Yhteistalous ja toimeentulotuki

Apua!

Hei!

Hain toimeentulotukea tälle kuulle ja minulle myönnettiin alennettu yksinasuvan perusosa, eli 408,17e. Viime kuussa sain normaalin perusosan. Asun solu-asunnossa ja opiskelen lukiossa. Laitoin viestiä hakemukseni käsittelijälle, jossa kysyin, että miksi saan alenettua toimeentulotukea. Hän vastasi että minä asun yhteistaloudessa ja sen takia saan alennettua toimeentulotuke. Onko solussa asuminen muka yhteistaloutta? Hänen mukaansa yhteistaloudeksi lasketaan jo se, että kodinkoneet ovat yhteisessä käytössä. Minusta minun kuuluisi saada normaali perusosa, mutta netistä en ole löytänyt mistään yhteistalouden määritelmiä, joten voisiko joku tietäväinen auttaa tilanteessani?

Kiitos jo etukäteen!

8

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sossuntäti3

      Jos on oma vuokrasopimus olet yksin asuva jos yhteinen, olet yhteistaloudessa asuva. Jos olette pariskunta niin avioavopson perusosa.

      • Apua!

        Jokaisella meista talossa asuvista on oma vuokrasopimus jossa lukee että maksamme vuokraa 1/3 osasta asuntoa, joten me emme siis asu yhteistaloudessa? Pitäisikö minun nyt sitten tehdä kirjallinen valitus sossuun asiasta?


      • 1+19
        Apua! kirjoitti:

        Jokaisella meista talossa asuvista on oma vuokrasopimus jossa lukee että maksamme vuokraa 1/3 osasta asuntoa, joten me emme siis asu yhteistaloudessa? Pitäisikö minun nyt sitten tehdä kirjallinen valitus sossuun asiasta?

        Joo ilman muuta valitusta peliin.


      • nohoihoi
        Apua! kirjoitti:

        Jokaisella meista talossa asuvista on oma vuokrasopimus jossa lukee että maksamme vuokraa 1/3 osasta asuntoa, joten me emme siis asu yhteistaloudessa? Pitäisikö minun nyt sitten tehdä kirjallinen valitus sossuun asiasta?

        Kyllä sun pitää tehdä kirjallinen valitus sossuun saamastasi tuesta. Ehkä ne huomaavat, etei sulle kuulu mitään ja perivät takaisin jo maksetut. Loppuu valitus tuista.


    • Petu...

      Kyllä. Teet oikaisuvaatimuksen jossa vaadit, että sinulle maksetaan täysimääräinen perusosa koska et asu kenenkään kanssa yhteistaloudessa vaan asut soluasunnossa josta olet vuokrannut käyttöösi 1/3 osaa.

      • Apua!

        Kiitos tästä!


    • aktiv kapitaal

      Joka paikasta ne yrittää "nipistää".

      • sanonko mitä

        Eron vuoksi hain harkinnanvaraista huonekaluihin ja muuhun tarvittavaan kun tyhjin käsin entisestä jouduin lähtemään.ei kuulema myönnetä mitään ja on synti kun olen työkyvyttömyys eläkkeellä selkäleikkausten vuoksi.ja uusi asunto kuulema liian kallis, olisi pitänyt taivasalla odottaa halvempaa vaikkakin kelakaan ei ole katsonut asuntoa liian kalliiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe