Roasta kysymys

Jessseeeee

Elikkä noin 2kk sitten aloitin 20mg annoksella roa kuurin akneani vastaan. Olen 17v poika (painoa sellaiset 81kg). Söin tuota 20mg kuuria reilu kuukauden, alussa vähän paheni mutta sen jälkeen alkoi silminnähden iho olemaan paljon parempi. Nyt 2viikkoa sitten annoskokoa nostettiin 40mg eli 2x20mg päivässä. Käytännössä heti kun annosta nostettiin ihon kunto huononi. Erityisesti leukaan on nyt tullut finnejä. Harmittaa kun vielä vähän aikaa sitten iho oli jo tosi hyvä mutta nyt annoskoon noustua se taas kukkii. Onko normaalia, pitäiskö vaan odotella taas rauhottumista. Tarkoituksena oli etukäteissuunnitelman mukaan nostaa vielä 2kk päästä 60mg/vrk

5

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poika1843

      en osaa vastata kun itse vasta harkitsen roaa, mutta minulla olisi sinulle kysymyksiä jos haluat vastata. Tuliko sinulle sivuvaikutuksia? Oliko pahenemis vaihe ihan hirveä? Kuinka paha ihosi oli aluksi? Olen suunnilleen samanikäinen ja painoinen kuin sinä eikä ihoni ole pahimmasta päästä, mutta ei myöskään parhaimmasta. Niin ja juotko alkoholia?

    • Jesseeeeeee

      Noo sivuvaikutuksia ainakin ei aluks tolla pienemmällä annoksella ollu, mut nyt kun annosmäärä nous nii huulet on alkanu kuivuu. Samoin tosinaan silmät on kuivat. Ennen roa kuuria lähtötilanne oli se että mulla oli naamassa aika vähän finnejä mutta ne vähäiset finnit oli sit aika pahoja eli sellasia ihonalasia patteja. Pahenemisvaihe oli sellanen et tuli aika paljon semmosia tosi pieniä finnejä rykelminä esim leukaan ja otsaan. Ne kyllä hävis noin viikos. Alkoholii oon ottanu ain välil viikonloppusin mut hyvin vähän, eli ei mitää övereit kannatta eikä saa ottaa!

      • edellinenvastaaja3

        okei, eli ei mitään kamalia sivuvaikutuksia? oletko kokenut sen hyödyllisenä? Himottais kyllä itelläki vähän ottaa roa.


    • normaaliajuu

      On normaalia että kun annoskoko nousee, iho reagoi siihen. Aluksi aina pahenemisvaihe, sitten rauhoittuu. Katsele nyt ainakin kuukauden (tai parin) päivät, se kuuluu asiaan että iho reagoi kun annoskokoa nostetaan. Tsemppiä :)

    • toinen kuuri jo

      Itse olen n. 50kg tyttö ja söin juuri toisen roa-kuurini samalla annostuksella kun sinä nyt eli tuo 2x20mg, eli tuskimpa tuo annostus sinulle on liian suuri, edellisen kuurin söin tosiaan 30mg päivässä, mutta sen teho kesti n. 4kk. Kyllä se lääke lopulta auttaa, alussa voit vielä käyttää normaalisti finnejä kuivattavia rasvoja mutta kun iho alkaa kuivua suosittelen käyttämään vain kosteuttavia tuotteita. Tsemppiä! (:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe