetta kun istun siellä vartijakopissa! T. -99 tyttö

        Ja vielä tähän lisäykseks, en usko että hän soittaa kytille, mut jos viel kerran varastat sieltä niin kyllä se varmaan silloin soittaa, sinuna pysyisin loitolla kyseisestä kaupasta :'D


      • Pikkumyy97
        Hitsfromthebong kirjoitti:

        Ja vielä tähän lisäykseks, en usko että hän soittaa kytille, mut jos viel kerran varastat sieltä niin kyllä se varmaan silloin soittaa, sinuna pysyisin loitolla kyseisestä kaupasta :'D

        Perkelettäkö sillä on väliä saako poliisit tietää, et sä mitään sakkoja saa alle viidentoista ikäsenä...:)


      • ei poliiseja?
        Pikkumyy97 kirjoitti:

        Perkelettäkö sillä on väliä saako poliisit tietää, et sä mitään sakkoja saa alle viidentoista ikäsenä...:)

        No mietin vaa et jos haen kesätöitä nii saisko ne tietää :)


      • ei poliiseja?
        Hitsfromthebong kirjoitti:

        Ja vielä tähän lisäykseks, en usko että hän soittaa kytille, mut jos viel kerran varastat sieltä niin kyllä se varmaan silloin soittaa, sinuna pysyisin loitolla kyseisestä kaupasta :'D

        Kyseinen kauppa on ainoa kauppa täällä tuppukylässä 5 km etäisyydellä:D


      • Hitsfromthebong
        ei poliiseja? kirjoitti:

        No mietin vaa et jos haen kesätöitä nii saisko ne tietää :)

        Ei saa tietää!:) se lukee vaa poliiseilla se tieto sillai et 'on ollut tekemisissä poliisin kanssa 14-vuotiaana' , kukaa muu ei nää sitä paitsi poliisit. Ja seki tieto menee pois ku oot 15.


      • Hitsfromthebong
        ei poliiseja? kirjoitti:

        Kyseinen kauppa on ainoa kauppa täällä tuppukylässä 5 km etäisyydellä:D

        Mitässä sitten oot varastellu?


      • 20+7
        Hitsfromthebong kirjoitti:

        Ei saa tietää!:) se lukee vaa poliiseilla se tieto sillai et 'on ollut tekemisissä poliisin kanssa 14-vuotiaana' , kukaa muu ei nää sitä paitsi poliisit. Ja seki tieto menee pois ku oot 15.

        Kaikki väärin. Kun alle 18 -vuotias syyllistyy rikokseen, mistä tehdään poliisille ilmoitus, niin poliisi ilmoittaa aina tapauksen sosialiviranomaisille.
        Alle 15-vuotiaan tekemä rikos ja rikosmerkintä poistuu poliisin tietojärjestelmästä, kun tekijä täyttää 18 vuotta, ellei hän sinä aikana syyllisty uuteen rikokseen.


      • Hitsfromthebong
        Hitsfromthebong kirjoitti:

        Mitässä sitten oot varastellu?

        No noin mulle ainakin seliteltiin kun istuin poliisiautossa:')


      • ei poliiseja?
        Hitsfromthebong kirjoitti:

        Mitässä sitten oot varastellu?

        Meikkejä karkkii yms.


      • ei poliiseja?
        20+7 kirjoitti:

        Kaikki väärin. Kun alle 18 -vuotias syyllistyy rikokseen, mistä tehdään poliisille ilmoitus, niin poliisi ilmoittaa aina tapauksen sosialiviranomaisille.
        Alle 15-vuotiaan tekemä rikos ja rikosmerkintä poistuu poliisin tietojärjestelmästä, kun tekijä täyttää 18 vuotta, ellei hän sinä aikana syyllisty uuteen rikokseen.

        Ja kyl se mullekki jotai tollast sossuist selitti mut päätti sitte olla kutsumatta poliiseja


      • Systeemi toimii näin
        ei poliiseja? kirjoitti:

        Kyseinen kauppa on ainoa kauppa täällä tuppukylässä 5 km etäisyydellä:D

        Kaikkien typerien näpistelijöiden toiseksi typerin virhe: Pienen kaupan valinta läheltä omaa asuinpaikkaa kohteeksi.

        Olitkin näemmä maksimoimassa kiinnijäämistä. Ihmetyttää tosiaan vaikka puhelintemppusi olisikin vastoin kaikkia oddseja sattunut toimimaan, että miten olisit pystynyt pysyttelemään tuntemattomana ja välttelemään kauppaa. Entäs jos mutsi olisi pistänyt sut sinne ostoksille myöhemmin tms?

        Oletkos muuten miettinyt, että kaikki näpistely tulee jonkun maksettavaksi? Vaikka sinä saisitkin huulipunat tms ilmaiseksi niin joku toinen maksaa niistä enemmän. Ainakin jos kauppias ei halua päästä konkurssiin.


    • isoäiti

      Mihin tää maailma on menossa...

    • Mietivielä

      No näpistys vanhenee kahdessa vuodessa, joten kauppiaalla on aikaa muuttaa mielensä vielä runsaasti. Luultavasti ne aiemmat näpistykset, joista sinut on päästetty livahtamaan, vaikka nähty on, ovat myös vielä sen verran tuorreita, että niitäkin voidaan kaivella.

      Kannattaa nyt siis olla ihan hissuksiin ja uskoa puhetta. Tarpeeksi kun rassaat, niin jossain välissä napsahtaa, ja kun kauppias tarpeeksi monta näpistystä niputtaa, ja osoittaa että toimintasi on ollut säännöllistä ja harkittua, niin syyttäjä ajaakin varkautta eikä enää näpistystä.

      Siinä kohtaa maksettavaksi lankeaa sitten sakkojen lisäksi varastetun omaisuuden arvo korkoineen, joten kertynyt summa voi viikkorahassasi jo vähän tuntua.

    • Voldenortti

      No voi vittu nyt. Tää tyttöhän on vasta 14 et jospa jättäisit noi sun "pelottavat puhees" sinne kehäkolmosen ulkopuolelle.

    • Systeemi toimii näin

      Ilmeisesti tuo paikka jossa näpistelit ei ollut niitä, joilla on politiikkana, että kaikki näpistykset ilmoitetaan poliisille.

      Ilmeisesti apulaispäällikkö tuossa arveli, että tällä kertaa riittäisi pelotteena vain ottaa sinut kiinni. Tuskin sinä yhtä onnekas toista kertaa olet jos jäät uudelleen kiinni.

      "pyysi vanhempien numeroita. Valehtelin numerot, ja tuurini mukaan kumpikaan ei ollut käytössä."

      Hän siis soitti heille ennen kuin päästi sinut menemään. Miten muuten kuvittelit pääseväsi tuosta tempusta? Jos numerot olisivat olleet käytössä niin niille joille apulaisjefe soitti olisi pian selvinnyt tilanne ja samoin apulaisjefelle. Ainut tapa jolla olisit voinut selvitä olisi ollut se, että numerot olisivat olleet käytössä eikä niihin olisi vastattu.

      Muuten teit näemmä kaikkien typerien näpistelijöiden typerimmän virheen so näpistelit samasta paikasta kerran toisensa jälkeen. Se on järkevää vain jos haluaa varmistaa kiinnijäämisen. Luulitko että siellä kaupassa tms ei huomata hävikkiä? Kannattaisi hankkia toisenlaisia harrastuksia ja unohtaa tuollaiset aktiviteetit.

      Jos jäät kiinni uudelleen samassa paikassa, niin luultavasti pääset tutustumaan pollarisetiinkin. Tuolloin liike ilmeisesti pistää (jos aikaraja ei ole ylittynyt) niskoillesi myös tämän nyt jo tehdyn näpistelyn. Heillä varmaan on kaikki ajankohdat jo kirjattuna ylös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe